Als de werkgever aan wil vullen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Arbeidstijdverkorting kost de werknemer in principe niets.
Tot nu toe is het nog betaalbaar mensen zelfstandige woonruimte te bieden, ook met een uitkering maar met een basisinkomen wordt dat onbetaalbaar vanwege een aantal oorzaken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:56 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ik denk dat ze geen andere optie hebben eigenlijk.
Ja dat klopt als je boven het maximumdagloon uitkomt. Maar daar is door alle partijen wel over aangegeven dat het een weeffout is, dus ik verwacht daar wel reparatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de werkgever aan wil vullen...
Die van mij in ieder geval niet
Wat ik ook vooral zorgelijk vind is dat veel landen zelfs tijdens de hoogconjuctuur niet in staat zijn geweest om hun Debt/GDP te verlagen. Iedereen kijkt (terecht) vooral naar Italie maar Frankrijk gaat ook een enorm probleem krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De staatsschuld zal nu flink gaan stijgen, desondanks zal de rente die de overheid ervoor betaalt gering zijn. Voor een aantal landen zouden stijgende renteniveaus wel eens een probleem kunnen worden. Belgie, Italie, Spanje en Frankrijk hebben al een flinke schuldenberg
Ben heel benieuwd wie dat gaat repareren, want bijvoorbeeld de KLM wil ook niet geheel aanvullen op 70% WTV. Dan heb je het dus ook over piloten die 20k per maand verdienen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja dat klopt als je boven het maximumdagloon uitkomt. Maar daar is door alle partijen wel over aangegeven dat het een weeffout is, dus ik verwacht daar wel reparatie.
In die zin heeft VVD dus wel gewoon gelijk gehad afgelopen jaren? En dat zeg ik als linksmensch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ik ook vooral zorgelijk vind is dat veel landen zelfs tijdens de hoogconjuctuur niet in staat zijn geweest om hun Debt/GDP te verlagen. Iedereen kijkt (terecht) vooral naar Italie maar Frankrijk gaat ook een enorm probleem krijgen.
Frankrijk Debt/GDP: Dit knalt straks omhoog.
[ afbeelding ]
Vergelijk dat met Nederland: Knalt straks ook omhoog, maar daar zit meer ruimte en een obligatiemarkt zal NL sowieso meer vertrouwen geven (=lagere rente) omdat NL heeft laten zien dat ze na een crisis Debt/GDP weer onder controle hebben gebracht.
[ afbeelding ]
Italië gaat zijn staatsschuld nog even wat opschroevenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ik ook vooral zorgelijk vind is dat veel landen zelfs tijdens de hoogconjuctuur niet in staat zijn geweest om hun Debt/GDP te verlagen. Iedereen kijkt (terecht) vooral naar Italie maar Frankrijk gaat ook een enorm probleem krijgen.
Frankrijk Debt/GDP: Dit knalt straks omhoog.
[ afbeelding ]
Vergelijk dat met Nederland: Knalt straks ook omhoog, maar daar zit meer ruimte en een obligatiemarkt zal NL sowieso meer vertrouwen geven (=lagere rente) omdat NL heeft laten zien dat ze na een crisis Debt/GDP weer onder controle hebben gebracht.
[ afbeelding ]
Verstandig. De passagiersluchtvaart gaat er heel anders uitzien na de crisis en zo krijgt Alitalia de kans om zich te herpositioneren in de markt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Italië gaat zijn staatsschuld nog even wat opschroeven
https://www.luchtvaartnie(...)euw-genationaliseerd
Ik begreep uit de berichtgeving dat een dergelijke eis (dat de werkgever het loon boven de WW doorbetaalt) in de deeltijd-WW-regelgeving tijdens de financiële crisis als voorwaarde was opgenomen. Dat zou je dan kunnen spiegelen. Voor werkgevers met topzware loonhuizen als de KLM lost dat dan alleen hun liquiditeitsprobleem niet op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Drekkoning het volgende:
Ben heel benieuwd wie dat gaat repareren, want bijvoorbeeld de KLM wil ook niet geheel aanvullen op 70% WTV. Dan heb je het dus ook over piloten die 20k per maand verdienen.
Dat is echt flink boven maximumdagloon natuurlijk.
Als er 100den doden per dag vallen met dit experiment hou je de bevolking niet tevreden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:56 schreef wokkelfok het volgende:
Maar als het Nederland lukt om groepsimmuniteit te krijgen, de bevolking tevreden houdt, dan krijgen ze een straatlengte voorsprong op andere landen die nog aan het indammen zijn.
Ja is zeker lastig, vooral in de tijd van social media. Bij iedere epidemie vallen veel doden, we zijn als mens nou eenmaal niet onsterfelijk. We hebben het al tot 7,5 miljard mensen op deze aardkloot geschopt, allemaal dankzij de wetenschap. Geloof daar nu dan ook in.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als er 100den doden per dag vallen met dit experiment hou je de bevolking niet tevreden.
als de rest van de wereld niet dit experiment uitvoert dan geloof ik niet in dit plan nee. zijn die andere landen gek dan ofzo?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:57 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ja is zeker lastig, vooral in de tijd van social media. Bij iedere epidemie vallen veel doden, we zijn als mens nou eenmaal niet onsterfelijk. We hebben het al tot 7,5 miljard mensen op deze aardkloot geschopt, allemaal dankzij de wetenschap. Geloof daar nu dan ook in.
het gaat erom om de ziekenhuizen te ontlasten en langzaam het land uit de lockdown te halen. het aantal patienten is in italie gelijk gebleven de afgelopen dagen, even kijken hoe dat zich ontwikkeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:12 schreef schermafbeelding het volgende:
Bij wijze van experiment lijkt het me interessant te zien wat er gebeurt als er nauwelijks maatregelen worden getroffen. "Gewoon" doorgaan. Word je ziek? Dan thuis uitzieken. Ziekenhuis vol? Helaas. Bejaarden en zwakken zullen helaas overlijden. Het overgrote deel overleeft en wordt resistent.
Het klinkt heel wreed. Maar wat als het beleid in b.v. Italië, Frankrijk en Spanje niet werkt? Na b.v. 3 weken thuis zitten mag men weer naar buiten en binnen twee weken weer een nieuwe epidemie? Lijkt me niet onwaarschijnlijk. Je kan moeilijk de mensen maanden thuis laten zitten. Daarnaast kunnen veel mensen en bedrijven dit zich niet veroorloven.
Geloof mij dat er aankomende dagen meer landen gaan volgen, zoals Duitsland, Zweden en Zwitserland. En dan gaat het balletje rollen. Als je er goed over nadenkt, is dit eigenlijk ook de meest rationele methode. Hoe kut het ook is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als de rest van de wereld niet dit experiment uitvoert dan geloof ik niet in dit plan nee. zijn die andere landen gek dan ofzo?
Als het onder de 1500 bezette IC-bedden blijft zitten we goed en zijn we er ook het snelst vanaf.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het gaat erom om de ziekenhuizen te ontlasten en langzaam het land uit de lockdown te halen. het aantal patienten is in italie gelijk gebleven de afgelopen dagen, even kijken hoe dat zich ontwikkeld.
heb je daar vertrouwen in dan als je de cijfers van die andere landen ziet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:24 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Als het onder de 1500 bezette IC-bedden blijft zitten we goed en zijn we er ook het snelst vanaf.
Daar heb ik vertrouwen in. De piek die wij nu zien is de tweede piek van de carnavalvierders en de cijfers zullen echt nog wel meer stijgen. Daarna kunnen we pas nagaan waar het sluiten van winkels en horeca, thuiswerken en het sluiten van scholen toe heeft geleid. Blijven we onder die max, dan zal de vrijheid vergroot worden en zit er onoverkomelijke piek aan te komen dan worden we weer beperkt. Dit is gewoon draaiboekwerk. Hier hebben wetenschappers en ambtenaren jarenlang aan zitten schrijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
heb je daar vertrouwen in dan als je de cijfers van die andere landen ziet?
ik hoop dat je gelijk hebt. we gaan t de komende weken zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:29 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Daar heb ik vertrouwen in. De piek die wij nu zien is de tweede piek van de carnavalvierders en de cijfers zullen echt nog wel meer stijgen. Daarna kunnen we pas gaan waar het sluiten van winkels en horeca, thuiswerken en het sluiten van scholen toe heeft geleid. Blijven we onder die max, dan zal de vrijheid vergroot worden en zit er onoverkomelijke piek aan te komen dan worden we weer beperkt. Dit is gewoon draaiboekwerk. Hier hebben wetenschappers en ambtenaren jarenlang aan zitten schrijven.
Dit is gewoon de meest achterlijke situatie die wij ooit hebben meegemaakt, heel verwarrend en best dystopisch. Niemand had gedacht dat we ook hierin terecht zouden komen. Maar heb vertrouwen laat je niet afleiden door al het ruis om social media. Ik hoop ook dat het goed zal gaan, maar mensen moeten zich wel beseffen dat er duizenden mensen gaan overlijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik hoop dat je gelijk hebt. we gaan t de komende weken zien.
Oke, tijd voor verkoop van je Robeco aandelen ;pquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:
We zitten in een globale recessie
https://www.cnn.com/2020/(...)recession/index.html
Nee iedereen probeert net wat anders. Als we allemaal hetzelfde doen en het gaat fout hebben we ook een probleemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als de rest van de wereld niet dit experiment uitvoert dan geloof ik niet in dit plan nee. zijn die andere landen gek dan ofzo?
Kopen dusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:41 schreef schermafbeelding het volgende:
[..]
Oke, tijd voor verkoop van je Robeco aandelen ;p
waarom gaat t fout als NL net als Italie en Fra in lockdown gaat?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee iedereen probeert net wat anders. Als we allemaal hetzelfde doen en het gaat fout hebben we ook een probleem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |