Ik zie het sinds recent behoorlijk somber in. De ziekte en de invloed op ons leven en werk. Ik verwachtte niet dat dit jaar 10, 20, 30 of meer % van de Nederlanders het virus gaat krijgenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:51 schreef _I het volgende:
[..]
Je klinkt heel anders dan een aantal weken geleden. Was jij nog onder de indruk dat het zou verdwijnen?
Met 1150 IC bedden en een 10% IC ratio kunnen we er 11.500 tegelijk aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het allemaal tegelijk krijgen, maar:
17.400.000/2=8,700,000
10% komt op IC
870,000....
Heb je mooi wat te lezen tijdens de lockdown.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:53 schreef F1gamer het volgende:
Ik had vandaag boeken moeten inleveren bij de bieb. Deze is sinds vandaag gesloten tot en met 31 maart. Verleng ik deze boeken, hoef ik ze pas over 2 maanden in te leveren
Waarschijnlijk is driekwart van de vragen dubbelquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef Felixa het volgende:
[..]Programma gaat tot zondag duren.twitter:Schellevis twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:56:22Inmiddels alleen al via mail 12.500 vragen over het corona-virus. We gaan ze vanavond proberen allemaal te beantwoorden. 20.30 NPO 1! reageer retweet
Verkiezingen gaan niet door, Trump blijft in power en benoemd zichzelf tot OpperGodEmperorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vermoedelijk voorverkiezingen die niet doorgaan?
Hmmm. Dan moeten we echt met z'n allen keihard zorgen dat de kwetsbaren en oudjes niet bij die 50-60 procent gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:54 schreef _I het volgende:
[..]
Als er nu al 10.000 zijn, dan ben je daar in een maand of 3. Voor de zomer raast het door het land. Daarna hoor het het hier en daar.
Wat hebben de Italianen ermee te maken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hou deze briljante gedachte even vast en bel die Italianen, ze zullen verrukt zijn
Al overlijden er natuurlijk ook patienten mét IC.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Met 1150 IC bedden en een 10% IC ratio kunnen we er 11.500 tegelijk aan.
Maar denk dat de werkelijke IC ratio veel lager is.
Ah ja, helder. Het is inderdaad wat gegoochel met cijfers, maar het is me nu wel wat duidelijker. Grote nadruk op ouderen zoals ik het nu zie, volgens mij komt dat beeld wel overeen in veel landen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:56 schreef _I het volgende:
[..]
Ja.
Maar dan moet je ook nog kijken naar welk gedeelte van de groep in die categorie valt.
Als 99% van de groep 90 is en 1% tussen de 40 en de 50, is de kans misschien wel 0,1% als je het krijgt, maar de kans dat je het krijgt is dan heel klein.
Precies..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kijk naar de hysterie die er nu al is, hoe denk je dat dat gaat als in een keer alles wordt gedaan.
De meeste mensen kunnen gewoon niet normaal zelf nadenken.
Mag vanaf maandag thuiswerkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb je mooi wat te lezen tijdens de lockdown.
Fuck hem, domme clown.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:59 schreef MMunkun het volgende:
Link voor de mensen die de speech van Trump willen zien:
Ditquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom wil ik het ook zien.
Ik zeldenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb niet vaak ongelijk in mijn leven.
Niet meegekregen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Maver24 het volgende:
Lees ik nu dat ze toch rond de tafel zitten om scholen toch te sluiten? Kan iemand mij dat bevestigen?
Afweging emotie/ratio. Het is een instinctieve reactie, maar als het een pandemie is, zinloos.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie het sinds recent behoorlijk somber in. De ziekte en de invloed op ons leven en werk.
Maar ik ben nog steeds geen voorstander van alles sluiten wat er te sluiten valt. Zoals een aantal veelposters hier fanatiek aan het delen waren.
We kunnen een bingokaart maken met variaties op:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarschijnlijk is driekwart van de vragen dubbel
RTL nieuws. Overleg bij ministerie van onderwijs.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
Maar als de helft wel dicht gaat en de andere helft niet dan krijg je wel dat je straks niet 1 beleid kan voeren om bijvoorbeeld de tijd weer in te halen, examens te organiseren, etc.
Dan is het beter om alles in 1x plat te leggen, eventueel nog wel kinderen op te vangen op scholen (als ze overdag nergens terecht kunnen), etc.
Maar goed, waar haalde je dat vandaan? (er komt heel veel voorbij dus mis wel eens wat)
Je vergeet dat van die 1150 er maar 500 'vrij' zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Met 1150 IC bedden en een 10% IC ratio kunnen we er 11.500 tegelijk aan.
Maar denk dat de werkelijke IC ratio veel lager is.
19:33quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
Maar als de helft wel dicht gaat en de andere helft niet dan krijg je wel dat je straks niet 1 beleid kan voeren om bijvoorbeeld de tijd weer in te halen, examens te organiseren, etc.
Dan is het beter om alles in 1x plat te leggen, eventueel nog wel kinderen op te vangen op scholen (als ze overdag nergens terecht kunnen), etc.
Maar goed, waar haalde je dat vandaan? (er komt heel veel voorbij dus mis wel eens wat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |