Beter stel ik alles uit. Jammer, had me er op verheugd. Maar goed, veiligheid boven allesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:52 schreef Fred2 het volgende:
Noord-Amerika staat pas aan de vooravond van massale uitbraak.
Ik zou er vanuit gaan dat je niet naar Canada kan.
Na de gevraagde gegevens per whatsapp te hebben gestuurd kreeg ik niet veel later dit terug:quote:Een hele goedendag! Op dit moment is er een omboekingsbeleid van kracht. Wil je van bestemming wijzigen dan kunnen we je een voucher ter waarde van je ticket aanbieden. Deze voucher is in te zetten op onze website voor een nieuwe boeking of extra opties. Om voor deze voucher in aanmerking te komen dien je deze aan te vragen voor vertrek van je originele vlucht. De voucher is één jaar geldig na uitgifte en is niet restitueerbaar. Als je voor deze optie wilt gaan, stuur ons dan je volledige naam, boekingscode, ticketnummer(s) en e-mailadres. Je kunt de volledige voorwaarden van ons omboekingsbeleid hier vinden: http://klmf.ly/1vbOZtF. Mocht je het ticket via een (online) reisagent geboekt hebben, kun je met hen contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Komt goed dus.quote:We hebben je ticket omgezet naar een voucher en verstuurd naar het e-mailadres vermeld in de boeking. De voucher is één jaar geldig en kun je inwisselen bij het boeken van een ticket of extra optie via onze website. Je vindt onze online boekingstool via de volgende link: http://klmf.ly/1iVqs5B. Bij de pagina met betalingsmethodes kan je het 13-cijferige vouchernummer invullen bij ’Uw voucher’. De extra opties, zoals stoelreserveringen of bagage, worden niet meegenomen bij deze voucher. Deze kun je gebruiken binnen één jaar na oorspronkelijke uitgifte. Houd er rekening mee dat de voucher voor de extra opties binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten zijn.
Zo ver had ik het ook wel begrepen, mijn vraag is echter, stel ik zet die voucher nu in voor ee nreis in April, en die kan dan ook niet doorgaan, krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of heb ik dan helemaal pech gehad?quote:Op zondag 15 maart 2020 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik stuurde een whatsapp-bericht naar KLM om mijn vlucht te wijzigen. Dit kreeg ik na een dag terug:
[..]
Na de gevraagde gegevens per whatsapp te hebben gestuurd kreeg ik niet veel later dit terug:
[..]
Komt goed dus.
Ik heb niets gehoord over een limiet voor het omzetten van boekingen in vouchers, behalve dat je het binnen een jaar moet gebruiken. Een boeking met een voucher is volgens mij gewoon een boeking, maar ik ben benieuwd wat KLM gaat antwoorden op je vraag.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:44 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Zo ver had ik het ook wel begrepen, mijn vraag is echter, stel ik zet die voucher nu in voor ee nreis in April, en die kan dan ook niet doorgaan, krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of heb ik dan helemaal pech gehad?
Ja, ook bij Air France en Delta Airlines.quote:Op zondag 15 maart 2020 16:13 schreef DutchieBre het volgende:
En een andere, onwetende, vraag. Kan je zo'n voucher ook inwisselen bij een ticket die je ziet bij Air France?.. Vragen .. Vragen ..
Als ze zouden antwoorden zondag fantastisch zijn. Vooralsnog 0 respons sinds zaterdagquote:Op maandag 16 maart 2020 05:05 schreef Postbus100 het volgende:
Blijkbaar hebben ze een WhatsApp-account, dus kort en krachtig jouw twee vragen daar neerleggen?
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Heb ze ook gecontacteerd, ook nog niks gehoord, maar ze zullen het wel enorm druk hebben, dus we horen vanzelf wel wat. Hier gelukkig toch niet van plan om de voucher te gebruiken totdat het weer wat veiliger is allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
Ik heb ook al dezelfde keuze gemaakt toen Canada afviel 😊.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb ze ook gecontacteerd, ook nog niks gehoord, maar ze zullen het wel enorm druk hebben, dus we horen vanzelf wel wat. Hier gelukkig toch niet van plan om de voucher te gebruiken totdat het weer wat veiliger is allemaal.
Misschien is dat ene whatsappbericht niet goed aangekomen... heb je ook geptobeerd op een andere manier contact te kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb ondertussen ook nog steeds geen reactie van KLM. Begint lichtelijk schandalig te worden
Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me dit inderdaad ook wel af, hier ook een voucher gekregen. Wil best wat anders boeken, maar zou zonde zijn als blijkt dat de nieuwe bestemming of andere tijdsperiode ook niet lukt en je dan dus wel de voucher kwijt bent.
Wie zegt dat ik klaag? Ik vroeg me iets af, that's it.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.
De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
Jezus wat een vage reactie. Legitieme vragen worden hier gesteld en je gaat over totaal iets anders zemelen. Natuurlijk is het erg voor de mensen die het virus hebben opgelopen en het wellicht niet hebben gered, dat staat los van je rechten mbt een contract dat je bent aangegaan met een andere partij. Ik kom er met de telefoon nog steeds niet door en op whatsapp komt enkel dat ze het druk hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Tja, niemand heeft gevraagd om deze situatie. We zullen er allemaal iets aan kwijt zijn.
De een kost het zijn leven, zijn baan of zoals in jouw geval wat geld voor vakantie die niet doorgaat. Ik denk dat je niks te klagen hebt.
KLM beantwoord nu enkel vragen van reizigers die binnen 72 uur zouden reizen of die ergens op de wereld zijn en gerepatrieerd moeten/willen worden. Alle andere vragen worden vertraagd (en gegeven de reacties hier in de topic, blijkbaar flink vertraagd) beantwoordquote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:30 schreef Yesse het volgende:
Ik heb dezelfde vraag. Wij denken nu aan half september omdat we dan weer mogelijkheden zien om vrij te nemen. Maar in de huidige tijd weet je niet of dat “ver weg genoeg” is. (Zeker gezien onze bestemming, de VS, niet echt weet wat het wil nu)..
Maar ik kan me voorstellen dat het belachelijk druk is bij KLM en partners nu.
Wat volgens mij ook meer dan logisch is. En er zijn ook ergere dingen. Ik ga zelf ook niet dubbel de vraag stellen als deze al gesteld is. Dus meldde ik mij in het topic, mocht iemand die de vraag al gesteld heeft antwoord krijgen dan weet ik ook automatisch meerquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
KLM beantwoord nu enkel vragen van reizigers die binnen 72 uur zouden reizen of die ergens op de wereld zijn en gerepatrieerd moeten/willen worden. Alle andere vragen worden vertraagd (en gegeven de reacties hier in de topic, blijkbaar flink vertraagd) beantwoord
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |