abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192038709
Ik zou over 2 weken naar Armenië en Georgië gaan. Helaas heeft ook daar het corona virus toegeslagen en is er ondertussen voor Georgië zelfs een "oranje" reisadvies, oftewel, alleen noodzakelijke reizen. Nu heb ik een bericht gehad van KLM en heb ik ondertussen gekozen voor een voucher om te besteden aan een ander ticket of om een andere periode te gaan. Nu denk ik erover om in dezelfde periode i.p.v. de originele bestemming naar Canada te reizen. Mijn vraag is nu, stel er komt ook hier een oranje advies voor, heb ik dan recht om wederom dat ticket in te ruilen voor een voucher? Ik probeer KLM al 2 dagen te bellen, maar kom er helaas niet doorheen. Ook op mail of Social Media wordt niet gereageerd (wat ik me door de drukte wel een beetje voorstellen kan hoor). Hebben jullie wellicht een advies/ervaring hieromtrent?
pi_192038741
Dit zijn zulke aparte omstandigheden dat niemand hier daar iets zinnigs over kan zeggen. Toch maar blijven proberen KLM te bereiken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192039056
Noord-Amerika staat pas aan de vooravond van massale uitbraak.
Ik zou er vanuit gaan dat je niet naar Canada kan.
So we just called him Fred too
pi_192040038
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:52 schreef Fred2 het volgende:
Noord-Amerika staat pas aan de vooravond van massale uitbraak.
Ik zou er vanuit gaan dat je niet naar Canada kan.
Beter stel ik alles uit. Jammer, had me er op verheugd. Maar goed, veiligheid boven alles
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:05:53 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192046939
Ik stuurde een whatsapp-bericht naar KLM om mijn vlucht te wijzigen. Dit kreeg ik na een dag terug:

quote:
Een hele goedendag! Op dit moment is er een omboekingsbeleid van kracht. Wil je van bestemming wijzigen dan kunnen we je een voucher ter waarde van je ticket aanbieden. Deze voucher is in te zetten op onze website voor een nieuwe boeking of extra opties. Om voor deze voucher in aanmerking te komen dien je deze aan te vragen voor vertrek van je originele vlucht. De voucher is één jaar geldig na uitgifte en is niet restitueerbaar. Als je voor deze optie wilt gaan, stuur ons dan je volledige naam, boekingscode, ticketnummer(s) en e-mailadres. Je kunt de volledige voorwaarden van ons omboekingsbeleid hier vinden: http://klmf.ly/1vbOZtF. Mocht je het ticket via een (online) reisagent geboekt hebben, kun je met hen contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Na de gevraagde gegevens per whatsapp te hebben gestuurd kreeg ik niet veel later dit terug:

quote:
We hebben je ticket omgezet naar een voucher en verstuurd naar het e-mailadres vermeld in de boeking. De voucher is één jaar geldig en kun je inwisselen bij het boeken van een ticket of extra optie via onze website. Je vindt onze online boekingstool via de volgende link: http://klmf.ly/1iVqs5B. Bij de pagina met betalingsmethodes kan je het 13-cijferige vouchernummer invullen bij ’Uw voucher’. De extra opties, zoals stoelreserveringen of bagage, worden niet meegenomen bij deze voucher. Deze kun je gebruiken binnen één jaar na oorspronkelijke uitgifte. Houd er rekening mee dat de voucher voor de extra opties binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten zijn.
Komt goed dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192047648
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik stuurde een whatsapp-bericht naar KLM om mijn vlucht te wijzigen. Dit kreeg ik na een dag terug:
[..]

Na de gevraagde gegevens per whatsapp te hebben gestuurd kreeg ik niet veel later dit terug:
[..]

Komt goed dus.
Zo ver had ik het ook wel begrepen, mijn vraag is echter, stel ik zet die voucher nu in voor ee nreis in April, en die kan dan ook niet doorgaan, krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of heb ik dan helemaal pech gehad?
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 14:47:33 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192049070
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:44 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Zo ver had ik het ook wel begrepen, mijn vraag is echter, stel ik zet die voucher nu in voor ee nreis in April, en die kan dan ook niet doorgaan, krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of heb ik dan helemaal pech gehad?
Ik heb niets gehoord over een limiet voor het omzetten van boekingen in vouchers, behalve dat je het binnen een jaar moet gebruiken. Een boeking met een voucher is volgens mij gewoon een boeking, maar ik ben benieuwd wat KLM gaat antwoorden op je vraag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192050867
En een andere, onwetende, vraag. Kan je zo'n voucher ook inwisselen bij een ticket die je ziet bij Air France? :) .. Vragen .. Vragen .. :P
pi_192063964
Blijkbaar hebben ze een WhatsApp-account, dus kort en krachtig jouw twee vragen daar neerleggen?
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 07:22:35 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192064468
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:13 schreef DutchieBre het volgende:
En een andere, onwetende, vraag. Kan je zo'n voucher ook inwisselen bij een ticket die je ziet bij Air France? :) .. Vragen .. Vragen .. :P
Ja, ook bij Air France en Delta Airlines.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192076054
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 05:05 schreef Postbus100 het volgende:
Blijkbaar hebben ze een WhatsApp-account, dus kort en krachtig jouw twee vragen daar neerleggen?
Als ze zouden antwoorden zondag fantastisch zijn. Vooralsnog 0 respons sinds zaterdag
pi_192091649
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
pi_192102842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
pi_192103235
Waar zou je heen willen, aangezien Canada inmiddels ook dicht gaat?

Maar goed, ik snap wel dat je duidelijkheid wil van de luchtvaartmaatschappij.
pi_192104165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
Heb ze ook gecontacteerd, ook nog niks gehoord, maar ze zullen het wel enorm druk hebben, dus we horen vanzelf wel wat. Hier gelukkig toch niet van plan om de voucher te gebruiken totdat het weer wat veiliger is allemaal.
pi_192104285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heb ze ook gecontacteerd, ook nog niks gehoord, maar ze zullen het wel enorm druk hebben, dus we horen vanzelf wel wat. Hier gelukkig toch niet van plan om de voucher te gebruiken totdat het weer wat veiliger is allemaal.
Ik heb ook al dezelfde keuze gemaakt toen Canada afviel 😊.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 23:12:33 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192108186
Waarom zou je momenteel voor april iets willen boeken? Ga er maar vanuit dat voorlopig wereldwijd alles op slot gaat. Een vriendin kon vandaag op het nippertje mee met de laatste vlucht van Argentinië naar Europa. Geloof me, in lockdown in een ander land is echt geen pretje.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192114603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
Misschien is dat ene whatsappbericht niet goed aangekomen... heb je ook geptobeerd op een andere manier contact te kunnen krijgen?
So we just called him Fred too
pi_192114640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.

De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
So we just called him Fred too
pi_192116176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.

De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
Wie zegt dat ik klaag? Ik vroeg me iets af, that's it.
pi_192196793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.

De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
Jezus wat een vage reactie. Legitieme vragen worden hier gesteld en je gaat over totaal iets anders zemelen. Natuurlijk is het erg voor de mensen die het virus hebben opgelopen en het wellicht niet hebben gered, dat staat los van je rechten mbt een contract dat je bent aangegaan met een andere partij. Ik kom er met de telefoon nog steeds niet door en op whatsapp komt enkel dat ze het druk hebben.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:30:27 #22
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192240521
Ik heb dezelfde vraag. Wij denken nu aan half september omdat we dan weer mogelijkheden zien om vrij te nemen. Maar in de huidige tijd weet je niet of dat “ver weg genoeg” is. (Zeker gezien onze bestemming, de VS, niet echt weet wat het wil nu)..

Maar ik kan me voorstellen dat het belachelijk druk is bij KLM en partners nu.
Fuck the EBU
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:01:19 #23
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_192241626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:30 schreef Yesse het volgende:
Ik heb dezelfde vraag. Wij denken nu aan half september omdat we dan weer mogelijkheden zien om vrij te nemen. Maar in de huidige tijd weet je niet of dat “ver weg genoeg” is. (Zeker gezien onze bestemming, de VS, niet echt weet wat het wil nu)..

Maar ik kan me voorstellen dat het belachelijk druk is bij KLM en partners nu.
KLM beantwoord nu enkel vragen van reizigers die binnen 72 uur zouden reizen of die ergens op de wereld zijn en gerepatrieerd moeten/willen worden. Alle andere vragen worden vertraagd (en gegeven de reacties hier in de topic, blijkbaar flink vertraagd) beantwoord

Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:32 #24
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192241681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

KLM beantwoord nu enkel vragen van reizigers die binnen 72 uur zouden reizen of die ergens op de wereld zijn en gerepatrieerd moeten/willen worden. Alle andere vragen worden vertraagd (en gegeven de reacties hier in de topic, blijkbaar flink vertraagd) beantwoord

[ afbeelding ]
Wat volgens mij ook meer dan logisch is. En er zijn ook ergere dingen. Ik ga zelf ook niet dubbel de vraag stellen als deze al gesteld is. Dus meldde ik mij in het topic, mocht iemand die de vraag al gesteld heeft antwoord krijgen dan weet ik ook automatisch meer :)
Fuck the EBU
pi_192247465
Mijn vluchten worden nu ook allemaal officieel geannuleerd. Ze bieden of omboeken, of een voucher aan. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug.

Nu hoor ik dat je zo'n voucher niet hoef aan te nemen, dat ze altijd verplicht zijn om cash te geven? Klopt dit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')