als je dat nog had gespeeld was je waarschijnlijk niet in deze crisis belandquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:34 schreef Simmertje het volgende:
Voordeel is dat je geen Europees meer speelt, dat had deze selectie op dit moment niet erbij kunnen hebben (helaas).
Dat is wel eens anders geweest.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Heerenveen-uit blijkt toch altijd nog een goed medicijn te zijn.
Dat valt nog te bezien. De selectie van Ajax is toch wel vrij slecht eigenlijk als je kijkt wat er speelt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je dat nog had gespeeld was je waarschijnlijk niet in deze crisis beland
Vind dat echt een van de zwakste spelers uit de selectiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dest is dan ook een eigenwijze snotaap
Dat jij nog niet op de plek van Overmars zit is eigenlijk een groot wonder hè?! Ze snappen er helemaal niks van daar in Amsterdam.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. De selectie van Ajax is toch wel vrij slecht eigenlijk als je kijkt wat er speelt.
In de winterstop was Marco Overmars nog optimistisch maar laten we voor komend seizoen maar schoon schip maken:
Schuurs. Alvarez, Dest, Mazraoui, Veltman, Pierie allemaal weg doen en 50 miljoen euro uitgeven voor het halen van twee goede ervaren centrale verdedigers en één rechtsback ((jawel, dat is bijna 17 miljoen euro per speler).
Op het middenveld eigenlijk het zelfde. Gravenberch, Marin, Eiting, Ekkelenkamp en Labyad allemaal weg en ook 50 miljoen euro uitgeven om daar drie normale spelers voor te halen.
- Even tussendoor, bij alle namen die ik zojuist heb getypt,vraag is me echt af hoe het mogelijk is dat deze spelers zijn gescout en daadwerkelijk bij de selectie van Ajax zitten. Dit kán niet. Deze spelers zijn allemaal niveau Heerenveen, FC Utrecht of misschien Vitesse -
Verder missen we een echte spits, Huntelaar is wel klaar na dit seizoen,Traoré kan er (hoewel hij echt zijn best doet) heel weinig van, gelegenheidsspits Tadic moet op nummer 10 gaan spelen als Ziyech weg is.
Not sure if serious...quote:Op zondag 8 maart 2020 09:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Straks wordt AZ kampioen en moeten we weer een AZ speler halen.
Beter halen ze verloren Godenzoon Dani de Wit dan.
Traoré, Gravenberch, Schuurs, Dest, Mazraoui zijn wel prima selectiespelers dus die kan je er best bijhouden. Zeker Traoré zie ik voldoende potentie in als spits.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. De selectie van Ajax is toch wel vrij slecht eigenlijk als je kijkt wat er speelt.
In de winterstop was Marco Overmars nog optimistisch maar laten we voor komend seizoen maar schoon schip maken:
Schuurs. Alvarez, Dest, Mazraoui, Veltman, Pierie allemaal weg doen en 50 miljoen euro uitgeven voor het halen van twee goede ervaren centrale verdedigers en één rechtsback ((jawel, dat is bijna 17 miljoen euro per speler).
Op het middenveld eigenlijk het zelfde. Gravenberch, Marin, Eiting, Ekkelenkamp en Labyad allemaal weg en ook 50 miljoen euro uitgeven om daar drie normale spelers voor te halen.
- Even tussendoor, bij alle namen die ik zojuist heb getypt,vraag is me echt af hoe het mogelijk is dat deze spelers zijn gescout en daadwerkelijk bij de selectie van Ajax zitten. Dit kán niet. Deze spelers zijn allemaal niveau Heerenveen, FC Utrecht of misschien Vitesse -
Verder missen we een echte spits, Huntelaar is wel klaar na dit seizoen,Traoré kan er (hoewel hij echt zijn best doet) heel weinig van, gelegenheidsspits Tadic moet op nummer 10 gaan spelen als Ziyech weg is.
Spijker kop.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef Shreyas het volgende:
Het probleem eigenlijk is dat Ajax totaal niet kan verdedigen. Het is wel iets waar ook binnen de jeugd meer aandacht aangegeven moet worden. Veltman kon er al niets van en Schuurs maakt ook de nodige cruciale fouten
Vandaag zagen we dat ook Dest en Timber, twee spelers die het zogenaamd van hun snelheid moeten hebben er keer op keer volledig uitgelopen worden, de bal niet kunnen afmaken, de aanvaller niet kunnen stoppen en ook niet kunnen voorkomen dat ze kansrijk op doel schieten. Elke aanval van Heerenveen leidt tot een schietkans en het is aan Onana te danken dat er voor rust niet 3-0 stond.
De vraag is natuurlijk hoe dit kan. Zelfs als met drie verdedigers (Blind, Dest, Timber) wordt geprobeerd één aanvaller te stoppen krijgen ze het gewoon niet voor elkaar en volgt er toch een grote schietkans op goal.
Laten we wel wezen, dit is niet per se iets nieuws. Ik roep het hele seizoen al dat de verdediging van Ajax waardeloos is maar door de sterke aanval en vele goals werd het nog enigszins gecamoufleerd.
Ondanks dat ik het bij Gravenberch ook niet zie nog, ga je toch niet menen dat je nu al wil gaan oordelen over een 17-jarige speler, die als het enigszins gedraaid had bij Ajax nog niet eens in Ajax 1 zou staan? Kom op man, denk even na.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:40 schreef Kamover het volgende:
Doorselecteren is een must. Spelers als Eiting, Gravenberg en Ekkelenkamp kunnen het niveau niet aan. Schuurs vind ik nog een twijfelgeval.
Alvarez en Marin moet je misschien nog wat tijd geven. Eventueel verkopen bij een goed bod
mee eens hoor, nu kan niemand er iets meer van, en dat niet kunnen verdedigen gaat ook een eigen leven leiden, ligt allemaal wat genuanceerder dan dat.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het bij Gravenberch ook niet zie nog, ga je toch niet menen dat je nu al wil gaan oordelen over een 17-jarige speler, die als het enigszins gedraaid had bij Ajax nog niet eens in Ajax 1 zou staan? Kom op man, denk even na.
Ah ja, laten we spelers die nog geen tien wedstrijden op hoogste niveau hebben gespeeld en alleen worden opgesteld vanwege blessures al afserveren.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:40 schreef Kamover het volgende:
Doorselecteren is een must. Spelers als Eiting, Gravenberg en Ekkelenkamp kunnen het niveau niet aan. Schuurs vind ik nog een twijfelgeval.
Alvarez en Marin moet je misschien nog wat tijd geven. Eventueel verkopen bij een goed bod
Je kunt ze ook elders ervaring op laten doen. Mijn punt is dat ze nu nog niet het niveau hebben waar Ajax nu behoefte aan heeft.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ah ja, laten we spelers die nog geen tien wedstrijden op hoogste niveau hebben gespeeld en alleen worden opgesteld vanwege blessures al afserveren.
Je hebt het over iemand die Baumgartl, Schwaab en Bruma toppers vindt en het een blunder van Overmars is dat hij dat soort spelers niet gehaald heeft.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat jij nog niet op de plek van Overmars zit is eigenlijk een groot wonder hè?! Ze snappen er helemaal niks van daar in Amsterdam.
Daar heb je jong ajax voorquote:Op zondag 8 maart 2020 10:58 schreef Kamover het volgende:
[..]
Je kunt ze ook elders ervaring op laten doen. Mijn punt is dat ze nu nog niet het niveau hebben waar Ajax nu behoefte aan heeft.
Ja, goed idee.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:58 schreef Kamover het volgende:
[..]
Je kunt ze ook elders ervaring op laten doen. Mijn punt is dat ze nu nog niet het niveau hebben waar Ajax nu behoefte aan heeft.
wat ik wel vind is dat er bij de internationale scouting wel een tandje bij mag qua bezetting en organisatie, die is niet in verhouding met het geld wat ze aan buitenlandse spelers uitgevenquote:Op zondag 8 maart 2020 11:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ja, goed idee.
Alleen maar (dure) aankopen laten spelen, die staan er tenslotte direct. Jeugd lekker laten verrotten, daar heb je op korte termijn niets aan.
nou idd.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je hebt het over iemand die Baumgartl, Schwaab en Bruma toppers vindt en het een blunder van Overmars is dat hij dat soort spelers niet gehaald heeft.
Dan weet je het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |