Voor de VS lijkt het me van groot strategisch belang hun shale-industrie te beschermen. Het winnen van shale-oil is echter vrij kostbaar en veel velden hebben een break-even van tussen de $30 en $50 per vat. Blijft de olieprijs ver daaronder dan moet je zelfs gaan subsidiëren en ik vraag me af of men daar in de VS toe bereid is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:11 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd of de Amerikanen nog iets gaan doen om hun shale industrie te beschermen (goedkopere credit of iets dergelijks), aangezien daar ook een strategisch en politiek belang ligt. Dan ga je pas echt lage prijzen zien. Het is uiteindelijk een spelletje wie de langste adem heeft.
Zal me niets verbazen. Dat Amerika in hun eigen oliebehoefte kan voorzien is altijd een stokpaardje van Trump geweest.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:11 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd of de Amerikanen nog iets gaan doen om hun shale industrie te beschermen (goedkopere credit of iets dergelijks), aangezien daar ook een strategisch en politiek belang ligt. Dan ga je pas echt lage prijzen zien. Het is uiteindelijk een spelletje wie de langste adem heeft.
Direct subsidiëren zie ook ook niet gebeuren. Sowieso zullen de Democraten alles blokkeren wat Trump in het Witte Huis houdt. Maar indirect lukt het misschien wel. De Fed zou junkbonds kunnen gaan kopen en zo de financieringskosten voor de schalie-olie producenten kunnen verlagen, zodat zij hun schuld kunnen blijven herfinancieren (creditspreads zijn inmiddels al ontploft). Eventuele verliezen gaan op die manier natuurlijk wel naar de belastingbetaler (winst en verlies van de centrale bank gaat naar de Treasury), maar zo omzeil je wel een irritant lastig democratisch proces. De ECB doet dit al jaren (eurocrisis, LTRO, junkbonds als deel van QE, etc). Misschien kunnen ze Draghi inhuren als adviseur.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor de VS lijkt het me van groot strategisch belang hun shale-industrie te beschermen. Het winnen van shale-oil is echter vrij kostbaar en veel velden hebben een break-even van tussen de $30 en $50 per vat. Blijft de olieprijs ver daaronder dan moet je zelfs gaan subsidiëren en ik vraag me af of men daar in de VS toe bereid is.
Post je pauw gifje maarquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze parodie op een club óók.
@:lenny_leonard
twitter:ArendJanKamp twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:29:58Het luie zweet moet er blijkbaar in één keer uit na zo lang, (achteraf!) gezapig stijgen. Zo snel, zo hard dalen is uniek. #AEX geeft in maand tijd gewoon twee jaar koerswinst weg https://t.co/mUEEyOjnGQ reageer retweet
twitter:ArendJanKamp twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:11:52We zijn 10 minuten onderweg en nog steeds geen prijs #ArceloMittal. Wat een puinhoop, dit zijn najaar 2008 koersen #AEX https://t.co/cm99foAZvL reageer retweet
AEX 434 puntenquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Kunnen ze de AEX niet stilleggen? Bijna 9% inmiddels.
Ongeveer 12 miljard extra aan QE pm dat maakt 32 miljard pm aan QE(20+12). Ik had op een veel hoger bedrag aan QE gerekend.quote:https://www.nu.nl/economi(...)ege-coronavirus.html
De centrale bank gaat tot het einde van het jaar 120 miljard euro aan extra obligaties opkopen. Nu koopt de ECB al maandelijks voor tientallen miljarden aan staatsobligaties op.
quote:https://www.bloomberg.com/markets/stocks
Euro Stoxx 50 2,608.59 -296.97 -10.22%
FTSE 100 INDEX 5,319.15 -557.37 -9.48%
DAX INDEX 9,387.47 -1,051.21 -10.07%
CAC 40 INDEX 4,133.72 -476.53 -10.34%
IBEX 35 INDEX 6,565.00 -871.40 -11.72%
Nuchtere analysequote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef SeLang het volgende:
Sja, we hebben een decennium lang in een bubble geleerd die was gebaseerd op het idee dat centrale banken elke crisis kunnen backstoppen...
...en nu blijkt geheel onverwachts dat QE en lage rente niet helpen tegen een virus
Who could have known!
Hopelijk hoor je nu ook niet meer van dat TINA. Zo'n dooddoener was dat altijd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef SeLang het volgende:
Sja, we hebben een decennium lang in een bubble geleerd die was gebaseerd op het idee dat centrale banken elke crisis kunnen backstoppen...
...en nu blijkt geheel onverwachts dat QE en lage rente niet helpen tegen een virus
Who could have known!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |