RIP de Veluwe.twitter:ggdnog twitterde op zondag 08-03-2020 om 21:52:38Bij een inwoner van gemeente Nunspeet en een inwoner van gemeente Voorst is besmetting met het coronavirus (COVID-19) vastgesteld. Beiden zitten in thuisisolatie en maken het naar omstandigheden goed. Lees ons nieuwsbericht: https://t.co/gfVoRjSngA https://t.co/7ixdvs4HOd reageer retweet
En dan zit je in de trein en hoest een besmette burger in je nabijheid. Sta je dan met je handen wassen. Wat een grap.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jeetje, dat dat überhaupt nodig zou zijn. Lijkt me iets wat je altijd moet doen; handen wassen. Kunnen sommige mensen dat nou echt niet zelf bedenken?naast het punt dat die tips echt al meermaals gegeven zijn vanaf bovenaf.
Mwa, die vage berichten, meestal gebaseerd op slechts 1 geval, kan je veilig negeren imho. Als het zou gebeuren dan zal het erg zeldzaam zijn. Tijdelijke immuniteit moet er sowieso zijn, anders genees je niet..quote:Op maandag 9 maart 2020 12:02 schreef influcted het volgende:
[..]
Het is nog onduidelijk of men immuun wordt en hoe groot de kans op herbesmetting is. Veel tegenstrijdige berichten
Lijkt me twijfelachtig dat er zo snel twee varianten zouden opduiken zonder kruisimmuniteit.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Is dat niet doordat er twee varianten zijn (L en S) en dat die mensen die twee keer besmet zijn gewoon de pech hebben gehad met beide in aanraking te zijn gekomen?
Mensen worden niet voor het gemak virusvrij genoemd.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:06 schreef Kyran het volgende:
Ik denk dat de mensen die voor een 2e keer besmet lijken te zijn gewoon gevallen zijn die te vroeg zijn ontslagen.
Ik kreeg gisteren een foto doorgestuurd de Womens March in Madrid. Duizenden mensen. Dat zal ook niet bevorderlijk zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:39 schreef Alxander het volgende:
De stad Madrid waar ik woon: van 200 naar 436 gevallen in een dag - ik ben maar thuisgebleven vandaag https://elpais.com/socied(...)irus-en-directo.html
Misschien wordt het eigen handelen van mensen dan ook anders, "het is maar een griepje" gaat dan in ieder geval niet meer opquote:Op maandag 9 maart 2020 12:01 schreef the_actraiser het volgende:
Gelukkig is dit virus relatief mild..
Moet je eens indenken hoe het zou gaan met een airborne ebola achtige ziekte..
(ja ik heb net Outbreak gekeken)
Dan zijn we ten dode opgeschreven met onze wereldleiders.
RIP Nunspeet zelf. Komt nog dichterbij zoquote:Op maandag 9 maart 2020 12:10 schreef Sapstengel het volgende:
RIP de Veluwe.twitter:ggdnog twitterde op zondag 08-03-2020 om 21:52:38Bij een inwoner van gemeente Nunspeet en een inwoner van gemeente Voorst is besmetting met het coronavirus (COVID-19) vastgesteld. Beiden zitten in thuisisolatie en maken het naar omstandigheden goed. Lees ons nieuwsbericht: https://t.co/gfVoRjSngA https://t.co/7ixdvs4HOd reageer retweet
Komt wel erg dichtbij zo.
Groot.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:06 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik moet komend weekend naar een thuiswedstrijd van Ajax, maar heb daar weinig zin in. Hoe groot denken jullie dat de kans is dat wij tegen die tijd ook in NL voetbalwedstrijden zonder publiek spelen?
Roggel, toepasselijk naam...quote:Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoor nu geruchten over bestemmingen in Haelen en Roggel. Zijn deze al ergens voorbij gekomen? Is Midden Limburg
Wat voor bestemmingen heb je daar zoal?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoor nu geruchten over bestemmingen in Haelen en Roggel. Zijn deze al ergens voorbij gekomen? Is Midden Limburg
Ik denk dat dit just wel gebeurt. Kan mij goed voorstellen dat mensen die opgenomen zijn en enigzins opgeknapt zijn al snel buiten de deur worden gezet om bedden vrij te maken voor schrijnende gevallen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Mensen worden niet voor het gemak virusvrij genoemd.
Recreatiepark de Leistert in Roggel is wel populairquote:Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat voor bestemmingen heb je daar zoal?
Je kan toch niet immuun raken voor het virus?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als we geluk hebben zijn ze alle 300 besmet. Dan zijn de meesten weer genezen en immuun wanneer ze het hoogst nodig zijn..
quote:Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat voor bestemmingen heb je daar zoal?
Ik vraag me nog steeds af wat hier van waar is, als je hoort dat kinderen ongemerkt met het virus kunnen rondlopen en anderen kunnen besmettenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef Fukushima het volgende:
zojuist bericht van mijn tandarts. Hij heeft Corona opgelopen tijdens skiën in Italië 2 weken geleden.
Advies GGD: je hoeft niet al je patienten van afgelopen week in te lichten aangezien je nog niet besmettelijk was, maar de tandarts voelde zichzelf toch verplicht om dit te doen en belt nu dus iedereen na om ze te informeren.
Ik neem aan dat je ik ga/wil bedoelt...quote:Op maandag 9 maart 2020 12:06 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik moet komend weekend naar een thuiswedstrijd van Ajax, maar heb daar weinig zin in. Hoe groot denken jullie dat de kans is dat wij tegen die tijd ook in NL voetbalwedstrijden zonder publiek spelen?
422. Mark my wordsquote:Op maandag 9 maart 2020 12:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we richting de 500 schieten, en dan ben ik heel benieuwd wat de vervolgmaatregelen gaan zijn...
Momenteel hebben we eerder staats kapitalisme aangezien de overheid ingrijpt als grote bedrijven dreigen om te vallen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:03 schreef Confetti het volgende:
Al die flutondernemingen zonder reserves, en die binnen maand al aan de afgrond staan, hebben ook geen bestaansrecht. Misschien is dit een goed moment om de rotzooi eruit te filteren. Zo werkt kapitalisme.
Netjes en ook wel logisch, die man hangt de heledag boven mensenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef Fukushima het volgende:
zojuist bericht van mijn tandarts. Hij heeft Corona opgelopen tijdens skiën in Italië 2 weken geleden.
Advies GGD: je hoeft niet al je patienten van afgelopen week in te lichten aangezien je nog niet besmettelijk was, maar de tandarts voelde zichzelf toch verplicht om dit te doen en belt nu dus iedereen na om ze te informeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |