abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2020 @ 01:34:41 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192040816
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, maar als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat tijdens Carnaval de meeste mensen besmet zijn.
Mwah.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192040817
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, maar als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat tijdens Carnaval de meeste mensen besmet zijn.
Dat houdt ook nooit door mogen gaan, wist al meteen dat de meeste gevallen in Brabant zouden gaan zijn
pi_192040821
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit.

Twee weken geleden werd ik nog net niet voor gek verklaard toen ik zei dat dit een heel groot probleem ging worden.

Vorige week was er één collega die enigzins luisterde, maar rest waren nog steeds in "struisvogel" mode.

Vrijdag was de eerste keer in al die tijd dat ik zowel mijn collega's als de patiënten hoorde praten over "corona". Zelfs toen waren de meeste collega's nog laconiek en hoorde ik constant dingen als "ik ga gewoon uit vanavond hoor", "morgen filmpje pakken", "verjaardagfeestje morgen".

Mensen hebben gewoon geen flauw idee wat er aan de hand is, wat de consequenties gaan zijn en hoe belangrijk hun rol is in dit geheel. Ik neem het volk eigenlijk ook niks meer kwalijk. In Engeland zegt Boris Johnson gewoon open en eerlijk wat er aan de hand is, dat er nog veel mensen gaan overlijden en dat dit één van de grootste rampen zal zijn die iemand zal meemaken tijdens hun leven.

In Nederland zijn wij vooral van het downplayen, eerst was de kans nihil dat het hier zou komen, daarna waren wij heel goed voorbereid, daarna was alles onder controle en nog geen week later hebben wij het over het sluiten van scholen en mogelijke lockdowns.

Zo snel kan het gaan ....

https://www.volkskrant.nl(...)smettingen~b4c2141f/

Week 1: Don't worry
Week 2: Worry
Week 3: Game Over

Wij zitten nu nog in week 2, want eindelijk is er aandacht en maken mensen zich zorgen. De huidige maatregelen zijn wat mij betreft nog steeds onvoldoende.
Als week 2 gewoon op maandag begint dan zitten we op dinsdag misschien woensdag, week 3 begint voor de meeste mensen pas eind maart denk ik :{
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zondag 15 maart 2020 @ 01:35:26 #254
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_192040822
quote:
16s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ben jij zelf ondanks je ongekend hoge postcount in deze reeks niet ook gewoon gaan carnavallen?
Nee.

Dan vermoord ik strak alle mensen waar ik mee werk. ^O^
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192040832
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Dit hoor ik dus ook en dat gaaat van collega’s tot vrienden. En nee ik woon niet in duindorp ofzo. En ik werk (o.a. in het MT) voor een bedrijf met een omzet van meer dan 50 miljoen per jaar op 150 man. Maar als je hoort hoe ze praten hier....
Kantoorpersoneel mag trouwens wel tot eind van de maand thuis werken :)
Nou binnen mijn vriendengroep zijn we het er allemaal wel over eens dat 2020 een verloren jaar is en dat we de vrijheden en het leven wat we tot vorige week gewend waren wel gedag kunnen zeggen.

Ik werk gelukkig in de levensmiddelen en ik ben niet bang voor mijn baan maar eerder voorbode naïviteit van mijn collega’s. Die gaan dus gerust nog het virus opzoeken in de stad alsof er niks aan de hand is. En ja... ik woon in Brabant.
pi_192040841
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik reageer toch overal netjes op. :D Doe even kalm zeg. We werken ons een ongeluk als vrijwilligers hier. De vrijwilligers waardoor jij überhaupt kunt FOK!en. En ook wij hebben af en toe in deze rare tijden even ontspanning en rust nodig - de reden dat we vragen niet alles vol te smijten met SC en gemekker op elkaar - en kunnen niet 24/7 ieder op hun wenken bedienen hoe graag we dat ook willen.

Dus vertel. Waar had je graag een reactie op gewild. :)
JIj staat hoog in mijn achting van mod's, en ik versta jou standpunt m.b.t her corona virus. Daarom vond ik het frustrerend dat mijn afwijkende reactie op jouw mening niet (tot 2 keer) beantwoord werd.

Maar even goede vrienden. Dank voor deze reactie het is goed zo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192040843
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Kyran het volgende:
Toch vrij bizar dat zelfs met zoveel informatie, zoveel voorbeelden en zoveel experts die roepen "PAS OP" wij nog steeds zoveel laconieke mensen hebben in Nederland.
Aard van het beestje denk ik.

En arrogantie.
  zondag 15 maart 2020 @ 01:39:07 #258
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_192040846
quote:
16s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ben jij zelf ondanks je ongekend hoge postcount in deze reeks niet ook gewoon gaan carnavallen?
Bovendien die Flip hoe heet-ie die was hier ook met Corona-virus en al vrolijk nederland binnen gestapt. Net als die andere mensen van dat cruise-schip. Dat weet jij ook.

Dat ging toen al hartstikke fout.
pi_192040855
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Aard van het beestje denk ik.

En arrogantie.
Het RIVM zal contact hebben met de experts, toch?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 01:40:03 #260
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192040860
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:35 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Als week 2 gewoon op maandag begint dan zitten we op dinsdag misschien woensdag, week 3 begint voor de meeste mensen pas eind maart denk ik :{
Ik denk dat wij twee golven gaan krijgen. Eerste golf is nu aan de gang en dat zijn de mensen die tijdens carnaval zijn besmet. In de loop van volgende week verwachting ik weer een stijging. Dat gaan de mensen zijn die zijn besmet in de week na carnaval. Er was toen geen beleid, het volk was niet ingelicht en iederen was nog in de "LOL griepje mode".

De vraag is vooral wat daarna gaat gebeuren. Zijn de huidige maatregelen genoeg? Zo ja, dan zal het meevallen en kunnen wij het uitzingen. Zelf denk ik dat het niet genoeg is en dat wij daarna een heel groot probleem gaan krijgen.

Hopelijk zit ik er naast.
pi_192040861
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou binnen mijn vriendengroep zijn we het er allemaal wel over eens dat 2020 een verloren jaar is en dat we de vrijheden en het leven wat we tot vorige week gewend waren wel gedag kunnen zeggen.

Ik werk gelukkig in de levensmiddelen en ik ben niet bang voor mijn baan maar eerder voorbode naïviteit van mijn collega’s. Die gaan dus gerust nog het virus opzoeken in de stad alsof er niks aan de hand is. En ja... ik woon in Brabant.
Dat 2020 klaar is zeggen wij hier ook, als is het maar vanwege de gesloten sportscholen; geen F1; etc.

Ik werk in de techniek/productie in geheel Europa/usa en een stukje Azië, maar dit is toch wel kut hoor en het kost ons erg veel geld.
Collega’s/vrienden zijn nu gezellig de stad in (eerste stad de Moerdijk over ;) )
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192040862
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bovendien die Flip hoe heet-ie die was hier ook met Corona-virus en al vrolijk nederland binn gestapt. Net als die andere mensen van dat cruise-schip. Dat weet jij ook.

Dat ging toen al hartstikke fout.
De westerdam bleek uiteindelijk geen bron van besmetting geweest te zijn, meen ik, de Diamond Princess daarentegen...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2020 @ 01:40:30 #263
163650 Greys
pi_192040863
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Italië is het ' oudste' land van de wereld. Lullig, maar misschien dat dat het hogere sterftecijfer verklaart?
Was het deze die ik miste?

En ja dat kan vast wel een deel verklaren denk ik (als pure leek natuurlijk). En idd de eerder genoemde intense familiecontacten daar.

Toch baart het me in NL en Frankrijk dan ook wel zorgen dat zo'n groot deel van de patiënten op IC onder de 50 is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192040865
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit.

Je hebt het dan toch niet begrepen hoor als je kan zeggen "nou, ik ga lekker toch mijn gang, alsof er genoeg politie is om het te controleren". Het is jammer dat er uberhaupt politie nodig is om dit soort maatregelen te handhaven. Het is een freaking noodsituatie.

Hoe makkelijk sommige mensen praten over mensenlevens is ook vrij bizar. Heb echt een hele andere kijk op de wereld gekregen de afgelopen weken.
Soms lijkt het dat users die dit zeggen zelf weinig bekenden in de risicogroepen hebben.

Ze beseffen alleen niet dat ook jongeren slachtoffer kunnen worden.
  zondag 15 maart 2020 @ 01:41:25 #265
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192040868
Tja, gekke koeien, Y2K, ebola, swine flu, bird flu, SARS, MERS, allemaal geen last van gehad. Dan verwachten mensen dat dit weer zoiets zal zijn.
are we infinite or am I alone
  zondag 15 maart 2020 @ 01:41:59 #266
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_192040874
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De westerdam bleek uiteindelijk geen bron van besmetting geweest te zijn, meen ik, de Diamond Princess daarentegen...
Nee, maar dat wist ik toen nog niet.

Er hoeft maar 1 halve zool te zijn die hier in Brabant Carnaval komt vieren en je gaat al.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2020 @ 01:42:16 #267
163650 Greys
pi_192040877
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

JIj staat hoog in mijn achting van mod's, en ik versta jou standpunt m.b.t her corona virus. Daarom vond ik het frustrerend dat mijn afwijkende reactie op jouw mening niet (tot 2 keer) beantwoord werd.

Maar even goede vrienden. Dank voor deze reactie het is goed zo.
Ik heb er net eentje gevonden en beantwoord, ben aan het terugzoeken. En tof dat je zo reageert nu. Meen ik. Zie, we komen er wel uit. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192040880
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk dat wij twee golven gaan krijgen. Eerste golf is nu aan de gang en dat zijn de mensen die tijdens carnaval zijn besmet. In de loop van volgende week verwachting ik weer een stijging. Dat gaan de mensen zijn die zijn besmet in de week na carnaval. Er was toen geen beleid, het volk was niet ingelicht en iederen was nog in de "LOL griepje mode".

De vraag is vooral wat daarna gaat gebeuren. Zijn de huidige maatregelen genoeg? Zo ja, dan zal het meevallen en kunnen wij het uitzingen. Zelf denk ik dat het niet genoeg is en dat wij daarna een heel groot probleem gaan krijgen.

Hopelijk zit ik er naast.
Krijg de kriebels van figuren hier die het onbeschaamd over "een overvolle en zwakke bevolking" hebben, nare gedachte dat je dergelijke mensen onbewust dus ook op straat zult treffen.
  zondag 15 maart 2020 @ 01:43:25 #269
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192040883
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Dit hoor ik dus ook en dat gaaat van collega’s tot vrienden. En nee ik woon niet in duindorp ofzo. En ik werk (o.a. in het MT) voor een bedrijf met een omzet van meer dan 50 miljoen per jaar op 150 man. Maar als je hoort hoe ze praten hier....
Kantoorpersoneel mag trouwens wel tot eind van de maand thuis werken :)
Hier niet (Brabander, werk in noord Limburg). Bedrijf telt op locatie NL +700 medewerkers. Alleen Sales en planning (gerouleerd) mag thuis werken. Maar deze jongen meld zich maandag ziek. Ook i.v.m. met mijn zwangere vrouw (38wk).
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 01:44:06 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192040889
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:41 schreef crystal_meth het volgende:
Tja, gekke koeien, Y2K, ebola, swine flu, bird flu, SARS, MERS, allemaal geen last van gehad. Dan verwachten mensen dat dit weer zoiets zal zijn.
Dat is denk ik ook het grootste verschil tussen Europa en Azië op dit moment. Daar waren ze er relatief snel bij (behalve China dan).

China kan dan ook in tien dagen een paar ziekenhuizen uit de grond stampen en 40.000 man overvliegen.
pi_192040891
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Krijg de kriebels van figuren hier die het onbeschaamd over "een overvolle en zwakke bevolking" hebben, nare gedachte dat je dergelijke mensen onbewust dus ook op straat zult treffen.
Wat mij opvalt is dat mensen roepen dat we niet de straten op moeten, niet zozeer voor onszelf maar om de ouderen te beschermen. Vervolgens lopen die ouderen gewoon volop buiten :')
blablablabla
pi_192040892
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:41 schreef crystal_meth het volgende:
Dat het RIVM van meet af aan ofwel zelf in onzin geloofd heeft of anders gelogen heeft en van daaruit het volk heeft voor(/op)gelicht helpt natuurlijk ook niet mee.. (Al meen ik me te herinneren dat jij met de belgische autoriteiten van doen hebt. :P )
  zondag 15 maart 2020 @ 01:45:12 #273
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192040897
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hier niet (Brabander, werk in noord Limburg). Bedrijf telt op locatie NL +700 medewerkers. Alleen Sales en planning (gerouleerd) mag thuis werken. Maar deze jongen meld zich maandag ziek. Ook i.v.m. met mijn zwangere vrouw (38wk).
Zelf ben ik trouwens Projectleider, maar we worden geacht af en toe een kijkje in de fabriek te nemen van onze lopende projecten. 90% van mijn werk zou ik prima vanuit thuis kunnen doen. Heb notabene een VPN om op de servers te kunnen...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 15 maart 2020 @ 01:45:18 #274
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_192040898
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook het grootste verschil tussen Europa en Azië op dit moment. Daar waren ze er relatief snel bij (behalve China dan).

China kan dan ook in tien dagen een paar ziekenhuizen uit de grond stampen en 40.000 man overvliegen.
Ja, omdat ze het heeft in eigen hand nemen en er niet op rekenen dat de bevolking hun verantwoordelijkheid neemt.
pi_192040900
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat mensen roepen dat we niet de straten op moeten, niet zozeer voor onszelf maar om de ouderen te beschermen. Vervolgens lopen die ouderen gewoon volop buiten :')
Geef ze eens ongelijk als de tv zegt dat het maar een griepje is en je je handen gewoon goed moet wassen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')