Hij schrijft toch dat hij voor gelijkheid is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom denk je eigenlijk dat je beter bent dan de andere vrouwenhaters hier? Je post EXACT dezelfde klachten als elke andere zielepoot die hier zijn beklag komt doen: vrouwen zijn te veeleisend omdat er honderden mannen zijn die als strontvliegen op ze afkomen.
Hoe is dat de schuld van vrouwen?
Jij legt mij woorden in de mond. Het is gewoon een feit dat als je er niet tegenin gaat, dat het gedrag blijft. Je moet in een relatie gewoon je grenzen aangeven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Kerel, je weet echt niet waar je over praat. Het zijn echt niet alleen de kneuzen uit NW-Europa die deze ervaring hebben met latina's
En trek je whiteknightpak eens uit. Carnaval is al weer een tijdje voorbij.
De meeste mannen hebben een relatie, dus kennelijk ligt de lat toch een stuk lager dan jij nu beweert.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen waar dit subforum voor bedoeld is? "Relaties en Psychologie"? Schaf het dan af als het niet meer gebruikt mag worden voor een vraag als deze. Het verbaast me dat jij als moderator zijnde dit zo zegt. Ondanks deze ene vreemde beweging wil ik haar zeker niet over 1 kam scheren, want tegenover dat 1 ene akkefietje staan 999 goede zaken. Het klassieke voorbeeld hoe vaak je op je werk alles goed doet en als het 1x fout gaat je baas gelijk tegen je gaat schelden. Dit topic was voor mij bedoeld om te zien:
- 1. Hoe kan ik het beste hier op ingaan?
- 2. Hoe kan ik Facebook instellen dat zij dit soort informatie niet meer ziet
That's it. Dan komt er een hele scala aan (offtopic) reacties, niet van mijn kant, over "latina's" en dat blijkbaar net zo jaloers kunnen zijn als Filipina's en dan over Nederlandse vrouwen. De beeldvorming die ik heb bij Nederlandse vrouwen is simpel. Ik ben voorstander van gelijkheid, gelijke rechten en gelijke inkomens voor man en vrouw als ze het zelfde werk doen. Thuis, in een gezin, hoor je hand en hand SAMEN alles te doen. Een open en gelijkwaardige relatie.
Echter voordat ik op internationale tour ging heb ik geprobeerd te daten met vrouwen hier uit NL en hoe netjes, vriendelijk, hoffelijk en beleefd je ook was, er kwam nooit een reactie terug. Het interessante is dat mijn moeder een aantal jaren terug ook op een datingsite heeft gestaan. Die vrouw kreeg wel honderden berichten, niet normaal meer. Ik heb toen voor haar het profiel aangemaakt op relatieplanet en toen ging het los. Toegegeven, 90% van die reacties zijn allemaal seksueel georiënteerde reacties waar een vrouw niet van gediend is en ook de goedwillende mannen worden hierdoor geraakt. Want immers jouw goedbedoelde bericht beland samen met 100 geile zwijnen in de prullenbak. Niettemin heeft mijn moeder wel verscheidene berichten er uit gevist en is ze gaan daten, met een man of 10. Ik vroeg telkens, "En hoe ging het?". Ze zei dan, "Heel aardige en lieve man, maar niet mijn type". Ik zo van, "hoezo niet je type?". En toen kwam er een lijst van in mijn ogen kleine oneffenheden bij die betreffende heren waarop ze werden 'afgedankt'. Ik zei tegen mijn moeder, DAAROM ga je niet verder met die man, omdat ie toevallig geïnteresseerd is in dit of dat, of daar een plekje heeft op z'n gezicht, bla bla. Dus het kostte haar iets van 8 dates om de juiste te vinden. Die ene die altijd ja en amen zegt. Want ik ken mijn moeder, als je een keer 'nee' zegt, dan is het hek van de dam.
Conclusie:
Emancipatie: is goed, gelijkheid ben ik helemaal voor
Feminisme: niet goed, dat zijn vrouwen die denken dat ze zelfs beter zijn. (Waarom zijn er in Nederland tegenwoordig zoveel scheidingen en ook zoveel alleenstaanden??? en 50 jaar geleden niet, hoe komt dat??).
Het is die laatste groep waar veel mannen moeite mee hebben want bij deze groep kun je nauwelijks iets goed doen. Die type vrouwen die zichzelf dan zo macho vinden en denken dat ze alles kunnen, terwijl ze in werkelijkheid niets kunnen. Beetje Paris Hilton typetjes.
Daar ben ik het zeker mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij legt mij woorden in de mond. Het is gewoon een feit dat als je er niet tegenin gaat, dat het gedrag blijft. Je moet in een relatie gewoon je grenzen aangeven.
Ik reageerde niet zozeer op het issue dat je in de OP schetste maar op de mannen die (hier) suggereren dat het de schuld is van die vervelende westerse vrouwen die zelf kiezen welke mannen ze leuk vinden dat zij (blijkbaar) alleen achterblijven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen waar dit subforum voor bedoeld is? "Relaties en Psychologie"? Schaf het dan af als het niet meer gebruikt mag worden voor een vraag als deze. Het verbaast me dat jij als moderator zijnde dit zo zegt. Ondanks deze ene vreemde beweging wil ik haar zeker niet over 1 kam scheren, want tegenover dat 1 ene akkefietje staan 999 goede zaken. Het klassieke voorbeeld hoe vaak je op je werk alles goed doet en als het 1x fout gaat je baas gelijk tegen je gaat schelden. Dit topic was voor mij bedoeld om te zien:
- 1. Hoe kan ik het beste hier op ingaan?
- 2. Hoe kan ik Facebook instellen dat zij dit soort informatie niet meer ziet
Ach, terechte klacht toch als je wat liefde wilt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik reageerde niet zozeer op het issue dat je in de OP schetste maar op de mannen die (hier) suggereren dat het de schuld is van die vervelende westerse vrouwen die zelf kiezen welke mannen ze leuk vinden dat zij (blijkbaar) alleen achterblijven.
Gezien de rest van je post verschil je daar niet bijster veel van.
Sure je kan er wat aan doen maar dat wordt snel als drastisch gezien ook. Beetje vreemde mensen aanspreken enzo.
Why not terecht om daar over te klagen? :p omdat het helemaal aan jezelf ligt ofzo?quote:
Wanneer geef jij een feestje.quote:
Omdat vrouwen dat doen, en alleen die mannen die 'perfect' alles op orde hebben in hun leven tenminste een kans krijgen. De afgelopen tientallen jaren is er een behoorlijke maatschappelijke verandering gebeurt waarbij socialiteit volledig afbrokkelt en onze maatschappij volledig individualistisch is. Ikke ikke ikke, met de feministen voorop. Waarom hebben al die kinderen tegenwoordig ineens ADHD, PDD-Nos, Autisme of welke uit de lucht gegrepen aandoening dan ook? Ik weet het wel. Gebrek aan liefde door de ouders. En waar komt dat door, feministen die carrière belangrijker vinden dan een gezin, waarbij kinderen van school direct naar de naschoolse opvang gaan. En daarom vind ik ook dat 'feminisme' gaat te ver, normale emancipatie is prima, omdat er dan een balans bestaat waarbij man en vrouw samen goed alles regelen en dat er ook voor hun kinderen voldoende aandacht is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:28 schreef Seven. het volgende:
Waarom denk je eigenlijk dat je beter bent dan de andere vrouwenhaters hier? Je post EXACT dezelfde klachten als elke andere zielepoot die hier zijn beklag komt doen: vrouwen zijn te veeleisend omdat er honderden mannen zijn die als strontvliegen op ze afkomen.
Hoe is dat de schuld van vrouwen?
Zelfs dat is een stukje relatie en psychologie, en laat mensen er maar over praten, of hun hart luchten. Ik neem toch aan dat dit subforum daar voor bedoeld is?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik reageerde niet zozeer op het issue dat je in de OP schetste maar op de mannen die (hier) suggereren dat het de schuld is van die vervelende westerse vrouwen die zelf kiezen welke mannen ze leuk vinden dat zij (blijkbaar) alleen achterblijven.
Gezien de rest van je post verschil je daar niet bijster veel van.
Ja hoor. Maar dan staat het anderen toch ook vrij om daar iets van te vinden en op te reageren?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:09 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Zelfs dat is een stukje relatie en psychologie, en laat mensen er maar over praten, of hun hart luchten. Ik neem toch aan dat dit subforum daar voor bedoeld is?
Op Tinder zijn vrouwen heel wat tandjes kritisch op uiterlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:09 schreef TechnoCat het volgende:
Omdat vrouwen dat doen, en alleen die mannen die 'perfect' alles op orde hebben in hun leven tenminste een kans krijgen.
Me dunkt ja. Er is weinig anders om iemand in eerste instantie op te beoordelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op Tinder zijn vrouwen heel wat tandjes kritisch op uiterlijk.
Je zou ook een gesprek kunnen aangaan natuurlijk? Met iedereen die er leuk uit ziet?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Me dunkt ja. Er is weinig anders om iemand in eerste instantie op te beoordelen.
Dat klopt, maar niet in de vorm van een reactie van nota bene een moderator die zegt dat de "klassieke latina niet zit te wachten op een klagende man op het FoK forum". Het is nog niet eens 'klagen', want het staat niet in de klaagbaak, het is (was) voor mij puur een vraagstelling hoe te handelen in deze situatie (zowel persoonlijk met de dame in kwestie en met Facebook).quote:Op zondag 15 maart 2020 00:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar dan staat het anderen toch ook vrij om daar iets van te vinden en op te reageren?
Dat laatste zou van jou ook een dramaqueen maken. Maar je moet wel duidelijk zijn richting haar dat jij dit gedrag niet pikt.quote:Op zondag 15 maart 2020 05:22 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat klopt, maar niet in de vorm van een reactie van nota bene een moderator die zegt dat de "klassieke latina niet zit te wachten op een klagende man op het FoK forum". Het is nog niet eens 'klagen', want het staat niet in de klaagbaak, het is (was) voor mij puur een vraagstelling hoe te handelen in deze situatie (zowel persoonlijk met de dame in kwestie en met Facebook).
Eén zwaluw maakt geen zomer en ik ga niet bij 1 misstap van mijn vriendin direct roepen dat de relatie einde is.
Jij denkt wellicht dat je alles heel zuiver ziet, maar het is aantoonbaar onjuist.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:09 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Omdat vrouwen dat doen, en alleen die mannen die 'perfect' alles op orde hebben in hun leven tenminste een kans krijgen. De afgelopen tientallen jaren is er een behoorlijke maatschappelijke verandering gebeurt waarbij socialiteit volledig afbrokkelt en onze maatschappij volledig individualistisch is. Ikke ikke ikke, met de feministen voorop. Waarom hebben al die kinderen tegenwoordig ineens ADHD, PDD-Nos, Autisme of welke uit de lucht gegrepen aandoening dan ook? Ik weet het wel. Gebrek aan liefde door de ouders. En waar komt dat door, feministen die carrière belangrijker vinden dan een gezin, waarbij kinderen van school direct naar de naschoolse opvang gaan. En daarom vind ik ook dat 'feminisme' gaat te ver, normale emancipatie is prima, omdat er dan een balans bestaat waarbij man en vrouw samen goed alles regelen en dat er ook voor hun kinderen voldoende aandacht is.
Neemt overigens ook niet weg dat ik een schurfthekel heb aan al die seksmaniakken die op datingsites alles volledig vergallen.
[..]
Zelfs dat is een stukje relatie en psychologie, en laat mensen er maar over praten, of hun hart luchten. Ik neem toch aan dat dit subforum daar voor bedoeld is?
Het zit je blijkbaar nogal dwars dat ik doorvraag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:01 schreef Koral het volgende:
[..]
Hij schrijft toch dat hij voor gelijkheid is.
Maar voor sommige mannen is het nu eenmaal niet gegeven dat ze iets te bieden hebben van wat de meeste vrouwen in Nederland verlangen in een partner.
En met bepaalde psychische kenmerken hoef je normaliter ook geen zelfkritiek te verlangen, maar jij vind het blijkbaar weer nodig om daar herhaaldelijk naar te vragen. Misselijkmakend!
Ja, al die kutwijven met hun verworven vrijheden!! Ga zelf bij je kinderen zitten met een kopje thee na school, als je ouderliefde zo belangrijk vindt.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:09 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Omdat vrouwen dat doen, en alleen die mannen die 'perfect' alles op orde hebben in hun leven tenminste een kans krijgen. De afgelopen tientallen jaren is er een behoorlijke maatschappelijke verandering gebeurt waarbij socialiteit volledig afbrokkelt en onze maatschappij volledig individualistisch is. Ikke ikke ikke, met de feministen voorop. Waarom hebben al die kinderen tegenwoordig ineens ADHD, PDD-Nos, Autisme of welke uit de lucht gegrepen aandoening dan ook? Ik weet het wel. Gebrek aan liefde door de ouders. En waar komt dat door, feministen die carrière belangrijker vinden dan een gezin, waarbij kinderen van school direct naar de naschoolse opvang gaan. En daarom vind ik ook dat 'feminisme' gaat te ver, normale emancipatie is prima, omdat er dan een balans bestaat waarbij man en vrouw samen goed alles regelen en dat er ook voor hun kinderen voldoende aandacht is.
Neemt overigens ook niet weg dat ik een schurfthekel heb aan al die seksmaniakken die op datingsites alles volledig vergallen.
[..]
Dat eerste viel mij ook direct op: ouders geven kinderen niet genoeg liefde en dat ligt aan de vrouwen. Wat vaders doen is kennelijk volstrekt irrelevant (uit studies blijkt dat vaders minstens zo relevant zijn echter).quote:Op zondag 15 maart 2020 08:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, al die kutwijven met hun verworven vrijheden!! Ga zelf bij je kinderen zitten met een kopje thee na school, als je ouderliefde zo belangrijk vindt.
En hou op man met je geblame, met je latina heb je binnen 2 maanden al gezeik. Alsof het niet aan jou zou liggen.
En voor iedereen die gelooft in het sprookje dat vrouwen hier van nature beter in zijn en daarom achter het aanrecht horen: zie aflevering 1 van Babies op Netflix waarin wetenschappelijk bewezen wordt dat vaders evenveel oxytocine aanmaken na de geboorte als moeders. En de partner met de voornaamste zorgtaken maakt altijd de grootste veranderingen door in de hersenen, ongeacht het geslacht.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat eerste viel mij ook direct op: ouders geven kinderen niet genoeg liefde en dat ligt aan de vrouwen. Wat vaders doen is kennelijk volstrekt irrelevant (uit studies blijkt dat vaders minstens zo relevant zijn echter).
Maar de grootste grap is wellicht dat er maar een heel beperkte tijd in de historie is geweest dat kinderen die door hem belangrijk geachte ouderliefde kregen.
Als je gewoon 150 jaar terug gaat, dan zie je hele grote gezinnen waar moeder volledig bezig is met noodzakelijkheden (ga maar eens na hoeveel tijd het huishouden kost zonder alle machines) en kinderen nauwelijks aandacht kregen.
Kinderen werden vooral kort gehouden. Kon ook niet anders. En op je 12e kon je gewoon in dezelfde fabriek gaan werken als je vader.
100 jaar geleden was die grens opgeschoven naar 16 jaar wellicht, maar nog steeds was het niet veel beter.
Dus enkele decennia is er een combinatie van voldoende welvaart met thuisblijvende moeders die tijd hadden voor de kinderen geweest.
Historisch besef ontbreekt derhalve.
Maar misschien had hij wel een lerares geschiedenis, is dat alsnog de schuld van de vrouwen.
Aan een blinde stel je niet de vraag om iets te bekijken. Aan een dove stel je niet de vraag om iets te beluisteren. De vraag die jij aan TS stelt om aan zelfreflectie te doen valt in dezelfde categorie.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het zit je blijkbaar nogal dwars dat ik doorvraag.
Hoe dan ook: het is bullshit dat alle Nederlandse vrouwen veeleisend zijn en dat gewone mannen geen kans maken. Kap met die misselijkmakende slachtofferrol want dat is precies wat vrouwen onaantrekkelijk vinden.
Waarom betrek je mijn post op jezelf en voel je je zo aangesproken? Zie post #205.quote:Op zondag 15 maart 2020 05:22 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat klopt, maar niet in de vorm van een reactie van nota bene een moderator die zegt dat de "klassieke latina niet zit te wachten op een klagende man op het FoK forum". Het is nog niet eens 'klagen', want het staat niet in de klaagbaak, het is (was) voor mij puur een vraagstelling hoe te handelen in deze situatie (zowel persoonlijk met de dame in kwestie en met Facebook).
Eén zwaluw maakt geen zomer en ik ga niet bij 1 misstap van mijn vriendin direct roepen dat de relatie einde is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |