Ze zijn toch minder ziek en verspreiden juist wel ontzettend?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef probeer het volgende:
Op welke onderzoeken baseert het RIVM zich mbt de gedachte dat kinderen minder snel ziek worden en dus minder snel verspreiden?
Sowieso is gewoon gezond verstand blijven gebruiken beter in plaats van die paniek die er heerst.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik leef gewoon mijn normale leven, zolang dat mogelijk is. Mits ik niet aan het hoesten ben (geweest) dan natuurlijk. Anders kan je je leven bijna altijd wel op halt zetten. Kan je altijd wat overkomen. Kans blijft enorm klein. Maar ik bezoek geen ouderen, of mensen met een zwakkere weerstand, daar hou ik natuurlijk rekening mee, ook als ik zelf niet ziek ben.
daarom heb ik het al gedaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je moet je alleen langs 3.000 mensen wurmen in de winkel die hetzelfde denken, dus dat is niet per se een vertraging.
Stel je eens een hardwerkende verpleegster voor die thuis geen toiletpapier meer heeft en 's avonds bij de super komt en een leeg schap aan treft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van hamsteren?
De logistiek in NL is wél bij machte om de voorraden binnen een dag aan te vullen. En de eerste grijpgrage consumenten hebben hun voorraadje WC-papier al binnen.
Bovendien heb je dan een degelijke economie die wél goed draait.
De horeca lijdt verliezen, de culturele economie, de sport-economie. Het is toch prima dat de supermarkten deze nationale economische malaise dan nog enigszins compenseren.
Verder zijn er meer voordelen:
Velen worden nu "gedwongen" om thuis te werken. Wellicht bevalt dit na een aantal weken toch beter dan verwacht. Dus blijven ze dit doen. Gevolg: minder files, minder CO2 uitstoot etc.
Mensen krijgen meer aandacht voor de gezondheid. Hygiëne e.d.
En ook die geitenwollensokken vaccinatie-tegenstand(st)ers houden ook even hun muil hopelijk.
Ieder nadeel heb zíjn voordeel.
Eens, ik vind het juist ook een heel goed teken dat AH / Picnic nu helemaal volzitten de komende weken. Minder mensen die naar buiten gaan / moeten. Prima!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Wisten jullie dat het hamsteren juist de verspreiding van het virus vertraagt?Je hoeft immers minder vaak naar de supermarkt.
Klopt. Nouja het is advies van de overheid dus als m'n werkgever denkt dat ik me aanstel mag hij verhaal gaan halen bij het RIVM. En er zullen ook genoeg klanten zijn die het niet fijn vinden als ik daar met een schorre stem en verstopte neus hun sta te adviseren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk juist wel. Nederland neemt te weinig maatregelen en deze zijn veel te vrijblijvend. Rutte zegt bij keelpijn thuisblijven. Driekwart van de werkgevers zegt bij keelpijn kom maar gewoon werken, dat kan prima.
aTypisch dit.quote:
er is nog veel te weinig 'paniek'quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sowieso is gewoon gezond verstand blijven gebruiken beter in plaats van die paniek die er heerst.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Wisten jullie dat het hamsteren juist de verspreiding van het virus vertraagt?Je hoeft immers minder vaak naar de supermarkt.
Mijn moeder zou naar een cursusdag, daarom zou mijn vader zijn verjaardag niet vieren. Maar de cursusdag gaat niet door, mijn vader zijn verjaardag kan dus gewoon gevierd wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:37 schreef Predator40 het volgende:
het is echt te triest voor woorden, ik ben morgen ook jarig maar ik ga het echt niet vieren....
hooguit misschien wat eten laten bezorgen of halen.
ik wil ook geen visite....
Mandemakers had nog deurtjes voor mij nabesteld voor mijn nieuwe keuken ik vraag me af of die nog gaan komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die is gesloten sinds vandaag. Voorlopig blijft die ook dicht.
Tenzij een kassameisje een superspreader is en alle oudjes (die cash betalen) corona geeftquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Dit, plus het aantal genezen patiënten wellichtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:
Hoeveel bevestigde patiënten wij hebben boeit eigenlijk al lang niet meer. Eigenlijk zouden zij vanaf nu nog maar twee getallen moeten geven ...
- Aantal besmette patiënten op de IC
- Aantal vrije bedden op de IC
Rest boeit op dit moment echt niet meer.
Als je tijdens dat hamsteren met meer mensen in contact komt is de kans exact gelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is precies hoe het werkt
minder vaak naar buiten en in contact komen met anderen
Het is ECHT zo simpel ja.quote:
Laat mensen toch een beetje hoop houden en naar hun vakantie uitkijkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is nog veel te weinig 'paniek'
mijn pa is er nog van overtuigd dat we in april gewoon lekker op vakantie kunnen
Volgens mij is het idee dat kinderen mildere klachten krijgen en hierdoor het virus minder snel verspreiden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef probeer het volgende:
Op welke onderzoeken baseert het RIVM zich mbt de gedachte dat kinderen minder snel ziek worden en dus minder snel verspreiden?
Dat is inderdaad wat ervaring met kinderen ieder logisch mens leert ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef maily het volgende:
[..]
Ze zijn toch minder ziek en verspreiden juist wel ontzettend?
Jouw pa is niet wijs.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is nog veel te weinig 'paniek'
mijn pa is er nog van overtuigd dat we in april gewoon lekker op vakantie kunnen
Bel ze?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Mandemakers had nog deurtjes voor mij nabesteld voor mijn nieuwe keuken ik vraag me af of die nog gaan komen.
Centraal magazijn van de Mandemakersgroep zit in Waalwijk
Ja leuk, dat zou opgaan als niet half Nederland tegelijk ging hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is ECHT zo simpel ja.
Als je minder vaak in aanraking komt met anderen heb je minder kans om besmet te raken.
Als je niet in aanraking komt met anderen heb je ook geen kans om besmet te raken.
Het is echt inderdaad zo simpel.
Dat is niet helemaal waar, het virus kan ook nog op materialen die je aanraakt zitten toch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef Kyran het volgende:
Als je niet in aanraking komt met anderen heb je ook geen kans om besmet te raken.
Hier ligt ook de crux van het probleem van het openhouden van scholen. Je kunt wel zeggen dat mensen ook met lichte klachten thuis moeten blijven, maar hier houdt in de praktijk maar een fractie van de mensen zich aan. Combineer dat met een plek waar meer dan 1000 man rondloopt, en het is dweilen met de kraan open.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
Ik denk juist wel. Nederland neemt te weinig maatregelen en deze zijn veel te vrijblijvend. Rutte zegt bij keelpijn thuisblijven. Driekwart van de werkgevers zegt bij keelpijn kom maar gewoon werken, dat kan prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |