mensen hebben gewoon schijt aan elkaar ongeacht de leeftijdquote:Op maandag 9 maart 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ouderen hebben als er even geen corona heerst ook schijt aan jongeren, dus ik begrijp die gedachtegang ergens wel.
helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:04 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, maar zolang RIVM mensen en bedrijven niet verplicht om mensen thuis te houden bij milde klachten blijft het hoe dan ook verspreiden even afgezien van de besmettelijkheid voor klachten..
Ze gaan hier in elk geval overleggen wat ze gaan doen met ziekmeldingen. Misschien uit voorzorg bij corona-achtige klachten, hoewel de kans uitermate klein is dat het corona is, toch 2 weken niet op kantoor komen dan wel deels thuiswerken. Laatste zou een goede optie zijn gezien de aard van het werk.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier op kantoor is het amper nog een issue eigenlijk, de flauwe standaardgrappen bij de koffieautomaat daargelaten.
Al hebben zich wel 2 ziek gemeld vanmorgen, als je griepachtige klachten hebt mag/moet je wegblijven. Werkt ook wel ziekteverzuim in de hand natuurlijk, is tenslotte amper te controleren.
Want mensen (o.a. medisch personeel) hebben een bezoek aan een gp nodig om op hun werk te komen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)wordt-afgewerkt.html
Dit is gewoon verstandig. Geen gezeur.
Als je evenementen gaat verbieden, moet je ook het ov afsluiten vanaf dat moment.
Nobel van je.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:03 schreef JeMoeder het volgende:
Toch doe ik het niet uit eigenbelang, dan had ik gewoon lekker doorgegaan met werken, winkelen, beffen etc.
Ik heb ook een directe collega die zich vandaag opeens met "griep" heeft afgemeld.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier op kantoor is het amper nog een issue eigenlijk, de flauwe standaardgrappen bij de koffieautomaat daargelaten.
Al hebben zich wel 2 ziek gemeld vanmorgen, als je griepachtige klachten hebt mag/moet je wegblijven. Werkt ook wel ziekteverzuim in de hand natuurlijk, is tenslotte amper te controleren.
Daar heb je inderdaad geen virus voor nodig.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
mensen hebben gewoon schijt aan elkaar ongeacht de leeftijd
Dit is dus het probleem. Niet als je in gezonde leeftijd zit met een goede weerstand.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Messina het volgende:
[..]
De meeste mensen denken alleen maar aan zichzelf. Niet aan alle ouderen, mensen met onderliggende ziektes, etc.
Hier ook ja, van de dramaqueen van wie je van weken van te voren al wist dat juist zij er mee ging komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ze gaan hier in elk geval overleggen wat ze gaan doen met ziekmeldingen. Misschien uit voorzorg bij corona-achtige klachten, hoewel de kans uitermate klein is dat het corona is, toch 2 weken niet op kantoor komen dan wel deels thuiswerken. Laatste zou een goede optie zijn gezien de aard van het werk.
Uiteraard net vanochtend een ziekmelding binnen wat corona kan zijn (alleen 99% zeker niet is).
Je bedoelt dat bejaarden en zieken maar lekker voor zichzelf moeten zorgen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is dus het probleem. Niet als je in gezonde leeftijd zit met een goede weerstand.
Wat je dus moet doen is de risicogroepen afsluiten van de rest. Niet een compleet land stilzetten en het openbare leven vernachelen.
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is dus het probleem. Niet als je in gezonde leeftijd zit met een goede weerstand.
Wat je dus moet doen is de risicogroepen afsluiten van de rest. Niet een compleet land stilzetten en het openbare leven vernachelen.
Wat moeten ze dan zeggen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
toonzetting moet veranderen bij RIVM.
rustig blijven en geen paniek adviezen bevorderen een nonchalante houding.
risico nemen om besmet te worden is asociaal!
verspreiding riskeren is crimineel!
Leg uit. Snap je niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:11 schreef Benger het volgende:
[..]
Want mensen (o.a. medisch personeel) hebben een bezoek aan een gp nodig om op hun werk te komen?
In absolute zin wel, de eerste keer 3, dan 9, dan 27 etcquote:Op maandag 9 maart 2020 11:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat snap ik niet
Stel elk geval besmet 3 nieuwe, dan heb je toch meer nieuwe besmettingen als het aantal blijft groeien?
quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
toonzetting moet veranderen bij RIVM.
rustig blijven en geen paniek adviezen bevorderen een nonchalante houding.
risico nemen om besmet te worden is asociaal!
verspreiding riskeren is crimineel!
Express anders interpreteren dan hoe het er staat. 2x al.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef Benger het volgende:
[..]
Je bedoelt dat bejaarden en zieken maar lekker voor zichzelf moeten zorgen?
Nou, daar ga ik, als longpatiënt. En dan moet mijn gezonde 2-jarige kind ook mee. Bedrijf moet dicht, waardoor er 5 (gezonde) mensen ook thuis komen te zitten.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.
ik moet hier even wat langer naar kijkenquote:Op maandag 9 maart 2020 11:15 schreef _I het volgende:
[..]
In absolute zin wel, de eerste keer 3, dan 9, dan 27 etc
Maar de verhouding is dan altijd gelijk. 3:9 als 9:27.
Om het simpel te houden. Als het aantal elke dag zou verdubbelen, dan heb je op dag x 50 gevallen, en op dag x+1 100. In die ene dag zijn er net zoveel gevallen bij gekomen als in alle dagen van de uitbraak. namelijk 50.
[ afbeelding ]
De stijging lijkt op een rechte lijn, dus lineair. Maar de getallen aan de linkerkant zijn geen optellingen, maar de uitkomst van vermenigvuldigingen. In het begin zijn het stapjes van 10, dan 100, dan 1000, dan 10000. Het vliegt dus al snel de bocht uit in een hele korte tijd.
Met of zonder douches?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:16:39NEW: Spain reports 235 new cases of coronavirus, raising country's total to 909 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Exact. Kampen is misschien een beetje te ver, maar ziekenhuizen of bepaalde centra met voorzieningen die makkelijk in te richten zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hallo Elan,quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier ook ja, van de dramaqueen van wie je van weken van te voren al wist dat juist zij er mee ging komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |