Ik verwacht dat het voor 8 maart 2021 nog een keertje gaat regenen en dat we nog wat dagen met zon te zien zullen krijgenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal nog gebeurt voor 8 maart 2021.
In veel landen zijn er helaas niet genoeg tests om iedereen met klachten te testen.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
alleen zuid korea is serieus bezig, de rest is veel te weinig naar mijn mening.
Hadden ze daar scholen?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:27 schreef bitterbal het volgende:
saudis maken korte metten met covid
Saudi-Arabië sluit scholen
Saudi-Arabië gaat alle andere onderwijsinstellingen in het land sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus. De maatregel gaat morgen in en geldt voor onbepaalde tijd.
Het land telde vandaag vier nieuwe coronabesmettingen, waarmee het totaal op elf komt. De meeste gevallen zijn geconstateerd in de olieregio Qatif, in het oosten van het land. Niemand mag het gebied nog in of uit, maar de Saudische regering denkt niet dat dit gevolgen zal hebben voor de olieproductie.
Er gaan brandhaarden van besmettingen op slot. Scholen dicht. Grote evenementen worden afgelast. Voetbal zonder publiek of geen voetbal. De ziekenhuizen overvol.quote:
Nou vind ik dit wel een beetje overdreven. Vier gevallen en het halve land op slot.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fijn dat er landen zijn die meteen ingrijpen
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hadden ze daar scholen?
Of met zijn alles de onderkant van grassprietjes tellen....quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het voor 8 maart 2021 nog een keertje gaat regenen en dat we nog wat dagen met zon te zien zullen krijgen
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
Hallo ik heb een vraagje. Ik ben al 20 jaar astma en COPD patiënt (ben nu 40 als het uitmaakt). Betekent besmet raken met covid-19 voor mij dat ik het sowieso niet meer zal kunnen navertellen? Of bestaat er toch ook een sprankje hoop voor mij? En zo ja, waar?
-bezorgde lezer
Gaat de GP van Zandvoort wel gewoon door? Die is over een paar weken alquote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er gaan brandhaarden van besmettingen op slot. Scholen dicht. Grote evenementen worden afgelast. Voetbal zonder publiek of geen voetbal. De ziekenhuizen overvol.
Net als in Italië, maar dan hier.
Die lange vloei koop ik alleen voor de hosslequote:Op zondag 8 maart 2020 20:26 schreef -river- het volgende:
[..]
Je hebt niets aan die lange vloei als Brabant op slot gaat.
quote:Op zondag 8 maart 2020 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit is de toename per dag vanaf 28 februari:
[ code verwijderd ]
Uitleg over groei van een topchannel:quote:Op zondag 8 maart 2020 14:30 schreef kilon het volgende:
[..]
De toename neemt percentueel gezien dus af. Opgelost.
Ja, maar zonder publiek.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Gaat de GP van Zandvoort wel gewoon door? Die is over een paar weken al
Uhm ja, het begint altijd met een paar. Hebben wij al tientallen voorbeelden van hoe het niet moet? Snap echt niet hoe je kan zeggen dat dit overdreven is. Het is toch duidelijk dat dit de enige manier is om er mee om te gaan? Vandaag heb je er vier, morgen ach en voordat je het weet ga je Italië achterna.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou vind ik dit wel een beetje overdreven. Vier gevallen en het halve land op slot.
Het scheelt natuurlijk dat de helft van de kinderen daar al nooit naar school gaat natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:27 schreef bitterbal het volgende:
saudis maken korte metten met covid
Saudi-Arabië sluit scholen
Saudi-Arabië gaat alle andere onderwijsinstellingen in het land sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus. De maatregel gaat morgen in en geldt voor onbepaalde tijd.
Het land telde vandaag vier nieuwe coronabesmettingen, waarmee het totaal op elf komt. De meeste gevallen zijn geconstateerd in de olieregio Qatif, in het oosten van het land. Niemand mag het gebied nog in of uit, maar de Saudische regering denkt niet dat dit gevolgen zal hebben voor de olieproductie.
Anarchiequote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef the_actraiser het volgende:
Coronavirus, rellen in gevangenissen in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
Angst voor besmetting en beperkingen veroorzaken protesten in gevangenissen: gevangenen in opstand in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
[ afbeelding ]
https://www.corriere.it/c(...).shtml?refresh_ce-cp
We zitten in de derde week na het derde geval. Je kan een uitbraak niet vergelijken met virus dat al jaren onder de bevolking rond gaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Ik weet dat relativeren niet op prijs gesteld wordt, maar doe het toch.
Het aantal inwoners in Italië is 60 miljoen. Het aantal doden per jaar per 1000 inwoners is zo'n 10.5 (bron). Dit betekent dat er zo'n 1726 mensen per dag overlijden. Het aantal doden van vandaag (133) is natuurlijk heel veel, maar het is zo'n 7.7% van het normaal aantal dagelijkse doden.
Als je dan kijkt naar de variatie per seizoen, dan is dat significant in vergelijking met aan het aantal COVID doden. Aangezien ik deze cijfers van Italië zo snel even niet kan vinden, pak ik de Nederlandse cijfers. In de winter zo'n 15% meer dan in de zomer (bron). Tussen verschillende jaren kan ook zomaar een groot verschil zitten. Het CBS noemt bijvoorbeeld 6% verschil in doden tussen 2014 en 2015, Europees gezien. In Italië was dit zelfs 8.2% (bron).
Dan is er nog het feit dat een deel van deze gevallen zou overlappen. Je kan niet zomaar stellen dat er nu 133 (7.7%) meer mensen dood gaan. Een deel van deze mensen zou waarschijnlijk toch al in deze periode dood zijn gegaan. Precieze cijfers zijn hiervan natuurlijk nog niet te geven, maar als je kijkt daar de leeftijd van de doden en de onderliggende problemen wel aannemelijk.
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.
Bijenkorf heb ik nog 2 jaar opgezeten. Komt wel dichtbij nu.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef mijntjexx het volgende:
Wordt leuk morgen...
https://studio040.nl/nieu(...)uis-door-coronavirus
Gebeurt het dan eindelijk?quote:
Yes, zo goes it well out the claws walkingquote:
meteen ingrijpen, of hebben ze nauwelijks getest en denken ze dat er veel meer zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fijn dat er landen zijn die meteen ingrijpen
Hoi KL1234, de kans dat jij besmet raakt met COVID19 is nihil want het is namelijk helemaal niet zo besmetterlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
Hallo ik heb een vraagje. Ik ben al 20 jaar astma en COPD patiënt (ben nu 40 als het uitmaakt). Betekent besmet raken met covid-19 voor mij dat ik het sowieso niet meer zal kunnen navertellen? Of bestaat er toch ook een sprankje hoop voor mij? En zo ja, waar?
-bezorgde lezer
Heftigquote:Op zondag 8 maart 2020 20:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yes, zo goes it well out the claws walking.
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef the_actraiser het volgende:
Coronavirus, rellen in gevangenissen in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
Angst voor besmetting en beperkingen veroorzaken protesten in gevangenissen: gevangenen in opstand in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
[ afbeelding ]
https://www.corriere.it/c(...).shtml?refresh_ce-cp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |