Ik heb sinds dinsdag alleen nog fysiek met kassameisjes gecommuniceerdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:17 schreef Kalgoorlie het volgende:
Toch wel een bizarre sfeer die er hangt..
Vanavond om 7 uur nog even naar de kapper geweest, maar bedenk me net dat ik daarna eigenlijk geen mens meer heb gezien of gehoord, afgezien van op tv![]()
Tijdens de 5 km autorit van de kapper naar huis niet. Ik woon in een appartementencomplex en lig nu met mijn raam open op bed te laptoppen, normaal hoor je nog wel wat auto's af/aan rijden, mensen die hun fiets in de stalling zetten etc... Ik hoor gewoon niets buiten, zelfs ook geen vliegtuigen... En het is nog maar kwart over 10.
Excuses, niet waar ik aan refereerde. Heb al tientalen zaken benoemd die veranderd hadden kunnen worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zeker niet. Er was veel tijd om op te schalen, ppe en apparatuur in te kopen, noodvoorzieningen in te richten. Nu begint het net op gang te komen en de eerste ziekenhuizen moeten hun reguliere en ingeplande taken al laten vallen. Volstrekt nodeloos. En dit is nog een paradijsje vergeleken met hoe het over twee weken zal zijn.
Dit in combinatie met experts die ons verkeerd voorlichten is gewoon gevaarlijk. Echt ongelofelijk laks allemaal en vooral ook teleurstellend. Ik sta dagelijks met de bek vol tanden over hoe dit aangepakt wordt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:12 schreef Qarrad het volgende:
Iemand uit mijn omgeving is net positief getest. Werkt in het ziekenhuis in Meppel, waar ze echt streng de protocollen hebben gevolgd. Je weet wel, die protocollen waarin ze uitgaan van geen symptomen = niet besmettelijk. Bedankt RIVM![]()
Heeft er tot halverwege deze week nog gewerkt en is niet in contact geweest met mensen met klachten.
Weet je wat ze te horen kreeg van de artsen? Ach nee joh, de rest van je gezin heeft geen klachten en mag gaan en staan waar ze willen.
Nu is ze zelf zo snugger om dat niet te laten gebeuren zo maar gelukkig maar ik vind het waardeloos dat je zulk advies krijgt.
Dat geld is straks geen drol meer waardquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het ECB heeft oneindig geld als het erop aankomt
Ja, dus?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Als je leest verder heeft deze persoon het over de 40 - 50 jarige
Er wordt niet getest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:11 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat gebeurt er als iemand positief getest wordt, behalve thuis quarantaine? Behandeling, medicijnen etc..
İk heb in de wintermaanden weer de nodige reserves opgebouwd. İk kan nog wel ff verder zonder de de dagelijkse boodschappen :pquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Überhaupt de vraag dat we ons druk moeten maken om genoeg eten werd je in december door iedereen voor gek verklaard. Gaat allemaal best snel dit, sneller dan te beseffen.
De productie draait gewoon door. Het grootste deel van de mensen gaat namelijk niet dood.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:20 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dat geld is straks geen drol meer waard![]()
We mogen ons gelukkig prijzen met onze boeren. Kunnen we straks voedsel ruilen tegen medicijnen met andere landen
Er vliegt nog genoeg hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:17 schreef Kalgoorlie het volgende:
Toch wel een bizarre sfeer die er hangt..
Vanavond om 7 uur nog even naar de kapper geweest, maar bedenk me net dat ik daarna eigenlijk geen mens meer heb gezien of gehoord, afgezien van op tv![]()
Tijdens de 5 km autorit van de kapper naar huis niet. Ik woon in een appartementencomplex en lig nu met mijn raam open op bed te laptoppen, normaal hoor je nog wel wat auto's af/aan rijden, mensen die hun fiets in de stalling zetten etc... Ik hoor gewoon niets buiten, zelfs ook geen vliegtuigen... En het is nog maar kwart over 10.
dan kan het nog erger zijn, ben deze week nog geweest, geen handen, maskers, handschoenen, desinfecterende gel enzoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:20 schreef capricia het volgende:
Ik ga de tandarts voor volgende week afzeggen.
De controle kan ook wel een twee maanden later.
Klopt. Is niet te beseffen gewoon.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer het voorbij is. Het enge is dat het allemaal koffiedik kijken is wat er gaat gebeuren en hoe de wereld hiervan hersteld.
Het voelt nog steeds of we in een nachtmerrie zitten en misschien nooit meer teruggaan naar de wereld van voor corona, ook juist vanwege de gevolgen.
Vond het wel even fijn om daar niet constant mee lastig gevallen te worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat wel weer komen. De Greta's en PFAS liggen net als ene soort virus, op de loer om hun kans te nemen.
Nu je het zegt... heb ik zelf buiten directe gezinsleden, ook niemand meer fysiek aangeraakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb sinds dinsdag alleen nog fysiek met kassameisjes gecommuniceerd
twitter:Steelers_1991 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 07:50:58Look at this in Napoli.
Italians are having balcony #coronavirus balcony parties with their neighbours!
Italia, siamo con te! 🇮🇹 https://t.co/lUQIXjXBUO reageer retweet
Zou wat wezen als we in de toekomst spreken over de tijd voor corona en de tijd na coronaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer het voorbij is. Het enge is dat het allemaal koffiedik kijken is wat er gaat gebeuren en hoe de wereld hiervan hersteld.
Het voelt nog steeds of we in een nachtmerrie zitten en misschien nooit meer teruggaan naar de wereld van voor corona, ook juist vanwege de gevolgen.
Mja, geen idee hoe ze daar zitten qua aantal IC's, zorgmedewerkers etc, dus kan daar geen uitspraken over doen. Als zij het aan denken te kunnen zonder dat het Italiaanse taferelen gaat geven is dat wel één van de betere manieren om het doen ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar ze houden wel de scholen open, omdat ze herd immunity willen kweken om een tweede uitbraak in het najaar te voorkomen.
Tja, dat word ik al mijn leven. Dus de afgelopen twee maanden "onheilsprofeet" te zijn genoemd kon er ook wel bij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Überhaupt de vraag dat we ons druk moeten maken om genoeg eten werd je in december door iedereen voor gek verklaard. Gaat allemaal best snel dit, sneller dan te beseffen.
Morgen ben je wakker en lees je weer dat ziekenhuizen vol liggen etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:16 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Precies dit dus. Alsof je morgen wakker word en alles normaal is.
De term "voor de oorlog" is dan verleden tijd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou wat wezen als we in de toekomst spreken over de tijd voor corona en de tijd na corona
Pardon?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan kan het nog erger zijn, ben deze week nog geweest, geen handen, maskers, handschoenen, desinfecterende gel enzo
Ja ik zie het op flightradar inderdaad... Misschien net even een andere baan in gebruik... Maar het is voor mij meer de combinatie met de stilte in het algeheel.quote:
Nog steeds niet goed natuurlijk maar hij heeft het niet over 20 en 30 jarige die massaal overlijden. Was deze man ook niet bij de npo vanavond. Heb em hier niks over horen zeggenquote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou wat wezen als we in de toekomst spreken over de tijd voor corona en de tijd na corona
nou, juist niet, blij dat ze alles eraan doenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Lijkt me dat je je daar heel rot over voelt. Achteraf.
Sowieso gaan we niet meer terug,net als na 9/11 zal de wereld veranderenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Klopt, qua eten maak ik mij ook geen zorgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:17 schreef _I het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, want je weet niet wat eraan komt. De duur, de impact, de gevolgen voor landen onderling..
Voordeel is wel dat NL volgens mij redelijk zelfvoorzienend kan zijn. We hebben genoeg eten.
We hebben wel ergere dingen gehadquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Echt fatalistisch ben je niet of wel?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Sowieso gaan we niet meer terug,net als na 9/11 zal de wereld veranderen
Alles loopt volgens plan
Die gast bij Nieuwsuur net (van UMC in Maastricht volgens mij) zei serieus dat ze patiënten met longonsteking hadden liggen op de IC, maar die hadden ze nog niet getest ...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:14 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Je wordt niet zo snel getest. Laat staan positief getest.
Als je symptomen hebt moet je gewoon thuisblijven.
Als je een longontsteking krijgt, krijg je daar 'gewoon' medicijnen voor.
Als je bijna niet meer kunt ademhalen, moet je de ambulance bellen en halen ze je vast en zeker momenteel nog wel op.
Dan zullen ze je naar alle waarschijnlijkheid ook wel een keer gaan testen en kom je dus ook op de IC of in quarantaine op 't ziekenhuis.
En dat vraag ik me ook wel af, want mensen met een longontsteking krijgen antibiotica. Maar worden ze later positief getest en blijkt dat ze corona hebben..... Wat dan? Las namelijk ergens dat antibiotica niet helpt bij de longontsteking die je van dit corona-virus oploopt....
We maken geschiedenis mee. Ik vind het wel tekenend om te zien hoe laconiek veel mensen ermee om lijken te gaan - men lijkt enorm verwend te zijn geraakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je hebt er toch geen invloed op. Accepteer dat en zoek mogelijkheden in de chaos.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, qua eten maak ik mij ook geen zorgen.
(Dadelijk de boeren weer hard nodig)
Maar qua onzekerheid, we zijn pas begonnen in Nederland en het loopt binnen maand al gigantisch uit de klauwen, sociaal en economisch..
Nee dat getal slaat nergens op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die gast bij Nieuwsuur net (van UMC in Maastricht volgens mij) zei serieus dat ze patiënten met longonsteking hadden liggen op de IC, maar die hadden ze nog niet getest ...
Ze kunnen dat getal op de site gewoon beter weghalen. want het stelt per dag minder voor.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef Markesh het volgende:
Dit is echt zo mooi, gewoon kippenveltwitter:Steelers_1991 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 07:50:58Look at this in Napoli.
Veel mooiertwitter:TheJackEdge twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:48:18The whole of the UK panicking about Coronavirus.
And then there’s Cheltenham... https://t.co/SwyUOx1mb4 reageer retweet
Je zal er maar onder wonen. Secondiaglamo? #gomorraquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef Markesh het volgende:
Dit is echt zo mooi, gewoon kippenveltwitter:Steelers_1991 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 07:50:58Look at this in Napoli.
Haha. Ik las je bericht verkeerd. My bad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, juist niet, blij dat ze alles eraan doen
Tuurlijk, maar dan moet je wel beseffen dat de wereld niet is als een aantal weken geleden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
[..]
Je hebt er toch geen invloed op. Accepteer dat en zoek mogelijkheden in de chaos.
Entropie.
Ga er maar vanuit dat dit - zie China - nog minimaal 3 maanden gaat voortduren en ws langer of periodiek. Hoe sneller "we" er aan gewend raken dat dingen structureel anders gaan worden dan ze ooit waren, hoe beter.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:27 schreef RipCity het volgende:
[..]Veel mooiertwitter:TheJackEdge twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:48:18The whole of the UK panicking about Coronavirus.
Mooi jatwitter:Flanas07 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 21:10:02Italians were singing out loud Italy's Eurovision entry "Fai rumore" by Diodato while being stuck home because of the lockdown due to #Coronavirus. FAI RUMOREEE 😀🇮🇹🥁 #flashmob #coronarvirusitalia https://t.co/ZeO52XUp2T reageer retweet
Hahaha je klinkt als Bert van Ernie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:27 schreef Plots het volgende:
[..]
Je zal er maar onder wonen. Secondiaglamo? #gomorra
Geen handen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan kan het nog erger zijn, ben deze week nog geweest, geen handen, maskers, handschoenen, desinfecterende gel enzo
Bc 21e eeuew... aan de andere kant hebben we toch ook andere dingen overleefd die op het moment onoverkomelijk leken? Ik kan me voorstellen dat men ten tijde van de eerste wereldoorlog icm Spaanse griep ook doorgedraaid was.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Verstandig, want die zal wel geen mondkapje meer hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:20 schreef capricia het volgende:
Ik ga de tandarts voor volgende week afzeggen.
De controle kan ook wel een twee maanden later.
Ja, je moet wel eerst de werkelijkheid willen accepteren. Of eerst kunnen verbeelden en kunnen verwerken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan moet je wel beseffen dat de wereld niet is als een aantal weken geleden.
Ik zeg niks als je het niet erg vindquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:27 schreef RipCity het volgende:
[..]Veel mooiertwitter:TheJackEdge twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:48:18The whole of the UK panicking about Coronavirus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |