Stelen en roven terwijl veel mensen thuis zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:44 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik kreeg zojuist via de buurt app een oproep om samen in kleine groepjes te gaan patrouilleren door de wijk![]()
Er zijn dus mensen, die dit moment aangrijpen om er lekker op los te stelen en te roven
hier in Brabant kan je bijna niks anders doen dan thuis blijven. Bijna alles is hier afgelastquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:48 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Het beste is gewoon om de komende weken thuis te blijven als je tot een risicogroep behoort![]()
Ik heb zelf ook astma en mijn linker long werd ook niet voor de volle 100%
Neem geen risico en blijf thuis
Woon je in Spanje? Weet je toevallig iets over vluchten vanuit Spanje naar Nederland dit weekend? De airportwebsites vermelden nog niks bijzonders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:05 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Vanmiddag gaan ze hier de maatregelen bekend maken van de noodtoestand Zal er wel op neerkomen dat alles in lockdown gaat vanaf maandag
Bedoel je echt binnen blijven?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:48 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Het beste is gewoon om de komende weken thuis te blijven als je tot een risicogroep behoort![]()
Ik heb zelf ook astma en mijn linker long werd ook niet voor de volle 100%
Neem geen risico en blijf thuis
En dan heb je het nog alleen over Wuhan, Hubei is de hele provincie die nog eens tig keer groter is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en BBC zegt dat het een enorme stad is langs een grote rivier, met een enorm vliegveld waar de hele wereld op af en aan vliegt.
Ook de inwoners van de stad reizen makkelijk vanaf daar door heel China.
Als 10% van de wereldbevolking het zou krijgen is dat erg dodelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Erg dodelijk?
Dat is nieuw voor mij... dodencijfer ligt op net geen 4%. Kun je bezwaarlijk erg dodelijk noemen.
Je elders is niet bijna alles afgelastquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
hier in Brabant kan je bijna niks anders doen dan thuis blijven. Bijna alles is hier afgelast
Maar je hebt wel gelijk.
Weet ik niet. Wel is mijn hoop dat we er nu van gaan leren en bijvoorbeeld overheden zelf anti-virale middelen gaat ontwikkelen buiten de bigfarma om. Na de eerste sars uitbraak heeft men op dit terrein maar weinig gedaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag of China nu door menselijk toedoen onder controle is gebracht (bijv door die lockdown), of dat het virus simpelweg is uitgeraasd.
Een normale griepepidemie die ook hier elk jaar voorkomt heeft zonder maatregelen ook een aanlooptijd een piekfase en een fase waarin het weer beter gaat (vaak de lente, in grote delen van China is de lente inmiddels aangebroken)
Je, de wet van grote getallen is niet tot iedereen doorgedrongenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Als 10% van de wereldbevolking het zou krijgen is dat erg dodelijk.
Schattingen zijn dat tussen de 40 en 70% het krijgt.
Hoe dik is die plank?
op de 1 of andere manier lukt het niet via mobiel die URL goed te krijgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:47 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Probeer nog’s
Wat een lul! Leeft ie nog??
Ik woon zelf in stedelijkgebied ik ga elke avond na 20:00 naar buiten om een blokje te wandelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Bedoel je echt binnen blijven?
Want het is een prachtige dag om bijv even naar het bos te gaan.
Een klap voor het wereldwijde toerisme.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In het thema rare bij-effecten; in Thailand zijn groepen apen op zoek naar eten wat normaal door toeristen gegeven wordt![]()
[ afbeelding ]
https://metro.co.uk/2020/(...)n-tourists-12394563/
Zelfs mijn creatieve clubje van 10 man is afgelast. Ik was net mijn spiegel aan het pimpen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Je elders is niet bijna alles afgelast
Lekker naar buiten, het bos in.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Bedoel je echt binnen blijven?
Want het is een prachtige dag om bijv even naar het bos te gaan.
Zeker. Trouwens zijn rondtrekkende groepen hongerige apen geen grap. Ik zou ze niet willen tegenkomen met een sandwich in m'n hand in ieder geval.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een klap voor het wereldwijde toerisme.
Maar dit virus is wel enorm goed voor de terugstoot van stikstof en andere vervuiling door reizende mensen.
"Slechts" 15 miljoen doden als maar 10% het krijgtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:51 schreef vosss het volgende:
Als 10% van de wereldbevolking het zou krijgen is dat erg dodelijk.
Schattingen zijn dat tussen de 40 en 70% het krijgt.
Hoe dik is die plank?
Ja. Zo zie ik het ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker naar buiten, het bos in.
Inactiviteit en binnen zitten is helemaal niet goed voor je lichaam.
en doordat iedereen in quarantaine gaat, hebben we over 9 maanden een geboortegolfquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Slechts" 15 miljoen doden als maar 10% het krijgtMaar 2% hè die overlijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |