Het grote cultuurverschil met de Fransen is een zegen en een vloek..quote:Op maandag 27 april 2020 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Er is een reden waarom KLM destijds niet naar BA of Lufthansa is gegaan; en die reden geldt nog steeds IMHO.
En dit is natuurlijk de zoveelste keer dat men weer hier over heeft.
Mee eens!quote:Op maandag 27 april 2020 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Er is een reden waarom KLM destijds niet naar BA of Lufthansa is gegaan; en die reden geldt nog steeds IMHO.
En dit is natuurlijk de zoveelste keer dat men weer hier over heeft.
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstaptquote:Op maandag 27 april 2020 18:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom vind je het waardeloos om me te reizen? Ik heb zelf pas 1 maal met de 787 mogen vliegen (Kenya Airways) maar dat vond ik (afgezien van de service van Kenya) best wel prima. Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline.
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik geloof niet dat over 1 a 2 jaar alles weer is als voorheen. Nu komt men erachter dat wekelijks voor een meeting van 2 uur naar Amerika vliegen toch ook prima via Zoom of Teams kan. Ook gaat de economie een flinke klap krijgen, wat altijd invloed heeft op de luchtvaart.quote:Op maandag 27 april 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens!
Uiteraard zijn dit gekke tijden, maar het besef moet er ook zijn dat Corona in principe een tijdelijk fenomeen is dat 1 a 2 jaar duurt en daarna gaat alles weer verder als voorheen.
Belangrijkste is overleven. En in dat proces is het overigens niet erg als de crisis gebruikt wordt om de boel wat efficinter te maken, want dat lukt al jaren niet.
(En met efficinter maken bedoel ik niet populistische maatregelen als pilotensalarissen nivelleren )
Het is inderdaad koffiedik kijken, maar meestal zie je mensen toch wel weer terugveren in hun oude gewoontes. Je ziet het nu al, corona is wat minder hot in het nieuws, het is normaal geworden, en gelijk worden mensen wat makkelijker met de regels.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik geloof niet dat over 1 a 2 jaar alles weer is als voorheen. Nu komt men erachter dat wekelijks voor een meeting van 2 uur naar Amerika vliegen toch ook prima via Zoom of Teams kan. Ook gaat de economie een flinke klap krijgen, wat altijd invloed heeft op de luchtvaart.
En dan nog specifiek in Nederland gaat de overheid eisen stellen aan de steun. Bijvoorbeeld de nachtvluchten verminderen of misschien wel helemaal verbieden. Dat heeft direct invloed op je winstgevendheid, vooral voor de vakantie carriers dan.
Ik vond de 787 qua rustig eigenlijk vergelijkbaar met de A380 als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 28 april 2020 03:33 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstapt
Ja maar, ja maar... waarom dan tripel7 als nickquote:Op dinsdag 28 april 2020 03:33 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstapt
Wel interessant toestel, maar meestal is de boarding gate aan het meest verre uitpuntje van het vliegveld. (Frankfurt, en Singapore bijvoorbeeld). En er gaan zoveel mensen in dat het boarden al 2 uur voor vertrek begint…..quote:Op maandag 27 april 2020 14:54 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizen
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
We gaan het meemaken. Het worden spannende tijden en een boel mensen gaan hun baan en huis kwijtraken vrees ik, en zeker niet alleen in de luchtvaart
Zojuist....quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren.
Juist om te voorkomen dat mensen hun baan gaan verliezen.
Waarom niet? Sabena is ook ooift failliet gegaan en de Belgen leven ook nog.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:09 schreef Adrie072 het volgende:
Faillissement je moet er niet aan denken,
Het is wel het makkelijkst eerst geef je je reizigers een bon en vervolgens ga je failliet. Doorstartwn en probleem opgelost.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:09 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zojuist....
Lufthansa wacht op staatssteun en onderzoekt optie faillissement
Redactie Redactie28/04/2020 Leestijd: minder dan een minuut
Lufthansa is naarstig op zoek naar financiering om de coronacrisis te doorstaan. Allereerst wacht de maatschappij de onderhandeling omtrent staatssteun af, wat om een bedrag van negen miljard euro gaat. Maar de maatschappij onderzoekt ook de optie van een faillissement.
Faillissement
De Lufthansa Group gaf eerder aan niet aan de financile verplichtingen te kunnen voldoen zonder staatssteun. Maar de staatssteun is niet de enige overweging van de Groep. Volgens de Duitse website Aero.de is het ook een optie om een faillissement in eigen beheer te starten.
Invloed
Mogelijk hangen er bepaalde voorwaarden aan de staatssteun, waar CEO Carsten Spohr geen heil in ziet. Zo zou de Duitse overheid bijvoorbeeld een zetel krijgen in het bestuur. Spohr waarschuwt in de Duitse krant Die Zeit dat het bedrijf moeilijk te besturen wordt als de regering zich er teveel mee gaat bemoeien. En als Berlijn te veel invloed krijgt op de activiteiten, dan zullen de overheden van bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Belgi – waar de dochterondernemingen gevestigd zijn – snel volgen, meent Spohr.
bron https://www.upinthesky.nl(...)optie-faillissement/
Faillissement je moet er niet aan denken, maar het gaat wel tot steeds meer tot de mogelijkheden behoren, ook KLM, of denken jullie van niet?
Inderdaad. Hoe jammer ik het ook zou vinden als het mooie blauwe KLM zou verdwijnen, objectief gezien heb je volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom niet? Sabena is ook ooift failliet gegaan en de Belgen leven ook nog.
TWA en Pan Am zijn ook ten onder gegaan, we zijn er niet bepaald minder om gaan vliegen.
Het merk "KLM" hoeft niet te verdwijnen bij een faillissement. Het is internationaal sterk genoeg om bij een eventuele verkoop van de boedel verkocht te worden. Je kan er dan wel vanuit gaan er een Chinese partij flink gaat investeren en dat de Nederlandse overheid kan fluiten naar enige vorm van invloed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:01 schreef Piles het volgende:
Inderdaad. Hoe jammer ik het ook zou vinden als het mooie blauwe KLM zou verdwijnen, objectief gezien heb je volkomen gelijk.
Aan de andere kant: vliegen was ook wel te makkelijk en te goedkoop geworden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren.
Juist om te voorkomen dat mensen hun baan gaan verliezen.
Vooropgesteld dat je bij voorkeur geen Chinese eigenaar van je airline wilt (voor de liefhebber, zoek goed naar de het 'ebook' "Flying Upside Down" van een Amerikaan die voor Tianjin Airlines heeft gevlogen)quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Het merk "KLM" hoeft niet te verdwijnen bij een faillissement. Het is internationaal sterk genoeg om bij een eventuele verkoop van de boedel verkocht te worden. Je kan er dan wel vanuit gaan er een Chinese partij flink gaat investeren en dat de Nederlandse overheid kan fluiten naar enige vorm van invloed.
KLM is al in buitenlandse handen, het is immers een dochtermaatschappij van een Frans bedrijf met de naam Air-France-KLM.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:33 schreef Xtreem het volgende:
Daarnaast - het merk KLM kan volgens mij niet in buitenlandse handen komen, want dan zou -meen ik - de K vervallen?
Dit dus, en zolang KLM - ook al is het een dochter van een niet NL bedrijf - maar in Nederland gevestigd blijft, kan het koninklijk blijven ….quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:09 schreef Fred het volgende:
[..]
KLM is al in buitenlandse handen, het is immers een dochtermaatschappij van een Frans bedrijf met de naam Air-France-KLM.
787 is iets stiller dan de A380 maar ik vond het een stuk prettiger vliegen in de A380 (Emirates) dan de 787 (KLM) maar dat komt dan denk ik vooral door de configuratie. De 777 (KLM) vond ik beter zitten dan de 787 zeker op schouderhoogte.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vond de 787 qua rustig eigenlijk vergelijkbaar met de A380 als ik eerlijk ben.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 29-04-2020 om 13:17:25 We're just going to leave this here
https://t.co/5Ney15ATg6 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |