Dat ga je nog 8773654 keer horen, de meeste mensen lezen alleen nu.nl en denken dat het allemaal wel losloopt. Die lezen geen fora, zien geen Steve of dr Campbell, en dan zou ik ook denken, waar hebben die mensen het over, het is maar een griepjequote:Op woensdag 11 maart 2020 00:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Vandaag op kantoor een collega nog net niet met harde hand moeten verwijderen. Die gast zat maar te hoesten en te niezen paar keer vriendelijk gevraagd of die niet naar huis toe kon gaan. Volgens hem was er niks aan de hand.
Want hij had contact gehad met de huisarts en die had gezegd dat hij zich geen zorgen hoefde te maken hij was niet in een risicogebied op reis geweest
quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Vandaag op kantoor een collega nog net niet met harde hand moeten verwijderen. Die gast zat maar te hoesten en te niezen, een paar keer vriendelijk gevraagd of die niet naar huis toe kon gaan. Volgens hem was er niks aan de hand.
Want hij had contact gehad met de huisarts en die had gezegd dat hij zich geen zorgen hoefde te maken, hij was niet in een risicogebied op reis geweest
Met meer dan 150 corona-patiënten die niet in een risicogebied geweest zijn of besmet zijn door anderen die wel in een risicogebied geweest zijn, zou zo'n huisarts ook beter moeten weten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Vandaag op kantoor een collega nog net niet met harde hand moeten verwijderen. Die gast zat maar te hoesten en te niezen, een paar keer vriendelijk gevraagd of die niet naar huis toe kon gaan. Volgens hem was er niks aan de hand.
Want hij had contact gehad met de huisarts en die had gezegd dat hij zich geen zorgen hoefde te maken, hij was niet in een risicogebied op reis geweest
Ik heb nu zelf maar besloten om voorlopig maar niet meer naar kantoor te gaanquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:22 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Met meer dan 150 corona-patiënten die niet in een risicogebied geweest zijn of besmet zijn door anderen die wel in een risicogebied geweest zijn, zou zo'n huisarts ook beter moeten weten.
Hopelijk blijft hij morgen thuis en lopen jullie geen corona door hem op
Je collega had gelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hoe komt ze daaraan? Is ze op bezoek geweest bij corona-patiënten?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:23 schreef Richestorags het volgende:
De Britse Minister van Gezondheid heeft Corona
https://www.bbc.com/news/uk-51827356
Thank god, stel je voor dat iedereen zo’n paniekgeiler was. Dan was de samenleving al lang naar de kloten geweest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:18 schreef HeatWave het volgende:
Die lezen geen fora, zien geen Steve of dr Campbell
quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Thank god, stel je voor dat iedereen zo’n paniekgeiler was. Dan was de samenleving bevolking al lang naar de kloten geweest.
Dat is als een minister van financiën die failliet is...quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:23 schreef Richestorags het volgende:
De Britse Minister van Gezondheid heeft Corona
https://www.bbc.com/news/uk-51827356
quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Thank god, stel je voor dat iedereen zo’n paniekgeiler was. Dan was de samenleving al lang naar de kloten geweest.
Tuurlijk, het is maar een griepje toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Thank god, stel je voor dat iedereen zo’n paniekgeiler was. Dan was de samenleving al lang naar de kloten geweest.
Waarschijnlijk veel hoger aantal cases dan getest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hoe komt ze daaraan? Is ze op bezoek geweest bij corona-patiënten?
Nee, het is veel besmettelijker en het belast de gezondheidszorg veel meer.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is maar een griepje toch?
In Italië viel het allemaal zo mee volgens Remlof.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het is veel besmettelijker en het belast de gezondheidszorg veel meer.
Maar het erger voorstellen dan het is helpt echt niet.
Wat ik, en de mensen die ik aanhaal, Steve en Campbell ook niet doen. Feiten en kennis, nergens paniek aanjagen, gewoon bronnen aanhalen en verzamelen, meer niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
is dat niet erg genoeg?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mijn bronnen in Milaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Italië viel het allemaal zo mee volgens Remlof.
En daarna ging het hele land in lockdown, how did that work out for you?quote:
https://www.dailymail.co.(...)sed-coronavirus.htmlquote:Her diagnosis could send a wave of fear through Downing Street as she attended a reception at No. 10 with Prime Minister Boris Johnson and has met hundreds of people in Parliament over the past week.
Mrs Dorries met hundreds of people last week, including a large number of MPs, and attended a conference outside Westminster.
She started feeling ill on Friday as she was signing papers that declared coronavirus to be a 'notifiable disease'.
She held a surgery in her Mid Bedfordshire constituency on Saturday, which wsa attended by 50 people, but over the weekend she experienced the 'classic symptoms' of the disease - a dry cough, high temperature and 'vice-like' pain in her chest.
Hopelijk komt die collega vannacht je ramen ingooien.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Vandaag op kantoor een collega nog net niet met harde hand moeten verwijderen.
Een vriend die ook in Milaan woont, zegt eigenlijk hetzelfde als die bron van Remlof.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En daarna ging het hele land in lockdown, how did that work out for you?.
Oh ja, we gaan hier de komende maanden zeker last van hebben, dat ontken ik niet. En hier wordt het net zo als in Italië over een paar weken. Maar oom dat overleven we wel, paniek zaaien is echt het domste dat je kan doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
is dat niet erg genoeg?
we gaan hier minstens de komende maanden last van hebben op wereldschaal
zit jij het hier nog effe te downplayen
Blijken erg betrouwbaar he.quote:
Ik dacht dat ze in de UK meer testen dan hier. Het is dan wachten tot een Nederlandse VIP corona krijgt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarschijnlijk veel hoger aantal cases dan getest.
En de regering gooit het hele land op slot, met alle economische gevolgen van dien, ik neig naar hun expertise als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:35 schreef joyvke het volgende:
[..]
Een vriend die ook in Milaan woont, zegt eigenlijk hetzelfde als die bron van Remlof.
wat lul je nou met je 'paniek zaaien' dan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja, we gaan hier de komende maanden zeker last van hebben, dat ontken ik niet. En hier wordt het net zo als in Italië over een paar weken. Maar oom dat overleven we wel, paniek zaaien is echt het domste dat je kan doen.
Er wordt nog gewoon gevlogen tussen Linate en Schiphol hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En daarna ging het hele land in lockdown, how did that work out for you?.
Hij zou toch stoppen volgens zijn bericht van 8 maart.quote:
Die zit/zat hier wss nog wel mee te lezen ook hoe wij hier helemaal van doorschietenquote:
Ja nee dat zei ik ook al tegen die vriend hoor dat ik dat wel vreemd vind, helemaal als ik ook de noodkreten hoor van de dokters enzo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En de regering gooit het hele land op slot, met alle economische gevolgen van dien, ik neig naar hun expertise als je het niet erg vindt.
De enige die "paniek zaaien" hier zijn de mensen die anderen beweren van in paniek zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja, we gaan hier de komende maanden zeker last van hebben, dat ontken ik niet. En hier wordt het net zo als in Italië over een paar weken. Maar oom dat overleven we wel, paniek zaaien is echt het domste dat je kan doen.
Een kwartaal uitzingen, stel je hebt 5 mensen in dienst in een horeca onderneming. Je moet dan al snel tonnen ergens over hebben om alles kosten te dekken. Als je al over zulke bedragen zou beschikken dan zou je accountant je al lang hebben overtuig het geld terug in de zaak te steken. Het lijkt me onlogisch zo'n buffer aan te houden, helemaal met de huidige rentequote:Op woensdag 11 maart 2020 00:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit hoorde ik eerder ook al. Hoe kan dit dan? Zo neem je toch (te) veel risico? Startups daargelaten
Niks mis met een goede troll maar dat account weg - account terug - janken - account weg - account terug pffquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die zit/zat hier wss nog wel mee te lezen ook hoe wij hier helemaal van doorschieten
De algemene toon in dit topic, het wantrouwen van en het beter denken te weten dan het RIVM.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat lul je nou met je 'paniek zaaien' dan?
wat bedoel je daar specifiek mee?
Ja, dat is het criterium idd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Er wordt nog gewoon gevlogen tussen Linate en Schiphol hoor.
Dat kunnen ze doen inderdaad, maar het gebeurt niet. Je moet opgenomen worden of in aanraking zijn geweest met een patientquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)sed-coronavirus.html
Oeps. Doet mij een beetje denken aan de Iraanse staatssecretaris. Interessant dat men in de UK wel al klassieke symptomen noemt. Droge hoest, hoge koorts en benauwende pijn bij de borstkas. Als iemand in Nederland die symptomen heeft, dan kunnen ze die toch gewoon testen? Risicogebied zou dan niet moeten uitmaken. Deze symptomen heb je niet als je een gewoon griepje hebt.
I think that is exactly what er on the hands isquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:36 schreef -0- het volgende:
[..]
Hij zou toch stoppen volgens zijn bericht van 8 maart.
Zijn laatste berichten zijn ook meer niveau van een cardioloog na 2 kratten bier.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De enige die "paniek zaaien" hier zijn de mensen die anderen beweren van in paniek zijn.
alsof wij echt de enige zouden zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:04 schreef Dutchguy het volgende:
Oeps. Ieren boos op ons:
https://www.irishtimes.co(...)d-1.4199027?mode=amp
heerlijk specifiek voorbeeld, je hebt mij overtuigd!quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De algemene toon in dit topic, het wantrouwen van en het beter denken te weten dan het RIVM.
Het gepeupel op Fok is echt nog veel dommer dan ik al dacht.
Ik respecteer Jacco's mening op twitterquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Niks mis met een goede troll maar dat account weg - account terug - janken - account weg - account terug pff
Dat laatste denk ik ook steeds als jouw posts lees.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De algemene toon in dit topic, het wantrouwen van en het beter denken te weten dan het RIVM.
Als de hele wereld kritiek heeft op het RIVM, dus niet alleen fokkers, dan zit er wel een kern van waarheid in. Maar nogmaals, de enigen die het over paniek hebben zijn mensen als jij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit beweren en mensen gaan je als trol zienquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel, die zijn er wel, maar wie weet nog wat waar is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef aTypisch het volgende:
zijn er uberhaupt epidemiologen (?) die zeggen dat het allemaal wel mee gaat vallen?
lees/hoor het graag, want ik heb ze nog niet echt gevonden
geef eens linkjes?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Jawel, die zijn er wel, maar wie weet nog wat waar is.
Dat is hij ookquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit beweren en mensen gaan je als trol zien
Ik wens ze veel succes met het indammenquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat kunnen ze doen inderdaad, maar het gebeurt niet. Je moet opgenomen worden of in aanraking zijn geweest met een patient
Bij ons is het nieuwer. Maar ik ben de enige die ondertussen alleen maar komt als het niet anders kanquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik werk al een jaar of 20 thuis dus ik hoef me niet aan te passen. Veel collega's van me zitten wel in kantoren in verschillende landen dus die zullen moeten wennen. De voorbereidingen om eventueel kantoren tijdelijk te sluiten zijn ook al begonnen.
afremmen is wat men wil/kanquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik wens ze veel succes met het indammen
Alleen in jouw domme nationaalpopulistische bubbel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:39 schreef HeatWave het volgende:
Als de hele wereld kritiek heeft op het RIVM,
Ja, jeetje, ik lees zoveel erover, wie weet wat waar is. RIVM? Complotters? Ik heb mijn eigen gedachtes maar die zijn niet belangrijk uiteindelijk, ik zou meer wetenschappelijke bewijzen willen zien. Denk dat het voor iedereen lastig in te schatten is.quote:
Wij herinneren ons ook waarom je een permban had, radicaal links gedachtengoedquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen in jouw domme nationaalpopulistische bubbel.
Maar doei, ik herinner me opeens weer waarom ik niet meer op Fok kom.
Echt niet dus. De kritiek op de RIVM is er ook van organisaties als de WHO.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
dat is niet waar ik naar vroegquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:42 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, jeetje, ik lees zoveel erover, wie weet wat waar is. RIVM? Complotters? Ik heb mijn eigen gedachtes maar die zijn niet belangrijk uiteindelijk, ik zou meer wetenschappelijke bewijzen willen zien. Denk dat het voor iedereen lastig in te schatten is.
Het rare is dat als ze wachten met maatregels er straks veel draconischer besluiten nodig worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan zullen er binnenkort meer maatregelen volgen.
Nouja onlogisch.. de logica is dan om je zaak overeind te kunnen houden als er iets onverwachts gebeurd. Gewoon een ultieme terugvalpot. Als je dat niet regelt omdat je meer winst wil maken en je valt vervolgens om, dan moet je ook op de blaren zitten. Ergo niet je handje ophouden bij de belastingbetaler. Vind ik danquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Een kwartaal uitzingen, stel je hebt 5 mensen in dienst in een horeca onderneming. Je moet dan al snel tonnen ergens over hebben om alles kosten te dekken. Als je al over zulke bedragen zou beschikken dan zou je accountant je al lang hebben overtuig het geld terug in de zaak te steken. Het lijkt me onlogisch zo'n buffer aan te houden, helemaal met de huidige rente
Die zijn er niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet waar ik naar vroeg
ik vroeg om linkjes naar vooraanstaande experts die zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen
Die heb ik zo niet bij de hand, ik heb ook nog een leven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet waar ik naar vroeg
ik vroeg om linkjes naar vooraanstaande experts die zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen
ik wacht nog op de voorbeelden van de PANIEK die jij benoemde als gemiddelde status van dit topicquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
waarom reageer je dan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Die heb ik zo niet bij de hand, ik heb ook nog een leven.
Tip voor je, kom nog minder. Je onzinposts hangen velen blijkbaar de neus uit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Zie deze domrechtse tokkie weer eens schuimbekken dan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij herinneren ons ook waarom je een permban had, radicaal links gedachtengoed.
quote:
Een geevolueerd virus zou ik zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:47 schreef Za het volgende:
Hoe denkt men hier over het feit dat het virus in Duitsland, en bij 700 70 plusses van de Diamond Princess zoveel minder dodelijk is dan in Italië?
Ah, schelden, en dan win je. Zo voorspelbaar, kansloos en typisch.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zie deze domrechtse tokkie weer eens schuimbekken dan.
Zijn mensen die de huidige situatie relativeren rechts of links volgens jou?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Links of allochtoon is mijn conclusie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn mensen die de huidige situatie relativeren rechts of links volgens jou?
Zo, is dit al schuimbekken tegenwoordig?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Italië lijkt mij eerder de reden dat zij de zorg niet op orde hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
ELK virus heeft altijd een piek en 'verdwijnt'
China heeft z'n piek gehad.
[ afbeelding ]
Zuid Korea stabiliseert en in de komende dagen week over de piek.
[ afbeelding ]
Ook hier zal dat gebeuren en ja, ook in Italie.
Het is net alsof er in Italië een zeer agressieve gemuteerde versie van het virus aanwezig is.
Bottomline - ja het is hier en ja het zal erger worden. Maar met gezond verstand zal ook dit overgaan.
Geen paniek mensen
Grotendeels rechts natuurlijk want dom.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn mensen die de huidige situatie relativeren rechts of links volgens jou?
dat is, in zekere zin, paniek gedragquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik wacht nog op de voorbeelden van de PANIEK die jij benoemde als gemiddelde status van dit topic
maar die ga je niet geven
je stelt net zelf dat we nog minstens naar de situatie van Italië gaan, is dat niet reden genoeg om toekomstige (doem)scenario's te bespreken?
Ik vind het een poll waardquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Links of allochtoon is mijn conclusie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |