abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191941093
Rusland gaat een half miljoen vaten aardolie extra produceren.
De prijs-oorlog is aan.

Saudi arabia escalates price-war Russia follows
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 10 maart 2020 @ 16:11:28 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191942290
Ik ben benieuwd of de Amerikanen nog iets gaan doen om hun shale industrie te beschermen (goedkopere credit of iets dergelijks), aangezien daar ook een strategisch en politiek belang ligt. Dan ga je pas echt lage prijzen zien. Het is uiteindelijk een spelletje wie de langste adem heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191942938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:11 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd of de Amerikanen nog iets gaan doen om hun shale industrie te beschermen (goedkopere credit of iets dergelijks), aangezien daar ook een strategisch en politiek belang ligt. Dan ga je pas echt lage prijzen zien. Het is uiteindelijk een spelletje wie de langste adem heeft.
Voor de VS lijkt het me van groot strategisch belang hun shale-industrie te beschermen. Het winnen van shale-oil is echter vrij kostbaar en veel velden hebben een break-even van tussen de $30 en $50 per vat. Blijft de olieprijs ver daaronder dan moet je zelfs gaan subsidiëren en ik vraag me af of men daar in de VS toe bereid is.
pi_191944141
NOS: Toeristen moeten Israël binnen enkele dagen verlaten

Toeristen in Israël moeten het land binnen een paar dagen verlaten, heeft het Israëlische ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt. Er is geen datum gegeven waarop zij vertrokken moeten zijn. Gisteren werd al besloten dat iedereen die Israël binnenkomt twee weken thuis in quarantaine moet blijven. De maatregel geldt onmiddellijk voor Israëliërs en voor buitenlanders vanaf donderdag.

Waarom worden toeristen hier niet weggestuurd?
Ernstige gevolgen voor de economie? Kan ik me niet voorstellen.
Het lijkt mij een doeltreffende maatregel.
Voor zieke toeristen moet je oppassen:
Thuis zouden ze zich ziek gemeld hebben,
maar ze kunnen niet eens naar huis, omdat dat niet meeverzekerd is, want geen noodgeval.
Dus dan maar t beste van proberen te maken, en met de OV-kaart heen en weer blijven rijden.
Kans is klein dat ze hotel of bnb waarschuwen...
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191944325
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:11 schreef SeLang het volgende:
Zal me niets verbazen. Dat Amerika in hun eigen oliebehoefte kan voorzien is altijd een stokpaardje van Trump geweest.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:46:38 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191945280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voor de VS lijkt het me van groot strategisch belang hun shale-industrie te beschermen. Het winnen van shale-oil is echter vrij kostbaar en veel velden hebben een break-even van tussen de $30 en $50 per vat. Blijft de olieprijs ver daaronder dan moet je zelfs gaan subsidiëren en ik vraag me af of men daar in de VS toe bereid is.
Direct subsidiëren zie ook ook niet gebeuren. Sowieso zullen de Democraten alles blokkeren wat Trump in het Witte Huis houdt. Maar indirect lukt het misschien wel. De Fed zou junkbonds kunnen gaan kopen en zo de financieringskosten voor de schalie-olie producenten kunnen verlagen, zodat zij hun schuld kunnen blijven herfinancieren (creditspreads zijn inmiddels al ontploft). Eventuele verliezen gaan op die manier natuurlijk wel naar de belastingbetaler (winst en verlies van de centrale bank gaat naar de Treasury), maar zo omzeil je wel een irritant lastig democratisch proces. De ECB doet dit al jaren (eurocrisis, LTRO, junkbonds als deel van QE, etc). Misschien kunnen ze Draghi inhuren als adviseur.
Mijn reisverslagen
pi_191953733
De Shanghai Index zakt weer.
pi_191955307
Gaat een mooi groen dagje worden op de Europese beurzen _O_
blablablabla
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:37:06 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955664
The Bank of England heeft zojuist de rente verlaagd van 0,75% naar 0,25% en kapitaaleisen voor banken zijn ook verlaagd.

Je vraagt je dan af of dit niet het begin is van een reeks maatregelen die over een jaar of 5 weer gaan leiden tot een nieuwe bankencrisis.
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 maart 2020 @ 21:33:18 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191967950
Context voor de standoff tussen Saoedi Arabië en Rusland

Russische export:

Saoedische export:

Russisch overheids surplus:

Saoedi's overheids tekort:

Je zou zeggend dat de Russen de betere kaarten hebben.
Mijn reisverslagen
pi_191968729
Het kan toch niet anders dan dat we keihard in een economische recessie storten?

Kijk naar Italië. Alle commerciele activiteiten gesloten. Dan wordt er gewoon geen geld meer verdient.

In Nederland zie je ook in je omgeving dat mensen geraakt worden. Thuis werken, minder werk of te doen hebben. En dit is nog maar het begin...

Iedereen wacht af en heeft een buffer. Maar ik verwacht veel faillissementen de komende maanden. Dat kan haast niet anders. Alleen al de horeca gaat een klap krijgen. Nog los van toerisme, export, recreatie.

Zoveel sectoren die het nu al voelen En daarmee indirect weer andere sectoren.

Over 3 tot 4 maanden staan we er echt slecht voor...
Love is in the air!
pi_191975816
AEX op 453

@Zipportal
pi_191975839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:50 schreef Wereldgozer het volgende:
AEX op 453

@:Zipportal

Deze parodie op een club óók. :)

@Lenny_Leonard
pi_191976042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze parodie op een club óók. :)

@:lenny_leonard
Post je pauw gifje maar
pi_191976382
Benieuwd waar dit gaat eindigen. Doet qua daling inmiddels denken aan de dotcom bubbel:

blablablabla
pi_191976438
ArendJanKamp twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:29:58 Het luie zweet moet er blijkbaar in één keer uit na zo lang, (achteraf!) gezapig stijgen. Zo snel, zo hard dalen is uniek. #AEX geeft in maand tijd gewoon twee jaar koerswinst weg https://t.co/mUEEyOjnGQ reageer retweet
ArendJanKamp twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:11:52 We zijn 10 minuten onderweg en nog steeds geen prijs #ArceloMittal. Wat een puinhoop, dit zijn najaar 2008 koersen #AEX https://t.co/cm99foAZvL reageer retweet
blablablabla
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 maart 2020 @ 11:04:32 #42
426493 crew  PippenScottie
pi_191976808
Het houdt niet op, niet vanzelf.
My friends all drive horses
pi_191981018
Dow Jones is opnieuw stilgelegd vanwege sterke koersval.

‘Circuit breaker’ triggered again to keep stocks from falling through floor
pi_191981042
Kunnen ze de AEX niet stilleggen? Bijna 9% inmiddels.
blablablabla
pi_191981379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Kunnen ze de AEX niet stilleggen? Bijna 9% inmiddels.
AEX 434 punten
-10% ondertussen.
pi_191983628
quote:
https://www.nu.nl/economi(...)ege-coronavirus.html

De centrale bank gaat tot het einde van het jaar 120 miljard euro aan extra obligaties opkopen. Nu koopt de ECB al maandelijks voor tientallen miljarden aan staatsobligaties op.
Ongeveer 12 miljard extra aan QE pm dat maakt 32 miljard pm aan QE(20+12). Ik had op een veel hoger bedrag aan QE gerekend.
pi_191984045
Stevige dalingen op de grote europese beurzen:

quote:
https://www.bloomberg.com/markets/stocks
Euro Stoxx 50 2,608.59 -296.97 -10.22%

FTSE 100 INDEX 5,319.15 -557.37 -9.48%

DAX INDEX 9,387.47 -1,051.21 -10.07%

CAC 40 INDEX 4,133.72 -476.53 -10.34%

IBEX 35 INDEX 6,565.00 -871.40 -11.72%
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:31:57 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191984157
Sja, we hebben een decennium lang in een bubble geleerd die was gebaseerd op het idee dat centrale banken elke crisis kunnen backstoppen...

...en nu blijkt geheel onverwachts dat QE en lage rente niet helpen tegen een virus :o

Who could have known!
Mijn reisverslagen
pi_191984199
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef SeLang het volgende:
Sja, we hebben een decennium lang in een bubble geleerd die was gebaseerd op het idee dat centrale banken elke crisis kunnen backstoppen...

...en nu blijkt geheel onverwachts dat QE en lage rente niet helpen tegen een virus :o

Who could have known!
Nuchtere analyse ^O^

Ga een stukje wandelen, jij :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191985007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef SeLang het volgende:

Who could have known!
Hopelijk hoor je nu ook niet meer van dat TINA. Zo'n dooddoener was dat altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')