quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door weetjewel5 op 08-03-2020 19:37:54 ]![]()
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirusquote:Op zondag 8 maart 2020 18:30 schreef Zipportal het volgende:
Dat Noord-Korea moet toch wel Corona hebben?![]()
![]()
Moet ik mijn vraag (van even terug) weer herhalen?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo? Mooie stranden daar. En steden.
Niet normaal
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dan wordt dat weer vergeleken met een aantal verkeersdoden o.i.d. per jaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:18 schreef KingRadler het volgende:
Misschien dat ze wakker worden als er duizenden doden vallen in Nederland.
Er is altijd wel een vergelijking te maken om proberen iets down te playen.![]()
Ludiek.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirus![]()
Asymptomatisch suuurreeequote:Op zondag 8 maart 2020 19:25 schreef merino het volgende:
Collega die op werk naast mij zit heeft de griep sinds vandaag en ze woont op campus in Delft waar ze waarschijnlijk is aangestoken.
Kom er straks dus snel genoeg achter of zij mij asymptomatisch heeft kunnen aansteken op werk afgelopen vrijdag.![]()
![]()
Ja hoor, doe maar. Die wordt toch zo weer verwijderd.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Moet ik mijn vraag (van even terug) weer herhalen?
Niet normaal
Ik ben al eens in Israël geweest, en jij?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik weet niet of deze al in de op staat, maar prima weergave en zou daar goed in passen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:27 schreef iBenny het volgende:
https://corona-scanner.com
Deze site heeft wel een mooi overzicht van alle besmettingen
Sterftecijfer is hoger dan ik had verwacht.![]()
Hoe zit het eigenlijk met de stand van het wc papier in Noord Korea?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirus![]()
In Italie 183 doden in 24 uur. Gaat wel hard nu.quote:In Italië zijn de afgelopen 24 uur 133 mensen bezweken aan het coronavirus. Dat is een recordtoename sinds het virus ruim twee weken geleden voor het eerst opdook in Italië. Het totaalaantal coronadoden in het land staat nu op 366. De meeste nieuwe doden werden geteld in de regio Lombardije.
Ook het aantal nieuwe besmettingen in Italië was met een stijging van 5883 naar 7375 gevallen hoger dan ooit. Italië telt nu de meeste coronabesmettingen buiten China; het land heeft sinds vandaag zo'n zestig besmettingen meer dan Zuid-Korea.
Italë nam afgelopen nacht vergaande maatregelen om de uitbraak in te dammen door een kwart van de Italiaanse bevolking in quarantaine te plaatsen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ewerkers-besmet.html![]()
Ga dan maar weer snel nog een keer.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, doe maar. Die wordt toch zo weer verwijderd.
Ik ben al eens in Israël geweest, en jij?Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ja idd.... triest.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:29 schreef _I het volgende:
[..]
Zonder acties zullen we die lijn ook wel blijven volgen, ben ik bang. Het is bizar dat je nu stappen gaat maken van honderden doden per dag in Italie.![]()
Wie heeft zijn huis al ontsmet? Ik trek tegenwoordig mijn schoenen en jas uit bij de voordeur en die gaan ook niet mee naar binnen.
Bij binnenkomst meteen handen wassen met soap.
Deurklinken, keuken, toilet, douche en gang worden dagelijks schoongemaakt met Dettol en Glorix
Ik denk dat ik paranoïde begin te worden![]()
![]()
Hebben toch mooie steden en strandenquote:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
naar buiten gaanquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
Wie heeft zijn huis al ontsmet? Ik trek tegenwoordig mijn schoenen en jas uit bij de voordeur en die gaan ook niet mee naar binnen.
Deurklinken, keuken, toilet, douche en gang worden dagelijks schoongemaakt met Dettol en Glorix
![]()
Gisteren waren ze juist van een iets hoger aantal doden naar een lager aantal en nu dan bijna 3 keer zoveel...~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Wat jammer dat je zo overtuigd bent van je ‘mening’ terwijl je er niks van weet.quote:
Heb je verder inhoudelijk nog wat bij te dragen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Werk enz. ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.quote:![]()
Ook voor Corona is het zondag.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef joyvke het volgende:
Gisteren waren ze juist van een iets hoger aantal doden naar een lager aantal en nu dan bijna 3 keer zoveel...![]()
hoezo sure?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Asymptomatisch suuurreee
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.Benauwd en koorts (40 op thermometer).quote:I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
beeetje paranoïde maarquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: