abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:53:47 #251
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192740934
Ben nu benieuwd wat ze gaan doen met de tickets die gekocht zijn.
pi_192741012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef KingRadler het volgende:
Ben nu benieuwd wat ze gaan doen met de tickets die gekocht zijn.
Bij alle grote festivals geldt dat ze geldig blijven voor volgend jaar.
pi_192741417
Van Into the Grave kreeg ik dit bericht:

quote:
Hallo metalhead,

Net als wij heb jij waarschijnlijk ook het nieuws gezien dat de Nederlandse regering zojuist heeft besloten om net als onze buurlanden alle evenementen te verbieden tot 31 augustus. Dit houdt dan ook in dat Into The Grave 2020 niet door kan gaan en we deze editie naar volgend jaar gaan verplaatsen.

We kijken naar welke mogelijkheden we hebben om de line up van dit jaar mee te nemen naar volgend jaar. We zullen er alles aan doen om de line up van onze 10e jubileumeditie minimaal net zo vet te laten zijn als dat hij voor dit jaar was. Dit laten we jullie zo gauw als we bands vast hebben liggen weten.

We zijn blij dat de Nederlandse overheid de mogelijkheden heeft uitgebreid voor de mensen die al een ticket hebben. Want als iedereen zijn geld direct terugbetaald zou moeten krijgen, dan zouden we als festival dat niet overleven, zo simpel is het. Er zijn nu de volgende mogelijkheden:

1. Je houdt je ticket voor ITG 2020 en gebruikt die om in 2021 binnen te komen. Reeds gekochte tickets voor 2020 blijven dus geldig voor 2021. Je hoeft dan dus niks te doen.

2. Je retourneert je ticket en ontvangt via Ticketmaster een voucher waarmee je tickets kan kopen voor andere Loud Noise shows en festivals. Dit voucher is 24 maanden geldig. Als je dit wil kun je dit in je account bij Ticketmaster aangeven (deze mogelijkheid komt binnenkort beschikbaar).

3. Doneer je ticket. Ook hier zijn we heel blij mee en het helpt ons om deze periode wat gemakkelijker financieel door te komen. We organiseren festivals omdat we van metal houden, als het alleen om geld verdienen ging hadden we beter bankier of verzekeraar kunnen worden. Wil je dit, dan kun je dit aangeven in je account bij Ticketmaster en verdien je onze eeuwige dank.

4. Geld terug. Ook dat is een mogelijkheid. Houd er dan wel rekening mee dat het tot 13 maanden na het verplaatste evenement kan duren voordat je je geld terug ontvangt. Ook dit kun je aangeven in je account bij Ticketmaster.
Check voor meer info en de complete regeling www.bewaarjeticket.nl


Opties 1,2 en 3 geef je aan binnen je ‘my account’-omgeving in Ticketmaster. Deze mogelijkheden komen op korte termijn beschikbaar, houd daarvoor de mail van Ticketmaster in de gaten.

De nieuwe data zullen we ook zo snel mogelijk communiceren. In de tussentijd zijn we ook begonnen met Loud Noise TV, iedere donderdag om 20.00 via www.loudnoise.tv

Naast videoclips en leuke items gemaakt door andere metalheads kun je live (via de stream) vragen stellen aan de organisatoren en wanneer COVID-19 het toelaat, kan dat zelfs echt live vanuit ons kantoor.

Wij hopen je heel snel weer te kunnen zien bij een van onze shows of festivals. Dus houd afstand, wees lief, draai keihard Slayer, was je handen en hopelijk tot snel!

Tjerk, Paul & team Loud Noise
pi_192741632
Wel redelijk schaamteloos om te zeggen 'geld terug kan, maar duurt mogelijk 13 maanden'. Stukje ontmoedigingsbeleid.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 april 2020 @ 21:32:12 #255
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_192741843
ze zijn niet altijd even tactvol daar...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_192742105
Sterker nog, als je het letterlijk leest; 13 maanden na het verplaatste evenement. Dus ergens zomer 2022?
pi_192742127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:22 schreef Cyanide- het volgende:
Wel redelijk schaamteloos om te zeggen 'geld terug kan, maar duurt mogelijk 13 maanden'. Stukje ontmoedigingsbeleid.
Ja, komt wel een beetje kut over inderdaad maar ik snap het ook wel. Hier meer info daarover:

https://loudwire.com/tick(...)ive-nation-responds/
quote:
Canceled concerts are refunded at the point of purchase. But Berchtold said "about 90%" of the ticketing company's shows are postponed and working to get rescheduled. Regardless, getting ticket money back into a consumer's hands is not as cut and dried as one might think, the executive indicated.

"Before Ticketmaster [can] issue a refund on a rescheduled event," Berchtold continued, "it has to go to the venue, get that money; a lot of those venues are closed because of the current situation. They have to then sometimes go and get the money from somebody else, and so on down the chain. So it's a pretty big process to go through and right now the volume of it is just so huge."
Of ben ik te goedgelovig en zouden ze het gewoon moeten (kunnen) betalen? :@
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2020 @ 21:44:35 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192742140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Tokus het volgende:
ze zijn niet altijd even tactvol daar...
Zie ook het terziele gaan van the sound of revolution :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:50:49 #259
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192742323
Ticketmaster komt met platform Fan2Fan om concertkaarten te verkopen.

Ticketmaster lanceert binnenkort een platform waarop kaartjes voor concerten en evenementen tweedehands verhandeld kunnen worden. Dat blijkt uit de verklaring die de organisatie van Lowlands vanavond verstuurde nadat bekend werd dat er zeker tot 1 september geen evenementen plaatsvinden in Nederland vanwege de coronacrisis.

https://www.ad.nl/show/ti(...)e-verkopen~a2ced9bf/
  woensdag 22 april 2020 @ 07:11:41 #260
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192746091
Ik denk dat een boel feesten ook in 2021 niet door zullen gaan, gok dat veel organisaties een lege zomerkalender helemaal niet kunnen dragen. Ze staan natuurlijk helemaal achteraan wat betreft enige overheidssteun (wat volkomen terecht is natuurlijk). En wat wel doorgaat zal wel weer een pak duurder worden.
pi_192746604
Het is allemaal zo hard gegaan... Begin dit jaar werd er hiet niet eens over gedacht... toen in Italië was kon het ook eens hier komen. Anderen ladden hadden het sporadisch, o.a. België, Duitsland, Spanje... NL ontsprong op dat moment nog de dans. Na carnaval was de eerst gemelde, maar zelfs dat was maar een enkel geval. Toen kwamen er meerdere.. iets later... hmm Paaspop kan wel een probleem geval worden. Nog iets later Paaspop kan zeker niet meer... nog iets later, Koningsdag kan ook nooit meer. Nog iets later, het begint wel tricky te worden voor Juni. Nog iets later was Juni ook onmogelijk zeker in het begin. Toen nog hoop voor de Juli evenementen, maar ook die hoop was snel voorbij. Lowlansd dan maar?? Aantal dagen later... nee gaat hem ook niet worden. En nu zit ik de mentale status of 2021 uberhaupt haalbaar is :'(
  woensdag 22 april 2020 @ 08:32:28 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192746626
Als de festivals volgend jaar doorgaan en iedereen gebruikt zijn kaartje van dit jaar dan ga je vijf euro per munt betalen waarschijnlijk. En een euro per toiletbezoek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 22 april 2020 @ 09:56:58 #263
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192747571
Al zal ik er geen nacht minder om slapen wanneer festivals die 100+¤ voor een dagticket vragen massaal omvallen.
  woensdag 22 april 2020 @ 11:10:13 #264
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192748537
Er gaan festivals omvallen ik kan niet geloven dat iedereen het gaat overleven.
De jonge festivals zullen als eerste omvallen.
pi_192748688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:10 schreef KingRadler het volgende:
Er gaan festivals omvallen ik kan niet geloven dat iedereen het gaat overleven.
De jonge festivals zullen als eerste omvallen.
Ik meen dat Draaimolen vorig jaar nog extra kaarten moest verkopen omdat het financieel niet zo lekker liep. Zullen ook niet echt goed verzekerd zijn denk ik zo en zijn nog steeds in onzekerheid (festival is in september) over het doorgaan ja of nee. Ik gun die gasten het allerbeste, maar vrees dat zulke jonge/kleine festivals die vanuit een paar fanatieke liefhebbers zijn georganiseerd het eerste zullen omvallen..
pi_192749381
Bericht van Ticketmaster:
quote:
Beste ...,

We hebben bericht van de organisator ontvangen dat Into the Grave op 7, 8 & 9 augustus definitief is afgelast.

Bericht van de organisator:
De Nederlandse overheid heeft een aantal maatregelen getroffen om de verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) zoveel mogelijk te voorkomen. Eén van deze maatregelen is een verbod op evenementen en concerten in heel Nederland tot en met 31 augustus. Dit betreft ook Into the Grave dat gepland stond op 7, 8 & 9 augustus 2020. Het is helaas niet gelukt op korte termijn een vervangende datum te vinden. Daarom is besloten dit optreden definitief te annuleren.

Over de mogelijkheid om bij afgelaste evenementen het geld van je reeds gekochte ticket(s) terug te krijgen verwachten we later meer duidelijkheid en informatie. Wij vragen je begrip voor deze situatie. Zodra er meer nieuws is, zetten wij dit op onze website:
https://intothegrave.nl/

Vanwege het grote aantal vragen dat we op het moment ontvangen, kan het zijn dat de wachttijd bij onze klantenservice langer is dan normaal. We vragen je begrip hiervoor. In plaats contact op te nemen met de klantenservice, kan je antwoorden op je vragen vinden op onze informatiepagina.

Laat het gerust weten als we je nog ergens mee kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,
Team Ticketmaster
Ticketmaster:
quote:
Intussen heeft de culturele sector gezamenlijk een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van het ministerie van OC&W en de ACM. Er wordt zoveel mogelijk gezocht naar nieuwe data voor de evenementen die nu geen doorgang kunnen vinden en het oorspronkelijke ticket blijft gewoon geldig. Is zo’n verplaatsing niet mogelijk, wordt het evenement definitief afgelast of is de houder van het ticket verhinderd op de nieuwe datum, dan krijgt de houder van het ticket een voucher, die later ingewisseld kan worden.
Maar Into the Grave heeft het wel over eventueel geld terug.. Hoe zit het nou?

quote:
• We gaan er vooralsnog van uit dat evenementen die vanaf 1 september plaatsvinden, doorgaan.
:')
  woensdag 22 april 2020 @ 12:27:00 #267
130803 Gripper
Get a grip
pi_192749486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:32 schreef Janneke141 het volgende:
Als de festivals volgend jaar doorgaan en iedereen gebruikt zijn kaartje van dit jaar dan ga je vijf euro per munt betalen waarschijnlijk. En een euro per toiletbezoek.
Ik denk dat iedereen die dit jaar geen cent aan amusement gaat uitgeven daar meer dan bereid toe is als het eindelijk weer mag. Ik in elk geval wel als dat de redding zou betekenen van de kleine festivals en feestjes waar ik zo dol op ben O+
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 22 april 2020 @ 13:31:53 #268
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192750356
Iedereen gaat geld overhouden.

Komt Rutte volgend jaar dat het geld moet gaan rollen
  woensdag 22 april 2020 @ 14:00:34 #269
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_192750684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:21 schreef Cyanide- het volgende:
Ja, maar ze kunnen personeelskosten via de NOW grotendeels gedekt krijgen lijkt me, tijdelijk personeel hoeven ze simpelweg niet in te huren, daarnaast zijn ze hopelijk verzekert voor een deel van de reeds gemaakte kosten. Daarnaast is dit bij uitstek een branche met het nodige risico, je hebt nooit garantie op een uitverkocht festival, er kunnen afzeggingen zijn, noodweer, terroristische dreigingen, etc. Ik vind het echt lastig een reden te vinden waarom hier, naast de al bestaande tegemoetkomingen, nóg extra geld heen zou moeten.
De bedrijven en festivals kunnen ondersteuning krijgen om hun personeel door te betalen, de toeleveranciers die meer dan in andere sectoren met zzp'ers werken niet.
Als zzp'er heb je tot nu toe recht op 3 maanden 'tozo' wat inhoud voor een alleen staande 1050¤ per maand, dat bedrag is bij mij nog niet eens genoeg om m'n vaste lasten te dekken, en wat er na die 3 maanden komt is nog niet bekend, wel is bekend dat ik in elk geval tot 1 september op geen enkel festival kan werken en zo 60% of als het na 1 september nog eens verlengd wordt 80% van mn jaaromzet zie opgaan in rook, zonder dat daar enige vorm van compensatie of regeling tegenover staan.
Fun fact, voor de overheid, de fiscus en KvK is een zzp'er een ondernemer, iemand die met risico's probeert om een bedrijf op te bouwen, al dan niet met werknemers mochten de zaken goed lopen, maar nu het crisis is en we op vordering van diezelfde overheid thuis moeten blijven worden we ineens niet als ondernemer gezien en in een hoek gezet met een aanvulling tot bijstandsniveau.
Qua grootte is de evenementensector met kunst&cultuur vergelijkbaar met de luchtvaart in Nederland, voor die sector is nu 300 miljoen uitgetrokken, die zoals het er nu uitziet verdeeld wordt onder de gesubsidieerde popodia, theatergezelschappen,musea en monumenten, niet onder festival organisatoren, laat staan de freelancers die het feitelijke werk doen, echter de KLM, onze blauwe trots, krijgt waarschijnlijk 2 miljard aan overheidssteun :')
https://www.ad.nl/binnenl(...)-concerten~a53fe545/
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_192751793
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:00 schreef YuckFou het volgende:

[..]

De bedrijven en festivals kunnen ondersteuning krijgen om hun personeel door te betalen, de toeleveranciers die meer dan in andere sectoren met zzp'ers werken niet.
Als zzp'er heb je tot nu toe recht op 3 maanden 'tozo' wat inhoud voor een alleen staande 1050¤ per maand, dat bedrag is bij mij nog niet eens genoeg om m'n vaste lasten te dekken, en wat er na die 3 maanden komt is nog niet bekend, wel is bekend dat ik in elk geval tot 1 september op geen enkel festival kan werken en zo 60% of als het na 1 september nog eens verlengd wordt 80% van mn jaaromzet zie opgaan in rook, zonder dat daar enige vorm van compensatie of regeling tegenover staan.
Fun fact, voor de overheid, de fiscus en KvK is een zzp'er een ondernemer, iemand die met risico's probeert om een bedrijf op te bouwen, al dan niet met werknemers mochten de zaken goed lopen, maar nu het crisis is en we op vordering van diezelfde overheid thuis moeten blijven worden we ineens niet als ondernemer gezien en in een hoek gezet met een aanvulling tot bijstandsniveau.
Qua grootte is de evenementensector met kunst&cultuur vergelijkbaar met de luchtvaart in Nederland, voor die sector is nu 300 miljoen uitgetrokken, die zoals het er nu uitziet verdeeld wordt onder de gesubsidieerde popodia, theatergezelschappen,musea en monumenten, niet onder festival organisatoren, laat staan de freelancers die het feitelijke werk doen, echter de KLM, onze blauwe trots, krijgt waarschijnlijk 2 miljard aan overheidssteun :')
https://www.ad.nl/binnenl(...)-concerten~a53fe545/
Het probleem voor de evenementen industrie is dat er totaal geen toekomst perspectief is. Dus je kan er wel geld in pompen, maar je weet op dit moment nog niet waarvoor je het doet. Ik vind de vliegindustrie overigens wel een andere maatschappelijk belang hebben dan de evenementen industrie. Het klinkt super rechts wat ik nu zeg, maar in principe de evenementen industrie een maatschappelijke luxe, dus ik vrees dat daar de aller laatste centen heen zullen gaan, en enkel de financieel sterkste binnen de sector zullen overleven, dat is helaas de harde realiteit van de crisis, vrees ik. En ik denk dat voor het heropbouwen van onze economie de vliegbranche belangrijker zal zijn dan de evenementen branche ben ik bang.
pi_192751890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Het probleem voor de evenementen industrie is dat er totaal geen toekomst perspectief is. Dus je kan er wel geld in pompen, maar je weet op dit moment nog niet waarvoor je het doet. Ik vind de vliegindustrie overigens wel een andere maatschappelijk belang hebben dan de evenementen industrie. Het klinkt super rechts wat ik nu zeg, maar in principe de evenementen industrie een maatschappelijke luxe, dus ik vrees dat daar de aller laatste centen heen zullen gaan, en enkel de financieel sterkste binnen de sector zullen overleven, dat is helaas de harde realiteit van de crisis, vrees ik. En ik denk dat voor het heropbouwen van onze economie de vliegbranche belangrijker zal zijn dan de evenementen branche ben ik bang.
Voor minder dan een trein retourtje utrecht amsterdam naar barcelona kunnen vliegen zie ik als grotere luxe als het volk lokaal brood en spelen blijven aanbieden. :D
pi_192751953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor minder dan een trein retourtje utrecht amsterdam naar barcelona kunnen vliegen zie ik als grotere luxe als het volk lokaal brood en spelen blijven aanbieden. :D
Ook daar zal genoeg in veranderen, don't worry. Maar de vlieg branche is meer dan dat natuurlijk. Ik zeg ook niet dat evenementen onbelangrijk zijn hoor, maar in ieder dorp of braderie tienduizenden en soms miljoenen uitgegeven zoals we dat de laatste jaren deden was ook wel erg extreem natuurlijk. Niet dat ik het erg vond overigens, don't get me wrong. Maar het is crisis, en dan gaan er helaas keiharde beslissingen vallen En ik denk dat het maatschappelijk makkelijker is om de evenementen industrie te laten stikken dan de vliegbranche. De evenementen wereld zal zichzelf moeten herstructureren. Net zoals de voetbalindustrie, het strooien van geld en exploderen van eigen markt is gewoon voorbij helaas. Er zal weer terug gegaan moeten worden naar de basis en vanaf daar weer opbouwen ben ik bang.

[ Bericht 30% gewijzigd door indiaantje89 op 22-04-2020 15:39:06 ]
pi_192752409
Ook nog niet voorbij zien komen, kaartjes geldig tot volgend jaar. En het eerste biertje is gratis.

  donderdag 23 april 2020 @ 01:40:18 #274
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_192761175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Het probleem voor de evenementen industrie is dat er totaal geen toekomst perspectief is. Dus je kan er wel geld in pompen, maar je weet op dit moment nog niet waarvoor je het doet. Ik vind de vliegindustrie overigens wel een andere maatschappelijk belang hebben dan de evenementen industrie. Het klinkt super rechts wat ik nu zeg, maar in principe de evenementen industrie een maatschappelijke luxe, dus ik vrees dat daar de aller laatste centen heen zullen gaan, en enkel de financieel sterkste binnen de sector zullen overleven, dat is helaas de harde realiteit van de crisis, vrees ik. En ik denk dat voor het heropbouwen van onze economie de vliegbranche belangrijker zal zijn dan de evenementen branche ben ik bang.
En dat in het FOK! festival topic :')
Ik kan je gedachtengang wel volgen hoor, maar je slaat de plank wel een beetje mis, onder evenementen worden niet alleen pop festivals en dance dingen verstaan, maar ook zakelijke evenementen en andere bijeenkomsten, en die zijn eigenlijk groter in omvang dan de festival markt.
Dat er geen perspectief in zou zitten is natuurlijk onzin, de markt voor festivals en andere events groeit al jaren als kool, het aanbod is van een stuk of 800 een jaar of 4/5 terug naar 2000+ nu in de zomer gegaan waarbij elk dorpsfeest een tent erbij kreeg en ineens festival werd genoemd, dat daar nu een shake out in plaatsvind lijkt me niks mis mee, maar het zou wel heel zonde zijn als uiteindelijk alleen de grote jongens overblijven die vooral goed zijn in mainstream eenheidsworst.
Maar zowel vliegen als events hebben een maatschappelijk belang, de een voor vermaak en informatie verstrekking, de ander simpelweg voor verplaatsing, echt vergelijken kan je ze dan ook niet, behalve, en dat is waar ons kabinet zo prat op gaat, op economische waarde en werkgelegenheid, en daarin doen ze voor elkaar niet onder, maar qua steun vanuit diezelfde overheid dus wel, en dat doet, zacht gezegd, pijn.
En je klinkt inderdaad superrechts, maar dat is meer als ik naar kunst&cultuur kijk, iets waar dit kabinet 0 oog voor heeft, waar Wiebes het concertgebouw in Amsterdam een 'leuke hobby' vind en waar maar liefst 300 miljoen voor getrokken is, vind je dat veel, kijk dan eens naar onze oosterburen die K&C wel serieus nemen en weken terug al 50Miljard uit trokken...
https://www.bundesregieru(...)lturbereich--1733612
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_192762320
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 01:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En dat in het FOK! festival topic :')
Ik kan je gedachtengang wel volgen hoor, maar je slaat de plank wel een beetje mis, onder evenementen worden niet alleen pop festivals en dance dingen verstaan, maar ook zakelijke evenementen en andere bijeenkomsten, en die zijn eigenlijk groter in omvang dan de festival markt.
Dat er geen perspectief in zou zitten is natuurlijk onzin, de markt voor festivals en andere events groeit al jaren als kool, het aanbod is van een stuk of 800 een jaar of 4/5 terug naar 2000+ nu in de zomer gegaan waarbij elk dorpsfeest een tent erbij kreeg en ineens festival werd genoemd, dat daar nu een shake out in plaatsvind lijkt me niks mis mee, maar het zou wel heel zonde zijn als uiteindelijk alleen de grote jongens overblijven die vooral goed zijn in mainstream eenheidsworst.
Maar zowel vliegen als events hebben een maatschappelijk belang, de een voor vermaak en informatie verstrekking, de ander simpelweg voor verplaatsing, echt vergelijken kan je ze dan ook niet, behalve, en dat is waar ons kabinet zo prat op gaat, op economische waarde en werkgelegenheid, en daarin doen ze voor elkaar niet onder, maar qua steun vanuit diezelfde overheid dus wel, en dat doet, zacht gezegd, pijn.
En je klinkt inderdaad superrechts, maar dat is meer als ik naar kunst&cultuur kijk, iets waar dit kabinet 0 oog voor heeft, waar Wiebes het concertgebouw in Amsterdam een 'leuke hobby' vind en waar maar liefst 300 miljoen voor getrokken is, vind je dat veel, kijk dan eens naar onze oosterburen die K&C wel serieus nemen en weken terug al 50Miljard uit trokken...
https://www.bundesregieru(...)lturbereich--1733612
Ik bedoel met toekomst perspectief eigenlijk meer in deze corona tijden. Er is eigenlijk geen zekerheid wanneer we dat weer langzaam kunnen opstarten, en nog geheel onzeker voor 2021 of het dan wel uberhaupt door kan gaan. Ik zie een vliegtuig eerder vertrekken dan dat een festival open gaat. Als we wisten hoe lang dit zou duren dan hadden er andere oplossingen geweest.

Ik geef toe dat dat ik zakelijke bijeenkomsten niet als events had gerekend. En er mag zeker meer geld getrokken worden naar de evenmenten industrie. Het is idd geweldig dat ieder dorp nu zo'n beetje een "festival" of evenement heeft, maar "nodig" is het niet keihard gezegd. Maar er zal nog een volgende noodfonds volgens he, er is pas een geweest. En ik hoop ook niet dat de kleintjes om gaan vallen, Het is eenmaal dikke crisis en we kunnen echt niet alles redden, dat besef moeten we ook hebben. En daar moeten we zelfs in FES enigszins reëel over zijn denk ik, het is niet dat het mijn "wens" is ofzo.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:59:51 #276
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_192762458
Laten we wel zijn... dat er meer festivals in Nederland zijn dan dagen is ook wel wat overdreven.
Verder denk ik ook dat de evenementen sector echt nog wel meer geld gaat krijgen naarmate het langer duurt. Alleen is de paniek groot en dus weinig geduld. Kabinet kan niet alles tegelijk.
pi_192762563
denk jullie dat concerten tot zo'n 1500 man wel weer mogen in september?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 23 april 2020 @ 09:15:08 #278
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_192762602
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Nielsch het volgende:
denk jullie dat concerten tot zo'n 1500 man wel weer mogen in september?
Ik hoop het, maar betwijfel het ook.
pi_192762612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:15 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar betwijfel het ook.
Dan moet er weer een hoop verzet gaan worden denk ik, aangezien veel dingen van maart / april toch naar september zijn gegaan. Ik hoop het wel want ben tegen die tijd wel weer toe aan een feestje. Naja, afwachten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192763610
quote:
DANCE VALLEY FESTIVAL INVESTIGATES OPTIONS FOR MOVING TO SEPTEMBER

In the ongoing battle against the coronavirus, the Dutch government has decided to extend the current ban on events until September 1st. The 26th edition of Dance Valley was due to take place in this period.

However, the organisation of Dance Valley has taken this scenario into account and has therefore been investigating the possibilities of moving the festival to September. This process will take several more weeks. More information will follow as soon as possible.

Tickets already purchased will remain valid if the festival moves to September. In case of a cancellation, tickets will remain valid for the 2021 edition.

For now, stay safe and look out for each other.

Love,

Team Dance Valley
pi_192763818
Ik begrijp het optimisme van festivals die naar het najaar willen verplaatsen hoor (Primavera, Dance Valley, Awakenings), maar het is echt allemaal valse hoop. Het is onrealistisch om te denken dat je 31 augustus geen festival mag organiseren, en een week later opeens met tienduizenden op een kluitje kan gaan dansen.

Denk dat je als festival beter je verlies kan pakken en je pijlen moet richten op 2021
pi_192763844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:45 schreef Mr-Brightside het volgende:
Ik begrijp het optimisme van festivals die naar het najaar willen verplaatsen hoor (Primavera, Dance Valley, Awakenings), maar het is echt allemaal valse hoop. Het is onrealistisch om te denken dat je 31 augustus geen festival mag organiseren, en een week later opeens met tienduizenden op een kluitje kan gaan dansen.

Denk dat je als festival beter je verlies kan pakken en je pijlen moet richten op 2021
Lijkt me ook ja.. je verplaatst enkel je eigen onzekerheid. Ik zou al lang blij zijn als we in 2021 gewoon "weer mogen".
pi_192763864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Getuigt niet echt van veel realiteitszin, of een stukje verantwoordelijkheid naar je mensen en bezoekers
  donderdag 23 april 2020 @ 10:59:26 #284
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_192763993
Alhoewel het me ook niet realistisch lijkt duurt het nog wel even voordat het september is. Van Dance valley begrijp ik dat ze een paar weken willen nemen om te onderzoeken of het mogelijk is om het in september te organiseren: daar lijkt me op zich niks mis mee. Als het niet kan dan komen ze daar vanzelf wel achter. En de overheid zal het huidige verbod toch wel verlengen als die denken dat het niet kan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 april 2020 @ 12:15:51 #285
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_192765190


niet geheel verrassend maar ook Tuska is gecancelled. Schijnt een erg gaaf festival in Finland te zijn.

quote:
TUSKA 2020 WILL BE CANCELLED DUE TO CORONA VIRUS SAFETY MEASURES

Tuska 2020 will be cancelled based on the orders from the Finnish government, to prevent the spreading of the corona virus.

The Finnish authorities have yesterday on 22.4.2020 issued a statement, which forbids all events larger than 500 people in Finland until the end of July to minimize the impact of the Covid-19 virus. Therefore Tuska 2020 that was to take place during June 26-28 must also be cancelled.

“The situation is extremely unfortunate and we never thought that we’d have to say these words, but we have no other choice than to cancel Tuska 2020. The health of the people always takes top priority and we want to do our part in fighting the virus. There will always be next summer and together we need to make sure we get there with as little damage as possible. Collectively, we need to take care of each other now, do as the authorities instruct us and set our sights to the future. We will see you all at Tuska 2021.” – Festival Director Eeka Mäkynen

Announcement regarding Tuska 2021 will be made shortly.

”Plans regarding artists for Tuska 2021 have already been underway for a while now. We are looking at which 2020 Artists can be moved to next summer. We’re aiming to tell more about the 2021 line-up during the autumn.” reflects Promoter Jouni Markkanen.

Purchased tickets for Tuska 2020 will be refunded at the place of purchase or you can keep your ticket and carry it over to next year. The best way to support Tuska is to keep your festival ticket for 2021.

Your ticket agency (Tiketti, Ticketmaster, Lippu.fi, Festicket) will be in touch with you very soon, please do not contact them as their customer services will be swarmed.

MORE INFORMATION
tuska.fi
facebook.com/TuskaFestival
twitter.com/tuskafestival
instagram.com/tuskafestival
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 12:17:49 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192765217
3voor12 twitterde op donderdag 23-04-2020 om 12:12:52 Gelukje bij een ongelukje: doordat een medewerker van @dgtlfestival per ongeluk het vakje pandemie aan vinkte toen de verzekering werd afgesloten, kan het festival nu 2,3 miljoen(!) terugkrijgen van de verzekering. https://t.co/JLPTU0FtYU https://t.co/F22y2lu44H reageer retweet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 april 2020 @ 12:33:25 #287
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_192765504
Wat is eigenlijk de actuele status voor reguliere concerten van na 20 mei? Ik lees niet dat die onder "vergunningplichtige evenementen" vallen.
pi_192766533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:33 schreef beantherio het volgende:
Wat is eigenlijk de actuele status voor reguliere concerten van na 20 mei? Ik lees niet dat die onder "vergunningplichtige evenementen" vallen.
Dat zullen we pas eind mei weten ;)
pi_192766658
Ik hoop dat meer Evenementen dit volgen waar mogelijk is:

pi_192767202
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
3voor12 twitterde op donderdag 23-04-2020 om 12:12:52 Gelukje bij een ongelukje: doordat een medewerker van @:dgtlfestival per ongeluk het vakje pandemie aan vinkte toen de verzekering werd afgesloten, kan het festival nu 2,3 miljoen(!) terugkrijgen van de verzekering. https://t.co/JLPTU0FtYU https://t.co/F22y2lu44H reageer retweet
Wauw :D
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 april 2020 @ 14:38:03 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192767407
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
3voor12 twitterde op donderdag 23-04-2020 om 12:12:52 Gelukje bij een ongelukje: doordat een medewerker van @:dgtlfestival per ongeluk het vakje pandemie aan vinkte toen de verzekering werd afgesloten, kan het festival nu 2,3 miljoen(!) terugkrijgen van de verzekering. https://t.co/JLPTU0FtYU https://t.co/F22y2lu44H reageer retweet
Ligt toch iets genuanceerder zie nieuwe artikel :s)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192767541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:45 schreef Mr-Brightside het volgende:
Ik begrijp het optimisme van festivals die naar het najaar willen verplaatsen hoor (Primavera, Dance Valley, Awakenings), maar het is echt allemaal valse hoop. Het is onrealistisch om te denken dat je 31 augustus geen festival mag organiseren, en een week later opeens met tienduizenden op een kluitje kan gaan dansen.

Denk dat je als festival beter je verlies kan pakken en je pijlen moet richten op 2021
helemaal mee eens... als evenementen in september al weer mogen zal dat zijn tot een maximaal aantal mensen en al deze festivals gaan ruim over die max heen.

sowieso moet je Awakenings nu echt niet gaan doen voor mijn gevoel, niet normaal hoeveel buitenlanders daarop afkomen... van over de hele wereld reizen mensen naar Amsterdam voor dat festival.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192767612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:33 schreef beantherio het volgende:
Wat is eigenlijk de actuele status voor reguliere concerten van na 20 mei? Ik lees niet dat die onder "vergunningplichtige evenementen" vallen.
Alle kleine evenementen zijn op last van de overheid afgelast tot 1 juni. Zie bijvoorbeeld de websites van de Melkweg en Tivoli. Ergens medio mei horen we of dit verbod na 1 juni wordt verlengd of dat er vanaf 1 juni wel weer groepen van (bijvoorbeeld) 100 man bij elkaar mogen komen op kleine evenementen. Maar goed, op een beetje concert komen wel meer mensen af dan dat natuurlijk dus het is nog maar de vraag in hoeverre poppodia daarmee geholpen zijn. Dat aantal zal vervolgens worden uitgebreid naar 250, 500, 1000, 2000 etc (verwacht ik) waardoor er langzaamaan weer concerten plaats kunnen gaan vinden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192769108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:38 schreef D_A het volgende:

[..]

Ligt toch iets genuanceerder zie nieuwe artikel :s)
Rare twist, zal misschien iemand gezegd hebben dat het toch niet helemaal verstandig is om het online te plaatsen als het een foutje was :D?
  donderdag 23 april 2020 @ 20:53:28 #295
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_192773102
Ik las vanmiddag ergens dat er zo’n 1200 zomerfestivals nu niet door kunnen gaan. Ik weet niet of dat getal klopt, maar dat aantal is wel van de gekke ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door peaceman op 24-04-2020 06:44:53 ]
pi_192774805
Dat is inderdaad het getal dat John Mulder (Mojo-baas) steeds noemt. Bizar aantal.
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:15:14 #297
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192788405
Zo lang ik nog geen anti stoffen heb of een vaccin heb gehad ga ik niet naar een festival.
Daarom zie ik 2021 ook als een verloren jaar.

Er hoeft maar volgend jaar April op Paaspop een Corona uitbraak te zijn dan gaat heel festival seizoen niet door.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 april 2020 @ 13:23:03 #298
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_192799422


volgend jaar nieuwe kans: 24 t/m 26 juni in Oslo.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_192799517
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:53 schreef peaceman het volgende:
Ik las vanmiddag ergens dat er zo’n 1200 zomerfestivals nu niet door kunnen gaan. Ik weet niet of dat getal klopt, maar dat aantal is wel van de gekke ook.
Ja dat is volgens mij het totaal aantal festivals in Nederland van pak 'm beet mei t/m augustus. Dan tel je ook echt iedere braderie waar de lokale coverband komt spelen als 'festival'.
  zaterdag 25 april 2020 @ 13:37:46 #300
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_192799637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:29 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja dat is volgens mij het totaal aantal festivals in Nederland van pak 'm beet mei t/m augustus. Dan tel je ook echt iedere braderie waar de lokale coverband komt spelen als 'festival'.
Maar dan nog is het een bizar aantal toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')