quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jongens ik ga deze week 4 dagen naar Spanje
Is dat nog wel veilig????VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ben je nou zo naïef. Het gaat niet om "die rijke ondernemer die heel het jaar op Tenerife zit". Het MKB zit vol met bedrijven die allemaal afhankelijk van elkaar zijn. Aannemers, onderaannemers, monteurs, staalbedrijven, transportbedrijven.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Elke onderneming zonder onvoorzien buffer loopt moedwillig een groot risico op continuïteit. Als je nu al met je handje open bij de belastingbetaler moet staan heb je in mijn ogen geen bestaansrecht als bedrijf. Dat klinkt hard maar voor mij is dat juist de kern van ondernemen. Als het namelijl goed gaat en het grote geld wordt binnengeharkt gaan deze bedrijven ook geen kadootjes uitdelen en sinterklaas spelen. Wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt dat niet.
Als er 1 schakel uitvalt, stopt de rest ook. Daarnaast hebben bedrijven onderhandwerk posities, waarbij veel kosten voor gefinancierd zijn. het is echt niet zo dat elke onderneming liggende gelden heeft, die zijn dan meestal geïnvesteerd.![]()
Niet onveiliger dan in Nederland blijven denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:35 schreef Caland het volgende:
Is dat nog wel veilig????![]()
quote:quote:quote:Op maandag 9 maart 2020 11:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:16:39NEW: Spain reports 235 new cases of coronavirus, raising country's total to 909 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 12:04:06UPDATE: Spain reports 8 new deaths from coronavirus, raising death toll to 25 - rtve https://t.co/eUoE2b20hL https://t.co/zdvns2UAKf reageer retweet
![]()
Ongeveer zelfde aantal gevallen als Nederland. Met een drie maal grotere bevolkingquote:Op maandag 9 maart 2020 12:35 schreef Caland het volgende:
Is dat nog wel veilig????![]()
Hangt er vanaf of je daar je hotelkamer afkomt.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:35 schreef Caland het volgende:
Is dat nog wel veilig????And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
twitter:HartvNL twitterde op maandag 09-03-2020 om 12:36:13Premier Rutte: economie kan stootje door coronavirus hebbenhttps://t.co/b5gnShjiFl reageer retweet
![]()
Dat merk je vanzelf.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:35 schreef Caland het volgende:
Is dat nog wel veilig????Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Nou, nee dus.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Ongeveer zelfde aantal gevallen als Nederland.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Neveneffecten van het virus leveren ook doden op.
6 doden bij gevangenisopstand Italië
https://bologna.repubblic(...)n_carcere-250719903/"This is the first day of the rest of your life"![]()
Denk dat je daar straks veel zelfmoorden van mkb'ers en zzp'ers bij op kunt tellen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:39 schreef the_actraiser het volgende:
Neveneffecten van het virus leveren ook doden op.
Wat denk je hoeveel bedrijfjes over de kop gaan momenteel en straks?![]()
Spanje heeft er 944.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Ongeveer zelfde aantal gevallen als Nederland. Met een drie maal grotere bevolking"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Dat is altijd een verrassing. Grofweg tussen 13;00 en 15:00quote:Op maandag 9 maart 2020 12:42 schreef matthijst het volgende:
Hoe laat maakt rivm nw aantallen bekend?![]()
Hoe kan het dat er in Duitsland nog steeds geen dode is gevallen bij meer dan 1000 patiënten?
Zelfs in Italië pakt het nieuws dit vreemde feit op en zijn er vragen gesteld in het Europeesch parlement hierover.https://www.ilgiornale.it(...)-merkel-1837837.htmlquote:Hoe is het mogelijk dat juist het land waaruit de epidemie die Europa op zijn knieën brengt immuun is gebleven voor de gevolgen van het Aziatische virus? "Het vermoeden is dat je zelfs in Duitsland ziek wordt en sterft aan Covid-19, maar dat de autoriteiten het niet weten of liever niet zeggen", verklaart Carlo Fidanza , lid van de partij van Giorgia Meloni. Samen met collega's Fitto, Berlato, Fiocchi, Procaccini en Stancanelli stelde hij een vraag aan het Parlement van Straatsburg, waarin hij de Commissie vroeg tussenbeide te komen om licht te werpen op het werkelijke aantal infecties en sterfgevallen veroorzaakt door de superpneumonie die zich vanuit Wuhan heeft verspreid zelfs in het oude continent.
Sowieso een interessant artikel omdat het mijn ergste vermoeden deelt.
Dat de lijken na een ziekte met griep verschijnselen niet zijn getest op COVID-19.quote:"Ook in het licht van het feit - vervolgt hij - dat in sommige landen, zoals Spanje, postmortale wattenstaafjes hebben aangetoond hoe sommige mensen die zijn geclassificeerd als slachtoffers van normale griep, daadwerkelijk aan het virus zijn gestorven". "Met uitzondering van Italië lijken een uitgebreide controleactie en een nauwkeurige verificatie van de doodsoorzaken van de patiënten te ontbreken", is de conclusie van de EP-leden van de BDI, die nu de Commissie vragen om "een verificatieactie te coördineren" , zelfs post-mortem, over de doodsoorzaken in de laatste 27 lidstaten in de afgelopen weken ".
"Europa moet verifiëren dat wattenstaafjes overal voldoende, systematisch en adequaat worden uitgevoerd, niet alleen in ons land", vervolgt het EP-lid van Giornale.it . Een oproep om een enkel Europees protocol te activeren om het werkelijke aantal gevallen vast te stellen , dat op papier zal worden gezet in de resoluties over het coronavirus-noodgeval waarover de komende dagen in Brussel zal worden gestemd."This is the first day of the rest of your life"![]()
Met de aankomende crisis gaat het voor zzp'ers alleen maar interessanter worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Denk dat je daar straks veel zelfmoorden van mkb'ers en zzp'ers bij op kunt tellen.
Wat denk je hoeveel bedrijfjes over de kop gaan momenteel en straks?Groot fan van User Wotte![]()
Aantal doden
1. China 3.120
2. Italy 366
3. Iran 237
4. South Korea 53
5. Spain 25
6. USA 22
7. France 19
8. Japan 7
9. Iraq 6
10. U.K 3
10. Netherlands 3![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
[paniekzaaiermodeon]
Ik moet zo door warzone Noord-Brabant voor een afspraak. Straks sluiten ze het af en zit ik daar in een wild vreemde stad.
[/paniekzaaiermodeoff]![]()
De zzp'ers in de verpleging jaquote:Op maandag 9 maart 2020 12:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Met de aankomende crisis gaat het voor zzp'ers alleen maar interessanter worden.![]()
Goede gezondheidszorg?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:44 schreef the_actraiser het volgende:
Hoe kan het dat er in Duitsland nog steeds geen dode is gevallen bij meer dan 1000 patiënten?
geheime remmers?
doofpot?![]()
Volgens mij wonen er veel Turken, zal er een verband zijn met Erdogan?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Goede gezondheidszorg?
geheime remmers?
doofpot?![]()
Evenstar
![]()
Volgens mij zit Duitsland boven het lijstje qua aantal bedden per inwoner ook. Misschien ook geluk dat er weinig ouderen met onderliggende aandoeningen zijn besmet?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Goede gezondheidszorg?
geheime remmers?
doofpot?![]()
Lees maar verder:quote:Op maandag 9 maart 2020 12:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Goede gezondheidszorg?
geheime remmers?
doofpot?Enquote:Het vermoeden is dat je zelfs in Duitsland ziek wordt en sterft aan Covid-19, maar dat de autoriteiten het niet weten of liever niet zeggen", verklaart Carlo Fidanzaquote:in sommige landen, zoals Spanje, postmortale wattenstaafjes hebben aangetoond hoe sommige mensen die zijn geclassificeerd als slachtoffers van normale griep, daadwerkelijk aan het virus zijn gestorven". "Met uitzondering van Italië lijken een uitgebreide controleactie en een nauwkeurige verificatie van de doodsoorzaken van de patiënten te ontbreken""This is the first day of the rest of your life"![]()
Lijkt me plausibeler dat in Italie ook een enorme onderrapportage is, waarschijnlijk ligt het aantal geinfecteerden daar veel en veel hoger. Dat in combinatie met een grotere populatie ouderen (Vooral in die kleine dorpjes) en mindere beschikbaarheid van gezondheidszorg kan zo'n verschil ook verklaren.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:49 schreef the_actraiser het volgende:
Het vermoeden is dat je zelfs in Duitsland ziek wordt en sterft aan Covid-19, maar dat de autoriteiten het niet weten of liever niet zeggen", verklaart Carlo Fidanza![]()
Waar vallen de economische klappen?
Toerisme
21% Griekenland's BNP
15% Italie's BNP
12% Spanje's BNP
10% Portugal's BNP
Maar slechts 4.5% v Duitsland's BNP![]()
Wellicht de milde variant?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:44 schreef the_actraiser het volgende:
Zelfs in Italië pakt het nieuws dit vreemde feit op en zijn er vragen gesteld in het Europeesch parlement hierover.
[..]
https://www.ilgiornale.it(...)-merkel-1837837.html
Sowieso een interessant artikel omdat het mijn ergste vermoeden deelt.
Dat de lijken na een ziekte met griep verschijnselen niet zijn getest op COVID-19.
[..]![]()
beste leugenaars zitten in Den Haagquote:Op maandag 9 maart 2020 12:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:HartvNL twitterde op maandag 09-03-2020 om 12:36:13Premier Rutte: economie kan stootje door coronavirus hebbenhttps://t.co/b5gnShjiFl reageer retweet
![]()
Dat over Tenerife, waar haal je dat vandaanquote:Op maandag 9 maart 2020 12:36 schreef _I het volgende:
[..]
Ben je nou zo naïef. Het gaat niet om "die rijke ondernemer die heel het jaar op Tenerife zit". Het MKB zit vol met bedrijven die allemaal afhankelijk van elkaar zijn. Aannemers, onderaannemers, monteurs, staalbedrijven, transportbedrijven.
Als er 1 schakel uitvalt, stopt de rest ook. Daarnaast hebben bedrijven onderhandwerk posities, waarbij veel kosten voor gefinancierd zijn. het is echt niet zo dat elke onderneming liggende gelden heeft, die zijn dan meestal geïnvesteerd.
Ik heb het te doen met de ondernemers. Als je geen buffers hebt aangelegd voor onvoorziene zaken en nu al bent leeggelopen dan is dat in mijn ogen beroerd ondernemerschap. Getuigt niet van een beetje vooruitkijken
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 12:54:37 ]![]()
Dat is 1x gezegd inderdaad maar isd at gebaseerd op meerdere besmettingen?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:52 schreef THEFXR het volgende:
incubatietijd is max 28 dagen, heb ik al eerder gepost met bron!![]()
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:47 schreef theNull het volgende:
[..]
Volgens mij wonen er veel Turken, zal er een verband zijn met Erdogan?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja inderdaad. Het gebrek aan testen zal ook niet helpen. De echte cijfers weten we pas als je iedereen zou kunnen testen.. maar dat is een utopie.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Lijkt me plausibeler dat in Italie ook een enorme onderrapportage is, waarschijnlijk ligt het aantal geinfecteerden daar veel en veel hoger. Dat in combinatie met een grotere populatie ouderen (Vooral in die kleine dorpjes) en mindere beschikbaarheid van gezondheidszorg kan zo'n verschil ook verklaren."This is the first day of the rest of your life"![]()
Idd, ik verwacht nog wel wat carnavalsbesmettingen de komende week, idem voor mensen die op skivakantie zijn geweest.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:52 schreef THEFXR het volgende:
incubatietijd is max 28 dagen, heb ik al eerder gepost met bron!![]()
Doe eens normaalquote:Op maandag 9 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[paniekzaaiermodeon]
Ik moet zo door warzone Noord-Brabant voor een afspraak. Straks sluiten ze het af en zit ik daar in een wild vreemde stad.
[/paniekzaaiermodeoff]![]()
ik voorspel 10 dodenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:45 schreef KingRadler het volgende:
Ik volg RIVM op Twitter ik krijg een Notificatie als er nieuwe doden en besmettingen zijn.![]()
Valt me mee dat je überhaupt nog werkt.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[paniekzaaiermodeon]
[/paniekzaaiermodeoff]Vakman pur sang![]()
Shit hij wilde ons eigenlijk net die 1000 euro gaan geven die ooit beloofd was.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Rutte: economie kan stootje van coronavirus hebben
RIP economie dus"This is the first day of the rest of your life"![]()
Niet in Z Korea. Daar hopen ze woensdag de 200.000 tests te bereikenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:54 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Het gebrek aan testen zal ook niet helpen. De echte cijfers weten we pas als je iedereen zou kunnen testen.. maar dat is een utopie.![]()
Dan zouden ze niet eens besmet zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:47 schreef theNull het volgende:
[..]
Volgens mij wonen er veel Turken, zal er een verband zijn met Erdogan?![]()
Heb je ooit last van heimwee gehad? Want de mensen ze klagen en de wereld gaat dicht, in Brabant brandt nog lichtquote:Op maandag 9 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[paniekzaaiermodeon]
[/paniekzaaiermodeoff]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Brabant en alles....quote:Op maandag 9 maart 2020 12:37 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week dinsdag naar de Efteling (mits goed weer). Wel of niet doen?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
En heb je net de nacht van je leven gehadquote:Op maandag 9 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[paniekzaaiermodeon]
[/paniekzaaiermodeoff]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door the_actraiser op 09-03-2020 12:58:04 (dubbelpost) ]"This is the first day of the rest of your life"![]()
Het is toch veel meer dan dat, het gaat toch niet alleen om geld. Je mensen kunnen vastzitten in het buitenland, de helft van je personeel ziek of aan het zorgen voor ouders/kinderen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat over Tenerife, waar haal je dat vandaan
Ik heb het te doen met de ondernemers. Als je geen buffers hebt aangelegd voor onvoorziene zaken en nu al bent leeggelopen dan is dat in mijn ogen beroerd ondernemerschap
Tenerife kwam van het feit dat het het maar steeds over rijke ondernemingen hebt of vindt dat men maar vlees op de botten moet hebben. Hoewel geen onderneming stapels aan cash aanhoudt, want dat zou slecht financieel beleid betekenen. En wie zegt dat dit met een week over is?![]()
Evenstar
![]()
Dit is natuurlijk ook gewoon een HOAX. Iemand die het niet beter kan weten dan het RIVM en iemand die paniek zaait.
Vast wel eerder gepost vandaag, maar wij worden keer op keer gewaarschuwd en nog doen wij niks.
https://nos.nl/video/2326(...)oorlogssituatie.html![]()
Wat is dit nu mensen, er is een land zonder overledenen maar ho eens even dat gaat zomaar niet! Dat is verdacht! Mensen -moeten- wel sterven aan corona anders is er sprake van een doofpotsituatie
Het hele idee dat het ook wel eens kon meevallen met alle ellende komt niet eens naar boven. Nee paniek en ellende muss sein
Echt driewerf![]()
![]()
Een buffer voor onvoorziene zaken voor laten we zeggen een maandje of 3 tot 6 is slecht financieel beleid?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:57 schreef _I het volgende:
[..]
Het is toch veel meer dan dat, het gaat toch niet alleen om geld. Je mensen kunnen vastzitten in het buitenland, de helft van je personeel ziek of aan het zorgen voor ouders/kinderen.
Tenerife kwam van het feit dat het het maar steeds over rijke ondernemingen hebt of vindt dat men maar vlees op de botten moet hebben. Hoewel geen onderneming stapels aan cash aanhoudt, want dat zou slecht financieel beleid betekenen. En wie zegt dat dit met een week over is?![]()
![]()
Turken zijn het eerste resistente volk ter wereld.quote:"This is the first day of the rest of your life"![]()
Ze wachten even dat de boekingen binnen zijn?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus kan je nog steeds op vakantie, die gaan hun eigen toerisme niet kapot maken
Maar welke verzekeraar gaat nu nog een annuleringsverzekering voor welk mediterraan land dan ook toestaan?![]()
Iedereen krijgt 1000,- euro om handgel etc te kunnen kopen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Rutte: economie kan stootje van coronavirus hebben
RIP economie dus![]()
Bijzonder zorgwekkendquote:Op zondag 8 maart 2020 16:55 schreef Salina het volgende:
Misschien wel interessant (en nuttig voor binnenkort).
Aantal bedden per 1000 inwoners per land:
https://en.wikipedia.org/(...)ies_by_hospital_beds
https://data.worldbank.org/indicator/SH.MED.BEDS.ZS (iets oudere stats)
Aantal Intensive Care bedden per inwoner (per 100.000):
[ afbeelding ]
Spoiler 1: Nederland heeft per inwoner bijna 2 keer zo weinig IC bedden als Italie. Gaat wellicht een klein probleempje worden. Niet verder vertellen, paniek moet voorkomen worden.
Spoiler 2: Duitsland heeft het goed voor elkaar! (reden van nog geen doden?)
Spoiler 3: Belgie heeft 2,5 keer zoveel IC-bedden per inwoner als Nederland.![]()
![]()
Dat kunnen anderen toch niet voor je bepalen. Ik zou het zelf niet doen, anderen vast weer wel.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:37 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week dinsdag naar de Efteling (mits goed weer). Wel of niet doen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Als mensen bij bosjes omvielen dan stond sociale media er wel vol mee met "mijn <familielid> is overleden aan het coronavirus"quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat is dit nu mensen, er is een land zonder overledenen maar ho eens even dat gaat zomaar niet! Dat is verdacht! Mensen -moeten- wel sterven aan corona anders is er sprake van een doofpotsituatie
Het hele idee dat het ook wel eens kon meevallen met alle ellende komt niet eens naar boven. Nee paniek en ellende muss sein
Echt driewerf
En dan hebben ze het druk met de boel te censureren.![]()
![]()
Ja had ik nog aanbevolen bij iemand die riep "het is maar een griepje' om eens te bekijken.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef Kyran het volgende:
Dit is natuurlijk ook gewoon een HOAX. Iemand die het niet beter kan weten dan het RIVM en iemand die paniek zaait.
Vast wel eerder gepost vandaag, maar wij worden keer op keer gewaarschuwd en nog doen wij niks.
https://nos.nl/video/2326(...)oorlogssituatie.html
Maar diegene had helemaal geen zin om het te kijken. En het nieuws volgen deed diegene ook niet meer. Maar, "het is gewoon een griepje".
Tja. Ik laat het er ook gewoon maar bij. Ik ben voorbereid op wat gaat komen. En wie dat niet wil, die wil dat niet.![]()
"Hmm, lekker fris"quote:Op maandag 9 maart 2020 13:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Iedereen krijgt 1000,- euro om handgel etc te kopen.![]()
Ik geloof niet dat ze dit per land bepalen. Wel is het zo dat als je boekt naar een land met al de nodige risico's je hier niet altijd voor annuleringsvergoeding in aanmerking komt.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze wachten even dat de boekingen binnen zijn?
Maar welke verzekeraar gaat nu nog een annuleringsverzekering voor welk mediterraan land dan ook toestaan?![]()
Overal kloppen de CFR cijfers met ongeveer 3%. Behalve Duitsland met 0%.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Echt driewerf
Op zijn minst merkwaardig."This is the first day of the rest of your life"![]()
Gewoon doen je moet wel nergens in de rij gaan staan.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:37 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week dinsdag naar de Efteling (mits goed weer). Wel of niet doen?
Geen attracties aanraken met bloten handen.
Dan komt het wel goed.![]()
Dude, wederom, het gaat niet alleen om geld, of eigenlijk wel. Het gaat niet om winst, waar je buffers in hebt, geld heb je normaliter niet op de plank liggen..quote:Op maandag 9 maart 2020 13:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een buffer voor onvoorziene zaken voor laten we zeggen een maandje of 3 tot 6 is slecht financieel beleid?
En idd, een bedrijf is hetzelfde als een persoonlijke spaarpot./s![]()
En de test kan waarschijnlijk geen onderscheid maken tussen een intact virus en virusfragmenten (het zal slechts bepaalde delen van het virus herkennen, anders zou één mutatie volstaan om negatief te testen). Al weet ik niet hoe waarschijnlijk het is dat er na genezing nog lange tijd virusfragmenten achterblijven. Anderzijds, het is slijm dat getest wordt, en de slijmlaag wordt door trilhaartjes uit de longen verwijderd, normaal gezien aan ongeveer 1 cm per minuut, maar misschien is dat proces bij een aantal herstelde patienten verstoord waardoor slijm uit sommige bronchiën pas dagen later boven komt..quote:Op maandag 9 maart 2020 12:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Thanks
14% is wel een flink aantal, dus dan kan je mijn aanname wel weggooien. Dan is het nog wel de vraag hoe het precies komt. Te vroeg ontslagen? Geen goed immuunsysteem? Meerdere strengen?
Edit: Als ik dit stukje lees is de kans dus groot dat het komt door de testen
[..]are we infinite or am I alone![]()
Dit is goed nieuws voor de aanvoer van kapsalons en donerquote:Op maandag 9 maart 2020 13:00 schreef KingRadler het volgende:
dat betekent dat Turken in Brabant imuun zijn voor Corona![]()
Evenstar
![]()
Normalcy bias / struisvogeltactiek ten top.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja had ik nog aanbevolen bij iemand die riep "het is maar een griepje' om eens te bekijken.
Maar diegene had helemaal geen zin om het te kijken. En het nieuws volgen deed diegene ook niet meer. Maar, "het is gewoon een griepje".
Tja. Ik laat het er ook gewoon maar bij. Ik ben voorbereid op wat gaat komen. En wie dat niet wil, die wil dat niet.![]()
Het Quarantaine Lied:
En ik loop hier alleen door een te stille stad, ik heb eigenlijk nooit last van corona gehad.
Maar de mensen ze stressen, de wereld gaat dicht. En dan denk ik aan Brabant want daar is 't verplicht.![]()
Dan moeten het rode kruis en het leger maar wat noodtenten opzetten. Dat kunnen ze in Afrika ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:55 schreef Salina het volgende:
Misschien wel interessant (en nuttig voor binnenkort).
Aantal bedden per 1000 inwoners per land:
https://en.wikipedia.org/(...)ies_by_hospital_beds
https://data.worldbank.org/indicator/SH.MED.BEDS.ZS (iets oudere stats)
Aantal Intensive Care bedden per inwoner (per 100.000):
[ afbeelding ]
Spoiler 1: Nederland heeft per inwoner bijna 2 keer zo weinig IC bedden als Italie. Gaat wellicht een klein probleempje worden. Niet verder vertellen, paniek moet voorkomen worden.
Spoiler 2: Duitsland heeft het goed voor elkaar! (reden van nog geen doden?)
Spoiler 3: Belgie heeft 2,5 keer zoveel IC-bedden per inwoner als Nederland.![]()
Zeker. Het ontbreekt alleen aan een open houding voor een positieve verklaring. Ik hoor alleen de moord en brand uitleg. Tikje eenzijdigquote:Op maandag 9 maart 2020 13:02 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Overal kloppen de CFR cijfers met ongeveer 3%. Behalve Duitsland met 0%.
Op zijn minst merkwaardig.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 13:06:04 ]![]()
Evenstar
![]()
En die paar honderd beademingsapparaten en andere hulpmiddelen die nodig zijn poepen wij er ook even zo uit. Net als de duizenden zorgmedewerkers die nodig zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan moeten het rode kruis en het leger maar wat noodtenten opzetten. Dat kunnen ze in Afrika ook.![]()
Weinig nieuwe besmettingen dus goed nieuws.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:00 schreef Maver24 het volgende:
Regio rijnmond meldt 2 besmettingen in lansingerland maar 0 in Rotterdam 😀blablablabla![]()
Zuid Korea zit op 0,4%quote:Op maandag 9 maart 2020 13:02 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Overal kloppen de CFR cijfers met ongeveer 3%. Behalve Duitsland met 0%.
Op zijn minst merkwaardig.
Maar daar testen ze als gekken![]()
De coronistentelling zal niet lang meer op zich laten wachten.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Weinig nieuwe besmettingen dus goed nieuws.![]()
![]()
Jongste gegevens bekend?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Weinig nieuwe besmettingen dus goed nieuws.![]()
Evenstar
![]()
Nee, jij leest alleen maar de moord en brand uitleggen of maakt van gemiddelde uitleggen een moord en brand uitleg.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is goed nieuws voor de aanvoer van kapsalons en doner
[..]
Zeker. Het ontbreekt alleen aan de openheid voor een positieve verklaring. Ik hoor alleen de moord en brand uitleg. Tikje eenzijdig
Ik zeg bijvoorbeeld dat het kan komen door goede gezondheidszorg en het hoge aantal bedden die er zijn. Daar lees je overheen, pakt één of twee posts er uit, dikt het nog een beetje aan en gooit dan met termen zoals moord en brand.![]()
Oei, ook dat nogquote:Op maandag 9 maart 2020 12:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
"Besmet raken met het coronavirus, daarvan herstellen, maar daarna opnieuw ziek worden: het is patiënten in China, Japan en Zuid-Korea overkomen. Volgens een gezondheidsfunctionaris uit de Chinese kustprovincie Guangdong werd het coronavirus daar bij 14 procent van de genezen verklaarde patiënten voor de tweede keer vastgesteld."
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html![]()
![]()
Een snelle berekening naar IC bedden in Nederland komt bij mij uit op ruim 12 per 100.000. Geen idee wat de bron van die afbeelding is?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan moeten het rode kruis en het leger maar wat noodtenten opzetten. Dat kunnen ze in Afrika ook.![]()
Lekker köfte eten met Russen die, heel toevallig, ook praktisch ongeschonden zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:00 schreef KingRadler het volgende:
dat betekent dat Turken in Brabant imuun zijn voor CoronaMy friends all drive horses![]()
Vodkaquote:Op maandag 9 maart 2020 13:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Lekker köfte eten met Russen die, heel toevallig, ook praktisch ongeschonden zijn.![]()
![]()
zo kun je ondernemen, dat snap ik. Accepteer dan wel dat je bij tegenslag al snel op je gat ligt door je eigen financiële wanbeleid en ga niet meteen je handje ophouden. Uithuilen en overnieuw beginnen.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:02 schreef _I het volgende:
[..]
Dude, wederom, het gaat niet alleen om geld, of eigenlijk wel. Het gaat niet om winst, waar je buffers in hebt, geld heb je normaliter niet op de plank liggen..
En idd, een bedrijf is hetzelfde als een persoonlijke spaarpot.![]()
die sloten direct de grenzenquote:Op maandag 9 maart 2020 13:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Lekker köfte eten met Russen die, heel toevallig, ook praktisch ongeschonden zijn.![]()
Een man van het Erasmus zat gisteren in Nieuwsuur te beweren dat Nederland 25% meer IC bedden heeft dan Italië, maar dat is dus niet waar![]()
Grafiekje verklaart wel waarom de kinderen in België en Duitsland belanden als er in Nederland weer eens te weinig IC bedden zijn.
Dit was een artikel eerder deze winterhttps://www.ad.nl/binnenl(...)aar-belgie~a64b9f4b/quote:,,We kampen al jaren met een landelijk beddentekort op de intensive care en afdeling neonatologie, maar daar komt nu bovenop dat bijna alle tachtig verpleegafdelingen in het land vol liggen met zieke kinderen. Hierdoor is geen doorstroming mogelijk.” In het Sophia werden onder meer hartoperaties van kinderen uitgesteld, omdat er geen bed op de ic beschikbaar was. Rings noemt het beddentekort ‘dramatisch’, maar benadrukt dat de gezondheid van de patiëntjes nog nergens in gevaar is gekomen. ,,Oók in België zijn zij in goede handen.”![]()
Als een partij maar steeds "Lalala er is niks aan de hand, lalala" blijft roepen, moet je gewoon met steeds duidelijkere voorbeelden komen van dat er echt wel wat aan de hand is. En als je dan steeds "Ach, het is precies het zelfde als met een gewoon griepje" te horen krijgt, moet je dus met extreme voorbeelden komen, en dan ben je dus weer in paniek volgens de griepje-roepers.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, jij leest alleen maar de moord en brand uitleggen of maakt van gemiddelde uitleggen een moord en brand uitleg.
Ik zeg bijvoorbeeld dat het kan komen door goede gezondheidszorg en het hoge aantal bedden die er zijn. Daar lees je overheen, pakt één of twee posts er uit, dikt het nog een beetje aan en gooit dan met termen zoals moord en brand.![]()
Het zijn Italiaanse politici die dat zeggen. Misschien begrijpelijk, hoe beter Duitsland presteert, hoe slechter Italië het in vergelijking lijkt te doen...quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Echt driewerfare we infinite or am I alone![]()
Er zijn 2 stammen van het virus.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit zou een gevolg kunnen zijn van een tweede, gemuteerde variant![]()
Om 14:00 weer een update trouwens? Of doen ze dat doordeweeks later?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Laat deze crisis een harde les zijn voor de VVD-stemmers dat Nederland géén BV is en als zodanig gerund dient te worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:09 schreef Jojoke het volgende:
Een man van het Erasmus zat gisteren in Nieuwsuur te beweren dat Nederland 25% meer IC bedden heeft dan Italië, maar dat is dus niet waar![]()
Grafiekje verklaart wel waarom de kinderen in België en Duitsland belanden als er in Nederland weer eens te weinig IC bedden zijn.
Dit was een artikel eerder deze winter
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-belgie~a64b9f4b/blablablabla
Forum Opties Forumhop: Hop naar: