quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ga in ieder geval schaterlachend dood
Uh, wat wilde je daar doen?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mogen we in COR nog een parodie topic openen?
@:lonaa
@:trein2000
@:tjacka
@:onlogisch
Bevolking inderdaad laten wennen aan het idee dat het geleidelijk steeds meer impact heeft.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:31 schreef kapiteintje het volgende:
Ze gaan dus gewoon elke dag iets toevoegen aan de maatregelen. Nu ineens alles dichtgooien zou voor paniek zorgen. Dit is zo doorzichtig.
Hand schudden toen het afgelopen was.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Shit gemist.
Wat deed ons grote voorbeeld?
quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
twitter:michielveenstra twitterde op maandag 09-03-2020 om 19:35:08Trendsettende hesjes https://t.co/iAuP3riqYT reageer retweet
Aldus iemand die FvD stemt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Rutte is de grootste faalhaas van Nederland.
Paniek fasequote:Op maandag 9 maart 2020 19:40 schreef Da_Ripper het volgende:
Maar weet iemand welke fasen er nog meer zijn/volgen op de indamfase?
En dan vergeet je mij?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Die hoofd RIVM praat veel met expers en dokters en kans is groot dat er 1 besmet van isquote:Op maandag 9 maart 2020 19:40 schreef kapiteintje het volgende:
Nouja, als er twee mensen de handen kunnen schudden zijn het die twee wel gok ik zo.
Of het valt allemaal wel mee.. waarom willen jullie slecht nieuws horenquote:Op maandag 9 maart 2020 19:40 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Bevolking inderdaad laten wennen aan het idee dat het geleidelijk steeds meer impact heeft.
Ja, waarom zou je ook iets anders doen dan landen waar de pleuris wel uit is gebroken.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Caland het volgende:
Prima verhaal van Rutte, ze gaan vrijwel dagelijks bekijken of er weer andere maatregelen nodig zijn maar vooralsnog geen redenen voor totale paniek
Eerst nog ff die doekoe pakken en dan vanaf volgende week in paniek modus gaanquote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Caland het volgende:
Prima verhaal van Rutte, ze gaan vrijwel dagelijks bekijken of er weer andere maatregelen nodig zijn maar vooralsnog geen redenen voor totale paniek
Ik vergeet steeds hoe je jouw username moet spellen.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan vergeet je mij?
Wat denk je nu dat mijn antwoord gaat zijn?
twitter:danielbackx twitterde op maandag 09-03-2020 om 19:41:35Premier #rutte na de persconferentie over #corona virus waarin hij Nederlanders oproept geen handen meer te schudden https://t.co/AVhiWvnilo reageer retweet
Gewoon @modpaprika.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vergeet steeds hoe je jouw username moet spellen.
En het glas?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:44 schreef MakkieR het volgende:
Dit is een typisch gevalletje van de glas is half vol
Ik verstond uitgriepenquote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef RipCity het volgende:
Jaap van Dissel van het RIVM legt uit wanneer mensen in Noord-Brabant thuis moeten blijven: acute luchtwegklachten. "Gaat dat thuis uitzieken, je hoeft niet direct naar de huisdokter"
Jaapie is verantwoordelijk als iemand sterft doordat die niet even voor check naar dokter is gegaan.
Nogmaals, Italie is een apenland. Hier komt dat wel goedquote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Eerst nog ff die doekoe pakken en dan vanaf volgende week in paniek modus gaan
We gaan Italië achteraan
GODquote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef Zipportal het volgende:
![]()
![]()
De nieuwe Zipportal gif is uit!!!!!
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:De Italiaanse acteur Luca Franzese (43), bekend van de maffiaserie Gomorra, deelt op Facebook een wanhopige oproep. Hij laat weten dat zijn zus een dag eerder in bed is overleden, maar er niemand is die hem komt helpen. „Italië laat ons in de steek.”
„Mijn dode zus ligt hier bij mij. Niemand helpt ons”, vertelt hij wanhopig in een emotionele video bij het bed van zijn zus waar zij zaterdag plots is overleden aan de gevolgen van corona.
Teresa (47) zou zaterdagmiddag last hebben gekregen van griepachtige symptomen, maar het werd al snel erger. „Mijn zus voelde zich gistermiddag slecht en verloor haar bewustzijn. Ik begon met een hartmassage en belde de hulpdiensten”, legt hij uit. Deze zouden het volgens diverse media een te groot risico hebben gevonden om langs te komen, waarna de vrouw kwam te overlijden.
Gegijzeld in huis
Luca zegt gesmeekt te hebben om hulp, maar tevergeefs. „Ze lieten ons aan ons lot over. Mijn zus ligt hier in bed en we zijn gegijzeld in huis. Ik wil gewoon weten wat ik moet doen en wie er voor ons kan zorgen.”
Hij legt uit dat de begrafenisondernemer geen actie wilde ondernemen voordat zijn zus was getest met gevolg dat de acteur nog tijden alleen was met het lichaam van zijn overleden zus. Pas uren later kwamen hulpverleners met een test.
Quarantaine
Uit een tweede video van de acteur blijkt dat zijn zus inderdaad besmet was met corona. Zelf vreest hij nu ook voor de ziekte gezien hij zijn zus nog heeft proberen te redden middels mond-op-mondbeademing. Toch wordt de man nog niet getest. De Italiaan heeft dus besloten uit voorzorg een mondkapje te dragen en heeft zichzelf in quarantaine geplaatst. Ook de rest van de familie en drie hulpverleners zitten in quarantaine.
Het is nog onbekend wanneer zijn zus begraven kan worden. Er zouden geen duidelijke regels zijn voor het begraven van slachtoffers van het virus die niet in een ziekenhuis zijn gestorven. „Ik kan hierdoor mijn lieve zus niet het nodige respect geven dat ze eigenlijk verdient”, besluit Luca.
Ik lees tussen de regels iets anders. Ze gaan gewoon elke dag een persconferentie doen waarin ze langzaam steeds verder gaande maatregelen gaan aankondigen, puur om nu geen paniek te veroorzaken.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Caland het volgende:
Het is eigenlijk de naam van de kat. Dus het is je vergeven.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vergeet steeds hoe je jouw username moet spellen.
Regionaal aanpak? Evenementen gaan gewoon door en iedereen in Brabant kan nog lekker vrij de provincie in en uitreizen kaulo harde faal ditquote:Op maandag 9 maart 2020 19:44 schreef Felixa het volgende:
Ik ben blij dat ze niet met radicale maatregelen komen maar inderdaad met regionaal maatwerk.
Ben geen fan van Rutte maar hij pakt dit beter aan dan Bruins met zijn gestotter.
Wat is een exper? Ik ken wel een au pair.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Die hoofd RIVM praat veel met expers en dokters en kans is groot dat er 1 besmet van is
Veel testen.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:46 schreef banaantjeEE het volgende:
Maar wat is er in godsnaam toch allemaal gebeurd in Italie.
Hoe kan je nu op één dag, vandaag, 1.797 cases bij hebben?
Elke dag worden de maatregelen uitgebreid hoor.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyways, begrijpelijke taal maar vooral heel erg naïef en totaal niet afdoende voor wat ons staat te wachten..
Dan gaat hij weer uit het raam kijken daar schijnen ze bij het RIVM nog al goed in te zijnquote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef TLC het volgende:
Wat moet Jaap eigenlijk doe na het corona virus ? nu staat hij nog iedere dag in de spotlights
GREETtwitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 09-03-2020 om 19:45:09Rutte: geen handen schudden!#sukkel https://t.co/FxpzJRywiX reageer retweet
quote:Het virus kan alleen worden ingedamd
als alle 17 miljoen Nederlanders de
adviezen opvolgen,zei Rutte.Na afloop
van de persconferentie gaf hij RIVM-
directeur Van Dissel een hand,tot grote
hilariteit van alle aanwezigen.
Haten op Jaapquote:Op maandag 9 maart 2020 19:44 schreef kilon het volgende:
Maar even serieus: Rutte reageert op basis van het advies van onze Jaap.
Jaap heeft nog weinig keren de waarheid verteld.
Kunnen we het Rutte dan kwalijk nemen?
In NL en BE zijn wel mensen genezen.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef einzeinz het volgende:
Hoe komt het dat er in NL en B niemand genezen verklaard is?
Je volgt het nieuws lekker.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef einzeinz het volgende:
quote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik gooi er een whiskytje in jongens.
Helpt dat tegen Corona?
Alles van meer dan 50% helpt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik gooi er een whiskytje in jongens.
Helpt dat tegen Corona?
Jezus, Italie is fantastisch bezig.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef bloempje-moi het volgende:
Sorry als dit al gepost is, maar dit is toch wel bizar om te lezen.
[..]
Het duurt 2/3 week geloof ik, het is pas in NLquote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef einzeinz het volgende:
Yeah right, dat bleek niet de kloppen en werd tegenbewezen.quote:
quote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef Zipportal het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
twitter:AT5 twitterde op maandag 09-03-2020 om 19:49:00Rutte: stop met handen schudden in strijd tegen coronavirus https://t.co/mchtlA50SZ https://t.co/jE0AinNjWy reageer retweet
Okay dus van niks gaat een gezonde vrouw van 47 in een halve dag naar dood?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Haten op Jaap
Doet het gewoon prima, jankneus
Er zijn verschillende Nederlandse besmettingsgevallen inmiddels genezen verklaard. Waaronder een meisje van 5 uit Alphen a/d Rijnquote:Op maandag 9 maart 2020 19:48 schreef einzeinz het volgende:
quote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef Zipportal het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ZZp'er die bang is voor inkomstenverlies gespotquote:Op maandag 9 maart 2020 19:50 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Inderdaad, dit doen ze gewoon prima, steeds de maatregelen nemen die nodig zijn, niet meer en niet minder.
Wat weet jij dan verder van de medische achtergrond van die vrouw?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Okay dus van niks gaat een gezonde vrouw van 47 in een halve dag naar dood?
Nee is gewoon een griepje.
Behalve dan dat dit reageren blijft. En je moet naar proactief handelen toe om het te kunnen beperken.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:50 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Inderdaad, dit doen ze gewoon prima, steeds de maatregelen nemen die nodig zijn, niet meer en niet minder.
Neen, leven en wonen oudere mensen.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:51 schreef einzeinz het volgende:
In de USA en Italië ligt de mortaliteit hoger dan het gemiddelde. In Italië is het zelfs 5%.
Wil dat zeggen dat de 2de uitbraak van het virus (westen) een gevaarlijkere variant is?
Ze overleed kerngezondquote:Op maandag 9 maart 2020 19:51 schreef Minimunt het volgende:
Is trouwens meer bekend over de identiteit van de 4e dode? Was hij/zij gezond, jong of oud?
Kan deze in de OP?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:43 schreef Zipportal het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik denk omdat er mensen hier 80+ worden en chinezen net de 50 aantikken met hun zwarte longenquote:Op maandag 9 maart 2020 19:51 schreef einzeinz het volgende:
In de USA en Italië ligt de mortaliteit hoger dan het gemiddelde. In Italië is het zelfs 5%.
Wil dat zeggen dat de 2de uitbraak van het virus (westen) een gevaarlijkere variant is?
In de USA ging het rond in een verpleeghuis begreep ik. In Italië geen idee wat er aan de hand is. Misschien relatief veel ouderen?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:51 schreef einzeinz het volgende:
Had epilepsie dacht ikquote:Op maandag 9 maart 2020 19:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat weet jij dan verder van de medische achtergrond van die vrouw?
Van de Telegraaf. Filmpjes:quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Crisisbeheersing is toch ook een expertise die noodzakelijk is voor de juiste aanpak?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:51 schreef Caland het volgende:
Volgens Rutte en die ouwe ernaast is Nederland wereldwijd een autoriteit qua expertise op dit gebied, maar op Fok! weet men het nóg beter
Genohot
Ik mis onze schele Noord-Korea expertquote:Op maandag 9 maart 2020 19:51 schreef Caland het volgende:
Volgens Rutte en die ouwe ernaast is Nederland wereldwijd een autoriteit qua expertise op dit gebied, maar op Fok! weet men het nóg beter
Genohot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |