quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
TT... ik neem aan naar het 300ste topic in de serie? We zullen vanmiddag wel over de 400 besmettingen zitten denk ik zo.![]()
Zal mij benieuwen wat er gebeurt als Brabant vanavond of morgen wel "op slot" gaat om de lokale uitbraak in te dammen.
op die momenten zou ik willen dat ik FB had.![]()
Zou wel mooi zijn als ze dat doen voordat ik woensdag naar Den Bosch moet.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:56 schreef _I het volgende:
Zal mij benieuwen wat er gebeurt als Brabant vanavond of morgen wel "op slot" gaat om de lokale uitbraak in te dammen.
op die momenten zou ik willen dat ik FB had.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik ga voor 348.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
had allang gebeurt moeten zijnquote:Op maandag 9 maart 2020 10:56 schreef _I het volgende:
op die momenten zou ik willen dat ik FB had.![]()
Alle verzekeraars vergoeden vakanties die je niet kan houden vanwege een negatief reisadvies, en geen enkele verzekeraar vergoedt (of heeft dat ooit gedaan) de kosten van een langer verblijf vanwege een quarantaine.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Virusepidemieën worden niet vergoed door Nederlandse reis- en zorgverzekeraars, in ieder geval Covid-19 niet. Alle verzekeraars hebben dit inmiddels al zo'n maand uitgesloten door middel van een verduidelijkend schrijven naar tussenpersonen en persberichten op hun websites.
De enige die nog vergoed is het ANVR, maar dat gaat dan alleen om vakanties die je niet kan houden vanwege negatief reisadvies. Gebeurt er op vakantie is waardoor je vlucht niet doorgaat e.d. kan je zelf de meerkosten van het langere verblijf ophoesten omdat de eerder genoemde partijen niets vergoeden.
Overigens staan bij vrijwel alle maatschappijen epidemieën of besmettelijke ziektes wel in de voorwaarden als annuleringsgrond, maar dan alleen als jouw dokter je de reis afraadt.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Zou me verbazen. Ik denk dat er wel dat er nogmaals een dringend beroep wordt gedaan om zelf de verspreiding tegen te gaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:56 schreef _I het volgende:
op die momenten zou ik willen dat ik FB had.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Eruit kom je er wel, erin niet denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze dat doen voordat ik woensdag naar Den Bosch moet.![]()
Ik denk dat we rond de 500 besmettingen uitkomen vandaag..
Ben ook heel benieuwd naar die 300 zorgmedewerkers die getest zijn in Tilburg..![]()
Tijdstechnisch eens, maar sociaal kon het nog niet wegens het eerdere downplayen. Elke dag is een grote stap in een exponentieel groei.quote:![]()
Ook uit eigenbelang is het voor jonge en gezonde mensen verstandig om in thuisisolatie te gaan. De mensen die je anders zou besmetten liggen dan straks tenminste niet de laatste ziekenhuisbedden bezet te houden.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:48 schreef JeMoeder het volgende: Ik ben zelf niet bang voor het virus (in mijn leeftijdsgroep sterftecijfer van 0,2%, in die van mijn vrouw ook, mijn kind zit nog lager), maar mocht ik symptomen vertonen dan ga ik dus wel vrijwillig in thuisisolatie, ik wil niet iemand besmetten die door onderliggende ziektes in levensgevaar zou kunnen komen. Doen alsof het niets is is gewoon hypocriet en egoïstisch.
Fijn idee bij een acute blindedarmontsteking of auto-ongeluk!
![]()
Rond de 500 zou wel echt een giga stijging zijn in een dag. Ik hoop iig dat je geen gelijk krijgt....quote:Op maandag 9 maart 2020 11:00 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:
Ik denk dat we rond de 500 besmettingen uitkomen vandaag..
Ben ook heel benieuwd naar die 300 zorgmedewerkers die getest zijn in Tilburg..![]()
twitter:brabantsdagblad twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:00:02Ook Corona vastgesteld op ouderenresort de Leyhoeve https://t.co/6HtbujogyL reageer retweet
![]()
Daarom, het zou iedereen verbazen. Maar als er 10-25 mensen ziek zijn in je ziekenhuis, zonder link naar Italie oid, kan je niet nog langer wachten.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:59 schreef Pharkus het volgende:
Zou me verbazen. Ik denk dat er wel dat er nogmaals een dringend beroep wordt gedaan om zelf de verspreiding tegen te gaan.![]()
Wat ik me afvraag of dat op deze schaal ook gaat gebeuren. Puur praktisch lijkt me niet; geen verzekeringsmaatschappij blijft overeind als iedereen aanspraakt maakt op hun annuleringsverzekering....quote:Op maandag 9 maart 2020 10:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alle verzekeraars vergoeden vakanties die je niet kan houden vanwege een negatief reisadvies, en geen enkele verzekeraar vergoedt (of heeft dat ooit gedaan) de kosten van een langer verblijf vanwege een quarantaine.
Overigens staan bij vrijwel alle maatschappijen epidemieën of besmettelijke ziektes wel in de voorwaarden als annuleringsgrond, maar dan alleen als jouw dokter je de reis afraadt.![]()
Toch doe ik het niet uit eigenbelang, dan had ik gewoon lekker doorgegaan met werken, winkelen, beffen etc.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ook uit eigenbelang is het voor jonge en gezonde mensen verstandig om in thuisisolatie te gaan. De mensen die je anders zou besmetten liggen dan straks tenminste niet de laatste ziekenhuisbedden bezet te houden.Fijn idee bij een acute blindedarmontsteking of auto-ongeluk!
![]()
Dit is letterlijk en figuurlijk dodelijk... Een van de ergste plekken waar een uitbraak vastgesteld kan worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:brabantsdagblad twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:00:02Ook Corona vastgesteld op ouderenresort de Leyhoeve https://t.co/6HtbujogyL reageer retweet
![]()
Ik hoop het ook niet, maar zolang RIVM mensen en bedrijven niet verplicht om mensen thuis te houden bij milde klachten blijft het hoe dan ook verspreiden even afgezien van de besmettelijkheid voor klachten..quote:Op maandag 9 maart 2020 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Rond de 500 zou wel echt een giga stijging zijn in een dag. Ik hoop iig dat je geen gelijk krijgt....![]()
Wel mooi dat je bent gestopt met beffen vanwege de Corona uitbraakquote:Op maandag 9 maart 2020 11:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Toch doe ik het niet uit eigenbelang, dan had ik gewoon lekker doorgegaan met werken, winkelen, beffen etc.![]()
![]()
Mja hoe meer besmettingen er zijn hoe groter de stijging van nieuwe gevallen dan toch ook moet zijn?![]()
Nou, hier op werk ook corona overleg gehad. Iedereen kon even zijn of haar zorgen uitspreken, management gaat nu nadenken over eventuele maatregelen (naast hygiëne dingen die we al doen) en hoe het bedrijf gaat reageren mochten er hier lockdowns komen.![]()
Iedereen die boekt dumpt wat in het potje van de ANVR, dus daar zit wel redelijk wat geld in. Al heeft dat gedoe rondom Thomas Cook natuurlijk ook een flinke tik opgeleverd.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag of dat op deze schaal ook gaat gebeuren. Puur praktisch lijkt me niet; geen verzekeringsmaatschappij blijft overeind als iedereen aanspraakt maakt op hun annuleringsverzekering....![]()
Werk je internationaal?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nou, hier op werk ook corona overleg gehad. Iedereen kon even zijn of haar zorgen uitspreken, management gaat nu nadenken over eventuele maatregelen (naast hygiëne dingen die we al doen) en hoe het bedrijf gaat reageren mochten er hier lockdowns komen.blablablabla![]()
Elke dag rond 14u.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:04 schreef Sfancta het volgende:
Rond welke tijd is de nieuwe "tussenstand" bekend?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
https://www.nu.nl/formule(...)wordt-afgewerkt.html
Dit is gewoon verstandig. Geen gezeur.
Als je evenementen gaat verbieden, moet je ook het ov afsluiten vanaf dat moment.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ach bij de meeste reisorganisaties kun je nu gewoon nog steeds een rondreisje Noord-Italië boeken voor volgende weekquote:Op maandag 9 maart 2020 11:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Iedereen die boekt dumpt wat in het potje van de ANVR, dus daar zit wel redelijk wat geld in. Al heeft dat gedoe rondom Thomas Cook natuurlijk ook een flinke tik opgeleverd.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
digitaal overleg mag ik hopen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nou, hier op werk ook corona overleg gehad. Iedereen kon even zijn of haar zorgen uitspreken, management gaat nu nadenken over eventuele maatregelen (naast hygiëne dingen die we al doen) en hoe het bedrijf gaat reageren mochten er hier lockdowns komen.uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Gaat weer lekker hier in Brabantland.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Op mijn werk (Breda) nog alles in ordnung, hoor. De discussies over "het is toch maar een griepje, ik snap het niet zo al die paniek" zijn er ook weer. Lekker bezig allen.
advies gekregen zoveel mogelijk op hun appartement te blijven.
Ook een lekker dringend advies weer. Man man."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Hier op kantoor is het amper nog een issue eigenlijk, de flauwe standaardgrappen bij de koffieautomaat daargelatenquote:.
Al hebben zich wel 2 ziek gemeld vanmorgen, als je griepachtige klachten hebt mag/moet je wegblijven. Werkt ook wel ziekteverzuim in de hand natuurlijk, is tenslotte amper te controleren.blablablabla![]()
De meeste mensen denken alleen maar aan zichzelf. Niet aan alle ouderen, mensen met onderliggende ziektes, etc.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:07 schreef Salina het volgende:
[..]
De discussies over "het is toch maar een griepje, ik snap het niet zo al die paniek" zijn er ook weer. Lekker bezig allen.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Nope, de relatieve stijging blijft steeds gelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:04 schreef bitterbal het volgende:
Mja hoe meer besmettingen er zijn hoe groter de stijging van nieuwe gevallen dan toch ook moet zijn?
Maar als iets na elke 2 dagen verdubbeld, dan heb je in de laatste 2 dagen net zoveel gevallen als in alle dagen ervoor.![]()
Veel keus hebben ze daarin niet, als er terechte claims komen moeten die uitgekeerd worden. Qua solvabiliteit zit het bij de meeste partijen overigens wel goed, en zó'n groot risico is de groep 'reizigers naar Italië' nou ook weer niet qua kosten.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag of dat op deze schaal ook gaat gebeuren. Puur praktisch lijkt me niet; geen verzekeringsmaatschappij blijft overeind als iedereen aanspraakt maakt op hun annuleringsverzekering....Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
hoeveel gevallen denk jij vandaag?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ach bij de meeste reisorganisaties kun je nu gewoon nog steeds een rondreisje Noord-Italië boeken voor volgende week![]()
450.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
dat snap ik nietquote:Op maandag 9 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:
[..]
Nope, de relatieve stijging blijft steeds gelijk.
Maar als iets na elke 2 dagen verdubbeld, dan heb je in de laatste 2 dagen net zoveel gevallen als in alle dagen ervoor.
Stel elk geval besmet 3 nieuwe, dan heb je toch meer nieuwe besmettingen als het aantal blijft groeien?![]()
Ouderen hebben als er even geen corona heerst ook schijt aan jongeren, dus ik begrijp die gedachtegang ergens wel.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Messina het volgende:
[..]
De meeste mensen denken alleen maar aan zichzelf. Niet aan alle ouderen, mensen met onderliggende ziektes, etc.blablablabla![]()
Mijn neus zat verstopt maar ik werk in Brabant dus lekker thuis vandaag 🤓They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Volgens mijn huisarts moet ik 2 weken thuis blijven om van mijn Cor verslaving af te komen.
Dat gaat niet werken omdat ik hier weer zit te posten.![]()
Ze moeten duidelijker zijn: "Als je 80+ bent en naar buiten gaat is de kans op overlijden 50%" ofzo.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:07 schreef Salina het volgende:
advies gekregen zoveel mogelijk op hun appartement te blijven.![]()
Hier een berichtgeving van de directeur gehad om bij verkoudheid, hoesten of koorts thuis te blijven en sociale contacten te vermijden. Als je met bovenstaande klachten toch gaat werken, word je naar huis gestuurd.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Gaat weer lekker hier in Brabantland.
Op mijn werk (Breda) nog alles in ordnung, hoor. De discussies over "het is toch maar een griepje, ik snap het niet zo al die paniek" zijn er ook weer. Lekker bezig allen.
Ik ben alleen wel benieuwd wie de aangewezen persoon dan is om collega's naar huis te sturen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Meh, al die jongeren hebben ook ouders, grootouders...quote:Op maandag 9 maart 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ouderen hebben als er even geen corona heerst ook schijt aan jongeren, dus ik begrijp die gedachtegang ergens wel.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Lees wat je wil lezen.quote:
Als je evenementen gaat verbieden, moet je ook het ov afsluiten vanaf dat moment.
Waarom gebeurd dat dan niet? Waarom wordt niet iedereen preventief getest? Waarom komt de overheid niet met gratis mondkapjes voor iedereen? Of met remmers (chloroquine)?
Waarom stapt de eu nu niet naar voren om het 'gezamelijk' aan te pakken, zoals ze altijd wel een grote bek hebben over de rest?
Jezelf gek maken Riches.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
mensen hebben gewoon schijt aan elkaar ongeacht de leeftijdquote:Op maandag 9 maart 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ouderen hebben als er even geen corona heerst ook schijt aan jongeren, dus ik begrijp die gedachtegang ergens wel.![]()
helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:04 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, maar zolang RIVM mensen en bedrijven niet verplicht om mensen thuis te houden bij milde klachten blijft het hoe dan ook verspreiden even afgezien van de besmettelijkheid voor klachten..
toonzetting moet veranderen bij RIVM.
rustig blijven en geen paniek adviezen bevorderen een nonchalante houding.
risico nemen om besmet te worden is asociaal!
verspreiding riskeren is crimineel!uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Ze gaan hier in elk geval overleggen wat ze gaan doen met ziekmeldingen. Misschien uit voorzorg bij corona-achtige klachten, hoewel de kans uitermate klein is dat het corona is, toch 2 weken niet op kantoor komen dan wel deels thuiswerken. Laatste zou een goede optie zijn gezien de aard van het werk.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier op kantoor is het amper nog een issue eigenlijk, de flauwe standaardgrappen bij de koffieautomaat daargelaten.
Al hebben zich wel 2 ziek gemeld vanmorgen, als je griepachtige klachten hebt mag/moet je wegblijven. Werkt ook wel ziekteverzuim in de hand natuurlijk, is tenslotte amper te controleren.
Uiteraard net vanochtend een ziekmelding binnen wat corona kan zijn (alleen 99% zeker niet is).![]()
Want mensen (o.a. medisch personeel) hebben een bezoek aan een gp nodig om op hun werk te komen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)wordt-afgewerkt.html
Dit is gewoon verstandig. Geen gezeur.
Als je evenementen gaat verbieden, moet je ook het ov afsluiten vanaf dat moment.![]()
Nobel van je.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:03 schreef JeMoeder het volgende:
Toch doe ik het niet uit eigenbelang, dan had ik gewoon lekker doorgegaan met werken, winkelen, beffen etc.Maar dan is het win-win: op de korte termijn hebben de kwetsbaren er belang bij, en op de lange termijn jouw eigen gezin (in geval van auto-ongeluk en ander onheil).
![]()
Ik heb ook een directe collega die zich vandaag opeens met "griep" heeft afgemeld.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier op kantoor is het amper nog een issue eigenlijk, de flauwe standaardgrappen bij de koffieautomaat daargelaten.
Al hebben zich wel 2 ziek gemeld vanmorgen, als je griepachtige klachten hebt mag/moet je wegblijven. Werkt ook wel ziekteverzuim in de hand natuurlijk, is tenslotte amper te controleren.
Voor mij is thuiswerken best wel easy aangezien ik toch computernerd dingen moet doen de hele dag.
Echter mijn vrouw werkt in de kinderopvang en moet dus sowieso verplicht naar werk no matter what... Waar ze dan elke dag omgeven is door tientallen kleine kinderen die lang niet altijd weten wat goede hygiene is.
Dus als ik het krijg, krijg ik het sowieso wel via mijn vrouw![]()
![]()
Daar heb je inderdaad geen virus voor nodig.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
mensen hebben gewoon schijt aan elkaar ongeacht de leeftijdblablablabla![]()
Dit is dus het probleem. Niet als je in gezonde leeftijd zit met een goede weerstand.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef Messina het volgende:
[..]
De meeste mensen denken alleen maar aan zichzelf. Niet aan alle ouderen, mensen met onderliggende ziektes, etc.
Wat je dus moet doen is de risicogroepen afsluiten van de rest. Niet een compleet land stilzetten en het openbare leven vernachelen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hier ook ja, van de dramaqueen van wie je van weken van te voren al wist dat juist zij er mee ging komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ze gaan hier in elk geval overleggen wat ze gaan doen met ziekmeldingen. Misschien uit voorzorg bij corona-achtige klachten, hoewel de kans uitermate klein is dat het corona is, toch 2 weken niet op kantoor komen dan wel deels thuiswerken. Laatste zou een goede optie zijn gezien de aard van het werk.
Uiteraard net vanochtend een ziekmelding binnen wat corona kan zijn (alleen 99% zeker niet is).blablablabla![]()
Je bedoelt dat bejaarden en zieken maar lekker voor zichzelf moeten zorgen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is dus het probleem. Niet als je in gezonde leeftijd zit met een goede weerstand.
Wat je dus moet doen is de risicogroepen afsluiten van de rest. Niet een compleet land stilzetten en het openbare leven vernachelen.![]()
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is dus het probleem. Niet als je in gezonde leeftijd zit met een goede weerstand.
Wat je dus moet doen is de risicogroepen afsluiten van de rest. Niet een compleet land stilzetten en het openbare leven vernachelen.![]()
Wat moeten ze dan zeggen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
verspreiding riskeren is crimineel!
'iedereen is gevaarlijk voor elkaar en we gaan allemaal doooooooooood!!!!!'?
Dan weet je zeker dat de appie wordt leeggeroofd binnen 3 tellen daarna.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Leg uit. Snap je niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:11 schreef Benger het volgende:
[..]
Want mensen (o.a. medisch personeel) hebben een bezoek aan een gp nodig om op hun werk te komen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In absolute zin wel, de eerste keer 3, dan 9, dan 27 etcquote:Op maandag 9 maart 2020 11:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat snap ik niet
Stel elk geval besmet 3 nieuwe, dan heb je toch meer nieuwe besmettingen als het aantal blijft groeien?
Maar de verhouding is dan altijd gelijk. 3:9 als 9:27.
Om het simpel te houden. Als het aantal elke dag zou verdubbelen, dan heb je op dag x 50 gevallen, en op dag x+1 100. In die ene dag zijn er net zoveel gevallen bij gekomen als in alle dagen van de uitbraak. namelijk 50.
bron
De stijging lijkt op een rechte lijn, dus lineair. Maar de getallen aan de linkerkant zijn geen optellingen, maar de uitkomst van vermenigvuldigingen. In het begin zijn het stapjes van 10, dan 100, dan 1000, dan 10000. Het vliegt dus al snel de bocht uit in een hele korte tijd.
Des te eerder een land ingrijpt, des te sneller die lijn vlak gaat lopen.
[ Bericht 4% gewijzigd door _I op 09-03-2020 11:22:58 ]![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
verspreiding riskeren is crimineel!Ja, paniek bevorderen is de oplossing. Wat is deze
![]()
Express anders interpreteren dan hoe het er staat. 2x al.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef Benger het volgende:
[..]
Je bedoelt dat bejaarden en zieken maar lekker voor zichzelf moeten zorgen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou, daar ga ik, als longpatiënt. En dan moet mijn gezonde 2-jarige kind ook mee. Bedrijf moet dicht, waardoor er 5 (gezonde) mensen ook thuis komen te zitten.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.
Met andere woorden: Zo verspreid het "binnen blijven" probleem zich alsnog
Je raekt an de dinge geweun.![]()
ik moet hier even wat langer naar kijkenquote:Op maandag 9 maart 2020 11:15 schreef _I het volgende:
[..]
In absolute zin wel, de eerste keer 3, dan 9, dan 27 etc
Om het simpel te houden. Als het aantal elke dag zou verdubbelen, dan heb je op dag x 50 gevallen, en op dag x+1 100. In die ene dag zijn er net zoveel gevallen bij gekomen als in alle dagen van de uitbraak. namelijk 50.
[ afbeelding ]
De stijging lijkt op een rechte lijn, dus lineair. Maar de getallen aan de linkerkant zijn geen optellingen, maar de uitkomst van vermenigvuldigingen. In het begin zijn het stapjes van 10, dan 100, dan 1000, dan 10000. Het vliegt dus al snel de bocht uit in een hele korte tijd.![]()
![]()
Vraag me af wanneer hier alle scholen dicht gaan. Steeds meer landen met slechts een klein aantal besmettingen doen dit nu al..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met of zonder douches?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.![]()
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:16:39NEW: Spain reports 235 new cases of coronavirus, raising country's total to 909 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Exact. Kampen is misschien een beetje te ver, maar ziekenhuizen of bepaalde centra met voorzieningen die makkelijk in te richten zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is wel een goed plan. Speciale kampen voor ouderen en zieken, en volledige controle op wie er in en uit gaat.
Controle op ingang en uitgang. Dan bescherm je mensen, niet door paniek te veroorzaken die bepaalde users hier graag zien.
Te veel films gekeken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
ad
11:14
De drastische maatregel van de Italiaanse overheid om een groot deel van de bevolking te isoleren lijkt middeleeuws, maar volgens de Belgische viroloog Marc Van Ranst werkt die aanpak wel. ,,Sluit je een gebied af, dan dooft het virus uit'', zegt hij in dagblad De Morgen.
De quarantaine legt de bewegingsvrijheid van zestien miljoen mensen aan banden. ,,Geen overdreven maatregel'', aldus de virusexpert. Er zijn 7.375 mensen besmet en er vielen al 366 doden. Door het noorden af te sluiten, hoopt Italië te voorkomen dat Covid-19 het armere en minder goed georganiseerde zuiden in zijn greep krijgt.
Volgens microbioloog Herman Goossens zou Italië misschien al te laat ingrijpen. ,,Het lijkt erop dat het virus al een hele tijd onder de radar is geweest'', vult hij Van Ranst aan. ,,Dat het nog niet de kop opsteekt in het zuiden wil niet zeggen dat het daar al niet rondwaart.''![]()
Hallo Elan,quote:Op maandag 9 maart 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier ook ja, van de dramaqueen van wie je van weken van te voren al wist dat juist zij er mee ging komen.
Ik vind het echt niet correct dat je mij hier ten overstaan van heel FOK! een dramaqueen noemt! Dit pik ik niet en ga ik hogerop spelen als ik genezen ben van corona. Je hoort nog van mij
Gr. RiaDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
gaat hard daarquote:Op maandag 9 maart 2020 11:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:16:39NEW: Spain reports 235 new cases of coronavirus, raising country's total to 909 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nou en. Het zijn mooie kleurtjes.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik moet hier even wat langer naar kijken![]()
Maar nee hoor, als je hier geen zin in hebt in NL (met welke aanwijzing dat het hier NIET gebeurt???) ben je een paniekvogel.quote:![]()
In de loop van de week, sowieso Brabant.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me af wanneer hier alle scholen dicht gaan. Steeds meer landen met slechts een klein aantal besmettingen doen dit nu al..![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Hallo Elan,
Ik vind het echt niet correct dat je mij hier ten overstaan van heel FOK! een dramaqueen noemt! Dit pik ik niet en ga ik hogerop spelen als ik genezen ben van corona. Je hoort nog van mij
Gr. Riablablablabla![]()
Zijn jullie mentaal alweer klaar voor een paar nieuwe doden in Nederland? #dtv
14:00 komt steeds dichterbij.![]()
Ga midden april een weekje naar de costa del sol, na een tijd ziek geweest te zijn toch even op andere zinnen komen. Maar denk dat ik alles af ga blazen, jammer van het geld...![]()
Mij gaat het er om dat mensen dicht bij elkaar zitten. OV of een evenement, zelfde positie van elkaar.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:15 schreef Benger het volgende:
[..]
Je vergelijkt een gp met het ov. Ik vind het ov toch wel iets belangrijker dan een gp.
Dus als je evenementen wil afschaffen om de verspreiding tegen te gaan, maar de volgende dag zit je wel met z'n allen te zweten en te ademen in een afgesloten aluminium buis op 2 staven ijzer met airco, snap ik het even niet meer zo goed.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk morgen al, afhankelijk van of er genoeg/te veel verplegend personeel positief getest is. In elk geval al 10 in breda, daar komt tilburg nog bij. We zullen zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:19 schreef byah het volgende:
[..]
In de loop van de week, sowieso Brabant.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
interessante grafiek, dank voor het uitzoekwerk.. Weet jij of na 3 weken in China de eerste quarantaine maatregelen begonnen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:15 schreef _I het volgende:
[..]
In absolute zin wel, de eerste keer 3, dan 9, dan 27 etc
[ afbeelding ]
De stijging lijkt op een rechte lijn, dus lineair. Maar de getallen aan de linkerkant zijn geen optellingen, maar de uitkomst van vermenigvuldigingen. In het begin zijn het stapjes van 10, dan 100, dan 1000, dan 10000. Het vliegt dus al snel de bocht uit in een hele korte tijd.
Des te eerder een land ingrijpt, des te sneller die lijn vlak gaat lopen.
Want mij valt op dat het na een week al aardig afvlakt.. Dat fenomeen zou je nu in Italie moeten zien. Dus in die zin is het moeilijk de voorspelling lineair door te trekken, als je ziet dat het vooral de 1e week het hardste gaatBij tijd en wijle aanwezig...![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Paniek bevorder is altijd slecht, maar het RIVM moet toon wel veranderen om te laten inzien dat het echt wel meer belasting gaat geven dan een griepje. Als ze nou eens beginnen met eerlijk uitleggen wat er in Italië gebeurd zouden mensen het al een stuk serieuzer nemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:15 schreef Klaphark het volgende:
[..]Ja, paniek bevorderen is de oplossing. Wat is deze
Gisteren ook al een voorbeeld gegeven. Er is een groot verschil tussen:
Het is verstandig om binnen te blijven en sociale contacten te verminderen. Je kan nog wel je boodschappen doen.
en
Je dient binnen te blijven en sociale contacten te vermijden. Laat je boodschappen door een vriend/familielid doen.
Het RIVM blijft een beetje hangen in inhoudloze termen zoals "een kuchje, hou je zelf in acht, verminder sociale contacten, het is verstandig als/dat". Het moet dwingender en serieuzer.
Er moet een balans gevonden worden tussen het laten inzien van hoe fout het kan gaan als er niet serieus mee wordt omgegaan en paniek voorkomen. Op dit momentje is het allemaal nog een beetje te vrijblijvend, te slap, te laconiek, te arrogant etc.![]()
Omdat economische belangen voorop worden gesteld.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees wat je wil lezen.
Als je evenementen gaat verbieden, moet je ook het ov afsluiten vanaf dat moment.
Waarom gebeurd dat dan niet? Waarom wordt niet iedereen preventief getest? Waarom komt de overheid niet met gratis mondkapjes voor iedereen? Of met remmers (chloroquine)?
Waarom stapt de eu nu niet naar voren om het 'gezamelijk' aan te pakken, zoals ze altijd wel een grote bek hebben over de rest?
Jezelf gek maken Riches.![]()
Excuses, bron vermelding nu geplaatst. Heb niets met de grafiek te maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
interessante grafiek, dank voor het uitzoekwerk.. Weet jij of na 3 weken in China de eerste quarantaine maatregelen begonnen?
Want mij valt op dat het na een week al aardig afvlakt.. Dat fenomeen zou je nu in Italie moeten zien. Dus in die zin is het moeilijk de voorspelling lineair door te trekken, als je ziet dat het vooral de 1e week het hardste gaat![]()
Niet helemaal, want bijvoorbeeld testen/criteria zijn een beperking. Het volgt dus niet de echte besmettingen, meer de getestte gevallen.![]()
twitter:Bertvanslooten twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:10:08Nu ook Corona bij de NAVO. Het Europees Parlement is ook heel voorzichtig iedereen die zwanger is, boven de zestig, nierproblemen of kanker heeft gehad moet thuis werken. De EU vergaderingen staan op een laag pitje #coronavirus reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ik denk dat ze ook weten dat de Nederlandse overheid totaal niet voorbereid is op of maatregelen durft te nemen voor het geval dat de besmettingen het niveau van Italië gaan bereiken.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Panier bevorder is altijd slecht, maar het RIVM moet toon wel veranderen om te laten inzien dat het echt wel meer belasting gaat geven dan een griepje. Als ze nou eens beginnen met eerlijk uitleggen water in Italië gebeurd zouden mensen het al een stuk serieuzer nemen.
Gisteren ook al een voorbeeld gegeven. Er is een groot verschil tussen:
Het is verstandig om binnen te blijven en sociale contacten te verminderen. Je kan nog wel je boodschappen doen.
en
Je dient binnen te blijven en sociale contacten te vermijden. Laat je boodschappen door een vriend/familielid doen.
Het RIVM blijft een beetje hangen in inhoudloze termen zoals "een kuchje, hou je zelf in acht, verminder sociale contacten, het is verstandig als/dat". Het moet dwingender en serieuzer.
Er moet een balans gevonden worden tussen het laten inzien van hoe fout het kan gaan als er niet serieus mee wordt omgegaan en paniek voorkomen. Op dit momentje is het allemaal nog een beetje te vrijblijvend, te slap, te laconiek, te arrogant etc.
Als je het veranderd
We zijn het lachertje van Europa. Helemaal niemand die een beslissing durft te nemen. We zullen wel weer een EU-vergadering bijeen roepen zodat ze ons kunnen vertellen wat we kunnen doen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dat is in de categorie alle beetjes helpen. Mensen die niet ziek zijn moeten toch naar werk. In Nederland hebben wij daar een prima OV-systeem voor. Dat leg je pas plat als het echt compleet uit de hand aan het lopen is.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mij gaat het er om dat mensen dicht bij elkaar zitten. OV of een evenement, zelfde positie van elkaar.
Dus als je evenementen wil afschaffen om de verspreiding tegen te gaan, maar de volgende dag zit je wel met z'n allen te zweten en te ademen in een afgesloten aluminium buis op 2 staven ijzer met airco, snap ik het even niet meer zo goed.
20.000 man in een stadion, marathon, concert of wat dan ook is voor de lol en zou gewoon afgelast moeten worden. Die twee dingen kan je echt niet met elkaar vergelijken. Hoe minder plekken er zijn waar tienduizenden mensen bijelkaar komen hoe beter uiteindelijk.![]()
En als voorbeeld: in Italië verdubbelt het nu iedere 3 dagen. Afgelopen donderdag hadden ze circa 3000 gevallen, afgelopen zondag circa 6000.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:15 schreef _I het volgende:
Om het simpel te houden. Als het aantal elke dag zou verdubbelen, dan heb je op dag x 50 gevallen, en op dag x+1 100. In die ene dag zijn er net zoveel gevallen bij gekomen als in alle dagen van de uitbraak. namelijk 50.![]()
![]()
Zo zie je maar dat het ook voordelen heeft dit virusquote:Op maandag 9 maart 2020 11:25 schreef LTVDK het volgende:
twitter:Bertvanslooten twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:10:08Nu ook Corona bij de NAVO. Het Europees Parlement is ook heel voorzichtig iedereen die zwanger is, boven de zestig, nierproblemen of kanker heeft gehad moet thuis werken. De EU vergaderingen staan op een laag pitje #coronavirus reageer retweet
![]()
ja. tuurlijk. de mensen moeten nog op hun verantwoordelijkheid gewezen wordenquote:Op maandag 9 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
Er moet een balans gevonden worden tussen het laten inzien van hoe fout het kan gaan als er niet serieus mee wordt omgegaanuiteindelijk lukt altijd alles![]()
Jij pleit nu echt voor concerten zonder publiek?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is in de categorie alle beetjes helpen. Mensen die niet ziek zijn moeten toch naar werk. In Nederland hebben wij daar een prima OV-systeem voor. Dat leg je pas plat als het echt compleet uit de hand aan het lopen is.
20.000 man in een stadion, marathon, concert of wat dan ook is voor de lol en zou gewoon afgelast moeten worden. Die twee dingen kan je echt niet met elkaar vergelijken. Hoe minder plekken er zijn waar tienduizenden mensen bijelkaar komen hoe beter uiteindelijk.![]()
Woensdag dus 12.000.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En als voorbeeld: in Italië verdubbelt het nu iedere 3 dagen. Afgelopen donderdag hadden ze circa 3000 gevallen, afgelopen zondag circa 6000.![]()
![]()
Moneeeeey.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat economische belangen voorop worden gesteld.
Natuurlijk. Iets/iemand gaan hier heel rijk van worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: