abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192038709
Ik zou over 2 weken naar Armenië en Georgië gaan. Helaas heeft ook daar het corona virus toegeslagen en is er ondertussen voor Georgië zelfs een "oranje" reisadvies, oftewel, alleen noodzakelijke reizen. Nu heb ik een bericht gehad van KLM en heb ik ondertussen gekozen voor een voucher om te besteden aan een ander ticket of om een andere periode te gaan. Nu denk ik erover om in dezelfde periode i.p.v. de originele bestemming naar Canada te reizen. Mijn vraag is nu, stel er komt ook hier een oranje advies voor, heb ik dan recht om wederom dat ticket in te ruilen voor een voucher? Ik probeer KLM al 2 dagen te bellen, maar kom er helaas niet doorheen. Ook op mail of Social Media wordt niet gereageerd (wat ik me door de drukte wel een beetje voorstellen kan hoor). Hebben jullie wellicht een advies/ervaring hieromtrent?
pi_192038741
Dit zijn zulke aparte omstandigheden dat niemand hier daar iets zinnigs over kan zeggen. Toch maar blijven proberen KLM te bereiken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192039056
Noord-Amerika staat pas aan de vooravond van massale uitbraak.
Ik zou er vanuit gaan dat je niet naar Canada kan.
So we just called him Fred too
pi_192040038
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:52 schreef Fred2 het volgende:
Noord-Amerika staat pas aan de vooravond van massale uitbraak.
Ik zou er vanuit gaan dat je niet naar Canada kan.
Beter stel ik alles uit. Jammer, had me er op verheugd. Maar goed, veiligheid boven alles
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:05:53 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192046939
Ik stuurde een whatsapp-bericht naar KLM om mijn vlucht te wijzigen. Dit kreeg ik na een dag terug:

quote:
Een hele goedendag! Op dit moment is er een omboekingsbeleid van kracht. Wil je van bestemming wijzigen dan kunnen we je een voucher ter waarde van je ticket aanbieden. Deze voucher is in te zetten op onze website voor een nieuwe boeking of extra opties. Om voor deze voucher in aanmerking te komen dien je deze aan te vragen voor vertrek van je originele vlucht. De voucher is één jaar geldig na uitgifte en is niet restitueerbaar. Als je voor deze optie wilt gaan, stuur ons dan je volledige naam, boekingscode, ticketnummer(s) en e-mailadres. Je kunt de volledige voorwaarden van ons omboekingsbeleid hier vinden: http://klmf.ly/1vbOZtF. Mocht je het ticket via een (online) reisagent geboekt hebben, kun je met hen contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Na de gevraagde gegevens per whatsapp te hebben gestuurd kreeg ik niet veel later dit terug:

quote:
We hebben je ticket omgezet naar een voucher en verstuurd naar het e-mailadres vermeld in de boeking. De voucher is één jaar geldig en kun je inwisselen bij het boeken van een ticket of extra optie via onze website. Je vindt onze online boekingstool via de volgende link: http://klmf.ly/1iVqs5B. Bij de pagina met betalingsmethodes kan je het 13-cijferige vouchernummer invullen bij ’Uw voucher’. De extra opties, zoals stoelreserveringen of bagage, worden niet meegenomen bij deze voucher. Deze kun je gebruiken binnen één jaar na oorspronkelijke uitgifte. Houd er rekening mee dat de voucher voor de extra opties binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten zijn.
Komt goed dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192047648
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik stuurde een whatsapp-bericht naar KLM om mijn vlucht te wijzigen. Dit kreeg ik na een dag terug:
[..]

Na de gevraagde gegevens per whatsapp te hebben gestuurd kreeg ik niet veel later dit terug:
[..]

Komt goed dus.
Zo ver had ik het ook wel begrepen, mijn vraag is echter, stel ik zet die voucher nu in voor ee nreis in April, en die kan dan ook niet doorgaan, krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of heb ik dan helemaal pech gehad?
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 14:47:33 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192049070
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:44 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Zo ver had ik het ook wel begrepen, mijn vraag is echter, stel ik zet die voucher nu in voor ee nreis in April, en die kan dan ook niet doorgaan, krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of heb ik dan helemaal pech gehad?
Ik heb niets gehoord over een limiet voor het omzetten van boekingen in vouchers, behalve dat je het binnen een jaar moet gebruiken. Een boeking met een voucher is volgens mij gewoon een boeking, maar ik ben benieuwd wat KLM gaat antwoorden op je vraag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192050867
En een andere, onwetende, vraag. Kan je zo'n voucher ook inwisselen bij een ticket die je ziet bij Air France? :) .. Vragen .. Vragen .. :P
pi_192063964
Blijkbaar hebben ze een WhatsApp-account, dus kort en krachtig jouw twee vragen daar neerleggen?
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 07:22:35 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192064468
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:13 schreef DutchieBre het volgende:
En een andere, onwetende, vraag. Kan je zo'n voucher ook inwisselen bij een ticket die je ziet bij Air France? :) .. Vragen .. Vragen .. :P
Ja, ook bij Air France en Delta Airlines.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192076054
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 05:05 schreef Postbus100 het volgende:
Blijkbaar hebben ze een WhatsApp-account, dus kort en krachtig jouw twee vragen daar neerleggen?
Als ze zouden antwoorden zondag fantastisch zijn. Vooralsnog 0 respons sinds zaterdag
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:21:09 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192091649
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192102842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
pi_192103235
Waar zou je heen willen, aangezien Canada inmiddels ook dicht gaat?

Maar goed, ik snap wel dat je duidelijkheid wil van de luchtvaartmaatschappij.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:14:24 #15
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192104165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
Heb ze ook gecontacteerd, ook nog niks gehoord, maar ze zullen het wel enorm druk hebben, dus we horen vanzelf wel wat. Hier gelukkig toch niet van plan om de voucher te gebruiken totdat het weer wat veiliger is allemaal.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192104285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heb ze ook gecontacteerd, ook nog niks gehoord, maar ze zullen het wel enorm druk hebben, dus we horen vanzelf wel wat. Hier gelukkig toch niet van plan om de voucher te gebruiken totdat het weer wat veiliger is allemaal.
Ik heb ook al dezelfde keuze gemaakt toen Canada afviel 😊.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 23:12:33 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192108186
Waarom zou je momenteel voor april iets willen boeken? Ga er maar vanuit dat voorlopig wereldwijd alles op slot gaat. Een vriendin kon vandaag op het nippertje mee met de laatste vlucht van Argentinië naar Europa. Geloof me, in lockdown in een ander land is echt geen pretje.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192114603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
Misschien is dat ene whatsappbericht niet goed aangekomen... heb je ook geptobeerd op een andere manier contact te kunnen krijgen?
So we just called him Fred too
pi_192114640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.

De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
So we just called him Fred too
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:17:40 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192116176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.

De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
Wie zegt dat ik klaag? Ik vroeg me iets af, that's it.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192196793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.

De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
Jezus wat een vage reactie. Legitieme vragen worden hier gesteld en je gaat over totaal iets anders zemelen. Natuurlijk is het erg voor de mensen die het virus hebben opgelopen en het wellicht niet hebben gered, dat staat los van je rechten mbt een contract dat je bent aangegaan met een andere partij. Ik kom er met de telefoon nog steeds niet door en op whatsapp komt enkel dat ze het druk hebben.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:30:27 #22
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192240521
Ik heb dezelfde vraag. Wij denken nu aan half september omdat we dan weer mogelijkheden zien om vrij te nemen. Maar in de huidige tijd weet je niet of dat “ver weg genoeg” is. (Zeker gezien onze bestemming, de VS, niet echt weet wat het wil nu)..

Maar ik kan me voorstellen dat het belachelijk druk is bij KLM en partners nu.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:01:19 #23
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_192241626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:30 schreef Yesse het volgende:
Ik heb dezelfde vraag. Wij denken nu aan half september omdat we dan weer mogelijkheden zien om vrij te nemen. Maar in de huidige tijd weet je niet of dat “ver weg genoeg” is. (Zeker gezien onze bestemming, de VS, niet echt weet wat het wil nu)..

Maar ik kan me voorstellen dat het belachelijk druk is bij KLM en partners nu.
KLM beantwoord nu enkel vragen van reizigers die binnen 72 uur zouden reizen of die ergens op de wereld zijn en gerepatrieerd moeten/willen worden. Alle andere vragen worden vertraagd (en gegeven de reacties hier in de topic, blijkbaar flink vertraagd) beantwoord

Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:32 #24
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192241681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

KLM beantwoord nu enkel vragen van reizigers die binnen 72 uur zouden reizen of die ergens op de wereld zijn en gerepatrieerd moeten/willen worden. Alle andere vragen worden vertraagd (en gegeven de reacties hier in de topic, blijkbaar flink vertraagd) beantwoord

[ afbeelding ]
Wat volgens mij ook meer dan logisch is. En er zijn ook ergere dingen. Ik ga zelf ook niet dubbel de vraag stellen als deze al gesteld is. Dus meldde ik mij in het topic, mocht iemand die de vraag al gesteld heeft antwoord krijgen dan weet ik ook automatisch meer :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_192247465
Mijn vluchten worden nu ook allemaal officieel geannuleerd. Ze bieden of omboeken, of een voucher aan. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug.

Nu hoor ik dat je zo'n voucher niet hoef aan te nemen, dat ze altijd verplicht zijn om cash te geven? Klopt dit?
pi_192248412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Mijn vluchten worden nu ook allemaal officieel geannuleerd. Ze bieden of omboeken, of een voucher aan. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug.

Nu hoor ik dat je zo'n voucher niet hoef aan te nemen, dat ze altijd verplicht zijn om cash te geven? Klopt dit?
In een normale wereld klopt dat ja, maar we leven in vreemde tijden. Ik kan me zomaar voorstellen dat áls een rechter daar een uitspraak over zou doen, dat die dan zegt dat in deze buitengewone omstandigheden een voucher een prima alternatief is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192254766
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:13 schreef DutchieBre het volgende:
En een andere, onwetende, vraag. Kan je zo'n voucher ook inwisselen bij een ticket die je ziet bij Air France? :) .. Vragen .. Vragen .. :P
Ja dat kan! Een voucher ter waarde van je ticket is 1 jaar geldig na uitgifte en kan worden gebruikt op KLM, AirFrance, Delta en Virgin vluchten.

Of je na het kopen van een vlucht met een voucher weer opnieuw een voucher kan krijgen weet ik zo gauw niet..
pi_192257738
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:36 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Ja dat kan! Een voucher ter waarde van je ticket is 1 jaar geldig na uitgifte en kan worden gebruikt op KLM, AirFrance, Delta en Virgin vluchten.

Of je na het kopen van een vlucht met een voucher weer opnieuw een voucher kan krijgen weet ik zo gauw niet..
Ah super! Dit wilde ik weten. Mijn beloofde voucher (van 2 weken terug) heb ik overigens nog niet ontvangen. Dat is dan weer wel raar, maar mijn vlucht hebben ze wel uit het systeem gehaald, hopelijk krijg ik de voucher wel gewoon
pi_192261152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:56 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ah super! Dit wilde ik weten. Mijn beloofde voucher (van 2 weken terug) heb ik overigens nog niet ontvangen. Dat is dan weer wel raar, maar mijn vlucht hebben ze wel uit het systeem gehaald, hopelijk krijg ik de voucher wel gewoon
Heb je de voucher zelf aangevraagd? Eerst moest een agent hem inderdaad voor je activeren maar door het grote volume kan/moet je een voucher nu zelf via de website aanvragen. Dit kan via de volgende link: http://klmf.ly/1t7AMNj. Doordat het nu zo druk is kan het wel enige tijd duren voordat je hem daadwerkelijk ontvangt.

Voor extra opties die je hebt gekocht, moet je weer een aparte voucher aanvragen... Dit kan via: https://klmf.ly/1tGbsSv.
pi_192277634
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:42 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Heb je de voucher zelf aangevraagd? Eerst moest een agent hem inderdaad voor je activeren maar door het grote volume kan/moet je een voucher nu zelf via de website aanvragen. Dit kan via de volgende link: http://klmf.ly/1t7AMNj. Doordat het nu zo druk is kan het wel enige tijd duren voordat je hem daadwerkelijk ontvangt.

Voor extra opties die je hebt gekocht, moet je weer een aparte voucher aanvragen... Dit kan via: https://klmf.ly/1tGbsSv.
Dank je! Ik heb de voucher vandaag ook zelf aangevraagd. Ik hoop dat dat geen probleem oplevert omdat de telefonische medewerker de vlucht al uit het systeem heeft gehaald voor mij. De aanvraag was wel succesvol iig. De voucher voor de extra opties moet ik nog aanvragen, det zal ik morgen ook meteen even doen, bedankt voor de tip, ik vroeg het me al af 😊
pi_192318403
KLM schept nu verwarring in mijn reisschema naar Kopenhagen. Op 21 maart logde ik in met mijn KLM boekingscode en trof toen de voucher optie aan. Deze heb ik ingevuld en kreeg ook een vouchter request ID. Hier heb ik een screendump van gemaakt. Van KLM heb ik sindsdien nog niets vernomen. Begrijpelijk gezien de enorme drukte.
Gisteravond logde ik opnieuw in met mijn boekingcode en bleek ie uit het systeem gehaald te zijn.
Vanochtend weer ingelogd en nu staat mijn heenvlucht op 15 april er wel weer, maar is de terugvlucht op zaterdag 18 april geannuleerd. Is er een pagina waar je de status van je KLM voucher request kan volgen?
pi_192320500
Dat is wel wat vreemd
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:35 schreef Nia het volgende:
KLM schept nu verwarring in mijn reisschema naar Kopenhagen. Op 21 maart logde ik in met mijn KLM boekingscode en trof toen de voucher optie aan. Deze heb ik ingevuld en kreeg ook een vouchter request ID. Hier heb ik een screendump van gemaakt. Van KLM heb ik sindsdien nog niets vernomen. Begrijpelijk gezien de enorme drukte.
Gisteravond logde ik opnieuw in met mijn boekingcode en bleek ie uit het systeem gehaald te zijn.
Vanochtend weer ingelogd en nu staat mijn heenvlucht op 15 april er wel weer, maar is de terugvlucht op zaterdag 18 april geannuleerd. Is er een pagina waar je de status van je KLM voucher request kan volgen?
Dat is wel wat vreemd inderdaad. In principe worden alle vluchten waar een voucher voor wordt aangevraagd geannuleerd. Daar zit soms nog wel wat vertraging in.
Zover ik weet kan je nergens je status van de voucher checken.. Het is dus vooral geduld hebben tot je hem ontvangt (voor nu dan).
pi_192331781
mijn vlucht is ook gecancelled, denk dat ik ga voor de voucher
pi_192392338
Meld me hier ook maar even: via KLM tickets geboekt voor onze reis naar de VS

20 Mei heen naar San Francisco
13 Juni terug vanaf Las Vegas

Ik begrijp goed dat een voucher een jaar geldig is vanaf uitgifte voucher (dus vandaag ontvangen is geldig tot 1 April 2021)? En wat gebeurt er nu wanneer de VS het inreisverbod van Europeanen verlengd op korte termijn?

Ik zit daar om meerdere (praktische) redenen niet op te wachten eigenlijk omdat ik niet verwacht dat reizen naar Amerika voor het najaar nog mogelijk/verstandig is. Lees veel klachten op twitter van mensen die in eenzelfde situatie zitten en dat KLM zich niet aan de Europese wetgeving houd om een geld terug garantie af te geven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 1 april 2020 @ 15:22:35 #35
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192392456
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Meld me hier ook maar even: via KLM tickets geboekt voor onze reis naar de VS

20 Mei heen naar San Francisco
13 Juni terug vanaf Las Vegas

Ik begrijp goed dat een voucher een jaar geldig is vanaf uitgifte voucher (dus vandaag ontvangen is geldig tot 1 April 2021)? En wat gebeurt er nu wanneer de VS het inreisverbod van Europeanen verlengd op korte termijn?

Ik zit daar om meerdere (praktische) redenen niet op te wachten eigenlijk omdat ik niet verwacht dat reizen naar Amerika voor het najaar nog mogelijk/verstandig is. Lees veel klachten op twitter van mensen die in eenzelfde situatie zitten en dat KLM zich niet aan de Europese wetgeving houd om een geld terug garantie af te geven.
Volgens mij geven ze je na die termijn (een jaar) wel je geld terug. Als je de voucher niet gebruikt hebt. Vraag me niet waar ik het heb gelezen, maar stond me iets van bij.

Je kan de voucher altijd gebruiken voor een Europese bestemming natuurlijk. Het restant krijg je dan ook weer terug in een voucher.

Balen van je vakantie!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192392479
Lees nu ook dit op het allesamerika forum:

quote:
Je reis is voor 31 mei, dus je valt onder het ruime omboekbeleid. Dit houdt in dat je tot en met 30 september een verzoek tot omboeking kan indienen. Als je nieuwe gewenste vluchtdata voor 30 november vallen, hoef je geen tariefverschil te betalen mits er plaats is in dezelfde reisklasse.
Je kunt zelfs de vluchten laten gaan om eventueel af te wachten of ze geannuleerd worden (je krijgt dan een voucher die na een jaar ongebruikt inwisselbaar is voor geld); je ticket blijft in ieder geval geldig tot 30 september om gebruik te kunnen maken van de omboek/voucher opties. Ook als de vlucht doorging maar je deze niet genomen hebt.
Iemand die hier chocola van kan maken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192393726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu ook dit op het allesamerika forum:
[..]

Iemand die hier chocola van kan maken?
Hmm.. begrijp ik dan goed dat je een voucher kunt aanvragen en deze gewoon niet gebruikt tot 1 jaar na uitgifte en daarmee je geld terug ontvangt? Want dan doe ik dat en boek ik gewoon een nieuwe reis voor wanneer het ons uitkomt en heb ik geen gedoe met die 1 jaar vervaldatum.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192393862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm.. begrijp ik dan goed dat je een voucher kunt aanvragen en deze gewoon niet gebruikt tot 1 jaar na uitgifte en daarmee je geld terug ontvangt? Want dan doe ik dat en boek ik gewoon een nieuwe reis voor wanneer het ons uitkomt en heb ik geen gedoe met die 1 jaar vervaldatum.
Edit: lees nu dit:

"Als uw vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, kunt u de voucher na 1 jaar inwisselen tegen contant geld. Als u een voucher heeft aangevraagd terwijl uw vlucht niet door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, is de reisvoucher niet inwisselbaar."

Nu zo maar een voucher aanvragen is dus best risicovol.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192414248
Vandaag, de dag dat ik weg zou gaan, heb ik de voucher ontvangen. Echter heb ik 2 mails ontvangen. Beide vermeld hetzelfde bedrag. Iemand hier ervaring mee? Ik weet namelijk niet wat nu de voucher code is :-).
pi_194664548
Toch een beetje zuur. Ik mag als inwoner van een Schengen land niet naar de USA vliegen. Echter zegt KLM, dikke pech, we vliegen lekker toch. Je kan dus je ticket omzetten naar een andere datum en lekker dik bijbetalen of je hebt gewoon pech. Een voucher aanvragen kan ik momenteel niet omdat het vertrek na 30-08-2020 is. Mag KLM dit zo maar doen? Voelt als bestelen van je reeds betaalde klant. Wat is mijn recht? Vrienden hebben dik 4 maanden geleden al vouchers aangevraagd voor een andere vlucht en nog totaal niets gekregen. Mijn vertrouwen in KLM is dik beneden het vriespunt geraakt.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:04:06 #41
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_194664633
-

[ Bericht 100% gewijzigd door JohnBercow op 21-08-2020 16:05:36 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:42:40 #42
45833 crew  Fogel
pi_194674905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:56 schreef DutchieBre het volgende:
Toch een beetje zuur. Ik mag als inwoner van een Schengen land niet naar de USA vliegen. Echter zegt KLM, dikke pech, we vliegen lekker toch. Je kan dus je ticket omzetten naar een andere datum en lekker dik bijbetalen of je hebt gewoon pech. Een voucher aanvragen kan ik momenteel niet omdat het vertrek na 30-08-2020 is. Mag KLM dit zo maar doen? Voelt als bestelen van je reeds betaalde klant. Wat is mijn recht? Vrienden hebben dik 4 maanden geleden al vouchers aangevraagd voor een andere vlucht en nog totaal niets gekregen. Mijn vertrouwen in KLM is dik beneden het vriespunt geraakt.
Helaas, ja, dat mogen ze doen. KLM levert hun product, ze vliegen. Dat jij om de een of andere reden niet mee kan is in dit geval niet hun probleem. Je had bv een visum kunnen hebben waardoor je wel van de vlucht gebruik kan maken.
In "normale tijden" is het ook jouw verantwoordelijkheid om alle papieren om de grens over te mogen in orde te hebben.

Aangezien nog steeds vele vluchten geannuleerd of verschoven worden kan je waarschijnlijk het beste daarop hopen, want zogauw de KLM dingen gaat veranderen heb je opeens wel rechten.

Dat ze er wat coulanter mee om zouden kunnen gaan ben ik het helemaal mee eens.

Overigens, als je je reis hebt geboekt voor het hele covidgedoe dekt je verzekering misschien het verlies, kan geen kwaad om dat even te bekijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 22-08-2020 10:20:30 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_194675629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 09:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Helaas, ja, dat mogen ze doen. KLM levert hun product, ze vliegen. Dat jij om de een of andere reden niet mee kan is in dit geval niet hun probleem. Je had bv een visum kunnen hebben waardoor je wel van de vlucht gebruik kan maken.
In "normale tijden" is het ook jouw verantwoordelijkheid om alle papieren om de grens over te mogen in orde te hebben.

Aangezien nog steeds vele vluchten geannuleerd of verschoven worden kan je waarschijnlijk het beste daarop hopen, want zogauw de KLM dingen gaat veranderen heb je opeens wel rechten.

Dat ze er wat coulanter mee om zouden kunnen gaan ben ik het helemaal mee eens.

Overigens, als je je reis hebt geboekt voor het hele covidgedoe dekt je verzekering misschien het verlies, kan geen kwaad om dat even te bekijken.
Ik heb ook netjes mijn “visum” geregeld. De restrictie is er enkel omdat er Corona maatregelen zijn die het verbieden dat mensen die langer dan (of de afgelopen) 14 dagen in een Schengen land zijn geweest toegang te krijgen tot de USA. Dat heeft verder niets te maken met het feit dat ik nalatig ben geweest of niet heb opgelet. Dan zou ik het nog snappen. KLM maakt nu echter misbruik van de situatie door ticketprijzen drastisch te verhogen en reizigers zo bijna te dwingen om meer te gaan betalen. Ik vind het ethisch gezien laag bij de grond. Zeker gezien de miljardensteun die ze ook nog eens gekregen hebben. Ik zou ervoor kunnen kiezen mijn geld terug te vragen (wat nu overigens nog niet mogelijk blijkt) en je ruim een jaar wachten voordat je het krijgt. Hoe dan ook, mijn inziens is KLM nergens ethisch in deze situatie.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:21:48 #44
45833 crew  Fogel
pi_194676106
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:43 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ik heb ook netjes mijn “visum” geregeld. De restrictie is er enkel omdat er Corona maatregelen zijn die het verbieden dat mensen die langer dan (of de afgelopen) 14 dagen in een Schengen land zijn geweest toegang te krijgen tot de USA. Dat heeft verder niets te maken met het feit dat ik nalatig ben geweest of niet heb opgelet. Dan zou ik het nog snappen. KLM maakt nu echter misbruik van de situatie door ticketprijzen drastisch te verhogen en reizigers zo bijna te dwingen om meer te gaan betalen. Ik vind het ethisch gezien laag bij de grond. Zeker gezien de miljardensteun die ze ook nog eens gekregen hebben. Ik zou ervoor kunnen kiezen mijn geld terug te vragen (wat nu overigens nog niet mogelijk blijkt) en je ruim een jaar wachten voordat je het krijgt. Hoe dan ook, mijn inziens is KLM nergens ethisch in deze situatie.
Als je met "visum" op een ESTA doelt, dan is dat dus niet geldig vanwege corona zie https://esta.cbp.dhs.gov/.
Als je een of ander werkvisum hebt dan liggen de kaarten anders, maar ook daar is het zo dat je een heel specifiek type visum moet hebben om het land in te mogen. Dat bepaalt de VS, niet KLM.
Ik zeg nergens dat je nalatig bent, KLM ook niet. Maar zolang je geen geldige papieren hebt voor de huidige grenssituatie kom je het land niet in, KLM kan daar niks aan doen en zolang hun vluchten gaan voldoen ze aan hun deel.
Ik had hetzelfde probleem met SAS, maar die hebben uiteindelijk al mijn vluchten geannuleerd. Dus, geduld, hopen dat KLM de vlucht annuleert en ondertussen even je verzekering checken voor wat er gebeurt als jij ipv KLM moet annuleren omdat je het land niet in mag.

Dat luchtvaartmaatschappijen elke kans aangrijpen om wat extra te verdienen om grote verliezen te compenseren, ja da's rot voor de consument. Hoe onetisch het ook is of lijkt, zolang ze zich aan de (eventueel tijdelijk van kracht zijnde) wet houden trekken ze toch aan het langste eind.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_194698310
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:56 schreef DutchieBre het volgende:
Toch een beetje zuur. Ik mag als inwoner van een Schengen land niet naar de USA vliegen. Echter zegt KLM, dikke pech, we vliegen lekker toch. Je kan dus je ticket omzetten naar een andere datum en lekker dik bijbetalen of je hebt gewoon pech. Een voucher aanvragen kan ik momenteel niet omdat het vertrek na 30-08-2020 is. Mag KLM dit zo maar doen? Voelt als bestelen van je reeds betaalde klant. Wat is mijn recht? Vrienden hebben dik 4 maanden geleden al vouchers aangevraagd voor een andere vlucht en nog totaal niets gekregen. Mijn vertrouwen in KLM is dik beneden het vriespunt geraakt.
Heb jij niet willens en wetens een vlucht geboekt terwijl corona inreisbeperkingen allang van kracht waren?
pi_194792688
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:38 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heb jij niet willens en wetens een vlucht geboekt terwijl corona inreisbeperkingen allang van kracht waren?
Nopez, was nog geen sprake van
pi_194794537
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:21 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Nopez, was nog geen sprake van
Wanneer heb je (om)geboekt naar de VS dan?
pi_194800003
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wanneer heb je (om)geboekt naar de VS dan?
April
pi_194801571
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:53 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

April
Toen kon je dit weten natuurlijk.
pi_194805259
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:12 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Toen kon je dit weten natuurlijk.
Dat 7 maanden later de toen tijdelijke maatregelen in NL tot problemen zou gaan leiden? Dat had ik idd kunnen voorzien ja ..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')