Een lockdown heeft ook nadelen en in China mogelijk ook tot onnodig doden extra in China geleid het heeft ook nadelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:20 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Rutte en RIVM lezen jullie mee????
alarm: 'Alle landen moeten in totale lockdown, er is géén tijd meer!’
Als Europa niet op korte termijn een voorbeeld neemt aan landen als China of Zuid-Korea, dan is de chaos die het coronavirus zal ontketenen niet langer te overzien. Daarvoor waarschuwen gerenommeerde doktoren vandaag in een open brief aan collega’s uit andere landen. ,,Tijd is onze gemeenschappelijke vijand, omdat het virus zich razendsnel verspreidt en erg dodelijk is.”
https://www.ad.nl/dossier(...)-tijd-meer~ac8264b3/
Ik zit het net te lezen op mijn telefoon, dit is hoopvol.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:04 schreef Zeroku het volgende:
Wetenschappers van het Erasmus MC en de Universiteit Utrecht claimen de vondst van een antilichaam tegen COVID-19. De wetenschappelijke publicatie van de groep van tien wetenschappers ligt ter beoordeling klaar bij het toonaangevende tijdschrift Nature, meldt Erasmus Magazine, dat de ontdekking een wereldprimeur noemt.
https://www.ad.nl/dossier(...)n-covid-19~ae6b1a87/
Uit mijn hoofd heben in Nederland namelijk zo een 700.000 mensen COPDquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wat een absolute waanzin als je het nieuws allemaal volgt. Stortte de hele economie in een recessie, zetten miljoenen banen op het spel zodat Jan en Riek van 93 en 87 op de intensive care die al een longontsteking hebben niet overlijden door Corona.
Ik snap dat het wat genuanceerder ligt, maar dit is toch complete hysterie aan het worden. Drastische maatregelen die binnen korte tijden zich elkaar opvolgen, terwijl er eerst wordt geclaimd dat er geen nood aan de man is. Dan ben je als overheid glashard aan het liegen, niet goed geïnformeerd of gewoon paniek aan het zaaien. Ik weet niet wat erger is, maar ik ben echt verbaasd.
Mjah, zo'n miljoenenstad is in feite zo uitgestrekt. De randstad zou in sommige landen ook gewoon als 1 miljoenenstad gezien kunnen worden. Nederland is dichtbevolkt. Denk dat daar het verschil niet echt zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Het is te snel om die conclusie al na 1 dag te trekken.
Misschien moet je een miljoenenstad of gebied in China ook niet vergelijken met Nederland.
Nederland is zo'n klein landje dit is niet per regio te managenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een lockdown heeft ook nadelen en in China mogelijk ook tot onnodig doden extra in China geleid het heeft ook nadelen.
Dit is nu de derde "doorbraak" die ik ben tegengekomen. 1 in Canada 1 een bedrijf dichtbij het Pentagon en nu dit. We gaan het zien.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:04 schreef Zeroku het volgende:
Wetenschappers van het Erasmus MC en de Universiteit Utrecht claimen de vondst van een antilichaam tegen COVID-19. De wetenschappelijke publicatie van de groep van tien wetenschappers ligt ter beoordeling klaar bij het toonaangevende tijdschrift Nature, meldt Erasmus Magazine, dat de ontdekking een wereldprimeur noemt.
https://www.ad.nl/dossier(...)n-covid-19~ae6b1a87/
Wuhan is bijna precies even groot als NL, alleen wonen er in NL 6 miljoen meer mensen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mjah, zo'n miljoenenstad is in feite zo uitgestrekt. De randstad zou in sommige landen ook gewoon als 1 miljoenenstad gezien kunnen worden. Nederland is dichtbevolkt. Denk dat daar het verschil niet echt zit.
Maarja is allemaal achteraf denken idd.
Misschien dat het toch eerder kan komen dan over een jaar pas nu de nood zo hoog is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit is nu de derde "doorbraak" die ik ben tegengekomen. 1 in Canada 1 een bedrijf dichtbij het Pentagon en nu dit. We gaan het zien.
Wodka doet wonderenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:41 schreef einzeinz het volgende:
Rusland maar 34 :’)
Geloven we helemaal!
Een miljoenenstad in China is veel meer dichtbevolkt. Zelfs meer als de randstad. Mensen wonen echt veel dichter op elkaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mjah, zo'n miljoenenstad is in feite zo uitgestrekt. De randstad zou in sommige landen ook gewoon als 1 miljoenenstad gezien kunnen worden. Nederland is dichtbevolkt. Denk dat daar het verschil niet echt zit.
Maarja is allemaal achteraf denken idd.
Mijn schoonmoeder heeft het, zit al in de eindfase. Ze heeft er al berusting in dat deze maanden het wel eens klaar zou kunnen zijn...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd heben in Nederland namelijk zo een 700.000 mensen COPD
Daarbij wonen in Hubei al drie keer zoveel mensen dan in heel Nederland. De wijze van besturen van zo'n gigantisch land als China is inderdaad in geeen enkel opzicht te vergelijken met Nederland.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Het is te snel om die conclusie al na 1 dag te trekken.
Misschien moet je een miljoenenstad of gebied in China ook niet vergelijken met Nederland.
Erg dodelijk?quote:
Die van Israel heb je gemist? Ook apart...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit is nu de derde "doorbraak" die ik ben tegengekomen. 1 in Canada 1 een bedrijf dichtbij het Pentagon en nu dit. We gaan het zien.
Lol exact hetzelfde bericht werd gisteren verspreid in België. Daar werd alles vervangen door VIB-UGent.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:37 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik zit het net te lezen op mijn telefoon, dit is hoopvol.
Ik kreeg zojuist via de buurt app een oproep om samen in kleine groepjes te gaan patrouilleren door de wijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien dat het toch eerder kan komen dan over een jaar pas nu de nood zo hoog is.
Ja, ik ken zelf ook iemand die nu al zuurstof nodig heeft. Ze is ook een soort van "rustig."quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder heeft het, zit al in de eindfase. Ze heeft er al berusting in dat deze maanden het wel eens klaar zou kunnen zijn...
Wat ik me afvraag of China nu door menselijk toedoen onder controle is gebracht (bijv door die lockdown), of dat het virus simpelweg is uitgeraasd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een lockdown heeft ook nadelen en in China mogelijk ook tot onnodig doden extra in China geleid het heeft ook nadelen.
Probeer nog’squote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:46 schreef MissHobje het volgende:
Stukje over patient-0 (vast al bekend)
Bron: ntvg.nl
https://www.ntvg.nl/artik(...)l-nederland/volledig
Denk eerder dat het vooral buurtapphysterie is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:44 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik kreeg zojuist via de buurt app een oproep om samen in kleine groepjes te gaan patrouilleren door de wijk![]()
Er zijn dus mensen, die dit moment aangrijpen om er lekker op los te stelen en te roven
Een beetje nadenken en dergelijke hebben we op zich geen overheid voor nodig. Toch de deur uitgaan naar een feestje of naar de kroeg is denk ik binnen de gegeven omstandigheden niet slim. En wat er gisteren in België gebeurde iedereen nog even snel naar de kroeg is een giller natuurlijk en daar zal het virus als dat denkvermogen had blij mee zijn. Kom op mensen gebruik je verstand.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:40 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Nederland is zo'n klein landje dit is niet per regio te managen![]()
Tsjechië, Polen en Denemarken sluiten de grenzen voor buitenlanders. Dat hebben de autoriteiten van de drie EU-lidstaten gisteravond bekendgemaakt. In Denemarken gaat het inreisverbod om 12 uur vanmiddag in. De maatregel geldt voorlopig tot 13 april, zo maakte de Deense premier Mette Frederiksen bekend op een persconferentie.
Bron AD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |