quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe is dit een belediging? Ik stel je een vraag. Ik snap dat dit een hele directe vraag is, maar uiteindelijk is dat waar het in dit topic nu om gaat. De kwestie waar we het nu over hebben is dat mannen die niet succesvol zijn in de liefde, de neiging hebben om 'de vrouw' en dan in het bijzonder de Nederlandse soort, de schuld te geven. Zij zijn te feministisch en te veeleisend.
Als dan iemand opstaat om daarover in discussie te gaan, dan is dat beledigend? Why?
Waarom mogen jullie talloze topics volposten met jullie denkbeelden, en waarom mogen anderen jullie niet oprecht vragen of jullie wel eens nadenken over jullie eigen aandeel hierin?
Hoe is vragen stellen feministisch en veeleisend?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de gemiddelde Nederlandse vrouw helemaal niet veeleisend is en al helemaal niet feministisch.
Maar wat nou als die persoon toevallig net geen contractverlenging heeft gehad en momenteel op zoek is naar nieuw werk, en dus op dat moment ook een uitkering krijgt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nee, maar een uitkering hoeft van mij echt niet.
Waarom?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens. In je post geef je aanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe is vragen stellen feministisch en veeleisend?
Dat vind ik bij de gemiddelde vrouw in Nederland wel meevallen, of eigenlijk tegenvallen aangezien veel vrouwen naar mijn mening onvoldoende opkomen voor zichzelf.quote:Zij zijn te feministisch en te veeleisend
Nou ja in haar geval is het na jaren strijden, dus de ambitie zit er wel in.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Gast, ben je een snowflake of wat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:38 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Lekker doorgaan met beledigen, ga zo door.
Precies. Ik zou wel ff nieuwsgierig zijn naar de reden waarom. Een vaste baan is een luxe die steeds minder mensen hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Maar wat nou als die persoon toevallig net geen contractverlenging heeft gehad en momenteel op zoek is naar nieuw werk, en dus op dat moment ook een uitkering krijgt.
Nu is de economie een hele lange tijd echt geweldig geweest dus over het algemeen is er wel werk te vinden. Vooral nu zo vlak voor de Corona crisis, over een paar maanden zal het wel minder worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Precies. Ik zou wel ff nieuwsgierig zijn naar de reden waarom. Een vaste baan is een luxe die steeds minder mensen hebben.
Je speelde het op de man. Lees je post nog eens terug.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe is dit een belediging? Ik stel je een vraag. Ik snap dat dit een hele directe vraag is, maar uiteindelijk is dat waar het in dit topic nu om gaat. De kwestie waar we het nu over hebben is dat mannen die niet succesvol zijn in de liefde, de neiging hebben om 'de vrouw' en dan in het bijzonder de Nederlandse soort, de schuld te geven. Zij zijn te feministisch en te veeleisend.
Als dan iemand opstaat om daarover in discussie te gaan, dan is dat beledigend? Why?
Waarom mogen jullie talloze topics volposten met jullie denkbeelden, en waarom mogen anderen jullie niet oprecht vragen of jullie wel eens nadenken over jullie eigen aandeel hierin?
Eens. Ik vind ook dat veel Nederlandse vrouwen onnodig financieel afhankelijk zijn, maar ik denk dat dit een luxeprobleem is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens. In je post geef je aan
[..]
Dat vind ik bij de gemiddelde vrouw in Nederland wel meevallen, of eigenlijk tegenvallen aangezien veel vrouwen naar mijn mening onvoldoende opkomen voor zichzelf.
Nja niet echt hahaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Maar het komt niet in je op dat er ook andere mensen zijn waar je mee spreekt, die dingen met jou bespreken die jouw partner niet hoeft te weten?
Ja mss wel. Mja ik heb dan iets van als dat een hoop gezeik voorkomt lees het dan maar gewoonquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, maar als iemand je heel erg aan het wantrouwen is.. dan is het minder.
De vraag was 'vind je het rationeel om vrouwen in zijn algemeenheid de schuld te geven van je onvermogen om een relatie aan te gaan'. Welk aspect hiervan is een persoonlijke aanval? Mijn conclusie dat ludo moeite heeft met het aangaan van relaties?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Je speelde het op de man. Lees je post nog eens terug.
Je kent zelf de redenen ook wel waarom dat zo is in Nederland. Alles is er gewoon nog steeds op ingesteld dat vrouwen (deels) thuisblijven zodra ze kinderen hebben. In Scandinavië is dat een stuk beter geregeld bijvoorbeeld en daar zie je die patronen ook langzaam wegvallen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eens. Ik vind ook dat veel Nederlandse vrouwen onnodig financieel afhankelijk zijn, maar ik denk dat dit een luxeprobleem is.
Het gaat om vertrouwen. Zonder vertrouwen, geen relatie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:43 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Lol. Dat hele privacy vind ik persoonlijk zo een onzin altijd. Mn vriend kan gewoon in mijn telefoon kijken, ik heb niks te verbergen ofzo hoor.
Wat een raar voorbeeld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Chia het volgende:
[..]
Op een bepaald punt hoef je gewoon niet meer op empathie te rekenen vanwege je eigen standpunt en houding. Degenen die wel de hand (of in ieder geval deels) in eigen boezem steken kunnen wel rekenen op empathie.
Een voormalig slavenhandelaar die graag terug wil naar de slavernij, omdat zijn leven is geruïneerd door de afschaffing daarvan hoeft ook niet op empathie te rekenen.
Ik pretendeer ook nergens absolute waarheden te verkondigen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Wetenschappelijk svp anders accepteert Chia het niet.
Tuurlijk, zelfkritiek is belangrijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Bek houden is ook een uiterste ja. Ze zouden wel in de spiegel mogen kijken en eerlijk opzoek gaan naar wat hun eigen bijdrage in hun probleem is ipv gaan beroepen op cijfertjes en dingen die ze online en op straat zien.
Emotionele ontwikkeling is ook wel iets wat zeer zeer aantrekkelijk is voor mij.
Even ter voorkoming van misverstanden: doe wat je niet laten kunt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb ze gezegd dat door te stellen dat het aan alle vrouwen ligt ik van mening ben dat ze zelf het probleem zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze hun bek moeten houden.
Je hebt het tegen de mannen hier trouwens niet gezegd dat het van weinig empathie getuigt om de schuld alleen maar bij vrouwen te leggen.
Haha, dat denk ik ook nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je kent zelf de redenen ook wel waarom dat zo is in Nederland. Alles is er gewoon nog steeds op ingesteld dat vrouwen (deels) thuisblijven zodra ze kinderen hebben. In Scandinavië is dat een stuk beter geregeld bijvoorbeeld en daar zie je die patronen ook langzaam wegvallen.
Je hebt gewoon iets van een level playing field nodig om daartoe te komen, en daar hoort (helaas) ook nog positieve discriminatie bij in bepaalde gevallen. Daar ben ik geen voorstander van maar schijnbaar is er wel een noodzaak om daartoe te komen.
Maar dat is een beetje off-topic. Denk ook niet dat de TS op zoek is naar dat type vrouw.
O ja, dat is ook weer zo. Dan zou het me minder erg uitmaken, maar dan wel dat iemand uitzicht heeft op werk en het zoekt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Maar wat nou als die persoon toevallig net geen contractverlenging heeft gehad en momenteel op zoek is naar nieuw werk, en dus op dat moment ook een uitkering krijgt.
Even mierenneuken: tegen een vrouw zeg je dus dat ze empathie moet tonen en tegen een man zeg je dat hij verantwoordelijkheid moet nemen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ze gezegd dat door te stellen dat het aan alle vrouwen ligt ik van mening ben dat ze zelf het probleem zijn.
Er zijn best veel stelletjes waarbij de ene of de andere een uitkering heeft, gewoon omdat te lui om te werken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:12 schreef Mar_an het volgende:
[..]
O ja, dat is ook weer zo. Dan zou het me minder erg uitmaken, maar dan wel dat iemand uitzicht heeft op werk en het zoekt.
Ik houd meer van zekerheid of zo, bij mezelf én anderen. Ik zou niet blij zijn als ik een andere volwassene zou moeten onderhouden of zo. En ik vind een beetje ambitie ook wel leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |