De vleermuizen werden wel verdoofd voordat ze levend en krijsend verbrand werden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet bekeken, kan erg slecht tegen zoiets
Nou, gelukkig hebben we jou voor de toegevoegde bijdrages. Wat zouden we toch zonder jou moeten?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Haal die augurk eens uit je kut joh.
Ik ook niet, kijk geen zielige dieren filmpjes want blijft bij mij hangen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet bekeken, kan erg slecht tegen zoiets
Ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:51 schreef PinkLow het volgende:
Belachelijk, wij proberen weekboodschappen te doen zoals altijd (uiteraard handschoenen aan, sjaal voor mijn neus(heb geen mondkapje), mond en bril op) maar niemand lijkt zich zorgen te maken. Iedereen staat hutje op mutje, is lekker rustig aan het winkelen of zit op het terras. Zelfs hij het afrekenen komt men 10 mm van je afstaan. Hoe dan??
Volgensmij ben ik de enige hier in het dorp die het serieus neemt.
Kleding, sjaal, handschoenen gaan thuis uit en meteen de was in.
Of ga ik nu weer te ver?
Yup, maar géén vleermuis...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:48 schreef ToT het volgende:
[..]
En "dieren vreten" zoals Noek het noemt, is juist belangrijk voor je immuunsysteem zoals je hier boven in een post kunt lezen.
Dat snap ik dus ook niet. Maar dat komt omdat het RIVM niet eerlijk is met hun informatie. Mensen zijn zelf niet in staat te bedenken dat de besmettingsgraad veel hoger ligt dus denken ze ach valt allemaal wel mee toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb ook al mensen horen zeggen dat de kans op besmetting heel erg klein is, want wat is de kans nou dat je één van de 600 besmetten mensen tegenkomt ...
Alleen zijn er al lang geen 600 meer ....
Weet je, veel users hier doen er luchtig over, "hi hi FOK!, hi hi zolderkamerautist", maar veel users hier weten veel en veel meer dan de gemiddelde burger.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:53 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Alleen wij hier op Fok nemen het serieus volgens mij....
Euhm hele vorige week met ov geweest leiden-utrecht. Net zo vol als altijd hoor, ter infoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een klein deel is als ik hoorde hoe leeg de spitstreinen al waren vorige week
Zelfs machinisten kunnen thuis op zolder met hun treintjes spelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen thuis kunnen werken. Als ik de verhalen hoor en zie van lege panden, treinen en snelwegen denk ik echt dat die maatregel wel serieus effect kan hebben.
Wat voor een ontmoeting was het? Hebben ze elkaar even bij de wc vluchtig gesproken of zat ze het hele staatsdiner naast haar hoestende collega?quote:
Hoezo wordt iedereen zo gek van een tegengeluid? Er zijn meer meningen dan alleen je eigen, deal with it.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, gelukkig hebben we jou voor de toegevoegde bijdrages. Wat zouden we toch zonder jou moeten?
Ik heb @_I al even niet meer gespot met wetenschappelijke artikelen. Daar heb je inderdaad heel wat meer aan dan dat geblaat op Facebook of op straat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet je, veel users hier doen er luchtig over, "hi hi FOK!, hi hi zolderkamerautist", maar veel users hier weten veel en veel meer dan de gemiddelde burger.
Tuurlijk heb je een paar gasten die niet verder komen dan een "hi ha ho", maar die heb je overal.
Er wordt hier aardig wat kennis en bronnen gedeeld. Als je een beetje kan filteren en weet je wel of niet serieus moet/kan nemen is het echt een prima bron van informatie.
Mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet je, veel users hier doen er luchtig over, "hi hi FOK!, hi hi zolderkamerautist", maar veel users hier weten veel en veel meer dan de gemiddelde burger.
Tuurlijk heb je een paar gasten die niet verder komen dan een "hi ha ho", maar die heb je overal.
Er wordt hier aardig wat kennis en bronnen gedeeld. Als je een beetje kan filteren en weet je wel of niet serieus moet/kan nemen is het echt een prima bron van informatie.
Waanzin dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef THEFXR het volgende:
16.10 uur: rivaliteit tussen de VS en Duitsland voor een laboratorium dat op zoek is naar een vaccin
De Verenigde Staten hebben een confrontatie met Duitsland aangegaan om te proberen exclusiviteit te verkrijgen voor een vaccin tegen het nieuwe coronavirus dat momenteel door een Duits laboratorium wordt ontwikkeld, zei Die Welt zaterdag.
Volgens de Duitse krant probeert de Amerikaanse president Donald Trump Duitse wetenschappers aan te trekken die met aanzienlijke financiële middelen aan een mogelijk vaccin tegen het nieuwe coronavirus werken, waardoor hij exclusiviteit voor zijn land verkrijgt.
Het vaccin zou dan 'alleen voor de Verenigde Staten zijn', vertelde een bron dicht bij de Duitse regering aan de krant. Berlijn zou proberen dit bedrijf in handen te houden door op zijn beurt aantrekkelijke financiële voorwaarden aan te bieden.
https://www.20minutes.fr/(...)tats-unis#nav-drawer
Tuurlijk wel ik ontken dat niet, maar in mijn tak van werk moet ik toch echt daar zijn op locatie en hands-on etc.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen thuis kunnen werken. Als ik de verhalen hoor en zie van lege panden, treinen en snelwegen denk ik echt dat die maatregel wel serieus effect kan hebben.
Absoluut. Hier is het op straat compleet uitgestorven nu alles gesloten is terwijl je je normaal door de mensenmassa's heen moet worstelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als wij 1 miljoen vaccins per jaar zouden kunnen produceren, zouden we ook niet willen dat ook maar eentje naar het buitenland ging.quote:
Ja, dat blijf je houden inderdaad. Dat is in dit soort situaties wel lastig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:58 schreef kree het volgende:
[..]
Tuurlijk wel ik ontken dat niet, maar in mijn tak van werk moet ik toch echt daar zijn op locatie en hands-on etc.
Daarom heb ik ook zoveel kritiek op het RIVM en de overheid. Ze geven geen duidelijke cijfers en zijn niet eerlijk over de gevolgen. Wat nog veel erger is is dat ze NOS/NPO1 gebruiken om het te downplayen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. Maar dat komt omdat het RIVM niet eerlijk is met hun informatie. Mensen zijn zelf niet in staat te bedenken dat de besmettingsgraad veel hoger ligt dus denken ze ach valt allemaal wel mee toch?
Die gast is ook werkelijkwaar te kansloos voor woordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef THEFXR het volgende:
16.10 uur: rivaliteit tussen de VS en Duitsland voor een laboratorium dat op zoek is naar een vaccin
De Verenigde Staten hebben een confrontatie met Duitsland aangegaan om te proberen exclusiviteit te verkrijgen voor een vaccin tegen het nieuwe coronavirus dat momenteel door een Duits laboratorium wordt ontwikkeld, zei Die Welt zaterdag.
Volgens de Duitse krant probeert de Amerikaanse president Donald Trump Duitse wetenschappers aan te trekken die met aanzienlijke financiële middelen aan een mogelijk vaccin tegen het nieuwe coronavirus werken, waardoor hij exclusiviteit voor zijn land verkrijgt.
Het vaccin zou dan 'alleen voor de Verenigde Staten zijn', vertelde een bron dicht bij de Duitse regering aan de krant. Berlijn zou proberen dit bedrijf in handen te houden door op zijn beurt aantrekkelijke financiële voorwaarden aan te bieden.
dus het zkh is de vuurhaard?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Confetti het volgende:
Gisteren waren van de 192 besmette mensen iets van 178 ZORGPERSONEEL.
Als dat geen reden is voor paniek weet ik het ook niet meer. De gewone man wordt niet meer getest. Dus van de 155 vandaag is ook weer een groot deel ZORGPERSONEEL.
Nee, andere inwoners worden niet getest.quote:
Ben je wel goed johquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:51 schreef PinkLow het volgende:
Belachelijk, wij proberen weekboodschappen te doen zoals altijd (uiteraard handschoenen aan, sjaal voor mijn neus(heb geen mondkapje), mond en bril op) maar niemand lijkt zich zorgen te maken. Iedereen staat hutje op mutje, is lekker rustig aan het winkelen of zit op het terras. Zelfs hij het afrekenen komt men 10 mm van je afstaan. Hoe dan??
Of ga ik nu weer te ver?
Oehh heb jij informatie van binnen het RIVM?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook zoveel kritiek op het RIVM en de overheid. Ze geven geen duidelijke cijfers en zijn niet eerlijk over de gevolgen. Wat nog veel erger is is dat ze NOS/NPO1 gebruiken om het te downplayen.
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
New York (staat) heeft nu 524 cases en maar 700 mensen getest.
Dat weten we niet, maar wel dat even in 2 dagen 300+ zorgpersoneel is weggevallen. Tenzij ze ze laten doorwerken, maar dat lijkt me sterk.quote:
Goede mensen die mensen uitpikken dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vlamingenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:52 schreef Cronometer het volgende:
Josti's in België houden lockdown feestjes![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-niet-mocht-gebeuren
Nee, zorgpersoneel blijft bij klachten 24 uur thuis en gaat daarna weer aan het werk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat weten we niet, maar wel dat even in 2 dagen 300+ zorgpersoneel is weggevallen. Tenzij ze ze laten doorwerken, maar dat lijkt me sterk.
Wat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
America First, geen woord aan gelogen toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef THEFXR het volgende:
Ik had al een grote hekel aan Trump en het groeit nu met de dag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:55 schreef THEFXR het volgende:
Mijn Albert Heijn had alles nog, snap dat de goedkopere supermarkten hamsteraars trekken. Toch wat dommer volk ookquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:59 schreef RAVW het volgende:
Zo boodschappen hoef je hier ook al niet meer te doen , de halve lidl hier staat leeg
geen brood , rijst , pasta , vlees , wc papier , veel vakken met droogvoer leeg , waterflessen , melk ...
Maar dit is personeel dat positief heeft getest he. Terugkomen in dat geval lijkt me zeer onaannemelijk, tenzij we al in code zwart zitten ofzo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, zorgpersoneel blijft bij klachten 24 uur thuis en gaat daarna weer aan het werk.
Misschien een beetje vroeg? Vergeet niet dat het risico op besmetting (momenteel) ongeveer verdubbelt per week. Als de maatregelen dat niet afremmen is het risico eind april ongeveer 100x hoger.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:51 schreef PinkLow het volgende:
Of ga ik nu weer te ver?
Je maakt geintje nu? Echtpaar? Ik merk er nl helemaal geen kut van dat het meer uitgestorven is. Woon wel in ZH dus mss vandaar?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut. Hier is het op straat compleet uitgestorven nu alles gesloten is terwijl je je normaal door de mensenmassa's heen moet worstelen.
klopt wel ja, want anders gaan mensen in paniek raken en hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook zoveel kritiek op het RIVM en de overheid. Ze geven geen duidelijke cijfers en zijn niet eerlijk over de gevolgen. Wat nog veel erger is is dat ze NOS/NPO1 gebruiken om het te downplayen.
Een krant met TDS, verrassend is hiet niet.quote:Volgens de Duitse krant
Hier overal op straat ook echt beduidend rustiger dan normaal. Niet helemaal uitgestorven, maar neigt er wel naartoe.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef kree het volgende:
[..]
Je maakt geintje nu? Echtpaar? Ik merk er nl helemaal geen kut van dat het meer uitgestorven is. Woon wel in ZH dus mss vandaar?
nou, hij stond op de foto met een positief geteste buitenlandse ministerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die gast is ook werkelijkwaar te kansloos voor woorden. Wat een debiel zeg.
Ho! Dit klopt NIET!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Confetti het volgende:
Als dat geen reden is voor paniek weet ik het ook niet meer. De gewone man wordt niet meer getest. Dus van de 155 vandaag is ook weer een groot deel ZORGPERSONEEL.
179 van de 804 werken in de zorg, niet 179 van de 190!quote:Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.
Voor een uitspraak als deze is een bron wel handig want ik kan daar bijvoorbeeld helemaal niets over terugvinden en het klinkt meer als een aanname.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Confetti het volgende:
Daar ben ik niet zo heel zeker van. Hoop t wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Oehh heb jij informatie van binnen het RIVM?
Zo nee, houd dan lekker op met je kritiek. Je hebt geen idee hoe het daar is, een beetje respect voor die mensen mag wel, want ze werken momenteel hard genoeg.
Onzin want hier is de Ah gewoon zo goed als leegquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Mijn Albert Heijn had alles nog, snap dat de goedkopere supermarkten hamsteraars trekken. Toch wat dommer volk ook
Tweede test van Bolsonaro bleek negatief. Dus kein panik!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, hij stond op de foto met een positief geteste buitenlandse minister
Klopt. in 49 staten zijn nu besmettingen. Als die allemaal straks op 1000+ cases per dag zitten gaat het heeeel hard.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat?Dan lopen daar al heel veel gevallen rond...
Yupquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dat blijf je houden inderdaad. Dat is in dit soort situaties wel lastig.
Verwachtingen zijn dat dat nog deze week gaat gebeuren, als ik mijn bronnen binnen het ziekenhuiswezen moet gelovenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar dit is personeel dat positief heeft getest he. Terugkomen in dat geval lijkt me zeer onaannemelijk, tenzij we al in code zwart zitten ofzo.
oefff, wel er gericht getest danquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier echt totaal niet. Volle terrassen ook door het zonnetje vanmiddag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hier overal op straat ook echt beduidend rustiger dan normaal. Niet helemaal uitgestorven, maar neigt er wel naartoe.
Die gaat z'n herverkiezing opkopen. Wat moet die vent blij zijn met het virus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik had al een grote hekel aan Trump en het groeit nu met de dag.
Mee eensquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja maar ze geven zelf toe dat er veel meer cases zijn, alleen kunnen ze niet meer testen.quote:
Maar hoezo? Je bent een complete buitenstaander maar wel lekker makkelijk vanaf de zijlijn roepen en oordelen. Zou lekker zijn als dat bij ieders werk gebeurt denk ik, bevordelijk voor de sociale cohesie ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo heel zeker van. Hoop t wel natuurlijk.
Lekker hitpercentage dan.. In Amerika heb je ook nog eens het drama dat gigantisch veel mensen niet of nauwelijks verzekerd zijn. Gaat nog wat worden daar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
oeps
https://www.ad.nl/dossier(...)ntiereizen~a26b4b4e/
ik verwacht niet anders van die gasten in crisistijdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Zo nee, houd dan lekker op met je kritiek. Je hebt geen idee hoe het daar is, een beetje respect voor die mensen mag wel, want ze werken momenteel hard genoeg.
Nee, ik heb geen inside informatie. Ik kan echter wel logisch nadenken. Als persoon A twee dagen geleden nog kritiek heeft en zegt dat de IC's binnen enkele dagen vol komen te liggen en een dag later beweert hij dat het allemaal wel mee zal vallen ga ik mij afvragen hoe dat kan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Excuus excuus! Dat had ik wel gelezen ergens, maar verkeerd gelezen of geschreven dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ho! Dit klopt NIET!
[..]
179 van de 804 werken in de zorg, niet 179 van de 190!
Nog steeds hoog natuurlijk en belachelijk dat het RIVM het ook nog eens recht probeert te lullen, maar dan nog ... Ongeveer 20-22% in de zorg dus en dat is inderdaad heel veel en zorgwekkend.
Of het gaat gigantisch mis over een paar wekenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Die gaat z'n herverkiezing opkopen. Wat moet die vent blij zijn met het virus.
Land met lockdown sinds vandaag. Alle winkels gesloten behalve supermarkten en apothekers. Alle cafe's en restaurants en clubs en attracties en wat nog meer ook verplicht gesloten tot 29 maart.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:02 schreef kree het volgende:
[..]
Je maakt geintje nu? Echtpaar? Ik merk er nl helemaal geen kut van dat het meer uitgestorven is. Woon wel in ZH dus mss vandaar?
Gelukkig zijn ze zwaarbewapendquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Lekker hitpercentage dan.. In Amerika heb je ook nog eens het drama dat gigantisch veel mensen niet of nauwelijks verzekerd zijn. Gaat nog wat worden daar.
Dat patiënten uit Brabant in Gelderland en Zuid-Holland worden opgenomen zegt ook al genoeg natuurlijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen inside informatie. Ik kan echter wel logisch nadenken. Als persoon A twee dagen geleden nog kritiek heeft en zegt dat de IC's binnen enkele dagen vol komen te liggen en een dag later beweert hij dat het allemaal wel mee zal vallen ga ik mij afvragen hoe dat kan.
Dat jij de overheid wil geloven is dikke prima.
dat denk ik eerder , Rutte gaat ook straks Spijt krijgen dat hij het op deze manier heeft aan gepakt .. dus dan zullen er binnen kort hier ook wel verkiezingen komenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:06 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Of het gaat gigantisch mis over een paar weken
hij heeft gisteren toch al de noodtoestand afgeroepen, wat gaat hij dan nog nieuws zeggen?quote:
Nou heb er niks van gemerkt afgelopen donderdag nog op utrecht cs. Zo stervensdruk als normaal. Net zoals leiden en bussen. Maar ok tsja. Hahaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hier overal op straat ook echt beduidend rustiger dan normaal. Niet helemaal uitgestorven, maar neigt er wel naartoe.
Vote Trump 2020.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft gisteren toch al de noodtoestand afgeroepen, wat gaat hij dan nog nieuws zeggen?
Weil misschien nog wat meer bedrijven reclame laten makenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft gisteren toch al de noodtoestand afgeroepen, wat gaat hij dan nog nieuws zeggen?
dat hij nu zelf Corona heeft en dat hij stopt met het land regerenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
This is the biggest Corona in the world. We have a beautiful corona.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dubbel winst.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat hij nu zelf Corona heeft en dat hij stopt met het land regeren
Dit is de dagelijkse update / het dagelijjkse campagnepraatje.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
No problemquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Excuus excuus! Dat had ik wel gelezen ergens, maar verkeerd gelezen of geschreven dan.
wat dat een minister uit Iran, die het had en overleed?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tweede test van Bolsonaro bleek negatief. Dus kein panik!
* Kyran mompelt iets over dat sommigen op FOK! dit al dagen zeggen, gooit armen in de lucht en pakt een biertje ....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:08 schreef bitterbal het volgende:
NOS
Medisch specialisten: sluit de scholen direct
De Federatie Medisch Specialisten wil dat de scholen per direct worden gesloten. Volgens het collectief van 22.000 specialisten en instellingen is er onvoldoende bewijs dat kinderen het coronavirus niet zouden kunnen overdragen.
""Wij vragen de politiek: doe het maximale wat nodig is", zegt kno-arts en federatievoorzitter Peter Paul van Benthem. "Wij willen onze dokters en alle zorgverleners veilig houden, ook in de thuissituatie."
De federatie luidt de noodklok nadat premier Rutte gisteren bekendmaakte dat alle scholen in Nederland voorlopig open moeten blijven. De specialisten vinden dat het kabinet de urgentie onvoldoende erkent. "We zien de dilemma's over de te nemen maatregelen en we zien het verschil in beleefde urgentie", zegt Van Bethem. "De dringende adviezen van de artsen in de ziekenhuizen in Noord-Brabant kunnen we echter niet in de wind slaan.
Het crisisoverleg is pas maandagochtend. Tijdens kantoortijden natuurlijk. Pech gehad dus..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:08 schreef bitterbal het volgende:
NOS
De Federatie Medisch Specialisten wil dat de scholen per direct worden gesloten. Volgens het collectief van 22.000 specialisten en instellingen is er onvoldoende bewijs dat kinderen het coronavirus niet zouden kunnen overdragen.
""Wij vragen de politiek: doe het maximale wat nodig is", zegt kno-arts en federatievoorzitter Peter Paul van Benthem. "Wij willen onze dokters en alle zorgverleners veilig houden, ook in de thuissituatie."
De federatie luidt de noodklok nadat premier Rutte gisteren bekendmaakte dat alle scholen in Nederland voorlopig open moeten blijven. De specialisten vinden dat het kabinet de urgentie onvoldoende erkent. "We zien de dilemma's over de te nemen maatregelen en we zien het verschil in beleefde urgentie", zegt Van Bethem. "De dringende adviezen van de artsen in de ziekenhuizen in Noord-Brabant kunnen we echter niet in de wind slaan.
Aardig fucked up wel dan., naja ik sta voorlopig nog ingepland met werk voor as maandag.....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Land met lockdown sinds vandaag. Alle winkels gesloten behalve supermarkten en apothekers. Alle cafe's en restaurants en clubs en attracties en wat nog meer ook verplicht gesloten tot 29 maart.
Dit gaat onherroepelijk leiden tot burgerlijke ongehoorzaamheid, mensen houden hun kinderen gewoon thuisquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-met-31-maart.html
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:10 schreef maily het volgende:
Net op het radionieuws: ziekenhuizen halen de dispensers met desinfwcterende gel weg. Mensen kwamen met lege flesjes binnen om ze te vullen ...![]()
Spoor je toch niet ....
hebt foto's gezien van hele winkels die leeg waren ipv schappenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. in 49 staten zijn nu besmettingen. Als die allemaal straks op 1000+ cases per dag zitten gaat het heeeel hard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |