Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Op woensdag 11 maart 2020 00:47 schreef Za het volgende: Hoe denkt men hier over het feit dat het virus in Duitsland, en bij 700 70 plusses van de Diamond Princess zoveel minder dodelijk is dan in Italië?
Misschien is het wel een goed idee om deze vraag even door te zetten.
@cardio_jacco
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Op woensdag 11 maart 2020 00:47 schreef Za het volgende: Hoe denkt men hier over het feit dat het virus in Duitsland, en bij 700 70 plusses van de Diamond Princess zoveel minder dodelijk is dan in Italië?
Op de Diamond Princess werden alle gevallen geteld, Italië heeft veel meer gevallen dan het officiele cijfer.
Britse staatssecretaris Dorries besmet met coronavirus Bij de Britse staatssecretaris voor mentale gezondheidszorg Nadine Dorries is het nieuwe coronavirus vastgesteld. De 62-jarige politica bevestigde het nieuws zelf en liet in een verklaring weten dat ze alle voorzorgsmaatregelen heeft getroffen toen ze hoorde van de positieve test en in thuisisolatie zit.
,,De Engelse Openbare Gezondheidsorganisatie is een gedetailleerd contactonderzoek gestart en het ministerie en mijn parlementair bureau volgen nauwgezet de adviezen op", meldde Dorries.
Volgens The Times is nog niet bekend door wie Dorries besmet is geraakt. Dorries had contact met honderden personen in het Britse parlement in de afgelopen week en was aanwezig op een receptie met premier Boris Johnson in de ambtswoning Downing Street 10. Ze zou afgelopen vrijdag ziek zijn geworden. Dinsdagavond bleek dat ze besmet was met het coronavirus.
Ik vraag me af wat de voetbalfans vinden van het af lasten van hun wedstrijden in Brabant, kan me voorstellen dat de ziekte nu toch echt heel zichtbaar wordt en pijnlijker dan voorheen, waar er vooral lacherig over gedaan werd. Wat als straks alle wedstrijden worden afgelast in heel Nederland. Best wel heftig dit.
Op woensdag 11 maart 2020 01:12 schreef MakkieR het volgende: Ik vraag me af wat de voetbalfans vinden van het af lasten van hun wedstrijden in Brabant, kan me voorstellen dat de ziekte nu toch echt heel zichtbaar wordt en pijnlijker dan voorheen, waar er vooral lacherig over gedaan werd. Wat als straks alle wedstrijden worden afgelast in heel Nederland. Best wel heftig dit.
Ik zal er geen traan om laten.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Op woensdag 11 maart 2020 01:12 schreef MakkieR het volgende: Ik vraag me af wat de voetbalfans vinden van het af lasten van hun wedstrijden in Brabant, kan me voorstellen dat de ziekte nu toch echt heel zichtbaar wordt en pijnlijker dan voorheen, waar er vooral lacherig over gedaan werd. Wat als straks alle wedstrijden worden afgelast in heel Nederland. Best wel heftig dit.
Prima besluit in het vertragen van het virus. Voetbal is echt bijzaak. Wel de belangrijkste bijzaak, maar toch
Ik vraag me af wat er gebeurt als dit de standaard wordt
Wacht maar tot de bingovereniging aan de beurt is, dan is het leed voor de bingofans helemaal niet meer te overzien.
In Noord-Italië liggen alle IC-bedden al vol, en vanaf dat moment gaat het heel rap.
Zouden die Pipo's van de RIVM dat nu aan het berekenen zijn? Hoeveel verder ze het nog uit de hand moeten laten lopen voor de maximum capaciteit bereikt is en het dan ff stop denken te kunnen zetten? Moet toch een strategie achter zitten waarom ze hun eigen regels voor het ingaan van fase 2 overtreden om het te rekken...
Op woensdag 11 maart 2020 01:40 schreef Mammietje het volgende: Zouden die Pipo's van de RIVM dat nu aan het berekenen zijn? Hoeveel verder ze het nog uit de hand moeten laten lopen voor de maximum capaciteit bereikt is en het dan ff stop denken te kunnen zetten? Moet toch een strategie achter zitten waarom ze hun eigen regels voor het ingaan van fase 2 overtreden om het te rekken...
Vandaag bij de technische briefing gaf Ellerbroek (internist-infectioloog van het UMC Utrecht) aan wat de plannen zijn voor het opschalen van o.a. de IC-bedden-capaciteit. Desgevraagd gaf ze wel aan dat als er te veel mensen (ze noemde geen aantallen) tegelijk ziek worden, iedereen een heel groot probleem heeft.
Net als het handen schudden en die 3 zoenen, mag deze van mij ook wel blijvend op de lijst!
De handen wassen maatregel of niet mogen zoenen vond ik juist komisch en niet serieus te nemen. Met het afschaffen van evenementen en voetbalwedstrijden zie ik de humor al wat minder. Wat is de volgende stap, scholen dicht, geen kinderopvang en niemand mag meer naar zijn werk.
Vandaag bij de technische briefing gaf Ellerbroek (internist-infectioloog van het UMC Utrecht) aan wat de plannen zijn voor het opschalen van o.a. de IC-bedden-capaciteit. Desgevraagd gaf ze wel aan dat als er te veel mensen (ze noemde geen aantallen) tegelijk ziek worden, iedereen een heel groot probleem heeft.
Jaaah... ik had ook al zo'n akelige noodmaatregel gelezen in een brief van de voorzitter van IC's...
De handen wassen maatregel of niet mogen zoenen vond ik juist komisch en niet serieus te nemen. Met het afschaffen van evenementen en voetbalwedstrijden zie ik de humor al wat minder. Wat is de volgende stap, scholen dicht, geen kinderopvang en niemand mag meer naar zijn werk.