Wie weet. Alhoewel een vaccin ook weinig zoden meer aan de dijk zet als al meer dan de helft het heeft gehad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Van Dissel zegt dat het gaat over jaren. Niet in een paar maanden. Tegen die tijd is er al een vaccin
Hoe komen we dan alsnog aan die vijftig zestig procent na jaren? Is dat dan omdat net als de griepprik alleen de zorgelijke groep het vaccin krijgt denk je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hij heeft het over jaren. Einde van het jaar is er een vaccin hoop ik
Begrijp ik het dan goed dat als iemand van 30-39 jaar het krijgt de kans dat hij sterft 0.1% is?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:50 schreef zipcon het volgende:
[..]
The case fatality rate (CFR) gives the probability of dying for an infected person who is sick enough to report to a hospital or clinic.
Je klinkt heel anders dan een aantal weken geleden. Was jij nog onder de indruk dat het zou verdwijnen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat verklaart wel meteen de gezapige houding de aflopen weken. Het is zoals het is, het is niet tegen te houden
Je snapt niet dat er een testperiode noodzakelijk mee gemoeid wordt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hier is wel zeer hoge spoed bij. Denk zeker voor het einde van het jaar een vaccin
Ja dat zou goed kunnenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe komen we dan alsnog aan die vijftig zestig procent na jaren? Is dat dan omdat net als de griepprik alleen de zorgelijke groep het vaccin krijgt denk je?
Het is een manier om een gevoel van controle te krijgen. Zakt wel weer weg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:48 schreef Donna het volgende:
Ik stuur net foto's van de supermarkt hier naar m'n broer in Canada, krijg ik hetzelfde terug. Ze zijn daar ook de weg kwijt.
Ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe komen we dan alsnog aan die vijftig zestig procent na jaren? Is dat dan omdat net als de griepprik alleen de zorgelijke groep het vaccin krijgt denk je?
Dit vind ik wel heftig zeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 19:23:11In een noodverordening wordt nu geregeld wat de consequenties zijn https://t.co/fDqG7PtFex reageer retweet
Ja, dus een kleine kans op sterven. De kans wordt ook bepaald door factoren zoals een vrij ziekenhuisbed. Als je geen verzorging krijgt is de kans om te sterven groter dan met, maar in deze eenvoudige grafiek is dat niet duidelijk wat de doodsoorzaak is. We weten enkel dat 1 iemand het niet overleefde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Zeroku het volgende:
Begrijp ik het dan goed dat als iemand van 30-39 jaar het krijgt de kans dat hij sterft 0.1% is?
Sorry, z'n zoontje staat er op.quote:
Als er nu al 10.000 zijn, dan ben je daar in een maand of 3. Voor de zomer raast het door het land. Daarna hoor het het hier en daar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Helder, bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:53 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ja, dus een kleine kans op sterven. De kans wordt ook bepaald door factoren zoals een vrij ziekenhuisbed. Als je geen verzorging krijgt is de kans om te sterven groter dan met, maar in deze eenvoudige grafiek is dat niet duidelijk wat de doodsoorzaak is. We weten enkel dat 1 iemand het niet overleefde.
10% van de nu bekende gevallen komt op de IC terecht. Inmiddels lopen er al heel veel mensen rond (inclusief kinderen) die niet eens hebben gemerkt dat ze corona hebben gehad. Je kunt dat laatste getal wel flink naar beneden bijstellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het allemaal tegelijk krijgen, maar:
17.400.000/2=8,700,000
10% komt op IC
870,000....
je bedoelt logaritmische groeiquote:
Mexicaanse griep heb ik denk ik toen ook gehad. Niet heel tofquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja.
Mexicaanse griep heeft ook >30% van de wereldbevolking gehad en meer dan de helft van Europa (soms zelfs onbewust).
Hou deze briljante gedachte even vast en bel die Italianen, ze zullen verrukt zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:55 schreef erkel het volgende:
[..]
10% van de nu bekende gevallen komt op de IC terecht. Inmiddels lopen er al heel veel mensen rond (inclusief kinderen) die niet eens hebben gemerkt dat ze corona hebben gehad. Je kunt dat laatste getal wel flink naar beneden bijstellen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef hollandia02 het volgende:
Vanavond na het NOS Journaal: extra programma over coronavirus
Voor de tweede keer maakt de NOS een extra programma over de uitbraak van het coronavirus. Daarin staan de vragen van het publiek centraal.
Het coronavirus: feiten en fabels wordt vanavond uitgezonden op NPO 1, na het NOS Journaal van 20.00 uur. De ingelaste uitzending is ook te volgen via NOS.nl, de NOS-app, Facebook en YouTube. Op NPO Nieuws is het programma te zien met een gebarentolk.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ingen-in-italie.html
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krijg je dat gepijpzeik weer... Komt er weer een briefje met daarop heel Tilburg besmet?
Programma gaat tot zondag duren.twitter:Schellevis twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:56:22Inmiddels alleen al via mail 12.500 vragen over het corona-virus. We gaan ze vanavond proberen allemaal te beantwoorden. 20.30 NPO 1! reageer retweet
Ik las volgens mij laatst ergens dat er nog een uitbraak in India is geweest een paar jaar geleden met 1000 doden ofzo. Mexicaanse griep waart gewoon nog rond!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja.
Mexicaanse griep heeft ook >30% van de wereldbevolking gehad en meer dan de helft van Europa (soms zelfs onbewust).
Ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat als iemand van 30-39 jaar het krijgt de kans dat hij sterft 0.1% is?
Een aantal mensen hebben immuniteit ervoor opgebouwd. Wat nu niet zo is met het coronavirusquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik las volgens mij laatst ergens dat er nog een uitbraak in India is geweest een paar jaar geleden met 1000 doden ofzo. Mexicaanse griep waart gewoon nog rond!
de beurs zal wel weer verder crashen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
President Trump Coronavirus News Conference
In Australia zijn de celstraffen nog hoger voor het overtreden van de regels, ook de quarantaine regels, als ik me niet vergis.quote:
Ik zie het sinds recent behoorlijk somber in. De ziekte en de invloed op ons leven en werk. Ik verwachtte niet dat dit jaar 10, 20, 30 of meer % van de Nederlanders het virus gaat krijgenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef _I het volgende:
[..]
Je klinkt heel anders dan een aantal weken geleden. Was jij nog onder de indruk dat het zou verdwijnen?
Met 1150 IC bedden en een 10% IC ratio kunnen we er 11.500 tegelijk aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het allemaal tegelijk krijgen, maar:
17.400.000/2=8,700,000
10% komt op IC
870,000....
Heb je mooi wat te lezen tijdens de lockdown.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:53 schreef F1gamer het volgende:
Ik had vandaag boeken moeten inleveren bij de bieb. Deze is sinds vandaag gesloten tot en met 31 maart. Verleng ik deze boeken, hoef ik ze pas over 2 maanden in te leveren
Waarschijnlijk is driekwart van de vragen dubbelquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef Felixa het volgende:
[..]Programma gaat tot zondag duren.twitter:Schellevis twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:56:22Inmiddels alleen al via mail 12.500 vragen over het corona-virus. We gaan ze vanavond proberen allemaal te beantwoorden. 20.30 NPO 1! reageer retweet
Verkiezingen gaan niet door, Trump blijft in power en benoemd zichzelf tot OpperGodEmperorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vermoedelijk voorverkiezingen die niet doorgaan?
Hmmm. Dan moeten we echt met z'n allen keihard zorgen dat de kwetsbaren en oudjes niet bij die 50-60 procent gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:54 schreef _I het volgende:
[..]
Als er nu al 10.000 zijn, dan ben je daar in een maand of 3. Voor de zomer raast het door het land. Daarna hoor het het hier en daar.
Wat hebben de Italianen ermee te maken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hou deze briljante gedachte even vast en bel die Italianen, ze zullen verrukt zijn
Al overlijden er natuurlijk ook patienten mét IC.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Met 1150 IC bedden en een 10% IC ratio kunnen we er 11.500 tegelijk aan.
Maar denk dat de werkelijke IC ratio veel lager is.
Ah ja, helder. Het is inderdaad wat gegoochel met cijfers, maar het is me nu wel wat duidelijker. Grote nadruk op ouderen zoals ik het nu zie, volgens mij komt dat beeld wel overeen in veel landen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef _I het volgende:
[..]
Ja.
Maar dan moet je ook nog kijken naar welk gedeelte van de groep in die categorie valt.
Als 99% van de groep 90 is en 1% tussen de 40 en de 50, is de kans misschien wel 0,1% als je het krijgt, maar de kans dat je het krijgt is dan heel klein.
Precies..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kijk naar de hysterie die er nu al is, hoe denk je dat dat gaat als in een keer alles wordt gedaan.
De meeste mensen kunnen gewoon niet normaal zelf nadenken.
Mag vanaf maandag thuiswerkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb je mooi wat te lezen tijdens de lockdown.
Fuck hem, domme clown.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef MMunkun het volgende:
Link voor de mensen die de speech van Trump willen zien:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |