SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
Richtlijnen in dit topic: -probeer niet lollig te doen -bij nieuws graag een bron -off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
Op zondag 15 maart 2020 01:47 schreef roos94 het volgende: Mijn hogeschool is tot 1 april gesloten. Ik zit dan in de knel qua afstuderen, hoe groot is de kans dat deze lockdown verlengd wordt tot dieper in april of zelfs mei?
Heel groot, zodra wij een echte lockdown krijgen (dus echt niemand naar buiten of 1 iemand van het gezin) 2 weken tot resultaat en dan nog 2 weken om het uit te laten woeden. Minimaal nog 1 maand dus
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
In rotterdam is het ook al zo dat je niet meer voorin mag instappen.
En geen van de passagiers die begrijpt dat zij zelf wél volop in de gevarenzone zitten? (De chauffeur ook trouwens, misschien als ie een plastic zeiltje zou spannen ietsje minder..)
Maar, denk jij niet dat er een verschil is tussen PANIEK (als in wij gaan er allemaal aan) of bezorgdheid (als in wij moeten hier serieus mee omgaan en niet zo laconiek doen)?
De meeste users hier zitten echt in de tweede categorie, maar worden vaak neergezet alsof ze paniekzaaien, totaal de weg kwijt zijn en geen enkel idee hebben waar ze het over hebben. Dat is best jammer, want het maakt het voeren van discussies echt heel moeilijk.
Sorry, maar veel van de users make op mij die indruk. De algemene tendens op fok lijkt paniek.
Ik vind dat gevaarlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Sorry, maar veel van de users make op mij die indruk. De algemene tendens op fok lijkt paniek.
Ik vind dat gevaarlijk.
Ik vind mensen die doen alsof Severe Acute Respiratory Syndrome - CoV-2 op welke manier dan ook te vergelijken zou zijn met de reguliere seizoensgriep letterlijk levensgevaarlijk en zo dom als het achtereind van een paard.
Ik kan zulke flapdrollen niet meer aanhoren. Zeggen dat het niet vergelijkbaar is omdat het hier niet massaal over de scholen verspreid is. Dus omdat dat nog niet gebeurd is moeten de scholen maar openblijven haha.
En dan die hygiene, laat ik daar maar niet eens over beginnen. Dat riepen we 1,5 maand terug ook. Ja we doen t hier allemaal veel beter dan in China. dus die situatie kan hier niet gebeuren
Ik vind mensen die doen alsof Severe Acute Respiratory Syndrome - CoV-2 op welke manier dan ook te vergelijken zou zijn met de reguliere seizoensgriep letterlijk levensgevaarlijk en zo dom als het achtereind van een paard.
Die mensen moet je ook gewoon kaltstellen, geen oorlog mee te winnen.
Heel groot, zodra wij een echte lockdown krijgen (dus echt niemand naar buiten of 1 iemand van het gezin) 2 weken tot resultaat en dan nog 2 weken om het uit te laten woeden. Minimaal nog 1 maand dus
De fabrieken stoppen niet tot het moet van de overheid of er geen orders meer komen, of er geen personeel meer is. Of grondstoffen e.d. niet meer te krijgen zijn.
Als er in elke fabriek een paar mafklappers zijn die de adviezen om sociale contacten te mijden gewoon in de wind slaan en de helft van de productie besmetten dan blijven er uiteindelijk weinig fabrieken draaien.
In deze situatie moeten we ook beseffen dat we na de zorg en handhaving ook gewoon een maatschappelijke taak hebben.
Op zondag 15 maart 2020 01:54 schreef Elan het volgende: Overigens zijn er op dit moment zo'n 289 van de 1141 IC-bedden bezet dus absoluut nog geen Italiaanse taferelen.
Op zondag 15 maart 2020 01:47 schreef Vliegbaard het volgende: [..] Het gevaarlijke vind ik dat we binnen de productie met een vrij kleine groep werken. 4 man per ploeg. Mijn chef is deze week al ziek thuis. Mijn collega gaat vanavond lekker biertjes doen in de stad (Breda schijnt gewoon open te zijn). Ik vermijd de hele week eigenlijk al zoveel mogelijk mensen behalve in de supermarkt. Morgen komt ik mijn collega tegen die mijn hele nek volblaft met virussen waarvan hij niet weet of hij ze heeft en vervolgens besmet hij heel het bedrijf. Wij operators hebben sinds een paar dagen op een A4 best duidelijk aangeplakt staan dat alleen eigen personeel in de controlekamer mag komen. Op 2 dagen tijd zijn de externe firma’s die doodleuk binnen komen wandelen niet op 4 handen te tellen. Zo asociaal zijn we dus blijkbaar.
Hier dus hetzelfde, we hebben nog voorstellend om de assemblage in 2 shifts te laten werken,maar het risico van het virus wordt zwaar onderschat
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
Op zondag 15 maart 2020 01:54 schreef Elan het volgende: Overigens zijn er op dit moment zo'n 289 van de 1141 IC-bedden bezet dus absoluut nog geen Italiaanse taferelen.
Die 1141 IC-bedden zijn niet alleen voor Coronalijders bedoeld. 60/70 procent is in gebruik door de regulier ernstig zieken.
Is dit beleid herkenbaar voor iemand? Bedrijven die er weinig van maken? Op een paar flyers 'handen wassen' na?
Supermarkten, met het verzoek om alleen te pinnen. Waar niemand iets mee doet. Mijn vriendin werkt fulltime achter de kassa en ik maak me daar best zorgen over. Ook als wel iedereen zou pinnen trouwens. Eigenlijk vind ik het gekkenwerk nu.
Waar is dit aan de orde dan? In Italië mag je gewoon naar de supermarkt en joggen.
we lopen 10 dagen achter op italie.....is de voorspelling
Ik kan zulke flapdrollen niet meer aanhoren. Zeggen dat het niet vergelijkbaar is omdat het hier niet massaal over de scholen verspreid is. Dus omdat dat nog niet gebeurd is moeten de scholen maar openblijven haha.
En dan die hygiene, laat ik daar maar niet eens over beginnen. Dat riepen we 1,5 maand terug ook. Ja we doen t hier allemaal veel beter dan in China. dus die situatie kan hier niet gebeuren
Volgens mij zijn scholen daar ook vrij in. Getuige de vele scholen die nu de deuren sluiten.
Ik bedoelde meer dat Leraren, ouders en kinderen een school kan dwingen om definitief te sluiten. De regering kan wel roepen en willen, maar het is het volk dat uiteindelijk de macht heeft. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat veel leraren gezien de vorige stakingen om andere redenen de minister president de middelvinger geven vanwege de oppas benaming. Waarom zou je les geven als je als tweederangsburgers wordt behandeld met alle risico's inbegrepen.