Tussenstand is niet relevant als ze niet testen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:35 schreef Sfancta het volgende:
Aan welke "tussenstand" denken jullie vandaag?
Zelfde voor mijn broer. Ook alle zakenreizen afgelast, en moet ook zo veel mogelijk thuis werken. De rest werkt in 2 ploegendiensten om zo veel mogelijk zeker te zijn dat de helft van het personeel kans heeft om niet ziek te worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef leeell het volgende:
Rustig, laatste dag voordat de kantoren sluiten en men semi-verplicht thuiswerkt (grote multinational). Moet al m'n zakenreizen cancellen.
+35 RIVMGoden hebben het onder controle !quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:35 schreef Sfancta het volgende:
Zegt niet zoveel idd. Maar zal wel rond de 800 liggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:35 schreef Sfancta het volgende:
Hoe lang overleeft het virus eigenlijk op oppervlakken? Iemand die dat weet?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelfde voor mijn broer. Ook alle zakenreizen afgelast, en moet ook zo veel mogelijk thuis werken. De rest werkt in 2 ploegendiensten om zo veel mogelijk zeker te zijn dat de helft van het personeel kans heeft om niet ziek te worden.
Maar ja; er hoeft er maar eentje in zijn handen te hoesten en een toetsenbord en muis vast te pakken, en degene na hem van de volgende ploeg kan het gewoon oplopen.
Afhankelijk van het soort oppervlak en de temperatuur: uren, tot weken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hoe lang overleeft het virus eigenlijk op oppervlakken? Iemand die dat weet?
https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.htmlquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Is niet duidelijk maar verschilt per oppervlak van minuten tot enkele uren las ik laatst in een onderzoek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Volgens mij zei die viroloog enkele dagen terug bij Jinek dat dat maar een paar seconden zou zijn. Ik vraag me alleen af of dat echt goed getest is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Tot 3 dagen op plastic en RVS, tot 24 uur op karton.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Weken heb ik nergens gelezen alleen 3 dagenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Afhankelijk van het soort oppervlak en de temperatuur: uren, tot weken.
Uit mijn hoofd op staal 36 uur.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik denk ergens tussen de 100 en 150 (+20-25%).quote:
Dat zeiden ze vooral in het begin van de uitbraak, toen het nog met name in China was.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Weken heb ik nergens gelezen alleen 3 dagen
Zal gelijk zijn aan plastic en RVS.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:41 schreef Sapstengel het volgende:
Op glas dan? Zoals display van telefoon of het kassameisje die misschien ziek is en m'n pot wortelen aanraakt.
nee https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.htmlquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat zeiden ze vooral in het begin van de uitbraak, toen het nog met name in China was.
Op metalen oppervlakken bij lage temperaturen zou het virus zeer lang actief blijven.
Toen begon de angst voor Aliexpress-bestellingen hier een beetje.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Afhankelijk van het soort oppervlak en de temperatuur: uren, tot weken.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is niet duidelijk maar verschilt per oppervlak van minuten tot enkele uren las ik laatst in een onderzoek.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij zei die viroloog enkele dagen terug bij Jinek dat dat maar een paar seconden zou zijn. Ik vraag me alleen af of dat echt goed getest is.
Maar besmettingen via deurkrukken, geld, kranen of bijv toetsenborden, geen idee..
edit: maar ik zie al: iedereen zegt wat anders, dus geen idee![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tot 3 dagen op plastic en RVS, tot 24 uur op karton.
Tenminste, dat stond op Time.com
Thanks voor het massale antwoord guys.quote:
Verschillende bronnen komen met verschillende tijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
nee https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.html
er staan in dat artikel verwijzingen naar bronnen, 3 dagen kennelijk
Jammer dat ze er niet bij zetten hoe lang het zich op de huid uithoudt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.html
3 dagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |