abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 maart 2020 @ 16:57:34 #51
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_192051860
Ja.

Bedrijf heeft veel nieuwe mensen, waaronder ik, aangenomen omdat ze behoorlijk aan het groeien zijn. Als die groei afneemt, gaan er geheid mensen ontslagen worden. Daarnaast zie ik de vraag qua mensen op de huidige projecten ook nog wel afnemen, dan heb je helemaal een groot probleem.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zondag 15 maart 2020 @ 16:59:01 #52
484106 Kopjechino
Another hole to dig my soul in
pi_192051885
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:11 schreef Stefanovich het volgende:
Nee. Ik werk bij het UWV Werkbedrijf afdeling WW :D
Jij krijgt het waarschijnlijk juist drukker :+
'From the deepest desires often come the deadliest hate.'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 maart 2020 @ 17:04:52 #53
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192052031
Nee,

ik werk in communicatie mbt wijkorganisaties in deze wijk. Ik heb het juist druk momenteel.
Ik krijg het straks wel rustiger, maar nu niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_192052067
Bij ons is de ordeportefeuille van normaal 6 weken vooruit teruggelopen tot 4.5 week vooruit. De laatste week minder nieuwe projecten en twee lopende projecten zijn uitgesteld/afgesteld. Nog niet kritiek, maar de komende weken zullen er wel mensen zonder werk komen te zitten. Alle lopende sollicitatieprocedures zijn stopgezet. Mijn jaarcontract loopt over 2 weken af en heb nog niets gehoord. Normaal zou ik er 100% vanuit dat ik gewoon een vastcontract krijg gezien recente promotie, het feit dat mijn team het beste draait. Maar het moet niet extreem snel gaan verslechteren.

Was ook bezig voor een ander huis, maar dat ga ik waarschijnlijk toch maar niet doorzetten. Zelfs niet als m'n contract wel verlengd wordt, want ik zou hem wel een beetje knijpen met twee huizen en een snel verslechterende economie.
  zondag 15 maart 2020 @ 17:23:16 #55
338319 ZarB
Piña colada
pi_192052516
In mijn vakgebied is altijd werk, ik heb een vast contract en onze toko draait wel door. Dus nee.

We hebben wel net een nieuw huis gekocht, maar dat is pas over 1.5 jaar klaar. We willen in ons huidige huis blijven wonen tot we over kunnen dus we gaan voorlopig nog niet verkopen. Hebben goddank geen overwaarde nodig voor de financiering. Met verlies verkopen is vrijwel onmogelijk dus als het goed is zitten we safe.

Wel nog een 5 weekse reis op het programma staan dus dat wordt spannend. Anders zijn we dat geld iig kwijt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192052783
VOOR
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:48 schreef Peter het volgende:
Hoeveel maanden werk heb je nog en mag men zomaar annulleren?
Voor de volgende boot is al een handtekening gezet en daar zit een maand of 4 werk in. Als de volgende 2 ook doorgaan dan is dat nog eens 8 maanden extra werk.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 17:45:35 #57
9859 crew  Karina
Woman
pi_192053206
Nee, de meeste evenementen die wij organiseren zijn afgelast, maar in het najaar (als alles hopelijk voorbij is) zal het heel druk worden omdat alles is verschoven naar die tijd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 15 maart 2020 @ 19:52:21 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192056162
Nee zelf vast contract en al meer dan 5 jaar op positie hier dus tenzij de boel failliet gaat zal ik niet zo snel eruit moeten. Maar ik verwacht dat dat meevalt omdat we vrijwel geheel digitaal kunnen functioneren en onze klanten onze diensten ook wel nodig gaan hebben.

Het bijzondere is ook dat ons bedrijf het juist moeilijker heeft in economisch goede tijden. Dan hebben klanten juist de neiging minder uit te besteden en meer zelf te willen doen. In slechtere tijden wordt er meer uitbesteed en daar profiteren wij weer van.
pi_192056364
Ik wel als ik dit zo lees (van de site van het RIVM, tweeverdieners.. drie jonge kinderen)


De school van het kind van mijn werknemer is gesloten vanwege het Corona-virus. Nu kan mijn werknemer niet naar het werk omdat mijn werknemer thuis moet blijven bij het kind. Mijn werknemer kan ook niet vanuit huis werken. Heeft mijn werknemer recht op calamiteitenverlof en zo ja moet ik het loon doorbetalen?
Calamiteitenverlof kunnen werknemers gebruiken als zij met een plotseling probleem te maken krijgen zoals een ziek kind dat opgehaald moet worden of waterleiding die is gesprongen. Het verlof duurt zolang de werknemer nodig heeft om het probleem op te lossen. Dat kan enkele uren en hooguit enkele dagen zijn. Het plotseling sluiten van school kan zo’n probleem zijn. Het hangt van de gezinssituatie af of calamiteitenverlof noodzakelijk is. Denk daarbij aan vragen als: hoe oud is het kind of zijn de kinderen, is/zijn beide ouder(s) werkzaam en is thuiswerken voor beiden onmogelijk? Zit er ruimte in de werktijden? Kunnen de kinderen ook een deel van de tijd alleen zijn? Is andere opvang beschikbaar, bijvoorbeeld door familie of andere ouders? De antwoorden op deze vragen bepalen of de werknemer recht heeft op calamiteitenverlof. Dus: in principe is calamiteitenverlof mogelijk en dan zo kort mogelijk: één of hooguit enkele dagen. Het loon moet tijdens het calamiteitenverlof worden doorbetaald. Het is aan de ouders om opvang voor de periode daarna te regelen.


Dit is exact de reden dat ik niet wilde dat scholen en kinderopvang zouden sluiten. Ze gooien de zooi op slot, werkgevers verlangen van mij dat ik gewoon kom werken..maar ik mag zelf uitzoeken waar ik mijn kinderen laat.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:03:13 #60
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192056408
Gedetachteerd bij een bedrijf tot 1 juni en contract tot eind dit jaar bij detacheerder.
Ik maak me wel zorgen, maar ja nu is er weinig aan doen. Hopelijk is deze Corona gekte snel voorbij
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 15 maart 2020 @ 20:13:52 #61
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192056616
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:06 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn jaarcontract loopt over 2 weken af en heb nog niets gehoord.
Dan heb je zo te zien in ieder geval nu al recht op een aanzegvergoeding van een half maandsalaris. En nog meer als je werkgever je nog langer in het ongewisse laat. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192056710
Niet echt. Mijn vrouw moet thuisblijven (ze werkt voor een cateraar) en ik moet blijven werken (Ik zit in de regionale elektriciteitsvoorziening, een zgn. vitaal proces), we zitten niet op de max qua uitgaven dus ik zie wel hoe het loopt. Mocht de poep echt aan zijn, in de zin van ontwrichte samenleving of dode mensen op straat, dan wordt het wel tijd om mij zorgen te maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_192056748
nee, werk is de zorg, werk zat dus komende tijd :P
hardcoholic
pi_192056814
Ik heb een paar weken geleden mijn ontslag ingediend zonder dat ik een nieuwe baan had. Maak me echter niet veel zorgen. Ik werk nog bij mijn huidige werkgever tot en met eind april in verband met mijn opzegtermijn, dus ik heb sowieso nog twee maanden aan loon. Daarnaast heb ik over de jaren een goede buffer opgebouwd zodat ik altijd mijn baan kan opzeggen zonder mij zorgen te hoeven maken. Een soort "fuck you" money als het ware. Ook werk ik in een vakgebied waar behoorlijk veel vraag naar is.

Is dit het beste moment om je baan op te zeggen? Nee, zeker niet. Maar voorlopig hoef ik mij geen zorgen te maken.
pi_192056824
Ik zit dus in de ww mijn thesis te typen, dat is best wel chill. Zouden ze de verplichte sollicitatieactiviteiten gaan afschaffen? ;)
  zondag 15 maart 2020 @ 20:28:44 #66
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_192056885
Ik ben net bezig met de overstap van bedrijfsleven naar overheid. Moet nog tekenen bij de overheid (deze week) en de opzegbrief nog sturen naar mijn huidige werkgever. :o
Maar ik ga toch wel even de vraag stellen over de baanzekerheid, al zal dat beter zijn bij de overheid, dan het bedrijfsleven.

Financieel niet zo bang, maar ben wel bang dat de economie echt een harde klap krijgt en er heel veel ontslagen zullen vallen.
  zondag 15 maart 2020 @ 20:29:42 #67
40566 Ericr
Livewrong
pi_192056911
Ontwikkel en beheer voor een klant die ziekmeldingen registreert voor grote bedrijven. Dat stuk werk groeit komende tijd. Nieuwe opdrachten via mijn werkgever zullen waarschijnlijk uitgesteld worden maar zal gelet op huidige portfolio opdrachten weinig problemen moeten opleveren.

Kan me wel voorstellen dat in best veel sectoren klappen gaan vallen. Een recessie is nog enigszins voorspelbaar maar nu worden er veel meer sectoren tegelijk geraakt.
pi_192056974
Voor mijn baan ben ik niet bang, werk in de voedingsindustrie bij een gezond bedrijf die wel een klap kan hebben (en we produceren gewoon door, waarschijnlijk wel minder).
Financieel heb ik er wel een hard hoofd in, denk dat er erg veel mensen er gewoon duizenden euro's op achteruit gaan. Niet rampzalig maar wel erg balen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192060521
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan heb je zo te zien in ieder geval nu al recht op een aanzegvergoeding van een half maandsalaris. En nog meer als je werkgever je nog langer in het ongewisse laat. :s)
Dat zijn van die theoretische wetten. :P
pi_192060857
Ik heb er wel een hekel aan dat de Erasmus niet even de kans biedt om nog gegevens van de computers af te halen voordat ze de werkplekken afsluiten voor studenten. Jezus jongens? Geef dan één dag ofzo, dat mensen erop kunnen anticiperen?

Dat mensen massaal gaan hamsteren enzo heeft er ook mee te maken met dat ze geen vertrouwen hebben in de overheid dat ze nog hun boodschappen kunnen blijven doen. Geef meer vertrouwen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192060889
Nee anders hebben we het UWV nog en anders doen we even gratis boodschappen _O_
pi_192061085
Zzp'er ,geen opdrachten meer dus ja maak me wel zorgen
pi_192061210
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:01 schreef Twinkle20 het volgende:

Dit is exact de reden dat ik niet wilde dat scholen en kinderopvang zouden sluiten. Ze gooien de zooi op slot, werkgevers verlangen van mij dat ik gewoon kom werken..maar ik mag zelf uitzoeken waar ik mijn kinderen laat.
Dus je ziet het als dagopvang?

Zeg dan dat dit precies je verwachting was dat het kabinet geen fatsoenlijk alternatief zou bieden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192061308
Mwa nee.

Ik werk als freelancer in de horeca dus de gevolgen kwamen even binnen. Nu ben ik alweer aan het nadenken en heb ik nog wel wat spaargeld en onze huur is ontzettend laag. Ik hoop wel dat er uitstel van de belastingen gaat komen. :P
Gino ♥
  Redactie Frontpage zondag 15 maart 2020 @ 23:46:07 #75
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_192061399
Ik heb een redelijk goede baan bij een zeer grote toeleverancier van de bouwsector. Door de stikstofcrisis en pfas werd het de laatste maanden al een stuk minder, nu ligt de bouw helemaal op zijn gat. Nu gedwongen thuiswerken, wordt ook niet wat. Gelukkig werkt vrouwlief in de zorg, topdrukte daar
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')