abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:03:10 #76
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_191966066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 18:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Misschien wel een meerderheid van de Indische Nederlanders voelt zich niet onterecht behandeld door deze excuses, lijkt me. Wel om andere redenen, die naar boven kan komen in de ophef over deze excuses.
Een van die andere redenen kan zijn de Indische kwestie. Er was een demonstratie afgelopen zondag, een dag voor de speech van Lex.
[..]

Er is al voldoende onderzoek gedaan die excessen bewezen. Het nu lopende onderzoek gaat meer uitdiepen. Maar het is niet nodig voor een standpuntbepaling wel of geen excuses .
Van mij hoefde de excuses niet
Bedankt voor je goed onderbouwde reacties, jij zit duidelijk beter in deze materie dan ik. ^O^

Misschien heeft de regering naar aanleiding van dit stukje juist besloten om wél excuses te maken.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_191968282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 21:36 schreef michaelmoore het volgende:

Ja en ook de uitkeringen en de woningen

Logisch dat Nederlanders dat kunnen waarderen...toch ?
Dus ook Molukkers en Molukse Nederlanders
Prima assimilatie..
pi_191968643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef Kaji het volgende:
Misschien heeft de regering naar aanleiding van dit stukje juist besloten om wél excuses te maken
Dat is gissen voor mij.
Ik weet wel dat de onderzoekers kritiek hebben gehad dat zij de belangen en meningen dienen van de regering omdat hun budget een overheidsuitgave is.
Misschien dat men deze kritiek wil pareren met dit statement ?
pi_191969218
En wanneer gaat Indonesië hun deel van Nieuw-Guinea onafhankelijk maken zijn excuses aanbieden aan de inwoners vanwege het onderdrukken, terroriseren en uitmoorden daarvan?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_191977532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt ze hadden teruggestuurd moeten worden . naar de molukken
stink woningen , stink uitkeringen, stink democratie

Gewoon een apart eiland waar ze kunnen vissen en neuken
JIj bent natuurlijk ook geen etnische haatzaaier heee?
Uiteraard ben je een poltiekcorrecte brave burger die van Nederland houdt
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 11:52:39 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191977603
dit gaat niet echt meer ontopic he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 17:07:14 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191984967
nogmaals, ontopic aub

kleuterfitties doe je maar voor school in de zandbak of achter het fietsenhokje
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 17:10:30 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191985036
oceanier, je laatste post is genote, de volgende gaat naar de FA's
pi_191985530
Goed dat de koning excuses heeft aangeboden voor die Nederlandse criminele politieke leiders.
West-Melanesia
pi_191985811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederland had die verraders daar moeten laten , dan hadden de Indonesiërs ze allemaal gelyncht
[..]

Nee dat had Nederland niet moeten doen. Dat is een criminele daad waar de rechter een stokje voor gestoken heeft en o.a. precies waar de koning nu ook zijn excuses voor aanbied. Dat je dat vind is heel erg.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 18:08:03 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191986527
das echt helemaal niet waar de koning excuses voor aanbood
pi_191987454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:08 schreef sp3c het volgende:
das echt helemaal niet waar de koning excuses voor aanbood
De koning heeft zijn excuses aangeboden voor de Nederlandse verantwoordelijkheid van misdaden tegen de menselijkheid. Alhoewel sommigen onder ons de wens van misdaden tegen de menselijkheid online vol trots tot uiting brengen en daar ongestraft mee wegkomen, ben ik alsnog blij dat de koning en koningin zich wel durven uit te spreken tegen dit soort goddeloosheid en criminaliteit. De excuses van de koning vertegenwoordigt en veroordeelt alle vormen van geweld aan Nederlandse kant uit die periode, dan wel het aanzetten en plannen tot misdaden tegen de menselijkheid, waar ook vormen van verbaal geweld onder geplaatst kunnen worden. Het is namelijk de bedoeling dat de huidige generatie (vooral fokkers) hier lering uit zal trekken.

Bij deze wil ik benadrukken dat de Indonesiers, de Indische gemeenschap en de Molukkers de echte helden zijn uit die tijd.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 20:21:42 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191989659
ik stel voor dat je de tekst nog een keer leest
pi_191989785
Nee
West-Melanesia
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 20:51:42 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191990436
dan niet, maakt mij verder niet uit maar het is niet het feestje dat jij er in je hoofd van lijkt te maken

as usual ..
pi_194479911
Tijd voor een topic-kick.
Over ruim een week is het 17 augustus. De datum van de "proklamasi".
En dat na 75 jaar. Een omstreden datum omdat Nederland deze datum nooit erkende als officiële onafhankelijkheidsdag. Dat zou namelijk betekenen dat de "politionele acties" die later plaatsvonden een "koloniale oorlog" zouden zijn. Hoe gaat Nederland straks met deze datum om.

Indonesië krijgt dan vanuit de hele wereld felicitaties, omdat alle andere landen in de wereld deze datum wel erkennen. Dus "niets doen" is een politiek statement.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 20:41:02 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194479980
politionele acties vs koloniale acties is een hele semantosche discissie hoor

iedereen noemt het gewoon oorlog, Rutte kan ze gewoon feliciteren als hij daar zin an heeft
pi_194481469
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een omstreden datum omdat Nederland deze datum nooit erkende als officiële onafhankelijkheidsdag.
Dat is niet waar Nederlandse ambassadeurs doen mee met festiviteiten op 17 augustus in Indonesië, begreep ik altijd. Het zou best kunnen dat iemand namens Nederland een felicitatie-telegram verstuurt ofzo.
Dat weet ik niet
Als je bedoelt dat Nederland nooit plechtig erkende dat de staat Indonesië bestond per 17 augustus 1945
Dat is wel waar.
Nederland heeft ook nooit officieel de USA erkend per bepaalde datum. en nog een paar honderd staten
En Indonesië heeft ook nooit de staat Nederland per een bepaalde datum erkend.

Verder is de datum 15 augustus veel belangrijker voor de hele wereld.
Toen was het 75 jaar geleden dat de wereldoorlog eindigde.
pi_194483312
https://www.groene.nl/artikel/een-nederlands-onderonsje

quote:
President Sukarno en vicepresident Mohammed Hatta riepen op 17 augustus 1945 de Indonesische onafhankelijkheid uit. Nederland erkende de onafhankelijkheid niet en het liep uit op een bijna vijf jaar durende onafhankelijkheidsoorlog. Formeel gezien geldt in Nederland de lezing dat Indonesië pas onafhankelijk werd toen Nederland de soevereiniteit aan Indonesië overdroeg op 27 december 1949. Maar voor de Indonesiërs is 17 augustus het begin van een nieuwe natie, van hoop en verandering.
quote:
In 2005 erkende toenmalig minister Ben Bot de datum van 17 augustus 1945 wel ‘politiek-moreel’. Hij sprak de woorden uit dat Nederland ‘aan de verkeerde kant van de geschiedenis’ had gestaan. ‘Dat vonden wij toen iets verfrissends, iets nieuws’, zegt Santoso. ‘Maar bij nader inzien was het geen echte erkenning.’ De soevereiniteitsoverdracht in 1949 bleef in Nederland als formele onafhankelijkheidsdatum gelden en excuses werden niet gemaakt.
Het ligt nog steeds wel gevoelig.

Kijk maar:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)22verschrikkelijk%22.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:30:36 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194484099
prins Bernhard was graag zo koning van Indonesië geworden

Stadhouder van Nederland was niet gelukt

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tijd voor een topic-kick.
Over ruim een week is het 17 augustus. De datum van de "proklamasi".
En dat na 75 jaar. Een omstreden datum omdat Nederland deze datum nooit erkende als officiële onafhankelijkheidsdag. Dat zou namelijk betekenen dat de "politionele acties" die later plaatsvonden een "koloniale oorlog" zouden zijn. Hoe gaat Nederland straks met deze datum om.

Indonesië krijgt dan vanuit de hele wereld felicitaties, omdat alle andere landen in de wereld deze datum wel erkennen. Dus "niets doen" is een politiek statement.
Voor de familie van Bernhard is Indonesië nog steeds een wingewest
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')