quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef B.ertha het volgende:
Wat leuk zeg, al die baby's die ineens zo snel gaan
Smurf heeft een blaartje in zijn lies. Zonder luieruitslag of andere aanwijsbare oorzaakHij heeft gisteren een ander soort luier aangehad, max een uur en toen ging hij in bad. Verder is hij met niks nieuws in aanraking gekomen. Ik vind het maar raar.
quote:Mogen mijn kind en ik naar de afspraak op het consultatiebureau komen?
Ja, als jij en je kind geen ziekteverschijnselen hebben kunnen jullie gewoon naar het consultatiebureau of inloopspreekuur komen.
Wanneer moeten mijn kind en ik thuisblijven?
Kom niet naar het consultatiebureau als jijzelf verkoudheidsklachten hebt of verhoging. Heeft je kind milde verkoudheidsklachten dan ben je welkom. Is je kind echt ziek, dan blijf je uiteraard thuis.
Als je niet op het consultatiebureau wilt of kunt komen, dan hoef je de afspraak in dit geval NIET af te zeggen. De betreffende JGZ medewerker met wie je de afspraak zou hebben, neemt op het afgesproken tijdstip telefonisch contact met je op. We kijken samen of we je telefonisch verder kunnen helpen, en maken zo nodig een vervolgafspraak.
Jep check! En ooh wee als iemand anders haar waagt op te pakken. We willen alleen mama. En mama mag nergens naartoequote:Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ik kom even checken of andere bijna 11 maanders ook ontzettende klevers zijn? Lily is niet van me af te slaan. De. Hele. Dag. Non. Stop. Op een hele schattige enthousiaste knuffelige manier gelukkig, wat het 90% van de tijd wel gezellig maakt. Die 10% waarin ik niet kan plassen, mijn eten koud wordt of ze de stervende zwaan doet als het gewoon even niet kan, neem ik maar voor lief.
Vandaag dus de 2e dag, afgelopen nacht was heftig; wij die willen slapen want moe en Miepie die zoiets had van "Hallo wereldquote:Even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋).
Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er.
Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad.
Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰
Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Thanks!quote:Op zondag 15 maart 2020 20:23 schreef Rebubbled het volgende:
Hi Aurum! Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is. Hier duurde succesvol aanhappen 4 weken, maar nu met 10 maanden is het dubbel en dwars de moeite waard geweest. Succes in deze zware maar oh zo speciale tijd.
Wat goed!quote:Op zondag 15 maart 2020 21:41 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Thanks!
@:zoisdat: mag afkloppen want een erg fijne ervaren kraam die goed helpt ook met borstvoeding tips. Het gaat al zoveel beter dan gister
@:ceviche: thanks! Morgen horen of cjg langskomt voor hoortest en hielprik enzo
Kleuter speelt een Nickelodeon race game op de playstation (had man vanochtend nog even snel aangeschaftquote:Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?
Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
MeneerEend werkt nu thuis, had gezellig babygebrul net tijdens zijn telco met een collega als achtergrondmuziek. Ik werk in een van de cruciale sectoren (zorg, ziekenhuislaboratorium) dus morgen 'gewoon' naar werk.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?
Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
Jup en mijn man ook. We wisselen babydienst af. Smurf heeft vandaag uitgekozen om zowaar wél overdag te slapen dus dat is mooi meegenomenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Wat vervelend dat het poepen weer zo lastig gaat.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb nog verlof tot 6 april, maar ik denk dat alles nog wel verlengd gaat worden. Dus dan wordt het thuiswerken vanaf 6 april, vreemde situatie.
Assistente heeft net teruggebeld, huisarts wil toch nog weer een klysma voorschrijven en doorsturen naar kinderarts. Lekkere timing, ik denk niet dat we de komende tijd terecht kunnen bij een kinderarts (al zie ik dat zelf ook niet zitten.) Hier zijn overigens nog geen geregistreerde besmettingen, er ligt er wel 1 op de ic, maar die is daar naar toe verplaatst vanuit Brabant.
Toevallig stelde ik lactulose voor aan de telefoon, assistente heeft weer teruggebeld en vanmiddag kunnen we lactulose ophalen bij de apotheek.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wat vervelend dat het poepen weer zo lastig gaat.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat de arts nog geen lactulose heeft geprobeerd, grote kans dat de kinderarts dat als eerste probeert.
Lijkt me inderdaad heel vreemd dat je eindelijk weer aan het werk gaat, je ineens thuis moet werken.
Hopelijk helpt de lactulose.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Toevallig stelde ik lactulose voor aan de telefoon, assistente heeft weer teruggebeld en vanmiddag kunnen we lactulose ophalen bij de apotheek.
Ik moet zeggen dat ik er sowieso tegenop zie om weer aan het werk te gaan, niet om het werk maar om een hele dag van Thomas weg te zijn. Tot nu toe ben ik nog niet langer 3 uur bij hem weggeweest. Als ik weer naar kantoor zou moeten ben ik gelijk 10 uur weg incl. 3 uur reistijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken.Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.
AwhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blijf je er dan bij om te voorkomen dat er bloemen worden opgegeten? Of is er een proeverij gaande?
Of valt het wel mee met wat ze in haar mond stopt?
quote:Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken.Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.
Wat een schatje! Hier is het ook heerlijk weer, lekker eindelijk weer de achterdeur open.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor Thomas hebben we nu een strandstoelschommel, hij vindt het geweldig. Ik zal morgen een mooie foto maken.
Is er trouwens ook een verlatingsangstfase rond 5-6 maanden? Zodra we (vooral ik) uit het zicht ben, begint meneer te huilen. Ik ben ook de enige die hem naar bed kan brengen, als mijn man hem naar bed brengt is het gillen geblazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 maart 2020 21:26 schreef Ceviche het volgende:
Koert mag in principe gewoon naar de opvang, tenzij hij ziekteverschijnselen heeft. Begint hij vandaag te hoesten, dus de gastouder weigert hem op te vangen (en terecht).Schijt aan die werkgever dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J́a precies. Als m'n jaarcontract verloopt zoek ik een andere baan. M'n baas werd zelfs boos aan de telefoon, dat hij me net zo goed niet aan had kunnen nemenquote:
Wat een klootzak.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:39 schreef Ceviche het volgende:
[..]
J́a precies. Als m'n jaarcontract verloopt zoek ik een andere baan. M'n baas werd zelfs boos aan de telefoon, dat hij me net zo goed niet aan had kunnen nemen
Ik heb al opgezocht dat ik m'n contract tussentijds kan opzeggen met een maand opzegtermijn. En anders loopt m'n contract in september af, dus sowieso niet meer zo lang.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een klootzak.
Ik zou nu al rustig op zoek gaan naar iets nieuws. Of hem flink naaien. Wat denkt ie wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Respect voor zoveel assertiviteitquote:Op maandag 16 maart 2020 22:38 schreef Rebubbled het volgende:
Ah hier een manager die als reactie op mijn ene dag ouderschapsverlof zei 'Nou dan wordt het wel heel lastig om jezelf te bewijzen'. Ik ben voor twee jaar gedetacheerd met uitzicht op overname met een vast contract. Ik heb de volgende dag aangegeven dat ik af zie van het vaste contract en ASAP terug keer naar mijn oude werkgever. Uiterlijk 1 mei ben ik weg.
Wat is dat voor geks man. Wie denken ze wel niet dat ze zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:37 schreef automatic_ het volgende:
Nou, inderdaad. Ik zou dat niet zomaar doen denk ik
Even een vraagje... Muppet is zooo verkouden en flink aan het hoesten. Ik hoor echt wel slijm vast zitten. Verder drinkt hij prima en heeft geen verhoging / koorts.
Volgende week is hij 5 maanden en ik lees / hoor nogal verschillende dingen over zo'n verkoudheidsbalsem.
Wat is jullie idee hierover...? Of hebben jullie nog tips?
Neusspray gebruiken we al en ik zet hem ook weleens in de wipstoel bij mij in de badkamer om even te stomen. Z'n bed staat al wel wat omhoog, maar kunnen we misschien nog hoger zetten.Bij neusverkoudheid een opengesneden uitje onder het bed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, je hebt een frikandelletje speciaal in huis maar het hielp hier voortreffelijk soms..
Succes! Verkouden suckt voor die kleintjes..Wir müssen leben, bis wir sterben!
Hij geniet echt in dat ding en schaterlachen net!!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh wat een leukerd! En chill schommeltje. Waar heb je die vandaan?
Wij kregen bij ruim vier maanden ook het advies dat ze meer op haar buik moest oefenen. Toen hield ze het ook niet echt lang vol, en draaien van buik naar rug deed ze een enkele keer. Of het komt omdat we er iets bewuster mee bezig zijn geweest (heb het ook naar het KDV teruggekoppeld) of dat ze daarna zich toevallig wat sneller motorisch ontwikkelde... geen idee. Maar we zijn nu anderhalve maand verder en op haar buik liggen is geen probleem meer en ze rolt met het grootste gemak van buiknaar rug en vice versa. Sinds een week kan ze zelfs tijgeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Taxi wat een leukerd!![]()
Spruit is bijna 5 maanden en kan nog steeds niet lang op zijn buikje liggen. Ook kan die nog niet rollen.. ik weet niet meer hoe dat ging bij N. maar die was volgens mij veel sterker...? Hoe doen jullie baby's of deden ze dat?
Nou inderdaad! Leuke foto en leuke stoelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh wat een leukerd! En chill schommeltje. Waar heb je die vandaan?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:41 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is gelukkig nog niet verkouden geweest, dus geen tips hier..
Maar wat is lactulose topspul, hij heeft weer gepoept!
En het is zo'n vrolijk mannetje, vandaag ook weer heerlijk buiten geweest in zijn strandstoelschommel:Wat een leukerd! En wat een geweldig schommeltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben eerst een opgerolde handdoek onder zijn borst gebruikt om hem te helpen (rolletje ongeveer onder zijn oksels) en dan zijn aandacht trekken met een speeltje. Wij moesten ook nog zijn billen op de grond houden, anders dook hij vooroverquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:05 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij doet wel een soort van "sit ups" hoofd omhoog tillen als die op zijn rug ligt. Maar zodra ik hem op zijn buik leg gaat die heel zielig huilen en met zijn hoofd weer "jeuken" tegen de bank. (Met zijn gezichtje gaat het goed. Smeer nog steeds zalfjes, en als die veel eraan zit komen de bultjes weer terug. Maar we gaan de goede richting op..) en als ik hem weer omdraai is het weer goed.
Wat voor oefeningen hebben jullie van de fysio gehad? @:Bottoms_up @:June.
Nadat je dit hier eerder had verteld heb ik deze tactiek ook gebruikt. Wij hebben ook een hysterisch speeltje op batterijen dat liedjes speelt en knippert (niet zelf aangeschaftquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:04 schreef Rebubbled het volgende:
Hier hielp een overactief lichtjes/kleurtjes/muziekjes speeltje heel goed om haar op haar buik af te leiden. Ik gebruikte hem ook enkel gedurende tummy time, wat volgens mij ook maakte dat ze er steeds minder tegenop zag. En als ze het eenmaal een beetje kunnen, wordt het steeds minder vervelend gelukkig.
Vanuit ieder zijn perspectief gezien valt wat te zeggen. Ik denk dat er niemand is die met zn volle verstand zegt: laat ik ff extra risico nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ga even zonder bijlees even klagen. Ben best boos.
Mijn schoonmoeder is 57 jaar. Ze is verder gezond, woont op 5 min loopafstand van de winkels en werkt niet.
Mijn man en ik werken op dit moment thuis en dealen met een kind van 12 en een baby in de tussentijd.
Nu stuurt mijn schoonmoeder een bericht naar mijn man en zegt dat ze bang is om naar de winkels te gaan en of hij boodschappen voor haar kan halen. Ik ben aan het werk tot 20 uur. Mijn man heeft nu dus de baby.
Hij gaat nu boodschappen doen met M voor zijn moeder. Ik heb net ruzie gemaakt, omdat ik het ongelooflijk egoïstisch vind van schoonmoeder. Ze (en mijn man ook) laat M en man risico lopen op besmetting, omdat zij niet even die 5 minuten kan afleggen naar de winkels (en dat kan ze elk moment doen, aangezien ze niet werkt).
Heb ik gelijk of ben ik een evil schoondochter?
Overigens valt mijn vader pas echt in de risicogroep. Hij is chronisch ziek en is al 64 jaar. Maar hij zou nooit mij en mijn dochter risico laten lopen.
2 daagjes ofzo?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
quote:Welke afspraken gaan wel door?
De afspraak op het consultatiebureau op de leeftijd van 4 weken.
De afspraak op het consultatiebureau op de leeftijd van 2, 3, 5, 11 en 14 maanden.
De afspraak op het consultatiebureau voor inhaalvaccinaties.
Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschienquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb een appje gekregen dat de 5 maanden prik wel doorgaat, maar ik ga hem denk ik zelf afzeggen. Vind het een te groot risico nu.
En daar vertrouw ik dus niet op.. als ik zie hoe druk het hier nog is in de winkels..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
Ik ben ook nog gebeld door het CB, of we de mail hadden gehad en ook hadden gelezen dat slechts één ouder mee mag en dat die niet ziek mag zijn. "Want het zou toch jammer zijn als jullie voor de deur staan en we moeten jullie weigeren".quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef taxibabe het volgende:
[..]
En daar vertrouw ik dus niet op.. als ik zie hoe druk het hier nog is in de winkels..
Man heeft longemfyseem, dus hij valt in de risicogroep.
Kleiner, maar nog genoeg aanwezig. Asymptomatic patients kunnen ook het virus overbrengen. Sterker nog: je bent maar 2x meer besmettelijk als je het virus met symptomen hebt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
Bij ons kreeg ze hem in ochtend en had er pas tegen de avond last van. Nacht beetje en volgende ochtend nergens last meer van.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
Hij heeft van z'n eerste prikjes eigenlijk geen last gehad.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste inentingen? Wij mogen vrijdag.
Klein beetje huilen bij de prik en in de avond wat verhoging en hangerig. Dat was het.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Koert kreeg wel koorts en sliep veel, maar hij was vlak daarvoor ziek dus dat hielp ook niet mee (hij had ertussen een of twee dagen zonder koorts). Maar ik had niet het idee dat hij er echt veel last van had.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |