Ja die berichten veranderen inmiddels aardigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
"Opvallend veel jonge mensen met weinig bekende achterliggende problemen."
Dat klinkt toch wel anders dan voornamelijk hoogbejaarde en mensen met een toch al zwakke gezondheid.
Met name MBO, zitten jongens op van 23 in de eerste.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze de middelbare scholen en MBO's dan niet ook dicht doen. Die leerlingen kunnen wel alleen thuis blijven. De basisscholen open houden begrijp ik wel.
Muziekje aan, primaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik in totaal 3 weken vanaf deze week tm 31 maart. Lekker autistisch op de zolderkamer
Waarom moeten ze wel dicht dan? Als je aanneemt dat jongeren maar een kleine kans hebben om het virus te verspreiden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze de middelbare scholen en MBO's dan niet ook dicht doen. Die leerlingen kunnen wel alleen thuis blijven. De basisscholen open houden begrijp ik wel.
Ben er nu al klaar meequote:
quote:5 MINUTEN GELEDEN
Grote witte tent met CT-scanner op parkeerplaats Maastricht UMC
Het Maastricht UMC neemt vanaf morgen extra maatregelen om sneller te kunnen controleren of mensen die zich melden met luchtwegklachten te maken hebben met een virale infectie. Het ziekenhuis zet daarvoor een grote witte tent neer bij de ingang van de spoedeisende hulp, met daarin een CT-scanner.
"Op dit moment moeten we alle mensen met luchtwegklachten behandelen als coronapatiënt, zolang niet duidelijk is of het om het coronavirus gaat", zegt een woordvoerder van het Maastricht UMC. "Maar bijvoorbeeld een longinfectie kan ook komen door een bacterie of schimmel. Met de CT-scan kunnen we dat sneller in kaart brengen en patiënten sneller op de juiste plek krijgen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)ingen-in-italie.htmlquote:13 MINUTEN GELEDEN
Formule 1-race Zandvoort: 'We weten wel waar dit op uitdraait'
Jan Lammers, directeur GP Zandvoort, rekent erop dat de Formule 1-race van Zandvoort vanwege de coronacrisis niet door zal gaan op zondag 3 mei. Hij heeft daarover nog geen officiële mededeling van de internationale autosportfederatie FIA gekregen. "Maar zonder dat we weten waar we staan, weten we wel waar het op uitdraait."
Jij bent echt van niets op de hoogtequote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:27 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom moeten ze wel dicht dan? Als je aanneemt dat jongeren maar een kleine kans hebben om het virus te verspreiden.
Ik zal al blij zijn als hij om 21:15 begint maar hij is bijna nooit op tijd. En dan brengt hij 5% nuttige info in een ramble van 2 uur... Aangezien hij daar in de Rose Garden staat gaat hij nog freewheelen.quote:
Dit laat toch een iets ander beeld zien dan dat we afgelopen tijd gehoord hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef Stupidisco het volgende:
Mark v.d. Kuil, intensive care arts in het Bernhoven Ziekenhuis in Uden.
"De afgelopen dagen is het aantal patiënten in Brabantse ziekenhuizen ‘ontploft’, zegt Van der Kuil. Kon je een week geleden de patiënten nog makkelijk op één hand tellen, op vrijdagochtend lagen er in de Brabantse ziekenhuizen 100 coronapatiënten, van wie tientallen in Uden."
..
"Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.
Daarbij moet ongeveer eenderde van de patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen uiteindelijk door naar de intensive care, wegens het falen van de longen. ‘Dat is echt shocking’, zegt de arts, een percentage waarvan politici de impact nog niet lijken te begrijpen. ‘Dit cijfer kennen we bij geen enkel ziektebeeld."
"Het moeilijke is ook nog eens dat ernstig zieke patiënten wel twee à drie weken aan de beademing moeten, dat is erg lang, en erg lastig omdat het de capaciteitsproblemen enorm vergroot. En alsof dat nog niet genoeg is: de patiënten moeten ook nog eens vaak op hun buik worden beademd, wat de zorg extra intensief maakt (de dagelijkse verzorging en verpleging is daardoor een stuk ingewikkelder) en extra gevaarlijk, omdat het risico groot is dat het beademingsbuisje eruit valt wanneer iemand verlegd moet worden om doorligwonden te voorkomen."
Bron: Volkskrant
Pff hier word ik wel bang van.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
"Opvallend veel jonge mensen met weinig bekende achterliggende problemen."
Dat klinkt toch wel anders dan voornamelijk hoogbejaarde en mensen met een toch al zwakke gezondheid.
Ja, begin was wel leuk. Maar de lol gaat er heel snel vanaf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moet sowieso tot eind April thuis werken. Was het na een week al zat
What the fuck is de Rose Garden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:28 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik zal al blij zijn als hij om 21:15 begint maar hij is bijna nooit op tijd. En dan brengt hij 5% nuttige info in een ramble van 2 uur... Aangezien hij daar in de Rose Garden staat gaat hij nog freewheelen.
Genezen worden over het algemeen niet vermeld, dat maakt het heel onduidelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we nu officieel 2 genezen mensen volgens de lijst op Wikipedia? Plus 10 doden dus 804 - 12 = 792 active cases.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |