abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:00:08 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192031467
ik heb vandaag maar 1 wc rol gekocht dat moet toch genoeg zijn

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:00:21 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192031478
quote:
Geen eind aan hamsterwoede, Jumbo kan bestellingen niet meer aan

Jumbo kan de bestellingen die binnenkomen via de website niet meer aan. De een na grootste supermarktketen van Nederland roept klanten op om tot maandag te wachten.

"Bestellingen kunnen tijdelijk niet geplaatst, gewijzigd of aangevuld worden", is te lezen op de website van Jumbo. "We doen ons best het zo snel mogelijk voor je op te lossen."

De ongeveer vijftig distributiecentra van supermarkten in Nederland draaien op dit moment op maximale capaciteit om de tekorten aan voorraden in de Nederlandse supermarkten aan te vullen. Vele honderden extra vrachtwagens worden dit weekend ingezet om de winkels van producten te voorzien, aldus Omroep Brabant.

Hoewel afgelopen dagen werd opgeroepen om niet te hamsteren, zijn er ook vandaag meldingen van veel lege schappen in supermarkten. Bij een supermarkt in het Groningse Uithuizermeeden werd het aantal broden per persoon zelfs beperkt tot vier, nadat gisteren klanten "met tien tot twaalf broden" wegliepen. Toch bleven de mensen hamsteren, aldus eigenaar Gerrit Verstraete in het Dagblad van het Noorden. "Het lijkt nu wel kerst in maart."

Ook Albert Heijn meldt problemen te hebben, maar neemt nog wel bestellingen via de website aan. "Het is druk met online bestellen. Onze bezorg- en ophaalmomenten zijn eerder vol en de website en app werken langzamer dan je van ons gewend bent. We werken er met man en macht aan om je zo goed mogelijk te helpen", zegt de grootgrutter.

Concurrent en online supermarkt Picnic heeft een soortgelijke mededeling op de website: "Door het enorme aantal bestellingen vanwege het coronavirus zijn onze autootjes veel eerder vol dan normaal. Helaas kunnen we niet iedereen helpen op dit moment."
NOS.nl
pi_192031481
Wcpapier is heel multifunctioneel
Koffiefilter
Als zakdoek
Als nood maand verband
Als schoonmaakdoekje
Als verband
Als papieren handdoekje
Als wcpapier natuurlijk
Kinderen kunnen lekker creatief met de lege rol pennenbakjes maken
Als middel om vuur te maken ( wc-papier en kaarsvet)
En dan kan je nog heel veel meer met wc-papier !
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:03:10 #124
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192031541
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:06:42 #125
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192031620
Mocht je schaarse spullen zoeken, bezoek eens een pandjeszaak:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192032038
Toen ik vanmiddag boodschappen deed zag ik dat er geen pasta meer was. Dat de blikgroente afdeling bijna leeg was. de wc papier, keukenrol en zakdoeken schappen leeg waren. Vers groente afdeling was ook praktisch leeg.

Bij ons in de ah waren ze denk ik af en toe wc papier, keukenrol aan het neer zetten. Ik denk dat ik daarom geluk had om beiden te kopen. anders had ik mooi mis gegrepen en dat was toch iets wat ik nodig had.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_192032208
Leeg, en ik wil gewoon iets kopen om avondeten te maken. Heel irritant dat mensen zich zo misdragen.
pi_192032468
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:29 schreef kurk_droog het volgende:
Leeg, en ik wil gewoon iets kopen om avondeten te maken. Heel irritant dat mensen zich zo misdragen.
Irritant hè. Morgen waarschijnlijk weer zo'n dag.
pi_192032505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Irritant hè. Morgen waarschijnlijk weer zo'n dag.
Zeker weten. Dit zal de komende weken nog wel blijven. Bron: Kassa net
pi_192032527
De appie is gisteren gelukkig gewoon komen bezorgen en voor volgende week staat al ingepland _O_
Ik was hier...
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:45:14 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192032565
Hier is er nog veel vers te koop _O_
Maar bij alle houdbaar is de vulploeg vooral bezig geweest met schalen: er staat één pak vooraan en daarachter is het rek leeg. Als je er nietsvermoedend langsloopt lijkt het vak nog helemaal vol :o
Het lijkt me een psychologische oorlogsvoering tegen de hamsters. Ik hoop dat het gaat helpen ...
Wc-papier en pijnstillers nog steeds uitverkocht, pastarek bijna leeg...
Ook de bakken met koopjes op de kop van de rekken zijn leeg of worden niet meer gevuld (zeil erover).
pi_192032584
Ik bedenk me nu pas dat ik bij de appie helemaal geen zegels heb gekregen voor de spaaractie voor die vershoudbakjes. En dat is nou net een actie waar ik wel wat aan heb.
Waarschijnlijk waren ze allang op. Als je per 10 euro een zegel krijgt en je koopt voor 1000 euro gaat het hard.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:47:31 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192032616
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:45 schreef kilon het volgende:
Ik bedenk me nu pas dat ik bij de appie helemaal geen zegels heb gekregen voor de spaaractie voor die vershoudbakjes. En dat is nou net een actie waar ik wel wat aan heb.
Waarschijnlijk waren ze allang op. Als je per 10 euro een zegel krijgt en je koopt voor 1000 euro gaat het hard.
Ik kreeg nog wel zegels. Was het gisteren vergeten, wegens de zelfscan moet je naar de servicebalie om ze te vragen. Lijkt me dat veel mensen dat vergeten als ze wegens de maatregelen gaan zelfscannen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:50:32 #134
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192032679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:45 schreef kilon het volgende:
De online versie van dit bakjesspaarsysteem was gisteren ook stuk, dus niemand kreeg z'n digitale zegeltjes.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192032785
Vandaag niet in de winkel geweest want mag niet naar buiten van de overheid.

Hoorde wel van m'n moeder dat vrijwel alle pasta en rijst op waren en veel aardappels ook. Houdbare melk was ook vrijwel leeg. Verse melk was er vreemdgenoeg nog maximaal. En dat blijft ook gewoon een week houdbaar in de koelkast.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:57:04 #136
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192032827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:55 schreef Sapstengel het volgende:
Vandaag niet in de winkel geweest want mag niet naar buiten van de overheid.

Hoorde wel van m'n moeder dat vrijwel alle pasta en rijst op waren en veel aardappels ook. Houdbare melk was ook vrijwel leeg. Verse melk was er vreemdgenoeg nog maximaal. En dat blijft ook gewoon een week houdbaar in de koelkast.
De verse melk was in mijn winkel dus ook compleet op, niet verwacht.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192033347
Sorry, verkeerde topic.
pi_192033447
Voor alle mensen die al hun gehamsterd (verse) eten niet opkrijgen... De voedselbanken komen niet echt rond las ik. Ook zijn er genoeg mensen die het budget niet hebben om iets extra's te kopen en misgrijpen... Denk ook aan hen!
pi_192033498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:25 schreef wieksel het volgende:
Voor alle mensen die al hun gehamsterd (verse) eten niet opkrijgen... De voedselbanken komen niet echt rond las ik. Ook zijn er genoeg mensen die het budget niet hebben om iets extra's te kopen en misgrijpen... Denk ook aan hen!
Het zal de echte hamsteraars een worst wezen.
pi_192033793
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:25 schreef wieksel het volgende:
Ja daar dacht ik dus ook aan toen ik een maand geleden al inkopen deed.

Voor 300 euro aan spul gehaald, want ik kan het best missen naast de normale boodschappen. Maarja als je met 70 euro per week rond moet komen dan zet je niet zo even 300 opzij. Voelde me wel een beetje schuldig dat ik zo maar even een voorraad aan kan leggen.

Maarja mijn excuus is dan maar dat ik het weken geleden al heb gedaan en nu die mensen niks meer voor de neus wegkoop.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:45:20 #141
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192033968
Vandaag zag ik een oudere vrouw in een rolstoel die duidelijk ziek is (denk kanker of iets). Haar boodschappen zo goed als kwaad alsnog te doen. Baal ervan dat ik haar niet heb aangesproken om haar de komende weken eventueel te helpen. :(

dit soort shit is gewoon niet cool, misschien was het wel haar eigen keus. Maar goed.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:01:06 #142
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192034470
Lege schappen, Ja.
Mensen met twee karretjes, check.

Het viel pas echt op bij de kassa's. Een vrouw met haar dochter staan achter mij in de rij. Ik hoor de vrouw aan haar dochter fluisteren dat ze het gevoel heeft bekeken te worden wegens hamsteren.

De dochter begint vervolgens met lichte schaamte pakken wcpapier en voor een jaar aan maandverband op de band te leggen, nadat ik een beurtbalkje achter mijn boodschappen heb neergelegd. Vervolgens veel houdbare producten.

tot tien tellen. Niet op reageren, geen aandacht geven, laat maar lekker gaan. Het kan er namelijk nogal bot uitkomen, heb geen zin in ruzie of gedoe.

Bij het verlaten van de winkel zie ik werkelijk iedereen met minstens een grote verpakking wcpapier lopen.

Eenmaal thuis lees ik een email van de filiaalmanager. Met de meest fluwelen bewoordingen vraagt de beste man aan klanten om rationeel te blijven.
"U kunt ons helpen door boodschappen te doen zoals u dat normaal ook doet"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:09:09 #144
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192034642
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt boos ben op hamsteraar ben omdat het echt asociaal is om in deze crisistijd als nog aan zichzelf denken... mensen denk nou eens aan kwetsbare mensen zoals ouderen, gehandicapten en mensen met een zwakke gezondheid die echt risicofactor zijn voor besmetting van het coronavirus! Zelfs Rutte en andere gezegd hebben: hamsteren is niet echt nodig en er is voorraad genoeg...

Wat ik ook afbeeldingen van lege bakken bij condooms zag op het internet, is het echt verstandig om met elkaar te vrijen in deze crisistijd, echter is het wel mogelijk dat je besmet bent bij het vrijen met een partner die ook symptomen van COVID-19 heeft. Het lijkt mij ook niet echt verstandig dat sommige mensen toch naar paren of seksclub gaan, daar loop je ook risico op coronavirus te krijgen, dus overal! Mijn opa heeft altijd gezegd van wie niet wil luisteren moet het maar voelen wat het is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192034994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja daar dacht ik dus ook aan toen ik een maand geleden al inkopen deed.

Voor 300 euro aan spul gehaald, want ik kan het best missen naast de normale boodschappen. Maarja als je met 70 euro per week rond moet komen dan zet je niet zo even 300 opzij. Voelde me wel een beetje schuldig dat ik zo maar even een voorraad aan kan leggen.

Maarja mijn excuus is dan maar dat ik het weken geleden al heb gedaan en nu die mensen niks meer voor de neus wegkoop.
En je bent natuurlijk niet te beroerd wat te delen met mensen die misgrijpen in de schappen of in de portomonnee.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192035126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:23 schreef danos het volgende:

[..]

En je bent natuurlijk niet te beroerd wat te delen met mensen die misgrijpen in de schappen of in de portomonnee.
Klopt. Kijk ik ga niet iedere buurvrouw uitnodigen want dan heb ik zelf na drie dagen niks meer.

Maar ken aantal mensen die het financieel niet goed hebben van erg dichtbij en die krijgen sowieso wel wat mee.
pi_192035858
Hardwerkend Nederland moet nu ook gaan hamsteren door het uitschot/boomers die als een debiel zijn gaan inslaan. Thanks, nu al zin om enkele dagen op rij geen brood, groente en pasta te kunnen kopen :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Schavuit op 14-03-2020 22:06:47 ]
pi_192036084
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:57 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hardwerkend Nederland moet nu ook gaan hamsteren door het uitschot/boomers die als een debiel zijn gaan inslaan. Thanks, nu al zin om enkele dagen op rij geen brood, groente en pasta te kunnen kooen :r
Dit inderdaad, kutvolk dat lekker thuis kan werken en alle tijd heeft om 3 keer de winkel af te graaien. Ik kan straks als zorgmedewerker niet eens meer een broodje eten voor lunch.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:18:17 #149
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_192036388
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:19 schreef KingRoland het volgende:
Gekkigheid allemaal
Ja, dat is het ook. Maar je wordt er in meegenomen. Kan je nog zo nuchter zijn, als alles op is heb jij straks niks te eten.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  PR en moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:20:46 #150
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192036442
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook. Maar je wordt er in meegenomen. Kan je nog zo nuchter zijn, als alles op is heb jij straks niks te eten.

Slaat nergens op want die supermarkt blijft wel leveren en die hamsteraars krijgen hun voorraad zo snel toch niet op. Paar dagen is dit weer bijgetrokken wss.
Fuck the EBU.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:22:52 #151
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_192036498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Moira het volgende:

[..]

Slaat nergens op want die supermarkt blijft wel leveren en die hamsteraars krijgen hun voorraad zo snel toch niet op. Paar dagen is dit weer bijgetrokken wss.
Zo denk ik er ook over. Maar dat is een aanname. En als de logisch/rationeel denkenden in de minderheid zijn, en dat is zo, zul je verplicht mee moeten doen. Want het aantal slachtoffers van Corona zal gestaag stijgen > nog meer paniek.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  PR en moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:23:55 #152
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192036530
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar dat is een aanname. En als de logisch/rationeel denkenden in de minderheid zijn, en dat is zo, zul je verplicht mee moeten doen. Want het aantal slachtoffers van Corona zal gestaag stijgen > nog meer paniek.

Ja da's waar maar dat hamsteren is iets dat sowieso bij trekt, die paniek shift tzt wel weer naar een ander iets :')
Fuck the EBU.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:26:53 #153
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_192036596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Moira het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik ben nu 1 van de mongooltjes die voor over 11 dagen alvast eten moet bestellen omdat zwakzinnigen ineens spontaan allemaal het huis niet uit durven en voor thuisbezorgd gaan. En ik kan dus komende week verplicht naar de winkel door die mensen en een falend systeem waar ze geen rekening (willen) houden met mensen die een abonnement hebben afgesloten bij ze.

En wanneer ik in de winkel ben neem ik meer mee dan gemiddeld want ik heb totaal geen zin om 2 keer naar die tyfuswinkel te moeten gaan.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_192036610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:26 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik ben nu 1 van de mongooltjes die voor over 11 dagen alvast eten moet bestellen omdat zwakzinnigen ineens spontaan allemaal het huis niet uit durven en voor thuisbezorgd gaan. En ik kan dus komende week verplicht naar de winkel door die mensen en een falend systeem waar ze geen rekening (willen) houden met mensen die een abonnement hebben afgesloten bij ze.

En wanneer ik in de winkel ben neem ik meer mee dan gemiddeld want ik heb totaal geen zin om 2 keer naar die tyfuswinkel te moeten gaan.
Kus op je boos
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:29:53 #155
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_192036661
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kus op je boos
Bedankt,

Zelf kan ik wel twee weken overleven op frikandellen maar mijn vrouw zeurt dat de baby dat niet mag.
[/quote]
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:31:02 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192036691
quote:

[..]

lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:42:18 #157
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192037028
quote:

[..]

Overspannen? :')
pi_192037651
Vandaag gewoon m'n weekboodschappen kunnen doen. Bijna alles kunnen vinden behalve een paprika en soms wat alternatieven gekozen. Geen fijne soepgroente maar de boeren-variant. Er waren wel wat lege schappen, maar was goed te doen. Vracht was ook nog niet geweest.
Het was wel redelijk druk in de winkel, maar geen achterlijk volle karren gezien.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:04:34 #159
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_192037742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Overspannen? :')
Nee, gelukkig omdat ik al bijna een jaar niet meer naar de supermarkt hoef met een kar, hoogstens wat losse spullen vanuit een impuls of ouderdom.
[/quote]
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 23:15:40 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192038081
waarom nu wel dan :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')