Je mag er wel uit, je kunt er niet uit omdat vluchten worden geannuleerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:38 schreef KingRadler het volgende:
het probleem is dat je het land niet meer uit mag als je ergens naar toe vliegt.

En dat pas bij een totale lockdown, wij laten vrolijk nog steeds alles doorgaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe lang heeft het met China geduurd, het gaat nu wat beter

Ik denk dat we pas maandag op slot gaan, bedrijven moeten in de komende dagen regelen dat er vanuit thuis gewerkt kan worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:27 schreef Greenpeas het volgende:
Ik verwacht echt wel met de maatregelen om ons heen dat vandaag de boel in Nederland ook gewoon op slot gaat.. Dat zou het enige zinnige zijn.

Lees nou eens verder. Hij wil nu de knoop nog niet doorhakken. Ze gaan pas in april de boel opbouwen in Ahoy. Dat staat er ook. Dat ze het dan wel bekijken hoe en wat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Dan verdien je gewoon een spuitje hoor. Godverdomme zeg.

Goed punt. Bij mijn vrouw op haar werk zijn ze in ieder geval totaal niet voorbereid op het thuiswerken. Geen idee of dat binnen een weekend geregeld kan zijn, maar je kan in die paar dagen nog wel wat maatregelen treffen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat we pas maandag op slot gaan, bedrijven moeten in de komende dagen regelen dat er vanuit thuis gewerkt kan worden.

Beter geen risico nemen, zelfs als het virus tegen die tijd al redelijk onder controle zou zijn (die kans is al minimaal) is het nog een onverantwoord risico om zoveel mensen uit heel de wereld samen te brengen net na zo'n uitbraak. Daarmee loop je het risico dat het direct weer op laait.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Klein, maar dan kun je op dat moment die knoop toch doorhakken?

twitter:LodewijkA twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:37:07Volgens Hoekstra zijn vergaande economische maatregelen vooralsnog niet nodig. Onverstandig. Naïef.
Gisteren was het nog “whatever it takes”, nu het grote niks https://t.co/lfHuWbpqOQ reageer retweet

die gooiden al best snel een hele provincie groter dan NL op slot.....quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe lang heeft het met China geduurd, het gaat nu wat beter

quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso wil je niet in het vliegtuig zitten als daar wordt aangekondigd dat of iedereen 14 dagen in quarantaine moet of je gewoon niet naar binnen mag.
Ben je wél 14 dagen op de Malediven geweestquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso wil je niet in het vliegtuig zitten als daar wordt aangekondigd dat of iedereen 14 dagen in quarantaine moet of je gewoon niet naar binnen mag.

Ik denk dat we voorlopig helemaal niet op slot gaan, want RIVM meneer zei vandaag nog geen extra maatregelen. En zou Rutte z'n kompas zo voor lul zetten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat we pas maandag op slot gaan, bedrijven moeten in de komende dagen regelen dat er vanuit thuis gewerkt kan worden.

52 miljoen mensenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die gooiden al best snel een hele provincie groter dan NL op slot.....

Ja, precies de houding van het RIVM. We weten allemaal wat dat heeft veroorzaaktquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Lees nou eens verder. Hij wil nu de knoop nog niet doorhakken. Ze gaan pas in april de boel opbouwen in Ahoy. Dat staat er ook. Dat ze het dan wel bekijken hoe en wat.

Als de rest van de wereld op slot gaat, wordt je eigenlijk als Nederland ook automatisch op slot gezet natuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat we voorlopig helemaal niet op slot gaan, want RIVM meneer zei vandaag nog geen extra maatregelen. En zou Rutte z'n kompas zo voor lul zetten?

Ben wel benieuwd want dit is alleen mogelijk bij kantoorbanen en dergelijke.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]

Nee hoor, er zijn diverse opties:quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter geen risico nemen, zelfs als het virus tegen die tijd al redelijk onder controle zou zijn (die kans is al minimaal) is het nog een onverantwoord risico om zoveel mensen uit heel de wereld samen te brengen net na zo'n uitbraak. Daarmee loop je het risico dat het direct weer op laait.
Er is maar een optie en dat is annuleren tot nader orde.

Ik zie België, Frankrijk, Duitsland en Spanje ook nog niet alles afgelasten en in lockdown gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Sapstengel het volgende:
Overal om ons heen alles afgelast en op lockdown maar Nederland is gewoon een beetje stout.
Hopelijk kunnen we wat artsen en beademingsmachines lenen van andere landen omdat zij wel wat minder gevolgen gaan ondervinden.

Behalve dat er bij het Songfestival tot die tijd helemaal geen massa mensen bij elkaar komen..? Het bestaat alleen op papier?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, precies de houding van het RIVM. We weten allemaal wat dat heeft veroorzaakt.

In die zin heeft de aanpak van het RIVM niet tot extreem meer of minder gevallen geleid dan elders in Europa tot nu toe...quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, precies de houding van het RIVM. We weten allemaal wat dat heeft veroorzaakt.

Ik zie genoeg mensen die echt geen kut geven. Vriendin van me is gisteren op haar vrije dag nog wezen winkelen in Utrecht. Genoeg mensen die nog plannen maken voor het weekend enz.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In die zin heeft de aanpak van het RIVM niet tot extreem meer of minder gevallen geleid dan elders in Europa tot nu toe...
En ik denk dat je het zelfregulerende vermogen van veel mensen in NL al onderschat, volgens mijn eigen waarnemingen privé en zakelijk zijn we in ieder geval de afgelopen dagen al zoveel mogelijk werk- en sociale contacten aan het mijden.

Een songfestival zonder publiekquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn diverse opties:
- Minder publiek
- Zonder publiek
Zoiets moet je weloverwogen doen, en niet 2 maanden van te voren

Klopt, dat is een groot verschil. Desondanks is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het gewoon door gaat, daarom beter nu al annuleren en focus op wanneer het wel gehouden kan worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Behalve dat er bij het Songfestival tot die tijd helemaal geen massa mensen bij elkaar komen..? Het bestaat alleen op papier?

Ja precies, tot aan begin mei komen er helemaal geen duizenden mensen bij elkaar dus waarom nu al cancellen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Behalve dat er bij het Songfestival tot die tijd helemaal geen massa mensen bij elkaar komen..? Het bestaat alleen op papier?

In Frankrijk zijn ze al een tijdje bezig om scholen te sluiten en evenementen af te lasten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie België, Frankrijk, Duitsland en Spanje ook nog niet alles afgelasten en in lockdown gaan.

kosten / inkomstenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
Wat is er mis met gewoon dit jaar geen songfestival en volgend jaar er een groot feest van maken?

Ik denk dat de organisatie samen met de EBU daar dus over na moet gaan denken. maar een knoop doorhakken hoeft nu echt nog nietquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Een songfestival zonder publiek
Wat is er mis gewoon dit jaar geen songfestival en volgend jaar er een groot feest van maken?

Zonder publiek is wel te doen bij wat voetbalwedstrijdjes enzo, maar bij een evenement van enkele dagen dat eens in het jaar is kun je dan beter gewoon afgelasten. Dat wordt één sippe ellende.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies, tot aan begin mei komen er helemaal geen duizenden mensen bij elkaar dus waarom nu al cancellen.
En dan nog zijn er inderdaad de gradaties om het met minder of geen publiek te doen...

Waarom zou je dat niet doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zie genoeg mensen die echt geen kut geven. Vriendin van me is gisteren op haar vrije dag nog wezen winkelen in Utrecht. Genoeg mensen die nog plannen maken voor het weekend enz.

Omdat we blijkbaar autisten en plannende mensen zijn die in paniek raken als er wat dingen uitgesteld moeten worden voor de gezondheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon dit jaar geen songfestival en volgend jaar er een groot feest van maken?

moeten we ook ieder jaar voor de griep volgens sommigen....quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Sapstengel het volgende:
Overal om ons heen alles afgelast en op lockdown maar Nederland is gewoon een beetje stout.
Hopelijk kunnen we wat artsen en beademingsmachines lenen van andere landen omdat zij wel wat minder gevolgen gaan ondervinden.

Ja lekker belangrijk. Volksgezondheid is net ff wat belangrijker dan financiële gevolgen.quote:

Of dit jaar geen songfestival, merken dat niemand het mist en dan gewoon zo laten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]

Ik vind half april de knoop doorhakken prima. Heeft iedereen een hele maand om hotels en vluchten te annuleren, lijkt me zeer ruim op tijd. Geloof me, tuurlijk gaat het niet door als zelfs een groot deel van de artiesten hier niet eens heen kan komen. Nog even los van wel of geen publiek. Ik denk dat ze nu even andere/grotere knopen hebben om te hakken in Rotterdam, en dat dat Songfestival later wel wordt besloten. Komt goed. Alsnog ruim op tijd. Weet ik zeker.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt, dat is een groot verschil. Desondanks is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het gewoon door gaat, daarom beter nu al annuleren en focus op wanneer het wel gehouden kan worden.

Als iedereen een lockdown instelt, zit Nederland vanzelf ook in een lockdown.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:46 schreef Collide het volgende:
Meeste lockdowns door andere landen zijn gebieden die groter zijn dan Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |