abonnement Unibet Coolblue
pi_192047492
Als incel zijnde doe ik niet anders.
pi_192047504
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Wat mij zo verbaasd is de reactie van ondernemers die nu minder inkomsten hebben en bij sluiting meteen een gedane zaak hebben.. Drie weken dicht en je bent al klaar? Zijn er geen reserves opgebouwd? Vind het zo bizar... Kijk naar KLM, ik had verwacht dat een bedrijf zo groot niet meteen op de overheid hoeft te leunen.. Ik hou m’n hart vast voor alle zzp-ers...
Ik ben zzp'er met gelukkig wat spaargeld en een rijke familie, mocht het nodig zijn. Maar in principe kan ik mijn werk gewoon blijven doen, afhankelijk van wat mijn klanten willen.
pi_192047517
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:35 schreef RedFever007 het volgende:
Overigens ga ik nu bij niemand op bezoek en laat ik ook niemand langskomen. Tot 31 maart moet ik thuiswerken. Prima dus.

M'n vrouw denkt er iets lichter over helaas. Zij gaat volgende week wel werken geloof ik :{
Leuk, doe jij al die moeite krijg je het alsnog.

Sommige mensen. :')
  zondag 15 maart 2020 @ 13:37:10 #29
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192047524
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik snotter al vier maanden. Het is ook niet echt verkouden als in dichte neus, gewoon standaard neus ophalen en soms even snuiten. Ik ben niet aan het hoesten of iets.
Ah okee, dat nuanceert het enigszins. Maar alsnog zou ik geen risico nemen persoonlijk denk ik ;)
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 15 maart 2020 @ 13:37:11 #30
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192047525
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:20 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Serieus? Heb je daar een bron voor? :o :'(

0,0 sociale activiteit zou ik gek van worden.
Dat vertelde iemand die het Britse corona beleid vormgeeft. Wil straks wel eens kijken of ik het filmpje terug kan vinden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192047536
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:35 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Die fase heb je achter je gelaten ;)
Genoeg ruzies gehad als tiener met mijn stiefvader :P
Ik haatte hem echt enorm. Gelukkig is de band verbeterd sinds ik uit huis ben en nu, 15 jaar later, vind ik hem een heel aardige man.
pi_192047618
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Wat mij zo verbaasd is de reactie van ondernemers die nu minder inkomsten hebben en bij sluiting meteen een gedane zaak hebben.. Drie weken dicht en je bent al klaar? Zijn er geen reserves opgebouwd? Vind het zo bizar... Kijk naar KLM, ik had verwacht dat een bedrijf zo groot niet meteen op de overheid hoeft te leunen.. Ik hou m’n hart vast voor alle zzp-ers...
We hebben geen pandemie verzekering nee.
pi_192047679
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:37 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Genoeg ruzies gehad als tiener met mijn stiefvader :P
Ik haatte hem echt enorm. Gelukkig is de band verbeterd sinds ik uit huis ben en nu, 15 jaar later, vind ik hem een heel aardige man.
Gelukkig maar :)
pi_192047783
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:15 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Er zijn teveel egoïsten in dit land, die ondanks deze crisis wel gewoon op stap gaan of vrienden over de vloer hebben. Deze mensen zijn het probleem.
Niet alleen in dit land ook die klote buitenlanders die hier komen zoals de belgen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192047921
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Wat mij zo verbaasd is de reactie van ondernemers die nu minder inkomsten hebben en bij sluiting meteen een gedane zaak hebben.. Drie weken dicht en je bent al klaar? Zijn er geen reserves opgebouwd? Vind het zo bizar... Kijk naar KLM, ik had verwacht dat een bedrijf zo groot niet meteen op de overheid hoeft te leunen.. Ik hou m’n hart vast voor alle zzp-ers...
Meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 15 maart 2020 @ 14:00:35 #36
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_192047957
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Wat mij zo verbaasd is de reactie van ondernemers die nu minder inkomsten hebben en bij sluiting meteen een gedane zaak hebben.. Drie weken dicht en je bent al klaar? Zijn er geen reserves opgebouwd? Vind het zo bizar... Kijk naar KLM, ik had verwacht dat een bedrijf zo groot niet meteen op de overheid hoeft te leunen.. Ik hou m’n hart vast voor alle zzp-ers...
De marges zijn kleiner dan je denk in diverse branches. Oa gevolgen van de privatiseringen en als gevolg daarvan concurreren op prijs.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_192048184
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 14:00 schreef XDo het volgende:

[..]

De marges zijn kleiner dan je denk in diverse branches. Oa gevolgen van de privatiseringen en als gevolg daarvan concurreren op prijs.
Dat is wat ik bedoel.. Blijkbaar zijn bedrijven echt ernstig uitgehold. En dat in de “goede” tijden. Dat zal dus helemaal wel gelden voor best veel zzp-ers. De aankomende maanden zal dus blijken hoe het land echt opgebouwd is in de afgelopen tien jaar waarin veel mensen een shitload aan lease en andere maandelijkse betalingen zijn aangegaan.. Het begrotingsoverschot heeft in ieder geval al een doel.
pi_192048209
quote:
16s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.
Ook dat kan zeker het geval zijn..
pi_192048610
Hier ook hartje Rotterdam, maar dan in het winkelgebied. Ik vind het ook nog best druk buiten moet ik zeggen. Zelf doen we onze boodschappen, en we zijn net wel een rondje gaan lopen, maar we gaan niet ergens zitten voor een biertje ofzo. Bekenden die we tegen komen knuffelen/zoenen we nu niet. Ergens voelt het ook heel awkward, maarja het is dan ook wel een rare situatie nu :P
pi_192049587
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 14:10 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoel.. Blijkbaar zijn bedrijven echt ernstig uitgehold. En dat in de “goede” tijden. Dat zal dus helemaal wel gelden voor best veel zzp-ers. De aankomende maanden zal dus blijken hoe het land echt opgebouwd is in de afgelopen tien jaar waarin veel mensen een shitload aan lease en andere maandelijkse betalingen zijn aangegaan.. Het begrotingsoverschot heeft in ieder geval al een doel.
Het probleem is dat de liquiditeit snel op kan drogen als opeens niemand meer van je diensten gebruik maakt. Het is niet zo dat de KLM een ongezond bedrijf is wat op het randje van de afgrond balanceerde.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_192050045
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het probleem is dat de liquiditeit snel op kan drogen als opeens niemand meer van je diensten gebruik maakt. Het is niet zo dat de KLM een ongezond bedrijf is wat op het randje van de afgrond balanceerde.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 14:00 schreef XDo het volgende:

[..]

De marges zijn kleiner dan je denk in diverse branches. Oa gevolgen van de privatiseringen en als gevolg daarvan concurreren op prijs.
Dat krijg je in een efficiënt land als dit.

Alles draait hier op maximale capaciteit: De zorg, onze medicijnvoorziening, maar ook onze bedrijven. Extra capaciteit die niks staat te doen is immers inefficient. Dus just in time delivery, zo min mogelijk ongebruikte voorraad, ongebruikte bedden.

Dus nul reserves. En daar komen we nu achter.
pi_192050933
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:38 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]


[..]

Dat krijg je in een efficiënt land als dit.

Alles draait hier op maximale capaciteit: De zorg, onze medicijnvoorziening, maar ook onze bedrijven. Extra capaciteit die niks staat te doen is immers inefficient. Dus just in time delivery, zo min mogelijk ongebruikte voorraad, ongebruikte bedden.

Dus nul reserves. En daar komen we nu achter.
Dat heeft niet perse iets met dit land te maken maar meer met een normale bedrijfsvoering. Winsten worden uitgekeerd aan aandeelhouders of geïnvesteerd in het bedrijf. Niemand gaat zeggen van "laten even een liquide middelen buffer aanleggen voor het geval we een half jaar dicht moeten, lol." Dat geld rendeert dan niet. Het is natuurlijk ook vrij extreem wat er nu allemaal gebeurt in de wereld.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_192051518
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:38 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

[..]

Dat krijg je in een efficiënt land als dit.

Alles draait hier op maximale capaciteit: De zorg, onze medicijnvoorziening, maar ook onze bedrijven. Extra capaciteit die niks staat te doen is immers inefficient. Dus just in time delivery, zo min mogelijk ongebruikte voorraad, ongebruikte bedden.

Dus nul reserves. En daar komen we nu achter.
De reserves die er waren zijn lekker als dividend overgeboekt naar aandeelhouders. Die niet terug hoeven te boeken als het slecht gaat..
dag
pi_192051586
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat heeft niet perse iets met dit land te maken maar meer met een normale bedrijfsvoering. Winsten worden uitgekeerd aan aandeelhouders of geïnvesteerd in het bedrijf. Niemand gaat zeggen van "laten even een liquide middelen buffer aanleggen voor het geval we een half jaar dicht moeten, lol." Dat geld rendeert dan niet. Het is natuurlijk ook vrij extreem wat er nu allemaal gebeurt in de wereld.
Dit kan dan wel te boek staan als normale bedrijfsvoering maar het is echt te triest voor woorden dat je geen liquide reserves hebt.. Om heel eerlijk te zijn is het gewoonweg armoedig.. En precies dat is wat er gaat komen, echte armoede. Niet alleen mensen maar de hele samenleving incl bedrijven leven op de pof op de rand van de afgrond.. 3 weken niet kunnen overleven is geen bedrijfsvoering maar dan ben je tot op het bot uitgebuit...
pi_192052159
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Niemand gaat zeggen van "laten even een liquide middelen buffer aanleggen voor het geval we een half jaar dicht moeten, lol." Dat geld rendeert dan niet. Het is natuurlijk ook vrij extreem wat er nu allemaal gebeurt in de wereld.
Sja, voordeel, nadeel.

Tijdens de normale tijden kosten zulke buffers alleen maar geld. Maar een zo klein mogelijke buffer zorgt er wel voor dat je in buitengewone situaties weinig veerkracht hebt.

In hoeverre wil/kan je in je normale bedrijfsvoering rekening houden met mogelijk buitengewoon event?

Geldt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor overheden in het algemeen.

Oh, wat balen we nu, dat we zo weinig IC bedden over hebben. Maar als virologen een half jaar geleden gepleit zouden hebben voor extra bedden, zouden we dan geluisterd hebben? Waarschijnlijk niet. ‘We hebben nu al nauwelijks geld voor voldoende IC bedden. En dan willen die grapjassen er nog 10% extra bij hebben. Voor het geval er een hypothetische epidemie uitbreekt. Bekijk het maar, de zorg is al duur genoeg’.
pi_192052368
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb reeds sinds de puberteit invulling gegeven aan het concept social distancing.
Hoezo? :?
  zondag 15 maart 2020 @ 20:08:05 #47
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_192056504
Ik woon in een studentenhuisje in Delft. Ik was daar twee weken uit vertrokken naar mijn moeder in Haarlem. Je kunt je wel voorstellen waarom... Hint: studentenhuis in een studentenstad.

Sinds ik hier ben beperkt contact gehad, en alleen met mensen die vrij sociaal geïsoleerd zijn. Meeste verzoeken om af te spreken sindsdien afgeslagen. Niet alleen voor mijzelf, of mijn moeder, maar ook voor alle anderen. Deze verspreiding tegengaan is een collectieve inspanning en vergt solidariteit... niet egoïsme.

[ Bericht 26% gewijzigd door darkmond op 15-03-2020 20:14:12 ]
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_192056606
quote:
9s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:35 schreef Gehrman het volgende:
Als incel zijnde doe ik niet anders.
Alle lezers hier hebben een fok! account je bent niet alleen :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 15 maart 2020 @ 20:19:03 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192056696
Ik ga alleen af en toe op bezoek bij mn moeder.

Vrienden heb ik niet dus daar kan ik sowieso niet mee afspreken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:16:10 #50
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192105718
Ik doe er wel aan, maar binnenshuis is het toch eigenlijk niet te doen om steeds 1,5 meter afstand te houden?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')