Mag vanaf maandag thuiswerkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb je mooi wat te lezen tijdens de lockdown.
Fuck hem, domme clown.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef MMunkun het volgende:
Link voor de mensen die de speech van Trump willen zien:
Ditquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom wil ik het ook zien.
Ik zeldenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb niet vaak ongelijk in mijn leven.
Niet meegekregen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Maver24 het volgende:
Lees ik nu dat ze toch rond de tafel zitten om scholen toch te sluiten? Kan iemand mij dat bevestigen?
Afweging emotie/ratio. Het is een instinctieve reactie, maar als het een pandemie is, zinloos.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie het sinds recent behoorlijk somber in. De ziekte en de invloed op ons leven en werk.
Maar ik ben nog steeds geen voorstander van alles sluiten wat er te sluiten valt. Zoals een aantal veelposters hier fanatiek aan het delen waren.
We kunnen een bingokaart maken met variaties op:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarschijnlijk is driekwart van de vragen dubbel
RTL nieuws. Overleg bij ministerie van onderwijs.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
Maar als de helft wel dicht gaat en de andere helft niet dan krijg je wel dat je straks niet 1 beleid kan voeren om bijvoorbeeld de tijd weer in te halen, examens te organiseren, etc.
Dan is het beter om alles in 1x plat te leggen, eventueel nog wel kinderen op te vangen op scholen (als ze overdag nergens terecht kunnen), etc.
Maar goed, waar haalde je dat vandaan? (er komt heel veel voorbij dus mis wel eens wat)
Je vergeet dat van die 1150 er maar 500 'vrij' zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Met 1150 IC bedden en een 10% IC ratio kunnen we er 11.500 tegelijk aan.
Maar denk dat de werkelijke IC ratio veel lager is.
19:33quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
Maar als de helft wel dicht gaat en de andere helft niet dan krijg je wel dat je straks niet 1 beleid kan voeren om bijvoorbeeld de tijd weer in te halen, examens te organiseren, etc.
Dan is het beter om alles in 1x plat te leggen, eventueel nog wel kinderen op te vangen op scholen (als ze overdag nergens terecht kunnen), etc.
Maar goed, waar haalde je dat vandaan? (er komt heel veel voorbij dus mis wel eens wat)
Sommigen mensen zijn meer realist en halen minder plezier uit denken in doomscenario'squote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zelden
Maar wat het precies bij jou is...🤔
Volgens mij zie je wel degelijk in dat je het verkeerd had en hebt maar blijf je gewoon ontkennen, zo hard dat je er zelf in bent gaan geloven
Schokkend nieuws dit. Ook jongeren dus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef Stupidisco het volgende:
Mark v.d. Kuil, intensive care arts in het Bernhoven Ziekenhuis in Uden.
"De afgelopen dagen is het aantal patiënten in Brabantse ziekenhuizen ‘ontploft’, zegt Van der Kuil. Kon je een week geleden de patiënten nog makkelijk op één hand tellen, op vrijdagochtend lagen er in de Brabantse ziekenhuizen 100 coronapatiënten, van wie tientallen in Uden."
..
"Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.
Daarbij moet ongeveer eenderde van de patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen uiteindelijk door naar de intensive care, wegens het falen van de longen. ‘Dat is echt shocking’, zegt de arts, een percentage waarvan politici de impact nog niet lijken te begrijpen. ‘Dit cijfer kennen we bij geen enkel ziektebeeld."
"Het moeilijke is ook nog eens dat ernstig zieke patiënten wel twee à drie weken aan de beademing moeten, dat is erg lang, en erg lastig omdat het de capaciteitsproblemen enorm vergroot. En alsof dat nog niet genoeg is: de patiënten moeten ook nog eens vaak op hun buik worden beademd, wat de zorg extra intensief maakt (de dagelijkse verzorging en verpleging is daardoor een stuk ingewikkelder) en extra gevaarlijk, omdat het risico groot is dat het beademingsbuisje eruit valt wanneer iemand verlegd moet worden om doorligwonden te voorkomen."
Bron: Volkskrant
Ik zei vanaf een van de eerste topics al dat we het virus allemaal zouden krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zelden
Maar wat het precies bij jou is...🤔
Volgens mij zie je wel degelijk in dat je het verkeerd had en hebt maar blijf je gewoon ontkennen, zo hard dat je er zelf in bent gaan geloven
Volgens RIVM:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef Stupidisco het volgende:
"De afgelopen dagen is het aantal patiënten in Brabantse ziekenhuizen ‘ontploft’, zegt Van der Kuil. Kon je een week geleden de patiënten nog makkelijk op één hand tellen, op vrijdagochtend lagen er in de Brabantse ziekenhuizen 100 coronapatiënten, van wie tientallen in Uden."
..
Klopt ook wel weer redelijk met elders. 10 tot 15% moet naar het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:04 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens RIVM:
In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Noord-Brabant.
(Video in tweet)twitter:leonardocarella twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:05:53Italians in lockdown all over Italy are keeping each other company by singing, dancing and playing music from the balconies. A thread to celebrate the resilience of ordinary people. This is Salerno: https://t.co/3aOchqdEpn reageer retweet
Ja, heel erg eens.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Allebei bedankt voor de serieuze reacties. Dit soort dingen stellen me best een píetsie meer 'gerust'. Fijn dat jullie de moeite namen.
Op individueel niveau kan je dat natuurlijk altijd proberen te regelen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmmm. Dan moeten we echt met z'n allen keihard zorgen dat de kwetsbaren en oudjes niet bij die 50-60 procent gaan zitten.
In dit artikel staat nog een interessant stuk, over carnaval. Alle mensen die het virus hebben opgelopen tijdens carnaval liggen nu ongeveer in het ziekenhuis. Het kan dus zomaar zo zijn dat het de komende periode wat sneller afvlakt omdat er nadien niet meer zo'n evenement plaats heeft gevonden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef Stupidisco het volgende:
..
"Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.
Daarbij moet ongeveer eenderde van de patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen uiteindelijk door naar de intensive care, wegens het falen van de longen. ‘Dat is echt shocking’, zegt de arts, een percentage waarvan politici de impact nog niet lijken te begrijpen. ‘Dit cijfer kennen we bij geen enkel ziektebeeld."
"Het moeilijke is ook nog eens dat ernstig zieke patiënten wel twee à drie weken aan de beademing moeten, dat is erg lang, en erg lastig omdat het de capaciteitsproblemen enorm vergroot. En alsof dat nog niet genoeg is: de patiënten moeten ook nog eens vaak op hun buik worden beademd, wat de zorg extra intensief maakt (de dagelijkse verzorging en verpleging is daardoor een stuk ingewikkelder) en extra gevaarlijk, omdat het risico groot is dat het beademingsbuisje eruit valt wanneer iemand verlegd moet worden om doorligwonden te voorkomen."
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In dit artikel staat nog een interessant stuk, over carnaval. Alle mensen die het virus hebben opgelopen tijdens carnaval liggen nu ongeveer in het ziekenhuis. Het kan dus zomaar zo zijn dat het de komende periode wat sneller afvlakt omdat er nadien niet meer zo'n evenement plaats heeft gevonden.
twitter:apjvalk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 20:02:03Ik vermoed dat Rutte zich op dit @WHO-rapport baseert: https://t.co/FZox4Vh9Mb https://t.co/Ul6dpckmCQ reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |