abonnement Unibet Coolblue
pi_191956589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:21 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Dotter was de top 5 in geschoten, dat ze niet in de top 10 van de odds staan is naar mijn idee echt nog nooit voorgekomen de afgelopen jaren inderdaad.
Ligt eraan wat je met afgelopen jaren bedoelt. Robin Stjernberg scoorde ook niet geweldig, zowel in de odds als in de uiteindelijk uitslag.
  woensdag 11 maart 2020 @ 12:16:49 #77
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191957199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je met afgelopen jaren bedoelt. Robin Stjernberg scoorde ook niet geweldig, zowel in de odds als in de uiteindelijk uitslag.
Dat noem ik alweer lang geleden hahaha. Ik had het over de afgelopen vijf songfestivaledities zo ongeveer, dus sinds 2015.
pi_191957220
De volledige resultaten zijn bekend. :) Mamas hadden gewoon 120.000 stemmen meer dan Dotter :D
pi_191957498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Dat noem ik alweer lang geleden hahaha. Ik had het over de afgelopen vijf songfestivaledities zo ongeveer, dus sinds 2015.
Dit was 2013, dus zoveel vroeger was het ook weer niet hè.
pi_191958233
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:09 schreef fatix het volgende:

[..]

Dat is ooit gebeurd en zelfs 2 keer dacht ik.. (in 2005 als ik me niet vergis en) in 2010 in Oslo waar ik ook aanwezig was dat jaar.. de 3 punten tekort van Zweden heeft de esc supervisor van toen de Zweed svante stockselius moeten verwoorden in de press center .. toen .. maar ja elk jaar Zweedse-beat-formule zo achter elkaar.. menig zijn er beu van geloof ik..

😞😞👎🏻
In 2005 stonden ze rechtstreeks in de finale en werd Martin Stenmarck slechts 19e. Anna Bergendahl is de enige die niet door de halve finale kwam tot nu toe voor Zweden.

Zweden was het van 2005 tot 2010 ook een beetje kwijt met matige klasseringen in de finale, misschien hebben ze weer een schop onder de kont nodig om het allemaal wat minder generiek, berekenend en plastic te doen overkomen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192001831
Een relletje in het normaal zo onberispelijke Zweden. Het was mij tijdens de MF-finale ook al opgevallen dat een paar minuten voor de bekendmaking van de uitslag vanuit het niets de odds extreem omsloegen van Dotter naar The Mama's. Het was geen vermoeden, maar gewoon overduidelijk matchfixing, waarbij iemand met voorkennis handelde. Naar nu blijkt zijn er in Zweden dus 165 mensen die op dat moment de uitslag al weten, dus het is niet zo vreemd dat het gebeurt. Hieronder een interview van onze grote vriend Tobbe Ek:

quote:
MELODIFESTIVALEN

165 people know about the result in Melodifestivalen in advance.

SVT has now launched an investigation into whether someone leaked the result in advance during the final.

- It is highly inappropriate and immoral to play at Mello if you have transparency that no one else has, says Melodifestivalen project manager Anette Helenius.

When the phone locks closed last Saturday, the odds for The Mamas to suddenly take home the victory in the Melodifestivalen.

SVT is now investigating whether anyone in the production has played or leaked information about the profits themselves.

No policy against games

According to Melodifestivalen's project manager Anette Helenius, fewer than ten people are aware of the result immediately after the phone locks are closed. But the minutes before the winner is announced to the television audience, the entire production is informed via internal radio to enable stage, lighting, sound technicians and photographers to prepare. That means a total of about 165 people.

But SVT has no rules that prohibit bets on Melodifestival's results.

- We have no policies around it. It has not been needed and we have confidence in our employees' judgment, so I do not think we have had reason to have such a policy, says Helenius.

Game experts mean that it must be someone among you who has leaked the information, or who has played yourself? What do you say about that?

- We need to investigate this. It is too early to say that it is an insider leak before excluding all other possibilities. We could also have been exposed to an illegal data breach, that someone hacked the app. Or, possibly, someone with great luck put in a game at the right time.

Need to inform everyone who works

And if it turns out to be a leak?

- It's totally inappropriate.

If you are unable to get a clear answer, is it not time to introduce a policy on gambling?

- I don't think we need more policies. I think we need to inform everyone who works with the Melodifestivalen that it is highly inappropriate and immoral to play at Mello if you have the transparency that no one else has.

In other contexts where you know if the result is a secret agreement in advance, is that something you are considering?

- We have to decide that when we know what has actually happened. We have high confidence in those we work with, that they have high morale and good judgment, but it remains to be seen, we need to investigate it.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192002163
Heerlijk, zo’n rel bij het beschaafde, keurige Zweden :@
pi_192056149
Zojuist de performance voor het eerst gezien, en ik kreeg sterk de indruk dat er flinke stukken waren, met name aan het eind, waar de drie dames op het podium niet degenen waren die het geluid voortbrachten. Ik neem aan dat met drie backing singers achter een gordijn dat wel goed gaat komen, maar toch.
pi_192486800
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † maandag 6 april 2020 @ 22:42:52 #85
368283 ato
pi_192486843
Het verbaast mij dat het liedje bij verschillende ESF fans en polls nog redelijk hoog scoort.
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 17 mei 2020 @ 23:44:26 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193186357
Wat is het toch met Zweden de laatste jaren? Het ene nummer kun je zo inwisselen voor het andere. Eigenlijk is er helemaal niks mis met deze inzending, het is best een leuk en aanstekelijk liedje en de zangeressen doen het goed. Maar heel erg enthousiast kan er ik er maar niet over worden. Wanneer gaan ze nou weer eens echt moeite doen om iets bijzonders in elkaar te steken? Wanneer worden ze nou echt weer dat toffe land dat het zo lang was op het festival?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 18 mei 2020 @ 10:33:11 #87
478909 molloot200
alles muziek.
pi_193189647
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:44 schreef Redefine het volgende:
Wat is het toch met Zweden de laatste jaren? Het ene nummer kun je zo inwisselen voor het andere. Eigenlijk is er helemaal niks mis met deze inzending, het is best een leuk en aanstekelijk liedje en de zangeressen doen het goed. Maar heel erg enthousiast kan er ik er maar niet over worden. Wanneer gaan ze nou weer eens echt moeite doen om iets bijzonders in elkaar te steken? Wanneer worden ze nou echt weer dat toffe land dat het zo lang was op het festival?
Tja, zolang de Zweden met nietszeggende inwisselbare nummers nog steeds in de top 10 terecht komen (foei jury's!), zou het ook niet heel snel veranderen denk ik. Blijft toch het meest steady land in de laatste jaren op het festival, ondanks dat ze weinig unieks sturen. Sterker nog, het is het enige land dat het beter deed dan Nederland in de recente jaren.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:00:53 #88
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193189939
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Tja, zolang de Zweden met nietszeggende inwisselbare nummers nog steeds in de top 10 terecht komen (foei jury's!), zou het ook niet heel snel veranderen denk ik. Blijft toch het meest steady land in de laatste jaren op het festival, ondanks dat ze weinig unieks sturen. Sterker nog, het is het enige land dat het beter deed dan Nederland in de recente jaren.
Klopt. De Zweden krijgen toch wel punten van de jury. Want die vinden het altijd kwaliteit, want Zweden. Ze zullen daardoor ook niet zo snel gaan winnen. Maar top tien blijft het wel steeds zo voor ze.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_193190116
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Tja, zolang de Zweden met nietszeggende inwisselbare nummers nog steeds in de top 10 terecht komen (foei jury's!), zou het ook niet heel snel veranderen denk ik. Blijft toch het meest steady land in de laatste jaren op het festival, ondanks dat ze weinig unieks sturen. Sterker nog, het is het enige land dat het beter deed dan Nederland in de recente jaren.
Misschien zijn wij zelf ook wel wat te kritisch op Zweden als fans, juist omdat ze het bijna elk jaar zo fantastisch voor elkaar hebben wordt het een beetje saai/voorspelbaar/ergerlijk :P . Denk dat televoters er daarom soms ook niet helemaal onbevooroordeeld tegenover staan en jury's juist iets te positief.

Qua einduitslagen kan ik ook niet zeggen dat het onverdiend was. Al die inzendingen sinds 2011 hebben gekregen waar ze recht op hadden in dat veld...

Bij landen die nooit zo geweldig scoren en ineens met iets fantastisch komen is het verrassingseffect natuurlijk een belangrijke factor. Wat dat betreft moet Zweden zo ongeveer met een raket op het podium landen _O-

Neemt niet weg dat sommige performers in de laatste jaren iets te plastic en afstandelijk oogden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2020 @ 13:15:58 #90
368283 ato
pi_193191407
Gek genoeg vind ik het nu wel een leuk liedje, maar komt ook wel door de symphatieke dames.
Life can be a bitch, so like it..
pi_193192297
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Misschien zijn wij zelf ook wel wat te kritisch op Zweden als fans, juist omdat ze het bijna elk jaar zo fantastisch voor elkaar hebben wordt het een beetje saai/voorspelbaar/ergerlijk :P . Denk dat televoters er daarom soms ook niet helemaal onbevooroordeeld tegenover staan en jury's juist iets te positief.

Qua einduitslagen kan ik ook niet zeggen dat het onverdiend was. Al die inzendingen sinds 2011 hebben gekregen waar ze recht op hadden in dat veld...

Bij landen die nooit zo geweldig scoren en ineens met iets fantastisch komen is het verrassingseffect natuurlijk een belangrijke factor. Wat dat betreft moet Zweden zo ongeveer met een raket op het podium landen _O-

Neemt niet weg dat sommige performers in de laatste jaren iets te plastic en afstandelijk oogden.
Zweden heeft wel een redelijke X-Factor bij de jury natuurlijk. Net als in mindere mate landen als Australië, Nederland of Rusland. Als Slovenië of San Marino ofzo die Zweedse liedjes had gestuurd, waren ze vast niet zo hoog geëindigd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:32:53 #92
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193192859
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Zweden heeft wel een redelijke X-Factor bij de jury natuurlijk. Net als in mindere mate landen als Australië, Nederland of Rusland. Als Slovenië of San Marino ofzo die Zweedse liedjes had gestuurd, waren ze vast niet zo hoog geëindigd.
Klopt. Case in point was 2018 waar de jury massaal op Zweden en het uit het zelfde genre Tsjechië massaal links liet liggen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:47:36 #93
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193193011
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:15 schreef ato het volgende:
Gek genoeg vind ik het nu wel een leuk liedje, maar komt ook wel door de symphatieke dames.
:?

Ik vind ze juist ronduit onsympathiek overkomen. Krijg heel erg een Netta-vibe van deze dames. Blij dat er volgend jaar een andere artiest uit Zweden komt.
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2020 @ 16:01:53 #94
368283 ato
pi_193193180
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:47 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

:?

Ik vind ze juist ronduit onsympathiek overkomen. Krijg heel erg een Netta-vibe van deze dames. Blij dat er volgend jaar een andere artiest uit Zweden komt.
Oh echt waar? Dat idee kreeg ik niet, noem eens een voorbeeld?
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 18 mei 2020 @ 16:05:22 #95
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193193216
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:01 schreef ato het volgende:

[..]

Oh echt waar? Dat idee kreeg ik niet, noem eens een voorbeeld?
Vind vooral die linker irritant, die straalt uit dat ze zichzelf helemaal fantastisch vindt en alle anderen dat ook moeten vinden. Het liedje vind ik trouwens niet eens heel slecht, dus daar ligt het niet aan dit keer.
pi_193273158
quote:
[...] Als Slovenië of San Marino ofzo die Zweedse liedjes had gestuurd, waren ze vast niet zo hoog geëindigd.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Als een Slovenie of San Marino "Too late for love" of "Dance you off" gestuurd hadden (als in, het absoluut enige dat er verandert is de naam van het land waaronder het wordt ingezonden, verder blijft alles gelijk) zou dat volgens mij vrijwel niets schelen. Misschien dat iets minder burenstemmen de drie punten verschil met Noorwegen in 2019 maken, zodat Too late for love 6e ipv 5e wordt, maar de 30 punten die Zweden op Estland voor stond in 2018 scheelt het niet.

Het probleem is dat het Slovenie of San Marino zijn, en ze dus niet in staat zijn een exacte kopie van Zweden te sturen. Ze hebben er het budget niet voor. En zelfs al zouden ze het proberen, dan hebben ze de ervaring niet, en halen kleine foutjes in staging, presentatie, etcetera het geheel naar beneden.

Zweden ziet er soms plastic uit omdat alles tot op de milimeter geregeld is, en er geen enkele ruimte meer is voor spontaniteit. Maar dat garandeerd wel een constante kwaliteit.
pi_193273161
[dubbele post]
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 13:30:39 #98
375570 crew  Cyan9
pi_193273431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:04 schreef Sableheart het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Als een Slovenie of San Marino "Too late for love" of "Dance you off" gestuurd hadden (als in, het absoluut enige dat er verandert is de naam van het land waaronder het wordt ingezonden, verder blijft alles gelijk) zou dat volgens mij vrijwel niets schelen. Misschien dat iets minder burenstemmen de drie punten verschil met Noorwegen in 2019 maken, zodat Too late for love 6e ipv 5e wordt, maar de 30 punten die Zweden op Estland voor stond in 2018 scheelt het niet.

Het probleem is dat het Slovenie of San Marino zijn, en ze dus niet in staat zijn een exacte kopie van Zweden te sturen. Ze hebben er het budget niet voor. En zelfs al zouden ze het proberen, dan hebben ze de ervaring niet, en halen kleine foutjes in staging, presentatie, etcetera het geheel naar beneden.

Zweden ziet er soms plastic uit omdat alles tot op de milimeter geregeld is, en er geen enkele ruimte meer is voor spontaniteit. Maar dat garandeerd wel een constante kwaliteit.
Met name productie kwaliteit. Op andere gebieden is het wat mij betreft wat minder constant.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_193274618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:04 schreef Sableheart het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Als een Slovenie of San Marino "Too late for love" of "Dance you off" gestuurd hadden (als in, het absoluut enige dat er verandert is de naam van het land waaronder het wordt ingezonden, verder blijft alles gelijk) zou dat volgens mij vrijwel niets schelen. Misschien dat iets minder burenstemmen de drie punten verschil met Noorwegen in 2019 maken, zodat Too late for love 6e ipv 5e wordt, maar de 30 punten die Zweden op Estland voor stond in 2018 scheelt het niet.

Het probleem is dat het Slovenie of San Marino zijn, en ze dus niet in staat zijn een exacte kopie van Zweden te sturen. Ze hebben er het budget niet voor. En zelfs al zouden ze het proberen, dan hebben ze de ervaring niet, en halen kleine foutjes in staging, presentatie, etcetera het geheel naar beneden.

Zweden ziet er soms plastic uit omdat alles tot op de milimeter geregeld is, en er geen enkele ruimte meer is voor spontaniteit. Maar dat garandeerd wel een constante kwaliteit.
Eens :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_193274876
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:04 schreef Sableheart het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Als een Slovenie of San Marino "Too late for love" of "Dance you off" gestuurd hadden (als in, het absoluut enige dat er verandert is de naam van het land waaronder het wordt ingezonden, verder blijft alles gelijk) zou dat volgens mij vrijwel niets schelen. Misschien dat iets minder burenstemmen de drie punten verschil met Noorwegen in 2019 maken, zodat Too late for love 6e ipv 5e wordt, maar de 30 punten die Zweden op Estland voor stond in 2018 scheelt het niet.

Het probleem is dat het Slovenie of San Marino zijn, en ze dus niet in staat zijn een exacte kopie van Zweden te sturen. Ze hebben er het budget niet voor. En zelfs al zouden ze het proberen, dan hebben ze de ervaring niet, en halen kleine foutjes in staging, presentatie, etcetera het geheel naar beneden.

Zweden ziet er soms plastic uit omdat alles tot op de milimeter geregeld is, en er geen enkele ruimte meer is voor spontaniteit. Maar dat garandeerd wel een constante kwaliteit.
Van mij mag de jury een grote inzet best belonen, maar in de eerste plaats gaat het toch om de liedjes. En daarin slaat de jury-liefde toch echt wat door, met sinds 2012 louter Top 3-noteringen bij de jury's, behoudens het jaar van Frans. Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar het gaat er bij mij niet in dat die liedjes van Robin Stjernberg, Robin Bengtsson of Benjamin Ingrosso echt allemaal van die muzikale meesterwerken waren, in vergelijking met de andere deelnemers, dat dit iedere keer weer dik verdiend was.

En als dat dan zo zou zijn, wat is er dan zo mis met het genoemde Tsjechische Lie To Me, dat zo uit Zweden had kunnen komen en prima gebracht werd, maar desondanks niet verder dan een 15e plek kwam? En dat is nog maar 1 voorbeeld.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')