SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
https://nos.nl/liveblog/2(...)rbod-dramatisch.htmlI´m back.![]()
Ik ook, met verkoudheidsverschijnselen sinds maandag thuis, ziek gemeld dus. Maar begint alweer over te gaan, dus vraag me af wat te doen, volgende week.quote:I´m back.![]()
Er zijn genoeg doden te melden die kerngezond waren en relatief jong, dus dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben wat recalcitrant in de beoordeling want ik zie vooralsnog niets dat mij overtuigd dat Covid19 op zichzelf dodelijk is en wat al die buitelende gekkigheid rechtvaardigt. Ik denk ook dat je NIET kunt vaststellen dat iemand oor Corona is overleden... hooguit dat die persoon die infectie had. De persoon gaat dood door gevolgen die idd aangewakkerd kunnen worden door een .... virusinfectie. Een gezond & jong persoon kan/zal zich prima kunnen verweren, als die al wat merkt, wat ook de (leeftijd)statistieken bevestigen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wanneer je naar de inhoud van mijn posts kijkt ventileer ik geen angst, maar geef juist aan een bemoedigend verloop te zien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef Fretwork het volgende: Volgens mij wil je gewoon graag je angst ventileren, en vergeet je even de nuance. Natuurlijk maakt het uit dat ze alleen mensen met symptomen hebben getest.
![]()
Dankquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:49 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
https://www.motherjones.c(...)ord-dont-believe-it/![]()
Wat een onzin trouwens dat mijn eerdere post hier met dat bericht wordt verwijderd. Ik zeg er nog bij dat er geen duidelijke bron is![]()
![]()
Markiezaat College, tegenwoordig officieel Curio Techniek en Technologie.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Real Madrid in quarantaine; alle sportsecties van de club. Een basketballer heeft positief getest.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
quote:twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:51:08BREAKING: Iran reports 1,075 new cases and 75 new deaths; total confirmed cases reach 10,075 and 429 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ah, okee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Markiezaat College, tegenwoordig officieel Curio Techniek en Technologie.I´m back.![]()
Bah..quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:51:08BREAKING: Iran reports 1,075 new cases and 75 new deaths; total confirmed cases reach 10,075 and 429 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Hmm, eerste ingeving die me dan te binnen schiet is: prime time Live uitzending met grote aankondiging rond 20.00u.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:53 schreef Dutchguy het volgende:
Ik weet niet of het al vermeld is maar Corona-debat verschoven naar 18:30.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Elke dag stuivertje wisselen. Denemarken heeft ons nu weer ingehaald en Noorwegen ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:53 schreef iBenny het volgende:
Nederland staat nu 14e op https://corona-scanner.com/ . Zouden we vandaag de top 10 binnendringen?
O ja ik wacht in die lijsten nog steeds op de recoveries in Nederland. Zodat je het aantal 'active cases' overhoudt.![]()
Inderdaad. Tactische zet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, eerste ingeving die me dan te binnen schiet is: prime time Live uitzending met grote aankondiging rond 20.00u.![]()
Dat zou inderdaad goed kunnenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, eerste ingeving die me dan te binnen schiet is: prime time Live uitzending met grote aankondiging rond 20.00u.![]()
En gisteren kwam er nog een vliegtuig uit Iran aan op Schiphol. Niks aan de hand mensen loopt u maar door!quote:IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
twitter:Elysee twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:52:03Le Président de la République @EmmanuelMacron s’adressera aux Français ce soir, à 20h.
https://t.co/KwF53LrOxw reageer retweet![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Maar dan kijkt iedereen de World Cup schansspringen voor de vrouwen vanuit Trondheim, niet echt handig dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, eerste ingeving die me dan te binnen schiet is: prime time Live uitzending met grote aankondiging rond 20.00u.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Nu krijgen we alle zielige verhaaltjes weer die Trump schijnbaar kapot gemaakt heeftquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:57 schreef iBenny het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)egen-tranen-verdriet![]()
heywoodu
![]()
Meer info? Want dat is wel van enig belang weer voor de nodige sportwedstrijdenquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ach, er waren toch geen tests geweest. Dit is Z korea niet!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:57 schreef Greys het volgende:
[..]
En gisteren kwam er nog een vliegtuig uit Iran aan op Schiphol. Niks aan de hand mensen loopt u maar door!![]()
Frankrijk gaat vanavond dus ook op slot. Zal men Europees nu eindelijk iets hebben afgesproken/gaan afspreken?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:57 schreef Netflixed het volgende:
twitter:Elysee twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:52:03Le Président de la République @:EmmanuelMacron s’adressera aux Français ce soir, à 20h.
https://t.co/KwF53LrOxw reageer retweet“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mijn dochter kuchte een beetje en was voor school niet voldoende om thuis te blijven, dat accepteerde ik. Nu ik weet dat er corona is op haar school laat ik haar maandag niet naar school gaan. In onze stad zijn 14 gevallen op zeker en god weet hoeveel meer. Iedereen roept blijf thuis en de school zegt kom naar school. Het is mijn dochter en ik hou haar thuis.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ook, met verkoudheidsverschijnselen sinds maandag thuis, ziek gemeld dus. Maar begint alweer over te gaan, dus vraag me af wat te doen, volgende week.![]()
Voor degenen die hier vanaf het begin posten, het aantal cured lag in China lange tijd lager, en daarna lange tijd ongeveer gelijk met het aantal dat het niet overleefden rond de 3 procent wekenlang.
Het maakt niet uit of je China niet vertrouwd, zij gaan de zaken niet slechter voorstellen dan ze zijn.
Op dit moment ligt het aantal cured in Italië op 10% en in Iran op 30%.
Ook de bejaarde opvarenden van de Diamond Princess, 30% cured.![]()
Nederland zal wel met Duitsland en Frankrijk hebben afgesproken dat er inderdaad een soort van 'lockdown' komt, te beginnen met sluiten scholen, cancelen evenementen en zoveel mogelijk thuis werken.![]()
volgens mij alleen in osloquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Meer info? Want dat is wel van enig belang weer voor de nodige sportwedstrijden![]()
Er kunnen ook jonge gezonde mensen dood gaan aan dit virus dat klopt. Maar het feit dat juiste deze allemaal onder een vergrootglas gelegd worden zegt genoeg. Waarom doen we dit ook niet voor alle gevallen van 80+? Als je de cijfers van Italië bekijkt dan valt dat tot nu toe nog wel mee voor de 'jongere' mensen. In ieder geval geen doden onder de 40 de laatste keer dat ik gekeken heb. En ook die in de 40 was een uitzondering (en geen idee of er nog meer aan de hand was bij deze patiënt).quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn genoeg doden te melden die kerngezond waren en relatief jong, dus dit slaat nergens op.![]()
Succes! Hou je ons op de hoogte? Interessant ....quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Voorlopig voor 4 weken. Ik kan moeilijk voor een half jaar boodschappen halen. Dus dan zullen we er nog even uit moeten om bij te vullen
Hier nog tips: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!![]()
Dit gaat over gevallen uit de periode 1 tot 10 januari, in Wuhan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:48 schreef Za het volgende:
[..]
Dat klopt niet.
Ik heb alles gelezen wat er te lezen was over die eerste gevallen.
De 7 in december, de 47 die daarna gevolgd zijn, en 90 random figuren tot ergens in januari.Hoezo solide bronnen? Het is het rapport van de WHO-China joint mission, ik tel minstens 7 Chinese officials in de lijst van leden.quote:Werkelijk nergens is ooit gepubliceerd dat 20% daarvan het niet overleefd heeft.
Doe mij wat solide bronnen svp ipv een verzonnen grafiekje op basis van niet representatief materiaal.
Het is jammer dat al deze info verloren is gegaan in de eerste 50 threads.
Je zegt nu dat China een rapport met verzonnen data goedgekeurd heeft, omdat jij andere data gezien hebt, die ook van China kwam, en er niet mee overeenstemde?
are we infinite or am I alone![]()
Terecht!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Mijn dochter kuchte een beetje en was voor school niet voldoende om thuis te blijven, dat accepteerde ik. Nu ik weet dat er corona is op haar school laat ik haar maandag niet naar school gaan. In onze stad zijn 14 gevallen op zeker en god weet hoeveel meer. Iedereen roept blijf thuis en de school zegt kom naar school. Het is mijn dochter en ik hou haar thuis.![]()
Meld d'r gewoon ziek, klaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Mijn dochter kuchte een beetje en was voor school niet voldoende om thuis te blijven, dat accepteerde ik. Nu ik weet dat er corona is op haar school laat ik haar maandag niet naar school gaan. In onze stad zijn 14 gevallen op zeker en god weet hoeveel meer. Iedereen roept blijf thuis en de school zegt kom naar school. Het is mijn dochter en ik hou haar thuis.Je raekt an de dinge geweun.![]()
VLOGJE!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef maily het volgende:
[..]
Succes! Hou je ons op de hoogte? Interessant ....The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Toch zou ik daar niet op rekenen. We lezen net dat 20% (!) van de IC-patiënten in Lombardije jong (= onder de 50) en voorheen gezond was (=zonder significante co-morbiditeit).quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:48 schreef Vallon het volgende:
Een gezond & jong persoon kan/zal zich prima kunnen verweren, als die al wat merkt, wat ook de (leeftijd)statistieken bevestigen.![]()
Mjah. Ik snap dat het heel sneu is. Maar over de hele wereld zijn nu teleurgestelde en bange mensen, mensen van wie de reisjes niet kunnen doorgaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:57 schreef iBenny het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)egen-tranen-verdrietIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
heywoodu
![]()
Nou, RIP World Cup-finale in het biatlon dusquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik dacht dat ze hadden gezegd dat ze die niet bij gingen houden?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Elke dag stuivertje wisselen. Denemarken heeft ons nu weer ingehaald en Noorwegen ook.
O ja ik wacht in die lijsten nog steeds op de recoveries in Nederland. Zodat je het aantal 'active cases' overhoudt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)leg-in-den-haag.htmlquote:"Wij vinden dat alle Nederlandse scholen gesloten moeten worden". Dat zegt voorzitter Petra van Haren van de Algemene Vereniging van schoolleiders tegen de NOS. "Het is ondenkbaar dat er nu nog scholen open zijn. Kijk naar Italië. Zowel in het basis- als voortgezet onderwijs moeten we verspreiding van het virus voorkomen."![]()
Ik was gisteren naar naar een oogarts in Brabant Ze zat aan mijn ogen zonder handschoenen. Ik kreeg wat druppels. Daarna heeft ze haar handen niet gewassen of ontsmet.
Ik hield er geen prettig gevoel aan over. Ik heb daarna gelijk mijn handen en gezicht met zeep gewassen.![]()
heywoodu
![]()
Precies. Ik hoop ook van harte dat reizen van Brazilië naar Nederland halverwege mei nog steeds gewoon kan, want ik zou na 4-5 maanden tegen die tijd m'n vriendin ook wel weer eens willen zienquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah. Ik snap dat het heel sneu is. Maar over de hele wereld zijn nu teleurgestelde en bange mensen, mensen van wie de reisjes niet kunnen doorgaan.
Bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Toch zou ik daar niet op rekenen. We lezen net dat 20% (!) van de IC-patiënten in Lombardije jong (= onder de 50) en voorheen gezond was (=zonder significante co-morbiditeit).![]()
Dan kan je ze toch nog preventief in quarantaine zetten zonder test?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach, er waren toch geen tests geweest. Dit is Z korea niet!Of gewoon die vluchten niet meer aan laten komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Die heeft hoogst waarschijnlijk wel haar handen gewassen toen jij de deur uit was. Lijkt me sterk dat een oogarts zo laconiek ermee omgaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:01 schreef polderturk het volgende:
Ik was gisteren naar naar een oogarts in Brabant Ze zat aan mijn ogen zonder handschoenen. Ik kreeg wat druppels. Daarna heeft ze haar handen niet gewassen of ontsmet.
Ik hield er geen prettig gevoel aan over. Ik heb daarna gelijk mijn handen en gezicht met zeep gewassen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Bron ? en graag aantallen t.o.v. de referentiegroep.... met percentages kan ik hoegenaamd niets.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Toch zou ik daar niet op rekenen. We lezen net dat 20% (!) van de IC-patiënten in Lombardije jong (= onder de 50) en voorheen gezond was (=zonder significante co-morbiditeit)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hmmm.... persoonlijk declassificatie. Het is geen kwestie van geloven maar van vaststellen, wat jij ook poogt te doen. In retour kan ik zeggen dat jij kennelijk er gelooft dat de maatregelen gerechtvaardigd zijn omdat .. vulin.... zonder dat het helpt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ja je kunt ook gewoon antwoorden dat je nul van alle berichtgeving gelooft.
Punt is de steekproef in Brabant heeft laten zien dat ongeveer 4% van de Brabanders besmet is.
Kijkende naar Webasto en Princess hebben we te maken met een veel besmettelijker maar veel minder gevaarlijk virus dan gedacht, en ik denk zelfs dat het na een keer of 10 te zijn overgedragen dooft. Alles wijst hierop.
Waar het mij om gaat is feitelijk bepalen of de maatregelen daadwerkelijk het effect hebben die worden beoogd. Natuurlijk moet je dan ook weten welk doel men zich stelt, wat zich ook steeds lijkt te wijzigen. Het heef tvan meet af aan meer het karakter van desinformatie (mogelijk ook omdat de betweters, het ook niet - meer - weten). Dan maar wat rondmeppen, doen en gillen, geeft dan een gevoel dat je wat doet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zou goed kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop het.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die heeft hoogst waarschijnlijk wel haar handen gewassen toen jij de deur uit was. Lijkt me sterk dat een oogarts zo laconiek ermee omgaat.
Ze zat nog wel aan de computer en had een papiertje uitgeprint en aan mij gegeven. Dan kan ze de boel toch besmetten. Het handigste is gewoon gelijk handen wassen als je aan iemands ogen hebt gezeten.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Toch zou ik daar niet op rekenen. We lezen net dat 20% (!) van de IC-patiënten in Lombardije jong (= onder de 50) en voorheen gezond was (=zonder significante co-morbiditeit).Doe overal even een bron bij ajb.quote:Dat scheelt iedereen weer meerdere posts met 'bron??'
https://www.info-coronavi(...)ovid-19-vastgesteld/quote:Op 11 maart testte het netwerk van het nationaal referentielaboratorium 806 stalen.
85 stalen testten positief voor het Covid-19 virus (66 in Vlaanderen, 3 in Brussel, 16 in Wallonië).
De hogere aantallen komen omdat er ruim 2x zoveel werd getest dan eerdere dagen. Dus eigenlijk blijft de ratio positieven gelijk.![]()
85 nieuwe besmettingen met Covid-19
Er zijn 85 nieuwe besmettingen met het coronavirus vastgesteld in België. Dat meldt de FOD Volksgezondheid in haar dagelijkse update. Het gaat om 66 gevallen in Vlaanderen, 3 in Brussel en 16 in Wallonië. Er werden woensdag 806 stalen getest door het netwerk van het nationaal referentielaboratorium. Daarvan testten 85 stalen dus positief.
Sinds het begin van de epidemie ligt het totaal aantal besmettingen in België nu op 399. Gisteren overleden drie landgenoten als gevolg van een covid-19 besmetting.
Rusthuis in quarantaine na 34 besmettingen
In Watermaal-Bosvoorde is rusthuis La Cambre in quarantaine geplaatst nadat 34 besmettingen met het coronavirus werden vastgesteld. Dat meldt Brussels minister van Volksgezondheid Alain Maron donderdag. Elf besmette personen werden naar het ziekenhuis overgebracht.
https://www.hln.be/nieuws(...)-bosvoorde~ab85b994/In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
@Scrummie2.1 RIP in vrede.twitter:tjcope twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:04:00🚨 Suspendida LaLiga en Primera y Segunda División https://t.co/VOj4xQ0PMg reageer retweet
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Tot wanneer?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Mijn dochter kuchte een beetje en was voor school niet voldoende om thuis te blijven, dat accepteerde ik. Nu ik weet dat er corona is op haar school laat ik haar maandag niet naar school gaan. In onze stad zijn 14 gevallen op zeker en god weet hoeveel meer. Iedereen roept blijf thuis en de school zegt kom naar school. Het is mijn dochter en ik hou haar thuis.![]()
"gevallen" betekend geen representatief overzicht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef crystal_meth het volgende:
Dit gaat over gevallen uit de periode 1 tot 10 januari, in Wuhan.Nee dat zeg ik niet, China heeft alles zeer nauwkeurig gedocumenteerd.quote:Hoezo solide bronnen? Het is het rapport van de WHO-China joint mission, ik tel minstens 7 Chinese officials in de lijst van leden.
Je zegt nu dat China een rapport met verzonnen data goedgekeurd heeft, omdat jij andere data gezien hebt, die ook van China kwam, en er niet mee overeenstemde?
Her en der gemonitorde gevallen waar conclusies uit getrokken werden zijn ook altijd als zodanig omschreven, niet representatief, het staat zelfs onder figuur 4 meen ik.![]()
Hoe goed = voldoende ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die heeft hoogst waarschijnlijk wel haar handen gewassen toen jij de deur uit was. Lijkt me sterk dat een oogarts zo laconiek ermee omgaat.
En hoe heeft men al in de paar maanden inds het bekend worden, wetenschappelijk vastgesteld dat er geen enkel risico is op besmetting van DIT virus na wassen van je handen ? Misschien zat het virus (nestelend in een snottebel of een zwevend druppeltje, waarin het 2-6 uur kan overleven) - al wel op de deurklink ..."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ellebooggroet mag ook niet meer. Alleen nog maar met de voet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:05 schreef Landgeld het volgende:
Welke maatregelen zal het kabinat aankondigen na vanmiddag?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
twitter:Folia twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:04:14Alle collegezalen van Amsterdam UMC worden per direct gesloten. Medewerkers wordt ‘sterk afgeraden’ om te reizen, voor werk of privé. Mogelijk sluit ook IWO, waar alle #UvA-studenten tentamens maken. https://t.co/XvsfrR18vq https://t.co/ZapZ0F9bFT reageer retweet
![]()
Had de RIVM meneer nou vanmorgen nog gezegd dat er geen aanvullende maatregelen nodig waren? (toch, zag ik hier langskomen van nu.nl maar weet niet of dat van vanmorgen was of al een ouder bericht? )quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:05 schreef Landgeld het volgende:
Welke maatregelen zal het kabinat aankondigen na vanmiddag?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Waarschijnlijk dat evenementen gecancelled worden en gelegenheden tijdelijk dicht gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:05 schreef Landgeld het volgende:
Welke maatregelen zal het kabinat aankondigen na vanmiddag?
Zo niet, zijn ze niet meer serieus te nemen.![]()
Ik gok dat er soortgelijke maatregelen genomen worden zoals in Italië en Denemarken.
Dat is wel te hopen in ieder geval...I see peas of green, red roses too....![]()
Was van vanmorgen inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Had de RIVM meneer nou vanmorgen nog gezegd dat er geen aanvullende maatregelen nodig waren? (toch, zag ik hier langskomen van nu.nl maar weet niet of dat van vanmorgen was of al een ouder bericht? )![]()
quote:quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:02 schreef Vallon het volgende:
Bron ? en graag aantallen t.o.v. de referentiegroep.... met percentages kan ik hoegenaamd niets.Mensen nemen niet de moeite om even terug te lezen, het was geen nieuwe info waar ik het over had:quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:04 schreef Greys het volgende:
Doe overal even een bron bij ajb.Dat scheelt iedereen weer meerdere posts met 'bron??'
Deze post van @Revanches , wat afkomstig zou zijn van deze arts: https://it.linkedin.com/in/paolo-proto-33261460quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:22 schreef Revanches het volgende:
OVID-19 UPDATE VANUIT LOMBARDIJE, ITALY
Info van Paolo Proto, anesthesioloog-intensivist, Istituto dei Tumori, Milano
Situatie in Lombardije op 10-3-2020
• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• Man-vrouw verhouding van alle covid-19 ic behoeftige patiënten is 60%-40%.
• Vrouwen zijn vaker asymptomatisch wanneer ze positief testen op covid-19 dan mannen.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas. Bij deze groep treedt forse glycemische ontregeling op met frequente ketoacidose.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• De overdracht van covid-19 van moeder op het ongeboren kind lijkt niet plaats te vinden. Dit is op basis van 3 positief geteste moeders (allen overigens klachtenvrij) welke zijn bevallen van een kind wat negatief testte op covid-19. In China werd hetzelfde geobserveerd.
• Gemiddelde saturatie van de voorheen gezonde covid-19 patiënten bij binnenkomst in het ziekenhuis is 60% (vlak voor intubatie). P/F ratio < 100. In tegenstelling tot ARDS patiënten is de long compliantie bij covid-19 normaal. Patiënten kunnen met een normale driving pressure worden geventileerd. Frequent treedt passagère hypercapnie op met hoge PEEP behoefte.
• Mechanische ventilatie is dikwijls voldoende als ondersteunende therapie. Zelden is ECMO noodzakelijk. Indien een patiënt op ic wordt geïntubeerd, heeft deze in 50% van de gevallen buikligging nodig.
• Er is een tekort aan beademingsmachines. Patiënten boven de 70-75 worden binnenkort niet meer geïntubeerd, hooguit nog NIV. Binnen 2 weken worden 1300 extra beademingsmachines geleverd, waarvan 400 binnen de komende 3 dagen. Na deze 14 dagen en binnen 45 dagen worden nog eens 2700 extra beademingsmachines geleverd. Met dank aan Draeger, Medtronic, GE medical systems, Vyaire en Athea.
• Patiënten die overlijden aan covid-19, ontwikkelen binnen 4-7 dagen na intubatie een acute verslechtering van de pulmonale situatie met toename van bilateraal interstitieel longvocht. Deze verslechtering bleef bij de overlevenden tot nu toe weg.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC, een tiental is thuis in isolatie, sommigen met CPAP.
• Veel anesthesiologen worden ingezet als anesthesioloog-intensivist op speciale isolatie afdelingen met beademingsmachines van de OK onder supervisie van 1 intensivist. Alle electieve chirurgie is gecanceld. Poli’s zijn gesloten. Instroom van mensen in het ziekenhuis is maximaal beperkt, bv door bezoek aan patiënten te maximeren tot max 1 per patiënt. Restaurant is alleen toegankelijk voor medewerkers.
• Intubatie middels RSI en primair glidescope, met als beschermende maatregelen: schort, handschoenen, FFP2 masker en spatbril. Na afloop alles weggooien. Bij extubatie zelfde beschermende maatregelen toepassen.![]()
Datzelfde zie ik mensen al dagen roepen. "Als ze VANDAAG niet.... dan zijn ze niet meer serieus te nemen".quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat evenementen gecancelled worden en gelegenheden tijdelijk dicht gaan.
Zo niet, zijn ze niet meer serieus te nemen.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Was inderdaad vanochtendquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Had de RIVM meneer nou vanmorgen nog gezegd dat er geen aanvullende maatregelen nodig waren? (toch, zag ik hier langskomen van nu.nl maar weet niet of dat van vanmorgen was of al een ouder bericht? )![]()
https://www.hln.be/nieuws(...)-bosvoorde~ab85b994/
12:06
Nationale Veiligheidsraad bespreekt coronacrisis
De Nationale Veiligheidsraad komt straks samen over de coronacrisis. Dat heeft onze redactie vernomen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dat kunnen we nu net wel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:07 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik kan niet in de toekomst kijken.
Hubei ging 5 weken in complete lockdown. Nu is er weer (beperkte) vrijheid van bewegen![]()
Toch pleit ik ervoor dat deze alsmede de TT tot in de lengte van dagen blijft staan. BVDquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:08 schreef Greys het volgende:
Die foto bovenaan de OP is wel serieus slecht voor m'n bloeddruk trouwens.![]()
Vanuit de HLN feed voor België:Aangezien ze in België al een stapje voor stonden op NL met afgelaste evenementen, gesloten universiteiten en verboden rusthuizen te betreden, komt nu wss een grote klepper om allemaal thuis te gaan werken en restaurants en bars op een laag pitje te houden. Dat soort zaken.quote:Nationale Veiligheidsraad bespreekt coronacrisis
De Nationale Veiligheidsraad komt straks samen over de coronacrisis. Dat heeft onze redactie vernomen.![]()
Ik ga uit van niks, kan het alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:05 schreef Landgeld het volgende:
Welke maatregelen zal het kabinat aankondigen na vanmiddag?![]()
Nederland reageert dan ook wel heel laks.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Datzelfde zie ik mensen al dagen roepen. "Als ze VANDAAG niet.... dan zijn ze niet meer serieus te nemen".![]()
Ik haal hem toch ook niet weg. Ik scroll er voor m'n gezondheid wel zo snel mogelijk langs.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:09 schreef Za het volgende:
[..]
Toch pleit ik ervoor dat deze alsmede de TT tot in de lengte van dagen blijft staan. BVD
Scholen dicht zou wel erg ontwrichtend worden, zowel voor bedrijfsleven als voor thuissituaties.
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.Even a broken clock is right twice a day.![]()
Kijk. Dat is een begin.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:06 schreef Netflixed het volgende:
twitter:Folia twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:04:14Alle collegezalen van Amsterdam UMC worden per direct gesloten. Medewerkers wordt ‘sterk afgeraden’ om te reizen, voor werk of privé. Mogelijk sluit ook IWO, waar alle #UvA-studenten tentamens maken. https://t.co/XvsfrR18vq https://t.co/ZapZ0F9bFT reageer retweet
![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)d-nu-niet-nodig.htmlquote:
Heb idd even teruggezocht.
Maar dan verwacht ik eerlijk gezegd weinig andere maatregelen die vandaag aangekondigd worden? Aangezien Rutte blind vaart op RIVM zoals hij zelf zei.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nederland moet nu krachtige maatregelen nemen om verspreiding tegen te gaan.
Iedereen een week vrij bijvoorbeeld (behalve mensen die in gezondheidscentra en in de voedselindustrie werken)![]()
Het is al ontwrichtend - dat wordt alleen maar meer ben ik bangquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Scholen dicht zou wel erg ontwrichtend worden, zowel voor bedrijfsleven als voor thuissituaties.
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.
Love is in the air!![]()
De opleiding van mijn dochter is heel belangrijk maar als de MP aan de Brabanders vraagt om geen risico te nemen dan kies ik mijn dochter thuis te houden van een corona school. Ik heb ook familie en mijn zus heeft een tweeling van 4 jaar en de opa van mijn dochter heeft kanker. Ik neem als Brabander wel mijn verantwoording.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat kunnen we nu net wel.
Hubei ging 5 weken in complete lockdown. Nu is er weer (beperkte) vrijheid van bewegen![]()
Aan de andere kant, waarom zou je scholen momenteel nog open houden? Het is een te groot risico m.i.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Efteling nieuwe brandhaard van Nederlandquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.![]()
En daarna? Iedereen weer vrij reizen en het virus komt op hetzelfde niveau.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:12 schreef polderturk het volgende:
Nederland moet nu krachtige maatregelen nemen om verspreiding tegen te gaan.
Iedereen een week vrij bijvoorbeeld (behalve mensen die in gezondheidscentra en in de voedselindustrie werken)
Je kan het niet indammen....Love is in the air!![]()
Die ouders moeten toch thuis werken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
De Iraanse autoriteiten melden donderdag dat in één dag tijd 1.075 personen positief zijn getest op het coronavirus. Het totale aantal besmettingen in het land stijgt daarmee naar 10.075. Ook het dodental is opgelopen: van 354 naar 429.
https://www.nu.nl/coronav(...)nten-in-een-dag.htmlIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Sorry Vallon, ik mag je graag, maar dit is onleesbaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:03 schreef Vallon het volgende:
Hmmm.... persoonlijk declassificatie. Het is geen kwestie van geloven maar van vaststellen, wat jij ook poogt te doen. In retour kan ik zeggen dat jij kennelijk er gelooft dat de maatregelen gerechtvaardigd zijn omdat .. vulin.... zonder dat het helpt.
Waar het mij om gaat is feitelijk bepalen of de maatregelen daadwerkelijk het effect hebben die worden beoogd. Natuurlijk moet je dan ook weten welk doel men zich stelt, wat zich ook steeds lijkt te wijzigen. Het heef tvan meet af aan meer het karakter van desinformatie (mogelijk ook omdat de betweters, het ook niet - meer - weten). Dan maar wat rondmeppen, doen en gillen, geeft dan een gevoel dat je wat doet.![]()
Je kunt toch met je kinderen naar het bos, naar het strand. Alleen niet daar koffie gaan drinken oid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.![]()
Bedrijfsleven knijpt hem helemaal hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.I´m back.![]()
Kinderen wekenlang bij oma en opa laten logeren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:10 schreef danos het volgende:
Ik snap dat scholen niet verantwoordelijk willen zijn voor besmetting, maar waar gaan ouders dan heen met hun kinderen, die gaan geen weken binnen blijven.
Echter, opa en oma lopen risico.![]()
Inmiddels is dat wel duidelijk. Dit gaat VEEL en VEEL geld kosten op alle takkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bedrijfsleven knijpt hem helemaal hoor.Love is in the air!![]()
De lente komt eraan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:12 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En daarna? Iedereen weer vrij reizen en het virus komt op hetzelfde niveau.
Je kan het niet indammen....![]()
En dat allemaal omdat ze in China graag vleermuizen en gordeldieren eten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Inmiddels is dat wel duidelijk. Dit gaat VEEL en VEEL geld kosten op alle takken![]()
De reeks gaat mega snel, mensen die tussendoor aan het werk zijn kunnen echt niet alles steeds teruglezen helaas. Dus je zou veel mensen iig een plezier doen bij zulke posts gewoon toch nog ff een linkje te gooien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mensen nemen niet de moeite om even terug te lezen, het was geen nieuwe info waar ik het over had:
Mjah. Zou afkomstig zijn van..quote:Deze post van @:Revanches , wat afkomstig zou zijn van deze arts: https://it.linkedin.com/in/paolo-proto-33261460
[..]
(maar dat is waarschijnlijk ook gewoon omdat ik liever niet wil dat het waar is hoor..)
Je gaat nu uit van een situatie waarbij ouder zelf ook geen werk heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt toch met je kinderen naar het bos, naar het strand. Alleen niet daar koffie gaan drinken oid.![]()
En als de ouders van de baas gewoon moeten werken?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt toch met je kinderen naar het bos, naar het strand. Alleen niet daar koffie gaan drinken oid.Waar laat je ze dan?
Ja, mijn kast zit vol worstenbroodjesquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
Zo meteen even boodschappen doen. Beetje preppen verstandig?![]()
![]()
Zou wel wat extra eten inslaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
Nee joh. Geen paniek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
Zo meteen even boodschappen doen. Beetje preppen verstandig?Love is in the air!![]()
Ik heb blikken knakworst gehaaldquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef -river- het volgende:
[..]
Ja, mijn kast zit vol worstenbroodjes![]()
![]()
Tuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
Zo meteen even boodschappen doen. Beetje preppen verstandig?
Ik heb dat weken geleden al gedaan.En het interesseerde me toen niet wie me uitlachte en nu nog veel minder.
Gewoon dingen die je ook nog prima kunt eten als het allemaal niet nodig blijkt. Gewoon dat je wat langer vooruit kunt dan drie dagen zeg maar.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik ook, en blikken soep, vriezer vol brood.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb blikken knakworst gehaald![]()
Gewoon iets meer voorraad halen van dingen die toch wel op komen en houdbaar zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
Het is wel verstandig om iets meer in te kopen zodat je minder vaak naar de supermarkt hoeft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
Als dat voor jou goed voelt is 't prima toch? Bedoel, heb je het niet nodig, mooi, komt het wel op uiteindelijk. Heb je 't wel nodig, bam, heb je het.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ik heb dat weken geleden al gedaan.En het interesseerde me toen niet wie me uitlachte en nu nog veel minder.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Zit te twijfelen of ik morgen mijn zoontje naar het kinderdagverblijf zal sturen of toch thuis zal houden. Al die snotneuzen op een hoopje..It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je gaat nu uit van een situatie waarbij ouder zelf ook geen werk heeft.Of ook thuis is vanwege de coronacrisis?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
En als de ouders van de baas gewoon moeten werken?Waar laat je ze dan?
![]()
Ik hou je op de hoogtequote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef maily het volgende:
[..]
Succes! Hou je ons op de hoogte? Interessant ....
Hier nog tips: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!![]()
Voetbalcompetities :
Belgie, Engeland, Duitsland zonder publiek
Italie en Zwitserland stil gelegd, de verwachting is de Primera Division in Spanje ook
Maar in Nederland gaan alleen de Brabantse wedstrijden niet door, andere duels zelfs met toeschouwers.
Nederland
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik vond deze met gelijklopende inhoud:quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef Greys het volgende:
Mjah. Zou afkomstig zijn van..
(maar dat is waarschijnlijk ook gewoon omdat ik liever niet wil dat het waar is hoor..)
twitter:Wilkinsonjonny twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:38:42I thought I would share this with you all. From Massimo Gianni. A synopsis of a videoconference held today by intensivists in northern Italy, all of them fighting the battle against #COVID19 #FOAMed #FOAMcc #medtwitter
Also at https://t.co/GpXYcGKkbl https://t.co/hTH3ALuUOd reageer retweet![]()
![]()
Yep en de verwoede pogingen om net te doen alsof er helemaal niets aan de hand is, beginnen langzaam op niets uit te lopen. Vorige week kreeg ik nog zo'n pamfletje met handenwasen instructie, op mijn werk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Inmiddels is dat wel duidelijk. Dit gaat VEEL en VEEL geld kosten op alle takkenI´m back.![]()
En hoe ziet de verdeling in de leeftijdspiramide eruit daar? Volgens mij is er veel vertekende statistiek hierdoor. En worden jongere mensen veel banger gemaakt als noodzakelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Toch zou ik daar niet op rekenen. We lezen net dat 20% (!) van de IC-patiënten in Lombardije jong (= onder de 50) en voorheen gezond was (=zonder significante co-morbiditeit).![]()
vooral omdat we een mp hebben die al wekenlang apatisch op zijn handen zitquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ze in China graag vleermuizen en gordeldieren eten.![]()
Je hebt zelf geen baan denk ik?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Of ook thuis is vanwege de coronacrisis?
Thuiswerken is niet gelijk aan betaalde vakantie![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe ziet de verdeling in de leeftijdspiramide eruit daar? Volgens mij is er veel vertekende statistiek hierdoor. En worden jongere mensen veel banger gemaakt als noodzakelijk.an
Vakman pur sang![]()
Woon je in Brabant dan zou ik er goed over nadenken, woon je er niet dan kan het denk ik geen kwaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef XDo het volgende:
Zit te twijfelen of ik morgen mijn zoontje naar het kinderdagverblijf zal sturen of toch thuis zal houden. Al die snotneuzen op een hoopje..![]()
Ja daarom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Als dat voor jou goed voelt is 't prima toch? Bedoel, heb je het niet nodig, mooi, komt het wel op uiteindelijk. Heb je 't wel nodig, bam, heb je het.Ik heb geen garage vol rekken met blikken ofzo, gewoon de voorraadkast met wat houdbare dingen goed gevuld. Steeds een beetje erbij. Slaap ik beter van. Heb het mijn 70+ ouders ook laten doen. En dat vind ik helemaal een fijn gevoel. Die kunnen als het echt moet nu rustig drie weken het huis niet verlaten.
Paar blikken soep, paar blikken bruine bonen en uien plus spek, wat broden extra.... gelukkig hou ik wel van bruine bonen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is wel verstandig om iets meer in te kopen zodat je minder vaak naar de supermarkt hoeft.I´m back.![]()
![]()
op mijn werk gaat de raad van bestuur de corona bijeenkomst alleen nog maar steamen
(heb je ook gelijk geen vragen meer uit het publiek handig)
De vorige infobijeenkomst heb ik niet gekeken, misschien deze wel doen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Kwam van de week iemand van de thuiszorg met zo'n briefje binnen bij een cliënt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep en de verwoede pogingen om net te doen alsof er helemaal niets aan de hand is, beginnen langzaam op niets uit te lopen. Vorige week kreeg ik nog zo'n pamfletje met handenwasen instructie, op mijn werk.
Maar zelf geen handen wassen hoor ..... en dan steunkousen aandoen en oogdruppels toedienen .... ook geen handen wassen na die klus .... echt he ....![]()
Te snel zelfs, vind ik. Nuttige info raakt alweer ondergesneeuwd in de tijd dat ik een nieuwe post aan het typen ben.quote:Misschien dat @Revanches nog even kan toelichten waar deze quote oorspronkelijk vandaan kwam?quote:Mjah. Zou afkomstig zijn van..
![]()
Meer ook vanwege corruptie het gebrek van handhaving op dat soort voedsel markten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ze in China graag vleermuizen en gordeldieren eten.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Fout.. Brabant is de brandhaard, maar genoeg plekken waar het al is opgedoken, zelfs in de plaats waar ik werk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:18 schreef -river- het volgende:
[..]
Woon je in Brabant dan zou ik er goed over nadenken, woon je er niet dan kan het denk ik geen kwaad.![]()
Ja, ik heb gelet op wat de mensen deden met dat pamfletje, 1 blik erop en het werd op tafel gelegd, waar op den duur tientallen exemplaren lagen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:19 schreef maily het volgende:
[..]
Kwam van de week iemand van de thuiszorg met zo'n briefje binnen bij een cliënt.
Maar zelf geen handen wassen hoor ..... en dan steunkousen aandoen en oogdruppels toedienen .... ook geen handen wassen na die klus .... echt he ....I´m back.![]()
Situatie in Nederland is desondanks niet erger dan in andere landen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef TLC het volgende:
Voetbalcompetities :
Belgie, Engeland, Duitsland zonder publiek
Italie en Zwitserland stil gelegd, de verwachting is de Primera Division in Spanje ook
Maar in Nederland gaan alleen de Brabantse wedstrijden niet door, andere duels zelfs met toeschouwers.
Nederland![]()
twitter:tomcary_tel twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:18:00Exclusive: Understand McLaren are withdrawing from F1 season opener in Melbourne this weekend after one of their number tested positive for #coronavirus #f1 reageer retweet
![]()
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat (de meeste) universiteiten en hogescholen niet sluiten. Mogelijkheden om colleges online aan te bieden zou je nu met beide handen moeten aangrijpen, maar daar wordt nogal moeilijk over gedaan blijkbaar. Qua basisscholen en middelbare scholen kan ik begrijpen dat het lastiger zit omdat er voor veel kinderen opvang moet worden geregeld. Maar bij universiteiten en hogescholen is dat natuurlijk totaal niet het geval.![]()
Die tekst gaat over figuur 5.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
"gevallen" betekend geen representatief overzicht.
[..]
Nee dat zeg ik niet, China heeft alles zeer nauwkeurig gedocumenteerd.
Her en der gemonitorde gevallen waar conclusies uit getrokken werden zijn ook altijd als zodanig omschreven, niet representatief, het staat zelfs onder figuur 4 meen ik.
Jij had het over goed gedocumenteerde gevallen, maar er zullen ook gevallen geweest zijn die ze pas laattijdig of zelfs postmortem als civod-19 gevallen identificeerden. Dat lijkt ook de enige plausibele verklaring voor zo'n cijfer van 20% cijfer. Misschien waren de gevallen die jij gezien hebt de goede case studies, gevallen die van het begin opgevolgd werden.are we infinite or am I alone
Forum Opties Forumhop: Hop naar: