abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191950392
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191950401
CNN nu weer live met briefing van de corona task force.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:43:42 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191950405
Deel 200 al :o
pi_191950415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende: [..] Kan jij mij dan aub. uitleggen waar het in Nederland mee zou kunnen vallen, terwijl - Italië, ondanks de eerder genomen maatregelen, op slot moet. - Frankrijk al redelijk vroeg scholen heeft gesloten en steeds meer verregaande maatregelen moet treffen om het in de hand te houden. - het in Spanje ook al uit de hand begint te lopen en ook daar verregaande maatregelen worden getroffen. In Nederland zijn vandaag pas voor het eerst maatregelen genomen waarmee iets bereikt kan worden. Gaat het meevallen omdat wij nuchter zijn? Gaat het meevallen omdat wij arrogant zijn? Wat is de reden dat het hier mee zou kunnen vallen. Ben echt heel benieuwd.
Ik sluit niet uit dat deze landen veel maatregelen op emotionele gronden nemen en niet zozeer op rationele gronden. Hiermee wil ik de toestanden in de Italiaanse ziekenhuizen niet bagatelliseren, dat is uit de hand gelopen.

Kan dat hier ook gebeuren? Dat kan zeker. Elkaar steeds vertellen dat het ook gáát gebeuren wordt een self fulfilling prophecy.

Stel dat we als feit zouden weten dat de deathratio enorm laag zou uitpakken. Daadwerkelijk die 0,01% Zouden we dan nog altijd zo'n toestand maken? Ik denk het niet. De onbekendheid met het virus en de katalysator van social media maken dat er een roep is naar 'chinese' maatregelen. Gelukkig blijft onze overheid wat rustiger en worden heel gerichte maatregelen genomen. Ik had ze liever in het begin wat scherper gezien maar vind dat het nu goed wordt opgepakt.

Er zal daarnaast iets extras nodig zijn. Zoals het bijplussen van ziekenhuiscapaciteit, gericht besmettingen voorkomen, gerichte zorg kunnen verlenen en accepteren dat er mensen zullen overlijden. Er komt een piek. Echter is de kwaliteit van zorg in Nederland zeer goed. Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat wir das kunnen schaffen zonder dat er extreme gevolgen zullen komen of draconische maatregelen nodig zijn. Zeg maar zonder dat de drinkwatervoorziening stokt en de hamsteraars van drinkwater daar daadwerkelijk hun 'gelijk' in gaan krijgen.

Zeker zo lang wij daar ook zelf in blijven geloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 22:44:34 ]
pi_191950418
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:43 schreef Felixa het volgende:
CNN nu weer live met briefing van de corona task force.
CNN wordt ook eens wakker :')

Nationale Garde gaat de staat New York schoonvegen :7
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:44:48 #6
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191950422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

T.net. niet boeiend verder, wel grappig om te zien ;).
T.net.
Wtf is dat. Betrof het de uitbraak in België of niet?
are we infinite or am I alone
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:44:57 #7
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191950425
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:43:35 Turkey's health ministry has canceled annual leave for all employees, according to local media. Still waiting for the health minister's statement. https://t.co/fnOBV2JrXB reageer retweet
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_191950438
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Houtenbeen op 10-03-2020 22:46:02 ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:45:46 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

T.net.
Wtf is dat. Betrof het de uitbraak in België of niet?
De buren, Tweakers ;). Ja, het ging over verspreiden van het virus. Maar zoals ik zei, verder niet zo spannend hoor, gewoon grappig om het verschil te zien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:45:51 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191950445
Oom Erdo gaat aankondigen dat het virus zich niet durft te verspreiden door zijn sterke daadkracht?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191950453
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:43:35 Turkey's health ministry has canceled annual leave for all employees, according to local media. Still waiting for the health minister's statement. https://t.co/fnOBV2JrXB reageer retweet
Misschien wilden ze het record breken van meeste infecties in de eerste dag.
pi_191950461
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat deze landen veel maatregelen op emotionele gronden nemen en niet zozeer op rationele gronden. Hiermee wil ik de toestanden in de Italiaanse ziekenhuizen niet bagatelliseren, dat is uit de hand gelopen.

Kan dat hier ook gebeuren? Dat kan zeker. Elkaar steeds vertellen dat het ook gáát gebeuren wordt een self fulfilling prophecy.

Stel dat we als feit zouden weten dat de deathratio enorm laag zou uitpakken. Daadwerkelijk die 0,01% Zouden we dan nog altijd zo'n toestand maken? Ik denk het niet. De onbekendheid met het virus en de katalysator van social media maken dat er een roep is naar 'chinese' maatregelen. Gelukkig blijft onze overheid wat rustiger en worden heel gerichte maatregelen genomen. Ik had ze liever in het begin wat scherper gezien maar vind dat het nu goed wordt opgepakt.

Er zal daarnaast iets extras nodig zijn. Zoals het bijplussen van ziekenhuiscapaciteit, gericht besmettingen voorkomen, gerichte zorg kunnen verlenen en accepteren dat er mensen zullen overlijden. Er komt een piek. Echter is de kwaliteit van zorg in Nederland zeer goed. Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat wir das kunnen schaffen zonder dat er extreme gevolgen zullen komen of draconische maatregelen nodig zijn. Zeg maar zonder dat de drinkwatervoorziening stokt en de hamsteraars van drinkwater daar daadwerkelijk hun 'gelijk' in gaan krijgen.

Zeker zo lang wij daar ook zelf in blijven geloven.
Angela is het niet met je eens.

KANZLERIN MERKEL ZU CORONAVIRUS
„60 bis 70 Prozent in Deutschland werden sich infizieren“

MERKEL OVER CORONAVIRUS
"60 tot 70 procent in Duitsland zal besmet raken"

Bild

Paniekerig volkje, die Duitsers.
pi_191950468
Mss kondigen ze aan dat ze een taskforce naar Italië gaan sturen om hen te leren hoe de Turken Corona de les spellen?
pi_191950490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:
Turkije gaat het zwaar krijgen gelukkig hebben ze genoeg lege all-inclusive resorts waar ze de patiënten kunnen opvangen ultra vip uiteraard met 8 sterren :')
pi_191950505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:48 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wie kijkt nu vrijwillig naar die walvis
Iedere jongen tussen de 12 en 25?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:49:23 #16
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191950507
Ben benieuwd wanneer de cijfers van Lombardije binnenkomen. Ook ben ik benieuwd hoe groot het aantal besmettingen zal zijn. Waarom duurt het zo lang voordat we er iets van horen trouwens?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:49:32 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191950512
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:46 schreef _I het volgende:

[..]

Angela is het niet met je eens.

KANZLERIN MERKEL ZU CORONAVIRUS
„60 bis 70 Prozent in Deutschland werden sich infizieren“

MERKEL OVER CORONAVIRUS
"60 tot 70 procent in Duitsland zal besmet raken"

Bild

Paniekerig volkje, die Duitsers.
Als dat redelijk geleidelijk kan is daar niks mis mee :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191950520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:46 schreef kilon het volgende:

[..]

Misschien wilden ze het record breken van meeste infecties in de eerste dag.
:o kan het daarna alleen maar afvlakken
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:50:09 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191950525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:49 schreef Grishenko_ het volgende:
Ben benieuwd wanneer de cijfers van Lombardije binnenkomen. Ook ben ik benieuwd hoe groot het aantal besmettingen zal zijn. Waarom duurt het zo lang voordat we er iets van horen trouwens?
Omdat ze er doorgaans geen rekening met het fokforum houden. Het is het songfestival niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:50:14 #20
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_191950528
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:49 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Geen video vandaag, ben bang dat de overheid heeft ingegrepen omdat hij zoveel waarheid vertelde :{
Dat zou me niks verbazen.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:50:16 #21
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191950529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Iedere jongen tussen de 12 en 25?
Ik ben 26 dus dat scheelt.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 22:50:24 #22
236264 crew  capricia
pi_191950531
quote:
Hier?
https://lab24.ilsole24ore(...)r#Echobox=1583010734

Edit. Sorry. Lombardije ook daar niet compleet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:50:38 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191950535
Jubileum topic *O*
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191950536
quote:
Wat denk je van Chaos :Y
pi_191950545
Hoe laat komt de grote leider?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')