Voor basisscholen geldt dat ja, maar hogescholen? Universiteiten? Honderden mensen in wisselende collegazalen, met mensa's en bibliotheken die gewoon open zijn? Dat snap ik niet nee...quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Op school ben je altijd met dezelfde mensen, wat een eventuele uitbraak 100 keer beheersbaarder maakt dan een evenement. School is daarnaast ook véél harder nodig dan een concert van André Hazes.
Brabant, nu nog tenminste. Txs. Ik ga morgenvroeg wel weer even bellen. De mail is verre van duidelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zo verwarrend al die verschillende adviezen. Ik weet niet onder welke GGD je valt
https://www.omroepbrabant(...)n-uit-om-coronavirus
"Individuele inentingen op de consultatiebureaus die de GGD's in de provincie hebben, gaan wel door."
https://www.1limburg.nl/v(...)-vanwege-coronavirus
"Ook de vaccinaties van jonge kinderen op consultatiebureaus gaan gewoon door, benadrukt de GGD. Daarbij komen namelijk geen grote groepen mensen bij elkaar."
Balen van je sollicitatie. Raken de opties op dat je hem begint te knijpen?
En koffie! Dat er nog nergens over gesproken wordt dat dat gehamsterd wordt...quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:08 schreef mefke79 het volgende:
Overigens, in tijden van thuis werken, thuis leren en thuis jezelf vermaken komt al snel aan het licht dat er een chronisch gebrek is aan werkende oplaadkabels. Dus, voordat het land echt op slot gaat: zorg voor werkende kabels voor de tablet, de telefoon en wat al niet meer
Ik heb net 40 kokers nespresso in mijn kelder verstoptquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En koffie! Dat er nog nergens over gesproken wordt dat dat gehamsterd wordt...
Ik vermoed dat als de nood aan de man is, je als arts best kans hebt dat je gewoon aan de slag kan. Mijn man is ook arts werkzaam in het ziekenhuis, niet op longgebied of IC ofzo, maar als het hier los gaat zou hij best opgeroepen kunnen worden om te werken vermoed ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:07 schreef Mariposas het volgende:
[..]
wat voor betere dingen te doen dan? Ik denk niet dat een gynaecoloog en orthopeed nu echt bezig zijn met zieke Corona-patiënten....
Koffie sla ik altijd groot in met aanbiedingen. Met zowel de bonen als snelfiltermaling kom ik de komende weken probleemloos door.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En koffie! Dat er nog nergens over gesproken wordt dat dat gehamsterd wordt...
Ik mag zeker niet bij jou komen 'thuiswerken' he?quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb net 40 kokers nespresso in mijn kelder verstopt
Van mij wel! Het zou mijn uitzicht een beetje brekenquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:17 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik mag zeker niet bij jou komen 'thuiswerken' he?
Van de week ook maar vast een bestelling gedaan, wij kunnen ook nog wel even vooruitquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Er ligt hier 3 kg koffiebonen in de voorraadkastquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh yes, ik woon bij jou om de hoek!quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn betrouwbare bron zegt idd dit:quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als de nood aan de man is, je als arts best kans hebt dat je gewoon aan de slag kan. Mijn man is ook arts werkzaam in het ziekenhuis, niet op longgebied of IC ofzo, maar als het hier los gaat zou hij best opgeroepen kunnen worden om te werken vermoed ik.
Kreeg net oproep voor de oudste voor hpv vaccinatie. Ook maar zien of dat doorgaat en buiten dat hebben we nog twijfel of we niet een uitgebreider vaccin willen, dat wilde ik overleggen met de huisarts, maar die heeft het nu vast druk genoeg.
Deze CB's zijn open:quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor basisscholen geldt dat ja, maar hogescholen? Universiteiten? Honderden mensen in wisselende collegazalen, met mensa's en bibliotheken die gewoon open zijn? Dat snap ik niet nee...
[..]
Brabant, nu nog tenminste. Txs. Ik ga morgenvroeg wel weer even bellen. De mail is verre van duidelijk.
En ja, de opties beginnen wel wat op te raken ja. En solliciteren is nu helemaal maf, want we moeten thuisblijven enzo. Dus ik verstuur wel brieven, maar ga er maar vanuit dat gesprekken niet doorgaan.
Het advies voor hbo en wo instellingen is dan ook anders dan die voor basisscholen, middelbare scholen en mbo's.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor basisscholen geldt dat ja, maar hogescholen? Universiteiten? Honderden mensen in wisselende collegazalen, met mensa's en bibliotheken die gewoon open zijn? Dat snap ik niet nee...
[..]
Praktisch is dat niet mogelijk. Maar heeft ook weinig nut. Ik hoorde vandaag dat de post waar ik maandag werkt een patient binnen had gekregen en mijn directe collega daarmee aan de slag is gegaan. En dinsdag precies zo’n geval. En die patient heb ik waarschijnlijk ook ‘gezien’. Als in dezelfde kamer gezeten. Maar dat heb ik pas vanmorgen gehoord. Dus kunnen mijn kinderen en man in die dagen ook al besmet zijn geraakt als ik het al zou hebben. Maar die kans is echt wel klein.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:43 schreef mefke79 het volgende:
Dus nu is het lijdzaam afwachten...niet overwogen om dan ergens zonder je gezin te gaan zitten? Als dat praktisch al mogelijk is?
ja want volgens onze mp kunnen mensen op het vo en het mbo niet alleen thuis blijven...sorry, maar dat is gewoon dom. Terwijl juist mbo'ers zo nuttig kunnen zijn nu. Alles van de zorgopleidingen kan helpen, alles van de onderwijs en opvangopleidingen zijn in het onderwijs nodig en mijn eigen studenten van de economische opleidingen houden de supermarkten draaiende.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het advies voor hbo en wo instellingen is dan ook anders dan die voor basisscholen, middelbare scholen en mbo's.
Nee, dan heeft het ook echt geen zin. Sterkte komende dagen, hopelijk valt het mee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Praktisch is dat niet mogelijk. Maar heeft ook weinig nut. Ik hoorde vandaag dat de post waar ik maandag werkt een patient binnen had gekregen en mijn directe collega daarmee aan de slag is gegaan. En dinsdag precies zo’n geval. En die patient heb ik waarschijnlijk ook ‘gezien’. Als in dezelfde kamer gezeten. Maar dat heb ik pas vanmorgen gehoord. Dus kunnen mijn kinderen en man in die dagen ook al besmet zijn geraakt als ik het al zou hebben. Maar die kans is echt wel klein.
Ik las juist vanmiddag in een Amerikaans artikel dat het preventief sluiten van basis- en middelbare scholen, nog voordat er een geval is gevonden, juist een van de meest effectieve maatregelen is die je kunt nemen om het regionaal/nationaal in de hand te houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:15 schreef Tink89 het volgende:
Het zal allemaal wel loslopen. Het maar ter preventie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:53 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nee, dan heeft het ook echt geen zin. Sterkte komende dagen, hopelijk valt het mee.
Oh maar bij jullie is de fiesta toch volgende week?quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:04 schreef Cathmar het volgende:
School hier (Spanje) heeft volgende week een week vakantie, gepland. Daarna is het nog maar twee weken tot de paas vakantie. Ik gok dat ze dichtblijven. Wacht nog op de officiele mededeling, die verwacht ik vanavond. Gevolg 5 weken de kinderen thuis. Oudste twee hebben al instructies over werk via google classroom e.d.
Bij ons zijn ook de poliklinische afspraken die niet telefonisch kunnen allemaal geannuleerd. Nou is dat nog niet de helft, in mijn geval, maar goed. Opleidingsdagen zijn ook afgezegd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:29 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn betrouwbare bron zegt idd dit:
'Nou, zij kunnen voor screening op de SEH ingezet worden etc. Assisteren bij andere spoed ok's.'
En daar zeggen ze dus alle poliklinische behandelingen af, voornamelijk om materialen te besparen (mondkapjes, handschoene, steriele dingen etc.).
uitgesteldquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh maar bij jullie is de fiesta toch volgende week?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:29 schreef BE het volgende:
[..]
'Nou, zij kunnen voor screening op de SEH ingezet worden etc. Assisteren bij andere spoed ok's.'
En daar zeggen ze dus alle poliklinische behandelingen af, voornamelijk om materialen te besparen (mondkapjes, handschoene, steriele dingen etc.).
Volgens mijn man is er hier in het ziekenhuis nog weinig aanvullend aan maatregelen genomen. Zijn poli staat vooralsnog gewoon open... morgen is hij sowieso vrij, dus maandag pas weer. We zullen zien hoe het er dan voor staat...quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:29 schreef BE het volgende:
[..]
Jup, dat was ik. Ik ben blij dat het officieel is afgelast eigenlijk. Alleen jammer dat het verplaatst is naar 4 augustus, dan ben ik nog op vakantiequote:Op donderdag 12 maart 2020 16:32 schreef lunapuella het volgende:
Voor wie naar Agnes Obel ging:twitter:agnesobel twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:59:20Update: tonight's show in Utrecht has been canceled due to government ruling regarding shows over 500 cap. reageer retweet
Haha ja, toevallig heb ik 1,5e week geleden heel goed ingeslagenquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:40 schreef Burdie het volgende:
Haha Phaidra, ik dacht: dat komt me bekend voor, toen keek ik wie het had gepost.
Onze Jumbo verkoopt nespresso cupsquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Van de week ook maar vast een bestelling gedaan, wij kunnen ook nog wel even vooruit.
Wij kregen vandaag van de juf van zoon de link naar de thuiswerkbladen voor het leesonderwijs door. En toen bedacht ik me dat ik in geval van nood de oude macbook eens moet afstoffen. Als ik moet thuiswerken, kan zoon natuurlijk niet tegelijkertijd op mijn werklaptop z'n schoolwerk doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:08 schreef mefke79 het volgende:
Overigens, in tijden van thuis werken, thuis leren en thuis jezelf vermaken komt al snel aan het licht dat er een chronisch gebrek is aan werkende oplaadkabels. Dus, voordat het land echt op slot gaat: zorg voor werkende kabels voor de tablet, de telefoon en wat al niet meer
Dan moet hij zich toch een beetje inlezen... ik dacht dat dat toch wel weerlegd was intussen. Volgens mij zijn kinderen een soort superspreadersquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:37 schreef Tally het volgende:
@:nijna Tijdens de persconferentie zei Rutte dat kinderen juist geen virussen verspreiden
Dat zei ik ook. Als er één kind met een snotneus van vakantie terugkomt is aan het einde van de week de helft van de klas ziekquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan moet hij zich toch een beetje inlezen... ik dacht dat dat toch wel weerlegd was intussen. Volgens mij zijn kinderen een soort superspreaders
Nou ja, ik kuch al een week of 4... maar dat is echt geen corona, als het nu verandert dan zou ik wel nadenken of ik niet beter thuis kan blijven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het maar lastig... niet dat ik ze eventueel beide thuis heb maar waar ligt die grens... ze hebben allebei geen snot maar kuchen wel af en toe en moeten soms niezen of hebben een loopneus..
Vandaag overleg gehad over wat te doen als de scholen gaan sluiten, maar dan sluiten wij ook (BSO)
Hij is externquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
.
Ik wist overigens niet zeker of je man nog bij ons werkte na de verhuizing. Maar wel dus. Is zijn functie in gevaar bij de reorganisatie?
Op de universiteit zijn alle ruimtes met meer dan 100 personen gesloten (mensa, foodcourt, UB etc). Colleges met meer dan 100 pers. voorlopig opgeschort, tentamens uitgesteld... Vanaf morgen is het uitgestorven op de campus..quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Brabant, nu nog tenminste. Txs. Ik ga morgenvroeg wel weer even bellen. De mail is verre van duidelijk.
En ja, de opties beginnen wel wat op te raken ja. En solliciteren is nu helemaal maf, want we moeten thuisblijven enzo. Dus ik verstuur wel brieven, maar ga er maar vanuit dat gesprekken niet doorgaan.
Haha, tof! Mijn functie is ook safe vooralsnogquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij is extern. En hij heeft net een tender voor 4 jaar bij jullie gewonnen, dus jullie zijn voorlopig niet van hem af
.
Want hij zegt dit natuurlijk zonder ook maar enig advies te hebben ingewonnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan moet hij zich toch een beetje inlezen... ik dacht dat dat toch wel weerlegd was intussen. Volgens mij zijn kinderen een soort superspreaders
Ligt eraan van wie en met hoeveel mensen, denk ik. Zo vierde mijn vader afgelopen weekend zijn verjaardag. Maar hij verwachtte enkel mij + kan en kids en mijn jongere zusje. Als dat nu zou zijn zou ik nog wel gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zouden jullie nog naar een verjaardag gaan?
Ik ben afgelopen zondag wel gegaan, maar heel eerlijk gezegd zou ik het even niet weten nu.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zouden jullie nog naar een verjaardag gaan?
Wij zouden een paar dagen in de sta-caravan van vrienden verblijven, staat bij hun op het terrein zeg maar. Dat is helaas met kerst geen optie. Dus even kijken wat we doen. Ook veel van de vulkaanparken die we zouden gaan bezoeken zullen dan dicht zijn ivm sneeuw ed.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:55 schreef E.T. het volgende:
En ja.. onze vakantie .. (en die van BE en lazi ook)..
Ik geloof nooit dat het inreisverbod voor de USA na 12 april opgeheven zal worden. British Airways biedt vooralsnog geen omboek-regeling; alleen voor mensen die in maart geboekt hebbenAls het inreisverbod blijft duren tot de dag van vertrek, dan keert onze annuleringsverzekering gelukkig wel uit. (vanmorgen gebeld of dit gedekt was, is namelijk lang niet altijd zo).
En ik hoop dat we dan in de kerstvakantie kunnen
Ik deel je mening dat het verbod wel langer zal gaan duren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:55 schreef E.T. het volgende:
En ja.. onze vakantie .. (en die van BE en lazi ook)..
Ik geloof nooit dat het inreisverbod voor de USA na 12 april opgeheven zal worden. British Airways biedt vooralsnog geen omboek-regeling; alleen voor mensen die in maart geboekt hebbenAls het inreisverbod blijft duren tot de dag van vertrek, dan keert onze annuleringsverzekering gelukkig wel uit. (vanmorgen gebeld of dit gedekt was, is namelijk lang niet altijd zo).
En ik hoop dat we dan in de kerstvakantie kunnen
Ja, ik snap het vanuit BA wel, maar voor jullie is het knap kut.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef E.T. het volgende:
Overigens kregen we net een berichtje van British Airways..
" aangezien de grens tussen Groot Brittannië en USA niet gesloten is, hebben wij geen beleid hierop"
Ja ik las ook al mensen die van AMS naar Londen naar USA vliegen en aangezien die laatste wel vliegt hebben ze geen recht op wat voor refund dan ook bij American Airlines.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef E.T. het volgende:
Overigens kregen we net een berichtje van British Airways..
" aangezien de grens tussen Groot Brittannië en USA niet gesloten is, hebben wij geen beleid hierop"
Ja idd, volgens mij ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zag de Franse president net zeggen dat ze de scholen juist sluiten omdat kinderen waarschijnlijk de grote verspreiders zijn die niet ziek zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Want hij zegt dit natuurlijk zonder ook maar enig advies te hebben ingewonnen.
Zal wel ergens op gebaseerd zijn, me dunkt.
In België is de persconferentie uitgesteld omdat er discussie is tussen Vlaanderen en Wallonië over sluitingen scholen en economische gevolgen maatregelen, Vlamingen willen NL volgen, de Walen Frankrijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zag de Franse president net zeggen dat ze de scholen juist sluiten omdat kinderen waarschijnlijk de grote verspreiders zijn die niet ziek zijn.
Dus kennelijk heeft die heel andere adviseurs.
Verrassend weer...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
In België is de persconferentie uitgesteld omdat er discussie is tussen Vlaanderen en Wallonië over sluitingen scholen en economische gevolgen maatregelen, Vlamingen willen NL volgen, de Walen Frankrijk
Gister in het ziekenhuis geweest bij bijzondere tandheelkunde. Daar zeiden ze dat op dat soort afdelingen ze nog niet echt wat merktenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:40 schreef Loj het volgende:
Balen van die vakanties!
Wij waren ook opeens bang voor onze reis naar de usa over 4 maanden, maar we kregen vandaag al een mail dat we eventueel mogen omboeken naar een andere bestemming. Maar over 2 maanden daar maar eens naar kijken
Scholen gaan hier morgen gewoon open. Mijn oudste hou ik thuis, die is aan het hoesten. Zelf mag ik waarschijnlijk maandag ook niet werken, chronisch verkouden! Maar dat voelt echt slecht, want ik voel me verder prima.
Verder heb ik aankomende week BHV, afspraak bij de kno arts en een cb afspraak staan. Ben benieuwd wat er door gaat!
Oh en de kermis is hier gewoon open
Mijn jongste ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Hupje het volgende:
Mijn kind is jarig in april, ik twijfel of we het dan kunnen en willen vieren. Komt tijd, komt raad.
U. is volgende week jarig en we zouden het volgende week zondag vieren. Hebben het net maar gecanceld. Gelukkig kwam onze taartenbakster er ook zelf mee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Hupje het volgende:
Mijn kind is jarig in april, ik twijfel of we het dan kunnen en willen vieren. Komt tijd, komt raad.
Ik heb hier ook een kinderfeestje gepland staan op 1 april, en een grote mensen feest op 4 april.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Hupje het volgende:
Waar lees/hoor je dit?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:23 schreef mefke79 het volgende:
Vannacht is een motie aangenomen in de tweede kamer, het is aan ouders om te beslissen of kinderen naar school gaan en er volgen geen boetes. Hoe we als docent en online en in de klas lessen doen, geen idee. Dan zou ik er bij ons voor kiezen alles online te doen.
En ongezellig, mijn eigen kinderen houd ik thuis. Die kunnen vooruit en de docenten kunnen zelf materiaal online klaarzetten.
Bij zowel A als T ook nog niet, dus ze gaan ook gewoon naar school.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:34 schreef laziness het volgende:
Bij ons zijn er nog geen issues met lesgeven dus vandaag gaat kind in ieder geval.
Hij gaat vandaag nog wel trouwens, maar ik neem aan dat de school vandaag ook wel met nieuws komt zodat er dan overlegd kan worden en er werk mee maar huis kan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:34 schreef BE het volgende:
[..]
Waar lees/hoor je dit?
@:Leandra Idem hier, geen probleem om ze thuis te hebben.
We moeten echt alles op alles zetten om toch te proberen verspreiding te stoppen.
S is 10 en begrijpt het grotendeels, maar vindt het wel erg jammer dat alle voetbal gestopt is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:08 schreef Lemijn het volgende:
Wat een klus om dit allemaal aan kinderen uit te leggen! Ben opeens blij dat Jacob pas 2 is.
Door die reden vind ik de keus om scholen open te houden een goede keus voor nu.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:14 schreef SQ het volgende:
ik vind het prima om ze thuis te houden. Ik zie alleen nog even niet zo goed hoe ik én 8 uur per dag moet werken (dat verwacht mijn baas), én de basic verzorging van mijn kinderen te doen, én de kinderen te onderwijzenik heb meer collega's die met dit probleem worstelen, je kunt niet 3 banen tegelijk doen
Nou zou ik willen dat wij ook snappet hadden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:24 schreef laziness het volgende:
Mijn O heeft eigenlijk overal wel begrip voor. Ook de vakantie pakte hij goed op. Dat vroeg iemand hier gisteren nog maar O is er heel kalm onder. Hij had het aan zien komen, we spraken er al eerder over en hij weet dat wat in het vat zit....
Kind zou op de snappet een hoop al kunnen doen dus daar hoef ik 'm niet voor te onderwijzen.
Ja nieuwsbegrip kan ook online. Maar dat heeft iets meer voeten in de aarde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:33 schreef mefke79 het volgende:
Snappet voor oudste, Gynzy voor jongste. En die heeft ook nog een boek mee. En is Nieuwsbegrip niet ook vanuit thuis te bereiken?
Ze zijn er geen 8 uur per dag zoet mee, maar oudste had gisteren wel zijn minimaal 100 opgaven gehaald. En ik krijg nu ook meer zicht op het leesprobleem van jongste, dat is een mooie bijvangst.
De grootste uitdaging zit hem in ritme. Als je nergens heen hoeft en ook niet verplicht om 9 uur online hoeft te zitten, ga je niet om zeven uur opstaan. Wij althans niet. En de jongens blijven heel makkelijk in hun pyjama. Daar heb ik al wel korte metten mee gemaakt. En gisteren heb ik ze ook naar buiten gestuurd, uurtje iets anders doen.
Groep 3 toch? Werken ze met Veilig Leren Lezen? De uitgever heeft daarvan de werkbladen al online gezet: https://www.zwijsen.nl/in/thuislessen. Alleen even navragen bij de leerkracht bij welke les ze zijn gebleven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:15 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb de mijne ziek moeten melden door een verkoudheid. Ik heb gevraagd of ik wat werkbladen kan krijgen om thuis te oefenen.
Ja. Daar werken ze mee inderdaad. Ik herken de werkbladen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef mousemicky het volgende:
Een basispoort account hebben wij al voor de groep 3-er, hij kan al online oefenen met lezen/ spelling etc. vanaf het begin van het schooljaar. Ook voor rekenen heeft de juf al websites doorgestuurd.
[..]
Groep 3 toch? Werken ze met Veilig Leren Lezen? De uitgever heeft daarvan de werkbladen al online gezet: https://www.zwijsen.nl/in/thuislessen. Alleen even navragen bij de leerkracht bij welke les ze zijn gebleven.
Dat is zo'n beetje als wij het nu ook doen. Prul is inmiddels wel echt verkouden en rochelt/hoest af en toe ook. Dus heb ik vanochtend al een uur overlegd met mijn collega die ook thuis zit en geprobeerd haar door wat werkprocessen te praten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:56 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft net een uur lang een videomeeting gehad met iemand met een zieke baby,
Deze vrouw had dus in de ene arm haar zieke baby (waarmee ze rond liep) en de andere de telefoon waarmee ze videobelde met mijn man.
Het ging op zich ook wel, zei hij, maar wel lastig doordat ze dus niet haar aandacht 100% bij het gesprek kon houden en de baby er de hele tijd doorheen jammerde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje als wij het nu ook doen. Prul is inmiddels wel echt verkouden en rochelt/hoest af en toe ook. Dus heb ik vanochtend al een uur overlegd met mijn collega die ook thuis zit en geprobeerd haar door wat werkprocessen te praten.
Zij zal dat nog wel erger zo ervaren hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het ging op zich ook wel, zei hij, maar wel lastig doordat ze dus niet haar aandacht 100% bij het gesprek kon houden en de baby er de hele tijd doorheen jammerde.
Ongetwijfeld. Al lang fijn dat ze überhaupt de videocall aan gaatquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zij zal dat nog wel erger zo ervaren hebben.
Hier waren ze er gewoon allemaal. Ook met veel snot en gehoest.quote:
ik zou met een baby op de arm geloof ik gewoon bellen, wat voegt die video nou nog toe dan, je kan die camera dan toch niet goed richten..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Al lang fijn dat ze überhaupt de videocall aan gaat
Oh maar dat was hier afgelopen maandag ook nog zo hoor. De reality check kickt er nog wel in daarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier waren ze er gewoon allemaal. Ook met veel snot en gehoest.
Welkom in Zeeland, hier doen ze weer allemaal te nuchter.
38 kinderen? In 1 klas? Wtf?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:02 schreef Hupje het volgende:
Bij J in de klas missen er elke dag deze week tussen de 5 en de 8 kinderen (van de 38).
Bij mij op school blijven er steeds meer klassen thuis vanwege zieke leerkracht en geen vervanging.
Dit ja. Wij zijn dus beide thuis, want snot+hoest+schor, maar voor hem is t niet anders dan een andere dag thuis. Ergens vind ik dat toch geruststellend. Dat het voor hem niet anders is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:08 schreef Lemijn het volgende:
Wat een klus om dit allemaal aan kinderen uit te leggen! Ben opeens blij dat Jacob pas 2 is.
Vanwege het lerarentekort lukte het niet om een fulltime extra leerkracht te vinden. Gelukkig hebben ze wel extra handen in de klas sinds er meer dan 30 zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ha wat ben ik dan blij met de beslissing hier om van de 36 kinderen toch maar 2 klassen van 18 te maken.. (daardoor wel minder uren/geld voor rt, maar da s dus ook minder nodig als de juf meer tijd heeft voor de klas)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
da s wel fijn dan dat ze in ieder geval wel extra handen in de klas hebben.. niet te doen voor de leerkracht anders lijkt me.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Vanwege het lerarentekort lukte het niet om een fulltime extra leerkracht te vinden. Gelukkig hebben ze wel extra handen in de klas sinds er meer dan 30 zijn.
Je gaat die kantoortuinen, met in hoogte verstelbaar bureaublad en dubbele monitoren en alles toch missen he? Zelfs het afleidende gekletst van collega's was lblijkbaar toch minder afleidend dan we altijd dachten...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef SQ het volgende:
Ik vind dat thuiswerken stiekem zo ongelooflijk kut he. 1 scherm ipv 3, op een karige eetkamerstoel, constant afgeleid, niemand even snel iets kunnen vragen. bleeerrrghhhh![]()
Gelukkig is 't maar voor 3 maanden ofzo.
Stroomstoring het jaar ervoorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef Hupje het volgende:
Jup. Dorpsschooltje met een goed geboortejaar
Ftfyquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Het wordt echt wel een lesje "omgaan met teleurstellingen" voor veel kinderen zo..
[..]
Stroomstoring netwerkstoring het jaar ervoor
Is het zo erg dat je nu kattenvoer moet gaan eten in plaats van pasta ja?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:52 schreef laziness het volgende:
En ja ik zit liever op kantoor ipv thuis ook.
Sociale contacten, nog een extra scherm, fatsoenlijke printer, kantine bij de hand![]()
Ik was om 09:00uur bij de AH voor kattenvoer en een vers brood.
Dat hamsteren neemt echt belachelijke vormen aan
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Is het zo erg dat je nu kattenvoer moet gaan eten in plaats van pasta ja?
Ik kan sinds gisteren ook geen boodschappen meer bestellen via de AH app.
Ik heb ook vast voor a.s. dinsdag een bezorgslot gedibst bij picnic. Op die dag komen ze altijd bij ons, maar normaal is n dag van tevoren ruim op tijd, nu was alles al vol tm maandagavond.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Ja zo eindigen we allemaal, let maar op!
Ik deed er gisteren twee uur over en het duurde tot na middernacht maar toen lukte het eindelijk om voor as maandag een bestelling te kunnen plaatsen bij jumbo.
Te bizar voor woorden.
Mijn man zegt juist het omgekeerde. Thuis een fijnere stoel en vooral een betere PC dan op het werk. Helaas doen ze er al meer dan een jaar over om de beveiligde thuiswerkomgeving te regelen dus hij kan maar deels thuiswerken. Benieuwd of het nu ineens wel snel kan worden geregeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef SQ het volgende:
Ik vind dat thuiswerken stiekem zo ongelooflijk kut he. 1 scherm ipv 3, op een karige eetkamerstoel, constant afgeleid, niemand even snel iets kunnen vragen. bleeerrrghhhh![]()
Gelukkig is 't maar voor 3 maanden ofzo.
Oh neuh, gewoon wat vers spul zodat we niet extra de deur uit hoevenquote:
ik heb even gekeken; hier donderdagavond pas de 1e mogelijkheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:13 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb ook vast voor a.s. dinsdag een bezorgslot gedibst bij picnic. Op die dag komen ze altijd bij ons, maar normaal is n dag van tevoren ruim op tijd, nu was alles al vol tm maandagavond.
Moet je niet J 2 weken thuis hebben. Die legt een halve rol neer om zn drol zachtjes te doen landen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:23 schreef SQ het volgende:
Over een week is iedereen uitgehamsterd en kun je weer rustig wc papier kopen. Wij zingen het nog wel 2 weken uit met onze rollen
Dan mag ie dat gauw afleren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet je niet J 2 weken thuis hebben. Die legt een halve rol neer om zn drol zachtjes te doen landen.
Man man man.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik wel besloten dat tenminste 1 WC in ons nieuwe huis zo'n douche en föhn geval gaat worden
Bedoel je zon hip japans toilet of zo'n handsproeier zoals ze in azie vaak hebbenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik wel besloten dat tenminste 1 WC in ons nieuwe huis zo'n douche en föhn geval gaat worden
Die moet maar leren plonsenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet je niet J 2 weken thuis hebben. Die legt een halve rol neer om zn drol zachtjes te doen landen.
Man man man.
mijn schoonmoeder denkt dat ze nu ook zo'n toilet gaat krijgen. Nouja, krijgen....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef Leandra het volgende:
Echt hequote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:27 schreef SQ het volgende:
Brabant gaat in lockdown: niks aan de hand, alles rustig.
De rest van Nederland moet nu ook en mensen hoeken elkaar neer om wc papier bij de jumbo.
En dan noemen ze ons domme boeren.
Fucking hilarisch
Haha, ik heb gisteren nog getwijfeld of ik daar heen zou gaan. Omdat die groter is. Maar de ah hier bij de Aldi zeg maar had alles nog plentyplenty.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Malteser het volgende:
In Eindhoven heb je dus een AH XL. Daar was vanmorgen om 10.00 uur geen pak rijst of pot groente meer te verkrijgen.
Ook het schap met de houdbare melk was al aardig geplunderd:
[ afbeelding ]
Ja dat denk ik ook, en hier denken mensen nu "zie je wel, het raakt op, beter neem ik wat extra mee"quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik heb me ook zitten afvragen waar dat toiletpapier hamsteren vandaan komt.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het uit Australië is komen overwaaien, en dat de mensen daar hamsteren omdat ze misschien ver weg van een supermarkt wonen. En het voor die mensen wel handig is als ze voorraad hebben.
Is ook maar net wat je gewend bent he. Op de school van mijn zoon gaan de ouders vanaf gr3 nooit mee naar binnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:43 schreef Malteser het volgende:
Op de school van oudste mogen de kinderen niet meer naar binnen komen ‘s morgens met hun ouders. Er worden buiten rijen gemaakt en de juf haalt ze daar op.
ja ja per ongeluk....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Het leek hier wel kerst in de winkel&parkeergarage qua drukte.. Maar alleen het schap met pasta was wat leger dan normaal. Vooral wagentjes met gewone hoeveelheden en net iets extra..
Nu had ik de melk al op mijn lijstje staan, ik ga eens per maand eens met de auto wat dozen halen.. Heb er nu maar wat minder meegenomen dan anders
toiletpapier hadden man en ik perongeluk allebei gekocht in de XXL aanbieding. Dus we kunnen wel even vooruit..
Hmm... ik wilde daar vanmiddag m'n gewone boodschappen gaan halen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Malteser het volgende:
In Eindhoven heb je dus een AH XL. Daar was vanmorgen om 10.00 uur geen pak rijst of pot groente meer te verkrijgen.
Ook het schap met de houdbare melk was al aardig geplunderd:
[ afbeelding ]
🤣🤐🤣🤐quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef Malteser het volgende:
Mijn man:
“En als jij volgende week weer mag werken, maar de jongens kunnen ivm snot niet naar school/kdv, hoe moet dat dan? Ik kan toch niet thuiswerken als de kinderen thuis rondlopen?”
Joh.Dat probleem heeft heel Nederland. Welkom in maart 2020 met Corona.
Dat is bij ons ook. Het geldt nu dus ook voor de kleuters.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is ook maar net wat je gewend bent he. Op de school van mijn zoon gaan de ouders vanaf gr3 nooit mee naar binnen.
Op de school waar ik werk ook niet.
Kut rutte!!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef amaranta het volgende:
Ook Brabant:
paar weken geleden:
* alle carnavalsoptochten worden afgelast.
Reactie van de mensen: kut regering en kut alles kut kut kut. IK BEPAAL ZELF WEL OF IK WEGWAAI
Nu:
We lasten dit en dit niet af en de scholen blijven open:
Reactie van de mensen: kut regering en kut alles kut kut kut. HEEL NEDERLAND MOET OP SLOT
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef Malteser het volgende:
Mijn man:
“En als jij volgende week weer mag werken, maar de jongens kunnen ivm snot niet naar school/kdv, hoe moet dat dan? Ik kan toch niet thuiswerken als de kinderen thuis rondlopen?”
Hahahahaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef Malteser het volgende:
Mijn man:
TrumpGod want die doet tenminste ietsquote:
Ja, ik heb gisteren naar zo'n figuur moeten luisteren op de manege. Hij was trump behoorlijk aan het ophemelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
TrumpGod want die doet tenminste iets![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:48 schreef amaranta het volgende:
ja ja per ongeluk....![]()
jij valt hier gewoon door de mand hoor diepvriezertje...
over diepvriezertje gesproken, die heb je zeker ook vol zitten
* grapjegrapje
Tuincentrum was uitgestorven hier dus ik heb me vermaakt met planten uitzoeken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:14 schreef mefke79 het volgende:
Ah, eens kijken hoe onze jumbo er bij ligt. Normaal eet mijn man zijn lunch op het werk en ik eet bijna nooit brood maar altijd sla oid. Maar nu zijn we dus alle vier thuis en dat levert dan toch op dat de melk ineens op is, de hagelslag stukken sneller gaat etc. En ik begreep al dat thuisbezorgen geen zin meer heeft voor dit weekend, dus ik ga er zo maar op uit. Kan ik meteen checken hoe druk het lokale tuincentrum is want ook onze konijnen hebben honger, dus daar zal ik nog wat voor moeten halen.
Eetbare?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Tuincentrum was uitgestorven hier dus ik heb me vermaakt met planten uitzoeken.
Natuurlijk niet. Dat bestaat al heel lang!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:52 schreef Lemijn het volgende:
Even iets anders he. Ik heb net schijtlint maar eens gegoogeld en wat blijkt: SQ heeft die term niet zelf verzonnen. Weet wat geleerd.
Zodan..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:39 schreef Adrian4 het volgende:
Bizar dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons viel het mee, het was wel druk. Beetje alsof het zaterdag is ipv vrijdag. De vriezers waren leeg en blikken waren bijna op, de rest viel mee.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Zodan..
Ik hoef eigenlijk niet naar de super vandaag.. maar ben stiekem wel benieuwd hoe het er hier voor staat. 😂😂
Haha ja, zoiets vreesde ik alquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:07 schreef laziness het volgende:
Voor SQ https://www.nu.nl/279591/(...)-bij-een-crisis.html
Daarom gaan mensen dus hamsteren. Omdat ze geen kant op kunnen met dat gevoel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Heel vreemd. Het voelt alsof er iets aankomt waar ik geen vat op heb, en dat is een nieuw en heel raar gevoel. Bedacht me hoe raar dat moet zijn in gebieden die weten dat er oorlog aan komt. Dan ben je ook nog eens bang. Brr
Ik snap het dan nog niet. Ja, ik snap wel dat als er alarm wordt geslagen om geld dat mensen dan geld gaan halen (dus jij ook want ja).quote:
Daar zijn ze in Australië dus mee begonnenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik snap het dan nog niet. Ja, ik snap wel dat als er alarm wordt geslagen om geld dat mensen dan geld gaan halen (dus jij ook want ja).
Maar in dit geval; WAAROM is er iemand begonnen met wc papier inslaan?
In de supermarkt vanmorgen was echt niemand (behalve ik) aan het proberen uit andermans persoonlijke zone te blijvenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik wilde eig nog koekje en als ik jullie fotos zo zie ga ik echt niet naar de supermarkt..
(ideale omgeving voor besmetting ook zo n hoestende rij)..
dus morgenochtend ipv alle sport dingen lekker koekjes bakken 😁🍪
Dat zei ik vanmorgen ook tegen schaap: het is een heel vreemde gewaarwording. Ik heb echt zo’n unheimisch gevoel. Het is ook een vreemde tijd. En wij werken allebei thuis en S is gewoon naar school. Eigenlijk moest ze bij ons zijn, vond ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier zijn alle scholen en kdv dicht. Alles is uitverkocht. Er hing zo’n rare, bijna o heilspellende sfeer in de winkel.
Ouders die beiden in de zorg, politie oid werken hebben recht op oppas via school/kdv. Dus ik ben als sinds 11u gisteren van 3 scholen in kaart aan het brengen wie waar werkt, en wanneer ze oppas nodig hebben.
Heel vreemd. Het voelt alsof er iets aankomt waar ik geen vat op heb, en dat is een nieuw en heel raar gevoel. Bedacht me hoe raar dat moet zijn in gebieden die weten dat er oorlog aan komt. Dan ben je ook nog eens bang. Brr
Ik denk dat er twee redenen kunnen zijn om te hamsteren: de angst dat er straks niks meer is, en om ervoor te zorgen dat je X weken de deur niet meer uit hoeft. En dat het mensen een goed gevoel geeft, dat ze toch "iets" kunnen doen tegen het naderende onheil.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:22 schreef silliegirl het volgende:
Maar in dit geval; WAAROM is er iemand begonnen met wc papier inslaan?
In Australie woont men soms in de bush bush en halen ze maar 1x in de 6 weken boodschappen. Daar is men begonnen groot in te slaan en dat heeft een sneeuwbaleffect over de gehele aardbol.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar zijn ze in Australië dus mee begonnen
Ja, dat zei ik eerder dit topic al. Dat ik dacht dat dat de reden was dat het daar gebeurde. En inderdaad is over gewaaidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:57 schreef laziness het volgende:
[..]
In Australie woont men soms in de bush bush en halen ze maar 1x in de 6 weken boodschappen. Daar is men begonnen groot in te slaan en dat heeft een sneeuwbaleffect over de gehele aardbol.
Kudde dieren allemaal
Ja het kind naar school en wij thuis geeft mij hetzelfde gevoel gek genoeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zei ik vanmorgen ook tegen schaap: het is een heel vreemde gewaarwording. Ik heb echt zo’n unheimisch gevoel. Het is ook een vreemde tijd. En wij werken allebei thuis en S is gewoon naar school. Eigenlijk moest ze bij ons zijn, vond ik.
Nou echt he. Ik heb exact twee mensen in mijn familie die zich geen enkele seconde druk maken om corona. Namelijk mijn 75+ ouders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:07 schreef Phaidra het volgende:
Vergis je niet in de eigenwijsheid van bejaarden....
Misschien eten ze de hele week gekookte komkommer met komkommerstoof, gebakken komkommerschijfjes en komkommersaus? Of wilden ze een statement maken dat ze het komkommertijd vinden?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Wij doen altijd op vrijdag de weekboodschappen. Stond iemand bij de kassa naast ons in de Lidl die 54 (!!) komkommers kocht. Ik kan me echt niet voorstellen wat je met 54 komkommers moet maken![]()
Ik had dit dus ook van mijn eigen ouders verwacht, maar bij mijn vader is het iig goed doorgedrongen. Gelukkig maar, als 70 plusser onder behandeling bij de longarts.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou echt he. Ik heb exact twee mensen in mijn familie die zich geen enkele seconde druk maken om corona. Namelijk mijn 75+ ouders..
Mijn hoofd kan hier alleen maar een hele bijzondere fetish bij bedenkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Wij doen altijd op vrijdag de weekboodschappen. Stond iemand bij de kassa naast ons in de Lidl die 54 (!!) komkommers kocht. Ik kan me echt niet voorstellen wat je met 54 komkommers moet maken![]()
AH overigens overgeslagen, daar stonden belachelijk lange rijen. We hebben nu voor een dag of vier aan eten in huis dus gaan daarna wel een nieuwe poging wagen.
Lekker hoog in de voedingswaarde ook, komkommersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:
AH overigens overgeslagen, daar stonden belachelijk lange rijen. We hebben nu voor een dag of vier aan eten in huis dus gaan daarna wel een nieuwe poging wagen.
Ik denk als je 54 komkommers achter elkaar eet, je dan wel heel veel wc papier in huis moet hebbenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Wij doen altijd op vrijdag de weekboodschappen. Stond iemand bij de kassa naast ons in de Lidl die 54 (!!) komkommers kocht. Ik kan me echt niet voorstellen wat je met 54 komkommers moet
Lol. Mijn ouders 71 en 76 ook geen seconde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou echt he. Ik heb exact twee mensen in mijn familie die zich geen enkele seconde druk maken om corona. Namelijk mijn 75+ ouders..
Heb je al een bezorgmoment vastgelegd? Want hier is het tot en met donderdag allemaal al bezetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef exode het volgende:
Hier het dilemma: Jongste van 21 maanden heeft koorts en hoest de hele boel bij elkaar, oudste van 6 hoest soms maar is nauwelijks verkouden verder.
Ik moet nu verplicht thuiswerken, jongste mag niet naar KDV en de oudste is twijfel. Mijn vriendin staat voor de klas maar moet gewoon lesgeven.
Van mijn werkgever mag moet ik in een soort van thuisisolatie maar mijn vriendin neemt van alles mee naar school en de omgekeerde weg naar huis. Ik denk dat we dus een lek in ons systeem hebben thuis....
Kromme is dat ik ook echt thuis kan werken (mits er geen kinderen thuis zijn) en zij natuurlijk niet. Dus om zich toch ziek te gaan melden voelt nogal als spijbelen voor haar helemaal omdat er geen invaller is en er dus 30 kinderen naar huis worden gestuurd.
Maar goed, wij hebben elke woensdagavond AH voor de deur staan, daar ben ik nu wel blij mee als ik het zo lees. Als het toiletpapier op is, grijp ik wel naar de natte doekjes van de jongste die kopen we altijd groot in.![]()
En wat betreft pcm en vitamine pillen ben ik een type die dat vaak koopt omdat ik denk dat het op is en vervolgens 5 onaangebroken verpakkingen vindt thuis.
Alsof ik mijn eigen ouders hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lol. Mijn ouders 71 en 76 ook geen seconde.
1. Wij zijn niet oud. Bejaarden zijn oud.
2. Wij zijn niet ziek
Aldus mijn moeder
+ We gaan nog wel gewoon naar de kerk hoor, maar niet op visite, want sociaal bezoek mag niet meerquote:
Dat zou mijn vader kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
+ We gaan nog wel gewoon naar de kerk hoor, maar niet op visite, want sociaal bezoek mag niet meer
Oh dan heb ik mazzel, heb net dinsdag kunnen vastleggen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb je al een bezorgmoment vastgelegd? Want hier is het tot en met donderdag allemaal al bezet
Ik vind jouw vriendin haar werk voor gaan op jouw werk in dit geval maar dat ben ikquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef exode het volgende:
Hier het dilemma: Jongste van 21 maanden heeft koorts en hoest de hele boel bij elkaar, oudste van 6 hoest soms maar is nauwelijks verkouden verder.
Ik moet nu verplicht thuiswerken, jongste mag niet naar KDV en de oudste is twijfel. Mijn vriendin staat voor de klas maar moet gewoon lesgeven.
Van mijn werkgever mag moet ik in een soort van thuisisolatie maar mijn vriendin neemt van alles mee naar school en de omgekeerde weg naar huis. Ik denk dat we dus een lek in ons systeem hebben thuis....
Kromme is dat ik ook echt thuis kan werken (mits er geen kinderen thuis zijn) en zij natuurlijk niet. Dus om zich toch ziek te gaan melden voelt nogal als spijbelen voor haar helemaal omdat er geen invaller is en er dus 30 kinderen naar huis worden gestuurd.
Maar goed, wij hebben elke woensdagavond AH voor de deur staan, daar ben ik nu wel blij mee als ik het zo lees. Als het toiletpapier op is, grijp ik wel naar de natte doekjes van de jongste die kopen we altijd groot in.![]()
En wat betreft pcm en vitamine pillen ben ik een type die dat vaak koopt omdat ik denk dat het op is en vervolgens 5 onaangebroken verpakkingen vindt thuis.
Dit ja, zevenjarige is hier soms beter op de hoogte dan ik, en wist me de eerste dagen exact het aantal ziektegevallen te melden. Neemt niet weg dat ie t niet tof vindt dat z'n scoutingopkomsten niet doorgaan en ie niet bij z'n vriendje (met ziek broertje) mocht gaan spelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Kyara het volgende:
Oei, ik moet nog boodschappen doen. Vanmiddag was er niet veel meer maar hopelijk wordt er zo bijgevuld. Ik voel nog steeds weinig voor hamsteren maar misgrijpen omdat anderen we hamsteren vind ik ook stom.
Ik heb qua begrip van de kinderen heel blij dat we sinds een paar maanden het jeugdjournaal braaf volgen dus ze krijgen het hele proces al wat langer mee.
Ik geloof toch echt dat een werkgever daar weinig over te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:25 schreef exode het volgende:
Het gaat erom dat ik in isolatie moet van mijn werkgever
Oh zo..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:25 schreef exode het volgende:
Lazi, dan formuleer ik het verkeerd. Ik zit sowieso thuis en als ik niet werk, heb ik daar 1 iemand mee: mezelf want dat moet ik later inhalen. (ik mag niet naar kantoor komen vanwege algehele maatregelen op kantoor en nu als extra dat dochter ziek is) So be it. Ik weet niet beter, als er iets is met de kinderen ben ik de sjaak.
Het gaat erom dat ik in isolatie moet van mijn werkgever vanwege mijn dochter en zij niet. Dan zit er best een lek in de isolatie...zeker omdat zij met 30 kinderen werkt en de ouders en collega's en en en.
Ik heb de Appie de komende 2 woensdagen vastgelegd, meestal doe ik 1 week vooruit, nu dus 2 weken. Vooral omdat ik niet naar de supermarkt mag nu eigenlijk, niet omdat ik bang ben dat alles uitverkocht raakt.
Dit betreft een motie van de PVV.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:24 schreef laziness het volgende:
Ik heb trouwens helemaal niks meer gehoord of gelezen over die motie die Mefke noemde...
Zo'n alles één geval, ik neem aan dat dat onder "hip Japans" valtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bedoel je zon hip japans toilet of zo'n handsproeier zoals ze in azie vaak hebben?
Dat klopt, maar ik mag iig niet naar kantoor komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik geloof toch echt dat een werkgever daar weinig over te zeggen heeft.
Mefke, nogmaals het gaat niet om mij....ook als zij thuis zou zijn, was de situatie hetzelfde. Ik moet nu voorkomen dat als onze dochter het heeft ik het doorgeef op mijn werk. Bij haar op school is het blijkbaar geen probleem.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:32 schreef mefke79 het volgende:
Niet om heel vervelend te zijn, maar jij bent nu gewoon even de sjaak Exode. Tot je vrouw gaat hoesten, dan ben je beiden de sjaak.
Ik ga er van uit dat ze bedoelt dat ze niet op kantoor mag komen of met collega's in contact mag komenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik geloof toch echt dat een werkgever daar weinig over te zeggen heeft.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Net een ouder op school, kind komt bij haar.. Goh, je bent wel wat warm.. andere kind erbij.. Hmm, jij voelt ook warm. Tsja, we hadden vanochtend thuis ook allemaal al een kriebel in de keel..
Maar dus toch gewoon naar school gestuurd. En in die klas zit een hartpatient![]()
Nu zijn er nog maar 2 gevallen in de stad, maar toch, het advies is er niet voor de lol..
Daar heb ik dan meer moeite mee dan de noord-italie ganger die hier nu te spelen is. Daar wordt door de ouders 2 keer per dag de temperatuur gemeten. En ze vertonen compleet geen symptomen, en zaten op het randje van het gebied..
En dan die eerste ouder die daar wel flink over moppert
Dan begrijp ik niet goed wat het dilemma is? Of bedoel je dat je het krom vindt dat jij met ziek kind niet (op kantoor) mag werken, en je vrouw wel met ziek kind voor de klas moet staan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik mag iig niet naar kantoor komen.
Ik snap je dilemma. Ik denk, als je dit goed wil doen, je vrouw apart moet slapen en jullie afstand moeten houden, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:39 schreef exode het volgende:
[..]
Mefke, nogmaals het gaat niet om mij....ook als zij thuis zou zijn, was de situatie hetzelfde. Ik moet nu voorkomen dat als onze dochter het heeft ik het doorgeef op mijn werk. Bij haar op school is het blijkbaar geen probleem.
Yes, in theorie kan ik heel goed alle lichamelijk contact vermijden op mijn werk. Er wordt ik geloof wel 10 x per dag schoongemaakt momenteel op mijn werk, overal hangen zeeppompjes, we hebben doekjes staan etc. Maar toch moet ik nu thuisblijven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet goed wat het dilemma is? Of bedoel je dat je het krom vindt dat jij met ziek kind niet (op kantoor) mag werken, en je vrouw wel met ziek kind voor de klas moet staan?
Wel toch? Want als zij thuis is kan jij thuis werken. En heb je ook minder kans op besmetting. Je gaat het nooit te weten komen of zij het heeft, ze testen niet meer. Tenzij ze doodziek wordt, dan gaat er getest worden. Maar ook jij wordt niet meer getest. Dus het is gewoon afwachten nu. En jij en je vrouw mogen formeel gewoon werken tot je ziek wordt.En dat is superkrom, maar het is niet meer anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:39 schreef exode het volgende:
[..]
Mefke, nogmaals het gaat niet om mij....ook als zij thuis zou zijn, was de situatie hetzelfde. Ik moet nu voorkomen dat als onze dochter het heeft ik het doorgeef op mijn werk. Bij haar op school is het blijkbaar geen probleem.
Dan moeten we verhuizenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap je dilemma. Ik denk, als je dit goed wil doen, je vrouw apart moet slapen en jullie afstand moeten houden, etc.
Heeft je vriendin nou wel ergens last van? Want dan is er geen dilemma en moet ze zich ziek melden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:57 schreef exode het volgende:
Dan
[..]
Dan moeten we verhuizenMaar als onze dochter het heeft, heeft mijn vriendin het ook. Ik heb nergens last van overigens he, ik ben niet verkouden etc.
Ik ga er ook vanuit dat het gewoon een naar verkoudheidsvirus is maar we zullen het inderdaad niet te weten komen. (Hoop ik dan want wel getest worden is geen goed teken)
Nope, de jongste koorts, benauwd en hoesten, de oudste snot en hoesten. Wij hebben allebei niets.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft je vriendin nou wel ergens last van? Want dan is er geen dilemma en moet ze zich ziek melden.
Volgens het RIVM is het dus wèl nodig he. Richtlijn: thuisblijven met hoest of andere klachten. Dat geldt ook voor kinderen. Eigenlijk dus vooral vreemd van de ouders van het betreffende kind dat ze het uit logeren hebben gestuurd...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik niet. Bij onze ouders blijven we weg, maar ik wil S niet nog meer opleggen als dat niet nodig is. Haar bff is nu ook hier, en die hangen op school ook constant aan elkaar. Dat gaat echt geen verschil maken als ze niet mogen spelen.
Ah ja, ik had de hoest even gemist. Inderdaad, dan wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Volgens het RIVM is het dus wèl nodig he. Richtlijn: thuisblijven met hoest of andere klachten. Dat geldt ook voor kinderen. Eigenlijk dus vooral vreemd van de ouders van het betreffende kind dat ze het uit logeren hebben gestuurd...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef amaranta het volgende:
Heel verstandig, ik wou dat dat de consensus voor scholen zou worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons is alles afgelast: NLP avond voor ouders, inloopochtend, vrijwilligers voor voorlezen, kinderen inderdaad bij de deur afzetten, het is puur en alleen les door de eigen leerkracht en dat is het.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:04 schreef laziness het volgende:
De wekelijkse nieuwsbrief met fietslessen en koningspelen en pasen en allerhande andere info kwam daarnet binnen. Hier zijn ze duidelijk niet van plan dingen anders te gaan doen de komende tijd.
Hier hetzelfde, behalve dan dat voor groep 1 en 2 de ouders ze nog tot het lokaal mogen brengen (maar de kleuterklassen hebben hier een eigen ingang, dus ouders komen zo niet in contact met hogere groepers)quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
Tot nu toe worden alle activiteiten op school afgelast. Ouders mogen de school niet meer in. Kind afgeven bij de deur.
Verder zien we het wel
Welke regio is dat dan? Hier ook nog een regio waar bijna niks isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:04 schreef laziness het volgende:
De wekelijkse nieuwsbrief met fietslessen en koningspelen en pasen en allerhande andere info kwam daarnet binnen. Hier zijn ze duidelijk niet van plan dingen anders te gaan doen de komende tijd.
Den Haagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Welke regio is dat dan? Hier ook nog een regio waar bijna niks is
Rondom Den Haag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Welke regio is dat dan? Hier ook nog een regio waar bijna niks is
Dit is dus exact waarom de shit de fan zo hard gaat hitten hequote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:18 schreef SaskiaR het volgende:
Hier gaat morgen de schoolpleinwerkdag ook gewoon door, al mogen er niet meer dan 100 mensen op het plein zijn tegelijk. Maar ja, er is in de hele stad maar 1 geval geweest, en dat was al 2 weken geleden, dus er is hier ook niet echt iets aan de hand.
Dansles en circusles van N zijn wel afgelast. Ik ga ook wel speelafspraakjes maken...
Ook regio Den Haag-Delft-Rijswijk
Jup.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit is dus exact waarom de shit de fan zo hard gaat hitten he
De kans is vrij groot dat het er al is maar dat men het niet weetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, het virus moet toch ergens vandaan onze woonplaats binnenkomen? Er wordt nu al veel minder gereisd, alle attracties enz zijn dicht, dus de kans dat het hier veel erger wordt, neemt dan toch af?
En we gaan alleen om met kinderen die N toch al elke dag op school ziet, dus of ze die nu daar ziet of buiten school maakt dan ook niets uit.
Maargoed, we zullen zien.
Weet niet wat je al gezien.hebtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:25 schreef Mariposas het volgende:
Zijn er nog leuke Netflix series momenteel? Wat zijn aanraders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |