Krijgt je dan geen ouderwetse broekhoestquote:Op woensdag 11 maart 2020 08:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neus én mond dicht? Dat is bij niezen echt het laatste dat je moet doen
Dit is niet uit te leggen. Dan kan voetbal ook doorgaan. Nee alles gewoon, gemaximeerd op 1000 bezoekers.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.bd.nl/regiosp(...)ed-signaal~a0a58f10/
[..]
We annuleren van alles in Brabant, profvoetbal mag niet meer, maar paardjes gedoe mag gewoon doorgaan, met 'maar' 1000 mensen per dag.
Goed signaal volgens de directeur.
Voor virussen geldt wat dit betreft hetzelfde als voor bacteriën.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bacteriën zijn niet hetzelfde als virussen.
En een te goede hygiëne is ook niet goed nee, een beetje weerstand opbouwen mag wel.
Maar het virus komt uit China en daar staan ze niet bepaald bovenaan qua hygiëne.
Misschien valt het meequote:Op woensdag 11 maart 2020 08:54 schreef Whipper het volgende:
Brabant op slot was dus een van de opties gisteren. Nu 7 dagen geen tot weinig sociaal contact. Klinkt voor veel mensen 'oh nog naar 6 dagen'. Ik denk dat vanaf dinsdag deze maatregel echter ook voor Utrecht en Limburg geldt en Noord Brabant op slot gaat.
Bovendien gebeurt het testen (áls het al gebeurt) op initiatief van de patiënt, dus als zo'n student denkt dat hij/zij wel gewoon verkouden zal zijn, zie je hem/haar niet terug in de cijfers. En ondertussen mogen ze gewoon vrij rondlopen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Incubatietijd dicteert dat we nog tot het weekend geduld moeten hebben.
Nu ga ik er niet meer want ik houd van gezellig eten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:02 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elhoudersvergadering
Mwah, ik dacht Wuhan met zijn smog en Noord-Italie met veel industrie .... én jarenlange exposure van mensen aan die luchtvervuiling...resulteert wellicht in veel slachtoffers in de kwetsbare groepen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 07:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
je bent nu gewoon willekeurig luchtvervuiling koppelen aan corona of is dit ook daadwerkelijk ergens op gebaseerd?
quote:Selected moments from the Event 201 pandemic tabletop exercise hosted by The Johns Hopkins Center for Health Security in partnership with the World Economic Forum and the Bill and Melinda Gates Foundation on October 18, 2019, in New York, NY. The exercise illustrated the pandemic preparedness efforts needed to diminish the large-scale economic and societal consequences of a severe pandemic.
Drawing from actual events, Event 201 identifies important policy issues and preparedness challenges that could be solved with sufficient political will and attention. These issues were designed in a narrative to engage and educate the participants and the audience.
Gewoon 1 supporter per vakquote:Op woensdag 11 maart 2020 08:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is niet uit te leggen. Dan kan voetbal ook doorgaan. Nee alles gewoon, gemaximeerd op 1000 bezoekers.
Bij niezen met neus én mond dicht zoekt die luchtstroom een andere uitweg. Dat kán goed blijven gaan, maar ik heb een keer MRI-beelden in Medisch Contact gezien van een patiënt waarbij uiteindelijk via het binnenoor een soort kleine holte in de hersenen was ontstaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Krijgt je dan geen ouderwetse broekhoest
Inderdaad, die Vindicatlui houden alles liever binnenskamers, ze gaan zich bij klachten echt niet melden bij een huisarts of de GGD.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bovendien gebeurt het testen (áls het al gebeurt) op initiatief van de patiënt, dus als zo'n student denkt dat hij/zij wel gewoon verkouden zal zijn, zie je hem/haar niet terug in de cijfers. En ondertussen mogen ze gewoon vrij rondlopen.
In Noorwegen en veel andere landen is 2 weken quarantaine verplicht als je terugkeert uit een risicogebied. Vanaf het moment dat je weer thuis bent, ongeacht of er symptomen zijn of niet.
Mensen die denken dat dit binnen een week opgelost is hebben het nog niet echt begrepen denk ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:10 schreef Gia het volgende:
Zit bij een koor, maar vanavond geen repetitie. Voorzitter hoopt dat het volgende week onder controle is, maar heb er een hard hoofd in.
Dat Turkije geen officiële gevallen had was niet goed. Nu heeft Turkije wel een officiële geval, is het ook weer niet goed.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:11 schreef Injetta het volgende:
Dat Turkije met nu pas één geval. Dat is toch niet geloofwaardig?
Wat is de inschatting?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mensen die denken dat dit binnen een week opgelost is hebben het nog niet echt begrepen denk ik.
"We hebben met veel belangen te maken"quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is niet uit te leggen. Dan kan voetbal ook doorgaan. Nee alles gewoon, gemaximeerd op 1000 bezoekers.
En alle Turken blijven ook netjes in Turkije en gaan nooit naar landen waar corona besmettingen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat Turkije geen officiële gevallen had was niet goed. Nu heeft Turkije wel een officiële geval, is het ook weer niet goed.
Wij hebben onze gevallen met name te danken aan de voorjaarsvakantie dat mensen op vakantie gingen naar Italië en dat werd vervolgens verergerd door het carnaval in Brabant.
Guess what, in Turkije hebben ze geen voorjaarsvakantie en ook geen carnaval.
Ik snap nooit hoe mensen dat kunnen, dat "intern niezen". Volgens mij ontploft mijn hoofd danquote:Op woensdag 11 maart 2020 08:41 schreef Leandra het volgende:
Overigens knijp ik altijd mijn neus dicht bij het niezen, ik vind dat in het wilde weg niezen zo vreselijk goor.
hier staat de uitlegquote:Op woensdag 11 maart 2020 08:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mogen denk ik al tevreden zijn als het ergste ergens dit jaar voorbij is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mensen die denken dat dit binnen een week opgelost is hebben het nog niet echt begrepen denk ik.
Haha ja dat is ook heel domquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:15 schreef Vlinder het volgende:
Inwoner uit Drachten (waar ik woon) heeft het virus en ligt hier in het ziekenhuis. Die sukkel is naar Brabant geweest
Welk bedrijf? Ik woon er naast namelijkquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:15 schreef Vlinder het volgende:
Inwoner uit Drachten (waar ik woon) heeft het virus en ligt hier in het ziekenhuis. Die sukkel is naar Brabant geweest
Gooi ze ongeacht testen gewoon in quarantaine.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:15 schreef Remco het volgende:
Viroloog bij Jinek zei gisteren dat partners en familieleden van besmette personen niet meer worden getest ivm test capaciteit. Dat betekend dat daar dus ook geen contact onderzoek meer word gedaan. Daaruit lijkt mij dat ze het wel een beetje hebben opgegeven Corona echt in te dammen.
Even teruglezen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik mis nog steeds waarom Italië in lockdown is. Het is toch totaal niet heftig? Een griepje waar ouderen door sterven is niks nieuws toch?
In ieder geval langer dan een week. Dat lijkt mij een gegeven.quote:
Is ook heel ongezond.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik snap nooit hoe mensen dat kunnen, dat "intern niezen". Volgens mij ontploft mijn hoofd dan
Dat deze topicreeks deel 1000 makkelijk gaat halenquote:
Testen van mensen met hogere kans om het virus te hebben is geen middel om het virus in te dammen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:15 schreef Remco het volgende:
Viroloog bij Jinek zei gisteren dat partners en familieleden van besmette personen niet meer worden getest ivm test capaciteit. Dat betekend dat daar dus ook geen contact onderzoek meer word gedaan. Daaruit lijkt mij dat ze het wel een beetje hebben opgegeven Corona echt in te dammen.
Mensen die stil niezen zijn enorm onbetrouwbaarquote:Op woensdag 11 maart 2020 08:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neus én mond dicht? Dat is bij niezen echt het laatste dat je moet doen
Brr dit wil je niet inderdaadquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bij niezen met neus én mond dicht zoekt die luchtstroom een andere uitweg. Dat kán goed blijven gaan, maar ik heb een keer MRI-beelden in Medisch Contact gezien van een patiënt waarbij uiteindelijk via het binnenoor een soort kleine holte in de hersenen was ontstaan.
Dus: gewoon sproeien met die nies!
Gewoon lekker met je klauwen op die knopjes drukken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:17 schreef Momo het volgende:
Oproep nu ook om niet meer met cash te betalen maar wat moeten al die oma's nu met hun 5 centen?
Hoeveel onder de 80 jaar?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel doden hebben we nu? Op wikipedia staat nog steeds 4, maar ik dacht dat het er 5 waren?
Nederlanders zijn stront eigenwijs. "Ja maar ik ga toch niet 2 weken binnen zitten met mijn eigen kinderen?"quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
In ieder geval langer dan een week. Dat lijkt mij een gegeven.
Verder afwachten wat voor maatregelen wij hier gaan nemen en hoe gehoorzaam wij als burgers gaan zijn.
Vanaf #150 ergens.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is goed, denk ergens tussen topic #100 en #200?
Dat gebeurt toch al lang?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gooi ze ongeacht testen gewoon in quarantaine.
Contactloosquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:19 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Gewoon lekker met je klauwen op die knopjes drukken.
Tuurlijk, is eveneens van de categorie dat je door een lichte valpartij sterft.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In elk geval eentje. 78 , telt dat ook. Met ernstige medische klachten.
oppotten en dan gaat 2.5 cent per muntje naar de kleinkinderenquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:17 schreef Momo het volgende:
Oproep nu ook om niet meer met cash te betalen maar wat moeten al die oma's nu met hun 5 centen?
Ik hoop dat Vindicat degradeert.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Inderdaad, die Vindicatlui houden alles liever binnenskamers, ze gaan zich bij klachten echt niet melden bij een huisarts of de GGD.
Hoe vaak komt dat voor met de prijzen van nu?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Contactloos
Als je minder hebt dan 25 euro dan
Nee, alleen als ze symptomen hebben, omdat je in Nederland als je geen symptomen hebt volgens het RIVM niet besmettelijk bent.quote:
Interessant, dit gaat om alleen covid19?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
Wij zijn de groene bolletjes en er is te zien dat onze gevallen uit twee verschillende aftakkingen komen. (Wat op dit moment nog niet zoveel zegt.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Nextstrain
Gewoon wat vaker boodschappen doen zodat je per keer minder hoeft te kopen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:21 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Hoe vaak komt dat voor met de prijzen van nu?
Is dit door de viroloog gezegd? Want een contactonderzoek is natuurlijk heel wat anders dan testen. Het 1 hoeft het ander niet uit te sluitenquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:15 schreef Remco het volgende:
quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Interessant, dit gaat om alleen covid19?
Hier gaat iets foutquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.volksgezondhe(...)k_corona11032020.csv
Dit is de URL van de CSV straks, mochten mensen het leuk vinden om dat in de gaten te houden. Gister kwam de eerste CSV er rond 11:45 op te staan.
Dat houden ze wel bij maar ze melden het niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer we hier met de cijfers van recoveries gaan komen. Nederland is ook echt weer zo'n beetje het enige land dat dit nog niet bijhoudt
Ja, er staat toch straks.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Hier gaat iets fout
Pagina niet gevonden
Het zal me echt een worst wezen. Wat een paniek zeg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon wat vaker boodschappen doen zodat je per keer minder hoeft te kopen.
Kom je wel vaker tussen de hoestende en niezende mensen, en je raakt dan vaker winkelwagentjes of -mandjes en dergelijke aan, maar da's een keuze.
Zeer interessante data. Dank!quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
Wij zijn de groene bolletjes en er is te zien dat onze gevallen uit twee verschillende aftakkingen komen. (Wat op dit moment nog niet zoveel zegt.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee. Inwoner.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:17 schreef influcted het volgende:
[..]
Welk bedrijf? Ik woon er naast namelijk
Die van Rabo-Lease bleek het niet te hebben.
Blijven f5en.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Hier gaat iets fout
Pagina niet gevonden
Er zitten toch meerdere gezinnen in thuisquarantaine omdat 1 gezinslid ziek is?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:22 schreef Benger het volgende:
[..]
Nee, alleen als ze symptomen hebben, omdat je in Nederland als je geen symptomen hebt volgens het RIVM niet besmettelijk bent.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)oorlogssituatie.htmlquote:Afdeling Tilburgs woonzorgcentrum dicht
Meerdere bewoners van woonzorgcentrum Padua in Tilburg zijn besmet met het coronavirus, meldt Omroep Brabant. De patiënten zijn geïsoleerd. Ze mogen de afdeling niet verlaten en mogen ook geen bezoek ontvangen.
Ja, maar je kan diverse virussen kiezen. Of verschillende presentaties.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Interessant, dit gaat om alleen covid19?
We moeten België en Zweden wel zien af te schudden uiteraard in de tussenstand.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik voorspel voor vandaag overigens een stijging in nieuwe besmettingen ten opzichte van gister. Ik ga uit van rond de 80 nieuwe.
Het lijkt me niet echt een wedstrijdje.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten België en Zweden wel zien af te schudden uiteraard in de tussenstand.
quote:Eerste coronadode in België
Er is een eerste coronadode te betreuren in België. Dat melden minister van Volksgezondheid Maggie De Block en haar Brusselse collega Alain Maron. De patiënt was 90 jaar.
De nieuwe besmettingen in de officiële cijfers zullen vooral afhangen van het aantal tests wat gedaan wordt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik voorspel voor vandaag overigens een stijging in nieuwe besmettingen ten opzichte van gister. Ik ga uit van rond de 80 nieuwe.
Ik probeer er maar het grappige van in te zien. Hele dag depri doen heeft weinig zin.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet echt een wedstrijdje.
Groningen moet nog komen. Die komen zo met minsten 100 tegelijkertijd in 1 meldingquote:Op
woensdag 11 maart 2020 09:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah in plaatje twee zie je dus een groot verschil tussen de coevorden strain en die in tilburgquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:31 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Groningen moet nog komen. Die komen zo met minstens 100 tegelijkertijd in 1 melding
Officieus is dat natuurlijk al jaren van kracht....quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:17 schreef KingRadler het volgende:
Negatief Reis Advies naar Brabant ik hoop niet dat het zo ver gaat komen.
Tof dat je er bent!quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah in plaatje twee zie je dus een groot verschil tussen de coevorden strain en die in tilburg
Ohnee toch niet tilburgers zitten in beide takken. Coevorden maar in één. Ik kan alleen italië niet terug vindenquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah in plaatje twee zie je dus een groot verschil tussen de coevorden strain en die in tilburg
Why? Aantallen lopen juist terugquote:Op woensdag 11 maart 2020 08:54 schreef Whipper het volgende:
Brabant op slot was dus een van de opties gisteren. Nu 7 dagen geen tot weinig sociaal contact. Klinkt voor veel mensen 'oh nog naar 6 dagen'. Ik denk dat vanaf dinsdag deze maatregel echter ook voor Utrecht en Limburg geldt en Noord Brabant op slot gaat.
India blijft ook rustig doorgaan.twitter:ANI twitterde op woensdag 11-03-2020 om 08:24:15Ministry of Health & Family Welfare, Government of India: 10 new cases of #COVID19 confirmed. 8 cases are from Kerala and 1 each from Rajasthan & Delhi. Total cases rise to 60 across the country. https://t.co/61eGPUKeiE reageer retweet
tja....met zulke criteria van het RIVM wel ja....maar de echte aantallen nemen heel snel toe !quote:
Deze van 2018 is niet veel beter...quote:Op woensdag 11 maart 2020 03:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je kijkt naar een kaartje van oktober 2004
Bruins zei dat die hun data niet ingeleverd hadden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ohnee toch niet tilburgers zitten in beide takken. Coevorden maar in één. Ik kan alleen italië niet terug vinden
Ah italië zit weer in een andere tak.. interesant.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ohnee toch niet tilburgers zitten in beide takken. Coevorden maar in één. Ik kan alleen italië niet terug vinden
Valt welquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja....met zulke criteria van het RIVM wel ja....maar de echte aantallen nemen heel snel toe !
?quote:Op woensdag 11 maart 2020 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En volgens Trump geen doden, terwijl dat er ook al 19 minstens zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |