quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:20:18
Na vier uur vergaderen kwamen de onderwijspartijen naar buiten met de mededeling dat er geen noodzaak is om de scholen te sluiten. Ze hebben erover nagedacht hoe ze 'in tijden van crisis' de onderwijskwaliteit kunnen continueren. Als er scholen zijn die moeten sluiten, is daar begrip voor. ,,Er kunnen situaties zijn dat scholen niet openblijven. Zeker als er heel veel personeel wegvalt en de veiligheid niet kan worden gewaarborgd", stelt minister Slob.
De prioriteit komt te liggen bij kinderen in groep 8 die voor een overstap naar de middelbare school staan en examenkandidaten. De onderwijspartijen willen ervoor zorgen dat kinderen zowel op school als thuis zo goed mogelijk leskrijgen. Ze zullen de komende tijd vaker met elkaar om de tafel gaan om verder te praten over hoe ze les kunnen blijven geven.
https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/
Dat werd op zich ook wel geopperd in de docentenkamer. Het liefste sluiten, maar als we dan toch open moeten blijven, focus dan op de examenklassen en laat de rest lekker thuis. Die hebben nog wel genoeg tijd om het weer in te halen.
Nadeel blijft wel dat ik dan ook naar school moet komen en dus gewoon de (wel iets rustigere) trein en (nog steeds bomvolle) bus moet pakken..
Mag ik niet gewoon alles thuis doen? Daar red ik het ook wel hoor.