abonnement Unibet Coolblue
pi_191980655
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_191980666
De post waarmee ik hem sloot:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef B.ertha het volgende:
Wat leuk zeg, al die baby's die ineens zo snel gaan O+

Smurf heeft een blaartje in zijn lies. Zonder luieruitslag of andere aanwijsbare oorzaak :? Hij heeft gisteren een ander soort luier aangehad, max een uur en toen ging hij in bad. Verder is hij met niks nieuws in aanraking gekomen. Ik vind het maar raar.
  donderdag 12 maart 2020 @ 15:37:32 #3
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191982540
Bertha, mijn dochter had dat ook vlak na de kraamweek. Heb er toen op aanraden van de huisarts wat moedermelk op gedaan en het was een week later ofzo alweer weg :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191984776
Thanks voor de tip
  zaterdag 14 maart 2020 @ 07:59:01 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192020009
Gaan bij jullie de afspraken bij het consultatiebureau door? Ik heb de 24e een afspraak staan, volgens mij ook met in inenting. Lees er vooralsnog niets over op de website en Facebook van het consultatiebureau.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192020914
Ik de 20e, ook met inenting. Heb ook niets gehoord :N
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:13:38 #7
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192021520
Vriendin heeft 18e zonder inentingen en wij de 25e met. Zij denkt dat die van haar misschien telefonisch gaat zijn.
Onze GGD (West Brabant) heeft gecommuniceerd dat inentingen onder de 4 op individuele afspraak doorgaan. Groeps inentingen niet.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 15:48:34 #8
148247 taxibabe
pi_192027562
Wij moeten de 24e voor een inenting, maar die ga ik afzeggen. Thomas loopt misschien minder risico, maar als hij koorts krijgt en we moeten naar het ziekenhuis dan lopen wij wel risico (man heeft longemfyseem).
Op de site van CB staat dit:
Aangescherpte maatregelen tegen Corona, bezoekers onder bepaalde omstandigheden: stel uw bezoek uit:

Sensire neemt maatregelen om het risico op coronabesmetting zoveel mogelijk te beperken. Daarbij volgen we de richtlijnen van het RIVM. Daarnaast nemen we onder bepaalde omstandigheden aanvullende maatregelen, omdat we de verantwoordelijkheid dragen voor een kwetsbare doelgroep en voor het doorgaan van de zorg, ook in geval van een uitbraak in onze regio. Op dit moment vragen we bezoekers onder bepaalde omstandigheden hun komst uit te stellen. Ook schudden we geen handen en vragen we extra aandacht voor hygiëne maatregelen. Bijeenkomsten met groepen zorgprofessionals worden waar mogelijk uitgesteld of vervangen door videobijeenkomsten.
pi_192039176
Ik had er niet eens aan gedacht dat het misschien niet door zou kunnen gaan, dus bedankt :D Ik heb dinsdag een afspraak staan, met prikjes. Dit is wat ik op de website las:
quote:
Mogen mijn kind en ik naar de afspraak op het consultatiebureau komen?
Ja, als jij en je kind geen ziekteverschijnselen hebben kunnen jullie gewoon naar het consultatiebureau of inloopspreekuur komen.
Wanneer moeten mijn kind en ik thuisblijven?
Kom niet naar het consultatiebureau als jijzelf verkoudheidsklachten hebt of verhoging. Heeft je kind milde verkoudheidsklachten dan ben je welkom. Is je kind echt ziek, dan blijf je uiteraard thuis.

Als je niet op het consultatiebureau wilt of kunt komen, dan hoef je de afspraak in dit geval NIET af te zeggen. De betreffende JGZ medewerker met wie je de afspraak zou hebben, neemt op het afgesproken tijdstip telefonisch contact met je op. We kijken samen of we je telefonisch verder kunnen helpen, en maken zo nodig een vervolgafspraak.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 15 maart 2020 @ 01:33:18 #10
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192040799
Hier was de intake van het CB ook thuis, ondanks tweede kindje, en door een medewerkster van een andere gemeente. Ons bureau is voorlopig dicht. Ook geen weeg mogelijkheid dus, ben zo nieuwsgierig ondertussen!

Ze moest een derde keer voor de gehoortest aan 1 oortje, met andere apparatuur. Erg vreemd ook om zorgverleners dan dus geen hand te geven. Gelukkig was ze de derde keer trouwens wel geslaagd. Grote broer had ook een hertest nodig met dat oortje dus blijkbaar maken bij kindjes waar alleen t meest luxueuze materiaal goed genoeg voor is 8-)

Prikjes duren gelukkig nog ff, heb de kinkhoest vaccinatie gehad. Hopelijk is de situatie qua Corona dan heel anders..

Het is een rare kraamtijd zo, we beperken het bezoek ondertussen tot een minimum en gaan bijna nergens heen. Geen gezellige lunchen dus of een middagje (indoor)speeltuin met grote broer. Zelfs geen peuterspeelzaal afgelopen week want hij had afgelopen weekend keelontsteking en daar maandag en woensdag nog een verstopte neus van. Je merkt dat hij z’n ei niet kwijt kan nu en contact met andere kindjes mist, heel jammer. Maar natuurlijk erg klein leed vergeleken met wat er allemaal gebeurd. -O-

Voordeel is dat manlief tot halverwege april verplicht thuis moet werken *O* dat is heel gezellig O+
pi_192047535
Fijn dat de oortjes toch in orde zijn Zo-is-dat! Heb je zelf het idee dat je baby goed groeit nu je niet kunt wegen bij het consultatiebureau?

Hier nog net een lang weekend portugal achter de rug (vorig weekend) voordat allerlei vluchten en vakanties gecancelled werden. Het was heerlijk _O_ Mijn jonkje doet het zo ontzettend goed als we op stap gaan O+ Hij slaapt als hij moe is in de draagzak/buggy/auto/op schoot, en is vrolijk als hij wakker is. En voor ons allemaal was het goed wat zon op onze snoet te krijgen 8-)

Alleen gaan slapen in een gewoon bed, dat gaat niet echt lekker. Hij raakt Heel Erg Overstuur zodra hij het matras onder zich voelt. De overgang van wieg naar ledikant is problematisch; we kunnen er niet meer goed bij. Inmiddels hebben we een speen gekocht (na 9 maanden.. gek maar hij wil nog steeds graag onze pink), het matrasje van zijn ledikant los op de grond gelegd met een speelkleed er naast. We liggen dan bij hem als hij moet gaan slapen en houden hem vast. Dan kalmeert hij het snelst en gaat hij lekker slapen. Als hij wakker wordt kan hij gaan spelen; er staat een beperkte selectie rustig speelgoed in zijn kamer en verder is er bijna niets waar hij niet aan mag zitten. Dit lijkt redelijk te werken. Na verloop van tijd wil ik het ledikant wel weer terug, maar dan moet hij eerst zelf op zijn matrasje in slaap kunnen vallen met minimale hulp van ons.

Verder: kruipen als een malle, staan, voorzichtig wat stapjes langslopen, zitten.. hij verbruikt massa's energie en eet ook lekker veel.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:49:38 #12
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192047754
Wat fijn Bobby dat jullie er nog net even tussenuit hebben gekund :D klinkt als een top vakantie.

Vervelend van de slaap perikelen maar wat goed dat jullie al iets gevonden hebben wat werkt. De jongste van een vriendin van mij is op een los matrasje blijven slapen, was voor hem de enige optie waarmee hij wel sliep. Zover ik weet werkt het bij hun uiteindelijk prima zo.

Ze drinkt goed, slaapt goed en produceert méga plas luiers dus ik heb wel vertrouwen in haar groei ^O^ Een vriendin van me heeft een baby weegschaal als ik toch twijfel of het duurt nog erg lang, kan ik die nog lenen.
pi_192054817
Ik kom even checken of andere bijna 11 maanders ook ontzettende klevers zijn? Lily is niet van me af te slaan. De. Hele. Dag. Non. Stop. Op een hele schattige enthousiaste knuffelige manier gelukkig, wat het 90% van de tijd wel gezellig maakt. Die 10% waarin ik niet kan plassen, mijn eten koud wordt of ze de stervende zwaan doet als het gewoon even niet kan, neem ik maar voor lief.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 15 maart 2020 @ 18:55:00 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192054885
Mensen die nu nog lekker op vakantie gaan naar risicogebieden :N :|W 8)7
pi_192054920
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ik kom even checken of andere bijna 11 maanders ook ontzettende klevers zijn? Lily is niet van me af te slaan. De. Hele. Dag. Non. Stop. Op een hele schattige enthousiaste knuffelige manier gelukkig, wat het 90% van de tijd wel gezellig maakt. Die 10% waarin ik niet kan plassen, mijn eten koud wordt of ze de stervende zwaan doet als het gewoon even niet kan, neem ik maar voor lief.
Jep check! En ooh wee als iemand anders haar waagt op te pakken. We willen alleen mama. En mama mag nergens naartoe :P
pi_192056081
Hi allemaal een copy/paste uit het andere topic, dit was van gisteraaf;

quote:
Even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋).

Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er.

Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad.

Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰

Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Vandaag dus de 2e dag, afgelopen nacht was heftig; wij die willen slapen want moe en Miepie die zoiets had van "Hallo wereld oO< " Ze is ieder uur wel geweest voor luier, borst of troost.

Overdag wel een beetje bijgeslapen en we staan er alweer een stuk beter voor dan 24 uur geleden. Hoop dat we de borstvoeding op de rit krijgen, dat is nog wel ff bikkelen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 15 maart 2020 @ 19:48:59 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192056083
Dat nog niet maar hij is wel beginnen met bijten :')
Koert is trouwens de enige die nog terecht mag bij de gastouder. Extra aandacht :P
pi_192056787
Hi Aurum! Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is. Hier duurde succesvol aanhappen 4 weken, maar nu met 10 maanden is het dubbel en dwars de moeite waard geweest. Succes in deze zware maar oh zo speciale tijd. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192056812
Bijten is echt vreselijk vervelend. Dat is hier gelukkig gestopt voor de boventanden doorkwamen.

Cava, ik voel je pijn. Zelfs papa is niet goed meer. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 15 maart 2020 @ 20:28:25 #20
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192056878
Fijn dat je overdag hebt kunnen bijslapen Aurum, het gaat vast wel al een stukje beter vannacht! En veel succes met je borstvoedingsavontuur, heb je een fijne kraamverzorgster? Goede begeleiding bij het aanhappen? O+
  zondag 15 maart 2020 @ 20:29:18 #21
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192056897
Welkom Aurum :W
Wat een snelle bevalling!
Hopelijk heb je een mooie kraamtijd (zonder al te veel coronagedoe :X ).
pi_192058713
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:23 schreef Rebubbled het volgende:
Hi Aurum! Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is. Hier duurde succesvol aanhappen 4 weken, maar nu met 10 maanden is het dubbel en dwars de moeite waard geweest. Succes in deze zware maar oh zo speciale tijd. O+
Thanks!

@Zoisdat: mag afkloppen want een erg fijne ervaren kraam die goed helpt ook met borstvoeding tips. Het gaat al zoveel beter dan gister :)

@Ceviche: thanks! Morgen horen of cjg langskomt voor hoortest en hielprik enzo
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 15 maart 2020 @ 21:44:45 #23
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192058781
Welkom! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 15 maart 2020 @ 22:30:45 #24
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192059716
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:41 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Thanks!

@:zoisdat: mag afkloppen want een erg fijne ervaren kraam die goed helpt ook met borstvoeding tips. Het gaat al zoveel beter dan gister :)

@:ceviche: thanks! Morgen horen of cjg langskomt voor hoortest en hielprik enzo
Wat goed! *O* jullie komen d’r wel zo te horen O+

Bij ons zijn ze deze week nog langs geweest voor de intake en de derde gehoortest. Wat dat betreft zijn de regels ook niet veranderd dus het zou me sterk verbazen als ze niet langs gaan komen. Erg belangrijk ook dat de hielprik snel gebeurt, denk niet dat ze daar snel in gaan aanpassen.
pi_192063987
Gefeliciteerd en welkom Aurum O+
  maandag 16 maart 2020 @ 05:37:48 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192064039
:O wij hebben een kleine man die ook aan het hamsteren is qua voeding. Hij komt sinds gisteravond om de 2,5 tot 4 uur :z
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 09:42:03 #27
148247 taxibabe
pi_192066479
Hier is meneer zijn ontlasting weer aan het hamsteren.. :{
Donderdag weer een klysma gehad en sindsdien nog weer niet gepoept. Lekkere timing ook met de corona. Net weer met de assistente gebeld, ik hoop dat er iets van lactulose gaat komen.
pi_192068160
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?

Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
pi_192068207
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?

Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
Kleuter speelt een Nickelodeon race game op de playstation (had man vanochtend nog even snel aangeschaft ^O^ ), dreumes keutelt er tussendoor en is momenteel alle pannen uit de kast aan het trekken. :')

Oh wacht, dit is het babytopic. Nou ja.
pi_192068286
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?

Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
MeneerEend werkt nu thuis, had gezellig babygebrul net tijdens zijn telco met een collega als achtergrondmuziek. Ik werk in een van de cruciale sectoren (zorg, ziekenhuislaboratorium) dus morgen 'gewoon' naar werk.
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 11:42:59 #31
148247 taxibabe
pi_192068597
Ik heb nog verlof tot 6 april, maar ik denk dat alles nog wel verlengd gaat worden. Dus dan wordt het thuiswerken vanaf 6 april, vreemde situatie.

Assistente heeft net teruggebeld, huisarts wil toch nog weer een klysma voorschrijven en doorsturen naar kinderarts. Lekkere timing, ik denk niet dat we de komende tijd terecht kunnen bij een kinderarts (al zie ik dat zelf ook niet zitten.) Hier zijn overigens nog geen geregistreerde besmettingen, er ligt er wel 1 op de ic, maar die is daar naar toe verplaatst vanuit Brabant.
pi_192068827
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?

Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
Jup en mijn man ook. We wisselen babydienst af. Smurf heeft vandaag uitgekozen om zowaar wél overdag te slapen dus dat is mooi meegenomen :+
Vandaag is mijn eerste werkdag na het verlof. Echt heel gek om dan thuis te moeten werken en eigenlijk nog in het babyritme te zitten oO<
  maandag 16 maart 2020 @ 12:12:55 #33
208890 June.
Seriously?
pi_192069191
Mijn vriend werkt nu thuis. Maarja, echt thuiswerken komt er dan niet echt van.. Ik werk zelf in de zorg dus ook gewoon werken..
Shine bright like a diamond.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:13:07 #34
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192069195
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb nog verlof tot 6 april, maar ik denk dat alles nog wel verlengd gaat worden. Dus dan wordt het thuiswerken vanaf 6 april, vreemde situatie.

Assistente heeft net teruggebeld, huisarts wil toch nog weer een klysma voorschrijven en doorsturen naar kinderarts. Lekkere timing, ik denk niet dat we de komende tijd terecht kunnen bij een kinderarts (al zie ik dat zelf ook niet zitten.) Hier zijn overigens nog geen geregistreerde besmettingen, er ligt er wel 1 op de ic, maar die is daar naar toe verplaatst vanuit Brabant.
Wat vervelend dat het poepen weer zo lastig gaat.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat de arts nog geen lactulose heeft geprobeerd, grote kans dat de kinderarts dat als eerste probeert.
Lijkt me inderdaad heel vreemd dat je eindelijk weer aan het werk gaat, je ineens thuis moet werken.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:36:29 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192069733
Wij werken nu allebei thuis. Ik geef gewoon live mijn BV, dus wordt wel telkens gestoord. Sinds gisteren heeft meneer (4,5 maanden) ook een regeldag, dus heel effectief werken is het niet haha. We proberen ook overleggen / telefoontjes af te stemmen, want qua timing is hij precies wakker als wij een bel afspraak hebben. Of naja... Hij heeft ook weinig slaapzin.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 12:42:18 #36
148247 taxibabe
pi_192069873
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het poepen weer zo lastig gaat.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat de arts nog geen lactulose heeft geprobeerd, grote kans dat de kinderarts dat als eerste probeert.
Lijkt me inderdaad heel vreemd dat je eindelijk weer aan het werk gaat, je ineens thuis moet werken.
Toevallig stelde ik lactulose voor aan de telefoon, assistente heeft weer teruggebeld en vanmiddag kunnen we lactulose ophalen bij de apotheek.

Ik moet zeggen dat ik er sowieso tegenop zie om weer aan het werk te gaan, niet om het werk maar om een hele dag van Thomas weg te zijn. Tot nu toe ben ik nog niet langer 3 uur bij hem weggeweest. Als ik weer naar kantoor zou moeten ben ik gelijk 10 uur weg incl. 3 uur reistijd.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:04:17 #37
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192070360
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:42 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Toevallig stelde ik lactulose voor aan de telefoon, assistente heeft weer teruggebeld en vanmiddag kunnen we lactulose ophalen bij de apotheek.

Ik moet zeggen dat ik er sowieso tegenop zie om weer aan het werk te gaan, niet om het werk maar om een hele dag van Thomas weg te zijn. Tot nu toe ben ik nog niet langer 3 uur bij hem weggeweest. Als ik weer naar kantoor zou moeten ben ik gelijk 10 uur weg incl. 3 uur reistijd.
Hopelijk helpt de lactulose.
Ik snap wel dat je er tegenop ziet, maar zo'n werkdag gaat meestal snel voorbij omdat je toch bezig bent, en als je thuiskomt is het des te leuker om hem weer te zien O+
pi_192071047
Qua werk is er voor mij niks veranderd. De ene helft van mijn uren werk ik thuis (als Bouncy slaapt of lekker aan het spelen is) zoals altijd en de andere helft buitenshuis want dat werk kan ik niet thuis doen. Dan komt mijn vaste oppas gewoon hier oppassen.
pi_192073285
Qua werk is er voor ons niets verandert. Mijn lief werkt altijd thuis en er is nog volop werk voor hem te doen. Ik heb mijn werk op een heel laag pitje en probeer tussendoor soms iets te doen (er ligt nog veel). :)

Ook qua scholen dicht is het voor ons nauwelijks anders, want onze oudste krijgt sowieso al thuisonderwijs en de rest gaat nog niet naar school.

Kortom: Het lijkt voor anderen nu opeens op hoe het er bij ons normaalgesproken aan toe gaat. ;) Welcome to my world! :P
pi_192073813
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken. :') Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 16 maart 2020 @ 17:05:33 #41
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192075349
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken. :') Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awh O+
Blijf je er dan bij om te voorkomen dat er bloemen worden opgegeten? Of is er een proeverij gaande?
Of valt het wel mee met wat ze in haar mond stopt?
pi_192075916
Buiten een hap prut gaat er weinig richting haar mond gelukkig. :D Maar ik zit erbij in de tuin ja. Je weet het maar nooit. Ze zat op een bepaald punt vast met haar capuchon in de stekels van de kruisbessenstruik, dan moet ze wel even gered worden.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel maandag 16 maart 2020 @ 17:35:36 #43
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192076036
Wij proberen nu in ‘shifts’ te werken. Ik heb gevraagd of ik een uurtje eerder weg kan en werk nu van half 8 tot 15.00. Dan snel naar huis zodat ik de zorg voor de baby kan overnemen en mijn vriend een aantal uren kan werken.

Ondertussen wordt hier al druk getijgerd, nouja ze sleept zich vooral aan haar armen naar voren, maar ze is er al aardig rap in :D
Chick on a mission
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 19:41:13 #44
148247 taxibabe
pi_192079101
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken. :') Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een schatje! Hier is het ook heerlijk weer, lekker eindelijk weer de achterdeur open.
Voor Thomas hebben we nu een strandstoelschommel, hij vindt het geweldig. Ik zal morgen een mooie foto maken.

Is er trouwens ook een verlatingsangstfase rond 5-6 maanden? Zodra we (vooral ik) uit het zicht ben, begint meneer te huilen. Ik ben ook de enige die hem naar bed kan brengen, als mijn man hem naar bed brengt is het gillen geblazen.
pi_192080721
Aah wat een schatje Rebubbled! En wat leuk dat ze zich zo vermaakt :)

En fijn dat iedereen het zo goed heeft geregeld (met partner/ werk).

Bij ons was het vandaag vooral wennen. Manlief moest een rapport afmaken voor zijn werk (was een deadline) en ik moest veel bellen, dus was niet echt een goede combinatie.

Ik werk in de energiesector en begreep dat ze in gesprek zijn om de energiesector ook aan te laten merken als cruciaal. Dan hebben we dus wel recht op opvang. Toch heb ik liever dat Mayra thuis blijft nu.
pi_192080825
Ahh O+
  maandag 16 maart 2020 @ 21:26:39 #47
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192081541
Koert mag in principe gewoon naar de opvang, tenzij hij ziekteverschijnselen heeft. Begint hij vandaag te hoesten, dus de gastouder weigert hem op te vangen (en terecht).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192081733
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:26 schreef Ceviche het volgende:
Koert mag in principe gewoon naar de opvang, tenzij hij ziekteverschijnselen heeft. Begint hij vandaag te hoesten, dus de gastouder weigert hem op te vangen (en terecht).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schijt aan die werkgever dan.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:39:46 #49
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192081835
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Schijt aan die werkgever dan.
J́a precies. Als m'n jaarcontract verloopt zoek ik een andere baan. M'n baas werd zelfs boos aan de telefoon, dat hij me net zo goed niet aan had kunnen nemen :')
pi_192082066
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]

J́a precies. Als m'n jaarcontract verloopt zoek ik een andere baan. M'n baas werd zelfs boos aan de telefoon, dat hij me net zo goed niet aan had kunnen nemen :')
Wat een klootzak. :r

Ik zou nu al rustig op zoek gaan naar iets nieuws. Of hem flink naaien. Wat denkt ie wel :(
  maandag 16 maart 2020 @ 22:03:07 #51
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192082321
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat een klootzak. :r

Ik zou nu al rustig op zoek gaan naar iets nieuws. Of hem flink naaien. Wat denkt ie wel :(
Ik heb al opgezocht dat ik m'n contract tussentijds kan opzeggen met een maand opzegtermijn. En anders loopt m'n contract in september af, dus sowieso niet meer zo lang.
Toen ik buikgriep had zei hij ook dat ik best kon komen, want er is daar ook een wc aanwezig. Ik werk in de gezondheidszorg :')
pi_192083018
Nou zeg :(
pi_192083053
Woow ceviche, dit vind ik echt niet kunnen. Wat een klootzak zeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192083269
Ah hier een manager die als reactie op mijn ene dag ouderschapsverlof zei 'Nou dan wordt het wel heel lastig om jezelf te bewijzen'. Ik ben voor twee jaar gedetacheerd met uitzicht op overname met een vast contract. Ik heb de volgende dag aangegeven dat ik af zie van het vaste contract en ASAP terug keer naar mijn oude werkgever. Uiterlijk 1 mei ben ik weg.

Wat is dat voor geks man. Wie denken ze wel niet dat ze zijn.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:46:48 #55
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192084762
Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken. Koert heeft nu ook verhoging dus het was niet voor niets.

Het is zo raar, Koert was eens ziek en toen is hij gewoon naar de gastouder gegaan. De 11-maandenprik heb ik verzet naar een moment in onze vakantie, zodat het geen probleem wordt als hij ziek wordt. Maar nu houdt het even op.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:51:22 #56
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192084824
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:38 schreef Rebubbled het volgende:
Ah hier een manager die als reactie op mijn ene dag ouderschapsverlof zei 'Nou dan wordt het wel heel lastig om jezelf te bewijzen'. Ik ben voor twee jaar gedetacheerd met uitzicht op overname met een vast contract. Ik heb de volgende dag aangegeven dat ik af zie van het vaste contract en ASAP terug keer naar mijn oude werkgever. Uiterlijk 1 mei ben ik weg.

Wat is dat voor geks man. Wie denken ze wel niet dat ze zijn.
Respect voor zoveel assertiviteit ^O^
Een goede verhouding met je werkgever is zo belangrijk.
Het is dat ik gebruik kon maken van m'n kolfrecht en dat m'n contract over een aantal maanden toch afloopt, anders zou ik misschien ook m'n ontslag indienen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:37:59 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192090812
Nou, inderdaad. Ik zou dat niet zomaar doen denk ik :@

Even een vraagje... Muppet is zooo verkouden en flink aan het hoesten. Ik hoor echt wel slijm vast zitten. Verder drinkt hij prima en heeft geen verhoging / koorts.
Volgende week is hij 5 maanden en ik lees / hoor nogal verschillende dingen over zo'n verkoudheidsbalsem.
Wat is jullie idee hierover...? Of hebben jullie nog tips?

Neusspray gebruiken we al en ik zet hem ook weleens in de wipstoel bij mij in de badkamer om even te stomen. Z'n bed staat al wel wat omhoog, maar kunnen we misschien nog hoger zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:29:34 #58
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192091780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:37 schreef automatic_ het volgende:
Nou, inderdaad. Ik zou dat niet zomaar doen denk ik :@

Even een vraagje... Muppet is zooo verkouden en flink aan het hoesten. Ik hoor echt wel slijm vast zitten. Verder drinkt hij prima en heeft geen verhoging / koorts.
Volgende week is hij 5 maanden en ik lees / hoor nogal verschillende dingen over zo'n verkoudheidsbalsem.
Wat is jullie idee hierover...? Of hebben jullie nog tips?

Neusspray gebruiken we al en ik zet hem ook weleens in de wipstoel bij mij in de badkamer om even te stomen. Z'n bed staat al wel wat omhoog, maar kunnen we misschien nog hoger zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij neusverkoudheid een opengesneden uitje onder het bed.
Ok, je hebt een frikandelletje speciaal in huis maar het hielp hier voortreffelijk soms..

Succes! Verkouden suckt voor die kleintjes..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:30:25 #59
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192091796
Dat heb ik een tijdje terug ook geprobeerd, maar toen ging hij beetje vreemd ademen :@
Maar nu is hij ouder, dus misschien kunnen we dat nog proberen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192092351
Ik heb die balsem van Luuf voor baby's vorige week bij m'n dochtertje (7,5maand) onder haar voetjes gesmeerd (na een tip van hier). En naast de al ander genoemde tips, druppel ik wat borstvoeding in haar neus.

Hoop dat de verkoudheid snel over is- vind ze dan altijd zo arm :-(
pi_192092684
Ik kon zo assertief zijn, omdat ik een terugkeergarantie in mijn vaste contract bij mijn oude werkgever heb. Als je financiele zekerheid hebt, is het altijd makkelijker om 'Joe!' te roepen. :) In een andere situatie was ik terughoudender geweest.

Bij verkoudheid gebruik ik hier van die zoutwateroplossing en daarna de snotslorper. Vriend houdt haar vast en ik slorp. Enkel vlak voor het voeden overigens, want ze gilt moord en doodslag en dat doe ik haar zo min mogelijk aan. Een kant van het bedje hoger, mee in de douche als ik ga douchen. Meer kun je niet echt doen. Als ze het echt benauwd heeft naar de HAP. Dan kunnen ze die 'echte' neusspray voorschrijven.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192093009
Oh ja, die snotslurper hebben we ook (aan te sluiten op de echte stofzuiger..). Echter slechts 1x gebruikt toen ze nog heel klein was en drinken echt niet meer lukte door haar verstopte neus.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 15:41:30 #63
148247 taxibabe
pi_192097509
Thomas is gelukkig nog niet verkouden geweest, dus geen tips hier..
Maar wat is lactulose topspul, hij heeft weer gepoept!

En het is zo'n vrolijk mannetje, vandaag ook weer heerlijk buiten geweest in zijn strandstoelschommel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192097597
Ohh wat een leukerd! En chill schommeltje. Waar heb je die vandaan?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 15:59:45 #65
148247 taxibabe
pi_192097974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh wat een leukerd! En chill schommeltje. Waar heb je die vandaan?
Hij geniet echt in dat ding en schaterlachen net!! O+
Hier! https://www.topbuitenspee(...)el-katoen-blauw-wit/
pi_192098838
Taxi wat een leukerd! O+

Spruit is bijna 5 maanden en kan nog steeds niet lang op zijn buikje liggen. Ook kan die nog niet rollen.. ik weet niet meer hoe dat ging bij N. maar die was volgens mij veel sterker...? Hoe doen jullie baby's of deden ze dat?
  FOK!fossiel dinsdag 17 maart 2020 @ 17:03:37 #67
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192099311
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Taxi wat een leukerd! O+

Spruit is bijna 5 maanden en kan nog steeds niet lang op zijn buikje liggen. Ook kan die nog niet rollen.. ik weet niet meer hoe dat ging bij N. maar die was volgens mij veel sterker...? Hoe doen jullie baby's of deden ze dat?
Wij kregen bij ruim vier maanden ook het advies dat ze meer op haar buik moest oefenen. Toen hield ze het ook niet echt lang vol, en draaien van buik naar rug deed ze een enkele keer. Of het komt omdat we er iets bewuster mee bezig zijn geweest (heb het ook naar het KDV teruggekoppeld) of dat ze daarna zich toevallig wat sneller motorisch ontwikkelde... geen idee. Maar we zijn nu anderhalve maand verder en op haar buik liggen is geen probleem meer en ze rolt met het grootste gemak van buiknaar rug en vice versa. Sinds een week kan ze zelfs tijgeren.

Kortom, ik zou me geen zorgen maken, het kan soms ook weer opeens heel snel gaan met ontwikkelingen :)
Chick on a mission
pi_192099580
De baby van een vriendin van me is 6,5 maand en draait amper zelf en kan nog niet goed zitten. Elke baby volgt zijn eigen ontwikkeling. Zie je wel vooruitgang? En zoals Keroppi zegt, wellicht wat bewuster haar op haar buik leggen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192099813
Hier komt de fysio ervoor (ook voor een lichte voorkeurshouding) op aanraden van cb. Met drie maanden tilde hij zijn hoofd amper omhoog. Bleek dat hij op zijn buik liever zijn benen en kont optilt. Fysio komt aan huis en elke week krijgen we een paar simpele oefeningen en hij gaat telkens flink vooruit.
pi_192100335
Thomas is echt een leukerd O+

Ik heb C. vandaag buiten in het zonnetje gevoed. Echt heerlijk 8-)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:12:23 #71
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192100963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh wat een leukerd! En chill schommeltje. Waar heb je die vandaan?
Nou inderdaad! Leuke foto en leuke stoel O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:58 #72
148247 taxibabe
pi_192105839
Tnx!
Wat betreft het omrollen, Thomas vindt het niet zo heel leuk op zijn buik. Hij kan van buik naar rug rollen, maar doet het niet vaak, meestal gaat hij na een tijdje opdrukken en rondkijken face down huilen. Op zijn rug is hij wel druk aan het oefenen om op zijn zij te rollen, dat lukt al goed, maar doorrollen naar zijn buik lukt hem nog niet. Volgens mij is hij gemiddeld gezien wel laat met omrollen etc.. Maar ik maak me nog geen zorgen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:00:07 #73
208890 June.
Seriously?
pi_192106672
Hier ook fysio omdat draak zijn hoofdje niet goed kan optillen. Vind op de buik ook verschrikkelijk. Met oefeningen gaat het ook beter en zie vooruitgang dus maak me niet zo druk. Hij kan dan wel weer bijna omrollen van rug naar buik :D
Shine bright like a diamond.
pi_192106768
Hij doet wel een soort van "sit ups" hoofd omhoog tillen als die op zijn rug ligt. Maar zodra ik hem op zijn buik leg gaat die heel zielig huilen en met zijn hoofd weer "jeuken" tegen de bank. (Met zijn gezichtje gaat het goed. Smeer nog steeds zalfjes, en als die veel eraan zit komen de bultjes weer terug. Maar we gaan de goede richting op..) en als ik hem weer omdraai is het weer goed.
Wat voor oefeningen hebben jullie van de fysio gehad? @Bottoms_up @June. :@
pi_192111648
Hier hielp een overactief lichtjes/kleurtjes/muziekjes speeltje heel goed om haar op haar buik af te leiden. Ik gebruikte hem ook enkel gedurende tummy time, wat volgens mij ook maakte dat ze er steeds minder tegenop zag. En als ze het eenmaal een beetje kunnen, wordt het steeds minder vervelend gelukkig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192111691
Iemand hier tips voor jaloezie bij grote broer of zus?

Het ene moment is hij super lief en het andere moment wil hij haar slaan, schoppen of anderszins negatief gedrag -O- het helpt ook helemaal niet dat hij niet naar de peuterspeelzaal kan en zijn twee vriendjes bij de gastouder op vakantie zijn. Zijn uitlaatkleppen en normale routine zijn weg. Maar daar hebben we het voorlopig maar mee te doen natuurlijk.

We proberen al beide veel 1 op 1 tijd te geven en vaak te benoemen dat we zoveel van hem houden en wanneer hij wel erg lief is. Voorheen was hij altijd erg goed voor reden vatbaar en was er goed met hem te praten indien een keer iets niet mocht of gecorrigeerd moest worden. Nu gaat dat veel stroever en moeten we veeeeel vaker nee zeggen dan we graag zouden willen. ;( We leggen liever uit waarom iets niet mag na aangeven dat we begrijpen dat hij het wel graag wil en bieden dan een alternatief maar deze methode valt nu niet mee om toe te passen :{
pi_192112011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:41 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is gelukkig nog niet verkouden geweest, dus geen tips hier..
Maar wat is lactulose topspul, hij heeft weer gepoept!

En het is zo'n vrolijk mannetje, vandaag ook weer heerlijk buiten geweest in zijn strandstoelschommel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leukerd! En wat een geweldig schommeltje
pi_192112054
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:05 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij doet wel een soort van "sit ups" hoofd omhoog tillen als die op zijn rug ligt. Maar zodra ik hem op zijn buik leg gaat die heel zielig huilen en met zijn hoofd weer "jeuken" tegen de bank. (Met zijn gezichtje gaat het goed. Smeer nog steeds zalfjes, en als die veel eraan zit komen de bultjes weer terug. Maar we gaan de goede richting op..) en als ik hem weer omdraai is het weer goed.
Wat voor oefeningen hebben jullie van de fysio gehad? @:Bottoms_up @:June. :@
We hebben eerst een opgerolde handdoek onder zijn borst gebruikt om hem te helpen (rolletje ongeveer onder zijn oksels) en dan zijn aandacht trekken met een speeltje. Wij moesten ook nog zijn billen op de grond houden, anders dook hij voorover :D
Eerste keren was na een minuut al huilen dus stoppen.
Nu kan hij het een tijdje zonder hulp maar heel leuk lijkt hij het niet te vinden. Volgens mij omdat hij dan weinig kan. Als we zijn voeten tegenhouden zodat hij vooruit kan schuifelen is het weer prima. Ook rolt hij af en toe terug naar zijn rug.
pi_192122246
Ik ga even zonder bijlees even klagen. Ben best boos.

Mijn schoonmoeder is 57 jaar. Ze is verder gezond, woont op 5 min loopafstand van de winkels en werkt niet.

Mijn man en ik werken op dit moment thuis en dealen met een kind van 12 en een baby in de tussentijd.

Nu stuurt mijn schoonmoeder een bericht naar mijn man en zegt dat ze bang is om naar de winkels te gaan en of hij boodschappen voor haar kan halen. Ik ben aan het werk tot 20 uur. Mijn man heeft nu dus de baby.

Hij gaat nu boodschappen doen met M voor zijn moeder. Ik heb net ruzie gemaakt, omdat ik het ongelooflijk egoïstisch vind van schoonmoeder. Ze (en mijn man ook) laat M en man risico lopen op besmetting, omdat zij niet even die 5 minuten kan afleggen naar de winkels (en dat kan ze elk moment doen, aangezien ze niet werkt).

Heb ik gelijk of ben ik een evil schoondochter? :P

Overigens valt mijn vader pas echt in de risicogroep. Hij is chronisch ziek en is al 64 jaar. Maar hij zou nooit mij en mijn dochter risico laten lopen.
pi_192122549
Ik snap je emoties heel goed. Je wilt je baby beschermen, ook al lijken baby's er nauwelijks last van te hebben. Maar je schoonmoeder is wel degelijk een risicocategorie. In haar leeftijdsgroep gaan gewoon echt mensen dood. Niet zo erg als de 70-plussers nee, maar het is terecht dat ze zich wil isoleren.

Je mag overigens wél boos zijn op je man dat hij je dochter meeneemt. Hij kan zijn moeder ook tot morgen laten wachten op boodschappen en vanavond eten bestellen. Zowat elk restaurant bezorgt momenteel gratis. Dan kan je man vanavond of morgen zonder baby boodschappen voor haar doen. Of ze kan het aan de buren vragen.
  FOK!fossiel woensdag 18 maart 2020 @ 17:31:46 #81
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192123642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:04 schreef Rebubbled het volgende:
Hier hielp een overactief lichtjes/kleurtjes/muziekjes speeltje heel goed om haar op haar buik af te leiden. Ik gebruikte hem ook enkel gedurende tummy time, wat volgens mij ook maakte dat ze er steeds minder tegenop zag. En als ze het eenmaal een beetje kunnen, wordt het steeds minder vervelend gelukkig.
Nadat je dit hier eerder had verteld heb ik deze tactiek ook gebruikt. Wij hebben ook een hysterisch speeltje op batterijen dat liedjes speelt en knippert (niet zelf aangeschaft ;) ) die ook hier voor ingezet. Zelf werd ik er soms gek van, maar het leek een vrij effectieve strategie.

(V-tech baby in de lokale Intertoys heeft een heel assortiment, wij hebben het leeuwtje)
Chick on a mission
pi_192124152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ga even zonder bijlees even klagen. Ben best boos.

Mijn schoonmoeder is 57 jaar. Ze is verder gezond, woont op 5 min loopafstand van de winkels en werkt niet.

Mijn man en ik werken op dit moment thuis en dealen met een kind van 12 en een baby in de tussentijd.

Nu stuurt mijn schoonmoeder een bericht naar mijn man en zegt dat ze bang is om naar de winkels te gaan en of hij boodschappen voor haar kan halen. Ik ben aan het werk tot 20 uur. Mijn man heeft nu dus de baby.

Hij gaat nu boodschappen doen met M voor zijn moeder. Ik heb net ruzie gemaakt, omdat ik het ongelooflijk egoïstisch vind van schoonmoeder. Ze (en mijn man ook) laat M en man risico lopen op besmetting, omdat zij niet even die 5 minuten kan afleggen naar de winkels (en dat kan ze elk moment doen, aangezien ze niet werkt).

Heb ik gelijk of ben ik een evil schoondochter? :P

Overigens valt mijn vader pas echt in de risicogroep. Hij is chronisch ziek en is al 64 jaar. Maar hij zou nooit mij en mijn dochter risico laten lopen.
Vanuit ieder zijn perspectief gezien valt wat te zeggen. Ik denk dat er niemand is die met zn volle verstand zegt: laat ik ff extra risico nemen.

Ik snap de angst van je schoonmoeder, ik snap de loyaliteit van je man en ik snap jouw standpunt wat betreft je kinderen.

Het zijn vreemde tijden. Ik denk dat flexibiliteit en communicatie hierin de sleutels zijn.

Hoe strikt zijn jouw werktijden? Kun je echt geen half uur vrij maken?
Hoe urgent is de vraag van je schoonmoeder? Kan het even wachten tot jij jezelf vrij kan maken?

Kan iedereen wat water bij de wijn doen om zo tot een win-win situatie te komen?

J en ik merkten ook dat we wat feller reageerden, dat is niet raar, we zitten nooit zo lang op zo’n beperkte ruimte met ons hele gezin. Belangrijk voor ons is het om ons gevoel te benoemen, zonder enorm oordeel naar de ander.
Het heeft gewoon zo weinig zin om je gelijk te halen en op je strepen te staan als je nog maanden op elkaars lip zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192136096
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192136249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
2 daagjes ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 08:39:52 #85
148247 taxibabe
pi_192136304
Ik heb een appje gekregen dat de 5 maanden prik wel doorgaat, maar ik ga hem denk ik zelf afzeggen. Vind het een te groot risico nu.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:44:45 #86
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192136370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
-O- ik had het juist in de meivakantie gepland, zodat wij gewoon thuis zijn mocht hij ziek worden. Hoop dat het tegen die tijd wel doorgaat.
Hebben ze wel een indicatie gegeven wanneer het wel zou kunnen? Het RIVM raadt aan de inentingen juist wel door te laten gaan trouwens.
Wij gaan Koerts eerste verjaardag maar vieren zonder familie. Wel jammer.
pi_192136407
Wat gek Rebubbled, Ik kreeg deze mail van de GGD:

quote:
Welke afspraken gaan wel door?
De afspraak op het consultatiebureau op de leeftijd van 4 weken.
De afspraak op het consultatiebureau op de leeftijd van 2, 3, 5, 11 en 14 maanden.
De afspraak op het consultatiebureau voor inhaalvaccinaties.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:49:06 #88
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192136422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb een appje gekregen dat de 5 maanden prik wel doorgaat, maar ik ga hem denk ik zelf afzeggen. Vind het een te groot risico nu.
Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 08:51:31 #89
148247 taxibabe
pi_192136453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
En daar vertrouw ik dus niet op.. als ik zie hoe druk het hier nog is in de winkels..
Man heeft longemfyseem, dus hij valt in de risicogroep.
pi_192136524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef taxibabe het volgende:

[..]

En daar vertrouw ik dus niet op.. als ik zie hoe druk het hier nog is in de winkels..
Man heeft longemfyseem, dus hij valt in de risicogroep.
Ik ben ook nog gebeld door het CB, of we de mail hadden gehad en ook hadden gelezen dat slechts één ouder mee mag en dat die niet ziek mag zijn. "Want het zou toch jammer zijn als jullie voor de deur staan en we moeten jullie weigeren".

Dus ze zijn er wel scherp op.
pi_192137201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
Kleiner, maar nog genoeg aanwezig. Asymptomatic patients kunnen ook het virus overbrengen. Sterker nog: je bent maar 2x meer besmettelijk als je het virus met symptomen hebt.
pi_192138098
M was op de dag van de prikjes en de dag erna ziek van de 11 maanden prikjes. Ik ben blij dat we dat hebben gehad.

Ik baal er wel van dat we haar verjaardag niet meer kunnen vieren. Ik wilde er iets groots van maken, want mijn eerste kind en eerste verjaardag enzo, maar helaas. We hebben het afgezegd en gaan met alleen eigen gezin vieren. Zo had ik het mij niet voorgesteld.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 11:36:10 #93
447051 crew  Peejtur
pi_192139421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
Bij ons kreeg ze hem in ochtend en had er pas tegen de avond last van. Nacht beetje en volgende ochtend nergens last meer van.
pi_192139951
Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste inentingen? Wij mogen vrijdag.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:06:22 #95
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192140172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste inentingen? Wij mogen vrijdag.
Hij heeft van z'n eerste prikjes eigenlijk geen last gehad.

Wij hebben woensdag een afspraak voor de tweede inenting.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:11:13 #96
208890 June.
Seriously?
pi_192140264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste inentingen? Wij mogen vrijdag.
Klein beetje huilen bij de prik en in de avond wat verhoging en hangerig. Dat was het.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:44:24 #97
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192143451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste inentingen? Wij mogen vrijdag.
Koert kreeg wel koorts en sliep veel, maar hij was vlak daarvoor ziek dus dat hielp ook niet mee (hij had ertussen een of twee dagen zonder koorts). Maar ik had niet het idee dat hij er echt veel last van had.
pi_192145388
Oké, dan hoop ik dat het hier ook meevalt
  FOK!fossiel donderdag 19 maart 2020 @ 20:42:43 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192151312
-kleine klaagzang-

Pfff ik vind het stiekem wel pittig zo zonder de kinderopvang en wij die afwisselend moeten werken.

Vooral omdat onze kleine draak thuis het veel te gezellig lijkt te vinden om te slapen. En als ze slaapt is het maar 30 - 40 minuten.

Enige wat redelijk werkt is met haar wandelen. Zolang je onderweg bent slaapt ze, maar zodra je de drempel over bent, is ze binnen no-time wakker. Van de ene kant prima, dan ga ik wel wandelen hoor... Maar van de andere kant wil ik ook gewoon even met een tijdschrift en hete thee op de bank zitten.


Positieve is dat ze af en toe haar nachtvoeding lijkt te skippen. Maar mijn baby-pannenkoek (banaan / ei / appel) was toch niet helemaal goed gevallen, dus die kwam er met een golf melk weer uit (over mij heen, natuurlijk ;) ). Guess I'll be feeding tonight.

-einde klaagzang-

[ Bericht 7% gewijzigd door Keroppi op 19-03-2020 21:16:46 ]
Chick on a mission
pi_192151384
Ik kan vrij simpel stellen dat 2 fulltime banen en 5 kinderen thuis waarvan 2 babies vrijwel onmogelijk is.
Maandag moeten ze ff naar de opvang. Het is niet anders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192152738
Hier gaat het wel. We stemmen af welke momenten we in vergaderingen en belafspraken zitten, zodat de ander met Lily is. Ik ben maar half zo prpductief als normaal, maar daar heb ik me ook wel op ingesteld. Lily vind het maar wat gezellig, zo in de buurt van mama's borstjes de hele dag. En ze is zo lekker aan het rondstappen langs van alles. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 04:01:31 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192156181
:O Pfff....
Meneer komt de laatste nachten zo'n beetje om de 2,5 uur. Overdag red hij 3,5 tot 4 uur met gemak.
Vreselijk.. Ik geef maar even bijna 5 mnd, een sprong en verkouden/keelpijn de schuld.

Het is een fase X10 ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 07:28:26 #103
447051 crew  Peejtur
pi_192156839
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:08 schreef Zo-is-dat het volgende:
Iemand hier tips voor jaloezie bij grote broer of zus?

Het ene moment is hij super lief en het andere moment wil hij haar slaan, schoppen of anderszins negatief gedrag -O- het helpt ook helemaal niet dat hij niet naar de peuterspeelzaal kan en zijn twee vriendjes bij de gastouder op vakantie zijn. Zijn uitlaatkleppen en normale routine zijn weg. Maar daar hebben we het voorlopig maar mee te doen natuurlijk.

We proberen al beide veel 1 op 1 tijd te geven en vaak te benoemen dat we zoveel van hem houden en wanneer hij wel erg lief is. Voorheen was hij altijd erg goed voor reden vatbaar en was er goed met hem te praten indien een keer iets niet mocht of gecorrigeerd moest worden. Nu gaat dat veel stroever en moeten we veeeeel vaker nee zeggen dan we graag zouden willen. ;( We leggen liever uit waarom iets niet mag na aangeven dat we begrijpen dat hij het wel graag wil en bieden dan een alternatief maar deze methode valt nu niet mee om toe te passen :{
Volgens mij is deze vraag ondergesneeuwd haha. Maar lijkt mij wel lastig.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:12:22 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192157418
Ik heb er geen ervaring mee, meneer is onze eerste :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192159640
Hier ook niet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:36:20 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192159912
Het enige dat hier helpt is 1 op 1. En je erbij neerleggen :')
Nora bijt inmiddels letterlijk van haar af, dus ze wordt er ook wel sterker van :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:45:17 #107
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192160052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:36 schreef pinquit het volgende:
Het enige dat hier helpt is 1 op 1. En je erbij neerleggen :')
Nora bijt inmiddels letterlijk van haar af, dus ze wordt er ook wel sterker van :+
Koert ook, leuke update :')
Hij beet eerst weleens in mijn tepel, maar nu houdt hij de beet vast en moet ik hem loswrikken.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:20:21 #108
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_192160578
Hier geen ervaring, maar las wel de tips om bijvoorbeeld ook tegen de baby over de grote te praten. "wat bof je toch met zo'n een lieve grote zus", etc. En om de grote zo veel mogelijk te betrekken en laten helpen enzo. Maar dat doe je misschien al wel?

Over 2 weken is m'n baby geen baby meer. Waar is dit jaar heen gevlogen???
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:21:52 #109
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192160606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:36 schreef pinquit het volgende:
Het enige dat hier helpt is 1 op 1. En je erbij neerleggen :')
Nora bijt inmiddels letterlijk van haar af, dus ze wordt er ook wel sterker van :+
Onze kleine meid is gister en vandaag in de ochtend bij papa boven op het kantoor gebleven. Dat doet het wel goed. Nog steeds meer streken als we gewend zijn maar hij kondigt het nu op z’n minst aan door z’n nieuwe “evil” bekkie te trekken met z’n onderkaak naar voren en tandjes bloot :o :+

Goed te horen dat ze d’r lekker weerbaar van gaat worden 8-)
pi_192162594
Hier gaat het ook wel. De eerste dag moesten we even wennen en het hielp niet dat er veel geregeld moest worden, maar inmiddels hebben we onze draai gevonden.

We wisselen elkaar af met manlief. Ik werkte sowieso al een stuk minder, dus dat scheelt. En stiefdochter volgt haar lessen online en doet tussendoor klusjes.

Het gaat eigenlijk prima.
pi_192167104
Ja hier wordt ineens ook gebeten! In mijn bovenarm, mijn knie, mijn been, mijn teen. Hallo. Wat dacht je van nee. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192169301
De prikjes zitten erin, hij vond het echt niet leuk en krijste de hele boel bij elkaar. Nu slaapt hij veel en heeft ie koorts, maar verder lijkt het mee te vallen.

Qua lengte schiet hij ineens van het 50e naar het 75e percentiel lijntje :o hij is nu 63,5 cm en 6,25 kilo
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:46:32 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192173965
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 18:42 schreef B.ertha het volgende:
De prikjes zitten erin, hij vond het echt niet leuk en krijste de hele boel bij elkaar. Nu slaapt hij veel en heeft ie koorts, maar verder lijkt het mee te vallen.

Qua lengte schiet hij ineens van het 50e naar het 75e percentiel lijntje :o hij is nu 63,5 cm en 6,25 kilo
Kijk, fijn dat ze er inzitten. Wow, groeit goed! Hoe oud is hij nu...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192174358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:46 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Kijk, fijn dat ze er inzitten. Wow, groeit goed! Hoe oud is hij nu...?
Morgen precies 3 maanden
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:10:41 #115
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192174455
Lekker gegroeid Bertha! En hopelijk is hij snel weer oké.

@Zo-is-dat ; hier duurde het ook wel een tijdje. En nog heeft mijn oudste het er soms moeilijk mee, het is ook echt een moederskindje. Ik ben al snel dingen met mijn oudste gaan doen, al was het maar even boodschappen doen. En verder ook zeggen: nu ben ik even met L bezig, baby (ook al lag die gewoon te chillen). Hier speelde ook mee dat mij oudste echt niet tegen gehuil kan. Hij werd dan echt boos en heeft ook wel eens de baby expres daarom pijn gedaan... gelukkig is die fase nu voorbij en gaat hij naar zijn kamer als de baby huilt. Wel heel lastig dat je nu geen opvang hebt hoor, poeh...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 22 maart 2020 @ 11:19:52 #116
426379 elamanilo
elämänilo
pi_192201788
Ja, dat helpt hier ook, om ook tegen de baby dan te zeggen: Nee nu even niet, ik ben nu even met je grote broer bezig.

En daarnaast ook inderdaad echt ruimte maken voor grote broer. Hier neem ik hem bijv. mee om iets op te halen van marktplaats. Zien we samen onderweg allerlei treinen, vrachtwagens, werkauto's, ik hou van autorijden en hij ook, dus beiden in ons element. En dan samen een honingsnoepje eten natuurlijk. ;) O+ Of mijn lief speelt samen met hem op de xbox. Of samen verven of buitenspelen of zo.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:34:23 #117
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192203480
Dank voor de tips! Ik heb veel met hem alleen gespeeld de afgelopen dagen. Gister en vandaag papa meer. Het doet hem wel goed.

Ik zal eens opletten of er situaties zijn waarop ik kan zeggen, nee zusje nu ben ik met je broer bezig. Vooralsnog zijn er die niet heel veel want ze is mega zoet meestal O+ Tijdens voeden wat lastiger maar dan heb ik ook al een paar keer tegelijk met hem een boekje gelezen. O+

Ze groeit trouwens net zo hard als er grote broer denk ik! :o maatje 50 gaat echt al niet meer, bye bye lievelings bloemen pakjes ;( het gaat me nu alweer te hard -O- O+ :o
  maandag 23 maart 2020 @ 12:26:22 #118
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192223269
Koert is nog steeds ziek/verkouden/aan het hoesten, dus mag nog steeds niet naar de gastouder, en dus opnieuw gezeur met m'n baas.
Ik snap dat niet hoor, nationale gezondheidscrisis en dan zo weinig begrip :{w
pi_192224400
Niet te geloven hoe sommige werkgevers zijn. Niets van aantrekken ceviche en ik zou echt verder kijken naar je mogelijkheden. Ziek is ziek, zo simpel is het (en al helemaal in deze tijd).

We zitten inmiddels een week in quarantaine en ik heb het helemaal gehad. Ik verveel me, kan hooguit even wandelen en ik irriteer me aan de mensen thuis, omdat ik geen adempauze krijg en we opgescheept zitten met elkaar.

Overmorgen gaat stiefdochter naar haar moeder, dus ik hoop eigenlijk dat het vanaf dan wat rustiger wordt en ik even kan bijkomen.
  maandag 23 maart 2020 @ 13:39:18 #120
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192224680
Ik kan me wel voorstellen dat de muren dan op je afkomen.
Het is voor veel mensen wennen om ineens op elkaars lip te zitten, zeker met een baby en een stiefkind is dat lastig denk ik.

Ik ga mijn contract zeker niet verlengen bij deze werkgever.
Ik denk niet dat ze het erg vindt om me te zien gaan, ware het niet dat er een tekort is in mijn beroepsgroep dus het zou nog weleens lastig kunnen worden om een ander te vinden. :+
  maandag 23 maart 2020 @ 16:52:25 #121
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192228477
CaVaBien :*

Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje ondanks de gekke situatie buiten. We maken er thuis het beste van, ik ga 3x per week naar mijn werk en mijn man werkt fulltime thuis. Schoonmoeder past nu anderhalve dag op ipv 1 dag. Mis wel het wandelen in de duinen met dit mooie weer heel erg. Keek er zo naar uit, maar ik ga het nu echt niet opzoeken.
Verder heb ik momenteel een dagtaak aan Bas troosten. Hij trekt zich op tot staan en weet niet hoe hij dan weer normaal naar de grond komt dus hij laat zichzelf omvallen :X
  maandag 23 maart 2020 @ 17:14:51 #122
426379 elamanilo
elämänilo
pi_192229016
D-E je kunt hem, zodra hij is gaan staan, helpen om weer omlaag te gaan. Eerst een beetje zo 'aan hem trekken', tot ie het doorheeft. ;) :D Dan leert ie het zo! Hier ging dat in ieder geval echt heel vlug bij alle kinderen.
  maandag 23 maart 2020 @ 19:04:53 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192231213
Hier al de tweede week (Brabant), maar gelukkig wel te doen. Morgen zou hij naar m'n ouders gaan, maar ik ga hem thuis houden. Woensdag CB met prikjes en dat vind ik toch wel belangrijk. Ze laten hier alleen maar afspraken met inentingen doorgaan.

Hier wil iets nieuws. Zodra we hem in bed leggen zet hij toch een keel op. Man man. Alsof hij vermoord wordt :X

Wel een bijzondere werkgever dan! Vooral als je zo'n beroep hebt waar tekorten zijn. Wees blij met je werknemers denk ik dan...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 23 maart 2020 @ 19:33:53 #124
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192232184
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 17:14 schreef elamanilo het volgende:
D-E je kunt hem, zodra hij is gaan staan, helpen om weer omlaag te gaan. Eerst een beetje zo 'aan hem trekken', tot ie het doorheeft. ;) :D Dan leert ie het zo! Hier ging dat in ieder geval echt heel vlug bij alle kinderen.
En waar trek je dan aan? Vind deze nogal moeilijk in te beelden, sorry :D
  maandag 23 maart 2020 @ 19:45:50 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192232488
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En waar trek je dan aan? Vind deze nogal moeilijk in te beelden, sorry :D
Bij z'n kontje...? Of z'n truitje. Daar dacht ik aan haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 23 maart 2020 @ 20:07:28 #126
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192233093
Tot 1 juni alle beperkingen -O- heel begrijpelijk maar heel egoïstisch; ik had me mijn verlof zo anders voorgesteld ;(

Zeer klein leed en een klein offer om te maken voor het grotere goed maar nu zal het toch zeker even schakelen zijn. Deze keer wel mijn gewenste verlof voor de komst van onze kleine meid gekregen (waar ik heel dankbaar voor ben O+ ) maar ondanks een helemaal gezond kindje, nu mijn verlof na haar geboorte zo beperkt. Ik keek zo uit naar leuke dingen doen met z’n viertjes, de Efteling met haar in de doek O+ , naar de speeltuin, keertje pannenkoeken eten, dagje strand, Koningsdag, Bevrijdingsdag. Tja -O-
En dan hebben we nog het geluk gehad dat de opa’s en oma’s en onze beider broers wel nog op bezoek hebben kunnen komen, verder zit bezoek er voorlopig ook niet meer in. :{

Ik denk dat we maar eens aan de slag gaan met het zindelijk worden van grote broer, ook leuk :+

Zo dat is er uit, op naar een gezonde toekomst voor iedereen! 🍀🍀🍀
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:46:40 #127
426379 elamanilo
elämänilo
pi_192250345
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En waar trek je dan aan? Vind deze nogal moeilijk in te beelden, sorry :D
Beetje duwen en trekken aan z'n armpje/lichaampje, om hem zeg maar op de juiste manier te laten zakken. Niet echt hardhandig natuurlijk, maar eerst duwen ze een soort tegen omdat ze denken: Huh wat gebeurt er nu?! Dus met begeleiding laten zakken op de juiste manier bedoelde ik. :') Bij ons hebben ze dat in 2x door en doen ze het zelf. ^O^
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 17:45:54 #128
447051 crew  Peejtur
pi_192251355
Ook maar eens proberen. Hier klimt wel overal tegenop, maar naar beneden....ho maar :{w

Sorry, ik hoor hier niet meer :+
pi_192273203
hi allemaal! Ik kom weer onder mijn steen vandaan. Kraamperiode was pittig :X We hebben uiteindelijk 3 kraamverzorgsters gehad (1 voor thuisgeboorte, 1 voor weekend en 1 de rest van de periode)

Miepie had vruchtwater gedronken en was daardoor misselijk, dat betekende dat ze niet veel borstvoeding wilde drinken en wat ze binnenkreeg kwam er ook weer uit op dag 2 en 3 :{

Gevolg was dat ze op dag 4 onder de 10% dipte, dagje bijgevoed met kunstvoeding en ik ben als een malle gaan kolven en we zijn sindsdien daarmee aan het bijvoeden (ondersteuning van kraam 2 met borstvoeding was niet echt geweldig...)

Tel daarbij op dat het ons eerste kindje is, je moet leren hoe je voor je kindje zorgt terwijl die borstvoeding niet op de rit is. Ik een verkoudheid te pakken had, wat naast het herstel van de bevalling ook nog energie zoog. En we hebben nachten gehad dat ik ieder uur wakker was, dus ik had 'm wel zitten -O- Of dat we volgens 't schema om 0200 moesten voeden, Miepie lag te slapen en wil maar moeilijk drinken om vervolgens om 0300 te komen en de borst te eisen :+ Dat soort dingen zijn echt slopend

Kraam 3 heb ik duidelijk verteld dat het schoonhouden van mijn woning laagste prio heeft, ik wil die borstvoeding op de rit hebben en daar hebben dus keihard aan getrokken. En dat hebben we dus ook gedaan.

Goede nieuws is dat Miepie dr gewicht omhoog gaat en mijn borstvoeding op orde lijkt te zijn. Begin me weer een beetje mens te voelen :)

Miepie zit nog niet op geboortegewicht, dus het doel is om haar daar weer op te krijgen. Balen dat we niet naar het CJG kunnen om 't gewicht te checken, onze intake was bijv. ook telefonisch. We hebben begin april wel een controle afspraak staan, maar daar mag alleen 1 ouder mee

(het hele Corona gebeuren heb ik maar zoveel mogelijk langs me heen laten gaan, had nog wel kraamtranen want mijn broertje kon niet langskomen, gelukkig hebben we Skype)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:24:06 #130
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192274340
Jeetje Aurum wat klinkt dat als hard werken! En hoezee voor kraam 3 dat ze kraam 2 weer kon helpen recht trekken :X

Een stijgende lijn in haar en in jou groei als ik het zo hoor! Hopelijk kan je dat vast houden en krijgen jullie snel meer rust O+

Als je graag wilt kunnen wegen zijn er ook baby weegschalen te huur eventueel
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:27:05 #131
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192274415
Oh en hier, in Brabant notabene, ging de 1 maand afspraak gister gewoon door. Alleen op een andere locatie.

Ik heb weer slagroom, ze woog al 4600 gram, ze begon op 3450 :D stijl omhoog die curve B-)
pi_192275200
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:34 schreef _aurum_ het volgende:
hi allemaal! Ik kom weer onder mijn steen vandaan. Kraamperiode was pittig :X We hebben uiteindelijk 3 kraamverzorgsters gehad (1 voor thuisgeboorte, 1 voor weekend en 1 de rest van de periode)

Miepie had vruchtwater gedronken en was daardoor misselijk, dat betekende dat ze niet veel borstvoeding wilde drinken en wat ze binnenkreeg kwam er ook weer uit op dag 2 en 3 :{

Gevolg was dat ze op dag 4 onder de 10% dipte, dagje bijgevoed met kunstvoeding en ik ben als een malle gaan kolven en we zijn sindsdien daarmee aan het bijvoeden (ondersteuning van kraam 2 met borstvoeding was niet echt geweldig...)

Tel daarbij op dat het ons eerste kindje is, je moet leren hoe je voor je kindje zorgt terwijl die borstvoeding niet op de rit is. Ik een verkoudheid te pakken had, wat naast het herstel van de bevalling ook nog energie zoog. En we hebben nachten gehad dat ik ieder uur wakker was, dus ik had 'm wel zitten -O- Of dat we volgens 't schema om 0200 moesten voeden, Miepie lag te slapen en wil maar moeilijk drinken om vervolgens om 0300 te komen en de borst te eisen :+ Dat soort dingen zijn echt slopend

Kraam 3 heb ik duidelijk verteld dat het schoonhouden van mijn woning laagste prio heeft, ik wil die borstvoeding op de rit hebben en daar hebben dus keihard aan getrokken. En dat hebben we dus ook gedaan.

Goede nieuws is dat Miepie dr gewicht omhoog gaat en mijn borstvoeding op orde lijkt te zijn. Begin me weer een beetje mens te voelen :)

Miepie zit nog niet op geboortegewicht, dus het doel is om haar daar weer op te krijgen. Balen dat we niet naar het CJG kunnen om 't gewicht te checken, onze intake was bijv. ook telefonisch. We hebben begin april wel een controle afspraak staan, maar daar mag alleen 1 ouder mee

(het hele Corona gebeuren heb ik maar zoveel mogelijk langs me heen laten gaan, had nog wel kraamtranen want mijn broertje kon niet langskomen, gelukkig hebben we Skype)
Wat vervelend zeg, hopelijk gaat ze het snel beter doen. Smurf viel ook veel af en de borstvoeding startte niet fantastisch, toen hebben wij een weekje een weegschaal gehuurd. Heeft ons veel rust gegeven. ¤10 per week bij de medipoint ^O^

Je noemt een schema, voed je niet op verzoek?
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2020 @ 21:21:40 #133
148247 taxibabe
pi_192275446
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh en hier, in Brabant notabene, ging de 1 maand afspraak gister gewoon door. Alleen op een andere locatie.

Ik heb weer slagroom, ze woog al 4600 gram, ze begon op 3450 :D stijl omhoog die curve B-)
Slagroom is goed!

Fijn dat de borstvoeding op gang komt en dat haar gewicht omhoog gaat Aurum!

Volgens mij zit Thomas in een één of andere ontwikkelingsfase... hele dag mopperig, steeds willen drinken, niet willen slapen, alleen maar vastgehouden willen worden. Zodra je hem neerlegt begint hij te huilen. Als hij niet gaat huilen, gaat hij huilen zodra ik uit het zicht ben...
pi_192276582
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:21 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Volgens mij zit Thomas in een één of andere ontwikkelingsfase... hele dag mopperig, steeds willen drinken, niet willen slapen, alleen maar vastgehouden willen worden. Zodra je hem neerlegt begint hij te huilen. Als hij niet gaat huilen, gaat hij huilen zodra ik uit het zicht ben...
Zo herkenbaar! Hier gaat het ook al een paar dagen zo. Hele dagen op mij plakken. In de avond lang clusteren en vanaf 4u wil hij elk half uur/ uur drinken :Z
pi_192278925
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
Jeetje Aurum wat klinkt dat als hard werken! En hoezee voor kraam 3 dat ze kraam 2 weer kon helpen recht trekken :X

Een stijgende lijn in haar en in jou groei als ik het zo hoor! Hopelijk kan je dat vast houden en krijgen jullie snel meer rust O+

Als je graag wilt kunnen wegen zijn er ook baby weegschalen te huur eventueel
Ja, dat was ff bikkelen. Als ze goed groeit dan is het iig de moeite waard ☺

We draaien nu wel meer ons ritme, met de kraam moesten we om 0830 klaarstaan. Terwijl we eigenlijk na de ochtendvoeding weer naar bed wilden. (want brakke nacht)

Qua weegschaal; we hebben nu de weegspullen vd kraam nog voor een week ( dat gaf volgens mij ook ruis, 3 verschillende weegschalen)

En fijn dat je kindje zo goed groeit 👍🏽

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat vervelend zeg, hopelijk gaat ze het snel beter doen. Smurf viel ook veel af en de borstvoeding startte niet fantastisch, toen hebben wij een weekje een weegschaal gehuurd. Heeft ons veel rust gegeven. ¤10 per week bij de medipoint ^O^

Je noemt een schema, voed je niet op verzoek?
Thanks voor de tip!

In overleg met de Verloskundige; voeden we overdag om de 3 uur, 's nachts om de 4 uur. En om haar zsm op gewicht te krijgen, geven we nu om en om de borst of een flesje met 80 cc afgekolfde melk.

Bedoeling is wel om het flesje terug te brengen naar 2 ofzo. 1 overdag en 1 s nachts.

[ Bericht 16% gewijzigd door _aurum_ op 26-03-2020 04:56:36 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_192288689
Heeft iemand tips tegen eten in haar smeren? Lily smeert structureel elke maaltijd handenvol hummus, aardappel, appelstroop, banaan en wat niet in haar haar. Niet opzettelijk, ze wrijft gewoon graag over haar hoofd en vergeet dat ze voedselwanten aan heeft. Mutsjes trekt ze weer van haar hoofd af.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:19:38 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192290002
Geen eten geven!
( dat is echt iets wat er bij hoort en ik zou er vooral aan wennen het gaat ook weer over)
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:24:23 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_192290088
Voedselwanten??
disclaimer
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:11:23 #139
208890 June.
Seriously?
pi_192291006
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:24 schreef SQ het volgende:
Voedselwanten??
Inderdaad?
Shine bright like a diamond.
pi_192291279
Ik denk dat ze bedoelt dat haar handjes zo vol eten zitten dat ze helemaal bedekt zijn. Zo zie ik het voor me O+
pi_192292020


Lekker zonnetje!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel donderdag 26 maart 2020 @ 20:14:43 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192292420
Wat zijn ze hier aan het snaaien? :)
Chick on a mission
pi_192292607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:14 schreef Keroppi het volgende:
Wat zijn ze hier aan het snaaien? :)
Een maisvinger ofzo.

Ze lagen in het babyvoeding schap.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 26-03-2020 20:41:57 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 20:54:09 #144
148247 taxibabe
pi_192293374
Ik heb misschien een rare vraag...
Door het coronagedoe zitten we natuurlijk veel thuis nu en zien we niet veel mensen. Volgens mij begint Thomas in de eenkennigheidsfase te komen nu hij bijna 6 maanden is. De coronamaatregelen helpen daar ook niet aan bij om toch mensen te blijven zien.
Zou hij daar later 'last' van kunnen krijgen?
pi_192293412
Aurum, welkom hier *O*

Ah ticootje, wat zijn ze groot O+

Ela, Bas lijkt het door te krijgen hiermee! Heel fijn! Vandaag besloot Bas dat hij met zijn loopkar kan lopen :o Daar ging hij hoor, trotse lach op zijn gezicht en maar stapjes zetten. Waar is mijn kleine baby gebleven :o
pi_192293983
Wanneer moet een baby 's avonds naar bed?
C. slaapt overdag niet in zijn eigen bed en clustert elke avond. Dan gaat hij na de voeding van ongeveer 22u naar bed. Maar de laatste tijd laat hij 's avonds meer tijd tussen voedingen (1,5 uur) en slaapt hij redelijk bij ons op schoot. Moet ik hem dan al om 8u op bed gaan leggen of geeft hij vanzelf aan door voedingen over te gaan slaan als hij er klaar voor is? Ik wil hem ook niet plagen door hem in bed te leggen want dan raakt hij overstuur.

Bas al aan het lopen, sjonge O+
pi_192294065
Die van mij gaan zo tussen 7 en 8 naar bed. Vast ritueeltje gemaakt, vanaf een maandje of 4 denk ik.

Ze werden op een gegeven moment juist onrustiger beneden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192294352
Rond een maand of 4 ging Bas zo na zijn voeding van 20-21 naar bed, tot die tijd sliep hij vaak nog wel in de box of op ons tot wij naar bed gingen. Inmiddels ligt hij rond 19:30 op bed en zitten we op 2 lange slaapjes overdag ^O^ . Doe vooral wat voor jullie goed voelt daarin B.ertha.
pi_192294671
Hij is pas 3 maanden en is nog heel wisselvallig in zijn nachten, dus dan mag hij van mij nog een tijdje op me slapen. Kijken we over een paar weken wel hoe het zich ontwikkelt :)
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 22:35:44 #150
447051 crew  Peejtur
pi_192295509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Die van mij gaan zo tussen 7 en 8 naar bed. Vast ritueeltje gemaakt, vanaf een maandje of 4 denk ik.

Ze werden op een gegeven moment juist onrustiger beneden.
Hier ook rond 19.00/19.30.
pi_192296138
Wij hebben Juul vandaag voor het eerst naar haar bedje gebracht om 19:30. Ze is maandag 4 maanden. Wel even wennen hoor, zo een lege wieg :@
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_192296558
Ennnn de wieg is niet meer leeg O+ ze kon me toch nog niet missen :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 27 maart 2020 @ 04:34:37 #153
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192297532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef Sicilia het volgende:
Ennnn de wieg is niet meer leeg O+ ze kon me toch nog niet missen :D
Of kom mama Juul niet missen? Hihi. Maar wel gezellig O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192297917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 04:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Of kom mama Juul niet missen? Hihi. Maar wel gezellig O+
Ook niet! Maar ze werd wel echt uit zichzelf wakker :)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_192316733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Ook niet! Maar ze werd wel echt uit zichzelf wakker :)
Lekker toch? O+. Wij hebben een hele tijd Bas in zijn slaapkamertje in slaap laten vallen en dan met een late avondvoeding of nachtvoeding ging hij lekker nog in de cosleeper. Die hebben we vervangen voor een ledikant toen hij er uit ging tijgeren, staat nog bij ons op de kamer maar daar heeft hij denk ik nu hooguit 10x in gelegen :@.
pi_192317279
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Lekker toch? O+. Wij hebben een hele tijd Bas in zijn slaapkamertje in slaap laten vallen en dan met een late avondvoeding of nachtvoeding ging hij lekker nog in de cosleeper. Die hebben we vervangen voor een ledikant toen hij er uit ging tijgeren, staat nog bij ons op de kamer maar daar heeft hij denk ik nu hooguit 10x in gelegen :@.
Ja zo doen wij het nu ook O+

Ik vind het zo mooi, kind 1 heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, die lag vanaf dag 1 in haar eigen bedje, kind 2 sliep vaak tussen ons is, begon wel in zijn eigen bedje steeds, maar was veel onrustig en sliep prima op een aankleedkussen met voedingskussen er om heen in ons bed, kind 3 heeft 3 maanden in een wiegje bij ons op de kamer geslapen en nu kind 4 dus al 4 maanden bij ons en counting.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_192317383
Hier ligt Robin echt heel vaak tegen me aan geplakt. Koos vindt het fijner om in mn buurt te liggen, maar wilt wel de ruimte.

Elk kind heeft gewoon zn eigen behoeftes. Hun bedden staan tegen mijn bed aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel zondag 29 maart 2020 @ 08:04:51 #158
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192332246
Pfff nu al de derde nacht op een rij dat ze letterlijk elk uur wakker wordt. Soms is de speen teruggeven voldoende. Soms geef ik nog een klein flesje en vanochtend is ze bij me weer (even) in slaap gevallen.

Los van dat dit gebrek aan slaap niet tof is, merk ik dat ik me ook bezorgd erover maak. Thuis slaapt ze niet zo goed als op het KDV. Daar slaapt ze 1,5 en 2 uur met een bijna ijzeren regelmaat. Bij ons bijna altijd max 30 minuten waarna ik haar echt nog niet heel uitgerust vind. (Dit is niet altijd zo geweest hoor, de eerste drie - vier maanden sliep ze makkelijk lange stukken achter elkaar overdag en tot recent ook in de nacht).

Een enkele keer slaapt ze wel langer. Ze is nu natuurlijk al twee weken volledig thuis dus misschien begint het ‘slechte’ slapen zich nu op de nachten te wreken. Aan de andere kant wordt ze soms hard huilend wakker en heeft ze opeens best wel wat last van eczeem, en allemaal kleine rode vlekjes op haar huid.

Overdag (en ‘s nachts) zie ik haar nooit krabben maar ergens vraag ik me af of jeuk/pijn/ongemak haar niet uit haar slaap houdt.

Normaal zou ik misschien ter uitsluitsel even langs de huisarts gaan, maar in deze tijden liever niet tenzij het echt noodzakelijk is.


Mijn vriend kan gewoon pragmatisch zeggen: Maar ze is toch hartstikke vrolijk? Maar ik kan dit soort zorgen toch minder goed loslaten ofzo. Ondanks dat ik normaal helemaal geen ‘zorgelijk’ type ben...

(Denk dat ik bovenstaande gewoon even kwijt moest. Verwacht niet dat jullie op magische wijze een antwoord/oplossing hebben ;) )
Chick on a mission
  zondag 29 maart 2020 @ 08:13:57 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192332280
@Keroppi wat slopend zulke nachten!

Voor wat betreft de huid: bij de meeste huisartsen kun je wel consulten op afstand krijgen. Je moet dan zelf een aantal foto’s maken van de plekjes. Informeer even bij je huisarts.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192332491
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:04 schreef Keroppi het volgende:
Pfff nu al de derde nacht op een rij dat ze letterlijk elk uur wakker wordt. Soms is de speen teruggeven voldoende. Soms geef ik nog een klein flesje en vanochtend is ze bij me weer (even) in slaap gevallen.

Los van dat dit gebrek aan slaap niet tof is, merk ik dat ik me ook bezorgd erover maak. Thuis slaapt ze niet zo goed als op het KDV. Daar slaapt ze 1,5 en 2 uur met een bijna ijzeren regelmaat. Bij ons bijna altijd max 30 minuten waarna ik haar echt nog niet heel uitgerust vind. (Dit is niet altijd zo geweest hoor, de eerste drie - vier maanden sliep ze makkelijk lange stukken achter elkaar overdag en tot recent ook in de nacht).

Een enkele keer slaapt ze wel langer. Ze is nu natuurlijk al twee weken volledig thuis dus misschien begint het ‘slechte’ slapen zich nu op de nachten te wreken. Aan de andere kant wordt ze soms hard huilend wakker en heeft ze opeens best wel wat last van eczeem, en allemaal kleine rode vlekjes op haar huid.

Overdag (en ‘s nachts) zie ik haar nooit krabben maar ergens vraag ik me af of jeuk/pijn/ongemak haar niet uit haar slaap houdt.

Normaal zou ik misschien ter uitsluitsel even langs de huisarts gaan, maar in deze tijden liever niet tenzij het echt noodzakelijk is.


Mijn vriend kan gewoon pragmatisch zeggen: Maar ze is toch hartstikke vrolijk? Maar ik kan dit soort zorgen toch minder goed loslaten ofzo. Ondanks dat ik normaal helemaal geen ‘zorgelijk’ type ben...

(Denk dat ik bovenstaande gewoon even kwijt moest. Verwacht niet dat jullie op magische wijze een antwoord/oplossing hebben ;) )
Ik kan me voorstellen dat je daarvan gaat twijfelen of alles wel goed is. Ik heb zo het antwoord ook niet, maar misschien kun je gewoon even de huisarts bellen en telefonisch overleggen?

Kan het niet zo zijn dat ze de vlekjes juist krijgt van het harde huilen? Ipv andersom. Ikzelf krijg ook heel snel vlekjes, van inspanning, warme douches, etc. Na een tijd gaan die ook weer weg.
  FOK!fossiel zondag 29 maart 2020 @ 11:46:52 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192334290
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:04 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je daarvan gaat twijfelen of alles wel goed is. Ik heb zo het antwoord ook niet, maar misschien kun je gewoon even de huisarts bellen en telefonisch overleggen?

Kan het niet zo zijn dat ze de vlekjes juist krijgt van het harde huilen? Ipv andersom. Ikzelf krijg ook heel snel vlekjes, van inspanning, warme douches, etc. Na een tijd gaan die ook weer weg.
De vlekjes (wat nu ook meer eczeemplekjes lijken te worden) zijn er de hele tijd.

Omdat ik haar nu niet zie jeuken/schuren/krabben ga ik eerst maar even ze insmeren met vettige zalf. Bij onvoldoende succes ga ik maar even overleggen met de huisarts (volgens de site bieden ze videoconsult aan). Maar als het nog niet nodig is wil ik zalf met corticosteroiden zo lang mogelijk mijden.

Zulke nachten zijn natuurlijk sowieso balen maar helemaal omdat ze het hiervoor echt steeds beter ging doen in de nachten.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2020 @ 13:40:31 #162
148247 taxibabe
pi_192336106
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:46 schreef Keroppi het volgende:

[..]

De vlekjes (wat nu ook meer eczeemplekjes lijken te worden) zijn er de hele tijd.

Omdat ik haar nu niet zie jeuken/schuren/krabben ga ik eerst maar even ze insmeren met vettige zalf. Bij onvoldoende succes ga ik maar even overleggen met de huisarts (volgens de site bieden ze videoconsult aan). Maar als het nog niet nodig is wil ik zalf met corticosteroiden zo lang mogelijk mijden.

Zulke nachten zijn natuurlijk sowieso balen maar helemaal omdat ze het hiervoor echt steeds beter ging doen in de nachten.
Thomas heeft ook eczeemplekjes, eerst op de armpjes en nu ook op de buik. Ik smeer ze in met kokosvet, de plekjes op de armen zijn nu bijna weg!
Speciale zalf wil ik ook zo lang mogelijk mijden, zeker zolang Thomas er geen last van lijkt te hebben.
pi_192336441
@Keroppi de HA van ook hele fijne vasaline zalf uitschrijven. Ik heb eentje in een tube en die smeert heel makkelijk uit vooral op een kindje die veel beweegt.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:23:16 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192336677
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:04 schreef Keroppi het volgende:
Pfff nu al de derde nacht op een rij dat ze letterlijk elk uur wakker wordt. Soms is de speen teruggeven voldoende. Soms geef ik nog een klein flesje en vanochtend is ze bij me weer (even) in slaap gevallen.

Los van dat dit gebrek aan slaap niet tof is, merk ik dat ik me ook bezorgd erover maak. Thuis slaapt ze niet zo goed als op het KDV. Daar slaapt ze 1,5 en 2 uur met een bijna ijzeren regelmaat. Bij ons bijna altijd max 30 minuten waarna ik haar echt nog niet heel uitgerust vind. (Dit is niet altijd zo geweest hoor, de eerste drie - vier maanden sliep ze makkelijk lange stukken achter elkaar overdag en tot recent ook in de nacht).

Een enkele keer slaapt ze wel langer. Ze is nu natuurlijk al twee weken volledig thuis dus misschien begint het ‘slechte’ slapen zich nu op de nachten te wreken. Aan de andere kant wordt ze soms hard huilend wakker en heeft ze opeens best wel wat last van eczeem, en allemaal kleine rode vlekjes op haar huid.

Overdag (en ‘s nachts) zie ik haar nooit krabben maar ergens vraag ik me af of jeuk/pijn/ongemak haar niet uit haar slaap houdt.

Normaal zou ik misschien ter uitsluitsel even langs de huisarts gaan, maar in deze tijden liever niet tenzij het echt noodzakelijk is.


Mijn vriend kan gewoon pragmatisch zeggen: Maar ze is toch hartstikke vrolijk? Maar ik kan dit soort zorgen toch minder goed loslaten ofzo. Ondanks dat ik normaal helemaal geen ‘zorgelijk’ type ben...

(Denk dat ik bovenstaande gewoon even kwijt moest. Verwacht niet dat jullie op magische wijze een antwoord/oplossing hebben ;) )
Is de kamer misschien te licht?
Temperatuur?
Staat er een whitenoise aan? Op het kdv is er altijd geluid, misschien is het te stil?

Wij liepen er ook tegenaan. Max 45 minuten tegen 2 uur op het kdv. Bij ons bleek het te helpen om de verduisterende rolgordijnen dicht te doen en ze elk in hun eigen bedje te stoppen ipv in het grote bed bij elkaar.

Eczeem hebben we helaas echt heftige zalf voor. Die smeer ik tot de plekken weg zijn en dan stoppen we weer tot het terug komt. Verder smeren we ze elke dag wel in met een bodycreme. Vinden ze heerlijk. Bepanten vette creme voor de wangen want de creme van de huisarts mag niet in het gezicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192338025
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
Tot 1 juni alle beperkingen -O- heel begrijpelijk maar heel egoïstisch; ik had me mijn verlof zo anders voorgesteld ;(

Zeer klein leed en een klein offer om te maken voor het grotere goed maar nu zal het toch zeker even schakelen zijn. Deze keer wel mijn gewenste verlof voor de komst van onze kleine meid gekregen (waar ik heel dankbaar voor ben O+ ) maar ondanks een helemaal gezond kindje, nu mijn verlof na haar geboorte zo beperkt. Ik keek zo uit naar leuke dingen doen met z’n viertjes, de Efteling met haar in de doek O+ , naar de speeltuin, keertje pannenkoeken eten, dagje strand, Koningsdag, Bevrijdingsdag. Tja -O-
En dan hebben we nog het geluk gehad dat de opa’s en oma’s en onze beider broers wel nog op bezoek hebben kunnen komen, verder zit bezoek er voorlopig ook niet meer in. :{

Ik denk dat we maar eens aan de slag gaan met het zindelijk worden van grote broer, ook leuk :+

Zo dat is er uit, op naar een gezonde toekomst voor iedereen! 🍀🍀🍀
Beh, ik voel me precies zo. Ik had me het verlof ook echt zo anders voorgesteld..
ik ga bij mijn huidige werkgever opzeggen en terug naar mijn oude. Afhankelijk van hoe het er in juni voor staat ga ik óf dan weer werken en hoop ik september of oktober onbetaald verlof te nemen om toch nog een soort van verlof met baby te hebben waarbij ik leuke dingen kan doen, óf ik ga later werken (maar dat zal dan zijn omdat we baby nog niet naar opvang willen brengen en dat zal zijn als de coronatoestand nog niet voorbij is, en dus alleen een verlenging betekenen van dit rare verlof). Ik hoop dus maar dat het na juni wel een beetje klaar is.
Het blijft zo jammer dat echt je héle verlof op deze manier te triest is. Onze ouders zijn nog niet eens op bezoek geweest en baby is al 2 weken oud..
  FOK!fossiel zondag 29 maart 2020 @ 16:27:53 #166
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192338419
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is de kamer misschien te licht?
Temperatuur?
Staat er een whitenoise aan? Op het kdv is er altijd geluid, misschien is het te stil?
Verduisterend rolgordijn hangt sinds gisteren (tot die tijd hadden we vuilniszakken tegen het raam geplakt om het wat donkerder te krijgen, haha zag er echt super ghetto uit :D )

Qua geluid is ze inderdaad eerder teveel geluid dan te weinig gewend. In mijn verlof werd hier namelijk de gevel gerenoveerd. Probeer vaak iets van een wasmachine te laten draaien. Maar misschien moet ik de white noise app weer eens afstoffen ;)

Wat vandaag toch al iets leek te helpen, is toch adequater op de signalen te letten. Het was bijna tijd voor het middaghapje toen ik zag dat ze aan haar oor zat. Toen bij wijze van experiment niet afgewacht tot na het eten maar direct op bed gelegd, en toen heeft ze 1,5 uur geslapen 8-)

Maar het kan ook toeval zijn, net dezelfde truc uitgehaald en toen was ze na een half uurtje weer wakker.


@taxibabe & @BellaaElisa Bedankt voor de tips!
Chick on a mission
pi_192338634
Wij hebben deze. Die heeft een huilsensor om automatisch aan te gaan en maakt erg fijne geluiden, vind ik zelf.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:16:53 #168
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192341573
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:59 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Beh, ik voel me precies zo. Ik had me het verlof ook echt zo anders voorgesteld..
ik ga bij mijn huidige werkgever opzeggen en terug naar mijn oude. Afhankelijk van hoe het er in juni voor staat ga ik óf dan weer werken en hoop ik september of oktober onbetaald verlof te nemen om toch nog een soort van verlof met baby te hebben waarbij ik leuke dingen kan doen, óf ik ga later werken (maar dat zal dan zijn omdat we baby nog niet naar opvang willen brengen en dat zal zijn als de coronatoestand nog niet voorbij is, en dus alleen een verlenging betekenen van dit rare verlof). Ik hoop dus maar dat het na juni wel een beetje klaar is.
Het blijft zo jammer dat echt je héle verlof op deze manier te triest is. Onze ouders zijn nog niet eens op bezoek geweest en baby is al 2 weken oud..
Gedeelde smart is halve smart :*
pi_192346970
Justme en zo-is-dat, nog gefeliciteerd met jullie baby's! O+

Ik vind het zo vervelend voor jullie (en voor alle pas bevallen/ hoogzwangere dames) en kan me heel goed voorstellen dat het extra balen is als je net nu met dit gedoe verlof hebt.

Hopelijk kunnen we weer gauw terug naar onze normale situatie. Wel een goed idee van justme om extra verlof op te nemen als alles weer normaal is.

Ik had vakantieverlof opgenomen in april. Dat gaat dus niet meer door. Als alles voorbij is, ga ik mezelf trakteren op een welverdiende vakantie.
pi_192347659
Vandaag de 5 maanden prik. Ben benieuwd hoe spruit gegroeid is. :D
Het gaat ook nog gewoon door ondanks corona, spannend wel... :{
  maandag 30 maart 2020 @ 04:22:49 #171
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192348743
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:47 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag de 5 maanden prik. Ben benieuwd hoe spruit gegroeid is. :D
Het gaat ook nog gewoon door ondanks corona, spannend wel... :{
Bij ons was het best goed geregeld qua ruimtes enzo. Ze deden ook alleen vaccinatie een geen andere testjes (wel meten en wegen). En het was veel rustiger, omdat alleen de consulten met inentingen door gingen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192354551
Zo geweest naar het CB.. getsie zeg wat een rare sfeer.. spruit is goed gegroeid stats: 7,745 gram en 69 cm. :9
  maandag 30 maart 2020 @ 19:08:12 #173
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192358568
Pfff m'n man ging Bas verschonen, hupt hij zo in een razendsnelle beweging de commode af head first op de grond :'( . Net bij de HAP geweest en aangezien Bas al weken verkouden is moesten we dus het corona-deel van de HAP in. Nu weer met wekadvies thuis.
  maandag 30 maart 2020 @ 19:27:09 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192358888
Wat een schrik!
Ze zijn echt razend snel he.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192359112
Goede stats BellaaElisa!

Bah, dat is schrikken d-e. Soms gaat het zo snel dat het haast niet te voorkomen is. Helaas ook meegemaakt met M. Zij viel van ons bed af (70cm hoog).

Gelukkig zijn baby's best flexibel. Ik begreep dat ze minder snel botten breken bij een val, omdat ze de spieren niet inspannen tijdens het vallen (aangezien ze nog niet beseffen dat ze aan het vallen zijn).

Even een nachtje extra opletten/ wekken inderdaad.
  maandag 30 maart 2020 @ 19:44:54 #176
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192359260
Oef D-E, dat is schrikken inderdaad.
Het gebeurt zo snel, het overkomt zo'n beetje alle ouders. Succes vannacht :*

Vraag voor ouders die volledig flesvoeding geven: hoeveel melk geven jullie op een dag bij een kind van 10 maanden? Koert heeft duidelijk niet meer genoeg aan bv, dus we zijn bezig met overstappen maar ik weet dus niet hoeveel.
  maandag 30 maart 2020 @ 20:07:33 #177
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192359674
Thnx lieverds. Als ik morgen ineens grijze haren heb weet ik waar het van komt.

@CaVaBien, hij was ook echt op zijn hoofd geland :X flinke blauwe plek ook. Vandaar ook ons tripje naar de hap.
pi_192359795
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:08 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff m'n man ging Bas verschonen, hupt hij zo in een razendsnelle beweging de commode af head first op de grond :'( . Net bij de HAP geweest en aangezien Bas al weken verkouden is moesten we dus het corona-deel van de HAP in. Nu weer met wekadvies thuis.
Dat is schrikken! Gelukkig valt het mee.

Fijn BellaElisa O+
pi_192359980
Pff, schrikken idd D-E! Hoe is Bas er zelf onder?

Wij zijn intussen een weekje verder en het lijkt erop dat we het borstvoedritme onder de knie beginnen te krijgen. Ik voed veel meer op verzoek nu (en ze komt dus ook vaker) en de dame is in 1 week een onsje gegroeid w/

Wat ik wel zwaar vind is om tijd voor mezelf te vinden/maken, ik ben alleen maar aan het voeden, verschonen, opruimen of slapen. En door dat Corona gebeuren moet ik ook opletten dat ik niet een soort van sociaal isolement terecht komt :6 Ik heb de tijd/energie niet om constant te zitten appen. Spreek mijn ouders iedere dag, maar je wereldje wordt wel snel klein zo.

Ben vandaag maar ff alleen een rondje wezen wandelen, dat voelde fijn en voor de rest ga ik vanaaf wat vroeger naar bed.

Hebben jullie nog tips om een beetje goed de eerste weken door te komen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_192360092
Doorbikkelen :+

En verder, pak lekker je douche en ga ook een keer met een boek of je telefoon ergens zitten waar je je baby niet hoort als je man met haar bezig is. En wees lief voor jezelf, vergeef fouten en eet gerust wat meer chocolade dan gezond is.
  maandag 30 maart 2020 @ 20:54:54 #181
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192360483
Wat naar D-E ;( ze zijn ook zo snel! Ik ben ondertussen aardig wat gewend met onze brokkenpiloot, stukjes van zijn tand, méga grote bulten, hechtpleisters.. Benieuwd of kleine zus ook zo is :X

Het ging ook nog over white noise lampjes, wij hebben er net eentje gekocht die wel erg leuk is. https://www.tinylove.com/(...)er-musical-projector Ook verschillende muziekjes, sterren, nachtlampje (voor voeden en verschonen prima) en mp3 ^O^ Ze slaapt er ook fijn op O+

Aurum, go with the flow, je krijgt vanzelf meer ruimte en dingen gaan gemakkelijker. Opruimen minder prioriteit geven dan even een moment voor jezelf is ook zeker aan te raden. En meer contact met de buiten wereld (ondanks Corona) komt ook wel, de wereld wordt steeds weer een stukje groter buiten je eigen cocon.
Wat fijn dat de bv nu op de rit is! Dat geeft vast ook snel meer lucht *O*
  maandag 30 maart 2020 @ 21:00:29 #182
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192360578
Aurum, hij was vooral moe want hij zou net naar bed gaan voor een slaapje toen het gebeurde. Net nadat het gebeurde heel, heel hard huilen. Hij ligt nu lekker te slapen maar we moeten hem zo dus wakker maken :{

Tijd voor mezelf toen Bas nog een verse baby was, oef. Ik was al blij als ik eens de tijd had om mijn haren te wassen en mijn oksels te scheren. Ook eens rustig een kop koffie drinken was al fijn. Wat b.ertha zegt inderdaad, wees lief voor jezelf. Vooral nu :* . Ik merk dat ik nu veel meer tijd voor mezelf heb dan een half jaar geleden. Hij slaapt overdag goed, slaapt regelmatig een nacht door en het gaat gewoon allemaal makkelijker omdat er wat voorspelbaarheid aan ritme in zit.
  maandag 30 maart 2020 @ 21:25:34 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192361011
@douche-eendje, hoe is het wek advies uitgelegd? Wij hadden hem een tijdje geleden voor onze 6 jarige. Ze hoeven niet wakker wakker te worden gemaakt, maar een reactie/beweging was al voldoende..

@Ceviche, hoeveel drinkt je moppie nu nog, en wat wordt er tussendoor gegeten aan vaste hap? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 30 maart 2020 @ 22:08:56 #184
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192361712
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:douche-eendje, hoe is het wek advies uitgelegd? Wij hadden hem een tijdje geleden voor onze 6 jarige. Ze hoeven niet wakker wakker te worden gemaakt, maar een reactie/beweging was al voldoende..

@:Ceviche, hoeveel drinkt je moppie nu nog, en wat wordt er tussendoor gegeten aan vaste hap? :)
Hij krijgt 's ochtends een fruithap, in de middag een boterham en 's avonds een groentehap, en tussendoor weleens een soepstengel ofzo. Ik krijg er ook niet echt meer in. In principe in de ochtend bv en laat in de avond bv, overdag leg ik hem wel aan maar hij drinkt dan erg kort en gaat bijten.
Op zich groeit hij goed, volgt de nullijn.
Maar ja dan geven we hem de afgelopen dagen overdag weleens een fles (over de hele dag 4 flessen met verschillende inhoud) maar dat gaat er dan wel helemaal in, dus misschien heeft hij meer nodig. Ook na de avond voeding bijvoorbeeld, dan heeft hij voor mijn gevoel goed en veel gedronken en dan drinkt hij daarna toch nog 160 ml uit de fles.
Ik heb geen idee wat hij zou moeten drinken, de verpakking Nutrilon zegt 2-3 flessen maar misschien moet dat wat meer zijn? Of toch meer vast voeding?
  maandag 30 maart 2020 @ 22:19:25 #185
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192361897
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hij krijgt 's ochtends een fruithap, in de middag een boterham en 's avonds een groentehap, en tussendoor weleens een soepstengel ofzo. Ik krijg er ook niet echt meer in. In principe in de ochtend bv en laat in de avond bv, overdag leg ik hem wel aan maar hij drinkt dan erg kort en gaat bijten.
Op zich groeit hij goed, volgt de nullijn.
Maar ja dan geven we hem de afgelopen dagen overdag weleens een fles (over de hele dag 4 flessen met verschillende inhoud) maar dat gaat er dan wel helemaal in, dus misschien heeft hij meer nodig. Ook na de avond voeding bijvoorbeeld, dan heeft hij voor mijn gevoel goed en veel gedronken en dan drinkt hij daarna toch nog 160 ml uit de fles.
Ik heb geen idee wat hij zou moeten drinken, de verpakking Nutrilon zegt 2-3 flessen maar misschien moet dat wat meer zijn? Of toch meer vast voeding?
Ik zal je morgen eens antwoorden hoe wij het deden, op zich zijn die 2 a 3 flesjes niet zo heel gek hoor.. wel afhankelijk van de inhoud natuurlijk.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_192368471
Iemand ervaring met een zwemring / nekring voor baby's?

Ik kreeg deze aangeraden van een collega:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ng/9200000132421928/

Kan dat geen kwaad voor de nek? :o

Iemand anders een aanrader voor een leuk cadeau? Mijn vriendin is bijna jarig en er moet ook een cadeautje komen vanuit mijn dochter. :9

Maakt eigenlijk niet uit wat het kost. Bij voorkeur iets wat je ook echt gebruikt en wat een beetje origineel is. Zoals die nekring hierboven bijvoorbeeld. :)
pi_192368546
Zo'n nekring vind ik altijd een beetje eng ogen. :X Maar een swim trainer beviel hier wel goed.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:27:56 #188
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192368968
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:douche-eendje, hoe is het wek advies uitgelegd? Wij hadden hem een tijdje geleden voor onze 6 jarige. Ze hoeven niet wakker wakker te worden gemaakt, maar een reactie/beweging was al voldoende..

@:Ceviche, hoeveel drinkt je moppie nu nog, en wat wordt er tussendoor gegeten aan vaste hap? :)
Ze zou het wekadvies normaal geprint meegeven, maar omdat we in het corona-deel zaten kon dat niet dus ik moest die van thuisarts volgen. Bas slaapt dus best diep, voor je daar een reactie uit gelokt hebt :X. Het is goed gegaan vannacht, meneer vond het wekken van 2 uur erg leuk. De patient was zelf al wakker voordat ik wakker was, alert en stond in zijn bed :O en weigerde vervolgens te gaan slapen.
pi_192369262
Wat zullen jullie geschrokken zijn, d-e. Gelukkig zonder gevolgen zo te lezen!

Goede stats, Bella!

Geen ervaring met nekring of zwemtrainer hier.

@Ceviche en rijstebuiltje; ik haak ook even aan. Dochter (8maanden) eet sochtends fruit(+- 100gr), smiddags een boterham en savonds groente (vaak met vlees, vis en/of ei, in totaal ong 100gr). Ze drinkt water uit een tuitbeker, precieze hoeveelheid weet ik niet. Voor haar 2 slaapjes overdag leg ik haar nog vaak even aan, en dan drinkt ze wel maar ook maar kort. Ze valt niet in slaap aan de borst overdag. Snachts komt ze daarentegen om de 2u (naja.. ze wordt wakker en dan leg ik haar maar weer aan omdat man en ik momenteel de energie niet hebben om haar weer in slaap te wiegen, een tut neemt ze niet en zelf in slaap vallen komt ook niet in haar woordenboek voor). We waren al lang niet meer wegen maar haar plasluiers lijken ook een stuk minder vol. Voor de rest is ze vrolijk, ontwikkelt zich goed en tand 7 en 8 staan op doorbreken.

Ik wil niet stoppen met bv maar heb ook het gevoel dat ze meer kan drinken. Ik kolf wel eens maar daar drinkt ze dan maar een beetje van en ik vind het omslachtig. Denk er ook over om dan kv bij te geven maar twijfel ook hoe en wat (uit een fles of gelijk uit een beker? En hoeveel dan want wil niet dat het veel effect heeft op vaste voeding want dat gaat nu zo goed).

Ik lees regelmatig mee op fb van la leche League maar die zijn alle zo pro-bv dat ik m'n vraag daar niet eens durf te stellen 🤔
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:08:01 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192369555
Oef DE :X wat een schrik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:12:45 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192369631
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:44 schreef Ceviche het volgende:
Oef D-E, dat is schrikken inderdaad.
Het gebeurt zo snel, het overkomt zo'n beetje alle ouders. Succes vannacht :*

Vraag voor ouders die volledig flesvoeding geven: hoeveel melk geven jullie op een dag bij een kind van 10 maanden? Koert heeft duidelijk niet meer genoeg aan bv, dus we zijn bezig met overstappen maar ik weet dus niet hoeveel.
Nora krijgt overdag 2x en fles van 180/6, en eentje voor ze gaat slapen. Vaak snachts nog eentje erbij.

Ze ontbijt met een boterham, na haar ochtenddut een fruitje, en met het avondeten driekwart potje meestal. Tussendoor een maisvinger
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:23:48 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192369824
Hi allemaal!
Hier gaat alles zijn gangetje. Nora vindt het maar zo zo dat haar broers de hele tijd thuis zijn, nu kan ze niet meer ongestoord met Alex zijn speelgoed spelen enzo :P
Verder eet ze goed, loopt ze inmiddels voorzichtig los :'( en weet ze zich goed hoorbaar te maken :') een pittig meisje, maar gelukkig lijkt ze daarin op mij, dus I feel her, Dat helpt wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_192370082
Haha AWW O+ je ziet gewoon dat het een draakje is!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:32:18 #194
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192371045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:12 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nora krijgt overdag 2x en fles van 180/6, en eentje voor ze gaat slapen. Vaak snachts nog eentje erbij.

Ze ontbijt met een boterham, na haar ochtenddut een fruitje, en met het avondeten driekwart potje meestal. Tussendoor een maisvinger
Dank je wel. Dat is ongeveer wat Koert eet dus ik ga dit dan proberen.
En wat een leukerd O+
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:40:33 #195
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192371194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:48 schreef HollyMcClane het volgende:
Wat zullen jullie geschrokken zijn, d-e. Gelukkig zonder gevolgen zo te lezen!

Goede stats, Bella!

Geen ervaring met nekring of zwemtrainer hier.

@:Ceviche en rijstebuiltje; ik haak ook even aan. Dochter (8maanden) eet sochtends fruit(+- 100gr), smiddags een boterham en savonds groente (vaak met vlees, vis en/of ei, in totaal ong 100gr). Ze drinkt water uit een tuitbeker, precieze hoeveelheid weet ik niet. Voor haar 2 slaapjes overdag leg ik haar nog vaak even aan, en dan drinkt ze wel maar ook maar kort. Ze valt niet in slaap aan de borst overdag. Snachts komt ze daarentegen om de 2u (naja.. ze wordt wakker en dan leg ik haar maar weer aan omdat man en ik momenteel de energie niet hebben om haar weer in slaap te wiegen, een tut neemt ze niet en zelf in slaap vallen komt ook niet in haar woordenboek voor). We waren al lang niet meer wegen maar haar plasluiers lijken ook een stuk minder vol. Voor de rest is ze vrolijk, ontwikkelt zich goed en tand 7 en 8 staan op doorbreken.

Ik wil niet stoppen met bv maar heb ook het gevoel dat ze meer kan drinken. Ik kolf wel eens maar daar drinkt ze dan maar een beetje van en ik vind het omslachtig. Denk er ook over om dan kv bij te geven maar twijfel ook hoe en wat (uit een fles of gelijk uit een beker? En hoeveel dan want wil niet dat het veel effect heeft op vaste voeding want dat gaat nu zo goed).

Ik lees regelmatig mee op fb van la leche League maar die zijn alle zo pro-bv dat ik m'n vraag daar niet eens durf te stellen 🤔
Herkenbaar. En 8 tanden bijna _O_
Je kunt proberen of ze nog kv na bv wil drinken, 30 ml ofzo. Ik geef Koert nog de fles maar dat is vooral omdat ik dat handiger vind.
Normaal zou ik zeggen als de baby goed groeit, dan is het goed, maar nu zie ik hoeveel melk er nog ingaat en dan ga ik toch twijfelen (Koert zit rond de nullijn).
pi_192385065
Mijn baby vindt sinds een paar dagen de wereld te interessant om tijd te verspillen aan de borst :') dan neemt hij twee slokjes en laat dan los om even vrolijk om zich heen te kijken. Of hij gaat gezellig zitten lachen terwijl ik probeer hem een boertje te ontfutselen :D

En vervolgens een half uur later alsnog een boertje hebben en de halve maaltijd eruit gooien en daarna weer honger hebben }:|
pi_192386172
Wat een prachtige ogen heeft jouw meisje, pinquit. Lekker ondeugende snoet.

Dankje, Ceviche. We gaan het dit weekend inderdaad maar eens oefenen met een flesje na de bv.
pi_192386201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:03 schreef lunapuella het volgende:
Zo'n nekring vind ik altijd een beetje eng ogen. :X Maar een swim trainer beviel hier wel goed.
Ja dat vind ik ook. Maar blijkbaar vinden een hoop baby's het wel fantastisch :D

Swim trainer is denk ik voor als ze wat ouder zijn toch? Mijn dochter wordt morgen pas 3 maanden. :9

Iemand anders nog een aanrader voor een leuk cadeau? :)
pi_192386332
Ik weet niet wat je met jouw vrouw hebt afgesproken, maar misschien ook leuk om een cadeautje echt voor haar te hebben (want een swimtrainer of nekring zijn natuurlijk eigenlijk voor jullie dochter)?

Wij maken bij babyzwemles gebruik van swimnoodles- die kun je veel langer gebruiken ipv paar maanden en jouw vrouw kan er ook lekker mee dobberen. Of misschien een dagje zwembad en dan met een lekkere massage voor haar?
pi_192386344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook. Maar blijkbaar vinden een hoop baby's het wel fantastisch :D

Swim trainer is denk ik voor als ze wat ouder zijn toch? Mijn dochter wordt morgen pas 3 maanden. :9

Iemand anders nog een aanrader voor een leuk cadeau? :)
Nee, ze kunnen al vanaf 3 maanden. Wij hebben 'm voor het eerst gebruikt toen onze jongste 5 maanden was (niet speciaal gewacht ofzo, maar toen gingen we voor het eerst zwemmen) en dat ging prima. De band biedt best veel ondersteuning.
pi_192386380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:04 schreef HollyMcClane het volgende:
Ik weet niet wat je met jouw vrouw hebt afgesproken, maar misschien ook leuk om een cadeautje echt voor haar te hebben (want een swimtrainer of nekring zijn natuurlijk eigenlijk voor jullie dochter)?

Wij maken bij babyzwemles gebruik van swimnoodles- die kun je veel langer gebruiken ipv paar maanden en jouw vrouw kan er ook lekker mee dobberen. Of misschien een dagje zwembad en dan met een lekkere massage voor haar?
Ze krijgt een cadeau van mij persoonlijk maar ook een cadeau vanuit mijn dochter. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:04 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen al vanaf 3 maanden. Wij hebben 'm voor het eerst gebruikt toen onze jongste 5 maanden was (niet speciaal gewacht ofzo, maar toen gingen we voor het eerst zwemmen) en dat ging prima. De band biedt best veel ondersteuning.
Nu ik nadenk over zwemmen. Waarschijnlijk duurt dat nog wel even vanwege het hele CoViD gedoe. :{
pi_192386429
Op die manier, leuk dat je er zo over nadenkt!
  woensdag 1 april 2020 @ 10:42:05 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192386930
Ik ben groot fan van de swimtrainer. Dochterlief kon daarmee echt al snel zelf uit de voeten door te spartelen met haar voetjes. Nu ze 16 maanden is, gebruiken (ofja, gebruikten, stom coronavirus) we hem nog steeds, ze kunnen er behoorlijk lang mee door.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192387762
Wat ik net dat dacht (tijdens het voorlezen), misschien een mooi voorleesboek waarin jij voorin namens jouw dochter iets schrijft gericht aan jouw vrouw (wat voor lieve mama ze is oud)?

Heb je lang plezier van en is niet virus afhankelijk ☺️
  woensdag 1 april 2020 @ 12:45:37 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192389386
Wij hebben zo'n nek ding geprobeerd op vakantie en hij vond het heerlijk! Het ziet er even gek uit maar hij ging verder prima.
Wij wilden net voor de corona sluiting naast baby zwemmen, dus zwembroekjes gekocht... Gaat hem niet meer worden :+

Vorige week heeft Erwt zijn 5mnd prikjes gehad en sinds gisteren heeft hij verhoging (38.2 en daarnet 38.6). Kan dat nog van de vaccinatie zijn...? Hij heeft ook wel zure poepluiers en zit veeeel in z'n mond, dus dacht misschien ook tandjes 🤷🏻♀
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 1 april 2020 @ 13:21:44 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192390097
Automatic, Bas had vaak binnen 24 uur verhoging na de vaccinatie. Tandjes zou ook best kunnen, ik merk hier dat hij vooral last heeft voordat ze überhaupt al door zijn.

Wij hebben geen zwemband. Met zwemmen in CP hebben we hem gewoon lekker vast gehouden en met babyzwemmen moet hij zonder band. Ik mis het babyzwemmen best wel, het is zo leuk.
  woensdag 1 april 2020 @ 21:28:31 #207
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192399430
Vanaf wanneer gaven jullie je baby tarwe? :) ik lees veel tegenstrijdigheden daarover.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 1 april 2020 @ 21:32:19 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192399510
quote:
17s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef douche-eendje het volgende:
Automatic, Bas had vaak binnen 24 uur verhoging na de vaccinatie. Tandjes zou ook best kunnen, ik merk hier dat hij vooral last heeft voordat ze überhaupt al door zijn.
Hmm... Dan zal Het wellicht niet van de vaccinatie zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192404796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:28 schreef -Mellow- het volgende:
Vanaf wanneer gaven jullie je baby tarwe? :) ik lees veel tegenstrijdigheden daarover.
Ergens tussen de 4 en 6 maanden.

Ik dacht dat wij 6 maanden aanhielden, maar ze hadden met 5 maanden en een beetje een korstje in hun knuistje.

Korstje brood.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ticootje op 02-04-2020 08:07:40 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 2 april 2020 @ 10:10:54 #210
148247 taxibabe
pi_192406694
Ik zit ook te kijken hoe we eten en drinken op moeten gaan bouwen. Volgende week is hij 6 maanden, hij krijgt nu al wel fruit- en groentehapjes en rijstebloempap.

Morgen mijn officiële laatste verlofdag! Maandag moet ik weer aan het werk, maar alle kantoren zijn dicht en is het verplicht thuiswerken, geen idee wat ik moet gaan doen haha.
pi_192407624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:28 schreef -Mellow- het volgende:
Vanaf wanneer gaven jullie je baby tarwe? :) ik lees veel tegenstrijdigheden daarover.
Wij zijn rond 6 maanden geloof ik begonnen met een stukje brood. We waren thuis met kerstvakantie en dat was ook gewoon leuk, met zijn 3en aan tafel lunchen :@.
  donderdag 2 april 2020 @ 11:47:55 #212
426379 elamanilo
elämänilo
pi_192408364
Hier vanaf 8 maanden bijvoeding. Eerst stukjes fruit en groente, maar we zijn vanaf 9 maanden zoiets begonnen om ook wat pap te gaan geven en af en toe een korstje (echte zuurdesem)brood.

Hier duurde het een poosje voordat ze van een lepeltje gingen eten. :') Maar inmiddels gaat het best goed. Ze eten nu 2 a 3x per dag best een aanzienlijke hoeveelheid van dingen. Bij het avondeten krijgen ze pap (rijst/spelt), ze eten samen een heel kommetje, ongeveer 200 ml zoiets. 's Middags fruit/groente, ook samen zo'n 200 ml in hoeveelheid. En 's ochtends fruit of yoghurt of wat brood.

Als ik ze voer, bijv pap, dan geef ik ze vaak ook iets 'los' er nog bij, zodat ze zelf ook wat te doen hebben. <3 Bijv een stukje brood of een maisknabbel of mini rijstwafeltje of iets van onze groente/aardappel.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:37:40 #213
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192419220
Dank voor jullie antwoorden. :)

Wij waren begonnen met de kleintjes methode, wat eigenlijk langzaam over is gegaan naar een beetje aanklooien naar eigen inzicht :P
Vandaag voor het eerst een korstje brood gegeven maar dat vond ze nog niet wat. Zo ongeveer al het andere dat we haar hebben gegeven tot nu toe, een heel scala aan groente en fruit, eet ze met plezier op.
Ik wilde eerst nog wachten met dierlijk voedsel en was eigenlijk nog lang niet van plan om haar zuivel te geven, maar bij mijn schoonouders wordt nogal wat yoghurt gegeten en dat gulpte ze zo weg.
Ze is bijna acht maanden.

Binnen een paar dagen heeft het tijgeren ineens plaatsgemaakt voor heel snel kruipen en aan dingen optrekken tot staan. Ze gaat voor mijn gevoel zo snel met haar ontwikkeling nu.

De nachten lijken alleen maar zwaarder te worden, terwijl die al niet best waren (voor mij). Veel geklier aan de borst tussen de voedingen door. Dus nu proberen we het gesabbel in te ruilen voor wiegen door papa. Ik hoop dat het wat uithaalt :O Ik baal dat ik geen werk heb nu door corona, maar zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met zulk chronisch slaspgebrek.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_192428648
Heel herkenbaar, Mellow. Onze dochter is net 8 maanden en hier ook gesabbel aan de borst snachts. Ik zeg vaak dat ze mag drinken maar dat ik haar loskoppel als ze alleen maar sabbelt omdat dat pijn doet en dan schuif ik haar naar d'r vader. Ik heb niet de illusie dat ze m'n boodschap begrijpt maar ik wil het toch een soort van gezegd hebben tegen haar. Soms valt ze dan morrend alsnog in slaap, vaak wordt ze boos, probeert weer aan te happen en dan wiegt m'n partner haar in slaap (is meestal maar een paar minuten gelukkig). Speen neemt ze niet.

Hier ook wat 'aanklooien' met eten. Eet goed van een lepel maar ook broodkorstjes, komkommer, wortel, paprika, maisvinger 'uit het vuistje' (goed, dan is het veel eraan likken/erop sabbelen en ermee spelen maar dat is prima). Wil nu idd ook langzaam zuivel gaan introduceren. Zijn jullie voor dierlijke zuivel gegaan of voor plantaardige? Zijn er nog voor- en/of nadelen?
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:27:28 #215
208890 June.
Seriously?
pi_192429696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:37 schreef -Mellow- het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. :)

Wij waren begonnen met de kleintjes methode, wat eigenlijk langzaam over is gegaan naar een beetje aanklooien naar eigen inzicht :P
Vandaag voor het eerst een korstje brood gegeven maar dat vond ze nog niet wat. Zo ongeveer al het andere dat we haar hebben gegeven tot nu toe, een heel scala aan groente en fruit, eet ze met plezier op.
Ik wilde eerst nog wachten met dierlijk voedsel en was eigenlijk nog lang niet van plan om haar zuivel te geven, maar bij mijn schoonouders wordt nogal wat yoghurt gegeten en dat gulpte ze zo weg.
Ze is bijna acht maanden.

Binnen een paar dagen heeft het tijgeren ineens plaatsgemaakt voor heel snel kruipen en aan dingen optrekken tot staan. Ze gaat voor mijn gevoel zo snel met haar ontwikkeling nu.

De nachten lijken alleen maar zwaarder te worden, terwijl die al niet best waren (voor mij). Veel geklier aan de borst tussen de voedingen door. Dus nu proberen we het gesabbel in te ruilen voor wiegen door papa. Ik hoop dat het wat uithaalt :O Ik baal dat ik geen werk heb nu door corona, maar zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met zulk chronisch slaspgebrek.
Pfoe wat zwaar lijkt me dat Mellow. En misschien vloeken in de kerk hoor, maar stoppen met bv een optie? Je hebt haar al de beste start gegeven, een blije en energieke mama is ook heel wat waard..
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:56:35 #216
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192430128
@HollyMcClane, ze heeft koemelk yoghurt gehad. Verder nog gen zuivel geprobeerd.


@june, ik wil absoluut niet stoppen met borstvoeding nog :) Ze heeft het nodig, vindt het heerlijk en groeit er fantastisch op. En daarbij vind ik het geweldig om haar te voeden, doe dat echt met plezier. En voor de antistoffen is het natuurlijk ook zo mooi. Ik vind het ook echt geen punt om 's nachts te voeden. Alleen dat "geklier" aan de borst wordt me te veel. Heel prikkelbaar word ik ervan en het haalt me echt uit mijn slaap.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_192434781
Erg herkenbaar Mellow. Ik ben dat geklier ook zat. En de nachten breken mij op. Ze werd 2x in de nacht wakker voor de voeding en dat trok ik nog wel, maar sinds ruim een week kan ik de tel niet bijhouden en wordt ze minstens 4x wakker. En rond 3 uur denkt ze dat het partytime is en is ze klaarwakker. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze tegen de tijd dat ze 1 zou worden wel zou doorslapen, maar helaas.

Verder ontwikkelt ze zich goed en over 4 dagen heb ik geen baby meer in huis, maar een dreumes. HOE DAN?!

Ik vind het alleen balen dat we niet de verjaardag kunnen vieren die ik in gedachten had voor haar, maar goed. Ik ga alsnog het huis versieren en dan vieren we het met eigen gezin. Halen we volgend jaar wel in met haar 2e verjaardag ;)
pi_192449201
Lastig Mellow. Ik vind het wel belangrijk om je eigen grenzen ook af te bakenen. Is alleen maar een goede les voor je kind; dat je je grens aan mag geven. Ook al snappen ze daar op deze leeftijd nog niet alles van, ik denk dat ze de 'vibe' wel meekrijgen. Maargoed, gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hopelijk helpt het wiegen!

@Ceviche: geen oordeel (want het maakt me helemaal niets uit wat jij je kind geeft) maar nu beginnen met flesvoeding begrijp ik niet goed. Over twee maanden hoeft hij helemaal geen flesvoeding meer, dus ik zou verwachten dat mensen die geen borstvoeding geven tegen de 10 maanden dat langzamerhand steeds meer afbouwen? Het lijkt me dus geen probleem dat Koert wat minder vaak borstvoeding wil. En dat hij dan vanzelf leert dat hij zijn maag kan vullen met brood/avondeten/pap/fruit/enzovoorts.
Maargoed, ik heb een 10 maanden oud jonkje die nog wel regelmatig aan de borst drinkt. Ik merk echter ook dat hij moet 'leren' dat gewoon eten ook vult en honger stilt. Dus ik probeer de borstvoeding wat af te bouwen zodat hij meer vast voedsel gaat eten. Dat lukt aardig want hij eet gemiddeld zo'n 1,5 stuks fruit, 1 à 2 boterhammen met beleg, een koekje, wat avondeten (varierend van een paar eetlepels tot helemaal niets) en een bak volvette Griekse yoghurt van 150 ml met fijne granen pap er doorheen.

@douche-eendje: hoe is het nu met bas? Wat akelig, zo'n val, en dan in Coronatijd naar de huisarts moeten :o
pi_192449210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:47 schreef elamanilo het volgende:
Bij het avondeten krijgen ze pap (rijst/spelt), ze eten samen een heel kommetje, ongeveer 200 ml zoiets.

Geef je pap met koemelk? Of met iets anders?
  zondag 5 april 2020 @ 00:20:29 #220
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192455983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Lastig Mellow. Ik vind het wel belangrijk om je eigen grenzen ook af te bakenen. Is alleen maar een goede les voor je kind; dat je je grens aan mag geven. Ook al snappen ze daar op deze leeftijd nog niet alles van, ik denk dat ze de 'vibe' wel meekrijgen. Maargoed, gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hopelijk helpt het wiegen!

@:Ceviche: geen oordeel (want het maakt me helemaal niets uit wat jij je kind geeft) maar nu beginnen met flesvoeding begrijp ik niet goed. Over twee maanden hoeft hij helemaal geen flesvoeding meer, dus ik zou verwachten dat mensen die geen borstvoeding geven tegen de 10 maanden dat langzamerhand steeds meer afbouwen? Het lijkt me dus geen probleem dat Koert wat minder vaak borstvoeding wil. En dat hij dan vanzelf leert dat hij zijn maag kan vullen met brood/avondeten/pap/fruit/enzovoorts.
Maargoed, ik heb een 10 maanden oud jonkje die nog wel regelmatig aan de borst drinkt. Ik merk echter ook dat hij moet 'leren' dat gewoon eten ook vult en honger stilt. Dus ik probeer de borstvoeding wat af te bouwen zodat hij meer vast voedsel gaat eten. Dat lukt aardig want hij eet gemiddeld zo'n 1,5 stuks fruit, 1 à 2 boterhammen met beleg, een koekje, wat avondeten (varierend van een paar eetlepels tot helemaal niets) en een bak volvette Griekse yoghurt van 150 ml met fijne granen pap er doorheen.

@:Douche-eendje: hoe is het nu met bas? Wat akelig, zo'n val, en dan in Coronatijd naar de huisarts moeten :o
Ik snap je maar het drinken werd hier echt weinig/kort. Nu drinkt hij zoveel meer dat ik serieus denk dat hij aan bv niet genoeg had dus ik ben blij met m'n keuze. Plast ook meer, we zijn gestopt met de forlax want dat is ook niet meer nodig, en hij vraagt nu zelf ook vaker om melk.
Ik lees hier ook vaak 'food under one is just for fun' en dat melk de hoofdvoeding is tot 1 jaar, dan duren 2 maanden nog wel erg lang om te blijven aanmodderen met bv. Ik denk echt dat we een goede keuze hebben gemaakt op een goed moment.
  zondag 5 april 2020 @ 07:39:08 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192457785
Food for fun, ligt eraan. Als ze flink gaan eten, laten ze melk vallen. Ze krijgen rond de vaste tijden echt wel trek en dan is melk niet voldoende meer.

Maar het is maar net hoe je dat aanpakt. Als je steeds eerst melk geeft en kleine beetjes eten, dan blijft melk echt de hoofdvoeding.

Hier hebben ze rond 10/11 echt wel zin in fruit en rond avondeten willen ze ook wel graag wat groente. Ze zouden hongerig zijn als ze geen groente zouden krijgen, al denk ik dat als ik een flinke papfles maak ze dat ook ok vinden.

Maar eten is ook iets sociaals. Ik vind het gezellig met zn allen aan tafel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 5 april 2020 @ 08:55:40 #222
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192458167
https://www.google.nl/amp(...)trients%3fformat=amp

Met “food under one is just for fun” moet je toch oppassen. Die uitspraak is niet wetenschappelijk correct. In de link hierboven leggen ze het wel mooi uit. Vooral voor de ijzer inname na 6 maanden lukt het je niet te voldoen met enkel bv of kv.
Maar ook op andere ontwikkelingen is mee eten door de dag heen wel erg belangrijk. Er wordt mijn inziens veel te veel met die uitspraak gestrooid en het gaat daardoor ook echt wel eens niet goed met dus bijvoorbeeld ijzer tekorten als gevolg. Daarnaast, na 1jaar zou het ineens niet meer voor fun zijn, als je voor het 1 jaar niet al lekker met eten bezig bent veranderd dat niet van de ene op de andere dag als ze 1 zijn. :Y)
  FOK!fotograaf zondag 5 april 2020 @ 09:03:55 #223
148247 taxibabe
pi_192458218
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 07:39 schreef Ticootje het volgende:
Food for fun, ligt eraan. Als ze flink gaan eten, laten ze melk vallen. Ze krijgen rond de vaste tijden echt wel trek en dan is melk niet voldoende meer.

Maar het is maar net hoe je dat aanpakt. Als je steeds eerst melk geeft en kleine beetjes eten, dan blijft melk echt de hoofdvoeding.

Hier hebben ze rond 10/11 echt wel zin in fruit en rond avondeten willen ze ook wel graag wat groente. Ze zouden hongerig zijn als ze geen groente zouden krijgen, al denk ik dat als ik een flinke papfles maak ze dat ook ok vinden.

Maar eten is ook iets sociaals. Ik vind het gezellig met zn allen aan tafel.
Thomas heeft volgens mij ook echt wel behoefte aan ander eten en dan is hij nog maar 6 maand. Ik geef hem altijd eerst de borst voordat hij wat anders krijgt, maar ik verbaas me hoeveel er daarna nog weer in gaat. Toen ik begon met oefenhapjes was het niet meer dan een paar theelepels, maar er gaat nu bijv. ruim een halve peer (geraspt) naar binnen na de borstvoeding. En van mango (diepvriesfruit) gaan er ook zo 5 stukjes erin.

Elke baby is anders en heeft andere behoefte, als jij je bij deze manier goed voelt Ceviche dan doe je dat toch gewoon! :*
  zondag 5 april 2020 @ 09:24:40 #224
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192458363
Ik heb ook wel het idee dat Koert behoefte heeft aan vast voedsel, en dat geef ik dan ook, maar ik bedoelde meer dat het daarom niet goed voelde de melk zover af te bouwen.
  zondag 5 april 2020 @ 12:35:55 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192460605
Geef je veel ander drinken naast borstvoeding?

Hoe oud is Koert?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 5 april 2020 @ 13:13:55 #226
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192461057
Mijnes heeft ook al sinds maanden duidelijk behoefte aan vast voedsel, en inmiddels zijn dat ook beste hoeveelheden naast de liters bv die ze ook nog naar hartelust wegtankt. Favoriet zijn havermoutpap en yoghurt. Als t bakje leeg is wordt ze heel driftig. Ik vind t zo leuk, zo'n kindje dat met plezier eet :)

Voor wat betreft getut aan de borst, na twee nachten de borst alleen nog te geven voor effectief drinken leek ze het te accepteren, maar daarna kreeg ze haar eerste verkoudheid. Al twee dagen een hoofd vol snot en vannacht ook verhoging. Ze heeft zelfs de hele nacht niet gedronken dus mijn borst stond echt op ontploffen :'). Ondertussen heb ik haar de hele nacht half rechtop moeten houden om te kunnen ademen.

Vanochtend ging er wel weer van alles aan eten in en ik heb het idee dat ze bv soms begint te vervangen met vaste voeding. Misschien dat daarom ook het gesabbel toenam, dat de borst minder voor voeding dient.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_192462207
Hoi :W

Ik kom mij melden met baby L.iv, die hier op
Fok gewoon L. zal zijn!
Ze is afgelopen donderdag geboren en maakt het momenteel prima!

Plaatje bij het verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192462293
Wat een bos haar O+
  zondag 5 april 2020 @ 15:18:47 #229
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192462693
Welkom sillie! Wat een heerlijk poppetje is L.! O+
  zondag 5 april 2020 @ 16:14:50 #230
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192463492
Gefeliciteerd Sillie! En wat een haar O+
pi_192464767
Wat een knapperd O+
  zondag 5 april 2020 @ 17:52:50 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192464899
Oh wat klein!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192465271
Welkom Sillie en L. wat een knapperd zeg. O+ O+
  zondag 5 april 2020 @ 18:58:14 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192465853
Die haartjes O+
Gefeliciteerd!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192468615
Hai Sillie! Gefeliciteerd en idd wat een bos haar O+

Gaan jullie naar buiten met de beeb? Wij hebben d'r sinds haar geboorte pas 1 keer meegenomen in de draagdoek, maar ik vind het zo dubbel;

Zou het fijn vinden om iedere dag een rondje te wandelen met d'r (draagdoek/kinderwagen), aan de andere kant wil ik niet zomaar naar buiten, want risico.

Dus...hoe doen jullie dit :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_192472658
Wij maken elke dag een rondje en het lukt prima om voldoende afstand te houden. Wel lopen we vaak richting industrieterrein om echt niemand tegen te komen.
  maandag 6 april 2020 @ 09:37:49 #237
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192473638
Wij gaan wel elke dag naar buiten en vermijden mensen hierbij of lopen er omheen.

Gisteren voor het eerst gefietst met twee kindjes in de bakfiets O+ Ik ben dr helemaal van opgeknapt, even een stukje verder van huis *O*
  maandag 6 april 2020 @ 13:00:17 #238
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192476843
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 07:36 schreef B.ertha het volgende:
Wij maken elke dag een rondje en het lukt prima om voldoende afstand te houden. Wel lopen we vaak richting industrieterrein om echt niemand tegen te komen.
Wij proberen het om de dag te doen en gaan dan ook de polder in. Zo kom je ook weinig mensen tegen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192480926
ja, dus jullie gaan wel gewoon naar buiten :) Merk dat ik het ook nodig heb om het huis uit te gaan, dus ik ga de komende dagen iig iedere dag een wandelingetje maken met Miepie.

We zijn vanmiddag naar het CJG geweest en we hebben het ondergewicht bijna helemaal dichtgegooid. Ze zat nog maar 16 gram onder haar geboortegewicht, de afgelopen 2 weken is er bijna 250 gram bijgekomen w/

Wat grappig is; ze is schijnbaar lang, zit bovenin de groeicurve alleen mijn man en ik zijn allebei 2 turfjes hoog :P

En misschien leuk voor meerdere mensen, je kan je baby lid maken van de bieb, krijg je een koffertje met 2 boekjes cadeau: https://www.boekstart.nl/actie-haal-je-gratis-koffertje/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 6 april 2020 @ 18:12:03 #240
208890 June.
Seriously?
pi_192481806
Het zwartwit boekje dat erin zit vond en vind T. helemaal geweldig O+
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 april 2020 @ 18:29:17 #241
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192482158
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:12 schreef June. het volgende:
Het zwartwit boekje dat erin zit vond en vind T. helemaal geweldig O+
Wij hebben andere boekjes gehad. Waarbij ik mij nu bedenk... Ze zitten nog in het koffertje _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 6 april 2020 @ 18:36:00 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192482309
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:29 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hebben andere boekjes gehad. Waarbij ik mij nu bedenk... Ze zitten nog in het koffertje _O-
Hier ook andere boekjes inderdaad. Spelen tot het donker wordt en een stoffen boekje van kikker.
pi_192482902
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:31 schreef _aurum_ het volgende:
Hai Sillie! Gefeliciteerd en idd wat een bos haar O+

Gaan jullie naar buiten met de beeb? Wij hebben d'r sinds haar geboorte pas 1 keer meegenomen in de draagdoek, maar ik vind het zo dubbel;

Zou het fijn vinden om iedere dag een rondje te wandelen met d'r (draagdoek/kinderwagen), aan de andere kant wil ik niet zomaar naar buiten, want risico.

Dus...hoe doen jullie dit :+
Hier nog niet, maar ik ben ook van plan gewoon naar buiten te gaan hoor. Het zullen geen functionele wandelingen worden voorlopig zoals ik met broer en zus wel deed (lopend om wat boodschapjes bijvoorbeeld), maar dan maar met de kids even een blokje om, of naar het speeltuintje om de hoek voor de oudste 2. Ik word zelf helemaal naar van hele dagen binnen en dat maakt de dagen echt wel heel lang.
  maandag 6 april 2020 @ 19:29:13 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192483208
Sillie, welkom hier. Wat een bos haar :o O+

@BobbyMcGee, het gaat gelukkig weer goed met Bas. Met al zijn staan-capriolen is hij nog een paar keer gevallen de afgelopen dagen (hoek van de tafel bijvoorbeeld :X ) maar hij heeft genoeg praatjes.

En het arme kind heeft gewoon 4 boventanden die tegelijk doorkomen. Pffff.
  maandag 6 april 2020 @ 20:15:11 #245
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192484243
quote:
17s.gif Op maandag 6 april 2020 18:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier ook andere boekjes inderdaad. Spelen tot het donker wordt en een stoffen boekje van kikker.
Ja, die hebben wij ook!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel dinsdag 7 april 2020 @ 15:00:48 #246
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192496158
Zo, wat kan er soms een hoop veranderen in een week.

Ruim een week geleden schreef ik hier nog dat ze enkel korte slaapjes overdag deed (waar ze op het KDV prima sliep) en 's nachts opeens elk uur wakker was.

Nou de vierde nacht op een rij dat ze stipt elk uur wakker was, was ik er zo klaar mee. In het holst van de nacht hebben we haar co-sleeper naar de woonkamer gerold en nog een klein flesje gegeven om uit te sluiten dat het geen honger was.

Toen 's ochtends mijn wekker ging (okee, dat was krap 3 uur later) lag ze nog heerlijk te slapen.

Overdag lukte het steeds vaker om haar in ieder geval 1 langer slaapje te laten doen. En ik durf het bijna niet te typen (JINX!) maar vandaag zelfs 2 langere stukken.

Het is heus allemaal niet perfect en ik kan haar niet meer vanuit mijn bed 's nachts troosten, maar een verbetering is het zeker :D
Chick on a mission
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:24:53 #247
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192496513
Zulke kleine verbeteringen zijn zoooo fijn! O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192498694
Fijn toch, Keroppi :) hopelijk een stijgende lijn!
pi_192505350
Gefeliciteerd sillie, wat is hij lief en klein O+

En ik kom hier gelijk afscheid nemen. Mijn baby is geen baby meer. Helaas geen grote verjaardag en geen bezoek, maar wel een super leuke dag ervan gemaakt met ons gezinnetje en stilgestaan bij het afgelopen jaar O+

Een fotootje van mijn dreumes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:09:36 #250
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192505484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:02 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd sillie, wat is hij lief en klein O+

En ik kom hier gelijk afscheid nemen. Mijn baby is geen baby meer. Helaas geen grote verjaardag en geen bezoek, maar wel een super leuke dag ervan gemaakt met ons gezinnetje en stilgestaan bij het afgelopen jaar O+

Een fotootje van mijn dreumes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o wat snel gegaan! Gefeliciteerd en veel plezier gewenst met de dreumestijd O+
pi_192505834
Ahh Cava, onze gelijk uitgerekende baby's. Wat is ze al groot zeg en wat een leuke outfit! O+ Van harte gefeliciteerd!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:06:54 #252
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192508410
CaVaBien, gefeliciteerd met je dreumes O+
  woensdag 8 april 2020 @ 08:34:13 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192508732
Ahh gefeliciteerd! O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 8 april 2020 @ 08:40:19 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192508801
Meneer van 5,5 maand krijgt sinds maandag tussen 19&20 een papfles (rijstebloem) met KV. Tussen 23&00 komt hij dan nog een keer.
Nu wordt hij tussen 3&4 huilend wakker en is dan amper te troosten. Alleen als ik hem aanleg voor BV. In de ochtend zit er ook vrij dikke, pindakaas poep in z’n luier. Lijkt dan dat het krampjes zijn tussen 3&4 of dat hij de pindakaas poep aan het produceren is.

Ik denk dan; 1&1 is 2. Dat zal wel met z’n papfles te maken hebben. Maar wat is handig...? Nog even doorzetten, “want dan want hij eraan”...? Stoppen met de papfles?
En tegelijkertijd denk ik... Misschien ligt het aan de KV, omdat hij nu meer KV op een dag krijgt (van de 5/6 voedingen zijn er 2 KV & een daarvan met rijstebloem).

Man man... Normaal ben ik geen twijfelpersoon, maar op het gebied van m’n eerste kind :{ Vreselijk _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192508852
Bedankt allemaal!

Herkenbaar automatic, het is vooral proberen, proberen en proberen. Soms vind ik het lastig dat er niet een handleiding is die je kan raadplegen en die dan werkt :P
  woensdag 8 april 2020 @ 09:11:40 #256
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192509300
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:40 schreef automatic_ het volgende:
Meneer van 5,5 maand krijgt sinds maandag tussen 19&20 een papfles (rijstebloem) met KV. Tussen 23&00 komt hij dan nog een keer.
Nu wordt hij tussen 3&4 huilend wakker en is dan amper te troosten. Alleen als ik hem aanleg voor BV. In de ochtend zit er ook vrij dikke, pindakaas poep in z’n luier. Lijkt dan dat het krampjes zijn tussen 3&4 of dat hij de pindakaas poep aan het produceren is.

Ik denk dan; 1&1 is 2. Dat zal wel met z’n papfles te maken hebben. Maar wat is handig...? Nog even doorzetten, “want dan want hij eraan”...? Stoppen met de papfles?
En tegelijkertijd denk ik... Misschien ligt het aan de KV, omdat hij nu meer KV op een dag krijgt (van de 5/6 voedingen zijn er 2 KV & een daarvan met rijstebloem).

Man man... Normaal ben ik geen twijfelpersoon, maar op het gebied van m’n eerste kind :{ Vreselijk _O-
Misschien nog even wachten met bijvoeding? Het kan zijn dat darmen nog niet rijp zijn, aangezien dat pas "rond" 6 maand is. Bij de een is dat al wel met 5,5 maand, bij de ander misschien met 6,5?
Ik zou die rijstebloem weglaten en kijken of het dan veranderd.

En wellicht huilt ie ook omdat ie de poep in zijn broek niet fijn vindt?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Mellow- op 08-04-2020 09:17:58 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 8 april 2020 @ 09:13:38 #257
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192509328
Mijn dochter van 8 maand was vannacht helemaal droog! *O*
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 8 april 2020 @ 09:15:06 #258
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192509354
Gefeliciteerd met je dreumes Cava en Silliegirl met je baby! Wat n schatjes allebei :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_192512620
Ik heb mijn bevallingsverhaal gepost. In delen heb ik het over de afgelopen weken uitgeschreven. Ik vond het heel moeilijk en emotioneel om te doen en heb heel lang vooral niet aan de geboorte willen denken. Ik ben blij dat het eruit is. Opgeschreven, klaar. Nu kan ik het loslaten en wanneer ik daar behoefte aan heb terug lezen. :)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf woensdag 8 april 2020 @ 15:14:52 #260
148247 taxibabe
pi_192515168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:37 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb mijn bevallingsverhaal gepost. In delen heb ik het over de afgelopen weken uitgeschreven. Ik vond het heel moeilijk en emotioneel om te doen en heb heel lang vooral niet aan de geboorte willen denken. Ik ben blij dat het eruit is. Opgeschreven, klaar. Nu kan ik het loslaten en wanneer ik daar behoefte aan heb terug lezen. :)
Poeh heftig verhaal Rebubbled.. :* Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat het eruit is, ik hoop voor je dat je het nu een mooi plekje kan geven.

Cava, gefeliciteerd met je dreumes, lijkt me idd raar vieren zo in deze tijd..
Sillie, gefeliciteerd met je verse baby en welkom!

Thomas is morgen 6 maandjes en heeft vandaag de voorlopig laatste vaccinatie gehad en controle. Het is officieel een dikzak, 8635 gram en 69,5 cm!
pi_192516220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:13 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn dochter van 8 maand was vannacht helemaal droog! *O*
? Hoe dan te weinig gedronken..?
  woensdag 8 april 2020 @ 18:37:23 #262
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192518291
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:29 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

? Hoe dan te weinig gedronken..?
Nee zeker niet, elke twee uur heeft ze gedronken :) . Wij doen BZC en dat gaat al vanaf geboorte goed. En ze plast dus steeds vaker op het potje en steeds minder in de luier.
Tijdens het slapen wordt er een hormoon aangemaakt die ervoor zorgt dat je niet plast of poept. Dat doen baby's eigenlijk altijd vlak na het wakker worden. Vanochtend dus een grote plas op het potje.

[ Bericht 12% gewijzigd door -Mellow- op 08-04-2020 18:43:43 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 8 april 2020 @ 19:00:22 #263
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192518632
Echt gaaf mellow! Het lijkt me zoveel werk :o
  woensdag 8 april 2020 @ 19:14:37 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192518893
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:40 schreef automatic_ het volgende:
Meneer van 5,5 maand krijgt sinds maandag tussen 19&20 een papfles (rijstebloem) met KV. Tussen 23&00 komt hij dan nog een keer.
Nu wordt hij tussen 3&4 huilend wakker en is dan amper te troosten. Alleen als ik hem aanleg voor BV. In de ochtend zit er ook vrij dikke, pindakaas poep in z’n luier. Lijkt dan dat het krampjes zijn tussen 3&4 of dat hij de pindakaas poep aan het produceren is.

Ik denk dan; 1&1 is 2. Dat zal wel met z’n papfles te maken hebben. Maar wat is handig...? Nog even doorzetten, “want dan want hij eraan”...? Stoppen met de papfles?
En tegelijkertijd denk ik... Misschien ligt het aan de KV, omdat hij nu meer KV op een dag krijgt (van de 5/6 voedingen zijn er 2 KV & een daarvan met rijstebloem).

Man man... Normaal ben ik geen twijfelpersoon, maar op het gebied van m’n eerste kind :{ Vreselijk _O-
Ik denk eerder aan dat het de overgang is naar kunstvoeding. Je kan een paar daagjes kijken wat het doet als je de rijstebloem weglaat. Heb je misschien beide tegelijk veranderd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:40:00 #265
208890 June.
Seriously?
pi_192519319
Hier is de poep ook richting pindakaas gegaan sinds kunstvoeding, krijgt nu ook iets van 2 of 3 flesvoedingen en overig borstvoeding.

Overgang gaat wel goed, niet het idee van krampen ofzo.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:49:22 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192519514
Ik moest eindelijk weer eens van huis. Robin heeft vanmorgen melk gedronken en verder wachtte hij dus tot ik thuis was. Geen fles willen.

Toch nog maar eens proberen of het de bevroren melk was wat hij niet bliefde. Koos vond het wel prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel woensdag 8 april 2020 @ 20:19:33 #267
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192520242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:40 schreef June. het volgende:
Hier is de poep ook richting pindakaas gegaan sinds kunstvoeding, krijgt nu ook iets van 2 of 3 flesvoedingen en overig borstvoeding.

Overgang gaat wel goed, niet het idee van krampen ofzo.
Was hier ook, en omdat ze maar een keer in de drie dagen ontlasting had ook direct enorme hoeveelheden. Verdween gelukkig toen ze vaste voeding kreeg.
Chick on a mission
  woensdag 8 april 2020 @ 20:24:36 #268
208890 June.
Seriously?
pi_192520333
Ja dat is wel echt een nadeel, tegen die hoeveelheden is de luier hier niet opgewassen..
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf woensdag 8 april 2020 @ 20:43:33 #269
148247 taxibabe
pi_192520689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:24 schreef June. het volgende:
Ja dat is wel echt een nadeel, tegen die hoeveelheden is de luier hier niet opgewassen..
Nou, dat was hier ook, wat een poepexplosies hebben we gehad, hahaha
Nu krijgt hij meer vast voedsel en sinds hij 's morgens een beetje granenpap krijgt, poept hij iedere dag, gewone drollen! (hoe blij kun je zijn dat je kind iedere dag poept :') ). Thomas is helemaal gek op een (vind ik) hele maffe combinatie: rode kool met rijst! En brood vind hij ook geweldig. Eigenlijk lust hij tot nu toe alles wat ik hem geef, maar er zijn wel uitschieters.
  FOK!fossiel woensdag 8 april 2020 @ 21:28:46 #270
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192521479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:43 schreef taxibabe het volgende:

Eigenlijk lust hij tot nu toe alles wat ik hem geef, maar er zijn wel uitschieters.
Hier wordt ook alles enthousiast gegeten maar ik heb toch iets gevonden wat ze niet lust. Ik had spaghetti gemaakt met een saus van ontvelde tomaten. Ik was al bang dat het misschien wat zuur was, en inderdaad: na 2 happen weigerde ze haar mond nog open te doen :D
Chick on a mission
  woensdag 8 april 2020 @ 21:57:14 #271
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192522171
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Echt gaaf mellow! Het lijkt me zoveel werk :o
De eerste drie maanden vond ik het een enorm gedoe wegens kleine blaas en zo'n klein lijfje hele tijd de broek aan en uit doen. Maar op de lange termijn zeker niet veel werk, aanzienlijk minder zelfs. We zijn van elke dag luierwas langzaam aan naar 1x per week luierwas gegaan. We hoefden bijna nooit tot inmiddels vrijwel nooit poep uit plooitjes te vegen. Ze zal veel eerder uit de luiers zijn. En we hoeven ons nooit bezig te houden met zindelijkheidstraining.

Ik kan het iedereen aan raden :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf donderdag 9 april 2020 @ 11:12:32 #272
148247 taxibabe
pi_192530323
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:28 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hier wordt ook alles enthousiast gegeten maar ik heb toch iets gevonden wat ze niet lust. Ik had spaghetti gemaakt met een saus van ontvelde tomaten. Ik was al bang dat het misschien wat zuur was, en inderdaad: na 2 happen weigerde ze haar mond nog open te doen :D
Nou.. vandaag iets nieuws geprobeerd, blauwe bessen. Elke keer gaat zijn mond open, maar bij elke bes trekt hij een vies gezicht, haha. En toch gaat bij de volgende bes zijn mond weer open _O-
pi_192531402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:57 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

De eerste drie maanden vond ik het een enorm gedoe wegens kleine blaas en zo'n klein lijfje hele tijd de broek aan en uit doen. Maar op de lange termijn zeker niet veel werk, aanzienlijk minder zelfs. We zijn van elke dag luierwas langzaam aan naar 1x per week luierwas gegaan. We hoefden bijna nooit tot inmiddels vrijwel nooit poep uit plooitjes te vegen. Ze zal veel eerder uit de luiers zijn. En we hoeven ons nooit bezig te houden met zindelijkheidstraining.

Ik kan het iedereen aan raden :)
Wat is veel eerder?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 9 april 2020 @ 19:36:05 #274
148247 taxibabe
pi_192540844
We hadden vandaag een halve verjaardag! De kabouterreus is vandaag 6 maandjes oud, wat vliegt de tijd zeg..pff
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 april 2020 @ 21:05:30 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192543109
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan dat het de overgang is naar kunstvoeding. Je kan een paar daagjes kijken wat het doet als je de rijstebloem weglaat. Heb je misschien beide tegelijk veranderd?
Ja, misschien is dat het inderdaad. Oefenhapjes doen we al eventjes, dus ik denk niet dat dat het is. Meer KV en rijstebloem deden we tegelijk. Morgen gaan we alleen even KV doen en verder niks qua hapjes of rijstebloem.

Hij poept trouwens verder prima. Nog steeds twee keer per dag volle broeken _O-
Al moet ik zeggen dat het vanmorgen minder pindakaas was, maar zag nog wel beetje oranje van de wortel.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 9 april 2020 @ 21:06:32 #276
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192543138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:36 schreef taxibabe het volgende:
We hadden vandaag een halve verjaardag! De kabouterreus is vandaag 6 maandjes oud, wat vliegt de tijd zeg..pff
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke foto!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf donderdag 9 april 2020 @ 21:27:03 #277
148247 taxibabe
pi_192543676
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, misschien is dat het inderdaad. Oefenhapjes doen we al eventjes, dus ik denk niet dat dat het is. Meer KV en rijstebloem deden we tegelijk. Morgen gaan we alleen even KV doen en verder niks qua hapjes of rijstebloem.

Hij poept trouwens verder prima. Nog steeds twee keer per dag volle broeken _O-
Al moet ik zeggen dat het vanmorgen minder pindakaas was, maar zag nog wel beetje oranje van de wortel.
Apart he! Hier was het groenig van de broccoli haha
  donderdag 9 april 2020 @ 21:32:46 #278
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192543861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:27 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Apart he! Hier was het groenig van de broccoli haha
Hahaha. Ook lekker.
Zo grappig ook... Heel die poep analyseren _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192544354
Taxi een half jaar alweer! Gaat snel he O+

Hier vandaag restjes bonen van gisteren. Morgen zit er spinazie in. Van het weekend staan er bietjes op het menu, ook een leuke :D :P .

Sinds Bas kan staan en wat heen en weer stapt langs de bank/tafel/tv kast, is hij zo ontzettend vrolijk. Ook kiekeboe spelen is een heel groot ding, net zoals je armen in de lucht doen als een van ons hiep hiep hoera zegt. En vandaag een zwaaiend handje O+ . Ik merk wel dat Bas ontzettend geniet van alle tijd die vooral papa nu thuis is. Het is ook zoveel rustiger, minder gehaast allemaal.
  donderdag 9 april 2020 @ 22:02:02 #280
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192544554
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is veel eerder?
Blijft speculatie natuurlijk, maar vermoedelijk tussen de 12 en 18 maanden. Controle over de kringspieren is volledig ontwikkeld zodra een kind kan lopen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_192545101
Oh Taxi wat een fijne man!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 07:23:25 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192547819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:02 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Blijft speculatie natuurlijk, maar vermoedelijk tussen de 12 en 18 maanden. Controle over de kringspieren is volledig ontwikkeld zodra een kind kan lopen.
En dan ga je er ook vanuit dat ze dan uit zichzelf naar het toilet gaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192552258
Welke digitale thermometer was hier nou ook alweer het beste ever?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:05:25 #284
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192552375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 07:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En dan ga je er ook vanuit dat ze dan uit zichzelf naar het toilet gaan?
Ik heb geen ervaring met wat een dreumes allemaal kan, dus ik weet niet in hoeverre ze dat zelf kunnen. Uit alles wat ik over bzc heb gelezen begrijp ik dat mobiele baby's en dreumessen op den duur zelf naar het potje/toilet kruipen/ lopen. Dan zal je ongetwijfeld moeten helpen met billen vegen en wellicht op de wc zetten.
Maar ik kan me erg vinden in de montessori principes waarbij zelfstandigheid wordt gestimulerd en begeleid. Ik vind het wel een logisch idee dat wanneer een kindje kan lopen er ook geleidelijk meer toilet zelfstandigheid komt. Een eenjarige kan misschien al de broek aan en uit trekken ook? Bij staan en lopen past ook meer autonomie over het eigen lijf en is het op de rug leggen en luier verschonen misschien minder passend dan een (oefen)broekje omhoog en naar beneden trekken.

Ik denk dat ik de luier vervang voor een oefenbroekje wanneer mijn dochter kan lopen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:50:32 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192553443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:56 schreef Rebubbled het volgende:
Welke digitale thermometer was hier nou ook alweer het beste ever?
Dat ging over de thermo van whitings. Ik heb hem toen ook gekocht en wauw, wat werkt hij super! Echter, na testen en vergelijken met een digitale rectale thermometer bleek dat hij totaal niet nauwkeurig mat. Verschillende keren en personen getest, en hij heeft zelfs een keer koorts gemist.
Misschien gebruik ik hem niet goed, maar dat betekent weer dat je hem dus makkelijk verkeerd gebruikt.
Ik zou hem niet aanraden. De enige negatieve recensie op bol.com is dan ook van mij :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:47:16 #286
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192558851
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dat ging over de thermo van whitings. Ik heb hem toen ook gekocht en wauw, wat werkt hij super! Echter, na testen en vergelijken met een digitale rectale thermometer bleek dat hij totaal niet nauwkeurig mat. Verschillende keren en personen getest, en hij heeft zelfs een keer koorts gemist.
Misschien gebruik ik hem niet goed, maar dat betekent weer dat je hem dus makkelijk verkeerd gebruikt.
Ik zou hem niet aanraden. De enige negatieve recensie op bol.com is dan ook van mij :+
En wij gebruiken hem dus al een aantal jaar probleemloos. In geval van twijfel bij Bas een paar keer ook rectaal gemeten en dan zat er hooguit 0.2 verschil tussen.

M'n fiets is vandaag bij de fietsenmaker geweest. Moederstuur erop zodat ik niet klem zit met het fietsstoeltje, vanavond een blokje om ons huis heen gefietst met Bas O+ . Voor het eerst. Zo leuk!
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:48:04 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192558863
Ik doe dus echt iets verkeerd met dat ding, maar zo moeilijk is het toch niet?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 22:39:17 #288
447051 crew  Peejtur
pi_192559715
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En wij gebruiken hem dus al een aantal jaar probleemloos. In geval van twijfel bij Bas een paar keer ook rectaal gemeten en dan zat er hooguit 0.2 verschil tussen.

M'n fiets is vandaag bij de fietsenmaker geweest. Moederstuur erop zodat ik niet klem zit met het fietsstoeltje, vanavond een blokje om ons huis heen gefietst met Bas O+ . Voor het eerst. Zo leuk!
Moederstuur? Fietsen is hier ook een uitdaging. Idd doordat het stoeltje dichtbij je zit.
pi_192560282
Jup, hier zit ik ook vooral door die melkborsten met opstappen geplet tussen het zadel en het zitje. Als ik eenmaal zit gaat het prima. Fietsen is leuk he! Lily is er dol op.

Goed om te weten Pinq. Ik ben al geen meter en Lily heeft zelden verhoging. Als ze koorts heeft, dan voel ik dat zo ook wel. Ik heb enkel de thermometer gebruikt als Lily ook hangerig of huilerig was icm een heet voorhoofd en ik het moest weten voor de huisarts. Maar het batterijtje is leeg, dus ik dacht wellicht aan zo'n fancy pancy. Maar dan maar nieuwe batterijtjes halen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192562887
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:39 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Moederstuur? Fietsen is hier ook een uitdaging. Idd doordat het stoeltje dichtbij je zit.
Ja we hebben er een stuur op laten zetten wat ook op een moederfiets zit. Daardoor heb je dus ineens ruimte en ik hoef geen nieuwe fiets te kopen. M'n man had bij de fietsenmaker gevraagd wat er mogelijk was, hiermee kreeg ik 15cm extra aan ruimte en dat merk je. Kan nu fatsoenlijk op&afstappen en bochten nemen.
Deze unit zit er dus nu op, met een yepp nexxt mini ^O^
https://www.internet-bike(...)50_mm_zwart_4465.jpg

[ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 11-04-2020 07:46:57 ]
pi_192604761
Grappig dat BZC, ik leer zoveel deze dagen. Ook ergens tegengekomen dat je baby gebaren hebt...als dat Corona de zomer over gaat, dan heb ik wellicht genoeg tijd om me in die dingen te verdiepen :+

En Taxibabe, da's idd een kabouterreus :D

Wij zijn weer een week verder, beeb groeit goed, wat fijn is want we hebben deze week echt wat dingen omgegooid. Meer gaan voeden op verzoek en er zat 1 nacht zelfs 6 uur tussen de voedingen, wat ik aan 1 kant heel spannend vond (want veel te lang zonder eten) en aan de andere kant superrelaxed (want ik heb gewoon 7 uur geslapen). Zolang het niet iedere nacht gebeurt en zolang ze blijft groeien maak ik me er niet te druk om.

Miepie is vooralsnog lang en slank, ik merk dat niet alles merken kleding goed zitten. Hebben jullie misschien nog aanraders welke ik moet proberen? Vriendin zei Zara, Hema zit niet fijn, de rompers zijn te wijd...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_192605622
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:25 schreef _aurum_ het volgende:

Miepie is vooralsnog lang en slank, ik merk dat niet alles merken kleding goed zitten. Hebben jullie misschien nog aanraders welke ik moet proberen? Vriendin zei Zara, Hema zit niet fijn, de rompers zijn te wijd...
Franse merken vallen over het algemeen smaller. Ik heb een paar rompers van Petit Bateau en die zijn veel smaller dan hema.
  dinsdag 14 april 2020 @ 07:47:24 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192607779
Qua rompers: Zeeman valt ook veel smaller, h&m ook. Kleding past 4 funky flavours erg goed bij lang en smal O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 april 2020 @ 08:16:49 #294
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192607941
Wibra heeft hele fijne smalle rompers. Die van Zeeman vond ik echt helemaal niks.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 april 2020 @ 08:29:21 #295
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192608054
Ik heb vorig jaar op vakantie kleertjes gekocht van obaibi, dat viel ook veel smaller dan HEMA. Hoef ik nu niet meer te proberen met meneer zijn spekjes :+
pi_192617334
Action heeft ook hele fijne! Alleen wit en mouwloos, maar wel smal en fijne stretch!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_192630831
Thanks voor de tips, ik ga wat dingen proberen. 👍🏽

Hoe hebben jullie je bekkenbodemspieren weer sterker gekregen? Ik heb gegoogled, maar er zijn zoveel oefeningen 😬 nog aanraders?

En hoelang duurde het voor het weer normaal was?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_192630948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:23 schreef _aurum_ het volgende:
Thanks voor de tips, ik ga wat dingen proberen. 👍🏽

Hoe hebben jullie je bekkenbodemspieren weer sterker gekregen? Ik heb gegoogled, maar er zijn zoveel oefeningen 😬 nog aanraders?

En hoelang duurde het voor het weer normaal was?
De lift (langzaam omhoog en langzaam naar beneden, bij beneden op zoveel mogelijk verdiepingen stoppen) en de knipoog (10x achter elkaar kort aanspannen). De blauwe bes, visualiseren dat je een blauwe bes uhm, optilt. Vooral de knipoog is fijn bij niezen om veel gedaan te hebben :+
Hoe lang het duurde? Geen idee. Ik zat deze oefeningen te doen tijdens het voeden, dan zat ik toch al. Mijn bekkenbodemspieren voelen nu wel weer redelijk normaal.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:32:17 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192631754
Proberen te voelen dat je denkbeeldige tampon bijna uitzakt en die proberen op te hijsen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 15 april 2020 @ 18:22:58 #300
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192634198
Oh fijne tips! Mijn bekkenbodem was behoorlijk aan gort en ik vergat de eerste maanden om oefeningen te doen. Daarna een tijdje consequent geweest en nu na 8 maanden heb ik t idee dat t allemaal weer n beetje heel is, maar kan nog wel beter.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_192635219
Hoe weet je of het normaal is? Ik heb geen last van lekkage bij niezen ofzo, maar het voelt nog 'gek'. Moet ik dan oefeningen doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')