Maar bijeenkomsten van 100 en meer zijn al sinds donderdag verboden tochquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben vannacht wezen stappen, toen niet in ieder geval
Noodverordening is er wel pas vanaf vandaag
minstens een maand, en zolang er geen vaccin is: altijd opassenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Hoe lang gaat dit drama nog duren denken jullie?
Heel goed!!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef -river- het volgende:
[..]
Komen bij mensen thuis te staan en met je voedselbank pas mag je komen "shoppen".
Die persconferenties helpen er wel bij trouwens. Meer meer meer!quote:
Ja evenementen. Geen idee hoe het met reguliere horeca zitquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar bijeenkomsten van 100 en meer zijn al sinds donderdag verboden toch
Blijft nattevingerwerk maar zelf ga ik ervan uit dat het pas rond augustus/september weer een beetje herstellend is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Nederland graaft gewoon ze eigen graf hoogmoed komt voor de val de meeste hier in Nederland overleven nog uur zonder hun smartphonequote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Toch vreemd, dat Nederland het allemaal beter weet. Als je dit vergelijkt met Denemarken en Belgie.
Zolang echte maatregelen uitblijvenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Teveel fuck ups in de grootste gezondheidscrisis na WOII. Echt onacceptabel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef kree het volgende:
[..]
Nou voor zover ik weet zijn er niet direct regelingen voor mij. Mss voor werkgever maar die moet dat dan aanvragen etc etc. Je snapt toch wel dat gaat maanden duren. Ik heb er geen kut aan nu want de rekeningen gaan wel gewoon door.
En als je al kans maakt op een regeling heb sowieso 0 vertrouwen daarin met deze overheid. Beetje teveel fuckups hebben ze gemaakt he.
ach als het net zo lang als de spaanse griep gaat duren , kunnen we nog wel meer dan een jaar voor uitquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Bijvoorbeeld jaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:35 schreef vosss het volgende:
[..]
We zouden in principe natuurlijk gewoon met zn allen af kunnen spreken dat we een maand niks hoeven te betalen. Gewoon even alles on hold zegmaar. Dan mist iedereen een maandje. Nou en. En daarna weer gewoon betalen zonder die maand in te halen.
Rutte smeert het uit over 6 maandenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Wel voor de coronapatienten een eigen terras. Netjesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef bitterbal het volgende:
Utrecht had veel besmettingen toch?
Volgens de nos een normale zaterdag
[ afbeelding ]
Anderzijds is het ook bizar dat ik 2 volle topics heb volgeluld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kijk over 4 dagen nog eens als het exponentieel toeneemt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
op deze manier dat hij door gat tegen de tijd dat ik 80 word zal het wel iets gaan afnemen ik word volgend jaar 50 ( als ik deze zooi overleeft )quote:
ooh, zo maar tussen neus en lippen door, lekker danquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:38 schreef mazaru het volgende:
Was dit al gepost?
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) houdt er inmiddels rekening mee dat de helft van de Nederlandse bevolking de komende jaren Covid-19 krijgt, zegt directeur infectieziektenbestrijding Jaap van Dissel tegen NRC Handelsblad. "Dat gebeurt niet in een paar maanden, maar we zitten nu wereldwijd in een pandemie. Het virus zal bij ons blijven, we zullen dit als maatschappij moeten doormaken."
https://dagblad010.nl/alg(...)1mQeEzsQF6Rswsk8nhBo
Dat zijn 600 posts hehquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Anderzijds is het ook bizar dat ik 2 volle topics heb volgeluld.
Dus minimaal halverwege april?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:38 schreef mschol het volgende:
[..]
minstens een maand, en zolang er geen vaccin is: altijd opassen
Niet helemaal waar, heel veel grote bedrijven, zoals waar ik werk, zijn overgeschakeld op thuis werken. Ik denk dta je versteld staat welk deel van de bevolking zonder veel problemen thuis kan werken voor een groot deel van de tijd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef kree het volgende:
Nu is het echt slap gelul etc wat voor niemand werkt vanuit regering advies dan. Mijn mening btw
Dat zie ik hier in Zwitserland dan weer niet. Maar is misschien ook omdat de scholen gesloten zijn waardoor het iets ernstiger lijkt, en mensen hier van nature graag de regels volgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Ja net als in Italië en dan eerst voor 1 of 2 weken de ‘1 meter tussen tafels’ regel en dan alles dicht, gvd dit werkt toch nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Dat proces is om er voor te zorgen dat er niet allerlei vervelende bijwerkingen aan dat medicijn gaan kleven, of dat het voor mensen met een bepaalde aandoening de verschijnselen alleen maar erger maakt. Zo bureaucratisch is dat niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus minimaal halverwege april?
Gelukkig hebben ze anti-stoffen gevonden, maar testen duurt ook weer maanden. Hopelijk dat ze een keertje iets versneld afronden ipv dat langdradig bureaucratisch gedoe.
Lijkt er op dat ze denken dat alleen in Brabant corona voorkomt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
In elk geval wel heel veel sportclubs die alles hebben dichtgegooid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja evenementen. Geen idee hoe het met reguliere horeca zit
Echt prachtig als een directeur infectieziektenbestrijding dit zegt. Dit geeft echt vertrouwen!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:38 schreef mazaru het volgende:
Was dit al gepost?
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) houdt er inmiddels rekening mee dat de helft van de Nederlandse bevolking de komende jaren Covid-19 krijgt, zegt directeur infectieziektenbestrijding Jaap van Dissel tegen NRC Handelsblad. "Dat gebeurt niet in een paar maanden, maar we zitten nu wereldwijd in een pandemie. Het virus zal bij ons blijven, we zullen dit als maatschappij moeten doormaken."
https://dagblad010.nl/alg(...)1mQeEzsQF6Rswsk8nhBo
Vertragen. Ruimte creëren in ziekenhuizen/op IC's. Tegenhouden kun je het toch niet inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:41 schreef jasoe het volgende:
Maar wat heeft zo’n complete lockdown nou voor nut? Als er nou na die lockdown iemand uit het buitenland komt die het virus draagt en dat verspreidt, dan begint het hele circus toch weer opnieuw? Dit virus krijg je toch niet weg tot er een vaccin is.
Lockdown is ingesteld om de boel te vertragen en onder controle te krijgen niet om het virus weg te krijgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:41 schreef jasoe het volgende:
Maar wat heeft zo’n complete lockdown nou voor nut? Als er nou na die lockdown iemand uit het buitenland komt die het virus draagt en dat verspreidt, dan begint het hele circus toch weer opnieuw? Dit virus krijg je toch niet weg tot er een vaccin is.
Vrijwel iedereen die ik ken met een kantoorbaan, van klein naar groot kantoor werkt vanuit huis nu. Die infrastructuur hebben we ook gewoon hierquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, heel veel grote bedrijven, zoals waar ik werk, zijn overgeschakeld op thuis werken. Ik denk dta je versteld staat welk deel van de bevolking zonder veel problemen thuis kan werken voor een groot deel van de tijd.
De beperking van het aantal reisbewegingen kan significant zijn
Ik ben me aan het afvragen om te emigreren, maar het buitenland zal me wss niet accepteren omdat ik uit een risicogebied komquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Nederland graaft gewoon ze eigen graf hoogmoed komt voor de val de meeste hier in Nederland overleven nog uur zonder hun smartphone![]()
Nederlanders stellen mij teleur
Bovendien:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:24 schreef merdobach het volgende:
[..]
Zonder dieren vreten waren we er überhaupt niet geweest. Voor de productie van die veganrommel van je sterven overigens ook een boel beestjes.
dus je wilt op vakantie?, voel ik zoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:41 schreef jasoe het volgende:
Het kutte is dus dat omdat mensen zich niet kunnen beheersen het land dus in lockdown MOET straks.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem is m.i. ook niet zozeer dat wellicht bijna iedereen het krijgt, maar dat iedereen het tegelijk krijgt. Griep krijgen we ook allemaal wel, maar niet allemaal tegelijk waardoor de druk op de gezondheidszorg niet zo groot is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Echt prachtig als een directeur infectieziektenbestrijding dit zegt. Dit geeft echt vertrouwen!
Het aantal gevallen in Denemarken is gelijk aan dat van Nederland, terwijl meer dan drie maal zoveel inwoners hebbenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:38 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nederlanders zijn stronteigenwijs. Heb de Denen hoger zitten.
Wordt pas al weken gezegd en is niet meer dan logisch dus ik snap niet welk punt je probeert te maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Echt prachtig als een directeur infectieziektenbestrijding dit zegt. Dit geeft echt vertrouwen!
Beetje net zoals dat ze denken dat dat stikstof geneuzel bij de grens stopt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Lijkt er op dat ze denken dat alleen in Brabant corona voorkomt.
misschien hebben al deze mensen geen klachten ?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het kutte is dus dat omdat mensen zich niet kunnen beheersen het land dus in lockdown MOET straks.
Minder beschikbare verbindingen dan medewerkersquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen die ik ken met een kantoorbaan, van klein naar groot kantoor werkt vanuit huis nu. Die infrastructuur hebben we ook gewoon hier
Al klapte donderdag wel een paar keer de vpn eruit
In Brabant wel ondertussen, rest van het land nog niet zo te zien aan o.a. de foto hierboven van Utrecht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:41 schreef -river- het volgende:
Horeca in Oisterwijk bijna uitgestorven door coronavirus: 'In 35 jaar nog nooit zoiets gezien'
https://www.omroepbrabant(...)-nooit-zoiets-gezien
Lijkt erop dat mensen toch de ernst erin zien.
Vrij matige post wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het aantal gevallen in Denemarken is gelijk aan dat van Nederland, terwijl meer dan drie maal zoveel inwoners hebben
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het aantal gevallen in Denemarken is gelijk aan dat van Nederland, terwijl meer dan drie maal zoveel inwoners hebben
En moet je nagaan dat ze in Denemarken ook veel meer testenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |