SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
https://nos.nl/liveblog/2(...)rbod-dramatisch.html![]()
Hij 'snapt' het alleen maar, omdat dat politiek opportuun is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef Doublepain het volgende:
Gelukkig zijn er politici die het snappen
Als de overheid wel streng in zou grijpen, zou hij de eerste zijn om te zeggen dat het allemaal veel te ver gaat."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Werd er een post verwijderd waardoor ik ineens wel de lapo had?Snapte er niks meer van.
Ik acht de kans dat het in mei doorgaat heel klein op dit moment. En tuurlijk ga ik daar wel ff een kwartiertje om janken, 44 jaar op gewacht, persaccreditatie gekregen voor het eerst. Maar dood en ziek is veel erger.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik geef direct toe dat ik het absoluut niet erg zou vinden als er per direct een streep doorheen zou gaan, en ik denk dat jij daar wat anders over denktEn dan kunnen ze het wellicht in augustus of september ofzo doen, als alles hopelijk wat rustiger is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Zo'n Rutte ook die er als een clown mee omgaat alsof hij Lubach is in plaats van de premier van Nederland. Walgelijk, 0 vertrouwen in de overheid.blablablabla![]()
quote:Crisisoverleg kabinet over corona, schoolleiders willen scholen sluiten
Om 13.00 uur is er in Den Haag crisisoverleg van het kabinet. Na afloop geeft premier Rutte een persconferentie. De NOS zendt die live uitzenden op NPO 1, NPO Radio 1 en op NOS.nl. Op NPO Nieuws gebeurt dat met gebarentolk.https://nos.nl/liveblog/2(...)scholen-sluiten.htmlquote:Schoolleiders willen dat alle scholen dicht gaan
"Wij vinden dat alle Nederlandse scholen gesloten moeten worden". Dat zegt voorzitter Petra van Haren van de Algemene Vereniging van Schoolleiders (AVS) tegen de NOS. "Het is ondenkbaar dat er nu nog scholen open zijn. Kijk naar Italië. Zowel in het basis- als voortgezet onderwijs moeten we verspreiding van het virus voorkomen."![]()
Alles weglachen, niks nieuws onder de horizon toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:53 schreef Elan het volgende:
Zo'n Rutte ook die er als een clown mee omgaat alsof hij Lubach is in plaats van de premier van Nederland. Walgelijk, 0 vertrouwen in de overheid.![]()
In Praag ookquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef BeriBeri het volgende:
Hier in Barcelona gaan de scholen dicht vanaf maandagIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Collega: "ik vind het nog steeds overdreven en onnodig. Is het nou echt nodig om alles af te lasten" "mijn concert gaat nu niet door, ben daar echt boos over"
Mensen zijn zo ontzettend egoïstisch, daar kom je pas in dit soort tijden achter.![]()
In Nederland vinden we het doodnormaal om Brabant af te sluiten maar wel fans toe te laten bij andere wedstrijden, zoals Cambuur v NAC (lol).quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Gros van de mensen stellen nog steeds hun korte-termijn financiële en eigenbelangen voorop. Gelukkig weet het virus daar wel raad mee is gebleken♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Andere partijen willen het toch ook? Maar daar geldt dat dan niet voor?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij 'snapt' het alleen maar, omdat dat politiek opportuun is.
Als de overheid wel streng in zou grijpen, zou hij de eerste zijn om te zeggen dat het allemaal veel te ver gaat.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat soort mensen mogen van mij dat virus krijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Simmertje het volgende:
Collega: "ik vind het nog steeds overdreven en onnodig. Is het nou echt nodig om alles af te lasten" "mijn concert gaat nu niet door, ben daar echt boos over"
Mensen zijn zo ontzettend egoïstisch, daar kom je pas in dit soort tijden achter.![]()
@Scrummie2.1 Excuus voor het wekenlang ondermijnen van je expertise.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Maar dan ook echt hamandeggsquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet wel.wat nederland gaat doen:
Hamandeggs.![]()
![]()
Wijsneusquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
In Nederland vinden we het doodnormaal om Brabant af te sluiten maar wel fans toe te laten bij andere wedstrijden, zoals Cambuur v NAC (lol).
Iedereen weet dat het virus uitsterft zodra het de grenzen van Brabant verlaat.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Voor hoe lang worden die scholen afgesloten dan?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Helemaal waar. Je leert sommige mensen ineens heel anders kennen. Zelfs familie. Iemand in m'n familie riep anderhalve week geleden ofzo nog 'overdreven gezeik, over 2 dagen heeft niemand het hier meer over'. Mjah..quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Simmertje het volgende:
Mensen zijn zo ontzettend egoïstisch, daar kom je pas in dit soort tijden achter.
(En die zijn er die het nog steeds roepen)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik gok dat in de gemiddelde intercity van Eindhoven naar Rotterdam meer risicomensen zitten dan in zo'n afgeschermd uitvak.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
In Nederland vinden we het doodnormaal om Brabant af te sluiten maar wel fans toe te laten bij andere wedstrijden, zoals Cambuur v NAC (lol).blablablabla![]()
Amenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij 'snapt' het alleen maar, omdat dat politiek opportuun is.
Als de overheid wel streng in zou grijpen, zou hij de eerste zijn om te zeggen dat het allemaal veel te ver gaat.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef El-Stinho het volgende:
@:Scrummie2.1 Excuus voor het wekenlang ondermijnen van je expertise.
Dat is niet nodig makker. Ik zit er ook wat dit betreft nog vaak zat naast. Ik maak me alleen wel vanaf het begin af aan zorgen, en dat blijkt een beetje terecht te zijn. Al kunnen we over 2 weken alsnog zeggen 'gelukkig viel het mee'.![]()
Wat Nederland betreft weet ik niet, wat ik wel weet is dat mijn vriendin haar uitwisseling met landen Polen, Denemarken, Turkije en Portugal is gecancelled en dat die scholen daar inmiddels al een week dicht zijn en ook voorlopig zullen blijven (verwachting is nog minstens 2 weken)quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:55 schreef capricia het volgende:
Voor hoe lang worden die scholen afgesloten dan?![]()
Alsnog, het gaat om het idee // de inconsequentie er van.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik gok dat in de gemiddelde intercity van Eindhoven naar Rotterdam meer risicomensen zitten dan in zo'n afgeschermd uitvak.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Achterlijk, egoisme komt snel boven drijvenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Simmertje het volgende:
Mensen zijn zo ontzettend egoïstisch, daar kom je pas in dit soort tijden achter.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Voor twee weken dus. In eerste instantie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:56 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Wat Nederland betreft weet ik niet, wat ik wel weet is dat mijn vriendin haar uitwisseling met landen Polen, Denemarken, Turkije en Portugal is gecancelled en dat die scholen daar inmiddels al een week dicht zijn en ook voorlopig zullen blijven (verwachting is nog minstens 2 weken)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In Noorwegen wordt alles afgesloten en het leger gemobiliseerd. Bron: Een vriend van mij uit Bergen.
Misschien dat we in Nederland de afstand tot 1,25 meter gaan verhogen tot elkaar.![]()
Je mag niet eens zelf meer bepalen of het overdreven is of niet?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Simmertje het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:57 schreef Richestorags het volgende:
In Noorwegen wordt alles afgesloten en het leger gemobiliseerd. Bron: Een vriend van mij uit Bergen.
Misschien dat we in Nederland de afstand tot 1,25 meter gaan verhogen tot elkaar.
Love is in the air!![]()
Ja eens, maar ik vind dat ze het OV ook stil moeten leggen willen we er serieus werk van maken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:56 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Alsnog, het gaat om het idee // de inconsequentie er van.
Zo'n overvolle Sprinter voorzien van klimaatbeheersing is toch een broeinest van bacillen bij uitstek? En dan gaan we lopen zeiken over een handjevol uitsupporters uit Breda.blablablabla![]()
En maandagochtend waarschijnlijk 1,30 meter en twee keer je handen wassen i.p.v. één keer.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:57 schreef Richestorags het volgende:
Misschien dat we in Nederland de afstand tot 1,25 meter gaan verhogen tot elkaar.![]()
Vriend in Finland geeft aan dat alle reizen naar het buitenland worden afgeraden en er een lockdown aan zit te komen. Vandaag zijn het aantal besmettingen verdubbeld ondanks beperkt testen.![]()
Wel een mooi gegeven dat we straks zo ongeveer het enige land in Europa zijn dat het voetbal dit weekend laat doorgaanquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:56 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Alsnog, het gaat om het idee // de inconsequentie er van.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Deze is ook wel toepasselijk:quote:quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:48 schreef onlogisch het volgende:
Als iedereen een lockdown instelt, zit Nederland vanzelf ook in een lockdown.
Gelukkig kunnen we ook nog lachen, want eigenlijk is het om te huilen.![]()
Moet je danWat moet je dan doen als ouder? Vrije dagen opnemen? Daar ben je zo doorheen!quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)scholen-sluiten.html![]()
Als de scholen en universiteiten dicht gaan heb je sowieso veel minder mensen in de trein. En dat is dus ook waarom het een goede maatregel is. Tenzij al die kut scholieren denken oh ben lekker twee weken vrij ga morgen wel dagje amsterdam doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens, maar ik vind dat ze het OV ook stil moeten leggen willen we er serieus werk van maken.
Zo'n overvolle Sprinter voorzien van klimaatbeheersing is toch een broeinest van bacillen bij uitstek? En dan gaan we lopen zeiken over een handjevol uitsupporters uit Breda.![]()
Er komt een verbod op hoesten. Stadstoezicht gaat het nauwlettend in de gaten houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:57 schreef Richestorags het volgende:
Wie financiert je in quarantaine?
Is dat de staat?
Je hebt boodschapjes, werk, een opleiding eventueel, een bedrijf dat je moet runnen. Kinderen waar je voor moet zorgen.
Hoe gaat het westen hier mee om?Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: