Ik ben ook een leek. Maar ik ga die cijfers niet paniekerig uitleggen. Weet ik veel?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Was het deze die ik miste?
En ja dat kan vast wel een deel verklaren denk ik (als pure leek natuurlijk). En idd de eerder genoemde intense familiecontacten daar.
Toch baart het me in NL en Frankrijk dan ook wel zorgen dat zo'n groot deel van de patiënten op IC onder de 50 is.
Hier zijn de kroegen wel gewoon open, alleen laten ze minder mensen binnen. Echt wtfquote:Op zondag 15 maart 2020 01:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vooral hardleers, ja.
In Brabant is alles nu afgeschaft vanwege 1 besmette persoon die Carnaval gaat vieren, en mensen gaan nog gewoon stappen.
Zelf weten, het is een vrij land, natuurlijk maar verwacht niet dat het aantal besmettingen dan vermindert.
...en ik woon zelf in Brabant, en hier is echt alles afgeschaft.
Als ik vandaag als referentie pak dan is er nog steeds geen beleid; ‘life as usual’ en ja daar doe ik zelf ook nog aan mij.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat wij twee golven gaan krijgen. Eerste golf is nu aan de gang en dat zijn de mensen die tijdens carnaval zijn besmet. In de loop van volgende week verwachting ik weer een stijging. Dat gaan de mensen zijn die zijn besmet in de week na carnaval. Er was toen geen beleid, het volk was niet ingelicht en iederen was nog in de "LOL griepje mode".
De vraag is vooral wat daarna gaat gebeuren. Zijn de huidige maatregelen genoeg? Zo ja, dan zal het meevallen en kunnen wij het uitzingen. Zelf denk ik dat het niet genoeg is en dat wij daarna een heel groot probleem gaan krijgen.
Hopelijk zit ik er naast.
Het gevaarlijke vind ik dat we binnen de productie met een vrij kleine groep werken. 4 man per ploeg. Mijn chef is deze week al ziek thuis. Mijn collega gaat vanavond lekker biertjes doen in de stad (Breda schijnt gewoon open te zijn). Ik vermijd de hele week eigenlijk al zoveel mogelijk mensen behalve in de supermarkt. Morgen komt ik mijn collega tegen die mijn hele nek volblaft met virussen waarvan hij niet weet of hij ze heeft en vervolgens besmet hij heel het bedrijf.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:40 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat 2020 klaar is zeggen wij hier ook, als is het maar vanwege de gesloten sportscholen; geen F1; etc.
Ik werk in de techniek/productie in geheel Europa/usa en een stukje Azië, maar dit is toch wel kut hoor en het kost ons erg veel geld.
Collega’s/vrienden zijn nu gezellig de stad in (eerste stad de Moerdijk over)
...en als alle mensen beweren dat je paniek aan het zaaien bent als je gewoon realistisch naar dingen kijkt.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Geef ze eens ongelijk als de tv zegt dat het maar een griepje is en je je handen gewoon goed moet wassen.
Ik maak me vooral zorgen omdat uit onderzoeken nu ook blijkt dat het corona virus blijvende schade aan je longen kan aanbrengen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben ook een leek. Maar ik ga die cijfers niet paniekerig uitleggen. Weet ik veel?
Paniek is een slechte raadgever.
Wat ik wel weet.
In Nederland 1 jongen (uitermate zorgelijk dat hij op IC ligt!!!) op 17 miljoen burgers waarbij de 'doden' - oud- zijn.
Wat mij betreft NOG niet zorgelijk, maar blijf waakzaam omdat dit virus erger KAN zijn dan de gewone griep.
Is dit beleid herkenbaar voor iemand? Bedrijven die er weinig van maken? Op een paar flyers 'handen wassen' na?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zelf ben ik trouwens Projectleider, maar we worden geacht af en toe een kijkje in de fabriek te nemen van onze lopende projecten. 90% van mijn werk zou ik prima vanuit thuis kunnen doen. Heb notabene een VPN om op de servers te kunnen...
Zo stond het toch gewoon vandaag in de krant?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat wij twee golven gaan krijgen. Eerste golf is nu aan de gang en dat zijn de mensen die tijdens carnaval zijn besmet. In de loop van volgende week verwachting ik weer een stijging. Dat gaan de mensen zijn die zijn besmet in de week na carnaval. Er was toen geen beleid, het volk was niet ingelicht en iederen was nog in de "LOL griepje mode".
De vraag is vooral wat daarna gaat gebeuren. Zijn de huidige maatregelen genoeg? Zo ja, dan zal het meevallen en kunnen wij het uitzingen. Zelf denk ik dat het niet genoeg is en dat wij daarna een heel groot probleem gaan krijgen.
Hopelijk zit ik er naast.
Sommigen kunnen misschien niet anders. Hebben niemand die de boodschappen voor ze wil doen en snappen wellicht online bestellen niet. Of moeten de hond zelf uitlaten.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat mensen roepen dat we niet de straten op moeten, niet zozeer voor onszelf maar om de ouderen te beschermen. Vervolgens lopen die ouderen gewoon volop buiten
Een super virale SARS variant met een lange incubatietijd, symptoomvrije dragers/besmetting waarvan we weten dat het de zorg in meerdere landen al compleet overbelast heeft niet zorgelijk? En kan erger zijn dan de gewone (seizoens)griep?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:46 schreef Montagui het volgende:
Wat mij betreft NOG niet zorgelijk, maar blijf waakzaam omdat dit virus erger KAN zijn dan de gewone griep.
Check!quote:Op zondag 15 maart 2020 01:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen omdat uit onderzoeken nu ook blijkt dat het corona virus blijvende schade aan je longen kan aanbrengen.
Ook bij jongere mensen.
Of ze geven gewoon geen neuk omdat ze oud zijn en toch bijna dood gaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Geef ze eens ongelijk als de tv zegt dat het maar een griepje is en je je handen gewoon goed moet wassen.
Die kans lijkt me vrij aannemelijk, onze echte lockdown is ook nog niet begonnen toch?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:47 schreef roos94 het volgende:
Mijn hogeschool is tot 1 april gesloten. Ik zit dan in de knel qua afstuderen, hoe groot is de kans dat deze lockdown verlengd wordt tot dieper in april of zelfs mei?
Maar, denk jij niet dat er een verschil is tussen PANIEK (als in wij gaan er allemaal aan) of bezorgdheid (als in wij moeten hier serieus mee omgaan en niet zo laconiek doen)?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben ook een leek. Maar ik ga die cijfers niet paniekerig uitleggen. Weet ik veel?
Paniek is een slechte raadgever.
Wat ik wel weet.
In Nederland 1 jongen (uitermate zorgelijk dat hij op IC ligt!!!) op 17 miljoen burgers waarbij de 'doden' - oud- zijn.
Met een dreigende horrordood als gevolg van een dubbele longontsteking/orgaanfalen? Absoluut. Ik zou lekker mn soapseries kijken en in full lockdown gaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Of ze geven gewoon geen neuk omdat ze oud zijn en toch bijna dood gaan.
Zou jij binnenblijven als je weet dat je toch in je laatste levensfase zit en een oorlog hebt overleefd?
Alle hogescholen en uni's toch? De mijne in ieder geval wel (Fontys Eindhoven).quote:Op zondag 15 maart 2020 01:47 schreef roos94 het volgende:
Mijn hogeschool is tot 1 april gesloten. Ik zit dan in de knel qua afstuderen, hoe groot is de kans dat deze lockdown verlengd wordt tot dieper in april of zelfs mei?
Geloof het of niet, die had ik nog niet eens gelezenquote:Op zondag 15 maart 2020 01:48 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zo stond het toch gewoon vandaag in de krant?
Laten we elkaar aanvallen, goed planquote:Op zondag 15 maart 2020 01:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Sommigen kunnen misschien niet anders. Hebben niemand die de boodschappen voor ze wil doen en snappen wellicht online bestellen niet. Of moeten de hond zelf uitlaten.
Heb mijn 91-jarige achterbuurman m'n mobiele nr gegeven voor boodschappen. En jij?
Ik zie hier idd geen probleem meequote:Op zondag 15 maart 2020 01:49 schreef cemeteryslut het volgende:
Weet niet of dit of zoiets al gepost was, maar prima oplossing zo https://www.ad.nl/dossier(...)-instappen~ab38d416/
Mijn zus werkt in de wijkverpleging, moest ff foto's ophalen en ze kwam een stuk of 20 cliënten tegen. Inclusief de gehele scootmobielenclub.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Sommigen kunnen misschien niet anders. Hebben niemand die de boodschappen voor ze wil doen en snappen wellicht online bestellen niet. Of moeten de hond zelf uitlaten.
Heb mijn 91-jarige achterbuurman m'n mobiele nr gegeven voor boodschappen. En jij?
In rotterdam is het ook al zo dat je niet meer voorin mag instappen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:49 schreef cemeteryslut het volgende:
Weet niet of dit of zoiets al gepost was, maar prima oplossing zo https://www.ad.nl/dossier(...)-instappen~ab38d416/
Ja, dat helpt gewoon helemaal niet. Mensen blijven ook gewoon gaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:47 schreef joyvke het volgende:
[..]
Hier zijn de kroegen wel gewoon open, alleen laten ze minder mensen binnen. Echt wtf.
Kunnen ze anders niet gewoon in veewagons naar de werkkampen getransporteerd worden? In de locomotief zit de machinist dan ook veilig.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:49 schreef cemeteryslut het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |