SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-03-2020 07:57:46 ]
Dat was dan wel weer een grapje.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:34 schreef PdeHoog het volgende: Pools? Moet je niet tegen haar zeggen he? Ze slaat [..] Pools? Ze slaat je om de oren met een Slowaakse fles Slivovich
![]()
En dat was alleen maar omdat ik een pleurishekel heb aan heen en weer lopen tijdens het etenquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Pdehoog heeft de afgelopen meet 4 uur lang naast zijn vriendin gezeten.
De enige die dat niet doen zijn jij en je Flip.
Bizarquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:35 schreef PdeHoog het volgende:
Ik liep net bij de AH tegen een leeg pasta-schap aan. Echt compleet leegEn mensen die echt de hele kar vol hebben liggen
Dus je wil wel in het meetrijtje. Je staat er weer bij nu.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:38 schreef Kreator het volgende:
Dat was dan wel weer een grapje..
@:bluezz: mijn naam.stond in een reactie van Isa. Je hoeft niks te doen. Toch bedankt.
Ik ben gewoon anti-sociaal.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dat was alleen maar omdat ik een pleurishekel heb aan heen en weer lopen tijdens het etenNiet omdat zij er bij was. Had ik ook gedaan als ze er niet was geweest.
Ja en zo is iedereen de uitzondering op de regel en is er altijd wel een reden te bedenken. Ik ken je van andere meetings en toen vond ik het een stuk gezelliger.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dat was alleen maar omdat ik een pleurishekel heb aan heen en weer lopen tijdens het etenNiet omdat zij er bij was. Had ik ook gedaan als ze er niet was geweest.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Helaas is het in de GGZ meer dan gebruikelijk dat er alleen wat quick and dirty symptoomdiagnostiek wordt gedaan voor er gestart wordt met behandelen. En als het dan aanslaat is het mooi, want dan klopte de diagnoseUitgebreide diagnostiek alleen bij recidive en stagnererende behandeling. (Nog los van het feit dat dat hele gepruts met de DSM natuurlijk geen diagnostiek is, maar dat terzijde.) Maar goed, moet van de verzekeraars, goede diagnostiek is duur. Schandalig vind ik het, en ik distancieer me ervan want diagnostiek is onze core-bussiness
Sterkte de komende maanden Tele, maar wel fijn dat er een soort van duidelijkheid is.
Die moet met een hoofdletter danquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:40 schreef Barreltje het volgende:
Zoute popcorn trouwens..
En ik ben te lui om Günther iedere keer te typen..![]()
NIESTquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:42 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, breken jullie de tent niet af als ik even broccoli in een pan ga mikken enzo?
*strooit bloemetjes*
Ik doe sowieso niet aan hoofdletters enzo..quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Die moet met een hoofdletter dan![]()
Had je mijn vraag over dat dinges in het water van Oostende nog gezien?
Oh wacht, even teruglezen!quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje heb je nog mijn reactie op jouw vraag over de minilot-eileider-haartjes gezien?
wat is dat voor dinges in het water met die 4 grote pijpen? Links op de foto. Had m gister vergroot maar die foto is weg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik doe sowieso niet aan hoofdletters enzo..![]()
Nee vraag niet gezien..
Dat was aanzienlijk kleinschaliger en vind ik persoonlijk ook leuker. Maar goed....ze gaat niet nog een keer mee hoor.....jullie hebben het wel duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja en zo is iedereen de uitzondering op de regel en is er altijd wel een reden te bedenken. Ik ken je van andere meetings en toen vond ik het een stuk gezelliger.
Ah joh laat je niet gek maken. Het is de mening van 1 sukkel. Wij vinden het wel heel gezellig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat was aanzienlijk kleinschaliger en vind ik persoonlijk ook leuker. Maar goed....ze gaat niet nog een keer mee hoor.....jullie hebben het wel duidelijk gemaakt.
Dat is een werkeiland wat zelf kan varen..quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:45 schreef Blues het volgende:
[..]
wat is dat voor dinges in het water met die 4 grote pijpen? Links op de foto. Had m gister vergroot maar die foto is weg.
[ afbeelding ]
Heb je nog een linkje naar je street art? Ik heb NU tijdquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:45 schreef Blues het volgende:
[..]
wat is dat voor dinges in het water met die 4 grote pijpen? Links op de foto. Had m gister vergroot maar die foto is weg.
[ afbeelding ]
Kak. Verkeerde account.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah joh laat je niet gek maken. Het is de mening van 1 sukkel. Wij vinden het wel heel gezellig.
Ik heb nu kortsluiting hoorquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah joh laat je niet gek maken. Het is de mening van 1 sukkel. Wij vinden het wel heel gezellig.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je nog een linkje naar je street art? Ik heb NU tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh...quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Krea ook. Begin van het einde. RIP aan de nabestaanden enzo![]()
Bloemen?
Ok ik snap het nu! Dank je! Er stond iets van Olsen carrier of zo op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat is een werkeiland wat zelf kan varen..
Met een groot deck waar men een hoop spullen op kan leggen .. als dat ding naar de juiste lokaties is gevaren dan duwt ie die poten in de grond en Komt het deck omhoog(boven het water) en dan maken ze een brug vanaf dat ding naar een platform.. voorop (in het witte gedeelte) en waarschijnlijk ook onderop in het rode gedeelte kunnen dan weer allemaal mensen slapen die dan aan het werk kunnen op een platform
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Whehe. Nee. Kutmods. Verzieken de sfeer.
+1 Daarom blijf ik ook zo ver mogelijk bij d’r uit de buurt op meets..quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Whehe. Nee. Kutmods. Verzieken de sfeer.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:16 schreef JFlip het volgende:
[..]
+1 Daarom blijf ik ook zo ver mogelijk bij d’r uit de buurt op meets..
Goede Nick!quote:
Scheelt ook steekvlammen in dr kapselquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:16 schreef JFlip het volgende:
[..]
Klip?quote:
Autocorrectquote:
En buiten meets?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:16 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja, lijkt me. J is ofwel Lucky's ofwel mini's. F is Lonaa's. G is Pee's. A en B zijn van mij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:23 schreef Blues het volgende:
Bonkende FOK verkloot mijn dubbelquote.
JFlip is volgens mij Luckys
Trustequote:Op donderdag 12 maart 2020 21:22 schreef Barreltje het volgende:
Koppijn.. algeheel belabberd.. lekker vroeg het bed in![]()
Trusten luitjes!
In the pocketquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me. J is ofwel Lucky's ofwel mini's. F is Lonaa's. G is Pee's. A en B zijn van mij.
D hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een C. Misschien krijgen we het alfabet nog wel vol
Dat jouw vriendin zat te trollen onder jouw account?quote:
K van Barrel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:27 schreef Tele6 het volgende:
Eens kijken.
A en B -- ik
C -- Thinkkpinkk
F -- Lonaa
g -- Blues
G -- PdeHoog
J -- Lucky
J -- minilot
en toen?
Frantic heeft een E.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:27 schreef Tele6 het volgende:
Eens kijken.
A en B -- ik
C -- Thinkkpinkk
F -- Lonaa
g -- Blues
G -- PdeHoog
J -- Lucky
J -- minilot
en toen?
Zo dan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:27 schreef Tele6 het volgende:
Eens kijken.
A en B -- ik
C -- Thinkkpinkk
F -- Lonaa
g -- Blues
G -- PdeHoog
J -- Lucky
J -- minilot
J — Uhmp
en toen?
70 of 75?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een C. Misschien krijgen we het alfabet nog wel vol
Awquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frantic heeft een E.
Ik ben E maar niemand heeft me
Een paar jaar geleden had hier nog iemand een J. Toen hebben we besloten dat de beste vriendjes toch echt een naam met een J hebben. Hence de Jross van Isa.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:33 schreef Tele6 het volgende:
Spaart iedereen J's hier?
Ik ben zelf een J trouwens
Ja maar,ja maar, dan heb ik helemaal voor niks een fok account gemaakt...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:30 schreef Myraela het volgende:
Kunnen we het wel eens zijn dat er uit voorzorg geen brabanders mogen komen?
Oh, grappigquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden had hier nog iemand een J. Toen hebben we besloten dat de beste vriendjes toch echt een naam met een J hebben. Hence de Jross van Isa.
Mits niet Helmond, daarvoor is visum verplichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:35 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja maar,ja maar, dan heb ik helemaal voor niks een fok account gemaakt...
Of geldt dat alleen voor echte brabo’s... wij zijn import..
Of beter, zij is import, ik ben export-import.
Dat daar een overleg voor nodig isquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef Tele6 het volgende:
Bij mijn sportclub zijn ze nu aan het bespreken dat je vanaf nu niet meer in je handen mag tuffen voor je in een hindernis klimt![]()
Chilibonen zit vaak tomatensaus doorheen, beetje zoals witte bonen in tomatensaus. Ik koop die niet, veel te zoetquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:
He JFlipfinally!
Vanavond iemand wat uitgelegd over calorieën. Daar doen ze blijkbaar niet aan in Syrië. Hij zit waarschijnlijk nog naar adem te happen van schrik dat een zak chips 500 cal is en 1 koekje net zoveel als 100 gr rijst. Hij snapte maar niet dat hij zoveel aankwammaar 2 pakken koekjes en 2 zakken chips op een dag weegt niet op tegen een half uur wandelen naar school.
Daarna even boodschappen gedaan, hoef ik morgen niet, maar er waren flink wat lege schappen, nauwelijks rijst. Gelukkig had ik dat ook niet nodig. Maar voor een recept heb ik altijd kidney bonen, die waren op (veel blik was op) dus maar chilibonen gepakt, zal elkaar niet veel ontlopen.
Verder vind ik het leuk als ook partners meekomen, degenen die ik tot nu toe ontmoet heb, zijn ook tof. Weet alleen niet, als ik er één had of ik die mee zou nemen. Ligt ook sterk aan de persoon.
Hoi Tele.. (of beter gezegd, hoi J)quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:33 schreef Tele6 het volgende:
Spaart iedereen J's hier?
Ik ben zelf een J trouwens
Ontaarde moederquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:39 schreef minilot het volgende:
Günther: 'Mama, bed! Bed toe'
Ik: "Kan nog niet kind, Flip in tha house, moet bijlezen!"
Günther:
Magnesium lijkt me een stuk hygiënischer jaquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef Tele6 het volgende:
Bij mijn sportclub zijn ze nu aan het bespreken dat je vanaf nu niet meer in je handen mag tuffen voor je in een hindernis klimt![]()
Valt mee toch.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:42 schreef JFlip het volgende:
[..]
Hoi Tele.. (of beter gezegd, hoi J)
Je hebt er al 2, en nu wil je ook nog een J? Greedy, laat nog wat Js over voor de rest van de wereld! In Volendam hebben ze 3 J’s overigens, vind ik ook weer een beetje veel van goede..
Goed, zoals jullie merken wordt het niveau er niet beter op..
Hmm ik had ooit een collega die oorspronkelijk uit Eritrea kwam.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:
He JFlipfinally!
Vanavond iemand wat uitgelegd over calorieën. Daar doen ze blijkbaar niet aan in Syrië. Hij zit waarschijnlijk nog naar adem te happen van schrik dat een zak chips 500 cal is en 1 koekje net zoveel als 100 gr rijst. Hij snapte maar niet dat hij zoveel aankwammaar 2 pakken koekjes en 2 zakken chips op een dag weegt niet op tegen een half uur wandelen naar school.
Daarna even boodschappen gedaan, hoef ik morgen niet, maar er waren flink wat lege schappen, nauwelijks rijst. Gelukkig had ik dat ook niet nodig. Maar voor een recept heb ik altijd kidney bonen, die waren op (veel blik was op) dus maar chilibonen gepakt, zal elkaar niet veel ontlopen.
Verder vind ik het leuk als ook partners meekomen, degenen die ik tot nu toe ontmoet heb, zijn ook tof. Weet alleen niet, als ik er één had of ik die mee zou nemen. Ligt ook sterk aan de persoon.
Ik heb ook een Gquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me. J is ofwel Lucky's ofwel mini's. F is Lonaa's. G is Pee's. A en B zijn van mij.
Ik heb ook een Gquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Neequote:Op donderdag 12 maart 2020 21:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neequote:Op donderdag 12 maart 2020 21:30 schreef Myraela het volgende:
Ben jij een Brabo?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:35 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja maar,ja maar, dan heb ik helemaal voor niks een fok account gemaakt...
Of geldt dat alleen voor echte brabo’s... wij zijn import..
Of beter, zij is import, ik ben export-import.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
... en dan eh.. zijn dat heel mijn partners niet. En nu?
Jullie tafel heeft in zijn geheel niet veel gestoelendansd volgens mij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En heb bovendien zelf heel de avond bij P en fiets gezeten... en dan eh.. zijn dat heel mijn partners niet. En nu?
Komt ook een beetje door die bank... dat stoelendanst best lastig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jullie tafel heeft in zijn geheel niet veel gestoelendansd volgens mij.
Als het hbo is, die zijn ook dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef Anthraxx het volgende:
Wij ook.
Wel handig, ik moet de komende drie weken lesgeven. Dus eh, dat wordt een uitdaging
Dan meld ik me ook maar vast af geloof ik.quote:
Het is HBO maar het is meer zoals LOI en op locatie. In dit geval bij mijn werkgeverquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als het hbo is, die zijn ook dicht
Hoeveel mensen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is HBO maar het is meer zoals LOI en op locatie. In dit geval bij mijn werkgever
FOK! doet raar idd. Wordt aan gewerkt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dan meld ik me ook maar vast af geloof ik.
Zitten hier met zn 5en aan tafel en ik ben de enige die niet in brabant woont OF werkt.
Edit: rare quote.... onhandig mobiel zo.
Oh ik dacht dat je echt op een hbo les gaf. Is dit aan trainee's ofzo?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is HBO maar het is meer zoals LOI en op locatie. In dit geval bij mijn werkgever
Ach die melding van 530 ofzo vind ik niet zo erg. Beter fixen ze die reclame rommelquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
FOK! doet raar idd. Wordt aan gewerkt.
LOI is toch dat je je studieboeken opgestuurd kreeg en je telefonisch met een docent kon overleggen? Back in the days?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En die zelfbenoemde Prins de Lignac met een diamanten schip vol mooiemannenbemanning , met Gert Jan Droge die op bezoek kwam? Of was dat die andere opleidingsclub?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:10 schreef JFlip het volgende:
[..]
LOI is toch dat je je studieboeken opgestuurd kreeg en je telefonisch met een docent kon overleggen? Back in the days?
Het is een echte HBO. Alleen ze bieden maatwerk aan bij grote bedrijven en organisaties, zoals waar ik werk. Die mensen krijgen 4 jaar lang een HBO opleiding. En betaald om te werken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je echt op een hbo les gaf. Is dit aan trainee's ofzo?
Ja, maar dit is gewoon met contact momenten. Wel veel zelfstandig werken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:10 schreef JFlip het volgende:
[..]
LOI is toch dat je je studieboeken opgestuurd kreeg en je telefonisch met een docent kon overleggen? Back in the days?
Owwwww jaaaaa...dat had ik verdrongen denk ik...quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
En die zelfbenoemde Prins de Lignac met een diamanten schip vol mooiemannenbemanning , met Gert Jan Droge die op bezoek kwam? Of was dat die andere opleidingsclub?
Brammetje van Leeuwen. Was van het NTI en Lecturama.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
En die zelfbenoemde Prins de Lignac met een diamanten schip vol mooiemannenbemanning , met Gert Jan Droge die op bezoek kwam? Of was dat die andere opleidingsclub?
Die was van de NTI (Zegt google) ; steenrijk geworden daardoorquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:14 schreef JFlip het volgende:
[..]
Owwwww jaaaaa...dat had ik verdrongen denk ik...
Wij moeten ook gaan thuiswerken behalve voor moeilijke overleggen voor ons nieuwbouw-project.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Net bericht van kantoor, tot 1 april thuiswerken. Morgenochtend nog even naar kantoor, wat dingen doorspreken, nog wat werkdingen pakken en naar huis.
Ah zo. Leuk dat je zo ook eens iets anders kunt doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is een echte HBO. Alleen ze bieden maatwerk aan bij grote bedrijven en organisaties, zoals waar ik werk. Die mensen krijgen 4 jaar lang een HBO opleiding. En betaald om te werken.
Het nieuwbouwproject van je werk, niet dat van jou/jullie persoonlijk. Tochquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wij moeten ook gaan thuiswerken behalve voor moeilijke overleggen voor ons nieuwbouw-project.
Balkonnetje inrichtenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg toch het dringende advies om morgen ook niet naar kantoor te gaan. Ben bijna klaar met alles cancellen, er valt weinig meer te werken denk ik.
quote:De Belgische premier Wilmès heeft nieuwe coronamaatregelen aangekondigd. Alle recreatieve, sportieve en culturele activiteiten ongeacht hun grootte zullen geannuleerd worden. Ook alle cafés en restaurants worden gesloten. Vanaf maandag moeten alle scholen dicht.
Enkel de winkels die essentiële diensten leveren, blijven open. Het gaat dan om apothekers en voedingswinkels. Alle andere winkels zullen tijdens de week open blijven, maar sluiten in de week.
Wel heel fijn dat dat kan!quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Net bericht van kantoor, tot 1 april thuiswerken. Morgenochtend nog even naar kantoor, wat dingen doorspreken, nog wat werkdingen pakken en naar huis.
Werk idd. https://door-bouwt.nl/quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het nieuwbouwproject van je werk, niet dat van jou/jullie persoonlijk. Toch
Boekje lezenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg toch het dringende advies om morgen ook niet naar kantoor te gaan. Ben bijna klaar met alles cancellen, er valt weinig meer te werken denk ik.
Het had misschien wel leuk geweest als Europa hier nu eens als een had geopereerd. Juist nu zeg maar.quote:
Ah, vandaag was het eerst nog dat evenementen tot 1000 personen mochten doorgaan, maar daar zijn ze dus kennelijk ook wat van teruggekomenquote:
tot 100 personen, alle kleine evenementen hier zijn afgelast.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, vandaag was het eerst nog dat evenementen tot 1000 personen mochten doorgaan, maar daar zijn ze dus kennelijk ook wat van teruggekomen![]()
Hm, morgenochtend maar niet te laat naar de winkels dus, voordat alles dichtgaat of alles op is.
Eindelijk stopt hetquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:08 schreef borisz het volgende:
België gooit de café's dicht. Soldaat van Oranje gaat niet door. Het is daarmee officieel crisis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tis cul
[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 13-03-2020 00:08:21 ]
Ik hou er zo vanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:06 schreef Candaasje het volgende:
Gaaf Blues!
In Luxemburg ben ik ook wel echt een heel mooie tegen gekomen![]()
(maar niet CUL-gerelateerd)
Gevonden, ik moest even zoeken tussen de foto's van 1,5 jaar geleden:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:12 schreef Candaasje het volgende:
Gevonden, ik moest even zoeken tussen de foto's van 1,5 jaar geleden:Wow jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook Snollebollekes is verzet stond er in t nieuwsquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:08 schreef borisz het volgende:
België gooit de café's dicht. Soldaat van Oranje gaat niet door. Het is daarmee officieel crisis
Alles? Een collega is gisteren naar Ehrwald gegaan en andere collega vertrekt zondag. Ze hebben daar zelf een huis (ouders)quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Alle ski gebieden in Oostenrijk gaan ook dicht. Strak plan.
Joo (ja slechte nacht gehad ikke); ik heb geloof ik gemist of je de baan nu hebtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 06:29 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Wakker met koppijn.. wordt nog een lange dag..
Mja en je mag dus ook niet meer de mount everest beklimmen zag ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 01:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ook Snollebollekes is verzet stond er in t nieuws
Midzomernachtweekend; midzomernacht is 21 juni.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Jflip![]()
Welke datum was sigme haar meet?
ik was wat snel het gaat nu om Tirol (Ehrwald is Tirol toch?) Vorarlberg en Salzburg maar de verwachting is dat dit zich doorzet. Zondag is de laatste dag zodat iedereen rustig naar huis kan. Dus als je collega een eigen huis heeft zal hij daar nog wel heen kunnen. Pistes gaan alleen na zondag niet meer open.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 01:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Alles? Een collega is gisteren naar Ehrwald gegaan en andere collega vertrekt zondag. Ze hebben daar zelf een huis (ouders)
Ehrwaldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 01:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Alles? Een collega is gisteren naar Ehrwald gegaan en andere collega vertrekt zondag. Ze hebben daar zelf een huis (ouders)
Mij is als kind ingeprent dat ik altijd mijn handen moest wassen als we thuiskwamen van boodschappen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga zo eens naar de winkel, kijken hoe nuchter/kuddedier mijn directe omgeving is.
En ik ga gewoon boodschappen doen als anders. Behalve dan dat ik bij thuiskomst mijn handen was, dat is nieuw.
Ik hou het er ook maar in, denk ik. Ik heb van mijn ouders nooit mijn handen leren wassen. Nergens. Tanden poetsen was ook niet echt een ding thuis. Heb dat altijd wel bijzonder gevonden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was ook altijd als ik thuis kom. Maakt ook niet uit waar ik vandaan kom vind dat gewoon prettig
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:11 schreef Myraela het volgende:
Ik leer sowieso wel van deze situatie. Dat in m'n elleboog niezen deed ik ook nooit. Vond het zelfs wat vreemd en onhygiënisch als mensen dat deden. Maar blijkbaar is dat goed, en nu is het ook best snel normaal geworden.
Thanks. Ene collega komt zondag terug dus die heeft geluk, andere collega gaat niet meer zei ze net want ze zou daar gaan skiën. Gelukkig hebben ze een huis, dus kunnen ze altijd weer een keer gaan als het beter gaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
ik was wat snel het gaat nu om Tirol (Ehrwald is Tirol toch?) Vorarlberg en Salzburg maar de verwachting is dat dit zich doorzet. Zondag is de laatste dag zodat iedereen rustig naar huis kan. Dus als je collega een eigen huis heeft zal hij daar nog wel heen kunnen. Pistes gaan alleen na zondag niet meer open.
Zeker. Heul klein eiland. Nog steeds geen corona daar. En wel zon en warmte.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet-coronagebied, bestaat dat nog?
Wordt niet aangeraden P. Zou dit weekend even overslaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef PdeHoog het volgende:
En ik werd dus vanmorgen wakker met een lichte keelpijn en verstopte neusWat ga je dan doen he? Sowieso moest ik al thuis werken, maar ik heb een prive-afspraak vanmiddag en morgenochtend ook maar verplaatst.
Maar is het wel handig om bij G te gaan logeren dit weekend bijv.? Teveel gekte op dit moment
Mn.X ligt gewoon naast mij en heeft (nog) nergens last van na 2 weken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef PdeHoog het volgende:
En ik werd dus vanmorgen wakker met een lichte keelpijn en verstopte neusWat ga je dan doen he? Sowieso moest ik al thuis werken, maar ik heb een prive-afspraak vanmiddag en morgenochtend ook maar verplaatst.
Maar is het wel handig om bij G te gaan logeren dit weekend bijv.? Teveel gekte op dit moment
Klinkt goed, jouw thuiswerkplekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Home office is in werking. Had m'n grote beeldscherm nog niet weggedaan en ook een los toetsenbord (groter dan de laptoptoetsjes) dus alles is prima te lezen. Koffie is toch een stuk lekkerder hier, radio op de achtergrond, ik vermaak me wel de eerstkomende 2,5 week. Kijk uit op een boom die begint uit te lopen, dat zal dan wel een prachtig volle boom zijn.
Collega heeft een yammer groep aangemaakt "....(bedrijfsnaam) working from home". Grappig hoe andere huizen eruit zien.
Vanochtend wel wakker geworden met niesbuien en een loopneus maar dat heb ik wel vaker.
Handenwassen deden wij thuis ook niet zo vaak, maar zelf wel aangeleerd. Alleen op kantoor de afgelopen week was handenwassen niet zo aangenaam. De zeep is zo sterk dat ik er ruwe handen van kreeg en het water was enorm koud. Tandenpoetsen weer wel, mijn moeder was tandartsassisente, had zelf een heel slecht gebit dus dat werd er bijna ingeramd.
Volgend jaar zal alles wel weer onder controle zijn. Althans dat mogen we toch hopenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Thanks. Ene collega komt zondag terug dus die heeft geluk, andere collega gaat niet meer zei ze net want ze zou daar gaan skiën. Gelukkig hebben ze een huis, dus kunnen ze altijd weer een keer gaan als het beter gaat.
Nostradamus zei van wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Volgend jaar zal alles wel weer onder controle zijn. Althans dat mogen we toch hopen
Heel vervelend maar dan toch maar even een weekendje over slaanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou overslaan, de ernst is hier wel echt doorgedrongen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:40 schreef PdeHoog het volgende:
Wowquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:05 schreef fietsie het volgende:
Parkeerterrein van de Lidl in Leeuwarden stond om 8:45 echt helemaal stampvol.
Als je van plan was in een hotel te slapen... zit dat er niet in.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:05 schreef Candaasje het volgende:
Zo eens kijken of de winkels nog wat eten hebben. Niet dat ik enorm ga hamsteren, maar ik moet toch wat eten dit weekend.
Eigenlijk zouden we in april naar mijn zusje in Oostenrijk gaan...benieuwd of we dat nog gaan doen.
Schoonzus staat ook deze dagen op het punt van bevallen...... ik heb geen symptomen, maar ja, ik kan het alllaaaaang bij me dragen natuurlijk. Dus ga je dan langs? Of toch even wachten bij zo'n pril leven? (Ik neig naar het laatste)
En mijn huisgenoot is toch ook wel wat bezorgt; die moet wegens serieuze aandoening medicatie slikken die de zijn immuniteit als comprimeert. En dan zelfs met name die van zijn luchtwegen (werd ie ook eerst op getest, voordat 'ie de medicatie mocht gaan slikken..). Hij is jong, maar dat is wel een potentieel IC-geval zullen we maar zeggen.
Appartement geloof ik, mijn ouders hebben het geregeld. Maar goed, dat is pas over een maand. En we zouden met de auto gaan, dus op zich vallen de annuleringskosten mee...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Als je van plan was in een hotel te slapen... zit dat er niet in.
Die zijn tot nader order dicht.
Ik wilde picnic bestellen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriendin ging vanochtend boodschappen in Den Haag. Ze had het nog nooit zo druk gezien.
Ik zou wel eens willen weten wat de extra omzet van de winkels is, in deze tijd.
Een baal rijst en je hebt maaaaanden indonesisch achtig voerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:39 schreef sigme het volgende:
Wij zijn van plan maandag naar het dorp te lopen voor wat kleine, niet per se noodzakelijke boodschapjes ( fruit, zuivel, vis). En woensdag in Frankrijk maken we de Amorastop, en voor zover aanwezig in de winkel dan ook even groot boodschappen voor mee naar NL. Dus weer vooral fruit en zuivel, en wat droge bonen/rijst. In NL hebben we 5 grote vriezers vol vlees staan, het lijkt me wel prettig om daarnaast ook wat anders te eten te hebben.
Nahja hotel waar we nu zitten heeft alles tot na de pasen geannuleerd. Aanwezige gasten mogen blijven.. maar nieuwe zijn niet meer welkom op last van de overheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Appartement geloof ik, mijn ouders hebben het geregeld. Maar goed, dat is pas over een maand. En we zouden met de auto gaan, dus op zich vallen de annuleringskosten mee...
Nog geen gevallen in Hogevene toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga zo eens naar de winkel, kijken hoe nuchter/kuddedier mijn directe omgeving is.
En ik ga gewoon boodschappen doen als anders. Behalve dan dat ik bij thuiskomst mijn handen was, dat is nieuw.
Pasta komt uit Italië, rijst uit China.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een baal rijst en je hebt maaaaanden indonesisch achtig voer
Die balen rijst liggen al even te besterven op het pallet hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Pasta komt uit Italië, rijst uit China.
Lijkt me duidelijk dat je beter aardappels kunt eten
Mensen zijn gek geworden. Ik heb gewoon mijn weekendboodschappen gedaan (restaurants zijn hier dus ook dicht), niet echt anders dan normaal, en als iedereen gewoon zou doen, kunnen de supermarkten het waarschijnlijk veel beter aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Myraela het volgende:
Vriendin werkt in het winkelcentrum, bij de juwelier. Ze heeft zelf geen klanten, maar ziet mensen wel in paniek met volle karren voorbij rennen.Heerlijk dit. En iedereen mij maar uitlachen toen ik begin deze week vast wat extra dingetjes haalde.
Mja dat is het.. als het nu mis gaat...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mensen zijn gek geworden. Ik heb gewoon mijn weekendboodschappen gedaan (restaurants zijn hier dus ook dicht), niet echt anders dan normaal, en als iedereen gewoon zou doen, kunnen de supermarkten het waarschijnlijk veel beter aan.
Maar kennelijk is in een staat van paniek zijn fijn...
(Ik sta nu in een giga rij in de supermarkt... bizar)
Ik dacht dat ik die nog in huis had. Niet dusquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:22 schreef Lonaa het volgende:
Als het droog is ga ik ook even naar de supermarkt. Heb zin in chocomel
Ik drink het soms heel graag. Maar heb zo geen zin om naar de supermarkt te fietsenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik die nog in huis had. Niet dus![]()
Mijn vader drinkt dat graag. Maar wellicht houdt hij ook wel van warme choco uit de Dolce Gusto.
En Ah.nl doet het nu ook niet echt lekker begreep ikquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik drink het soms heel graag. Maar heb zo geen zin om naar de supermarkt te fietsen
Net picnic besteld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En Ah.nl doet het nu ook niet echt lekker begreep ik
Drama
Omdat je als je weet dat het corona is, terug kunt gaan in de sociale contacten vanaf dat je besmettelijk bent om te kijken of je andere mensen moet waarschuwen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:50 schreef AnneX het volgende:
Ok. Mijn hoofd is ook een beetje verstopt...
Wie kan/wil mij uitleggen waarom de corona testen zo belangrijk zijn?
Er is toch geen kuur tegen voorlopig.
Grieperig etc gaat men toch al niet op bezoek bij opa en oma.
Dat doe ik al 100 jaarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ook. Vies openbaar vervoer, trapleuningen, liftknopjes, winkelwagentjes. Altijd al vies gevonden. Ik let nu extra op niet aan mijn gezicht zitten tussen boodschappen doen en thuiskomst en dat vind ik verschrikkelijk moeilijk. Ik heb altijd jeukerige ogen en neus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat doe ik al 100 jaarAltijd als ik ergens van thuiskom was ik mijn handen. /smetvrezige
Dan zou toch juist het idee zijn dat die dingen niet in huis zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:26 schreef minilot het volgende:
Stroopwafel.![]()
Effect van thuiswerkende Jos op dieet.
Feitelijk was daar voor een grote groep pas sinds gisteren pas echt aanleiding toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het vooral gek dat mensen dat nu pas gaan doen.
Het is hier in de supermarkt echt chaos. Een beetje voorraden aanleggen: Ok, kan ik inkomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Even een duit in het zakje.
Ik vind het niet zo gek dat mensen nu veel boodschappen in één keer kopen. Heb het zelf ook gedaan. Dan hoef je je hopelijk voor die boodschappen de komende tijd niet (vaak) meer in de supermarkt te begeven.
Het gaat er toch de komende weken om dat er zo min mogelijk wordt besmet?
Holy shit, wat een werk voor ons..wij moeten dus al die mensen gaan bellen dat ze gebeld worden en bij elke afspraak in het systeem de codes veranderen.. en de spreekuren staan vol + er zijn onderzoeken die er aan vast zitten/simpel gezegdquote:Vanaf maandag 16 maart wordt de poliklinische zorg waar mogelijk via teleconsult gevoerd. Onze artsen beoordelen of dit voor uw afspraak mogelijk is. Hiermee beperken we de patiëntenstroom in het RKZ, maar bieden wel continuïteit van zorg.
Ik ookquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:48 schreef minilot het volgende:
En ik vind overdreven grote hoeveelheden inkopen wel degelijk asociaal. Als maar een deel van de mensen dat doet, is er niks meer over voor de rest. Ik weiger aan die idiotie mee te doen.
Awww, dag bomen! Beetje zonde van het uitzicht wel?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:47 schreef golfer het volgende:
Vanmorgen om 8 uur begonnen ze 3 huizen naast ons in de achtertuin met zaagwerkzaamheden. Intussen is er al 1 boom geveld en boom 2 is van al zijn zijtakken af. Die wordt dus nu ook in kleine stukken gezaagd. Ben benieuwd of boom 3 vandaag ook nog er aan gaat.
[ afbeelding ]
Geef de SC ook een inlogje!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:54 schreef Anthraxx het volgende:
Vanaf maandag verplicht thuiswerken. En wat voor mij enorm nieuw gaat worden: online lesgeven. Dat gaat interessant worden.
Succes!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:54 schreef Anthraxx het volgende:
Vanaf maandag verplicht thuiswerken. En wat voor mij enorm nieuw gaat worden: online lesgeven. Dat gaat interessant worden.
Knuffelend ten onder. Niet eens zo'n slecht ideequote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef golfer het volgende:
De nieuwe Jomanda is opgestaan:
[ afbeelding ]
Bezorger was net heel vriendelijk. En je kunt nu met QR code betalen, dus we waren geheel contactloosquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En Ah.nl doet het nu ook niet echt lekker begreep ik
Drama
Daar hoef je niet eens in te geloven, dat is gewoon zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar ik geloof wel een beetje in te schoon kunnen zijn en dan juist je weerstand er niet mee helpen.
Klopt ook wel hoor. Ik was mijn handen over het algemeen al te veel. Maar gewoon even je handen wassen voor het eten en na het toiletteren vind ik persoonlijk een beetje basis hygiënequote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Succes!
Zorg dat je je audiotrack ook exporteert! Protip! (Er was hier in de groep al paniek nadat opnames zonder geluid op de mediasite waren gezet)
Ik was vrij weinig mijn handen. Ja, nu iets meer. Maar ik geloof wel een beetje in te schoon kunnen zijn en dan juist je weerstand er niet mee helpen.
/ransbak
Echter totaal niet relevant inzake Coronabesmetting.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar hoef je niet eens in te geloven, dat is gewoon zo.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar hoef je niet eens in te geloven, dat is gewoon zo.
Een betere weerstand helpt toch ook tegen virussen? Voor jezelf dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echter totaal niet relevant inzake Coronabesmetting.
Na het toiletteren doe ik wel altijd. Voor het eten; enkel als ik kook (en dus anderen met mijn vuiligheid zou belasten), of als ik echt ergens ben geweest waarvan ik denk "meuh'...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klopt ook wel hoor. Ik was mijn handen over het algemeen al te veel. Maar gewoon even je handen wassen voor het eten en na het toiletteren vind ik persoonlijk een beetje basis hygiëne
Zeker waar, maar het ging hier al over iets algemeners, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echter totaal niet relevant inzake Coronabesmetting.
Hee, wij hanteren exact hetzelfde beleid!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Na het toiletteren doe ik wel altijd. Voor het eten; enkel als ik kook (en dus anderen met mijn vuiligheid zou belasten), of als ik echt ergens ben geweest waarvan ik denk "meuh'...
Maar ik ga niet elke keer eerst mijn handen wassen als ik een boterham ga eten.
Of althans, als @Candaasje geregeld poepluiers moest verschonen, dan waste ze daarna vast ook haar handen. Dénk ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, wij hanteren exact hetzelfde beleid!
Poepluiers niet zozeer hier het geval, maar ik heb genoeg honden en katten uit de stront geholpen. Daarna waste ik inderdaad wel mijn handen jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Of althans, als @:Candaasje geregeld poepluiers moest verschonen, dan waste ze daarna vast ook haar handen. Dénk ik.
Zo had ik het niet geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeker waar, maar het ging hier al over iets algemeners, toch?
Pfoe, nou ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Dat de volksgezondheid enorm onder druk staat is echt al jaren bekend. Maar wat ik veel zie,(ook bij veel van de dierenartsen), is dat ze meer vrezen voor hun baan en voor de economie, dan voor de risico's op langere termijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:20 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje In hoeverre verwacht jij eigenlijk dat de huidige paniek en het gedoe tot werkelijke aanpassingen in onze bio-industrie leiden? Want het blijft natuurlijk een joekel van een risico qua ziektes en het is natuurlijk niet de vraag óf er iets groots en akeligs vandaan komt, maar louter wannéér.
Ergens wel ja. Hoewel ik het niemand gun om zo ziek te worden (en misschien zelfs niet behandeld te kunnen worden). Happend naar adem aan je einde komen is gewoon klote. Maar ik hoop dat de economie wel zodanig op zijn lazer gaat dat 'we' gaan inzien dat dit gewoon niet meer kan. Een klimaatcrisis is kennelijk niet voldoende reden om eens een beetje fatsoenlijk met elkaar (ook de niet-menselijke dieren) om te gaan, dus dan kom je helaas wel bij dit soort zaken uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef minilot het volgende:
Duidelijk, thanks Candaas!
Hoopt een vilein stukje veganisme in jou nu ergens ook wel dat corona nóg verder uit de klauw loopt wegens potentieel leerzaam effect? Ik zou dat wel snappen eigenlijk..
Enorm leuk, hopen op economisch slechte tijden zodat veel mensen hun zekerheid kwijt raken. Die mensen ga je daarna echt niet meer winnen in je strijd om verandering.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ergens wel ja. Hoewel ik het niemand gun om zo ziek te worden (en misschien zelfs niet behandeld te kunnen worden). Happend naar adem aan je einde komen is gewoon klote. Maar ik hoop dat de economie wel zodanig op zijn lazer gaat dat 'we' gaan inzien dat dit gewoon niet meer kan. Een klimaatcrisis is kennelijk niet voldoende reden om eens een beetje fatsoenlijk met elkaar (ook de niet-menselijke dieren) om te gaan, dus dan kom je helaas wel bij dit soort zaken uit.
Maar ik zou liegen als ik niet zo zeggen dat ik wel even stond te juichen toen China de handel in wilde dieren verbood. Of ik zag dat de luchtvervuiling daar drastisch afnam. Ik hoop wel dat meer mensen die link gaan leggen; dat ons consumptiegedrag echt nog eens onze ondergang gaat worden. Kan geen oliecrisis tegenop. Nu heb ik daar niet zo'n probleem mee, dat we zouden uitsterven enzo, maar we nemen er zoveel anderen in mee... (en het is vaak zo'n lijdensweg, voor allen.)
Nee, er is niks leuks aan. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar we gaan nog wel meer kwijtraken als we op deze voet verder gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Enorm leuk, hopen op Economisch slechte tijden zodat veel mensen hun zekerheid kwijt raken.
Het gaat er daarbij natuurlijk ook om of je de toestand van de diersoort mens het allerbelangrijkst vindt of ook een enorm belang hecht aan wat er verder op aarde rondhobbelt/glibbert/zwemt en aan die aarde zelf. Ik vind het absoluut een verdedigbaar punt, al sta ik er vanuit mijn persoonlijke situatie uiteraard niet achter.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Enorm leuk, hopen op Economisch slechte tijden zodat veel mensen hun zekerheid kwijt raken. Die mensen ga je daarna echt niet meer winnen in je strijd om verandering.
Er zijn genoeg mensen die niet rondkomen, die niet kunnen rondkomen (of met moeite) en die door dit soort klappen hun hele zekerheid weg zien vallen. Die ga je daarna echt niet meer bewegen tot nodige verandering, want ook dat kost tijd en geld. Wat ze al niet hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Het gaat er daarbij natuurlijk ook om of je de toestand van de diersoort mens het allerbelangrijkst vindt of ook een enorm belang hecht aan wat er verder op aarde rondhobbelt/glibbert/zwemt en aan die aarde zelf. Ik vind het absoluut een verdedigbaar punt, al sta ik er vanuit mijn persoonlijke situatie uiteraard niet achter.
Klopt. Is heel kut. Maar dan heb je het dus over de korte termijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die niet rondkomen, die niet kunnen rondkomen (of met moeite) en die door dit soort klappen hun hele zekerheid weg zien vallen. Die ga je daarna echt niet meer bewegen tot nodige verandering, want ook dat kost tijd en geld. Wat ze al niet hebben.
Nou nee, want veel mensen gaan uit diezelfde onvrede stemmen op de eerste en beste onderbuik mongool die van alles roept, waarmee je nog verder van huis komt. En dan heb je het wel over lange termijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt. Is heel kut. Maar dan heb je het dus over de korte termijn.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef golfer het volgende:
De nieuwe Jomanda is opgestaan:
[ afbeelding ]
Er zijn ook al genoeg mensen die gruwelijk lijden terwijl wij hier in het 'Westen' economisch gewin voor alles laten gaan. Die mensen wonen doorgaans niet in NL, maar bestaan wel. Er zijn nu mensen waarvan hun huizen in de zee verdwijnen... er zijn mensen die hun rivieren verwoest zien worden, hun visvangst in de netten van de giganten met hun km's netten zien verdwijnen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die niet rondkomen, die niet kunnen rondkomen (of met moeite) en die door dit soort klappen hun hele zekerheid weg zien vallen. Die ga je daarna echt niet meer bewegen tot nodige verandering, want ook dat kost tijd en geld. Wat ze al niet hebben.
Hoe lullig ook om te zeggen; dat zijn ook niet de mensen die verandering kunnen bewerkstelligen. Tenzij ze misschien in heel grote getallen aanwezig zijn. Maar dan nog... zonder de middelen, kun je echt heel weinig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou nee, want veel mensen gaan uit diezelfde onvrede stemmen op de eerste en beste onderbuik mongool die van alles roept, waarmee je nog verder van huis komt. En dan heb je het wel over lange termijn.
Ik spreek je alleen aan op het feit dat je staat te juichen over bepaalde zaken, wat je zelf notabene schrijft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er zijn ook al genoeg mensen die gruwelijk lijden terwijl wij hier in het 'Westen' economisch gewin voor alles laten gaan. Die mensen wonen doorgaans niet in NL, maar bestaan wel. Er zijn nu mensen waarvan hun huizen in de zee verdwijnen... er zijn mensen die hun rivieren verwoest zien worden, hun visvangst in de netten van de giganten met hun km's netten zien verdwijnen...
Doe niet alsof onze hebzucht en ons consumptiegedrag al niet gigantisch veel slachtoffers maakt. Dat doet het namelijk wel, ook onder mensen.
Maar leed dat verborgen is, ver weg is, of andere diersoorten betreft.... leed dat nog niet zichtbaar is omdat we altijd graag achter de feiten aanhobbelen en eerst 15 jaar lang klimaatverandering als een HOAX bestempelen............... dat is kennelijk niet erg genoeg om eens écht de hand in eigen boezem te steken. Om maatregelen te nemen. Die misschien minder leuk zijn, maar die ook juist de minder bedeelden zouden kunnen helpen.
Economische belangen zijn dat kennelijk wel.......... als er echt gigantische klappen vallen, dan kunnen er opeens wel dingen geregeld worden, blijkt maar weer eens...
Dus ja, ik kies voor een heel nare manier om verandering af te 'dwingen'. Let wel; het is niet enkel mijn schuld hè, dat dit gebeurt. Ik ben er als inwoner van NL natuurlijk wel deel van, maar dat is iedereen hier.... dus eigenlijk dwing ik niks af. Maar ik acht het haast noodzakelijk. \
Hoe droef het ook is.
Dus nee, leuk is het niet. Maar kennelijk is het de enige manier waarop mensen misschien eens leren van hun fouten. Misschien.
Ik stond te juichen over het sluiten van de markt in de handel van wilde dieren. Dat meen ik serieus. Want dat leed daar kon ik niet aanzien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik spreek je alleen aan op het feit dat je staat te juichen over bepaalde, wat je zelf notabene schrijft.
Ik snap best dat er verandering nodig is, net als elke ander persoon met meer dan 1 hersencel.
Maar dit is niet de manier om dat te forceren. Zorg dat mensen zekerheid hebben. Zorg dat mensen veiligheid hebben en zorg dat mensen snappen waar het om gaat. Dat laatste gaat al structureel fout bij de overheid in haar zorgtaak. Maar mensen willen geen verandering afgedwongen krijgen.
Gebruik het om uit te leggen, laat het vooral zien. Allemaal prima. Maar zorg eerst dat mensen hun zekerheid terug krijgen voordat je aankomt met een rekening.
Komt er waarschijnlijk bij dat die dingen ook in China gemaakt wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm ik dacht.. misschien toch eens die thermometer regelen.. er gaat vast een moment komen dat iemand daar naar gaat vragen de komende tijd.
Maar die zijn bijna net zo schaars als toiletpapier..
(Wat ook in oostenrijk vakkundig ingeslagen word zo bleek in de verder rustige supermarkt net.)
Ik wil heel graag in een positieve bewustwording geloven. Ik sta daarom ook regelmatig op straat. Ik voer daarom redelijk vaak gesprekken hier op de uni met medestudenten en professoren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:53 schreef Myraela het volgende:
Ik betwijfel eigenlijk dat mensen er van zullen gaan leren. Ik kan me zelfs voorstellen dat mensen hierdoor juist weer vast grijpen aan materialisme en zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk.
Maar ik geloof sowieso meer in positieve bewustwording. Al gaan die misschien te langzaam. Ik stond gisteren in een KFC die ik nog nooit zo vol had gezien. Ze stonden tot buiten. En hij was volledig vega.Dan laat je mensen én bedrijven toch zien hoe goed je daarmee al kan scoren.
Er is dan ook helemaal geen vega revolutie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar... de vleesconsumptie blijft ondanks de 'vega revolutie' wereldwijd aanzienlijk stijgen, de kap van het regenwoud gaat sneller dan ooit, het aanpassen van toxicologische testen naar een iets minder wrede vorm duurt gerust nog 30 jaar.................
Ik geloof best dat die er wereldwijd niet is, maar in westerse landen kun je toch wel spreken van behoorlijke veranderingen, volgens mij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef Bramito het volgende:
Er is dan ook helemaal geen vega revolutie.
Wow, dat is echt alles wat je te zeggen hebt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef Bramito het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal geen vega revolutie.
Geen idee. Ik hoor alleen via Anna dat er alleen maar meer kippen het slachthuis ingereden worden. Dat lijkt echt niet af te nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik geloof best dat die er wereldwijd niet is, maar in westerse landen kun je toch wel spreken van behoorlijke veranderingen, volgens mij.
Nee dat neemt inderdaad enkel toe. Er zijn wel bepaalde zaken die afnemen (zuivel in de USA), maar met een groeiende wereldbevolking en toch ook wel meegroeiende welvaart, neemt de totale consumptie van vlees e.d. wel toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hoor alleen via Anna dat er alleen maar meer kippen het slachthuis ingereden worden. Dat lijkt echt niet af te nemen.
Maar de hoeveelheid vegetarische producten en mensen die bewuster met dierlijke producten omgaan, nemen wel toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Anthraxx het volgende:
Geen idee. Ik hoor alleen via Anna dat er alleen maar meer kippen het slachthuis ingereden worden. Dat lijkt echt niet af te nemen.
Ja, en de vraag er naar ook. Zeker nu supermarkten er veel meer op inzetten. Maar ik zou verwachten dat er dan ook minder dieren worden geslacht. Maar die stijgen ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:05/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/257653]Myraela het volgende:
[..]
Maar de hoeveelheid vegetarische producten en mensen die bewuster met dierlijke producten omgaan, nemen wel toe.
Bijna 80% export, dat zal er mogelijk ook aan bijdragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, en de vraag er naar ook. Zeker nu supermarkten er veel meer op inzetten. Maar ik zou verwachten dat er dan ook minder dieren worden geslacht. Maar die stijgen ook.
True. Daar snap ik ook erg weinig van.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, en de vraag er naar ook. Zeker nu supermarkten er veel meer op inzetten. Maar ik zou verwachten dat er dan ook minder dieren worden geslacht. Maar die stijgen ook.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik geloof best dat die er wereldwijd niet is, maar in westerse landen kun je toch wel spreken van behoorlijke veranderingen, volgens mij.
Er is dus geen revolutie. Die paar producten in de supermarkt in NL zeggen niks. Zoek ze een in Spanje of Griekenland, of Italië....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wow, dat is echt alles wat je te zeggen hebt?
Je ziet toch ook wel dat het aanbod plantaardige producten steeds groter wordt? (Niet enkel uit idealisme, dat weet ik) Dat dierenwelzijn steeds meer een 'ding' wordt? . Daar heb ik het gewoon over.
Maar dat ondanks die 'bewustwording', er dus nog steeds bar weinig verandert. De zaken eigenlijk enkel nog steeds verslechteren. Dat bedoel ik duidelijk te maken.
Ik ging even met ex-schzusje boodschappen doen bij de Lidl. Ze moest een pak koffie. Nou...ik heb dus foto's gemaakt van allemaal lege schappenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:05 schreef fietsie het volgende:
Parkeerterrein van de Lidl in Leeuwarden stond om 8:45 echt helemaal stampvol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, gisteren uitslag gekregen. Thuis getest. Ze appte dat de apotheek de medicijnen buiten aan de deur hing.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is diegene echt getest? Er klopt sowieso geen klap van de cijfers. In mijn omgeving zijn er ook al mensen in thuis isolatie. Maar ze zijn niet officieel getest. Krijgen de opdracht uitzieken en thuisblijven.
Welke medicijnen krijgt iemand met het virus?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, gisteren uitslag gekregen. Thuis getest. Ze appte dat de apotheek de medicijnen buiten aan de deur hing.
Maar dus nog niet meegenomen in de landelijke cijfers. Als dit verhaal klopt dan zijn er vast nog heel veel mensen niet meegenomen in de landelijke cijfers.
Ze kreeg prednison. Ze schijnt heel benauwd te zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke medicijnen krijgt iemand met het virus?
Bah, dat lijkt me zo naar. En eng ook gezien de verhalen van mensen die stikken in hun longvocht of hoe het mag heten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze kreeg prednison. Ze schijnt heel benauwd te zijn.
Ik neem aan dat iedereen dát tenminste toch wel snapt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef Isabeau het volgende:
Dus dat getal is domweg vele malen lager dan het aantal coronapatiënten daadwerkelijk is.
Dat was me eergisteren al duidelijk, toen bekend werd dat naasten van besmette mensen als besmet beschouwd worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:31 schreef Isabeau het volgende:
En man en kinderen werden niet getest, want was niet nodig. Gewoon ook thuis blijven. Dus die worden dan ook niet meegenomen in de landelijke cijfers. Dus dat getal is domweg vele malen lager dan het aantal coronapatiënten daadwerkelijk is.
Jawel, maar daarin zaten allemaal mensen voor mijn gevoel waarbij de symptomen zo mild zijn dat ze het zelf eigenlijk niet echt door hebben dat ze waarschijnlijk besmet zijn. Dit zijn ook allemaal mensen waarvan we wel zeker wetend at ze besmet zijn en die worden ook niet getest en dus ook niet mee genomen ind e landelijke cijfers. Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:33 schreef minilot het volgende:
Ik neem aan dat iedereen dát tenminste toch wel snapt?
Dat hoorde ik vandaag ook van een collega. Voor zijn werk zit hij in veel overleggroepen. Er komt nog heel veel op ons af. Dit is het topje van de ijsberg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, gisteren uitslag gekregen. Thuis getest. Ze appte dat de apotheek de medicijnen buiten aan de deur hing.
Maar dus nog niet meegenomen in de landelijke cijfers. Als dit verhaal klopt dan zijn er vast nog heel veel mensen niet meegenomen in de landelijke cijfers.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net spareribs gehaald voor zondag. We nemen het er dit weekend nog even van voor we vanaf maandag een heel stuk zuiniger gaan doen. Het is toch al flink rustiger op de zaak. Als een aantal van onze klanten hierdoor failliet gaan, komen wij ook in de problemen. We gaan dus echt gematigder leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |