abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191980655
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_191980666
De post waarmee ik hem sloot:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:27 schreef B.ertha het volgende:
Wat leuk zeg, al die baby's die ineens zo snel gaan O+

Smurf heeft een blaartje in zijn lies. Zonder luieruitslag of andere aanwijsbare oorzaak :? Hij heeft gisteren een ander soort luier aangehad, max een uur en toen ging hij in bad. Verder is hij met niks nieuws in aanraking gekomen. Ik vind het maar raar.
  donderdag 12 maart 2020 @ 15:37:32 #3
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191982540
Bertha, mijn dochter had dat ook vlak na de kraamweek. Heb er toen op aanraden van de huisarts wat moedermelk op gedaan en het was een week later ofzo alweer weg :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191984776
Thanks voor de tip
  zaterdag 14 maart 2020 @ 07:59:01 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192020009
Gaan bij jullie de afspraken bij het consultatiebureau door? Ik heb de 24e een afspraak staan, volgens mij ook met in inenting. Lees er vooralsnog niets over op de website en Facebook van het consultatiebureau.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192020914
Ik de 20e, ook met inenting. Heb ook niets gehoord :N
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:13:38 #7
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192021520
Vriendin heeft 18e zonder inentingen en wij de 25e met. Zij denkt dat die van haar misschien telefonisch gaat zijn.
Onze GGD (West Brabant) heeft gecommuniceerd dat inentingen onder de 4 op individuele afspraak doorgaan. Groeps inentingen niet.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 15:48:34 #8
148247 taxibabe
pi_192027562
Wij moeten de 24e voor een inenting, maar die ga ik afzeggen. Thomas loopt misschien minder risico, maar als hij koorts krijgt en we moeten naar het ziekenhuis dan lopen wij wel risico (man heeft longemfyseem).
Op de site van CB staat dit:
Aangescherpte maatregelen tegen Corona, bezoekers onder bepaalde omstandigheden: stel uw bezoek uit:

Sensire neemt maatregelen om het risico op coronabesmetting zoveel mogelijk te beperken. Daarbij volgen we de richtlijnen van het RIVM. Daarnaast nemen we onder bepaalde omstandigheden aanvullende maatregelen, omdat we de verantwoordelijkheid dragen voor een kwetsbare doelgroep en voor het doorgaan van de zorg, ook in geval van een uitbraak in onze regio. Op dit moment vragen we bezoekers onder bepaalde omstandigheden hun komst uit te stellen. Ook schudden we geen handen en vragen we extra aandacht voor hygiëne maatregelen. Bijeenkomsten met groepen zorgprofessionals worden waar mogelijk uitgesteld of vervangen door videobijeenkomsten.
pi_192039176
Ik had er niet eens aan gedacht dat het misschien niet door zou kunnen gaan, dus bedankt :D Ik heb dinsdag een afspraak staan, met prikjes. Dit is wat ik op de website las:
quote:
Mogen mijn kind en ik naar de afspraak op het consultatiebureau komen?
Ja, als jij en je kind geen ziekteverschijnselen hebben kunnen jullie gewoon naar het consultatiebureau of inloopspreekuur komen.
Wanneer moeten mijn kind en ik thuisblijven?
Kom niet naar het consultatiebureau als jijzelf verkoudheidsklachten hebt of verhoging. Heeft je kind milde verkoudheidsklachten dan ben je welkom. Is je kind echt ziek, dan blijf je uiteraard thuis.

Als je niet op het consultatiebureau wilt of kunt komen, dan hoef je de afspraak in dit geval NIET af te zeggen. De betreffende JGZ medewerker met wie je de afspraak zou hebben, neemt op het afgesproken tijdstip telefonisch contact met je op. We kijken samen of we je telefonisch verder kunnen helpen, en maken zo nodig een vervolgafspraak.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 15 maart 2020 @ 01:33:18 #10
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192040799
Hier was de intake van het CB ook thuis, ondanks tweede kindje, en door een medewerkster van een andere gemeente. Ons bureau is voorlopig dicht. Ook geen weeg mogelijkheid dus, ben zo nieuwsgierig ondertussen!

Ze moest een derde keer voor de gehoortest aan 1 oortje, met andere apparatuur. Erg vreemd ook om zorgverleners dan dus geen hand te geven. Gelukkig was ze de derde keer trouwens wel geslaagd. Grote broer had ook een hertest nodig met dat oortje dus blijkbaar maken bij kindjes waar alleen t meest luxueuze materiaal goed genoeg voor is 8-)

Prikjes duren gelukkig nog ff, heb de kinkhoest vaccinatie gehad. Hopelijk is de situatie qua Corona dan heel anders..

Het is een rare kraamtijd zo, we beperken het bezoek ondertussen tot een minimum en gaan bijna nergens heen. Geen gezellige lunchen dus of een middagje (indoor)speeltuin met grote broer. Zelfs geen peuterspeelzaal afgelopen week want hij had afgelopen weekend keelontsteking en daar maandag en woensdag nog een verstopte neus van. Je merkt dat hij z’n ei niet kwijt kan nu en contact met andere kindjes mist, heel jammer. Maar natuurlijk erg klein leed vergeleken met wat er allemaal gebeurd. -O-

Voordeel is dat manlief tot halverwege april verplicht thuis moet werken *O* dat is heel gezellig O+
pi_192047535
Fijn dat de oortjes toch in orde zijn Zo-is-dat! Heb je zelf het idee dat je baby goed groeit nu je niet kunt wegen bij het consultatiebureau?

Hier nog net een lang weekend portugal achter de rug (vorig weekend) voordat allerlei vluchten en vakanties gecancelled werden. Het was heerlijk _O_ Mijn jonkje doet het zo ontzettend goed als we op stap gaan O+ Hij slaapt als hij moe is in de draagzak/buggy/auto/op schoot, en is vrolijk als hij wakker is. En voor ons allemaal was het goed wat zon op onze snoet te krijgen 8-)

Alleen gaan slapen in een gewoon bed, dat gaat niet echt lekker. Hij raakt Heel Erg Overstuur zodra hij het matras onder zich voelt. De overgang van wieg naar ledikant is problematisch; we kunnen er niet meer goed bij. Inmiddels hebben we een speen gekocht (na 9 maanden.. gek maar hij wil nog steeds graag onze pink), het matrasje van zijn ledikant los op de grond gelegd met een speelkleed er naast. We liggen dan bij hem als hij moet gaan slapen en houden hem vast. Dan kalmeert hij het snelst en gaat hij lekker slapen. Als hij wakker wordt kan hij gaan spelen; er staat een beperkte selectie rustig speelgoed in zijn kamer en verder is er bijna niets waar hij niet aan mag zitten. Dit lijkt redelijk te werken. Na verloop van tijd wil ik het ledikant wel weer terug, maar dan moet hij eerst zelf op zijn matrasje in slaap kunnen vallen met minimale hulp van ons.

Verder: kruipen als een malle, staan, voorzichtig wat stapjes langslopen, zitten.. hij verbruikt massa's energie en eet ook lekker veel.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:49:38 #12
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192047754
Wat fijn Bobby dat jullie er nog net even tussenuit hebben gekund :D klinkt als een top vakantie.

Vervelend van de slaap perikelen maar wat goed dat jullie al iets gevonden hebben wat werkt. De jongste van een vriendin van mij is op een los matrasje blijven slapen, was voor hem de enige optie waarmee hij wel sliep. Zover ik weet werkt het bij hun uiteindelijk prima zo.

Ze drinkt goed, slaapt goed en produceert méga plas luiers dus ik heb wel vertrouwen in haar groei ^O^ Een vriendin van me heeft een baby weegschaal als ik toch twijfel of het duurt nog erg lang, kan ik die nog lenen.
pi_192054817
Ik kom even checken of andere bijna 11 maanders ook ontzettende klevers zijn? Lily is niet van me af te slaan. De. Hele. Dag. Non. Stop. Op een hele schattige enthousiaste knuffelige manier gelukkig, wat het 90% van de tijd wel gezellig maakt. Die 10% waarin ik niet kan plassen, mijn eten koud wordt of ze de stervende zwaan doet als het gewoon even niet kan, neem ik maar voor lief.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 15 maart 2020 @ 18:55:00 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192054885
Mensen die nu nog lekker op vakantie gaan naar risicogebieden :N :|W 8)7
pi_192054920
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ik kom even checken of andere bijna 11 maanders ook ontzettende klevers zijn? Lily is niet van me af te slaan. De. Hele. Dag. Non. Stop. Op een hele schattige enthousiaste knuffelige manier gelukkig, wat het 90% van de tijd wel gezellig maakt. Die 10% waarin ik niet kan plassen, mijn eten koud wordt of ze de stervende zwaan doet als het gewoon even niet kan, neem ik maar voor lief.
Jep check! En ooh wee als iemand anders haar waagt op te pakken. We willen alleen mama. En mama mag nergens naartoe :P
pi_192056081
Hi allemaal een copy/paste uit het andere topic, dit was van gisteraaf;

quote:
Even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋).

Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er.

Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad.

Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰

Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Vandaag dus de 2e dag, afgelopen nacht was heftig; wij die willen slapen want moe en Miepie die zoiets had van "Hallo wereld oO< " Ze is ieder uur wel geweest voor luier, borst of troost.

Overdag wel een beetje bijgeslapen en we staan er alweer een stuk beter voor dan 24 uur geleden. Hoop dat we de borstvoeding op de rit krijgen, dat is nog wel ff bikkelen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 15 maart 2020 @ 19:48:59 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192056083
Dat nog niet maar hij is wel beginnen met bijten :')
Koert is trouwens de enige die nog terecht mag bij de gastouder. Extra aandacht :P
pi_192056787
Hi Aurum! Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is. Hier duurde succesvol aanhappen 4 weken, maar nu met 10 maanden is het dubbel en dwars de moeite waard geweest. Succes in deze zware maar oh zo speciale tijd. O+
pi_192056812
Bijten is echt vreselijk vervelend. Dat is hier gelukkig gestopt voor de boventanden doorkwamen.

Cava, ik voel je pijn. Zelfs papa is niet goed meer. :')
  zondag 15 maart 2020 @ 20:28:25 #20
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192056878
Fijn dat je overdag hebt kunnen bijslapen Aurum, het gaat vast wel al een stukje beter vannacht! En veel succes met je borstvoedingsavontuur, heb je een fijne kraamverzorgster? Goede begeleiding bij het aanhappen? O+
  zondag 15 maart 2020 @ 20:29:18 #21
346653 Ceviche
pi_192056897
Welkom Aurum :W
Wat een snelle bevalling!
Hopelijk heb je een mooie kraamtijd (zonder al te veel coronagedoe :X ).
pi_192058713
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:23 schreef Rebubbled het volgende:
Hi Aurum! Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is. Hier duurde succesvol aanhappen 4 weken, maar nu met 10 maanden is het dubbel en dwars de moeite waard geweest. Succes in deze zware maar oh zo speciale tijd. O+
Thanks!

@Zoisdat: mag afkloppen want een erg fijne ervaren kraam die goed helpt ook met borstvoeding tips. Het gaat al zoveel beter dan gister :)

@Ceviche: thanks! Morgen horen of cjg langskomt voor hoortest en hielprik enzo
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 15 maart 2020 @ 21:44:45 #23
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192058781
Welkom! :D
  zondag 15 maart 2020 @ 22:30:45 #24
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192059716
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:41 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Thanks!

@:zoisdat: mag afkloppen want een erg fijne ervaren kraam die goed helpt ook met borstvoeding tips. Het gaat al zoveel beter dan gister :)

@:ceviche: thanks! Morgen horen of cjg langskomt voor hoortest en hielprik enzo
Wat goed! *O* jullie komen d’r wel zo te horen O+

Bij ons zijn ze deze week nog langs geweest voor de intake en de derde gehoortest. Wat dat betreft zijn de regels ook niet veranderd dus het zou me sterk verbazen als ze niet langs gaan komen. Erg belangrijk ook dat de hielprik snel gebeurt, denk niet dat ze daar snel in gaan aanpassen.
pi_192063987
Gefeliciteerd en welkom Aurum O+
  maandag 16 maart 2020 @ 05:37:48 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192064039
:O wij hebben een kleine man die ook aan het hamsteren is qua voeding. Hij komt sinds gisteravond om de 2,5 tot 4 uur :z
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 09:42:03 #27
148247 taxibabe
pi_192066479
Hier is meneer zijn ontlasting weer aan het hamsteren.. :{
Donderdag weer een klysma gehad en sindsdien nog weer niet gepoept. Lekkere timing ook met de corona. Net weer met de assistente gebeld, ik hoop dat er iets van lactulose gaat komen.
pi_192068160
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?

Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
pi_192068207
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie nu allemaal thuis aan het werken zijn? En hoe doen jullie dat dan?

Mijn baby loopt het behang los te trekken en haar vingers tussen de lades klem te zetten, terwijl ik een beetje nuttig probeer te zijn.
Kleuter speelt een Nickelodeon race game op de playstation (had man vanochtend nog even snel aangeschaft ^O^ ), dreumes keutelt er tussendoor en is momenteel alle pannen uit de kast aan het trekken. :')

Oh wacht, dit is het babytopic. Nou ja.
pi_192068286
quote:

MeneerEend werkt nu thuis, had gezellig babygebrul net tijdens zijn telco met een collega als achtergrondmuziek. Ik werk in een van de cruciale sectoren (zorg, ziekenhuislaboratorium) dus morgen 'gewoon' naar werk.
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 11:42:59 #31
148247 taxibabe
pi_192068597
Ik heb nog verlof tot 6 april, maar ik denk dat alles nog wel verlengd gaat worden. Dus dan wordt het thuiswerken vanaf 6 april, vreemde situatie.

Assistente heeft net teruggebeld, huisarts wil toch nog weer een klysma voorschrijven en doorsturen naar kinderarts. Lekkere timing, ik denk niet dat we de komende tijd terecht kunnen bij een kinderarts (al zie ik dat zelf ook niet zitten.) Hier zijn overigens nog geen geregistreerde besmettingen, er ligt er wel 1 op de ic, maar die is daar naar toe verplaatst vanuit Brabant.
pi_192068827
quote:

Jup en mijn man ook. We wisselen babydienst af. Smurf heeft vandaag uitgekozen om zowaar wél overdag te slapen dus dat is mooi meegenomen :+
Vandaag is mijn eerste werkdag na het verlof. Echt heel gek om dan thuis te moeten werken en eigenlijk nog in het babyritme te zitten oO<
  maandag 16 maart 2020 @ 12:12:55 #33
208890 June.
Seriously?
pi_192069191
Mijn vriend werkt nu thuis. Maarja, echt thuiswerken komt er dan niet echt van.. Ik werk zelf in de zorg dus ook gewoon werken..
Shine bright like a diamond.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:13:07 #34
346653 Ceviche
pi_192069195
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb nog verlof tot 6 april, maar ik denk dat alles nog wel verlengd gaat worden. Dus dan wordt het thuiswerken vanaf 6 april, vreemde situatie.

Assistente heeft net teruggebeld, huisarts wil toch nog weer een klysma voorschrijven en doorsturen naar kinderarts. Lekkere timing, ik denk niet dat we de komende tijd terecht kunnen bij een kinderarts (al zie ik dat zelf ook niet zitten.) Hier zijn overigens nog geen geregistreerde besmettingen, er ligt er wel 1 op de ic, maar die is daar naar toe verplaatst vanuit Brabant.
Wat vervelend dat het poepen weer zo lastig gaat.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat de arts nog geen lactulose heeft geprobeerd, grote kans dat de kinderarts dat als eerste probeert.
Lijkt me inderdaad heel vreemd dat je eindelijk weer aan het werk gaat, je ineens thuis moet werken.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:36:29 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192069733
Wij werken nu allebei thuis. Ik geef gewoon live mijn BV, dus wordt wel telkens gestoord. Sinds gisteren heeft meneer (4,5 maanden) ook een regeldag, dus heel effectief werken is het niet haha. We proberen ook overleggen / telefoontjes af te stemmen, want qua timing is hij precies wakker als wij een bel afspraak hebben. Of naja... Hij heeft ook weinig slaapzin.
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 12:42:18 #36
148247 taxibabe
pi_192069873
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:13 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het poepen weer zo lastig gaat.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat de arts nog geen lactulose heeft geprobeerd, grote kans dat de kinderarts dat als eerste probeert.
Lijkt me inderdaad heel vreemd dat je eindelijk weer aan het werk gaat, je ineens thuis moet werken.
Toevallig stelde ik lactulose voor aan de telefoon, assistente heeft weer teruggebeld en vanmiddag kunnen we lactulose ophalen bij de apotheek.

Ik moet zeggen dat ik er sowieso tegenop zie om weer aan het werk te gaan, niet om het werk maar om een hele dag van Thomas weg te zijn. Tot nu toe ben ik nog niet langer 3 uur bij hem weggeweest. Als ik weer naar kantoor zou moeten ben ik gelijk 10 uur weg incl. 3 uur reistijd.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:04:17 #37
346653 Ceviche
pi_192070360
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:42 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Toevallig stelde ik lactulose voor aan de telefoon, assistente heeft weer teruggebeld en vanmiddag kunnen we lactulose ophalen bij de apotheek.

Ik moet zeggen dat ik er sowieso tegenop zie om weer aan het werk te gaan, niet om het werk maar om een hele dag van Thomas weg te zijn. Tot nu toe ben ik nog niet langer 3 uur bij hem weggeweest. Als ik weer naar kantoor zou moeten ben ik gelijk 10 uur weg incl. 3 uur reistijd.
Hopelijk helpt de lactulose.
Ik snap wel dat je er tegenop ziet, maar zo'n werkdag gaat meestal snel voorbij omdat je toch bezig bent, en als je thuiskomt is het des te leuker om hem weer te zien O+
pi_192071047
Qua werk is er voor mij niks veranderd. De ene helft van mijn uren werk ik thuis (als Bouncy slaapt of lekker aan het spelen is) zoals altijd en de andere helft buitenshuis want dat werk kan ik niet thuis doen. Dan komt mijn vaste oppas gewoon hier oppassen.
pi_192073285
Qua werk is er voor ons niets verandert. Mijn lief werkt altijd thuis en er is nog volop werk voor hem te doen. Ik heb mijn werk op een heel laag pitje en probeer tussendoor soms iets te doen (er ligt nog veel). :)

Ook qua scholen dicht is het voor ons nauwelijks anders, want onze oudste krijgt sowieso al thuisonderwijs en de rest gaat nog niet naar school.

Kortom: Het lijkt voor anderen nu opeens op hoe het er bij ons normaalgesproken aan toe gaat. ;) Welcome to my world! :P
pi_192073813
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken. :') Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 maart 2020 @ 17:05:33 #41
346653 Ceviche
pi_192075349
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Wij werken beide thuis. Gelukkig voor mijn vriend is het mama voor en mama na, dus hij kan rustig werken. :') Het is mooi weer dus ik heb de achterdeur opengezet en het kind heeft uuuuren in de tuin lopen tutten. Alle sneeuwklokjes en narcissen zijn onthoofd, de hyacinten kaalgeplukt, er is druk gespetterd in het water van de gieter en modder is wederom geproefd en afgekeurd. Ik ben zo blij met onze tuin nu Lily ouder is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awh O+
Blijf je er dan bij om te voorkomen dat er bloemen worden opgegeten? Of is er een proeverij gaande?
Of valt het wel mee met wat ze in haar mond stopt?
pi_192075916
Buiten een hap prut gaat er weinig richting haar mond gelukkig. :D Maar ik zit erbij in de tuin ja. Je weet het maar nooit. Ze zat op een bepaald punt vast met haar capuchon in de stekels van de kruisbessenstruik, dan moet ze wel even gered worden.
  FOK!fossiel maandag 16 maart 2020 @ 17:35:36 #43
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192076036
Wij proberen nu in ‘shifts’ te werken. Ik heb gevraagd of ik een uurtje eerder weg kan en werk nu van half 8 tot 15.00. Dan snel naar huis zodat ik de zorg voor de baby kan overnemen en mijn vriend een aantal uren kan werken.

Ondertussen wordt hier al druk getijgerd, nouja ze sleept zich vooral aan haar armen naar voren, maar ze is er al aardig rap in :D
Chick on a mission
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2020 @ 19:41:13 #44
148247 taxibabe
pi_192079101
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef Rebubbled het volgende:

SPOILER
Wat een schatje! Hier is het ook heerlijk weer, lekker eindelijk weer de achterdeur open.
Voor Thomas hebben we nu een strandstoelschommel, hij vindt het geweldig. Ik zal morgen een mooie foto maken.

Is er trouwens ook een verlatingsangstfase rond 5-6 maanden? Zodra we (vooral ik) uit het zicht ben, begint meneer te huilen. Ik ben ook de enige die hem naar bed kan brengen, als mijn man hem naar bed brengt is het gillen geblazen.
pi_192080721
Aah wat een schatje Rebubbled! En wat leuk dat ze zich zo vermaakt :)

En fijn dat iedereen het zo goed heeft geregeld (met partner/ werk).

Bij ons was het vandaag vooral wennen. Manlief moest een rapport afmaken voor zijn werk (was een deadline) en ik moest veel bellen, dus was niet echt een goede combinatie.

Ik werk in de energiesector en begreep dat ze in gesprek zijn om de energiesector ook aan te laten merken als cruciaal. Dan hebben we dus wel recht op opvang. Toch heb ik liever dat Mayra thuis blijft nu.
pi_192080825
Ahh O+
  maandag 16 maart 2020 @ 21:26:39 #47
346653 Ceviche
pi_192081541
Koert mag in principe gewoon naar de opvang, tenzij hij ziekteverschijnselen heeft. Begint hij vandaag te hoesten, dus de gastouder weigert hem op te vangen (en terecht).

SPOILER
pi_192081733
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:26 schreef Ceviche het volgende:
Koert mag in principe gewoon naar de opvang, tenzij hij ziekteverschijnselen heeft. Begint hij vandaag te hoesten, dus de gastouder weigert hem op te vangen (en terecht).

SPOILER
Schijt aan die werkgever dan.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:39:46 #49
346653 Ceviche
pi_192081835
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Schijt aan die werkgever dan.
J́a precies. Als m'n jaarcontract verloopt zoek ik een andere baan. M'n baas werd zelfs boos aan de telefoon, dat hij me net zo goed niet aan had kunnen nemen :')
pi_192082066
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]

J́a precies. Als m'n jaarcontract verloopt zoek ik een andere baan. M'n baas werd zelfs boos aan de telefoon, dat hij me net zo goed niet aan had kunnen nemen :')
Wat een klootzak. :r

Ik zou nu al rustig op zoek gaan naar iets nieuws. Of hem flink naaien. Wat denkt ie wel :(
  maandag 16 maart 2020 @ 22:03:07 #51
346653 Ceviche
pi_192082321
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat een klootzak. :r

Ik zou nu al rustig op zoek gaan naar iets nieuws. Of hem flink naaien. Wat denkt ie wel :(
Ik heb al opgezocht dat ik m'n contract tussentijds kan opzeggen met een maand opzegtermijn. En anders loopt m'n contract in september af, dus sowieso niet meer zo lang.
Toen ik buikgriep had zei hij ook dat ik best kon komen, want er is daar ook een wc aanwezig. Ik werk in de gezondheidszorg :')
pi_192083018
Nou zeg :(
pi_192083053
Woow ceviche, dit vind ik echt niet kunnen. Wat een klootzak zeg.

SPOILER
pi_192083269
Ah hier een manager die als reactie op mijn ene dag ouderschapsverlof zei 'Nou dan wordt het wel heel lastig om jezelf te bewijzen'. Ik ben voor twee jaar gedetacheerd met uitzicht op overname met een vast contract. Ik heb de volgende dag aangegeven dat ik af zie van het vaste contract en ASAP terug keer naar mijn oude werkgever. Uiterlijk 1 mei ben ik weg.

Wat is dat voor geks man. Wie denken ze wel niet dat ze zijn.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:46:48 #55
346653 Ceviche
pi_192084762
Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken. Koert heeft nu ook verhoging dus het was niet voor niets.

Het is zo raar, Koert was eens ziek en toen is hij gewoon naar de gastouder gegaan. De 11-maandenprik heb ik verzet naar een moment in onze vakantie, zodat het geen probleem wordt als hij ziek wordt. Maar nu houdt het even op.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:51:22 #56
346653 Ceviche
pi_192084824
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:38 schreef Rebubbled het volgende:
Ah hier een manager die als reactie op mijn ene dag ouderschapsverlof zei 'Nou dan wordt het wel heel lastig om jezelf te bewijzen'. Ik ben voor twee jaar gedetacheerd met uitzicht op overname met een vast contract. Ik heb de volgende dag aangegeven dat ik af zie van het vaste contract en ASAP terug keer naar mijn oude werkgever. Uiterlijk 1 mei ben ik weg.

Wat is dat voor geks man. Wie denken ze wel niet dat ze zijn.
Respect voor zoveel assertiviteit ^O^
Een goede verhouding met je werkgever is zo belangrijk.
Het is dat ik gebruik kon maken van m'n kolfrecht en dat m'n contract over een aantal maanden toch afloopt, anders zou ik misschien ook m'n ontslag indienen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:37:59 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192090812
Nou, inderdaad. Ik zou dat niet zomaar doen denk ik :@

Even een vraagje... Muppet is zooo verkouden en flink aan het hoesten. Ik hoor echt wel slijm vast zitten. Verder drinkt hij prima en heeft geen verhoging / koorts.
Volgende week is hij 5 maanden en ik lees / hoor nogal verschillende dingen over zo'n verkoudheidsbalsem.
Wat is jullie idee hierover...? Of hebben jullie nog tips?

Neusspray gebruiken we al en ik zet hem ook weleens in de wipstoel bij mij in de badkamer om even te stomen. Z'n bed staat al wel wat omhoog, maar kunnen we misschien nog hoger zetten.

SPOILER
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:29:34 #58
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192091780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:37 schreef automatic_ het volgende:
Nou, inderdaad. Ik zou dat niet zomaar doen denk ik :@

Even een vraagje... Muppet is zooo verkouden en flink aan het hoesten. Ik hoor echt wel slijm vast zitten. Verder drinkt hij prima en heeft geen verhoging / koorts.
Volgende week is hij 5 maanden en ik lees / hoor nogal verschillende dingen over zo'n verkoudheidsbalsem.
Wat is jullie idee hierover...? Of hebben jullie nog tips?

Neusspray gebruiken we al en ik zet hem ook weleens in de wipstoel bij mij in de badkamer om even te stomen. Z'n bed staat al wel wat omhoog, maar kunnen we misschien nog hoger zetten.

SPOILER
Bij neusverkoudheid een opengesneden uitje onder het bed.
Ok, je hebt een frikandelletje speciaal in huis maar het hielp hier voortreffelijk soms..

Succes! Verkouden suckt voor die kleintjes..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:30:25 #59
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192091796
Dat heb ik een tijdje terug ook geprobeerd, maar toen ging hij beetje vreemd ademen :@
Maar nu is hij ouder, dus misschien kunnen we dat nog proberen.
pi_192092351
Ik heb die balsem van Luuf voor baby's vorige week bij m'n dochtertje (7,5maand) onder haar voetjes gesmeerd (na een tip van hier). En naast de al ander genoemde tips, druppel ik wat borstvoeding in haar neus.

Hoop dat de verkoudheid snel over is- vind ze dan altijd zo arm :-(
pi_192092684
Ik kon zo assertief zijn, omdat ik een terugkeergarantie in mijn vaste contract bij mijn oude werkgever heb. Als je financiele zekerheid hebt, is het altijd makkelijker om 'Joe!' te roepen. :) In een andere situatie was ik terughoudender geweest.

Bij verkoudheid gebruik ik hier van die zoutwateroplossing en daarna de snotslorper. Vriend houdt haar vast en ik slorp. Enkel vlak voor het voeden overigens, want ze gilt moord en doodslag en dat doe ik haar zo min mogelijk aan. Een kant van het bedje hoger, mee in de douche als ik ga douchen. Meer kun je niet echt doen. Als ze het echt benauwd heeft naar de HAP. Dan kunnen ze die 'echte' neusspray voorschrijven.
pi_192093009
Oh ja, die snotslurper hebben we ook (aan te sluiten op de echte stofzuiger..). Echter slechts 1x gebruikt toen ze nog heel klein was en drinken echt niet meer lukte door haar verstopte neus.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 15:41:30 #63
148247 taxibabe
pi_192097509
Thomas is gelukkig nog niet verkouden geweest, dus geen tips hier..
Maar wat is lactulose topspul, hij heeft weer gepoept!

En het is zo'n vrolijk mannetje, vandaag ook weer heerlijk buiten geweest in zijn strandstoelschommel:
SPOILER
pi_192097597
Ohh wat een leukerd! En chill schommeltje. Waar heb je die vandaan?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 15:59:45 #65
148247 taxibabe
pi_192097974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Rebubbled het volgende:
Hij geniet echt in dat ding en schaterlachen net!! O+
Hier! https://www.topbuitenspee(...)el-katoen-blauw-wit/
pi_192098838
Taxi wat een leukerd! O+

Spruit is bijna 5 maanden en kan nog steeds niet lang op zijn buikje liggen. Ook kan die nog niet rollen.. ik weet niet meer hoe dat ging bij N. maar die was volgens mij veel sterker...? Hoe doen jullie baby's of deden ze dat?
  FOK!fossiel dinsdag 17 maart 2020 @ 17:03:37 #67
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192099311
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Taxi wat een leukerd! O+

Spruit is bijna 5 maanden en kan nog steeds niet lang op zijn buikje liggen. Ook kan die nog niet rollen.. ik weet niet meer hoe dat ging bij N. maar die was volgens mij veel sterker...? Hoe doen jullie baby's of deden ze dat?
Wij kregen bij ruim vier maanden ook het advies dat ze meer op haar buik moest oefenen. Toen hield ze het ook niet echt lang vol, en draaien van buik naar rug deed ze een enkele keer. Of het komt omdat we er iets bewuster mee bezig zijn geweest (heb het ook naar het KDV teruggekoppeld) of dat ze daarna zich toevallig wat sneller motorisch ontwikkelde... geen idee. Maar we zijn nu anderhalve maand verder en op haar buik liggen is geen probleem meer en ze rolt met het grootste gemak van buiknaar rug en vice versa. Sinds een week kan ze zelfs tijgeren.

Kortom, ik zou me geen zorgen maken, het kan soms ook weer opeens heel snel gaan met ontwikkelingen :)
Chick on a mission
pi_192099580
De baby van een vriendin van me is 6,5 maand en draait amper zelf en kan nog niet goed zitten. Elke baby volgt zijn eigen ontwikkeling. Zie je wel vooruitgang? En zoals Keroppi zegt, wellicht wat bewuster haar op haar buik leggen.
pi_192099813
Hier komt de fysio ervoor (ook voor een lichte voorkeurshouding) op aanraden van cb. Met drie maanden tilde hij zijn hoofd amper omhoog. Bleek dat hij op zijn buik liever zijn benen en kont optilt. Fysio komt aan huis en elke week krijgen we een paar simpele oefeningen en hij gaat telkens flink vooruit.
pi_192100335
Thomas is echt een leukerd O+

Ik heb C. vandaag buiten in het zonnetje gevoed. Echt heerlijk 8-)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:12:23 #71
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192100963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Rebubbled het volgende:
Nou inderdaad! Leuke foto en leuke stoel O+
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:58 #72
148247 taxibabe
pi_192105839
Tnx!
Wat betreft het omrollen, Thomas vindt het niet zo heel leuk op zijn buik. Hij kan van buik naar rug rollen, maar doet het niet vaak, meestal gaat hij na een tijdje opdrukken en rondkijken face down huilen. Op zijn rug is hij wel druk aan het oefenen om op zijn zij te rollen, dat lukt al goed, maar doorrollen naar zijn buik lukt hem nog niet. Volgens mij is hij gemiddeld gezien wel laat met omrollen etc.. Maar ik maak me nog geen zorgen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:00:07 #73
208890 June.
Seriously?
pi_192106672
Hier ook fysio omdat draak zijn hoofdje niet goed kan optillen. Vind op de buik ook verschrikkelijk. Met oefeningen gaat het ook beter en zie vooruitgang dus maak me niet zo druk. Hij kan dan wel weer bijna omrollen van rug naar buik :D
pi_192106768
Hij doet wel een soort van "sit ups" hoofd omhoog tillen als die op zijn rug ligt. Maar zodra ik hem op zijn buik leg gaat die heel zielig huilen en met zijn hoofd weer "jeuken" tegen de bank. (Met zijn gezichtje gaat het goed. Smeer nog steeds zalfjes, en als die veel eraan zit komen de bultjes weer terug. Maar we gaan de goede richting op..) en als ik hem weer omdraai is het weer goed.
Wat voor oefeningen hebben jullie van de fysio gehad? @Bottoms_up @June. :@
pi_192111648
Hier hielp een overactief lichtjes/kleurtjes/muziekjes speeltje heel goed om haar op haar buik af te leiden. Ik gebruikte hem ook enkel gedurende tummy time, wat volgens mij ook maakte dat ze er steeds minder tegenop zag. En als ze het eenmaal een beetje kunnen, wordt het steeds minder vervelend gelukkig.
pi_192111691
Iemand hier tips voor jaloezie bij grote broer of zus?

Het ene moment is hij super lief en het andere moment wil hij haar slaan, schoppen of anderszins negatief gedrag -O- het helpt ook helemaal niet dat hij niet naar de peuterspeelzaal kan en zijn twee vriendjes bij de gastouder op vakantie zijn. Zijn uitlaatkleppen en normale routine zijn weg. Maar daar hebben we het voorlopig maar mee te doen natuurlijk.

We proberen al beide veel 1 op 1 tijd te geven en vaak te benoemen dat we zoveel van hem houden en wanneer hij wel erg lief is. Voorheen was hij altijd erg goed voor reden vatbaar en was er goed met hem te praten indien een keer iets niet mocht of gecorrigeerd moest worden. Nu gaat dat veel stroever en moeten we veeeeel vaker nee zeggen dan we graag zouden willen. ;( We leggen liever uit waarom iets niet mag na aangeven dat we begrijpen dat hij het wel graag wil en bieden dan een alternatief maar deze methode valt nu niet mee om toe te passen :{
pi_192112011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:41 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is gelukkig nog niet verkouden geweest, dus geen tips hier..
Maar wat is lactulose topspul, hij heeft weer gepoept!

En het is zo'n vrolijk mannetje, vandaag ook weer heerlijk buiten geweest in zijn strandstoelschommel:
SPOILER
Wat een leukerd! En wat een geweldig schommeltje
pi_192112054
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:05 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij doet wel een soort van "sit ups" hoofd omhoog tillen als die op zijn rug ligt. Maar zodra ik hem op zijn buik leg gaat die heel zielig huilen en met zijn hoofd weer "jeuken" tegen de bank. (Met zijn gezichtje gaat het goed. Smeer nog steeds zalfjes, en als die veel eraan zit komen de bultjes weer terug. Maar we gaan de goede richting op..) en als ik hem weer omdraai is het weer goed.
Wat voor oefeningen hebben jullie van de fysio gehad? @:Bottoms_up @:June. :@
We hebben eerst een opgerolde handdoek onder zijn borst gebruikt om hem te helpen (rolletje ongeveer onder zijn oksels) en dan zijn aandacht trekken met een speeltje. Wij moesten ook nog zijn billen op de grond houden, anders dook hij voorover :D
Eerste keren was na een minuut al huilen dus stoppen.
Nu kan hij het een tijdje zonder hulp maar heel leuk lijkt hij het niet te vinden. Volgens mij omdat hij dan weinig kan. Als we zijn voeten tegenhouden zodat hij vooruit kan schuifelen is het weer prima. Ook rolt hij af en toe terug naar zijn rug.
pi_192122246
Ik ga even zonder bijlees even klagen. Ben best boos.

Mijn schoonmoeder is 57 jaar. Ze is verder gezond, woont op 5 min loopafstand van de winkels en werkt niet.

Mijn man en ik werken op dit moment thuis en dealen met een kind van 12 en een baby in de tussentijd.

Nu stuurt mijn schoonmoeder een bericht naar mijn man en zegt dat ze bang is om naar de winkels te gaan en of hij boodschappen voor haar kan halen. Ik ben aan het werk tot 20 uur. Mijn man heeft nu dus de baby.

Hij gaat nu boodschappen doen met M voor zijn moeder. Ik heb net ruzie gemaakt, omdat ik het ongelooflijk egoïstisch vind van schoonmoeder. Ze (en mijn man ook) laat M en man risico lopen op besmetting, omdat zij niet even die 5 minuten kan afleggen naar de winkels (en dat kan ze elk moment doen, aangezien ze niet werkt).

Heb ik gelijk of ben ik een evil schoondochter? :P

Overigens valt mijn vader pas echt in de risicogroep. Hij is chronisch ziek en is al 64 jaar. Maar hij zou nooit mij en mijn dochter risico laten lopen.
pi_192122549
Ik snap je emoties heel goed. Je wilt je baby beschermen, ook al lijken baby's er nauwelijks last van te hebben. Maar je schoonmoeder is wel degelijk een risicocategorie. In haar leeftijdsgroep gaan gewoon echt mensen dood. Niet zo erg als de 70-plussers nee, maar het is terecht dat ze zich wil isoleren.

Je mag overigens wél boos zijn op je man dat hij je dochter meeneemt. Hij kan zijn moeder ook tot morgen laten wachten op boodschappen en vanavond eten bestellen. Zowat elk restaurant bezorgt momenteel gratis. Dan kan je man vanavond of morgen zonder baby boodschappen voor haar doen. Of ze kan het aan de buren vragen.
  FOK!fossiel woensdag 18 maart 2020 @ 17:31:46 #81
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192123642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:04 schreef Rebubbled het volgende:
Hier hielp een overactief lichtjes/kleurtjes/muziekjes speeltje heel goed om haar op haar buik af te leiden. Ik gebruikte hem ook enkel gedurende tummy time, wat volgens mij ook maakte dat ze er steeds minder tegenop zag. En als ze het eenmaal een beetje kunnen, wordt het steeds minder vervelend gelukkig.
Nadat je dit hier eerder had verteld heb ik deze tactiek ook gebruikt. Wij hebben ook een hysterisch speeltje op batterijen dat liedjes speelt en knippert (niet zelf aangeschaft ;) ) die ook hier voor ingezet. Zelf werd ik er soms gek van, maar het leek een vrij effectieve strategie.

(V-tech baby in de lokale Intertoys heeft een heel assortiment, wij hebben het leeuwtje)
Chick on a mission
pi_192124152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ga even zonder bijlees even klagen. Ben best boos.

Mijn schoonmoeder is 57 jaar. Ze is verder gezond, woont op 5 min loopafstand van de winkels en werkt niet.

Mijn man en ik werken op dit moment thuis en dealen met een kind van 12 en een baby in de tussentijd.

Nu stuurt mijn schoonmoeder een bericht naar mijn man en zegt dat ze bang is om naar de winkels te gaan en of hij boodschappen voor haar kan halen. Ik ben aan het werk tot 20 uur. Mijn man heeft nu dus de baby.

Hij gaat nu boodschappen doen met M voor zijn moeder. Ik heb net ruzie gemaakt, omdat ik het ongelooflijk egoïstisch vind van schoonmoeder. Ze (en mijn man ook) laat M en man risico lopen op besmetting, omdat zij niet even die 5 minuten kan afleggen naar de winkels (en dat kan ze elk moment doen, aangezien ze niet werkt).

Heb ik gelijk of ben ik een evil schoondochter? :P

Overigens valt mijn vader pas echt in de risicogroep. Hij is chronisch ziek en is al 64 jaar. Maar hij zou nooit mij en mijn dochter risico laten lopen.
Vanuit ieder zijn perspectief gezien valt wat te zeggen. Ik denk dat er niemand is die met zn volle verstand zegt: laat ik ff extra risico nemen.

Ik snap de angst van je schoonmoeder, ik snap de loyaliteit van je man en ik snap jouw standpunt wat betreft je kinderen.

Het zijn vreemde tijden. Ik denk dat flexibiliteit en communicatie hierin de sleutels zijn.

Hoe strikt zijn jouw werktijden? Kun je echt geen half uur vrij maken?
Hoe urgent is de vraag van je schoonmoeder? Kan het even wachten tot jij jezelf vrij kan maken?

Kan iedereen wat water bij de wijn doen om zo tot een win-win situatie te komen?

J en ik merkten ook dat we wat feller reageerden, dat is niet raar, we zitten nooit zo lang op zo’n beperkte ruimte met ons hele gezin. Belangrijk voor ons is het om ons gevoel te benoemen, zonder enorm oordeel naar de ander.
Het heeft gewoon zo weinig zin om je gelijk te halen en op je strepen te staan als je nog maanden op elkaars lip zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192136096
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
pi_192136249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:19 schreef Rebubbled het volgende:
11 maanden prik is uitgesteld. Ben benieuwd wanneer we dan mogen. Hoelang hebben ze daar ook alweer last van? Wil het wel zo plannen dat ik geen ziek kind heb op haar verjaardag.
2 daagjes ofzo?
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 08:39:52 #85
148247 taxibabe
pi_192136304
Ik heb een appje gekregen dat de 5 maanden prik wel doorgaat, maar ik ga hem denk ik zelf afzeggen. Vind het een te groot risico nu.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:44:45 #86
346653 Ceviche
pi_192136370
quote:
-O- ik had het juist in de meivakantie gepland, zodat wij gewoon thuis zijn mocht hij ziek worden. Hoop dat het tegen die tijd wel doorgaat.
Hebben ze wel een indicatie gegeven wanneer het wel zou kunnen? Het RIVM raadt aan de inentingen juist wel door te laten gaan trouwens.
Wij gaan Koerts eerste verjaardag maar vieren zonder familie. Wel jammer.
pi_192136407
Wat gek Rebubbled, Ik kreeg deze mail van de GGD:

quote:
Welke afspraken gaan wel door?
De afspraak op het consultatiebureau op de leeftijd van 4 weken.
De afspraak op het consultatiebureau op de leeftijd van 2, 3, 5, 11 en 14 maanden.
De afspraak op het consultatiebureau voor inhaalvaccinaties.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:49:06 #88
346653 Ceviche
pi_192136422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb een appje gekregen dat de 5 maanden prik wel doorgaat, maar ik ga hem denk ik zelf afzeggen. Vind het een te groot risico nu.
Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 08:51:31 #89
148247 taxibabe
pi_192136453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat ze zich beperken tot de inentingen, en de andere onderzoeken en gesprekken niet meer doen. En als het beleid is dat zieken er niet mogen komen (en men zich daaraan houdt) zijn de risico's wat kleiner. Misschien
En daar vertrouw ik dus niet op.. als ik zie hoe druk het hier nog is in de winkels..
Man heeft longemfyseem, dus hij valt in de risicogroep.
pi_192136524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef taxibabe het volgende:

[..]

En daar vertrouw ik dus niet op.. als ik zie hoe druk het hier nog is in de winkels..
Man heeft longemfyseem, dus hij valt in de risicogroep.
Ik ben ook nog gebeld door het CB, of we de mail hadden gehad en ook hadden gelezen dat slechts één ouder mee mag en dat die niet ziek mag zijn. "Want het zou toch jammer zijn als jullie voor de deur staan en we moeten jullie weigeren".

Dus ze zijn er wel scherp op.
pi_192137201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Kleiner, maar nog genoeg aanwezig. Asymptomatic patients kunnen ook het virus overbrengen. Sterker nog: je bent maar 2x meer besmettelijk als je het virus met symptomen hebt.
pi_192138098
M was op de dag van de prikjes en de dag erna ziek van de 11 maanden prikjes. Ik ben blij dat we dat hebben gehad.

Ik baal er wel van dat we haar verjaardag niet meer kunnen vieren. Ik wilde er iets groots van maken, want mijn eerste kind en eerste verjaardag enzo, maar helaas. We hebben het afgezegd en gaan met alleen eigen gezin vieren. Zo had ik het mij niet voorgesteld.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 11:36:10 #93
447051 crew  Peejtur
pi_192139421
quote:
Bij ons kreeg ze hem in ochtend en had er pas tegen de avond last van. Nacht beetje en volgende ochtend nergens last meer van.
pi_192139951
Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste inentingen? Wij mogen vrijdag.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:06:22 #95
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192140172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:57 schreef B.ertha het volgende:
Hij heeft van z'n eerste prikjes eigenlijk geen last gehad.

Wij hebben woensdag een afspraak voor de tweede inenting.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:11:13 #96
208890 June.
Seriously?
pi_192140264
quote:
Klein beetje huilen bij de prik en in de avond wat verhoging en hangerig. Dat was het.
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:44:24 #97
346653 Ceviche
pi_192143451
quote:
Koert kreeg wel koorts en sliep veel, maar hij was vlak daarvoor ziek dus dat hielp ook niet mee (hij had ertussen een of twee dagen zonder koorts). Maar ik had niet het idee dat hij er echt veel last van had.
pi_192145388
Oké, dan hoop ik dat het hier ook meevalt
  FOK!fossiel donderdag 19 maart 2020 @ 20:42:43 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192151312
-kleine klaagzang-

Pfff ik vind het stiekem wel pittig zo zonder de kinderopvang en wij die afwisselend moeten werken.

Vooral omdat onze kleine draak thuis het veel te gezellig lijkt te vinden om te slapen. En als ze slaapt is het maar 30 - 40 minuten.

Enige wat redelijk werkt is met haar wandelen. Zolang je onderweg bent slaapt ze, maar zodra je de drempel over bent, is ze binnen no-time wakker. Van de ene kant prima, dan ga ik wel wandelen hoor... Maar van de andere kant wil ik ook gewoon even met een tijdschrift en hete thee op de bank zitten.

Positieve is dat ze af en toe haar nachtvoeding lijkt te skippen. Maar mijn baby-pannenkoek (banaan / ei / appel) was toch niet helemaal goed gevallen, dus die kwam er met een golf melk weer uit (over mij heen, natuurlijk ;) ). Guess I'll be feeding tonight.

-einde klaagzang-

[ Bericht 7% gewijzigd door Keroppi op 19-03-2020 21:16:46 ]
Chick on a mission
pi_192151384
Ik kan vrij simpel stellen dat 2 fulltime banen en 5 kinderen thuis waarvan 2 babies vrijwel onmogelijk is.
Maandag moeten ze ff naar de opvang. Het is niet anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')