abonnement Unibet Coolblue
pi_192146856
God=liefde O+
-
pi_192163843
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:05 schreef dop het volgende:

[..]

Maar als 2 mannen willen trouwen dan gelden die regeltjes in eens wel?

Evolutie, de oerknal, allemaal onzin want de bijbel....

Ik weet niet hoe jij je de bijbel leest, maar je geeft de indruk het als de waarheid te zien.
Ik kan het in dat licht niet zien als een boek zonder wetten en regels.
Dan moet je wel heel selectief gaan lezen.
Zodra je tot geloof komt dan leef je onder de genade van Jezus, dan zijn er zaken die je niet meer wilt doen uit liefde voor hem, niet omdat het nog verplicht is.
Omdat je dan beseft wat het God met name gekost heeft en wat Jezus er dus voorover had om ons te redden voor het eeuwige leven.
Het is dus geen moeten meer, de wet is dan meer nog een spiegel dat ons laat zien dat we Jezus nodig hebben om ons te helpen. Als we alleen door ons te houden aan de wet bij Jezus kunnen horen, zouden dat ons niet kunnen lukken, omdat ieder mens de wet altijd wel op de 1 of andere manier overtreden en dus zonden doen.
En bij God kan geen zonde zijn, Maar Jezus heeft onze zonden weggewassen aan het kruis, dus als wij in Jezus geloven, dan geloven wij ook dat hij onze zonden heeft weggedaan.
God wil wel graag dat we dan onze zonden aan Hem belijden.

Verder zie ik de bijbel als waarheid ja.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:10:00 #153
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192163912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:36 schreef Haushofer het volgende:
God=liefde O+
Het einde is nabij.
Gelieve verwijderen
  vrijdag 20 maart 2020 @ 15:11:21 #154
545 dop
:copyright: dop
pi_192165361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zodra je tot geloof komt dan leef je onder de genade van Jezus, dan zijn er zaken die je niet meer wilt doen uit liefde voor hem, niet omdat het nog verplicht is.
Omdat je dan beseft wat het God met name gekost heeft en wat Jezus er dus voorover had om ons te redden voor het eeuwige leven.
Het is dus geen moeten meer, de wet is dan meer nog een spiegel dat ons laat zien dat we Jezus nodig hebben om ons te helpen. Als we alleen door ons te houden aan de wet bij Jezus kunnen horen, zouden dat ons niet kunnen lukken, omdat ieder mens de wet altijd wel op de 1 of andere manier overtreden en dus zonden doen.
En bij God kan geen zonde zijn, Maar Jezus heeft onze zonden weggewassen aan het kruis, dus als wij in Jezus geloven, dan geloven wij ook dat hij onze zonden heeft weggedaan.
God wil wel graag dat we dan onze zonden aan Hem belijden.

Verder zie ik de bijbel als waarheid ja.
Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.

Vraag ik me toch af wie van ons slecht kan lezen.
De bijbel staat vol wetten en regels.
Christenen schuwen ook niet om anderen hun wetten en regels op te leggen.
Hoe verklaar je dit?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192166322
Precies wat daar dus staat, Jezus heeft de wet vervuld, dus wij hoeven dat niet meer te doen (is ook onmogelijk voor ons omdat wij hoe dan ook wel eens iets van zonde doen)
Maar gelukkig heeft Jezus dit wel volbracht.
Daarom kunnen wij door geloof tot God komen.

Kort om Jezus heeft ze ook niet afgeschaft, hij heeft ze vervuld.

Het is wel dat als we geloven we ons wel zo goed mogelijk proberen te houden aan de wetten uit liefde voor God. Maar dat geeft ons dus niet meer kans om in de hemel te komen, omdat alleen het geloof ons red.

Helaas zijn er gemeentes etc die ons inderdaad nog weer wetten en regels willen op leggen die bepalen of iemand in de hemel komt of niet. Maar als het op de 1 of andere manier toch nog van ons zou afhangen of we wel of niet in de hemel komen, dan zou het betekenen dat Jezus offer toch niet voldoende zijn geweest, maar zijn offer was juist genoeg als redding voor de mensen.
Waardoor wij dus door geloof gered zijn.



Romeinen 1:18 Want de toorn van God wordt geopenbaard vanuit de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van de mensen, die de waarheid in ongerechtigheid onderdrukken,
19. omdat wat van God gekend kan worden, hun bekend is. God Zelf heeft het hun immers geopenbaard.
20. Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn, worden sinds de schepping van de wereld uit Zijn werken gekend en doorzien, namelijk én Zijn eeuwige kracht én Zijn Goddelijkheid, zodat zij niet te verontschuldigen zijn.
21. Want zij hebben, hoewel zij God kennen, Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar zij zijn verdwaasd in hun overwegingen en hun onverstandig hart is verduisterd.
22. Terwijl zij zich uitgaven voor wijzen, zijn zij dwaas geworden,
23. en hebben zij de heerlijkheid van de onvergankelijke God vervangen door een beeld dat lijkt op een vergankelijk mens, op vogels en op viervoetige en kruipende dieren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 16:29:58 #156
545 dop
:copyright: dop
pi_192166908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Precies wat daar dus staat, Jezus heeft de wet vervuld, dus wij hoeven dat niet meer te doen (is ook onmogelijk voor ons omdat wij hoe dan ook wel eens iets van zonde doen)
Maar gelukkig heeft Jezus dit wel volbracht.
Daarom kunnen wij door geloof tot God komen.

Kort om Jezus heeft ze ook niet afgeschaft, hij heeft ze vervuld.

Het is wel dat als we geloven we ons wel zo goed mogelijk proberen te houden aan de wetten uit liefde voor God. Maar dat geeft ons dus niet meer kans om in de hemel te komen, omdat alleen het geloof ons red.

Helaas zijn er gemeentes etc die ons inderdaad nog weer wetten en regels willen op leggen die bepalen of iemand in de hemel komt of niet. Maar als het op de 1 of andere manier toch nog van ons zou afhangen of we wel of niet in de hemel komen, dan zou het betekenen dat Jezus offer toch niet voldoende zijn geweest, maar zijn offer was juist genoeg als redding voor de mensen.
Waardoor wij dus door geloof gered zijn.



Romeinen 1:18 Want de toorn van God wordt geopenbaard vanuit de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van de mensen, die de waarheid in ongerechtigheid onderdrukken,
19. omdat wat van God gekend kan worden, hun bekend is. God Zelf heeft het hun immers geopenbaard.
20. Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn, worden sinds de schepping van de wereld uit Zijn werken gekend en doorzien, namelijk én Zijn eeuwige kracht én Zijn Goddelijkheid, zodat zij niet te verontschuldigen zijn.
21. Want zij hebben, hoewel zij God kennen, Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar zij zijn verdwaasd in hun overwegingen en hun onverstandig hart is verduisterd.
22. Terwijl zij zich uitgaven voor wijzen, zijn zij dwaas geworden,
23. en hebben zij de heerlijkheid van de onvergankelijke God vervangen door een beeld dat lijkt op een vergankelijk mens, op vogels en op viervoetige en kruipende dieren.
Het is maar weer net hoe je leest, en welke betekenis je aan vervullen geeft.
Vervullen betekent in elk geval niet vrijwaren of ontheffen.
Wonderbaarlijke conclusies als jij het wel zo leest

Lees vooral ook even verder dan alleen 5:17
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Wie dan één van de kleinste van deze geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

En wat Romeinen 1:18 beterft
Welke toorn van God waar over?
Er is geen regel of wet, maar ik moet wel in God geloven?
Als ik de bijbel lees, kom ik zoveel onzin en tegenstrijdigheden tegen, dat het voor mij onmogelijk is te geloven.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 20-03-2020 16:43:11 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192167274
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:29 schreef dop het volgende:

[..]

Het is maar weer net hoe je leest, en welke betekenis je aan vervullen geeft.
Vervullen betekent in elk geval niet vrijwaren of ontheffen.
Wonderbaarlijke conclusies als jij het wel zo leest

Lees vooral ook even verder dan alleen 5:17
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Wie dan één van de kleinste van deze geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

En wat Romeinen 1:18 beterft
Welke toorn van God waar over?
Er is geen regel of wet, maar ik moet wel in God geloven?
Als ik de bijbel lees, kom ik zoveel onzin en tegenstrijdigheden tegen, dat het voor mij onmogelijk is te geloven.
Door het houden van de wet (voor zover mogelijk zoals eerder gezegd) alleen, ontvang je niet het eeuwige leven. Want waarom zou juist iets opnieuw proberen te doen, terwijl een ander het al voor jou heeft gedaan.

Ik probeer zo goed mogelijk 1 en ander hier uit te leggen.
anders toch het advies eens een gemeente in de omgeving te zoeken met iemand die het je wel licht face to face zou kunnen uitleggen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:05:55 #158
545 dop
:copyright: dop
pi_192167464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:53 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Door het houden van de wet (voor zover mogelijk zoals eerder gezegd) alleen, ontvang je niet het eeuwige leven. Want waarom zou juist iets opnieuw proberen te doen, terwijl een ander het al voor jou heeft gedaan.

Ik probeer zo goed mogelijk 1 en ander hier uit te leggen.
anders toch het advies eens een gemeente in de omgeving te zoeken met iemand die het je wel licht face to face zou kunnen uitleggen.
Mijn opa was dominee, het is niet dat ik nooit face tot face met een christen heb gesproken.

Je uitleg rammelt nogal omdat je blijkbaar moeite hebt met begrijpend lezen.
Je kunt niet met droge ogen volhouden dat er geen wetten en regels zijn. Nog dat het oude testament niet voor christenen geldt.

De bijbel is vaak genoeg onduidelijk dubbelzinnig en tegenstrijdig maar hier is geen onduidelijkheid als je begrijpend kunt lezen en niet selectief leest.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192182694
U bent mijn redder. Ik zal op U vertrouwen en niet meer bang zijn. Want U bent mijn kracht en mijn lied. U heeft mij gered. Jesaja 12:2 (BB)

Juist in deze tijd, mag je je als christen vertrouwen dat God red en Zijn plannen niet mislukken.
Ook al staat de gehele wereld op Zijn kop door corona.
pi_192183086
Juist in deze tijd komt de waanzin van het christenverhaal weer naar boven. Want god is aan het redden hoor, maar wel eerst even een gedeelte van de mensheid omleggen! 8-)

Kinderachtig gedoe allemaal.
Conscience do cost.
pi_192183805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Geytenbeekje het volgende:
U bent mijn redder. Ik zal op U vertrouwen en niet meer bang zijn. Want U bent mijn kracht en mijn lied. U heeft mij gered. Jesaja 12:2 (BB)

Juist in deze tijd, mag je je als christen vertrouwen dat God red en Zijn plannen niet mislukken.
Ook al staat de gehele wereld op Zijn kop door corona.
Dat dacht de schrijver van de Openbaringenbrief ook al. Niks nieuws onder de zon (prediker).
-
pi_192183838
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:22 schreef ems. het volgende:
Juist in deze tijd komt de waanzin van het christenverhaal weer naar boven. Want god is aan het redden hoor, maar wel eerst even een gedeelte van de mensheid omleggen! 8-)

Kinderachtig gedoe allemaal.
Fundamentalisten hebben dat doemdenken nodig om hun geloof een basis te geven. Het christendom heeft altijd goed gedijt op crisis, vervolging en martelaarschap.
-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 13:17:25 #163
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192183976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat je dan beseft wat het God met name gekost heeft en wat Jezus er dus voorover had om ons te redden voor het eeuwige leven.
Nou? Wat heeft het de almachtige gekost? He-le-maal-niets. Dat is het gevolg van almacht he?

Dus wil je aub niet zo moeilijk doen?

quote:
En bij God kan geen zonde zijn,
Wil je nu eens ophouden met voortdurend te liegen? Ik meen dat ook anderen jou daar al meermaals over aangesproken hebben maar je gaat gewoon door.

In de hemel komt leugen en bedrog voor. Dat staat duidelijk en herhaaldelijk in de Bijbel. Net zoals al het goede EN al het kwade van God komt. Dat dat niet in jouw straatje past betekent niet dat je de boel moet gaan verdraaien. Je zegt dat je de Bijbel als waarheid ziet. Dan moet je niet hele stukken gaan negeren.

[ Bericht 15% gewijzigd door hoatzin op 21-03-2020 17:40:54 ]
pi_192184643
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:17 schreef hoatzin het volgende:
Nou? Wat heeft het de almachtige gekost? He-le-maal-niets. Dat is het gevolg van almacht he?

Dus wil je aub niet zo moeilijk doen?
Hij heeft een heel weekend opgeofferd. Weet jij veel wat voor lijpe plannen hij had voor dat weekend....
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:28:20 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_192187423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

Juist in deze tijd, mag je je als christen vertrouwen dat God red en Zijn plannen niet mislukken.
Ook al staat de gehele wereld op Zijn kop door corona.
Is dan ook logisch dat Italie het hardst wordt getroffen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 21 maart 2020 @ 17:38:23 #166
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192188758
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Hij heeft een heel weekend opgeofferd. Weet jij veel wat voor lijpe plannen hij had voor dat weekend....
Ach als je de eeuwigheid in pacht hebt...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 17:39:35 #167
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192188776
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Geytenbeekje het volgende:
U bent mijn redder. Ik zal op U vertrouwen en niet meer bang zijn. Want U bent mijn kracht en mijn lied. U heeft mij gered. Jesaja 12:2 (BB)

Juist in deze tijd, mag je je als christen vertrouwen dat God red en Zijn plannen niet mislukken.
Ook al staat de gehele wereld op Zijn kop door corona.
Ik hoor dat zo vaak van gelovigen: "Gods plan"

En wat is dat dan wel? Gods plan?
pi_192200102
Nou toch al wakker vorige week eerste live video uitzending gemist van mijn gemeente. Nu toch maar eens kijken wat ze ervan hebben gemaakt. Ben eigenlijk wel beetje benieuwd nl ook :P

Edit je verwacht het niet heej, Kerkomroep.nl heeft het geloof ik een beetje moeilijk :P
Nu las ik uit de berichten dat het ook via de lokale omroep op tv gaat (wisseld tussen kerken). Ok eens kijken of die het dan wel doet.

Ok na tich keer proberen hij doet het. Incl doventolk zelfs in HD kwaliteit. Wow. Redelijk ok gedaan nog wel dan toch..

[ Bericht 18% gewijzigd door kree op 22-03-2020 10:14:03 ]
Do what you love, love what you do!
  zondag 22 maart 2020 @ 12:18:56 #169
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
  zondag 22 maart 2020 @ 12:26:01 #170
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192203335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Geytenbeekje het volgende:
U bent mijn redder. Ik zal op U vertrouwen en niet meer bang zijn. Want U bent mijn kracht en mijn lied. U heeft mij gered. Jesaja 12:2 (BB)

Juist in deze tijd, mag je je als christen vertrouwen dat God red en Zijn plannen niet mislukken.
Ook al staat de gehele wereld op Zijn kop door corona.
Toevallig een medische opleiding? Lijkt me dat degenen die constante bescherming van God genieten daar zeker een bijdrage kunnen leveren.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192205186
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik hoor dat zo vaak van gelovigen: "Gods plan"

En wat is dat dan wel? Gods plan?
quote:
Mankind makes plans. And god laughs.
:7
-
pi_192209308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:36 schreef Haushofer het volgende:
Jeej! *O*

Geen regels en wetten meer!

Maar als je gods regels niet opvolgt, dan ga je naar de hel!

Jeej! *O*
Nonsense want het is geloof wat je redt niet het opvolgen van regels dat volgt op redding maar staat er los van.
pi_192209356
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:40 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nonsense want het is geloof wat je redt niet het opvolgen van regels dat volgt op redding maar staat er los van.
Beetje alsof je zegt "Ik erken het Nederlands Wetboek en zijn makers, dus ik hoef me er niet meer aan te houden"
pi_192209396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik hoor dat zo vaak van gelovigen: "Gods plan"

En wat is dat dan wel? Gods plan?
Zoveel mogelijk mensen naar de waarheid brengen zodat ze gered kunnen worden van de straf op de zonde. En God is mens geworden in Jezus en heeft voor de zonde betaald met zijn bloed zodat wie in Hem gelooft eeuwig leven in de hemel krijgt.

1 Timotheüs 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

2 Petrus 3:9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.
  zondag 22 maart 2020 @ 18:30:06 #175
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192210245
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:40 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nonsense want het is geloof wat je redt niet het opvolgen van regels dat volgt op redding maar staat er los van.
Dan heb je de boodschap van Jezus, zoals zovelen overigens, niet helemaal begrepen.

Jakobus 2:14-26: geloof zonder goede werken is een dood geloof.

Dat opvolgen van regeltjes (zoals de Roomse dogma's over triniteit, maagdelijkheid, Goddelijkheid etc etc) is inderdaad niet de sleutel maar door het geloof, dus dóór Christus word je vanzelf iemand die niet alleen gelooft maar ook doet.

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 23-03-2020 10:36:37 ]
  zondag 22 maart 2020 @ 18:31:24 #176
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192210269
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:45 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk mensen naar de waarheid brengen zodat ze gered kunnen worden van de straf op de zonde. En God is mens geworden in Jezus en heeft voor de zonde betaald met zijn bloed zodat wie in Hem gelooft eeuwig leven in de hemel krijgt.


Straf...
Zonde...
Betalen met bloed..

Je bent tot op het bot geïndoctrineerd door de Roomse kerk. ;( En waarschijnlijk heb je het niet eens in de gaten en ga je het dus vurig ontkennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 23-03-2020 10:39:14 ]
pi_192212266
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:40 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nonsense want het is geloof wat je redt niet het opvolgen van regels dat volgt op redding maar staat er los van.
Na je dood gaat Petrus een leugendetector aan je koppelen en de vraag der vragen stellen:

"Aanvaard u Jezus Christus als uw heiland?"

Alleen als je stalen zenuwen hebt zoal Steven Seagal kom je daar als heiden doorheen :Y :7
-
pi_192304673
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Straf...
Zonde...
Betalen met bloed..

Je bent tot op het bot geïndoctrineerd door de Roomse kerk. ;( En waarschijnlijk heb je het niet eens in de gaten en ga je het dus vurig ontkennen.
Heb niks met de katholieke kerk voor de zoveelste x maar volg alleen Gods woord die je vervolgens op de juiste dient te interpreteren en dat vergt veel de bijbel lezen, veel studie doen en leiding van God vragen om daar achter te komen. En de straf op de zonde is de dood en dat is de eeuwige hel waar God niet aanwezig is en uiterste duisternis is en je brandt voor altijd. En dat is Gods wraak op de zonde en zijn liefde is de hemel dus je kiest zelf waar je terecht komt. En daarom moest het offer vrij van de zonde zijn anders had Jezus en dus God ook redding nodig maar God kan niet zondigen en dus bewijst het dat Jezus God is want alleen God kan dat voor elkaar krijgen. En er moest een offer komen die de zonde kan bedekken en vergeven anders kan niemand naar de hemel en vroeger van bokken en stieren werd het weggemoffeld voor een jaar maar niet vergeven en daarom moest Jezus naar het gedeelte genaamd Abrahams schoot om de mensen die daar zaten en stierven voor Jezus maar wel rechtvaardig waren naar de hemel te brengen door het geloof in Hem en wat Hij gedaan heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doedelzak77 op 27-03-2020 16:28:16 ]
pi_192304694
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Na je dood gaat Petrus een leugendetector aan je koppelen en de vraag der vragen stellen:

"Aanvaard u Jezus Christus als uw heiland?"

Alleen als je stalen zenuwen hebt zoal Steven Seagal kom je daar als heiden doorheen :Y :7
Je moet in dit leven Jezus aannemen want na de dood komt het oordeel en je gelooft in je hart en dat kun je niet faken.
pi_192304838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee
Ik zat gisteren na te denken.
1. De bijbel staat vol fictie
2. Stel nu dat het waar is dat het bewustzijn opgewekt wordt door het lichaam, dan weet ik zelfs niet meer als ik straks dood ga
3. Alles in dit topic nog overgelezen
4. Verreweg de meeste mensen geloven niet in een leven na de dood, dat is niet zomaar
5. Als er leven is na de dood zou je minstens een kleine gedachte moeten hebben die bevestigt dat dat zo is
6. Bijna doodervaringen zijn niet bewezen als zijnde een verlaten van een geest uit een lichaam
7. Verreweg de meeste verslagen en filmpjes van geestesverschijningen zijn natuurlijk verklaarbaar of nep.
8. Het is onvoorstelbaar dat een oude man met een baard jou even op je vingers gaat tikken
Omdat de wereld in duisternis leeft en de waarheid niet kan zien en de duivel ons globaal indoctrineert met vele valse waarheden. De bijbel is geen fictie en alles is waar en dat kun je pas zien als opnieuw geboren wordt want het is een perfect boek met duizenden perfect uitgekomen profetieën die alleen God kan weten want die weet het begin tot het eind. En zijn zoveel studies van mensen die klinisch dood waren en uit hun lichaam traden en alles zag wat er met hem gedaan werd en het perfect omschreef nadat ze weer terug waren en dus bewijst dat dat je ziel verder gaat. En God is Geest en niet een man met een baard maar een Heilige God die de zonde niet kan uitstaan en het straft met een eeuwige hel.
pi_192311020
Geen enkele "profetie" uit de bijbel is ooit uitgekomen. De christelijke god is de zoveelste god die gelukkig alweer op z'n retour is.
Conscience do cost.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:29:39 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192316089
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb niks met de katholieke kerk voor de zoveelste x maar volg alleen Gods woord die je vervolgens op de juiste dient te interpreteren en dat vergt veel de bijbel lezen, veel studie doen en leiding van God vragen om daar achter te komen. En de straf op de zonde is de dood en dat is de eeuwige hel waar God niet aanwezig is en uiterste duisternis is en je brandt voor altijd. En dat is Gods wraak op de zonde en zijn liefde is de hemel dus je kiest zelf waar je terecht komt. En daarom moest het offer vrij van de zonde zijn anders had Jezus en dus God ook redding nodig maar God kan niet zondigen en dus bewijst het dat Jezus God is want alleen God kan dat voor elkaar krijgen. En er moest een offer komen die de zonde kan bedekken en vergeven anders kan niemand naar de hemel en vroeger van bokken en stieren werd het weggemoffeld voor een jaar maar niet vergeven en daarom moest Jezus naar het gedeelte genaamd Abrahams schoot om de mensen die daar zaten en stierven voor Jezus maar wel rechtvaardig waren naar de hemel te brengen door het geloof in Hem en wat Hij gedaan heeft.
Je hanteert de Roomse Bijbel met de door de Roomse kerk bepaalde canon.
Je gelooft in het Roomse dogma van de triniteit
Je gelooft in de Roomse zondeleer
Je gelooft in de Roomse dogma der maagdelijke geboorte
En ga zo maar door...

en dan beweren dat je niets met de Roomse kerk hebt? _O- Je moet wel stekeblind zijn.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:31:04 #183
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192316105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:23 schreef Doedelzak77 het volgende:
Je moet in dit leven Jezus aannemen want na de dood komt het oordeel en je gelooft in je hart en dat kun je niet faken.
Dat is waar, je kunt geloof niet faken. Een heel goed punt. Je kunt het dus ook niet kiezen als je niet gelooft. Want dan zou je faken. Net doen alsof. Dat is inderdaad vrij gemakkelijk.
pi_192333105
Kijken somnige van jullie nu ook via Internet stream?
Do what you love, love what you do!
pi_192456996
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je hanteert de Roomse Bijbel met de door de Roomse kerk bepaalde canon.
Je gelooft in het Roomse dogma van de triniteit
Je gelooft in de Roomse zondeleer
Je gelooft in de Roomse dogma der maagdelijke geboorte
En ga zo maar door...

en dan beweren dat je niets met de Roomse kerk hebt? _O- Je moet wel stekeblind zijn.
En maar met je onwaarheden aankomen want de katholieke kerk had maar een klein aandeel in de boeken van de bijbel die daarvoor al gekozen waren en rond gingen door ware christenen dus al je standpunten vallen al weg en wat ik geloof is wat God zegt in zijn woord en niet de katholieke kerk.
pi_192457007
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is waar, je kunt geloof niet faken. Een heel goed punt. Je kunt het dus ook niet kiezen als je niet gelooft. Want dan zou je faken. Net doen alsof. Dat is inderdaad vrij gemakkelijk.
Geloof komt door het horen en lezen van het woord onder andere en ook ik geloofde niet en dacht er nooit over na maar was wel altijd een zoeker naar waarheid en als dan alle opties af gaat kom je uiteindelijk bij de waarheid maar die kan je verwerpen of aannemen.
pi_192457021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:59 schreef ems. het volgende:
Geen enkele "profetie" uit de bijbel is ooit uitgekomen. De christelijke god is de zoveelste god die gelukkig alweer op z'n retour is.
https://www.bijbelengeloo(...)&catid=147&Itemid=86
  zondag 5 april 2020 @ 09:17:00 #188
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192458303
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 02:40 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Geloof komt door het horen en lezen van het woord onder andere en ook ik geloofde niet en dacht er nooit over na maar was wel altijd een zoeker naar waarheid en als dan alle opties af gaat kom je uiteindelijk bij de waarheid maar die kan je verwerpen of aannemen.
Je draait er omheen. Leg me nu eens uit waarom ik het woord zou gaan lezen als ik niet geloof? Daar is dan toch geen enkele reden voor?

Jij gaat toch ook niet zomaar de Koran lezen? Terwijl een moslim zou beweren: lees de Koran en Allah zal je aanraken en tot je spreken. Maar waarom zou je?
pi_192458306
quote:
8-letterwoorden Lingo:

Apofenie.
-
pi_192458323
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 02:37 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

En maar met je onwaarheden aankomen want de katholieke kerk had maar een klein aandeel in de boeken van de bijbel die daarvoor al gekozen waren en rond gingen door ware christenen dus al je standpunten vallen al weg en wat ik geloof is wat God zegt in zijn woord en niet de katholieke kerk.
Oh, de "ware" christenen, zeg dat dan.
-
  zondag 5 april 2020 @ 09:27:15 #191
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192458392
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 02:37 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

En maar met je onwaarheden aankomen want de katholieke kerk had maar een klein aandeel in de boeken van de bijbel die daarvoor al gekozen waren en rond gingen door ware christenen dus al je standpunten vallen al weg en wat ik geloof is wat God zegt in zijn woord en niet de katholieke kerk.
Het is precies andersom. Vóórdat de Roomse kerk zich er mee ging benoemen was er een zeer groot aantal boeken, of beter gezegd, teksten (meestal op rollen) in omloop. Waaronder tientallen evangeliën. Die zijn later allemaal door de Roomse kerk verboden en verketterd. En zorgvuldig vernietigd.

In 375 na Chr. somt Epiphanus van Salamis, de aartsbisschop van Cyprus, in zijn Panarion maar liefst 80 ketterijen op! Hoezo eenheid.... Maar gelukkig weten we juist door deze opsommingen en het citeren van deze teksten van hun bestaan, ondanks de vernietigingsdrang van de kerk.

Maar gelukkig zijn er vondsten gedaan. Zoals bij Nag Hammadi, waar een verzameling teksten uit de begintijd van het christendom ontdekt werd. Die teksten bieden een goed en kleurrijk beeld van de vroegste christenbeweging. En die informatie maakt korte metten met jouw gebazel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leestip: Het verguisde christendom (Jacob Slavenburg).

[ Bericht 25% gewijzigd door hoatzin op 05-04-2020 16:32:05 ]
pi_192458694
De eerste canon werd gepubliceerd door Marcion, die er een gnostische stroming opna hield.

Een ware christen :7
-
pi_192460237
Toch mooi dat god wel luistert als je om een voldoende voor je overhoring de volgende dag vraagt terwijl je eik niet eens goed geleerd had, maar dat ie nu in geen velden of wegen te bekennen is.
pi_192461490
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 12:08 schreef Modus het volgende:
Toch mooi dat god wel luistert als je om een voldoende voor je overhoring de volgende dag vraagt terwijl je eik niet eens goed geleerd had, maar dat ie nu in geen velden of wegen te bekennen is.
Tsja, dan is hij mogelijk...

- niet in staat het virus te stoppen, in welk geval hij niet almachtig is.
- niet geinteresseerd om het virus te stoppen, waardoor je je zou kunnen afvragen wat je dan wel aan hem hebt.
- de veroorzaker van het virus. Waarbij het een raadsel is wat precies z'n bedoeling ermee zal zijn, want de nietige mens kan met z'n maatregelen en medische kennis het leeuwendeel van de mogelijke sterfgevallen gewoon voorkomen.
pi_192480633
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja, dan is hij mogelijk...

- niet in staat het virus te stoppen, in welk geval hij niet almachtig is.
- niet geinteresseerd om het virus te stoppen, waardoor je je zou kunnen afvragen wat je dan wel aan hem hebt.
- de veroorzaker van het virus. Waarbij het een raadsel is wat precies z'n bedoeling ermee zal zijn, want de nietige mens kan met z'n maatregelen en medische kennis het leeuwendeel van de mogelijke sterfgevallen gewoon voorkomen.
:') :') :')
pi_192490048
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:06 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:') :') :')
Dit soort reacties waarderen we nou in F&L :Y
-
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:57:53 #197
16305 Jappie
parttime reverend
pi_192496108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:12 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit soort reacties waarderen we nou in F&L :Y
De 2 voorgaande reacties vond je daadwerkelijk van een ander niveau ?
Ik zag meer invulling op het wit maar daar houd het ook wel een beetje mee op.
pi_192499116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:57 schreef Jappie het volgende:
De 2 voorgaande reacties vond je daadwerkelijk van een ander niveau ?
Ja. Ik zie nu ook weer in diverse christelijke media hoe christelijke schrijvers Corona proberen te verenigen met hun godsgeloof. De lijdensvraag blijft een heikel punt voor het christelijke godsbeeld.
-
pi_192504862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja. Ik zie nu ook weer in diverse christelijke media hoe christelijke schrijvers Corona proberen te verenigen met hun godsgeloof. De lijdensvraag blijft een heikel punt voor het christelijke godsbeeld.
Is het niet vooral voor atheïsten een heikel punt, die zie ik altijd met de lijdensvraag schermen in discussies of boekwerken en het gebruiken als argument voor waarom god niet kan bestaan (zie je nota bene de 2 users boven je ook doen). Men vergeet het feit dat de meeste mensen/gelovigen die lijden juist veel steun, kracht en troost halen uit hun geloof. Jezus en alle profeten uit het OT hebben op verschillende manieren zwaar geleden, een onderdeel van het leven die ze wisten aan te wenden voor spirituele groei. Het wordt ook gezien als een spirituele reiniging wanneer het je overkomt, om datgene wat je in essentie bent uit te diepen, je bent immers niet het leed, iets (ver)draagt dat leed. Maar bovenal is het zo dat als je in een wereld zou komen waar geen leed bestaat zou je de lessen van medelijden/barmhartigheid/troost/steun/etc. niet kunnen leren en die 'positieve' eigenschappen niet eens kennen of ontwikkelen.

Voor atheïsten is lijden zinloos, een vraagteken, een groot probleem, ze kunnen het voor zichzelf niet/moeilijk in iets positiefs transformeren of het overgeven aan iets hogers, de spirituele kant van de mens wordt immers ontkent. Vandaar ook de schreeuw om zelfmoord (euthanasie) verder/ruimer te legaliseren. Het is een interessante discussie ook voor sommige gelovigen, maar ik zie toch vooral atheïsten die dit, de lijdensvraag, als een obstakel voor zichzelf gebruiken om te geloven en ermee schermen.
pi_192505328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:41 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Is het niet vooral voor atheïsten een heikel punt, die zie ik altijd met de lijdensvraag schermen in discussies of boekwerken en het gebruiken als argument voor waarom god niet kan bestaan (zie je nota bene de 2 users boven je ook doen). Men vergeet het feit dat de meeste mensen/gelovigen die lijden juist veel steun, kracht en troost halen uit hun geloof. Jezus en alle profeten uit het OT hebben op verschillende manieren zwaar geleden, een onderdeel van het leven die ze wisten aan te wenden voor spirituele groei. Het wordt ook gezien als een spirituele reiniging wanneer het je overkomt, om datgene wat je in essentie bent uit te diepen, je bent immers niet het leed, iets (ver)draagt dat leed. Maar bovenal is het zo dat als je in een wereld zou komen waar geen leed bestaat zou je de lessen van medelijden/barmhartigheid/troost/steun/etc. niet kunnen leren en die 'positieve' eigenschappen niet eens kennen of ontwikkelen.

Voor atheïsten is lijden zinloos, een vraagteken, een groot probleem, ze kunnen het voor zichzelf niet/moeilijk in iets positiefs transformeren of het overgeven aan iets hogers, de spirituele kant van de mens wordt immers ontkent. Vandaar ook de schreeuw om zelfmoord (euthanasie) verder/ruimer te legaliseren. Het is een interessante discussie ook voor sommige gelovigen, maar ik zie toch vooral atheïsten die dit, de lijdensvraag, als een obstakel voor zichzelf gebruiken om te geloven en ermee schermen.
Waar haal je het vandaan dat atheisten lijden zinloos vinden? Hoewel de meesten overbodig lijden zoveel mogelijk zullen willen voorkomen zien we echt wel de mentale groeimogelijkheden die sommige situaties met zich meebrengen.

Maar als je gaat beweren dat er een almachtige goede god is die je geschapen heeft en liefhebt dan mag je dat lijden idd wel eens uitleggen. Waarom zou hij jou imperfect maken zodat je daarna kan lijden om te groeien? Wat is dat voor sadistische kutstreek?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')