Het hele verhaal is vreemd. Vent is grieperig en heeft niks. Zij wel. Moeten samen in isolatie en hij heeft niks en na een week is het "voorbij".quote:Op zondag 8 maart 2020 18:53 schreef TheVulture het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)tie-is-ze-weer-beter
Ik vind het dan best bizar dat ze je niet testen of het echt weg is
Tien medewerkers ziekenhuis Breda besmet las ik ook net.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Tien medewerkers ziekenhuis Breda besmet met virus
https://www.telegraaf.nl/(...)eda-besmet-met-virus
Straks al het medisch personeel in de lappenmand .. wie gaat dan de nieuwe zieken behandelen?
Simpel; ik en mijn naasten lopen waarschijnlijk weinig risico op de hongersdood te sterven of er andere akelige nadelen van te ondervinden. (Zeker nu de voorraadkast hier wat aangevuld is.)quote:Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind het zelf schandalig dat we ons hier massaal over druk maken over een virusw en als het straks weer voorbij is er nog steeds 24.000 mensen per dag sterven terwijl daar helemaal geen vaccin voor nodig is.
Ik kan daar nog steeds oprecht niet bij![]()
![]()
![]()
Hoe dan
De meeste mensen merken er niks van of hebben lichte griepverschijnselen, hoe kom je nu bij die permanente longschade?quote:[b]Op zondag 8 maart 2020 19:02 schreef Ener-G
En als je denkt dat jou toch niks kan overkomen omdat je nog jong, fit en geen complicaties hebt; Het dus niet dodelijk zal zijn en je een longontsteking wel even kan hebben, succes met de permanente longschade de rest van je leven.
Met al die geteste personeelsleden in die ziekenhuizen kon het nog wel eens rap oplopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:03 schreef Elvi het volgende:
Hoeveel zouden we er volgende week zondag hebben? Ik denk meer dan 600 gevallen.
Sorry hij nam de quote niet mee. Maar ik word een beetje moe van ‘aan gewone griep gaan meer mensen dood/er komen meer kindjes om van de honger/er verzuipen dagelijks meer mensen in de middellandse zee’.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch!
Ik ben juist van het team "Wat voorzorgsmaatregelen nemen kan geen kwaad".
@Lospedrosaquote:Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Straks al het medisch personeel in de lappenmand .. wie gaat dan de nieuwe zieken behandelen?
Ah, dank u. Dacht wellicht zit daar het verschil in sterfte tussen landen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:03 schreef _I het volgende:
[..]
hier zijn al tegenwerpingen op geweest.
https://www.abc.net.au/ne(...)ction-study/12023822
Uit hun eigen portemonnee? Of moet Nederland maar bloeden?quote:
Wel sneu als je je werk doet en dan dit krijgtquote:Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Idd, het lijkt me sterk dat iedereen die het heeft inmiddels is gediagnosticeerd als coronalijder. Duizenden zullen het gewoon op eigen houtje uitzieken.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat suggereert dat het werkelijke aantal gevallen veel hoger ligt, 20.000 of meer.
Dat is sowieso een heel goed punt ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sorry hij nam de quote niet mee. Maar ik word een beetje moe van ‘aan gewone griep gaan meer mensen dood/er komen meer kindjes om van de honger/er verzuipen dagelijks meer mensen in de middellandse zee’.
Ik huiver bij de gedachte van het virus in afrika wat huis gaat houden bij ondervoede bevolking.. dan ben je ook meteen van dat probleem verlost.
De landen zelf geven vooral aan dat dat te maken heeft met de snelheid van testen in de beginfase. Maar goed, dat weet je achteraf pas echt, denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:06 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ah, dank u. Dacht wellicht zit daar het verschil in sterfte tussen landen.
Ieder voor zich en god voor ons allenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sorry hij nam de quote niet mee. Maar ik word een beetje moe van ‘aan gewone griep gaan meer mensen dood/er komen meer kindjes om van de honger/er verzuipen dagelijks meer mensen in de middellandse zee’.
Ik huiver bij de gedachte van het virus in afrika wat huis gaat houden bij ondervoede bevolking.. dan ben je ook meteen van dat probleem verlost.
Stikstof omlaag!quote:
Duitsland lijkt ook vrij goed te kloppen met de voorspelling trouwens, verschil van 7 maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:07 schreef _I het volgende:
[..]
De landen zelf geven vooral aan dat dat te maken heeft met de snelheid van testen in de beginfase. Maar goed, dat weet je achteraf pas echt, denk ik.
Dit is de schuld van wintersportersquote:Op zondag 8 maart 2020 19:09 schreef ToT het volgende:
Ik vraag me trouwens af of degenen die hier steeds op boomers zitten af te geven en lekker stoer lopen te roepen dat de ziekte toch alleen maar oudjes omlegt, zelf misschien ook opa's en oma's en andere familieleden en kennissen hebben waar ze om geven, die in die leeftijdscategorie vallen.
Als je mazzel hebt blijft het bij een paar dagen in bed, maar als het escaleert tot een longontsteking heb je wel een probleem.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De meeste mensen merken er niks van of hebben lichte griepverschijnselen, hoe kom je nu bij die permanente longschade?
Zijn er al mensen die er dit aan hebben over gehouden? Jonge, fitte mensen?
Nou volgens mij is dat door iemand die goed is in wiskunde best goed te voorspellen. Kijkend naar de trend tot nu toe in Nederland, en het verloop in andere landen die dezelfde maatregelen namen.quote:
Het is heftigquote:Op zondag 8 maart 2020 19:10 schreef smeerpijp. het volgende:
dit topic gaat te snel om bij te houden
Als je jong, fit en gezond bent, dan is het onwaarschijnlijk dat je een longontsteking krijgt van het corona-virus. Je hebt dan milde klachten die binnen een week weer weg zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Typische whataboutisms.. in het geval van Covid-19 zou je met miljoenen keukentrapjes dealen waar iedereen onvrijwillig op moet staan.
Paniek is niet goed, maar je moet het virus wel serieus nemen. Het probleem zit hem in de enorme aantallen.
En als je denkt dat jou toch niks kan overkomen omdat je nog jong, fit en geen complicaties hebt; Het dus niet dodelijk zal zijn en je een longontsteking wel even kan hebben, succes met de permanente longschade de rest van je leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |