quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Ja, dat is ook mogelijk. Ik vind de situatie in Italie in ieder geval niet representatief voor de rest van Europa.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Italië lijkt mij eerder de reden dat zij de zorg niet op orde hebbenZuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:52 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is, in zekere zin, paniek gedrag
dus het RIVM doet daar volgens jouw definitie van 'paniek gedrag' ook aan mee?
ze bespreken immers de zaken van nu, maar geven ook aan dat de maatregelen eventueel verder uitgebreid kunnen worden in de toekomst
ze praten over de toekomst, PANIEK!![]()
Misschien is het wel een goed idee om deze vraag even door te zetten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:47 schreef Za het volgende:
Hoe denkt men hier over het feit dat het virus in Duitsland, en bij 700 70 plusses van de Diamond Princess zoveel minder dodelijk is dan in Italië?
@cardio_jacco
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
jij denkt dat noord-italië onder het gemiddelde van europa ligt?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mogelijk. Ik vind de situatie in Italie in ieder geval niet representatief voor de rest van Europa.![]()
Nee, de situatie daar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij denkt dat noord-italië onder het gemiddelde van europa ligt?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En dat valt wmb onder : het is maar een griepje.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Anti vax zijn ook dom, maar volgens mij in de regel wel linksA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Die lijkt behoorlijk af te wijken inderdaad. Ze zouden eens met de duitsers moeten gaan pratenquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mogelijk. Ik vind de situatie in Italie in ieder geval niet representatief voor de rest van Europa.![]()
Dus..? Dom of..?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat valt wmb onder : het is maar een griepje.![]()
Biblebelt? Rechts heur.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Anti vax zijn ook dom, maar volgens mij in de regel wel links
Ach, waar lopen we ons weer in te proppen trouwens?![]()
Hokjes zijn prettig. Ze scheppen orde.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Biblebelt? Rechts heur.
Ach, waar lopen we ons weer in te proppen trouwens?![]()
Niet mijn dingquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hokjes zijn prettig. Ze scheppen orde.![]()
Enorme onderrapportage van het aantal gevallen lijkt me ook wel mee te spelen. Dat in combinatie met uitbraken in enorm vergrijsde gebieden misschien?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Die lijkt behoorlijk af te wijken inderdaad. Ze zouden eens met de duitsers moeten gaan praten![]()
Demografie kan ook veel verklaren inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:58 schreef -0- het volgende:
[..]
Enorme onderrapportage van het aantal gevallen lijkt me ook wel mee te spelen. Dat in combinatie met uitbraken in enorm vergrijsde gebieden misschien?![]()
De Diamond Princess was een grijze mensen orgiequote:Op woensdag 11 maart 2020 00:58 schreef -0- het volgende:
[..]
Enorme onderrapportage van het aantal gevallen lijkt me ook wel mee te spelen. Dat in combinatie met uitbraken in enorm vergrijsde gebieden misschien?![]()
![]()
nee, jij stelt dat Italië niet representatief is voor de rest van europaquote:
dan is het wel zo netjes als je dat uitlegt![]()
Op de Diamond Princess werden alle gevallen geteld, Italië heeft veel meer gevallen dan het officiele cijfer.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:47 schreef Za het volgende:
Hoe denkt men hier over het feit dat het virus in Duitsland, en bij 700 70 plusses van de Diamond Princess zoveel minder dodelijk is dan in Italië?are we infinite or am I alone![]()
Italianen komen Australie niet meer in.twitter:9NewsAUS twitterde op woensdag 11-03-2020 om 00:45:21#BREAKING: A travel ban will be introduced for people coming into Australia from Italy, Prime Minister Scott Morrison has announced. #9News
https://t.co/IFb0yJWEOL reageer retweetLying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
F1 gaat gewoon door hoorquote:Op woensdag 11 maart 2020 01:03 schreef Jane het volgende:
Italianen komen Australie niet meer in.twitter:9NewsAUS twitterde op woensdag 11-03-2020 om 00:45:21#BREAKING: A travel ban will be introduced for people coming into Australia from Italy, Prime Minister Scott Morrison has announced. #9News
https://t.co/IFb0yJWEOL reageer retweet![]()
Mensen in Italie praten ook veel uitbundiger, harder en met meer consumptie wat ook niet helpt om het virus in te dammen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 01:04 schreef PP_Sound het volgende:
In noordelijke landen is het contact tussen mensen sowieso wat afstandelijker.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: