abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191985097
Over tempende werkgevers. Iemand een Corona’tje? Met citroentje?
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:15:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_191985139
disclaimer
pi_191985165
Doe mij maar een frisje bitter lemon, ik drink geen alcohol.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:15:57 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191985166
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Op school ben je altijd met dezelfde mensen, wat een eventuele uitbraak 100 keer beheersbaarder maakt dan een evenement. School is daarnaast ook véél harder nodig dan een concert van André Hazes.
Voor basisscholen geldt dat ja, maar hogescholen? Universiteiten? Honderden mensen in wisselende collegazalen, met mensa's en bibliotheken die gewoon open zijn? Dat snap ik niet nee...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Zo verwarrend al die verschillende adviezen. Ik weet niet onder welke GGD je valt
https://www.omroepbrabant(...)n-uit-om-coronavirus
"Individuele inentingen op de consultatiebureaus die de GGD's in de provincie hebben, gaan wel door."

https://www.1limburg.nl/v(...)-vanwege-coronavirus
"Ook de vaccinaties van jonge kinderen op consultatiebureaus gaan gewoon door, benadrukt de GGD. Daarbij komen namelijk geen grote groepen mensen bij elkaar."

Balen van je sollicitatie. Raken de opties op dat je hem begint te knijpen?
Brabant, nu nog tenminste. Txs. Ik ga morgenvroeg wel weer even bellen. De mail is verre van duidelijk.

En ja, de opties beginnen wel wat op te raken ja. En solliciteren is nu helemaal maf, want we moeten thuisblijven enzo. Dus ik verstuur wel brieven, maar ga er maar vanuit dat gesprekken niet doorgaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191985170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:08 schreef mefke79 het volgende:
Overigens, in tijden van thuis werken, thuis leren en thuis jezelf vermaken komt al snel aan het licht dat er een chronisch gebrek is aan werkende oplaadkabels. Dus, voordat het land echt op slot gaat: zorg voor werkende kabels voor de tablet, de telefoon en wat al niet meer :Y
En koffie! Dat er nog nergens over gesproken wordt dat dat gehamsterd wordt...
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:16:38 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_191985181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik heb net 40 kokers nespresso in mijn kelder verstopt :7
disclaimer
pi_191985196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]

wat voor betere dingen te doen dan? Ik denk niet dat een gynaecoloog en orthopeed nu echt bezig zijn met zieke Corona-patiënten.... ;)
Ik vermoed dat als de nood aan de man is, je als arts best kans hebt dat je gewoon aan de slag kan. Mijn man is ook arts werkzaam in het ziekenhuis, niet op longgebied of IC ofzo, maar als het hier los gaat zou hij best opgeroepen kunnen worden om te werken vermoed ik.

Kreeg net oproep voor de oudste voor hpv vaccinatie. Ook maar zien of dat doorgaat en buiten dat hebben we nog twijfel of we niet een uitgebreider vaccin willen, dat wilde ik overleggen met de huisarts, maar die heeft het nu vast druk genoeg.
Fake it till you make it...
pi_191985207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Koffie sla ik altijd groot in met aanbiedingen. Met zowel de bonen als snelfiltermaling kom ik de komende weken probleemloos door.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:17:23 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_191985212
ik zou ook best een coronaatje willen maar ja, laten we in deze desperate tijden niet té drastische maatregelen nemen :')
disclaimer
pi_191985222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik mag zeker niet bij jou komen 'thuiswerken' he? ;)
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:18:08 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_191985232
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:17 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik mag zeker niet bij jou komen 'thuiswerken' he? ;)
Van mij wel! Het zou mijn uitzicht een beetje breken :D O+
disclaimer
pi_191985247
quote:

[..]

Van de week ook maar vast een bestelling gedaan, wij kunnen ook nog wel even vooruit ;).
pi_191985289
quote:

[..]

Er ligt hier 3 kg koffiebonen in de voorraadkast :7
pi_191985406
Sjaak werd vanmorgen wakker met de mededeling “ik heb neusspray nodig” dus die bleef vandaag thuis. Gelukkig is vrouw deze week vrij, die kan opvangen. Volgende week begint ze met haar nieuwe baan. Dan komt er voor ons een dilemma: wie blijft er thuis? Ik werk in de zorg, zij bij de post en net nieuw. Dat wordt nog een interessante voor ons.
pi_191985501
quote:

[..]

Oh yes, ik woon bij jou om de hoek! ;)
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:29:50 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191985546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als de nood aan de man is, je als arts best kans hebt dat je gewoon aan de slag kan. Mijn man is ook arts werkzaam in het ziekenhuis, niet op longgebied of IC ofzo, maar als het hier los gaat zou hij best opgeroepen kunnen worden om te werken vermoed ik.

Kreeg net oproep voor de oudste voor hpv vaccinatie. Ook maar zien of dat doorgaat en buiten dat hebben we nog twijfel of we niet een uitgebreider vaccin willen, dat wilde ik overleggen met de huisarts, maar die heeft het nu vast druk genoeg.
Mijn betrouwbare bron zegt idd dit:
'Nou, zij kunnen voor screening op de SEH ingezet worden etc. Assisteren bij andere spoed ok's.'

En daar zeggen ze dus alle poliklinische behandelingen af, voornamelijk om materialen te besparen (mondkapjes, handschoene, steriele dingen etc.).
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:31:58 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191985625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Voor basisscholen geldt dat ja, maar hogescholen? Universiteiten? Honderden mensen in wisselende collegazalen, met mensa's en bibliotheken die gewoon open zijn? Dat snap ik niet nee...
[..]

Brabant, nu nog tenminste. Txs. Ik ga morgenvroeg wel weer even bellen. De mail is verre van duidelijk.

En ja, de opties beginnen wel wat op te raken ja. En solliciteren is nu helemaal maf, want we moeten thuisblijven enzo. Dus ik verstuur wel brieven, maar ga er maar vanuit dat gesprekken niet doorgaan.
Deze CB's zijn open:
Thomas van Diessenstraat 4, Goirle
Rembrandtlaan 50, Rijen
Kasteellaan 4, Waalwijk
Alle overige consultatiebureaus zijn gesloten.
(Mail Hart van Brabant)
KuikenGuppy
pi_191985754
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_191985823
Omdat ik vandaag in aanraking geweest ben met coronapatient en collega’s die er mee hebben gewerkt moet ik de komende dagen thuisblijven. Meneer is ook al thuis. En in overleg met de directeur van school besloten dat de meiden (waarvan de jongste begint te snotteren) in ieder geval tot maandag thuisblijven en we maandag weer contact hebben.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191985942
Dus nu is het lijdzaam afwachten...niet overwogen om dan ergens zonder je gezin te gaan zitten? Als dat praktisch al mogelijk is?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_191986094
quote:

[..]

[..]

Het advies voor hbo en wo instellingen is dan ook anders dan die voor basisscholen, middelbare scholen en mbo's.
pi_191986139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:43 schreef mefke79 het volgende:
Dus nu is het lijdzaam afwachten...niet overwogen om dan ergens zonder je gezin te gaan zitten? Als dat praktisch al mogelijk is?
Praktisch is dat niet mogelijk. Maar heeft ook weinig nut. Ik hoorde vandaag dat de post waar ik maandag werkt een patient binnen had gekregen en mijn directe collega daarmee aan de slag is gegaan. En dinsdag precies zo’n geval. En die patient heb ik waarschijnlijk ook ‘gezien’. Als in dezelfde kamer gezeten. Maar dat heb ik pas vanmorgen gehoord. Dus kunnen mijn kinderen en man in die dagen ook al besmet zijn geraakt als ik het al zou hebben. Maar die kans is echt wel klein.
pi_191986148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Het advies voor hbo en wo instellingen is dan ook anders dan die voor basisscholen, middelbare scholen en mbo's.
ja want volgens onze mp kunnen mensen op het vo en het mbo niet alleen thuis blijven...sorry, maar dat is gewoon dom. Terwijl juist mbo'ers zo nuttig kunnen zijn nu. Alles van de zorgopleidingen kan helpen, alles van de onderwijs en opvangopleidingen zijn in het onderwijs nodig en mijn eigen studenten van de economische opleidingen houden de supermarkten draaiende.
pi_191986176
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Praktisch is dat niet mogelijk. Maar heeft ook weinig nut. Ik hoorde vandaag dat de post waar ik maandag werkt een patient binnen had gekregen en mijn directe collega daarmee aan de slag is gegaan. En dinsdag precies zo’n geval. En die patient heb ik waarschijnlijk ook ‘gezien’. Als in dezelfde kamer gezeten. Maar dat heb ik pas vanmorgen gehoord. Dus kunnen mijn kinderen en man in die dagen ook al besmet zijn geraakt als ik het al zou hebben. Maar die kans is echt wel klein.
Nee, dan heeft het ook echt geen zin. Sterkte komende dagen, hopelijk valt het mee.
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:54:30 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191986208
quote:
Ik las juist vanmiddag in een Amerikaans artikel dat het preventief sluiten van basis- en middelbare scholen, nog voordat er een geval is gevonden, juist een van de meest effectieve maatregelen is die je kunt nemen om het regionaal/nationaal in de hand te houden.
pi_191986449
School hier (Spanje) heeft volgende week een week vakantie, gepland. Daarna is het nog maar twee weken tot de paas vakantie. Ik gok dat ze dichtblijven. Wacht nog op de officiele mededeling, die verwacht ik vanavond. Gevolg 5 weken de kinderen thuis. Oudste twee hebben al instructies over werk via google classroom e.d.
Met een meidenkwartet
pi_191986508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:53 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nee, dan heeft het ook echt geen zin. Sterkte komende dagen, hopelijk valt het mee.
Het zal allemaal wel loslopen. Het maar ter preventie. :)
  donderdag 12 maart 2020 @ 18:09:13 #28
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191986552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:04 schreef Cathmar het volgende:
School hier (Spanje) heeft volgende week een week vakantie, gepland. Daarna is het nog maar twee weken tot de paas vakantie. Ik gok dat ze dichtblijven. Wacht nog op de officiele mededeling, die verwacht ik vanavond. Gevolg 5 weken de kinderen thuis. Oudste twee hebben al instructies over werk via google classroom e.d.
Oh maar bij jullie is de fiesta toch volgende week?
pi_191986588
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:29 schreef BE het volgende:

[..]

'Nou, zij kunnen voor screening op de SEH ingezet worden etc. Assisteren bij andere spoed ok's.'

En daar zeggen ze dus alle poliklinische behandelingen af, voornamelijk om materialen te besparen (mondkapjes, handschoene, steriele dingen etc.).
Bij ons zijn ook de poliklinische afspraken die niet telefonisch kunnen allemaal geannuleerd. Nou is dat nog niet de helft, in mijn geval, maar goed. Opleidingsdagen zijn ook afgezegd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191986644
wij mogen tot 30 april niet naar bijeenkomsten, congressen, opleidingen etc. En alles wat we zelf organiseren is afgelast.
pi_191986664
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh maar bij jullie is de fiesta toch volgende week?
uitgesteld :'(
Jammer maar nodig. Al die duizenden toeristen. Kan nu niet.
Met een meidenkwartet
pi_191987005
quote:

[..]

quote:

[..]

Volgens mijn man is er hier in het ziekenhuis nog weinig aanvullend aan maatregelen genomen. Zijn poli staat vooralsnog gewoon open... morgen is hij sowieso vrij, dus maandag pas weer. We zullen zien hoe het er dan voor staat...
Maar zij gebruiken niet zoveel materiaal als handschoenen e.d.
We zullen zien hoe het allemaal loopt.

Hij zou vandaag met een collega naar Groningen, dat ging niet door.

Ik lees net op NOS dat er crisisoverleg is over het niet-sluiten van scholen.
Hoewel ik de keuze om ze niet te sluiten ergens wel kan volgen, lijkt me toch dat hoewel kinderen weinig klachten hebben, ze wel een soort lopende virusverspreiders zijn met hun gekuch en gesnotter...
We horen vanavond wel of het kabinet toch anders heeft besloten, ik vind het allemaal best.
De jongste begon vanmiddag spontaan te kuchen, ik vermoed nog toneelspel eerlijk gezegd, we zien het morgen wel.
pi_191987086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:32 schreef lunapuella het volgende:
Voor wie naar Agnes Obel ging:
agnesobel twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:59:20 Update: tonight's show in Utrecht has been canceled due to government ruling regarding shows over 500 cap. reageer retweet
Jup, dat was ik. Ik ben blij dat het officieel is afgelast eigenlijk. Alleen jammer dat het verplaatst is naar 4 augustus, dan ben ik nog op vakantie }:|.

Om 16.30 werd op ons werk ook afgekondigd dat we zoveel mogelijk thuis moeten werken. Als je toch op kantoor moet zijn, moet je team opgedeeld worden in team A en B, zodat je elkaar afwisselt en niet iedereen tegelijk op kantoor is. In ieder geval t/m 31 maart. Beetje saai maar prima :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191987115
quote:

[..]

Haha ja, toevallig heb ik 1,5e week geleden heel goed ingeslagen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191987127
@Nijna Tijdens de persconferentie zei Rutte dat kinderen juist geen virussen verspreiden :')
  donderdag 12 maart 2020 @ 18:40:16 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191987196
Haha Phaidra, ik dacht: dat komt me bekend voor, toen keek ik wie het had gepost ;).
KuikenGuppy
pi_191987291
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:40 schreef Burdie het volgende:
Haha Phaidra, ik dacht: dat komt me bekend voor, toen keek ik wie het had gepost ;).
:D :+.

Ik wist overigens niet zeker of je man nog bij ons werkte na de verhuizing. Maar wel dus. Is zijn functie in gevaar bij de reorganisatie?
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 maart 2020 @ 18:46:11 #38
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191987341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Van de week ook maar vast een bestelling gedaan, wij kunnen ook nog wel even vooruit ;).
Onze Jumbo verkoopt nespresso cups O+

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:08 schreef mefke79 het volgende:
Overigens, in tijden van thuis werken, thuis leren en thuis jezelf vermaken komt al snel aan het licht dat er een chronisch gebrek is aan werkende oplaadkabels. Dus, voordat het land echt op slot gaat: zorg voor werkende kabels voor de tablet, de telefoon en wat al niet meer :Y
Wij kregen vandaag van de juf van zoon de link naar de thuiswerkbladen voor het leesonderwijs door. En toen bedacht ik me dat ik in geval van nood de oude macbook eens moet afstoffen. Als ik moet thuiswerken, kan zoon natuurlijk niet tegelijkertijd op mijn werklaptop z'n schoolwerk doen :+
pi_191987525
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:37 schreef Tally het volgende:
@:nijna Tijdens de persconferentie zei Rutte dat kinderen juist geen virussen verspreiden :')
Dan moet hij zich toch een beetje inlezen... ik dacht dat dat toch wel weerlegd was intussen. Volgens mij zijn kinderen een soort superspreaders :')
pi_191987561
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dan moet hij zich toch een beetje inlezen... ik dacht dat dat toch wel weerlegd was intussen. Volgens mij zijn kinderen een soort superspreaders :')
Dat zei ik ook. Als er één kind met een snotneus van vakantie terugkomt is aan het einde van de week de helft van de klas ziek :')
Mja geen kinderen he.
pi_191987683
Ik vind het maar lastig... niet dat ik ze eventueel beide thuis heb maar waar ligt die grens... ze hebben allebei geen snot maar kuchen wel af en toe en moeten soms niezen of hebben een loopneus..

Vandaag overleg gehad over wat te doen als de scholen gaan sluiten, maar dan sluiten wij ook (BSO)
S. 2014
J. 2016
pi_191987744
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het maar lastig... niet dat ik ze eventueel beide thuis heb maar waar ligt die grens... ze hebben allebei geen snot maar kuchen wel af en toe en moeten soms niezen of hebben een loopneus..

Vandaag overleg gehad over wat te doen als de scholen gaan sluiten, maar dan sluiten wij ook (BSO)
Nou ja, ik kuch al een week of 4... maar dat is echt geen corona, als het nu verandert dan zou ik wel nadenken of ik niet beter thuis kan blijven.
Kinderen idem... de jongste begon te kuchen toen ze hoorde dat je met hoesten enzo niet naar school mocht :P. Truttebel
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:03:11 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191987762
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D :+.

Ik wist overigens niet zeker of je man nog bij ons werkte na de verhuizing. Maar wel dus. Is zijn functie in gevaar bij de reorganisatie?
Hij is extern ;). En hij heeft net een tender voor 4 jaar bij jullie gewonnen, dus jullie zijn voorlopig niet van hem af :P.
KuikenGuppy
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:04:26 #44
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_191987795
quote:

[..]

[..]

Op de universiteit zijn alle ruimtes met meer dan 100 personen gesloten (mensa, foodcourt, UB etc). Colleges met meer dan 100 pers. voorlopig opgeschort, tentamens uitgesteld... Vanaf morgen is het uitgestorven op de campus..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_191987975
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hij is extern ;). En hij heeft net een tender voor 4 jaar bij jullie gewonnen, dus jullie zijn voorlopig niet van hem af :P.
Haha, tof! Mijn functie is ook safe vooralsnog :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191988210
Ik ben nooit zo veel ziek geweest als mijn eerste jaar (stage) voor de klas...
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:38:21 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191988615
quote:

[..]

Want hij zegt dit natuurlijk zonder ook maar enig advies te hebben ingewonnen.
Zal wel ergens op gebaseerd zijn, me dunkt.
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:52:22 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191988912
Ik krijg net n.a.v. het crisisberaad van de veiligheidsregio Brabant een mail met vragenlijst van de school van J en F. Of ouders die in éen van de vitale sectoren werken (zorg, openbare orde, onderwijs etc) dat aan willen geven. Kinderen van deze ouders zullen indien nodig in andere groepen worden opgevangen, zodat de ouders gewoon kunnen gaan werken. Heel netjes opgelost.

Maar goed, de juf van F is inmiddels ziekgemeld, en F blijft morgen nog een dagje thuis. Om zeker te zijn dat ie weer helemaal fit is, en omdat papa toch al tot een thuiswerkdag was veroordeeld.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:18:46 #49
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191989572
Het is zo ver, net bericht van ons college van bestuur:

Op verzoek van het kabinet worden de onderwijsactiviteiten op de vestigingen van [mijn hogeschool in Brabant] i.v.m. corona vanaf morgen vrijdag 13 maart tot en met 31 maart 2020 in de huidige vorm gestaakt. Dit betekent: geen lesactiviteiten op school.

Ik word morgen om 9 uur verwacht voor teamoverleg en instructie over hoe en wat, waarschijnlijk dus toch deels digitaal lesgeven oid?
pi_191990151
M moet morgen naar de oogarts. Ik heb nog geen afmelding gehad. Mail van school gehad dat kinderen vanaf groep 3 zelf naar hun klassen moeten en dat ouders op die manier uit de school worden gehouden.

Ik had al besloten om niet te gaan maar nu idd ook afgelast. M is wel heel erg teleurgesteld. Maar ja, is niet anders.
pi_191990183
Zouden jullie nog naar een verjaardag gaan? :@
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:45:54 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191990259
Nee. Vrienden van ons hebben het verjaardagsfeestje van hun zoontje voor zondag ook gecancelled. Verstandig besluit denk ik.
pi_191990318
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ligt eraan van wie en met hoeveel mensen, denk ik. Zo vierde mijn vader afgelopen weekend zijn verjaardag. Maar hij verwachtte enkel mij + kan en kids en mijn jongere zusje. Als dat nu zou zijn zou ik nog wel gaan.

Ik heb maandag een afspraak met mijn longarts. Advies van het ziekenhuis: kom niet bij verkoudheid- griep of hoestklachten.
Maar ik moet juist voor dat laatste naar de longarts, want chronisch longpatient en hoogzwanger. Dus het moet juist nu goed opgevolgd. Waar doe je dan weer goed aan? 8)7
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:54:07 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191990519
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben afgelopen zondag wel gegaan, maar heel eerlijk gezegd zou ik het even niet weten nu.

-------- Even los van verjaardag of niet, meer nav de discussie eerder vandaag:

En als het dan gaat om overdreven maatregelen, niet om paniek of sensatie, maar dit:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-wie-doodgaat.html

Dit wil je toch gewoon voorkomen. ;( Hartverscheurend...
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:55:56 #55
3011 E.T.
pi_191990575
En ja.. onze vakantie .. (en die van BE en lazi ook)..

Ik geloof nooit dat het inreisverbod voor de USA na 12 april opgeheven zal worden. British Airways biedt vooralsnog geen omboek-regeling; alleen voor mensen die in maart geboekt hebben :{ Als het inreisverbod blijft duren tot de dag van vertrek, dan keert onze annuleringsverzekering gelukkig wel uit. (vanmorgen gebeld of dit gedekt was, is namelijk lang niet altijd zo).

En ik hoop dat we dan in de kerstvakantie kunnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:57:52 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191990645
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:55 schreef E.T. het volgende:

Ik geloof nooit dat het inreisverbod voor de USA na 12 april opgeheven zal worden. British Airways biedt vooralsnog geen omboek-regeling; alleen voor mensen die in maart geboekt hebben :{ Als het inreisverbod blijft duren tot de dag van vertrek, dan keert onze annuleringsverzekering gelukkig wel uit. (vanmorgen gebeld of dit gedekt was, is namelijk lang niet altijd zo).

Wij zouden een paar dagen in de sta-caravan van vrienden verblijven, staat bij hun op het terrein zeg maar. Dat is helaas met kerst geen optie. Dus even kijken wat we doen. Ook veel van de vulkaanparken die we zouden gaan bezoeken zullen dan dicht zijn ivm sneeuw ed.
Wel gaaf en mooi, maar wel een hele andere vakantie dan we van plan waren.
pi_191990750
Ketel heeft morgen een kinderfeestje. Het voelt een beetje dubbel, maar ja, die kinderen ziet hij op school ook al, dus dat maakt dan weinig verschil verder.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:04:02 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191990860
Wij hadden woensdag idd een feestje. Ik werd wel wat iebelig van een hoestend kind in de auto, maar die was ook al lang voor corona ziek. Maar toch...
Ik trek dat sws slecht in afgesloten ruimtes. Ging vroeger altijd in een andere coupe zitten in de trein als iemand goor zat te rochelen ofzo. :@ :D

Maar idd, ze zitten heel de dag op, over en aan elkaar. Dat feestje maakt het verschil niet denk ik.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:04:13 #59
3011 E.T.
pi_191990866
Overigens lees ik net dat de Erasmus Universiteit al het fysieke onderwijs heeft geschrapt tot 1 april.

en de opmerking voor studenten om niet naar de campus te komen..
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:04:15 #60
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191990868
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:55 schreef E.T. het volgende:

Ik deel je mening dat het verbod wel langer zal gaan duren.

Ah dat is een fijne verzekering. De mijne keert helaas niet uit. Echter zal mijn ticket van KLM dan wel annuleerbaar worden, of ze schrappen zelf de vlucht en dan krijg ik al het geld terug.

Ik heb morgen gesprek op school om te zien hoe coulant ze zijn voor andere periodes. Wij zouden namelijk vier weken gaan nu.
De kerst is ivm het weer en gesloten wegen in nationale parken etc voor de regio waar wij heen gaan geen optie.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:05:37 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191990915
Wij waren te laat met onze annuleringsverzekering (wist ik veel, ik vloog altijd voor mijn werk en keek nergens naar :@ ) dus wij zouden goed weg komen met een mogelijkheid tot omboeken. :o

Ik zit daar dus ook een beetje mee Lazi, zouden ze ons extra dagen geven rondom de herfstvakantie?
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:06:06 #62
3011 E.T.
pi_191990935
Overigens kregen we net een berichtje van British Airways..
" aangezien de grens tussen Groot Brittannië en USA niet gesloten is, hebben wij geen beleid hierop"

8)7
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:07:09 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191990973
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef E.T. het volgende:
" aangezien de grens tussen Groot Brittannië en USA niet gesloten is, hebben wij geen beleid hierop"

8)7
Ja, ik snap het vanuit BA wel, maar voor jullie is het knap kut.
Maar joh... geeft het een week en ook de UK mag niet meer op de VS vliegen... Dat komt heus wel goed.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:07:21 #64
244125 laziness
pi_191990979
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef E.T. het volgende:

8)7
Ja ik las ook al mensen die van AMS naar Londen naar USA vliegen en aangezien die laatste wel vliegt hebben ze geen recht op wat voor refund dan ook bij American Airlines.
pi_191991385
Hier moet dochter morgen thuis blijven. Die is heel erg verkouden.
Ik kan me wel vinden in het besluit om scholen niet te sluiten.

Mijn nicht zou 27 maart trouwen en die gaan de bruiloft uitstellen, omdat de gastenlijst groter is dan 100 man.
pi_191991431
Morgen gaat de schooldisco niet door. Zuur van al het werk wat ze er van hebben gehad. Terecht dat het niet doorgaat hoor. Maar het heeft wat ons betreft (ouderraad) wel een rottiming
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:33:17 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191991584
quote:

[..]

Ja idd, volgens mij ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:37:51 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191991678
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Want hij zegt dit natuurlijk zonder ook maar enig advies te hebben ingewonnen.
Zal wel ergens op gebaseerd zijn, me dunkt.
Ik zag de Franse president net zeggen dat ze de scholen juist sluiten omdat kinderen waarschijnlijk de grote verspreiders zijn die niet ziek zijn.

Dus kennelijk heeft die heel andere adviseurs.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191991722
Balen van die vakanties!
Wij waren ook opeens bang voor onze reis naar de usa over 4 maanden, maar we kregen vandaag al een mail dat we eventueel mogen omboeken naar een andere bestemming. Maar over 2 maanden daar maar eens naar kijken :)

Scholen gaan hier morgen gewoon open. Mijn oudste hou ik thuis, die is aan het hoesten. Zelf mag ik waarschijnlijk maandag ook niet werken, chronisch verkouden! Maar dat voelt echt slecht, want ik voel me verder prima.
Verder heb ik aankomende week BHV, afspraak bij de kno arts en een cb afspraak staan. Ben benieuwd wat er door gaat!

Oh en de kermis is hier gewoon open _O-
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:59:28 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191992194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zag de Franse president net zeggen dat ze de scholen juist sluiten omdat kinderen waarschijnlijk de grote verspreiders zijn die niet ziek zijn.

Dus kennelijk heeft die heel andere adviseurs.
In België is de persconferentie uitgesteld omdat er discussie is tussen Vlaanderen en Wallonië over sluitingen scholen en economische gevolgen maatregelen, Vlamingen willen NL volgen, de Walen Frankrijk
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:16:21 #71
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191992635
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

In België is de persconferentie uitgesteld omdat er discussie is tussen Vlaanderen en Wallonië over sluitingen scholen en economische gevolgen maatregelen, Vlamingen willen NL volgen, de Walen Frankrijk
Verrassend weer... :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:34:55 #72
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191993161
Wij mogen de kinderen niet meer naar binnen brengen op school, we moeten ze op het schoolplein afleveren. straks krijg ik nog een mailing met het verzoek mijn kind voorlopig niet aan te raken en twee meter afstand te bewaren. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191993173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:40 schreef Loj het volgende:
Balen van die vakanties!
Wij waren ook opeens bang voor onze reis naar de usa over 4 maanden, maar we kregen vandaag al een mail dat we eventueel mogen omboeken naar een andere bestemming. Maar over 2 maanden daar maar eens naar kijken :)

Scholen gaan hier morgen gewoon open. Mijn oudste hou ik thuis, die is aan het hoesten. Zelf mag ik waarschijnlijk maandag ook niet werken, chronisch verkouden! Maar dat voelt echt slecht, want ik voel me verder prima.
Verder heb ik aankomende week BHV, afspraak bij de kno arts en een cb afspraak staan. Ben benieuwd wat er door gaat!

Oh en de kermis is hier gewoon open _O-
Gister in het ziekenhuis geweest bij bijzondere tandheelkunde. Daar zeiden ze dat op dat soort afdelingen ze nog niet echt wat merkten
pi_191993217
Hier in t dorp naast ons is het zwembad gesloten, hier nog niet. Vh weekend kinderfeest vd oudste, we hebben de planning maar omgegooid en wat anders verzonnen
pi_191993380
Mijn kind is jarig in april, ik twijfel of we het dan kunnen en willen vieren. Komt tijd, komt raad.
pi_191993559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:42 schreef Hupje het volgende:
Mijn kind is jarig in april, ik twijfel of we het dan kunnen en willen vieren. Komt tijd, komt raad.
Mijn jongste ook.
En mijn vader is 15 april jarig. Wordt vast ook een karig feestje -O-
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:54:37 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191993689
Belgische scholen én horeca dicht
pi_191993961
Scholen hier dicht voor minimaal 5 weken.
Met een meidenkwartet
pi_191994183
quote:
U. is volgende week jarig en we zouden het volgende week zondag vieren. Hebben het net maar gecanceld. Gelukkig kwam onze taartenbakster er ook zelf mee.
Protège moi de mes désirs.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 maart 2020 @ 23:43:59 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_191994920
Dochter hier vindt het maar stom dat haar sportwedstrijden en -trainingen en zangles tot 31 maart afgelast zijn, maar dat ze wel naar school moet... Ik begrijp die puberfrustratie wel.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_191995028
quote:
Ik heb hier ook een kinderfeestje gepland staan op 1 april, en een grote mensen feest op 4 april.
Ik wacht het dit weekend nog maar even af. Uitnodigingen zijn nog niet uitgedeeld op school.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:23:43 #82
100412 mefke79
komt goed!
pi_191997752
Vannacht is een motie aangenomen in de tweede kamer, het is aan ouders om te beslissen of kinderen naar school gaan en er volgen geen boetes. Hoe we als docent en online en in de klas lessen doen, geen idee. Dan zou ik er bij ons voor kiezen alles online te doen.
En ongezellig, mijn eigen kinderen houd ik thuis. Die kunnen vooruit en de docenten kunnen zelf materiaal online klaarzetten.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:31:29 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191997811
Wow, dat is nogal een besluit, even kijken wat wij daar mee doen.
Juist omdat het voor mij geen probleem is hem thuis te houden denk ik dat het goed is de capaciteit op school vooral te richten op kinderen wiens ouders meer moeite hebben de kinderen thuis te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:34:12 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191997836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 07:23 schreef mefke79 het volgende:
Vannacht is een motie aangenomen in de tweede kamer, het is aan ouders om te beslissen of kinderen naar school gaan en er volgen geen boetes. Hoe we als docent en online en in de klas lessen doen, geen idee. Dan zou ik er bij ons voor kiezen alles online te doen.
En ongezellig, mijn eigen kinderen houd ik thuis. Die kunnen vooruit en de docenten kunnen zelf materiaal online klaarzetten.
Waar lees/hoor je dit?

@Leandra Idem hier, geen probleem om ze thuis te hebben.
We moeten echt alles op alles zetten om toch te proberen verspreiding te stoppen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:34:14 #85
244125 laziness
pi_191997837
Bij ons zijn er nog geen issues met lesgeven dus vandaag gaat kind in ieder geval.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:39:14 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_191997875
Ik heb vannacht nog lang liggen mee lezen met het debat via Twitter, de onderwijsorganisaties en -vakbonden deden live verslag. Deze motie heeft het uiteindelijk gehaald. NOS meldt het ook in het verslag van het debat.
pi_191997921
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 07:34 schreef laziness het volgende:
Bij ons zijn er nog geen issues met lesgeven dus vandaag gaat kind in ieder geval.
Bij zowel A als T ook nog niet, dus ze gaan ook gewoon naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:53:30 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191997987
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 07:34 schreef BE het volgende:

[..]

Waar lees/hoor je dit?

@:Leandra Idem hier, geen probleem om ze thuis te hebben.
We moeten echt alles op alles zetten om toch te proberen verspreiding te stoppen.
Hij gaat vandaag nog wel trouwens, maar ik neem aan dat de school vandaag ook wel met nieuws komt zodat er dan overlegd kan worden en er werk mee maar huis kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191998044
Hier gaan ze ook gewoon naar school. Wel is de muziekochtend afgelast. Met al die klassen op een hoopje zit je wel op 100+ mensen. En juf van de jongste was al ziek (niet dit) dus daar zat al vervanging op..
Sporttraining is wel afgelast tot eind maart.

Verjaardag van mijn vader gaan we een andere dag dan de rest (ivm reistijd niet doordeweeks). Dat gaan we doen, mits iedereen gezond is. Maar voel er niet zoveel voor om in zo'n kringverjaardag te belanden ;)
Maar mijn vader moet toch al voorzichtig doen ivm COPD..
pi_191998133
Ik kreeg net een mail van judo dat er iig t/m 31 maart geen lessen zijn. Vind ik wel goed omdat het een contactsport is. Ik verwacht dat kickboksen van Tyler ook gecanceld gaat worden.

De kinderen zijn wel gewoon naar school. Die balen nu vooral dat F1 dit weekend niet doorgaat. Maar ze snappen de reden ook wel.

Mijn vader is volgend weekend jarig, we bekijken dan wel of we heen gaan. Zullen iig alleen wij en mijn zusje en vriend zijn.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:08:38 #91
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191998160
Wat een klus om dit allemaal aan kinderen uit te leggen! Ben opeens blij dat Jacob pas 2 is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:11:42 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191998204
Dit half half gedoe komt sowieso de leerprestaties niet ten goede. Dat wordt nog een klus om recht te breien.
Bij ons werd er gisteren al een kind ziek gemeld tot de 26e (voor de boete maatregel nog)
Die moet echt thuis wat gaan doen. Anders raakt dit kind enorm achter.
En dit kind heeft al best wel moeite met sommige vakken.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:14:10 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_191998232
ik vind het prima om ze thuis te houden. Ik zie alleen nog even niet zo goed hoe ik én 8 uur per dag moet werken (dat verwacht mijn baas), én de basic verzorging van mijn kinderen te doen, én de kinderen te onderwijzen _O- ik heb meer collega's die met dit probleem worstelen, je kunt niet 3 banen tegelijk doen :(
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 08:14:18 #94
5428 crew  miss_sly
pi_191998234
Voetbaltraining en -wedstrijden zijn afgelast. Daar baalde S wel van. Ze traint ook vier keer per week en speelt een wedstrijd op zaterdag, dus ze mist echt veel.
School gaat gewoon door. Ik ben benieuwd hoeveel kinderen er zullen zijn. S gaat in ieder geval en wil dat zelf ook graag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191998241
Ik heb de mijne ziek moeten melden door een verkoudheid. Ik heb gevraagd of ik wat werkbladen kan krijgen om thuis te oefenen.
pi_191998254
Bij ons zijn ook de verjaardagen afgezegd maar daar heeft niet iedereen begrip voor want we zijn niet met 100man.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 08:17:28 #97
5428 crew  miss_sly
pi_191998266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:08 schreef Lemijn het volgende:
Wat een klus om dit allemaal aan kinderen uit te leggen! Ben opeens blij dat Jacob pas 2 is.
S is 10 en begrijpt het grotendeels, maar vindt het wel erg jammer dat alle voetbal gestopt is.

Ze is nu met een aantal kinderen waar ze normaal mee traint plannetjes te maken om met elkaar te trainen.

En ze gaat de bal hooghouden en in hongerstaking tot alle voetbal weer doorgaat.
Of nee, toch niet in hongerstaking want “ik heb niet graag honger” :D
pi_191998268
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:14 schreef SQ het volgende:
ik vind het prima om ze thuis te houden. Ik zie alleen nog even niet zo goed hoe ik én 8 uur per dag moet werken (dat verwacht mijn baas), én de basic verzorging van mijn kinderen te doen, én de kinderen te onderwijzen _O- ik heb meer collega's die met dit probleem worstelen, je kunt niet 3 banen tegelijk doen :(
Door die reden vind ik de keus om scholen open te houden een goede keus voor nu.

Ik las dat ze in België de opvang open houden. Dat vind ik een kromme regel. Dan verplaats je het probleem alleen maar.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:18:38 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191998285
Gisteren nog mail dat de toneellessen gewoon doorgaan, ik verwacht dat er vandaag een nieuwe mail met een ander besluit komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:24:20 #100
244125 laziness
pi_191998354
Mijn O heeft eigenlijk overal wel begrip voor. Ook de vakantie pakte hij goed op. Dat vroeg iemand hier gisteren nog maar O is er heel kalm onder. Hij had het aan zien komen, we spraken er al eerder over en hij weet dat wat in het vat zit....

Kind zou op de snappet een hoop al kunnen doen dus daar hoef ik 'm niet voor te onderwijzen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:25:15 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_191998371
Ik vind het ergens wel grappig om te lezen dat dezelfde vragen die wij maandag hadden, nu ineens overal komen. Judo, voetbal...hier ligt alles al stil. Saai, ja maar het is kennelijk nodig. En onze school heeft alle kinderen de mogelijkheid gegeven om spullen op te halen en de inloggegevens zijn vrij gegeven, ze werken daarmee deels thuis door. En ja, ik kan niet en mbo juf en een juf voor groep 5 en 7 tegelijk zijn, dus het is schipperen, voor iedereen. Ik zal dus ook op andere tijden even de laptop open doen. Het is de prijs die ik betaal voor het zo veilig mogelijk houden van mijn echtgenoot. Al heb ik met de leeftijden van mijn jongens natuurlijk enorm geluk, met jongere kinderen is het lastig.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:27:01 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191998400
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:24 schreef laziness het volgende:
Mijn O heeft eigenlijk overal wel begrip voor. Ook de vakantie pakte hij goed op. Dat vroeg iemand hier gisteren nog maar O is er heel kalm onder. Hij had het aan zien komen, we spraken er al eerder over en hij weet dat wat in het vat zit....

Kind zou op de snappet een hoop al kunnen doen dus daar hoef ik 'm niet voor te onderwijzen.
Nou zou ik willen dat wij ook snappet hadden.
Wij hebben overigens gynzykids. Dat lijkt erop.
En gynzy biedt nu deze verwerking gratis aan aan alle scholen. Zodat leerlingen digitaal thuis kunnen werken.
pi_191998416
Ik heb inmiddels richtlijnen vanuit kdv en school en duidelijker wordt het er niet op.

School: is uw kind al langer verkouden? Dan mag hij/zij gewoon komen.
Nemen de klachten toe of zijn ze pas begonnen?
Dan niet.

Wat is dat nou voor richtlijn? Alsof een al snotterend kind niet van het ene in het andere virus gevallen kan zijn zonder dat je het merkt.

De richtlijn vanuit het kdv was niet veel duidelijker:
Niet komen bij - verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Keelpijn, hoe check je daarop bij een dreumes? En verkoudheid, ja. Dat is duidelijk als ze dat erg hebben. Maar een kind wat minimaal snottert en 1x per 24 uur ofzo niest. Is dat verkouden?

Nouja. Mijn jongste is sowieso thuis tot dinsdag nu, dus dan zien we het dan wel weer. Oudste hoestte niet meer sinds thuiskomst gister en zijn verkoudheid is zo goed als weg dus hij is wel naar school vandaag.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:33:21 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_191998481
Snappet voor oudste, Gynzy voor jongste. En die heeft ook nog een boek mee. En is Nieuwsbegrip niet ook vanuit thuis te bereiken?
Ze zijn er geen 8 uur per dag zoet mee, maar oudste had gisteren wel zijn minimaal 100 opgaven gehaald. En ik krijg nu ook meer zicht op het leesprobleem van jongste, dat is een mooie bijvangst.
De grootste uitdaging zit hem in ritme. Als je nergens heen hoeft en ook niet verplicht om 9 uur online hoeft te zitten, ga je niet om zeven uur opstaan. Wij althans niet. En de jongens blijven heel makkelijk in hun pyjama. Daar heb ik al wel korte metten mee gemaakt. En gisteren heb ik ze ook naar buiten gestuurd, uurtje iets anders doen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:49:25 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191998646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:33 schreef mefke79 het volgende:
Snappet voor oudste, Gynzy voor jongste. En die heeft ook nog een boek mee. En is Nieuwsbegrip niet ook vanuit thuis te bereiken?
Ze zijn er geen 8 uur per dag zoet mee, maar oudste had gisteren wel zijn minimaal 100 opgaven gehaald. En ik krijg nu ook meer zicht op het leesprobleem van jongste, dat is een mooie bijvangst.
De grootste uitdaging zit hem in ritme. Als je nergens heen hoeft en ook niet verplicht om 9 uur online hoeft te zitten, ga je niet om zeven uur opstaan. Wij althans niet. En de jongens blijven heel makkelijk in hun pyjama. Daar heb ik al wel korte metten mee gemaakt. En gisteren heb ik ze ook naar buiten gestuurd, uurtje iets anders doen.
Ja nieuwsbegrip kan ook online. Maar dat heeft iets meer voeten in de aarde.
Bij ons zit nieuwsbegrip in Basispoort. En dan moet je een leerling account aanmaken, door bij elke leerling afzonder het mailadres van een van de ouders toe te voegen. Deze krijgen dan weer een mail om een basispoort account aan te maken. En dan ben je dus afhankelijk van of de ouders een inlogaccount maken of niet.

Beetje omslachtig. Voorheen zat nieuwsbegrip niet in basispoort, en dan kon je met een muisklik een account maken voor de hele groep.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:52:17 #106
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191998692
Een basispoort account hebben wij al voor de groep 3-er, hij kan al online oefenen met lezen/ spelling etc. vanaf het begin van het schooljaar. Ook voor rekenen heeft de juf al websites doorgestuurd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:15 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb de mijne ziek moeten melden door een verkoudheid. Ik heb gevraagd of ik wat werkbladen kan krijgen om thuis te oefenen.
Groep 3 toch? Werken ze met Veilig Leren Lezen? De uitgever heeft daarvan de werkbladen al online gezet: https://www.zwijsen.nl/in/thuislessen. Alleen even navragen bij de leerkracht bij welke les ze zijn gebleven.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:56:03 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191998749
Mijn man heeft net een uur lang een videomeeting gehad met iemand met een zieke baby,
Deze vrouw had dus in de ene arm haar zieke baby (waarmee ze rond liep) en de andere de telefoon waarmee ze videobelde met mijn man.
pi_191998902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef mousemicky het volgende:
Een basispoort account hebben wij al voor de groep 3-er, hij kan al online oefenen met lezen/ spelling etc. vanaf het begin van het schooljaar. Ook voor rekenen heeft de juf al websites doorgestuurd.
[..]

Groep 3 toch? Werken ze met Veilig Leren Lezen? De uitgever heeft daarvan de werkbladen al online gezet: https://www.zwijsen.nl/in/thuislessen. Alleen even navragen bij de leerkracht bij welke les ze zijn gebleven.
Ja. Daar werken ze mee inderdaad. Ik herken de werkbladen.
Gisteren hebben ze het letter feest gehad.
Mijn dochter loopt iets achter qua lezen. Vooral het technische gedeelte. Ze kent de letters, maar lees heel langzaam.
pi_191999019
Net op school stond de directrice met een briefje.. Daar stonden al 15 afmeldingen op en dan was er ook nog wat in Parro gezet. Die gaan wel richting de 10% afmeldingen..
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:18:12 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191999050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:56 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft net een uur lang een videomeeting gehad met iemand met een zieke baby,
Deze vrouw had dus in de ene arm haar zieke baby (waarmee ze rond liep) en de andere de telefoon waarmee ze videobelde met mijn man.
Dat is zo'n beetje als wij het nu ook doen. Prul is inmiddels wel echt verkouden en rochelt/hoest af en toe ook. Dus heb ik vanochtend al een uur overlegd met mijn collega die ook thuis zit en geprobeerd haar door wat werkprocessen te praten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:18:13 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_191999051
Bij kleuter in de klas waren 10 kinderen.
disclaimer
pi_191999081
Hier was het klasje ook beduidend kleiner dan anders. En het kinderfeestje vanmiddag wordt verzet, want ze zouden naar een groot pannenkoekenrestaurant gaan. Toch sneu.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:24:32 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191999154
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat is zo'n beetje als wij het nu ook doen. Prul is inmiddels wel echt verkouden en rochelt/hoest af en toe ook. Dus heb ik vanochtend al een uur overlegd met mijn collega die ook thuis zit en geprobeerd haar door wat werkprocessen te praten.
Het ging op zich ook wel, zei hij, maar wel lastig doordat ze dus niet haar aandacht 100% bij het gesprek kon houden en de baby er de hele tijd doorheen jammerde.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 09:38:03 #114
5428 crew  miss_sly
pi_191999293
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het ging op zich ook wel, zei hij, maar wel lastig doordat ze dus niet haar aandacht 100% bij het gesprek kon houden en de baby er de hele tijd doorheen jammerde.
Zij zal dat nog wel erger zo ervaren hebben.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:57:10 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191999588
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zij zal dat nog wel erger zo ervaren hebben.
Ongetwijfeld. Al lang fijn dat ze überhaupt de videocall aan gaat
pi_191999599
hmm had al meer dan een week geleden een bestelling bij de ah voor morgen gedaan.. wil er nog iets aan wijzigen, maar dat gaat mooi niet lukken.. site is te druk.
nou ja, met aflassen van alle activiteiten hebben we nu wel tijd om alsnog zelf boodschappen te doen, dat wel..
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:59:12 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_191999619
Ik hoorde gisteren ook meerdere baby's door de team meeting heen :D
disclaimer
pi_191999625
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef SQ het volgende:
Bij kleuter in de klas waren 10 kinderen.
Hier waren ze er gewoon allemaal. Ook met veel snot en gehoest.
Welkom in Zeeland, hier doen ze weer allemaal te nuchter. }:|
pi_191999628
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Al lang fijn dat ze überhaupt de videocall aan gaat
ik zou met een baby op de arm geloof ik gewoon bellen, wat voegt die video nou nog toe dan, je kan die camera dan toch niet goed richten..
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:01:15 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_191999655
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier waren ze er gewoon allemaal. Ook met veel snot en gehoest.
Welkom in Zeeland, hier doen ze weer allemaal te nuchter. }:|
Oh maar dat was hier afgelopen maandag ook nog zo hoor. De reality check kickt er nog wel in daar ;)
disclaimer
pi_191999673
Bij J in de klas missen er elke dag deze week tussen de 5 en de 8 kinderen (van de 38).
Bij mij op school blijven er steeds meer klassen thuis vanwege zieke leerkracht en geen vervanging.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:03:50 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_191999693
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:02 schreef Hupje het volgende:
Bij J in de klas missen er elke dag deze week tussen de 5 en de 8 kinderen (van de 38).
Bij mij op school blijven er steeds meer klassen thuis vanwege zieke leerkracht en geen vervanging.
38 kinderen? In 1 klas? Wtf?
disclaimer
pi_191999758
Jup. Dorpsschooltje met een goed geboortejaar :')
pi_191999807
ha wat ben ik dan blij met de beslissing hier om van de 36 kinderen toch maar 2 klassen van 18 te maken.. (daardoor wel minder uren/geld voor rt, maar da s dus ook minder nodig als de juf meer tijd heeft voor de klas)
pi_191999823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:08 schreef Lemijn het volgende:
Dit ja. Wij zijn dus beide thuis, want snot+hoest+schor, maar voor hem is t niet anders dan een andere dag thuis. Ergens vind ik dat toch geruststellend. Dat het voor hem niet anders is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191999825
Ik begrijp net dat wij in shifts gaan werken. Onze 4 teams zijn gesplitst. Ene week werkt de een thuis en de ander op kantoor, andere week omgekeerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:15:40 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_191999873
Ik vind dat thuiswerken stiekem zo ongelooflijk kut he. 1 scherm ipv 3, op een karige eetkamerstoel, constant afgeleid, niemand even snel iets kunnen vragen. bleeerrrghhhh :')
Gelukkig is 't maar voor 3 maanden ofzo. ;(
disclaimer
pi_191999874
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ha wat ben ik dan blij met de beslissing hier om van de 36 kinderen toch maar 2 klassen van 18 te maken.. (daardoor wel minder uren/geld voor rt, maar da s dus ook minder nodig als de juf meer tijd heeft voor de klas)
Vanwege het lerarentekort lukte het niet om een fulltime extra leerkracht te vinden. Gelukkig hebben ze wel extra handen in de klas sinds er meer dan 30 zijn.
pi_191999989
Hier zag ik (bijna) alle leerlingen nog vanochtend, maar er zitten ook maar 10 kindjes in de klas.
Q heeft sinds een paar weken af en toe gevraagd of hij naar school mag op z'n verjaardag. Nou wordt het toch afwachten of dat gaat lukken (aankomende dinsdag).. Gisteren begon hij ook al in de auto over de Linnaeushof "die gaat 1 april pas weer open schat, nog paar weekjes wachten" dus hij heel enthousiast roepen dat hij er 1 april gelijk heen wil. Thuis dacht ik kak, misschien wordt dat wel uitgesteld en nu rekent Q er natuurlijk weer helemaal op :').
Volgend weekend zouden we ook de verjaardag van m'n nichtje vieren, eens kijken of dat nog doorgaat.. Blijft allemaal maar afwachten nu!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191999991
oh,
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef Hupje het volgende:

[..]

Vanwege het lerarentekort lukte het niet om een fulltime extra leerkracht te vinden. Gelukkig hebben ze wel extra handen in de klas sinds er meer dan 30 zijn.
da s wel fijn dan dat ze in ieder geval wel extra handen in de klas hebben.. niet te doen voor de leerkracht anders lijkt me.
pi_192000021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef SQ het volgende:
Ik vind dat thuiswerken stiekem zo ongelooflijk kut he. 1 scherm ipv 3, op een karige eetkamerstoel, constant afgeleid, niemand even snel iets kunnen vragen. bleeerrrghhhh :')
Je gaat die kantoortuinen, met in hoogte verstelbaar bureaublad en dubbele monitoren en alles toch missen he? Zelfs het afleidende gekletst van collega's was lblijkbaar toch minder afleidend dan we altijd dachten...

Ik mis de 'sfeer' echt... inspiratie ofzo... er komt echt weinig uit mijn handen hier
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:10 #132
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192000051
Ik vind thuis werken ook kut. Straks heb ik geen Corona maar wel een hernia, yippie. :')
pi_192000357
Het wordt echt wel een lesje "omgaan met teleurstellingen" voor veel kinderen zo..

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef Hupje het volgende:
Jup. Dorpsschooltje met een goed geboortejaar :')
Stroomstoring het jaar ervoor :+
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:44:49 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_192000388
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Het wordt echt wel een lesje "omgaan met teleurstellingen" voor veel kinderen zo..
[..]

Stroomstoring netwerkstoring het jaar ervoor :+
Ftfy
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:49:42 #135
244125 laziness
pi_192000494
De directeur vertelde me dat van de 350 kinderen (totale centrum dus ook kdv) er 100 ongeveer niet zijn.

Er zijn 2 leerkrachten ziek en er is nog geen lesuitval.

O zijn klas zag er redelijk vol uit nog. Dat zijn er ook 33 :X
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:52:02 #136
244125 laziness
pi_192000536
En ja ik zit liever op kantoor ipv thuis ook.
Sociale contacten, nog een extra scherm, fatsoenlijke printer, kantine bij de hand :P

Ik was om 09:00uur bij de AH voor kattenvoer en een vers brood.
Dat hamsteren neemt echt belachelijke vormen aan :o
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:55:07 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192000583
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:52 schreef laziness het volgende:
En ja ik zit liever op kantoor ipv thuis ook.
Sociale contacten, nog een extra scherm, fatsoenlijke printer, kantine bij de hand :P

Ik was om 09:00uur bij de AH voor kattenvoer en een vers brood.
Dat hamsteren neemt echt belachelijke vormen aan :o
Is het zo erg dat je nu kattenvoer moet gaan eten in plaats van pasta ja?

Ik kan sinds gisteren ook geen boodschappen meer bestellen via de AH app.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:00:07 #138
244125 laziness
pi_192000675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Is het zo erg dat je nu kattenvoer moet gaan eten in plaats van pasta ja?

Ik kan sinds gisteren ook geen boodschappen meer bestellen via de AH app.
:P
Ja zo eindigen we allemaal, let maar op!

Ik deed er gisteren twee uur over en het duurde tot na middernacht maar toen lukte het eindelijk om voor as maandag een bestelling te kunnen plaatsen bij jumbo.
Te bizar voor woorden.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:13:05 #139
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192000962
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef laziness het volgende:

[..]

:P
Ja zo eindigen we allemaal, let maar op!

Ik deed er gisteren twee uur over en het duurde tot na middernacht maar toen lukte het eindelijk om voor as maandag een bestelling te kunnen plaatsen bij jumbo.
Te bizar voor woorden.
Ik heb ook vast voor a.s. dinsdag een bezorgslot gedibst bij picnic. Op die dag komen ze altijd bij ons, maar normaal is n dag van tevoren ruim op tijd, nu was alles al vol tm maandagavond.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192000974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef SQ het volgende:
Mijn man zegt juist het omgekeerde. Thuis een fijnere stoel en vooral een betere PC dan op het werk. Helaas doen ze er al meer dan een jaar over om de beveiligde thuiswerkomgeving te regelen dus hij kan maar deels thuiswerken. Benieuwd of het nu ineens wel snel kan worden geregeld.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:14:01 #141
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192000981
Een voordeel van thuisquarantaine, mijn peuter kan ondertussen in drie talen tot tien tellen :') thnx to youtube en kansloze autofilmpjes.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:14:34 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192000990
Koop alle pasta!! Einz!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:19 #143
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192001012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Ticootje het volgende:
Koop alle pasta!! Einz!
Oh neuh, gewoon wat vers spul zodat we niet extra de deur uit hoeven :)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:18:39 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192001046
Toen de koper de eerste keer naar ons huis kwam kijken lag haar vriend helemaal dubbel om mijn voorraad toiletpapier en keukenrol, met de verhuizing in gedachten heb ik die dus laten slinken, geen nieuw gekocht als het in de aanbieding was, nu krijg ik maandag de sleutel van ons tijdelijke flatje, zit dus een maandje met 2 huizen waar in het ene ook licht geklust moet worden en dergelijke, heb ik geen overdosis toiletpapier meer op zolder staan en hamstert iedereen idd als een malle en is het toiletpapier overal (bijna) op :X

Sidenote: er staat in het oude huis nog ongeveer genoeg om het daar tot de verhuizing uit te houden, dat dan wel weer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192001051
ik zit nu te werken met uitzicht op straat en heb serieus al 4 mensen met pleepapier thuis zien komen..
Hamsteren!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:21:22 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192001111
Overigens heb ik wel besloten dat tenminste 1 WC in ons nieuwe huis zo'n douche en föhn geval gaat worden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:21:54 #147
244125 laziness
pi_192001123
Ja terwijl als het moet kan dat ook met een washandje en water. It breaks my klomp dat wc papier hamsteren.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:23:47 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_192001154
Over een week is iedereen uitgehamsterd en kun je weer rustig wc papier kopen. Wij zingen het nog wel 2 weken uit met onze rollen :P
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:24:30 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb ook vast voor a.s. dinsdag een bezorgslot gedibst bij picnic. Op die dag komen ze altijd bij ons, maar normaal is n dag van tevoren ruim op tijd, nu was alles al vol tm maandagavond.
ik heb even gekeken; hier donderdagavond pas de 1e mogelijkheid
pi_192001165
Ik lees net dat er gevochten wordt in supermarkten hier..
|:( |:(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:25:20 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192001174
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:23 schreef SQ het volgende:
Over een week is iedereen uitgehamsterd en kun je weer rustig wc papier kopen. Wij zingen het nog wel 2 weken uit met onze rollen :P
Moet je niet J 2 weken thuis hebben. Die legt een halve rol neer om zn drol zachtjes te doen landen.

Man man man.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:26:28 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_192001196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet je niet J 2 weken thuis hebben. Die legt een halve rol neer om zn drol zachtjes te doen landen.

Man man man.
Dan mag ie dat gauw afleren.
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 11:27:10 #153
5428 crew  miss_sly
pi_192001207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik wel besloten dat tenminste 1 WC in ons nieuwe huis zo'n douche en föhn geval gaat worden :')
^O^
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:27:27 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001211
fr_ is trouwens ook al lang niet online geweest!
Fr_ ben je in quarantaine???
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:27:42 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_192001215
Brabant gaat in lockdown: niks aan de hand, alles rustig.
De rest van Nederland moet nu ook en mensen hoeken elkaar neer om wc papier bij de jumbo.
En dan noemen ze ons domme boeren.
Fucking hilarisch _O-
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:28:09 #156
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192001218
quote:
Bedoel je zon hip japans toilet of zo'n handsproeier zoals ze in azie vaak hebben :D ?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:28:51 #157
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192001230
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Man man man.
Die moet maar leren plonsen :+
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:30:03 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001249
quote:
mijn schoonmoeder denkt dat ze nu ook zo'n toilet gaat krijgen. Nouja, krijgen....
Ze krijgt aanpassingen in huis en verwacht dat dit er een zal zijn.
Wel zonde, haar badkamer is nog geen jaar oud. Echt net vorig jaar verbouwd.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:32:25 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001279
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:27 schreef SQ het volgende:
Brabant gaat in lockdown: niks aan de hand, alles rustig.
De rest van Nederland moet nu ook en mensen hoeken elkaar neer om wc papier bij de jumbo.
En dan noemen ze ons domme boeren.
Fucking hilarisch _O-
Echt he
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:35:40 #160
244125 laziness
pi_192001336
Ik vind het ook stom hoe mensen doen maar ik denk dat men een Italie situatie nu voor ogen heeft en elke dag vreest dat we a la minute compleet sluiten en daar dus op voor bereid wil zijn.
Het kwam in Italie rauw op het dak bij velen.

Overigens zie ik een complete lockdown helemaal niet gebeuren hier.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:39:50 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001416
Ik heb me ook zitten afvragen waar dat toiletpapier hamsteren vandaan komt.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het uit Australië is komen overwaaien, en dat de mensen daar hamsteren omdat ze misschien ver weg van een supermarkt wonen. En het voor die mensen wel handig is als ze voorraad hebben.
pi_192001447
In Eindhoven heb je dus een AH XL. Daar was vanmorgen om 10.00 uur geen pak rijst of pot groente meer te verkrijgen.
Ook het schap met de houdbare melk was al aardig geplunderd:
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:42:30 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001470
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Malteser het volgende:
In Eindhoven heb je dus een AH XL. Daar was vanmorgen om 10.00 uur geen pak rijst of pot groente meer te verkrijgen.
[ afbeelding ]
Haha, ik heb gisteren nog getwijfeld of ik daar heen zou gaan. Omdat die groter is. Maar de ah hier bij de Aldi zeg maar had alles nog plentyplenty.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:42:50 #164
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192001473
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik heb me ook zitten afvragen waar dat toiletpapier hamsteren vandaan komt.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het uit Australië is komen overwaaien, en dat de mensen daar hamsteren omdat ze misschien ver weg van een supermarkt wonen. En het voor die mensen wel handig is als ze voorraad hebben.
Ja dat denk ik ook, en hier denken mensen nu "zie je wel, het raakt op, beter neem ik wat extra mee"
pi_192001479
Op de school van oudste mogen de kinderen niet meer naar binnen komen ‘s morgens met hun ouders. Er worden buiten rijen gemaakt en de juf haalt ze daar op.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:44:44 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001504
Ook Brabant:
paar weken geleden:
* alle carnavalsoptochten worden afgelast.
Reactie van de mensen: kut regering en kut alles kut kut kut. IK BEPAAL ZELF WEL OF IK WEGWAAI

Nu:
We lasten dit en dit niet af en de scholen blijven open:
Reactie van de mensen: kut regering en kut alles kut kut kut. HEEL NEDERLAND MOET OP SLOT
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:46:00 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:43 schreef Malteser het volgende:
Op de school van oudste mogen de kinderen niet meer naar binnen komen ‘s morgens met hun ouders. Er worden buiten rijen gemaakt en de juf haalt ze daar op.
Is ook maar net wat je gewend bent he. Op de school van mijn zoon gaan de ouders vanaf gr3 nooit mee naar binnen.
Op de school waar ik werk ook niet.
pi_192001534
Dat irriteert me echt enorm... we hebben toch een regering en expertorganisatie die dit soort dingen voor ons regelen. Vertrouw die dan eens een keer. Maargoed, ik kan sowieso niet tegen dat geklaag over de regering dat je altijd hoort. Wees blij dat je hier woont en dat de regering zijn zaakjes redelijk op orde heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192001536
Het leek hier wel kerst in de winkel&parkeergarage qua drukte.. Maar alleen het schap met pasta was wat leger dan normaal. Vooral wagentjes met gewone hoeveelheden en net iets extra..

Nu had ik de melk al op mijn lijstje staan, ik ga eens per maand eens met de auto wat dozen halen.. Heb er nu maar wat minder meegenomen dan anders :D

toiletpapier hadden man en ik perongeluk allebei gekocht in de XXL aanbieding. Dus we kunnen wel even vooruit..
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:48:48 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Het leek hier wel kerst in de winkel&parkeergarage qua drukte.. Maar alleen het schap met pasta was wat leger dan normaal. Vooral wagentjes met gewone hoeveelheden en net iets extra..

Nu had ik de melk al op mijn lijstje staan, ik ga eens per maand eens met de auto wat dozen halen.. Heb er nu maar wat minder meegenomen dan anders :D

toiletpapier hadden man en ik perongeluk allebei gekocht in de XXL aanbieding. Dus we kunnen wel even vooruit..
ja ja per ongeluk.... >:)
jij valt hier gewoon door de mand hoor diepvriezertje...
over diepvriezertje gesproken, die heb je zeker ook vol zitten ;)

* grapjegrapje
pi_192001580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Malteser het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm... ik wilde daar vanmiddag m'n gewone boodschappen gaan halen... :(
pi_192001581
Mijn man:
“En als jij volgende week weer mag werken, maar de jongens kunnen ivm snot niet naar school/kdv, hoe moet dat dan? Ik kan toch niet thuiswerken als de kinderen thuis rondlopen?”

Joh. :o Dat probleem heeft heel Nederland. Welkom in maart 2020 met Corona.
pi_192001589
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef Malteser het volgende:
Mijn man:
“En als jij volgende week weer mag werken, maar de jongens kunnen ivm snot niet naar school/kdv, hoe moet dat dan? Ik kan toch niet thuiswerken als de kinderen thuis rondlopen?”

🤣🤐🤣🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192001593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is ook maar net wat je gewend bent he. Op de school van mijn zoon gaan de ouders vanaf gr3 nooit mee naar binnen.
Op de school waar ik werk ook niet.
Dat is bij ons ook. Het geldt nu dus ook voor de kleuters.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:50:26 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_192001601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef amaranta het volgende:
Ook Brabant:
paar weken geleden:
* alle carnavalsoptochten worden afgelast.
Reactie van de mensen: kut regering en kut alles kut kut kut. IK BEPAAL ZELF WEL OF IK WEGWAAI

Nu:
We lasten dit en dit niet af en de scholen blijven open:
Reactie van de mensen: kut regering en kut alles kut kut kut. HEEL NEDERLAND MOET OP SLOT
Kut rutte!!
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:50:43 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192001606
quote:
Mijn man:

:D
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:51:22 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_192001623
quote:
Mijn man:

Hahahaha :')
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:51:35 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001628
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Kut rutte!!
en de rabobank
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:51:59 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_192001639
Ja dat probleem kennen die mannen niet he
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:54:22 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192001674
Hier idd ook zo'n figuur. ja, ik moet gewoon gaan werken hoor. Ehr nee, ik werk in het onderwijs, dus word verwacht (nu vooral om noodscenario's te bedenken, hbo). Jouw kantoor draait ook door vanuit onze studeerkamer, dus succes thuis.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:56:04 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_192001706
Je hoort hier op kantoor ook heel soms nog wel een "kan je vrouw niet bij de kinderen zijn dan" :')

Maar goed, ik heb nog enkele collega's die een huisvrouw hebben, die hebben natuurlijk een ander referentiekader :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 11:56:10 #182
5428 crew  miss_sly
pi_192001707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

en de rabobank
TrumpGod want die doet tenminste iets _O_

:')
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:03:06 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192001829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

TrumpGod want die doet tenminste iets _O_

:')
Ja, ik heb gisteren naar zo'n figuur moeten luisteren op de manege. Hij was trump behoorlijk aan het ophemelen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:14:30 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_192002068
Ah, eens kijken hoe onze jumbo er bij ligt. Normaal eet mijn man zijn lunch op het werk en ik eet bijna nooit brood maar altijd sla oid. Maar nu zijn we dus alle vier thuis en dat levert dan toch op dat de melk ineens op is, de hagelslag stukken sneller gaat etc. En ik begreep al dat thuisbezorgen geen zin meer heeft voor dit weekend, dus ik ga er zo maar op uit. Kan ik meteen checken hoe druk het lokale tuincentrum is want ook onze konijnen hebben honger, dus daar zal ik nog wat voor moeten halen.
pi_192002081
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:48 schreef amaranta het volgende:
ja ja per ongeluk.... >:)
jij valt hier gewoon door de mand hoor diepvriezertje...
over diepvriezertje gesproken, die heb je zeker ook vol zitten ;)

* grapjegrapje
:D
Hij zit wel aardig vol ja..
Binnenkort maar een wat restjes-dagen doen :P
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:24:46 #186
244125 laziness
pi_192002215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:14 schreef mefke79 het volgende:
Ah, eens kijken hoe onze jumbo er bij ligt. Normaal eet mijn man zijn lunch op het werk en ik eet bijna nooit brood maar altijd sla oid. Maar nu zijn we dus alle vier thuis en dat levert dan toch op dat de melk ineens op is, de hagelslag stukken sneller gaat etc. En ik begreep al dat thuisbezorgen geen zin meer heeft voor dit weekend, dus ik ga er zo maar op uit. Kan ik meteen checken hoe druk het lokale tuincentrum is want ook onze konijnen hebben honger, dus daar zal ik nog wat voor moeten halen.
Tuincentrum was uitgestorven hier dus ik heb me vermaakt met planten uitzoeken.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:26:06 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192002238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Tuincentrum was uitgestorven hier dus ik heb me vermaakt met planten uitzoeken.
Eetbare?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:26:46 #188
244125 laziness
pi_192002246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eetbare?
Jij snapt 'm!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:37:34 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:38:33 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192002458
Hmmm wilde de hele tweet posten
pi_192002478
Bizar dit

vrijdag 13 maart 2020 @ 12:40:34 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_192002496
Jezus _O- :')

Is er nog wel verse groente? Dat vind ik veel interessanter dan pasta en schijtlint eigenlijk.
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:40:51 #193
244125 laziness
pi_192002502
En ik dacht toch echt dat wij nuchtere Hollanders dit normaal konden aanvliegen..
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:41:35 #194
244125 laziness
pi_192002519
Vers spul was er vanochtend meer dan houdbaar. Afbakbroodjes was helemaal leeg. Groente was er wel.
pi_192002530
Dit was gisterenavond. Groente en fruit was er nog. Niet veel.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:52:56 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192002736
Even iets anders he. Ik heb net schijtlint maar eens gegoogeld en wat blijkt: SQ heeft die term niet zelf verzonnen. Weet wat geleerd :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:54:01 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_192002757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:52 schreef Lemijn het volgende:
Even iets anders he. Ik heb net schijtlint maar eens gegoogeld en wat blijkt: SQ heeft die term niet zelf verzonnen. Weet wat geleerd :s) .
Natuurlijk niet. Dat bestaat al heel lang!
disclaimer
pi_192002815
Hier zijn alle scholen en kdv dicht. Alles is uitverkocht. Er hing zo’n rare, bijna o heilspellende sfeer in de winkel.

Ouders die beiden in de zorg, politie oid werken hebben recht op oppas via school/kdv. Dus ik ben als sinds 11u gisteren van 3 scholen in kaart aan het brengen wie waar werkt, en wanneer ze oppas nodig hebben.

Heel vreemd. Het voelt alsof er iets aankomt waar ik geen vat op heb, en dat is een nieuw en heel raar gevoel. Bedacht me hoe raar dat moet zijn in gebieden die weten dat er oorlog aan komt. Dan ben je ook nog eens bang. Brr
pi_192002825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:39 schreef Adrian4 het volgende:
Bizar dit

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zodan..

Ik hoef eigenlijk niet naar de super vandaag.. maar ben stiekem wel benieuwd hoe het er hier voor staat. 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:59:35 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192002898
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zodan..

Ik hoef eigenlijk niet naar de super vandaag.. maar ben stiekem wel benieuwd hoe het er hier voor staat. 😂😂
Bij ons viel het mee, het was wel druk. Beetje alsof het zaterdag is ipv vrijdag. De vriezers waren leeg en blikken waren bijna op, de rest viel mee.
KuikenGuppy
pi_192002988
Ik heb net in onze buurtsuper een uur (!!) in de rij gestaan. Met één brood. Want verder had ik niks nodig.

Mensen zijn gek geworden hier.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:07:17 #202
244125 laziness
pi_192003024
pi_192003034
Ik doe eigenlijk altijd op vrijdagmiddag grote weekboodschappen. Benieuwd wat ik straks ga aantreffen...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:08:19 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192003036
Maar ff he. Je zou het met leefgeld moeten doen en dit zien gebeuren. Het lijkt mij dat er mensen heel zenuwachtig worden dat mensen de supermarkten leeg kopen en je hebt geen geld om wat extra te gaan halen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:10:00 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_192003067
quote:
Haha ja, zoiets vreesde ik al :')
disclaimer
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:13:28 #206
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192003131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Heel vreemd. Het voelt alsof er iets aankomt waar ik geen vat op heb, en dat is een nieuw en heel raar gevoel. Bedacht me hoe raar dat moet zijn in gebieden die weten dat er oorlog aan komt. Dan ben je ook nog eens bang. Brr
Daarom gaan mensen dus hamsteren. Omdat ze geen kant op kunnen met dat gevoel.

Ik zag het vorige week heel duidelijk bij mijn oudste. Ik vond het op zich niet nodig om ergens op voor te bereiden, maar zij wilde graag wat maaltijden in de diepvries doen. Nou ja, als zij daar rustig van wordt....
pi_192003285
ik wilde eig nog koekje en als ik jullie fotos zo zie ga ik echt niet naar de supermarkt..
(ideale omgeving voor besmetting ook zo n hoestende rij)..
dus morgenochtend ipv alle sport dingen lekker koekjes bakken 😁🍪
pi_192003310
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja, zoiets vreesde ik al :')
Ik snap het dan nog niet. Ja, ik snap wel dat als er alarm wordt geslagen om geld dat mensen dan geld gaan halen (dus jij ook want ja).

Maar in dit geval; WAAROM is er iemand begonnen met wc papier inslaan?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:24:12 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192003346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik snap het dan nog niet. Ja, ik snap wel dat als er alarm wordt geslagen om geld dat mensen dan geld gaan halen (dus jij ook want ja).

Daar zijn ze in Australië dus mee begonnen
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:24:29 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192003354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik wilde eig nog koekje en als ik jullie fotos zo zie ga ik echt niet naar de supermarkt..
(ideale omgeving voor besmetting ook zo n hoestende rij)..
dus morgenochtend ipv alle sport dingen lekker koekjes bakken 😁🍪
In de supermarkt vanmorgen was echt niemand (behalve ik) aan het proberen uit andermans persoonlijke zone te blijven :').
KuikenGuppy
pi_192003505
Hier vanmorgen een stuk minder kinderen in de klas.
In de supermarkt was het normaal, geen lege schappen.
En S is verdrietig omdat het schaatsseizoen zo abrupt tot einde is gekomen. Ze had zich verheugd op de laatste 2 trainingen en het clubkampioenschap.
Zwemles gaat vooralsnog wel door vanmiddag.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:41:37 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 13:43:43 #213
5428 crew  miss_sly
pi_192003789
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier zijn alle scholen en kdv dicht. Alles is uitverkocht. Er hing zo’n rare, bijna o heilspellende sfeer in de winkel.

Ouders die beiden in de zorg, politie oid werken hebben recht op oppas via school/kdv. Dus ik ben als sinds 11u gisteren van 3 scholen in kaart aan het brengen wie waar werkt, en wanneer ze oppas nodig hebben.

Dat zei ik vanmorgen ook tegen schaap: het is een heel vreemde gewaarwording. Ik heb echt zo’n unheimisch gevoel. Het is ook een vreemde tijd. En wij werken allebei thuis en S is gewoon naar school. Eigenlijk moest ze bij ons zijn, vond ik.
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:35 #214
269689 crew  Viv
pi_192003976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:22 schreef silliegirl het volgende:
Ik denk dat er twee redenen kunnen zijn om te hamsteren: de angst dat er straks niks meer is, en om ervoor te zorgen dat je X weken de deur niet meer uit hoeft. En dat het mensen een goed gevoel geeft, dat ze toch "iets" kunnen doen tegen het naderende onheil.

Waarom wc papier: het is nogal vervelend om zonder te zitten, je kunt het goed bewaren (dus je gooit niks weg als de wereld tóch niet vergaan is), en er was een gerucht dat de productie stil lag in Japan of zo.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:57:42 #215
244125 laziness
pi_192004109
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daar zijn ze in Australië dus mee begonnen
In Australie woont men soms in de bush bush en halen ze maar 1x in de 6 weken boodschappen. Daar is men begonnen groot in te slaan en dat heeft een sneeuwbaleffect over de gehele aardbol.

Kudde dieren allemaal :+
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:01:49 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192004202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:57 schreef laziness het volgende:

[..]

In Australie woont men soms in de bush bush en halen ze maar 1x in de 6 weken boodschappen. Daar is men begonnen groot in te slaan en dat heeft een sneeuwbaleffect over de gehele aardbol.

Kudde dieren allemaal :+
Ja, dat zei ik eerder dit topic al. Dat ik dacht dat dat de reden was dat het daar gebeurde. En inderdaad is over gewaaid
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:02:52 #217
244125 laziness
pi_192004235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zei ik vanmorgen ook tegen schaap: het is een heel vreemde gewaarwording. Ik heb echt zo’n unheimisch gevoel. Het is ook een vreemde tijd. En wij werken allebei thuis en S is gewoon naar school. Eigenlijk moest ze bij ons zijn, vond ik.
Ja het kind naar school en wij thuis geeft mij hetzelfde gevoel gek genoeg.

Het is ook echt een unieke situatie met gevoelens die wij in Nederland dankzij onze stabiele situatie ook lang niet meer gehad hebben.
Het (social) media tijdperk draagt natuurlijk bij aan de continue stroom aan nieuws en beelden van hamsteren en angst gevoelens.

Ik hoorde van een collega dat voordat er gevallen bekend waren in Tjechie er al elk half uur een nieuws bulletin was en er opgeroepen werd om massaal te gaan inkopen. Mensen reageerden panisch toen ze langer dan twee minuten een paar pillen in de apotheek stond uit te zoeken. De manier waarop er daar met hun gecommuniceerd wordt zorgt voor paniek onder de bevolking volgens haar.
pi_192005014
Ik heb geen geld om in te slaan :') Gelukkig zit de vriezer vol en ik hoop niet dat het zo ver komt dat we bij de buren eten moeten gaan halen.

Enige echte maatregel die ik heb genomen is het bestellen van een simkaart voor m'n 7-jarige. Ik ga er van uit dat hij vanaf volgende week niet meer op school/BSO terecht kan en mocht ik wel dringende afspraken hebben dan kan hij mij bellen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:48:34 #219
100412 mefke79
komt goed!
pi_192005308
Ik was dus in dat tuincentrum voor konijnenvoer en hooi. Tot mijn grote verbazing was het daar nog best druk. Met bejaarden. Die plantjes kochten. Ja joh, je bent 80+ en je rochelt, maar je hebt wel een nieuw plantje op het balkon.

De jumbo viel mee. Geen brood meer (ook geen afbakbrood meer), de potten sperziebonen waren op (en in de aanbieding) maar dat was het wel. Houdbare melk was er genoeg.
pi_192005735
Vergis je niet in de eigenwijsheid van bejaarden... :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192005796
Wij doen altijd op vrijdag de weekboodschappen. Stond iemand bij de kassa naast ons in de Lidl die 54 (!!) komkommers kocht. Ik kan me echt niet voorstellen wat je met 54 komkommers moet maken :+

AH overigens overgeslagen, daar stonden belachelijk lange rijen. We hebben nu voor een dag of vier aan eten in huis dus gaan daarna wel een nieuwe poging wagen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:54 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192005810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:07 schreef Phaidra het volgende:
Vergis je niet in de eigenwijsheid van bejaarden... :').
Nou echt he. Ik heb exact twee mensen in mijn familie die zich geen enkele seconde druk maken om corona. Namelijk mijn 75+ ouders.
:').
KuikenGuppy
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12:34 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192005841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Wij doen altijd op vrijdag de weekboodschappen. Stond iemand bij de kassa naast ons in de Lidl die 54 (!!) komkommers kocht. Ik kan me echt niet voorstellen wat je met 54 komkommers moet maken :+
Misschien eten ze de hele week gekookte komkommer met komkommerstoof, gebakken komkommerschijfjes en komkommersaus? Of wilden ze een statement maken dat ze het komkommertijd vinden?
KuikenGuppy
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:15:17 #224
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192005896
54 komkommers... Dan heb je t niet begrepen, koop dan iets wat óf voedingswaarde heeft, óf heel lang houdbaar is (en natuurlijk t liefst beide).

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou echt he. Ik heb exact twee mensen in mijn familie die zich geen enkele seconde druk maken om corona. Namelijk mijn 75+ ouders.
Ik had dit dus ook van mijn eigen ouders verwacht, maar bij mijn vader is het iig goed doorgedrongen. Gelukkig maar, als 70 plusser onder behandeling bij de longarts.

Hier nog genoeg voorraad bij Jumbo en Aldi. Alleen de kidneybonen en de grootverpakkingen toiletpapier waren op. Nu dus chilibonen op het menu, en kleinverpakking toiletpapier (want gewoon echt op hier thuis :{ )
pi_192006044
quote:

AH overigens overgeslagen, daar stonden belachelijk lange rijen. We hebben nu voor een dag of vier aan eten in huis dus gaan daarna wel een nieuwe poging wagen.
Mijn hoofd kan hier alleen maar een hele bijzondere fetish bij bedenken :@ :X
pi_192006076
Net een ouder op school, kind komt bij haar.. Goh, je bent wel wat warm.. andere kind erbij.. Hmm, jij voelt ook warm. Tsja, we hadden vanochtend thuis ook allemaal al een kriebel in de keel..
Maar dus toch gewoon naar school gestuurd. En in die klas zit een hartpatient :{w
Nu zijn er nog maar 2 gevallen in de stad, maar toch, het advies is er niet voor de lol..

Daar heb ik dan meer moeite mee dan de noord-italie ganger die hier nu te spelen is. Daar wordt door de ouders 2 keer per dag de temperatuur gemeten. En ze vertonen compleet geen symptomen, en zaten op het randje van het gebied..
En dan die eerste ouder die daar wel flink over moppert :o
pi_192006347
quote:

Lekker hoog in de voedingswaarde ook, komkommers :+

Hier kreeg ik net de 'alle scholen moeten dicht'-petitie in de klassenapp }:|
pi_192006485
Hier in België zijn er tot 31 maart maatregelen genomen: alle sociale activiteiten zoals sport, cultureel, jeugdbeweging, openbare en besloten feesten afgelast.
Horeca moet vanaf vannacht 12 uur dicht.
En winkels mogen enkel nog door de week open. Op supermarkten, bakkers/slagers, andere koop voeding winkels en apotheken na.
Reguliere misvieringen mogen ook niet doorgaan, ook het hele vormsel en communie gebeuren ligt plat (handig katholieke kerk, waar dit soort besluiten vanuit het bisdom genomen worden).
De hoge scholen + universiteiten zijn gesloten en wordt verwacht dat je thuis studeert. Middelbare scholen, basisscholen geven geen les, maar vangen kinderen op van ouders die geen keuze hebben. Zelfde geld voor kdv. Opvang gebeurt nl liever niet door grootouders.

Als ik de nieuwsberichten hoor/zie/lees is het sinds vanmorgen aanschuiven op de parkeerplaatsen bij supermarkten en idem in de winkels. Winkels zijn leeg gekocht. Idd (houdbare) voeding, schijtlint en luiers zijn populair.

Ben blij dat ik gister al m'n week boodschappen gedaan heb. Toen was er ook al geen diepvriesgroenten meer. De rest viel goed mee. Of viel mij niet op.

Verder gaat de zon gewoon op en onder, spelen er kinderen buiten net zoals altijd en zo :-)
pi_192006492
Hier het dilemma: Jongste van 21 maanden heeft koorts en hoest de hele boel bij elkaar, oudste van 6 hoest soms maar is nauwelijks verkouden verder.
Ik moet nu verplicht thuiswerken, jongste mag niet naar KDV en de oudste is twijfel. Mijn vriendin staat voor de klas maar moet gewoon lesgeven.

Van mijn werkgever mag moet ik in een soort van thuisisolatie maar mijn vriendin neemt van alles mee naar school en de omgekeerde weg naar huis. Ik denk dat we dus een lek in ons systeem hebben thuis....
Kromme is dat ik ook echt thuis kan werken (mits er geen kinderen thuis zijn) en zij natuurlijk niet. Dus om zich toch ziek te gaan melden voelt nogal als spijbelen voor haar helemaal omdat er geen invaller is en er dus 30 kinderen naar huis worden gestuurd.

Maar goed, wij hebben elke woensdagavond AH voor de deur staan, daar ben ik nu wel blij mee als ik het zo lees. Als het toiletpapier op is, grijp ik wel naar de natte doekjes van de jongste die kopen we altijd groot in. :D

En wat betreft pcm en vitamine pillen ben ik een type die dat vaak koopt omdat ik denk dat het op is en vervolgens 5 onaangebroken verpakkingen vindt thuis.
  Jubileum moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 15:45:36 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_192006512
quote:
Wij doen altijd op vrijdag de weekboodschappen. Stond iemand bij de kassa naast ons in de Lidl die 54 (!!) komkommers kocht. Ik kan me echt niet voorstellen wat je met 54 komkommers moet
Ik denk als je 54 komkommers achter elkaar eet, je dan wel heel veel wc papier in huis moet hebben :+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:33 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192006567
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lol. Mijn ouders 71 en 76 ook geen seconde.
1. Wij zijn niet oud. Bejaarden zijn oud.
2. Wij zijn niet ziek

Aldus mijn moeder
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:41 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192006797
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef exode het volgende:
Hier het dilemma: Jongste van 21 maanden heeft koorts en hoest de hele boel bij elkaar, oudste van 6 hoest soms maar is nauwelijks verkouden verder.
Ik moet nu verplicht thuiswerken, jongste mag niet naar KDV en de oudste is twijfel. Mijn vriendin staat voor de klas maar moet gewoon lesgeven.

Van mijn werkgever mag moet ik in een soort van thuisisolatie maar mijn vriendin neemt van alles mee naar school en de omgekeerde weg naar huis. Ik denk dat we dus een lek in ons systeem hebben thuis....
Kromme is dat ik ook echt thuis kan werken (mits er geen kinderen thuis zijn) en zij natuurlijk niet. Dus om zich toch ziek te gaan melden voelt nogal als spijbelen voor haar helemaal omdat er geen invaller is en er dus 30 kinderen naar huis worden gestuurd.

Maar goed, wij hebben elke woensdagavond AH voor de deur staan, daar ben ik nu wel blij mee als ik het zo lees. Als het toiletpapier op is, grijp ik wel naar de natte doekjes van de jongste die kopen we altijd groot in. :D

En wat betreft pcm en vitamine pillen ben ik een type die dat vaak koopt omdat ik denk dat het op is en vervolgens 5 onaangebroken verpakkingen vindt thuis.
Heb je al een bezorgmoment vastgelegd? Want hier is het tot en met donderdag allemaal al bezet 8)7
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:46 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192006891
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Lol. Mijn ouders 71 en 76 ook geen seconde.
1. Wij zijn niet oud. Bejaarden zijn oud.
2. Wij zijn niet ziek

Aldus mijn moeder
Alsof ik mijn eigen ouders hoor.

8)7
KuikenGuppy
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:11:45 #235
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192007104
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alsof ik mijn eigen ouders hoor.

8)7
+ We gaan nog wel gewoon naar de kerk hoor, maar niet op visite, want sociaal bezoek mag niet meer 8)7
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:12:43 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192007126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

+ We gaan nog wel gewoon naar de kerk hoor, maar niet op visite, want sociaal bezoek mag niet meer 8)7
Dat zou mijn vader kunnen zijn ja.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:20:23 #237
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192007272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Heb je al een bezorgmoment vastgelegd? Want hier is het tot en met donderdag allemaal al bezet 8)7
Oh dan heb ik mazzel, heb net dinsdag kunnen vastleggen!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:20:24 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192007273
Oei, ik moet nog boodschappen doen. Vanmiddag was er niet veel meer maar hopelijk wordt er zo bijgevuld. Ik voel nog steeds weinig voor hamsteren maar misgrijpen omdat anderen we hamsteren vind ik ook stom.

Ik heb qua begrip van de kinderen heel blij dat we sinds een paar maanden het jeugdjournaal braaf volgen dus ze krijgen het hele proces al wat langer mee.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:20:34 #239
244125 laziness
pi_192007280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef exode het volgende:

Ik vind jouw vriendin haar werk voor gaan op jouw werk in dit geval maar dat ben ik :+
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:23:36 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192007356
Hier geen ah maar rijdt zondag Hello Fresh voor met eten voor 4 avonden. *O*
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:24:07 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192007376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Kyara het volgende:
Oei, ik moet nog boodschappen doen. Vanmiddag was er niet veel meer maar hopelijk wordt er zo bijgevuld. Ik voel nog steeds weinig voor hamsteren maar misgrijpen omdat anderen we hamsteren vind ik ook stom.

Ik heb qua begrip van de kinderen heel blij dat we sinds een paar maanden het jeugdjournaal braaf volgen dus ze krijgen het hele proces al wat langer mee.
Dit ja, zevenjarige is hier soms beter op de hoogte dan ik, en wist me de eerste dagen exact het aantal ziektegevallen te melden. Neemt niet weg dat ie t niet tof vindt dat z'n scoutingopkomsten niet doorgaan en ie niet bij z'n vriendje (met ziek broertje) mocht gaan spelen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:24:33 #242
244125 laziness
pi_192007393
Ik heb trouwens helemaal niks meer gehoord of gelezen over die motie die Mefke noemde...
pi_192007411
Lazi, dan formuleer ik het verkeerd. Ik zit sowieso thuis en als ik niet werk, heb ik daar 1 iemand mee: mezelf want dat moet ik later inhalen. (ik mag niet naar kantoor komen vanwege algehele maatregelen op kantoor en nu als extra dat dochter ziek is) So be it. Ik weet niet beter, als er iets is met de kinderen ben ik de sjaak.
Het gaat erom dat ik in isolatie moet van mijn werkgever vanwege mijn dochter en zij niet. Dan zit er best een lek in de isolatie...zeker omdat zij met 30 kinderen werkt en de ouders en collega's en en en.

Ik heb de Appie de komende 2 woensdagen vastgelegd, meestal doe ik 1 week vooruit, nu dus 2 weken. Vooral omdat ik niet naar de supermarkt mag nu eigenlijk, niet omdat ik bang ben dat alles uitverkocht raakt.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:30:12 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192007558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:25 schreef exode het volgende:
Het gaat erom dat ik in isolatie moet van mijn werkgever
Ik geloof toch echt dat een werkgever daar weinig over te zeggen heeft.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:30:12 #245
244125 laziness
pi_192007559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:25 schreef exode het volgende:
Lazi, dan formuleer ik het verkeerd. Ik zit sowieso thuis en als ik niet werk, heb ik daar 1 iemand mee: mezelf want dat moet ik later inhalen. (ik mag niet naar kantoor komen vanwege algehele maatregelen op kantoor en nu als extra dat dochter ziek is) So be it. Ik weet niet beter, als er iets is met de kinderen ben ik de sjaak.
Het gaat erom dat ik in isolatie moet van mijn werkgever vanwege mijn dochter en zij niet. Dan zit er best een lek in de isolatie...zeker omdat zij met 30 kinderen werkt en de ouders en collega's en en en.

Ik heb de Appie de komende 2 woensdagen vastgelegd, meestal doe ik 1 week vooruit, nu dus 2 weken. Vooral omdat ik niet naar de supermarkt mag nu eigenlijk, niet omdat ik bang ben dat alles uitverkocht raakt.
Oh zo..

Ja mijn collega moest ook thuis blijven volgens ons werk protocol want kinderen ziek. Zijn vrouw zit in het onderwijs en was wel werken.
Collega is nu zelf ook ziek trouwens. Maar die zitten aan de antibiotica etc dus dat lijkt toch een andere ziekte ;)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:32:37 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192007624
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:24 schreef laziness het volgende:
Ik heb trouwens helemaal niks meer gehoord of gelezen over die motie die Mefke noemde...
Dit betreft een motie van de PVV.

https://www.vosabb.nl/cor(...)gaan-met-leerplicht/
KuikenGuppy
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:32:50 #247
100412 mefke79
komt goed!
pi_192007631
Niet om heel vervelend te zijn, maar jij bent nu gewoon even de sjaak Exode. Tot je vrouw gaat hoesten, dan ben je beiden de sjaak.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:33:54 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:35:31 #249
100412 mefke79
komt goed!
pi_192007711
Wij krijgen net van mijn werkgever (roc) te horen dat 'er niet meer getest wordt door de ggd' dus dat de kans groot is dat er al iemand besmet rond loopt. Maar we gaan vervolgens over tot de orde van de dag en blijven open.
ROC Friese Poort sluit wel en daar zijn amper gevallen. Kan je bij ons inmiddels niet meer zeggen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:37:12 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192007747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bedoel je zon hip japans toilet of zo'n handsproeier zoals ze in azie vaak hebben :D ?
Zo'n alles één geval, ik neem aan dat dat onder "hip Japans" valt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192007804
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik mag iig niet naar kantoor komen.
pi_192007822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:32 schreef mefke79 het volgende:
Niet om heel vervelend te zijn, maar jij bent nu gewoon even de sjaak Exode. Tot je vrouw gaat hoesten, dan ben je beiden de sjaak.
Mefke, nogmaals het gaat niet om mij....ook als zij thuis zou zijn, was de situatie hetzelfde. Ik moet nu voorkomen dat als onze dochter het heeft ik het doorgeef op mijn werk. Bij haar op school is het blijkbaar geen probleem.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:40:17 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_192007832
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat ze bedoelt dat ze niet op kantoor mag komen of met collega's in contact mag komen ;)
disclaimer
pi_192007942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Net een ouder op school, kind komt bij haar.. Goh, je bent wel wat warm.. andere kind erbij.. Hmm, jij voelt ook warm. Tsja, we hadden vanochtend thuis ook allemaal al een kriebel in de keel..
Maar dus toch gewoon naar school gestuurd. En in die klas zit een hartpatient :{w
Nu zijn er nog maar 2 gevallen in de stad, maar toch, het advies is er niet voor de lol..

Daar heb ik dan meer moeite mee dan de noord-italie ganger die hier nu te spelen is. Daar wordt door de ouders 2 keer per dag de temperatuur gemeten. En ze vertonen compleet geen symptomen, en zaten op het randje van het gebied..
En dan die eerste ouder die daar wel flink over moppert :o
:o Nou ja!! Bizar toch.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:45:37 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192007965
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:39 schreef exode het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik mag iig niet naar kantoor komen.
Dan begrijp ik niet goed wat het dilemma is? Of bedoel je dat je het krom vindt dat jij met ziek kind niet (op kantoor) mag werken, en je vrouw wel met ziek kind voor de klas moet staan?
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 16:47:47 #256
5428 crew  miss_sly
pi_192008010
quote:

[..]

Mefke, nogmaals het gaat niet om mij....ook als zij thuis zou zijn, was de situatie hetzelfde. Ik moet nu voorkomen dat als onze dochter het heeft ik het doorgeef op mijn werk. Bij haar op school is het blijkbaar geen probleem.
Ik snap je dilemma. Ik denk, als je dit goed wil doen, je vrouw apart moet slapen en jullie afstand moeten houden, etc.
pi_192008073
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet goed wat het dilemma is? Of bedoel je dat je het krom vindt dat jij met ziek kind niet (op kantoor) mag werken, en je vrouw wel met ziek kind voor de klas moet staan?
Yes, in theorie kan ik heel goed alle lichamelijk contact vermijden op mijn werk. Er wordt ik geloof wel 10 x per dag schoongemaakt momenteel op mijn werk, overal hangen zeeppompjes, we hebben doekjes staan etc. Maar toch moet ik nu thuisblijven.

Zij kan best proberen lichamelijk contact te vermijden maar dat is best lastig....ook 30 kinderen in een niet geventileerd klaslokaal en de schoonmaak komt 1x per week.

Ik vind het krom...
Ik vind thuiswerken best fijn en als ik volgende week de hele week met mijn 2 kiddies thuiszit, vind ik dat ook prima. Ik werk nu steeds als mijn vriendin wel thuis is en dat gaat prima.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:50:13 #258
100412 mefke79
komt goed!
pi_192008076
quote:

[..]

Wel toch? Want als zij thuis is kan jij thuis werken. En heb je ook minder kans op besmetting. Je gaat het nooit te weten komen of zij het heeft, ze testen niet meer. Tenzij ze doodziek wordt, dan gaat er getest worden. Maar ook jij wordt niet meer getest. Dus het is gewoon afwachten nu. En jij en je vrouw mogen formeel gewoon werken tot je ziek wordt.En dat is superkrom, maar het is niet meer anders.
pi_192008266
Dan
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap je dilemma. Ik denk, als je dit goed wil doen, je vrouw apart moet slapen en jullie afstand moeten houden, etc.
Dan moeten we verhuizen ;) Maar als onze dochter het heeft, heeft mijn vriendin het ook. Ik heb nergens last van overigens he, ik ben niet verkouden etc.

Ik ga er ook vanuit dat het gewoon een naar verkoudheidsvirus is maar we zullen het inderdaad niet te weten komen. (Hoop ik dan want wel getest worden is geen goed teken)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:59:33 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192008319
Ik vanmorgen al met N overlegd dat we Soneal vanaf volgende week thuishouden, vooral omdat we de mogelijkheid hebben dat te doen zodat de capaciteit van school beschikbaar blijft voor ouders die die mogelijkheid niet hebben, maar we hadden allebei zoiets van "De school zal zelf vanzelf met een mededeling daarover komen".

Anyway;
Om 11.18 een berichtje in Social Schools.... dat de activiteiten volgende week (oa schoolvoetbal) niet doorgaan.
Om 11.45 weer een berichtje; adviezen RIVM opvolgen als kind hoest proest enz. thuishouden.
Darn.... water is nat enzo.

Ik zat te wachten op een bericht over het mogen thuishouden en het protocol voor het meegeven van werk als je je kind thuis houdt.
Toen heb ik maar eens met school gebeld, werd even later teruggebeld door de directrice omdat mijn vraag kennelijk niet goed doorgekomen was, nogmaals uitgelegd dat ik de mogelijkheid heb mijn kind thuis te houden, het imho belangrijk is dat de capaciteit op school beschikbaar blijft voor ouders die die mogelijkheid niet hebben en dat ik dus graag wil dat hij werk meekrijgt.
Ik was de eerste die daar naar gevraagd had :o

Maar ze gaan het regelen, voor maandag heeft de hele klas werk meegekregen want de juf die er dan zou moeten staan is ziek en ze kunnen geen vervanging regelen, dus de reguliere dinsdagjuf gaat dinsdag een pakketje voor de rest van de week voor hem maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 16:59:40 #261
5428 crew  miss_sly
pi_192008321
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:57 schreef exode het volgende:
Dan
[..]

Dan moeten we verhuizen ;) Maar als onze dochter het heeft, heeft mijn vriendin het ook. Ik heb nergens last van overigens he, ik ben niet verkouden etc.

Ik ga er ook vanuit dat het gewoon een naar verkoudheidsvirus is maar we zullen het inderdaad niet te weten komen. (Hoop ik dan want wel getest worden is geen goed teken)
Heeft je vriendin nou wel ergens last van? Want dan is er geen dilemma en moet ze zich ziek melden.
pi_192008695
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heeft je vriendin nou wel ergens last van? Want dan is er geen dilemma en moet ze zich ziek melden.
Nope, de jongste koorts, benauwd en hoesten, de oudste snot en hoesten. Wij hebben allebei niets.
We gaan het weekend wel weer aankijken, ik ga er vanuit dat ik maandag met 2 kinderen thuis ben, tijd om de Duplo trein weer van zolder te halen :D
pi_192009029
Hier valt het dilemma wat dat betreft mee. Man valt in meerdere risicogroepen en moet 1,5 uur met het OV naar zijn werk reizen, dus die blijft sowieso thuis. En ik werk altijd al thuis :P
pi_192009261
Ik was verkouden thuis, maar inmiddels geen klachten meer. Vandaag nog maar even kind uitgelaten in de Efteling, had al zo'n vermoeden dat ie dicht zou gaan en dat bleek ook later vandaag.

In principe (als ik of Teetje niet (opnieuw) verkouden worden) ga ik weer werken maandag (docent op een ROC). Daar wordt van me verwacht dat ik lesgeef met Skype aan voor de thuisblijvers. Dat vind ik nog niet zo'n probleem. Waar ik wel van baal is dat ik buiten mijn lessen om ook nog werk van thuisblijvers moet gaan nakijken. Alsof ik nog niet genoeg te doen heb...

Oh en een collega heeft Corona, maar wij werken gewoon door met zijn allen (collega heeft nog gewerkt na thuiskomst uit Italië). :N
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:45:17 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192009307
Mijn oudste heeft een vriendje te logeren. En die hoest, en het is vast niks, maar toch wil ik hem het liefst wegsturen. :@
Maar ja, vriendje zat woensdag ook een half uur bij mij in mijn auto'tje en is de bff van oudste dus als, dan is het al lang zo ver...
pi_192009816
Ik laat mijn kind nu even niet afspreken met andere kinderen. Ik snap dat ze elkaar op school ook zien en kunnen aansteken, maar extra gelegenheid daarvoor hoeft van mij niet.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:14:07 #267
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192009902
Hier hetzelfde. Gisteren wat teleurstelling bij de oudste, maar hij was het al vrij snel eens dat dit beter is. Voor bezoek aan opa en oma dezelfde regel, mooie gelegenheid om opa te leren skypen.

@BE Hoe lullig ook, ik zou de logee dus denk ik wel door z'n ouders op laten halen...
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 18:16:37 #268
5428 crew  miss_sly
pi_192009968
Ik niet. Bij onze ouders blijven we weg, maar ik wil S niet nog meer opleggen als dat niet nodig is. Haar bff is nu ook hier, en die hangen op school ook constant aan elkaar. Dat gaat echt geen verschil maken als ze niet mogen spelen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:21:58 #269
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192010064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik niet. Bij onze ouders blijven we weg, maar ik wil S niet nog meer opleggen als dat niet nodig is. Haar bff is nu ook hier, en die hangen op school ook constant aan elkaar. Dat gaat echt geen verschil maken als ze niet mogen spelen.
Volgens het RIVM is het dus wèl nodig he. Richtlijn: thuisblijven met hoest of andere klachten. Dat geldt ook voor kinderen. Eigenlijk dus vooral vreemd van de ouders van het betreffende kind dat ze het uit logeren hebben gestuurd...
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 18:23:34 #270
5428 crew  miss_sly
pi_192010109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Volgens het RIVM is het dus wèl nodig he. Richtlijn: thuisblijven met hoest of andere klachten. Dat geldt ook voor kinderen. Eigenlijk dus vooral vreemd van de ouders van het betreffende kind dat ze het uit logeren hebben gestuurd...
Ah ja, ik had de hoest even gemist. Inderdaad, dan wel.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:35:05 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192010345
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:35:21 #272
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192010350
Voor wie nog twijfelde: https://www.bd.nl/dossier(...)-strafbaar~a3150029/

Dat wordt een rustig weekend in Brabant...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:44:10 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192010515
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef amaranta het volgende:
SPOILER
Heel verstandig, ik wou dat dat de consensus voor scholen zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:46:05 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_192010570
' en dan denk ik aan Brabant want daar brandt geen licht '
pi_192010793
Tot nu toe worden alle activiteiten op school afgelast. Ouders mogen de school niet meer in. Kind afgeven bij de deur.

Verder zien we het wel
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:04:27 #276
244125 laziness
pi_192010967
De wekelijkse nieuwsbrief met fietslessen en koningspelen en pasen en allerhande andere info kwam daarnet binnen. Hier zijn ze duidelijk niet van plan dingen anders te gaan doen de komende tijd.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 19:14:57 #277
5428 crew  miss_sly
pi_192011182
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:04 schreef laziness het volgende:
De wekelijkse nieuwsbrief met fietslessen en koningspelen en pasen en allerhande andere info kwam daarnet binnen. Hier zijn ze duidelijk niet van plan dingen anders te gaan doen de komende tijd.
Bij ons is alles afgelast: NLP avond voor ouders, inloopochtend, vrijwilligers voor voorlezen, kinderen inderdaad bij de deur afzetten, het is puur en alleen les door de eigen leerkracht en dat is het.

Onbegrijpelijk dat jullie school er zo in staat.
pi_192011200
Hier he
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
Tot nu toe worden alle activiteiten op school afgelast. Ouders mogen de school niet meer in. Kind afgeven bij de deur.

Verder zien we het wel
Hier hetzelfde, behalve dan dat voor groep 1 en 2 de ouders ze nog tot het lokaal mogen brengen (maar de kleuterklassen hebben hier een eigen ingang, dus ouders komen zo niet in contact met hogere groepers)
pi_192011203
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:04 schreef laziness het volgende:
Welke regio is dat dan? Hier ook nog een regio waar bijna niks is
pi_192011256
Hier gaat morgen de schoolpleinwerkdag ook gewoon door, al mogen er niet meer dan 100 mensen op het plein zijn tegelijk. Maar ja, er is in de hele stad maar 1 geval geweest, en dat was al 2 weken geleden, dus er is hier ook niet echt iets aan de hand.
Dansles en circusles van N zijn wel afgelast. Ik ga ook wel speelafspraakjes maken...

Ook regio Den Haag-Delft-Rijswijk
pi_192011272
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Den Haag

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 13-03-2020 20:18:24 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:19:39 #282
244125 laziness
pi_192011275
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Rondom Den Haag.

Mja ik wilde dus de exacte plaats niet prominent noemen...
pi_192011302
Hier wel een vriendje te spelen gehad. 1 voordeel: papa is hoofd van een afdeling in het ziekenhuis dus we konden even wat informatie vergaren ;)
Hij zei dat hier bijna alle testen terug komen als gewone griep. Dus dat heerst hier nog meer. Nog geen paniek bij hem.. alleen wat te laat met ophalen ivm genoeg werk.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:28:38 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_192011485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:18 schreef SaskiaR het volgende:
Hier gaat morgen de schoolpleinwerkdag ook gewoon door, al mogen er niet meer dan 100 mensen op het plein zijn tegelijk. Maar ja, er is in de hele stad maar 1 geval geweest, en dat was al 2 weken geleden, dus er is hier ook niet echt iets aan de hand.
Dansles en circusles van N zijn wel afgelast. Ik ga ook wel speelafspraakjes maken...

Ook regio Den Haag-Delft-Rijswijk
Dit is dus exact waarom de shit de fan zo hard gaat hitten he :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 19:31:16 #285
5428 crew  miss_sly
pi_192011559
Jup.
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit is dus exact waarom de shit de fan zo hard gaat hitten he :')
Jup.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:32:53 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192011614
Echt hè, ik snap die ‘hier is niets aan de hand’ opmerkingen echt niet. Zolang iedereen blijft reizen en allerlei activiteiten blijft ondernemen verandert dat heus heel snel. Gaan die mensen ook niet zeuren als er opeens ‘wel wat aan de hand’ is dan? Of zijn er echt nog mensen die denken dat dit virus hun woonplaats gaat overslaan?

Ik zou m’n kind weghouden van een school die nog steeds de ernst niet in ziet van de hele situatie.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:41:23 #287
244125 laziness
pi_192011846
Overdrijven is ook een vak. Er staat niks op het programma wat niet aan de richtlijnen voldoet.

Ze reppen echter niet over digitale pakketten klaar zetten etc. Dat vertelt mij dat ze open blijven. En niet heel raar want er is 1 leerkracht ziek vertelde de directeur mij vanochtend.
Hij werkt wel elke avond tot 23:00uur ivm overleg continue op alle fronten.
Dus niet de ernst inzien is wat kort door de bocht.
pi_192011850
Nouja, het virus moet toch ergens vandaan onze woonplaats binnenkomen? Er wordt nu al veel minder gereisd, alle attracties enz zijn dicht, dus de kans dat het hier veel erger wordt, neemt dan toch af?
En we gaan alleen om met kinderen die N toch al elke dag op school ziet, dus of ze die nu daar ziet of buiten school maakt dan ook niets uit.

Maargoed, we zullen zien.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:43:11 #289
244125 laziness
pi_192011895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, het virus moet toch ergens vandaan onze woonplaats binnenkomen? Er wordt nu al veel minder gereisd, alle attracties enz zijn dicht, dus de kans dat het hier veel erger wordt, neemt dan toch af?
En we gaan alleen om met kinderen die N toch al elke dag op school ziet, dus of ze die nu daar ziet of buiten school maakt dan ook niets uit.

Maargoed, we zullen zien.
De kans is vrij groot dat het er al is maar dat men het niet weet ;)
Wat je niet test, weet je ook niet.
pi_192011950
Dat is waar natuurlijk...
Zo lang school openblijft, gaat N wel gewoon (tenzij ze hoest enz.) en spreekt ze buiten school af met schoolvriendjes. Dat valt allemaal binnen de richtlijnen, dus daar hou ik me dan maar aan.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:50:36 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192012079
Hier lijkt het ook mee te vallen met de hoeveelheid thuisblijvers op school. Ik zie ook geen reden om ze maar thuis te houden eigenlijk. Voor zover ik weet hebben we hier ook geen digitale pakketten waar we mee aan de slag kunnen.

Zwemles en turnen gaan ook gewoon door. Afspraak bij oogarts vanochtend ook. Speelafspraakjes hoeft voor mij nu ook niet zo eigenlijk. Maar dat komt ook omdat dat met thuiswerken minder handig is.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:51:20 #292
100412 mefke79
komt goed!
pi_192012102
Ik denk dat het echt anders gaat voelen als je constant hoort dat het om je heen mis gaat. Wij in Brabant horen elke dag dat het erger wordt, dat de IC vol ligt, dat er gewoon niet eens meer getest wordt. En bij jullie kan je dat misschien nog voorkomen, maar dan moet je nu wel doen wat ze vragen. Sociale onthouding is saai ja, maar een klein offer vergeleken bij het zorgpersoneel en hun werk. Hier gaat het allang niet meer om gewone ouderbijeenkomsten of het paasontbijt, hier gaat het over of er genoeg personeel is om school open te houden.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:58:50 #293
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192012293
Na ja, dat wat Mefke zegt dus. Het sentiment is hier wel degelijk veranderd sinds het begin van de week. En nu duidelijk is wat er momenteel in Italië gebeurt, hou ik me gewoon braaf aan alle richtlijnen. Vind ik dat leuk? Nee. Vinden mijn kinderen dat tof? Natuurlijk niet. Is het nodig? Als alle experts dat zeggen waarschijnlijk wel.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:05:09 #294
244125 laziness
pi_192012450
Ik weet niet of jullie het nu tegen mij of Saskia hebben maar zoals gezegd, de richtlijnen worden gevolgd door school, er is maar 1 zieke leerkracht. En daarom zijn ze hier niet bezig nog met digitale pakketten klaar zetten blijkbaar.

Man en ik werken thuis, kind gaat alleen naar school. Verder zien we niemand. Behalve als we naar de winkel gaan. Er komt niemand te spelen. Dus me dunkt dat we ons toch behoorlijk aan de richtlijnen houden.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:10:31 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_192012580
Het was niet speciaal tegen jou, maar ik vind het vreemd dat bijvoorbeeld turnen doorgaat. En je kan je kop in het zand steken en denken dat 'het niet in je woonplaats is' maar dat is naïef. Het is er en het stopt niet zo maar.
pi_192012689
Hier gaan de zwemlessen ook door. Er zijn wel wat aanpassingen gedaan daarop. Zo mag er maar 1 ouder mee naar binnen en worden de kinderen opgehaald bij een bepaald punt.
pi_192012780
Hier zijn alle sporten afgelast. School mogen de ouders niet meer in. Bij de kleuters mogen de ouders alleen nog mee naar binnen als de kleuter net begonnen is, of als het wegbrengen nog zeer moeizaam gaat.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:25:27 #298
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192012865
Zijn er nog leuke Netflix series momenteel? Wat zijn aanraders?
pi_192012892
Bij A op school zijn nog geen zieken gemeld.
Bij T zijn er tot nu toe geen leerkrachten ziek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192012899
Tip: als je net als ik je boodschappen graag laat bezorgen; bestel op tijd. Normaliter doe ik dat op dinsdag voor de donderdag zonder problemen maar nu zat het hier tm woensdag al vol. En de app was traag en liep continue vast; het loopt storm dus.
pi_192012902
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:25 schreef Mariposas het volgende:
Zijn er nog leuke Netflix series momenteel? Wat zijn aanraders?
Weet niet wat je al gezien.hebt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')